***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Onnea vielä muillekkin jotka saanut vauvan jo syliin:heart:

Ja jaksamisia tosiaan muille vielä odottaville!!:)

Synnytys tosiaan käynnistettiin pe 22pv aamulla.Yöllä oli jo vähän supistanut.

Kalvot puhkaistiin 9.15.Siinä pallon päällä odottelin että kunnon supistukset alkaa..
10.15 ne sitten alkoi ihan siedettävinä,ilokaasulla pärjäsin.Jossain vaiheessa siirryin keinutuoliin ja siinä roikuin ilokaasussa:D
Aika meni tosi äkkiä ja supistukset koveni kauheiksi,en edes tajunnut että niitä tulee tauotta kun olin niin kaasuissa ja kivuissa.
Kätilö tuli tekemään sisätutkimuksen joskus puoli yksi,olin 5-6 cm auki.Lääkäri suositteli kohdunkaula puudutetta nähtyään mun supistus käyrät.Niitä kun tuli parin sekunnin välein ja kestivät 2min!!.ihan järjettömiä olivat.lääkäri alkoi laittamaan sitä puudutusta,ei kerennyt laittamaan sitä kokonaan kun avauduin loput 5cm 20 minuutissa!.kivut oli kauheat ja samantien piti alkaa ponnistamaan.
Ponnistusvaihe oli kauhein kaikista neljästä.Ehkä johtui nopeasta loppu avautumisesta kun olin ihan puhki.
3 tuntia kesti siitä kun supistukset alkoi ja viimeinen 40 min oli se rankin.hyvä fiilis jäi ja tyttö on ihana:heart:..Niin ja viikot oli 41+6 joten sympatiat lasketun reilusti ohittaneille

Lisää taidan tarinoida tuonne syntyneiden puolelle:)
 
:headwall:
mä en jaksa.. ei kehtais valittaa kun ei oo viel edes la, se keskiviikkona..

mulla on nyt muutaman päivän ollu viel entistä tuskasempi olo, hyvä et jaksaa olkkarista keittiöön kävellä, vähän väliä pitää istahtaa puuskuttamaan, jotenki tosi hedästynyt olo :(
turvotuksia on vähän mut ei silleen et silmillä kaukaa erottas, mut kädet ja jalat jotenki puutuu ja hyvä et kättä jaksaa nostaa, painoa on tullu viikossa varmaan 5 kiloa, siltä ainaki tuntuu.

tiiä sit onko tää normaalia vai onko esim verenpaineet kohonneet tai hemppa laskenut.
 
marjutti: Saa valittaa! En minäkään jaksa, LA torstaina! Jalat, sormet ja naamakin alkaa olla aika turvoksissa...Kaikki maholliset kikat koitettu, mutta turhaan. Tuntuu, että päivät vaan menee ootellessa...En muista, että kahella aikaisemmalla kerralla on tämmöstä ollut...:kieh: Oon kärtynen kuin ampianen, säälittää lapset ja mies... Kauheeta ajatella, että tässä voi mennä vielä vaikka kuinka kauan!!! Ja kauhulla aattelen myös kuinka iso mötkäle tuolta on tulossa...

Minttu-82 ja Ilmari 39+4 :heart:
 
mäkin voisin valittaa... En jaksa enää! Voi itku tätä oloa! Ei pysty oikein mitään muuta ajattelemaan vaikka kuinka koittaa keksiä "tekemistä". Ymmärrän siis muitakin. Mulla alkoi tää tuskainen odotus kans 39+ viikolla ja nyt päivät matelee. Joka aamu ketuttaa kun taas uus päivä edessä...

Cappuccino 40+4 (jo!)
 
Mäkin voisin liittyä valittajien joukkoon vielä tässä loppumetreillä, toivottavasti huolitte mut mukaan.... Todennäköisesti kirjoittelen tänne sitten yksinäni vielä elokuun puolivälissä. :LOL: Oon seuraillut teidän keskustelua taustalta, mutta en aiemmin ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.

Mulla on LA vasta 30.7. eli lauantaina, mutta kyllä rupeaa jo meneen hermot ihan totaalisesti, kun mitään ei tapahdu! Sinänsä en saisi valittaa, kun mulla ei oo mitään sen suurempia kipuja eikä kauheasti turvotustakaan, mutta kyllä tää vaan on turhauttavaa mennä joka ilta nukkumaan ja toivoa, että tulisi yöllä lähtö, ja sitten taas aamulla todeta, että mitään uutta ei ole tapahtunut. Huoh. Hermot on tosi kireellä enkä oikein enää pysty keskittymään mihinkään.

Ontherocks ja vauveli 39+2
 
Tervetuloa Ontherocks ja tervehdys teille muillekin, jotka vielä roikkuu mukana täällä odottajien pinossa! Mä olen täällä kans varmaan vielä pitkälle elokuulle... huomenna laskettuaika, aamulla kävin ihan turhan keikan keskussairaalan äitipolilla. Käyrää otettiin, hyvät oli sykkeet, verenpaine mulla koholla (137/88) mut ei tarpeeks, että alettais käynnistystä suunnittelee, istukan virtaus tosi hyvä, vauvan painoarviota ei ees tehty nyt. Lääkäri teki tahallaan tosi kovakouraisen alatutkimuksen, kohdun suu vielä ihan ylhäällä takana ja sisäreuna täysin kiinni. :headwall: Pyöritteli sormella sisäreunaa jonkun aikaa (arvatkaa tekikö kipeetä!!) ja sanoi, että saattaa jotain saada aikaseksi. No saihan se, hillittömän verenvuodon, tulee sellasta paksua verta, ihan kun menkkojen aikaan, mitä lie möhnää?? Nyt ei voi sitten edes mennä tuonne takapihan uima-altaaseen viilentymään, kun en viitti sotkea vettä. Eilen saunottiin miehen kanssa oikein pitkän kaavan mukaan, otin pariin otteeseen tosi kovat löylyt ja kävin altaassa välillä viilentymässä. Tuloksena ei ollu kun järkky mahan kovettuminen ja vaikeuksia nukkua, mutta ei siis saanut mitään aikaseksi alakerrassa... Muutkin 3-ässää on testattu jo niin moneen kertaan, että en kyllä usko enää niiden tehoon. Juu eihän tässä vielä olla tosiaan edes lasketussa ajassa, mutta kun on tuolta 37 viikolta asti koko ajan ollut valmiudessa lähtöön (silloin oli lapsivedenmeno epäily ja lääkäri arveli, että voi tulla milloin vaan), niin odottavan aika tuntuu nyt toooosi pitkältä... Just toi aamuinen fiilis on pahinta, että ei taaskaan tapahtunut yöllä mitään ja uus hikinen ja tuskanen päivä edessä.

Tsemppiä kaikille!!

skorpioni ja masu-nasu 39+6
 
ohan täällä siis muitakin :)
minttu mullakin jo naamaki turvoksissa, oikeen 'hehkee' olo, koko ajan hikikin!! |O
hyvä et crocksit just ja just menee viel jalkaan..

mulla on muuten tullu kauheena hiertymiä jalkoihin, aina jossakin kohtaa nahka lähteny ku liian pienillä kengillä kulkee.. :(

vit*ttaa suoraan sanottuna melkeen koko ajan, mieskin eilen illalla sano et kyl huomaa et on hankala olla kun tosi pienestä suutun tai ärsyynnyn..

hulluahan se on oikeen odottaa niitä synnytyskipuja, mut niin se vaan nyt on!! :D

muakin jännittää kuin isoksi vauva viel kasvaakaan, varmaan aika lähelle neljää kiloa päästään, kuhan ei oikeen paljon yli :|

välillä sitä on niin toiveikas et ei tässä enää voi kauaa mennä, synnytys voi hyvinkin alkaa ens yönä, sit tulee turhautuminen et pas*at tässä mitään kuitenkaan tapahdu!! :LOL: :)
 
Mäkin haluun mukaan valittamaan! :D LA mulla keskiviikkona ja olo tosi tuskainen... Turvottaa, liitoskipuja, mahaa sattuu, alapää sattuu, selkä ihan lopussa, en pysty nukkumaan ja varmaan kamalin on tää hikoilu. :ashamed: Ihan oikeesti sais koko ajan juosta suihkussa ja silti aina hiki, onko muilla? Mitkä lie hormonit senkin aiheuttaa, ennen ei ole tälläistä ollut... Ja paino senkun nousee ja eilen huomasin elämäni ensimmäiset raskausarvet!!! :O Siis tämä on mun kolmas raskaus ja nyt oon saanut niitä arpia! :kieh: Ei niitä nyt enää tarvis tulla...
Miehen veljenvaimo sai perjantaina pojan, la olis ollut elokuun alussa. Tänään menen katsomaan sitä. =) On varmasti aivan ylisuloinen eikä helpota omaa vauvankaipuuta ollenkaan. :D mutta kiva päästä pitelemään vastasyntynyttä!
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Pikku hiljaa täältä alkaa odottajat vähenemään, onneksi niin :)

Stemppiä kaikille loppuajalle, varsinkin te joilla laskettuaika oli ja meni sekä kivuista ja säryistä kärsiville!!!

Muumi ja pikkumies jo kohta kaksi viikkoa :heart:
 
Ihana toi Neamman mäkin haluun kommentti! Mäkin haluun, mut mä haluun sen vauvan :D!
Eli LA huomenna ja tuntemuksia/merkkejä nolla!

Jos ei merkiksi lasketa sitä, että kun tulin kaupungilta kotiin niin meidän pikkuhauva oli oksentanut ja ripuloinut kämpän täyteen ja mä olin tietenkin superhuolissani, mikä sillä nyt on kun ei ole edes ulkona auringossa tänään ollut, enkä ole huomannut, että mitään sopimatonta olis syönytkään! Ja sitten se jatko/jatkaa hieman edelleenkin tollasta liman kuolaamista, mitä se ei oo kyllä ennen pahoinvoidessaan tehnyt! Tuli hirvee huoli raukasta ja ihan sellanen olo et en mä haluakkaan nyt synnyttämään jos toinen jää tossa kunnossa kotio/joutuu anopille!

Mun turvotuksista ja öiden harakoille menettämisestä huolimatta, mulla on kyllä joku ihmeen rasksaushehku! Ainakin omasta mielestä! Meillä mies ei ole mitenkään erityisen ihastunut mun raskausvartaloon, mutta kyllä sekin on sanonut, että kasvot kyllä hehkuu! Ja itselläkin ollut jotenkin tosi kaunis olo koko loppuraskauden ajan! Tänään vietin aamulla pari tuntia laittautuen, ihan vaan omaksi iloksi. Laitoin hiukset isoille rullille ja kestovärjäsin samalla ripset ja kulmat, niin ei oo sit ihan kalman kalpea synnärillä! (jos sinne joskus pääsee) :LOL:

Eli tänään on ollut kuitenkin suhteellisen positiivinen päivä! Mutta mulla onkin niin päin että aamut ja päivät menee yleensä ihan hyvin, mut illalla iskee ahdistus, varsinkin siinä vaiheessa kun pitäis nukkumaan mennä!

Kyllä nää toisaalta on aika jänniä aikoja, kun voi tosiaan milloin vaan tulla se lähtö! Ja jossain vaiheessa se lähtö tulee joka tapauksessa, tavalla tai toisella!

Mutta mukavaa kun niin moni on jaksanut tänään jotain rustailla tännekkin! Ja tosiaan tervetuloa Ontherocks vielä mukaan!

Tiinu ja Jäppinen (39+6)
 
Sympatia halit kaikille odottajille!!! Ja onnittelut kaikille vauvan jo syliin saaneille!!!

Itse jo kaiholla ajattelen mennyttä odotusaikaa ja tippa linssissä äitiysvaatteita pistin pois (tosin säilöön edelleen, josko sitten reilu vuoden kuluttua niitä taas tarvitsisi ;) )

toivottelen kaikille odottajille hieman vähemmän helteistä keliä ja tietysti niitä supistuksia!!!

Täällä vauva-arki sujuu mukavasti, kovasti on tämä tyttönen tississä kiiinni päivisin, mutta yöt sujuu mukavasti 4h pätkissä! En ole vieläkään ehtinyt tuonne vauvapalstalle ilmoittautumaan... Josko tässä nyt lähipäivinä saisin aikaiseksi... Tai viimeistään sitten kun arki alkaa tosissaan kun isompien tyttöjen koulut alkaa :)

MimSe ja Ralli-Rauha 16vrk
 
Tiinu: Tahtoisin mä sen vauvankin oikein mielelläni, mutta kun hän ei tunnu olevan tulossa ulos lähiaikoina, niin keskityn valittamiseen ja tietysti tuo rakas mies saa siitä ison osan joka päivä... :saint: Hyvin tuntuu vielä huumorilla kestävän... :LOL:
Mä vaan jotenkin ajattelin/toivoin, että tämä kolmas ja hyvin todennäköisesti viimeinen lapsi olisi tullut ajoissa ulos, mutta yli menee varmasti niin kuin siskonsakin...
Hei, listataanko aikamme kuluksi ns. käynnistyskeinoja?
Tässä olis mun kuulemia:
Sauna
seksi
siivous
nännihieronta
tulinen ruoka
vadelmanlehtitee
kävely
Onko teillä muilla lisättävää?:D
Neamma ja masukki 39+6:heart:
 
Huomenta!

Tänään LA, ei tuntemuksia! :D

Neamma joku lääkäri on kyllä mun mielestä kumonnut kaikki noi muut väittämät paitsi tuon seksin ja siinäkin oikeastaan se sperma. Mut kerran leikkiin lähdettiin niin lisätään listaan sitten vielä nämä jotka olen joskus jostain kuullut eli:
-hyvin kuitupitoinen ruoka ja
-peräruiske
Noi perustuu vissiin siihen kun suolistossa alkaa peristaltiikka (kakkan eteenpäintyöntö liike) lisääntymään, niin se lisää samalla kohdun supistelua. Oma äitini veti aikoinaan mansikoita niin paljon, että vatsa meni sekaisin ja alkoi sitten oksentelemaan. Rajun oksentelun seurauksena alkoivatkin sitten supistelut!

Koira voi tänään jo paremmin joten nyt oisin kyllä ihan valmis synnyttämään. Mä jopa nukuin ihmeen hyvin viimeyönä. Olisin siis levännytkin suurta koitosta varten! Mut mä asetan mun seuraavan odotusajankohdan tolle torstaille, jolloin ois viikot 40+2, kun vau-kirja sanoo että useimmat lapset syntyvät sinä päivänä! Jotain kiintopisteitä täytyy olla!

Jostain luin, että olut lisää maidon herumista! No eilen kun tuo mies illalla ryypiskeli täysin alkoholitonta olutta, niin minä menin ja hörpin muutaman siemauksen hänen tölkistään! Ja hyi että oli pahaa, mutta yön aikana mulla oli valunut maitoa oikeen kunnolla! Liekö ollut psykologista vai toimiikohan se olut oikeasti (ja niin vähäisestä määrästä)....

Tänään aion kävellä neuvolaan jonne on noin 3km matkaa ja muutenkin taidan omistaa päivän itseni hemmottelulle, kun vaan keksis et miten sitä hemmottelis itseään. Ruoka ei taida tulla kysymykseen kun on tota painoa tullut näin loppua kohden melko runsaasti enkä haluaisi joutua painiskelemaan turhien liikakilojen kanssa hirmu pitkään raskauden jälkeen!

Mahtaakoskorppionilla olla tarkka vauva ja tulla prikulleen oikeaan aikaan.... Me ollaan miehen kanssa sellaisia matti myöhäisiä etten yhtään ihmettele vaikka lapsonenkin olisi! =)

Kaikille oikeen hyvää päivää!

Toivottelevatpi:
Tiinu ja Jäppinen 40+0 (POKS :heart:)
 
Viimeksi muokattu:
Tiinu: Kiva että koira voi paremmin! Kurjia nuo lemmikin sairastumiset kun ei tiiä mikä toisella on. Ja onnea The päivän saavuttamisesta! Vielä on aikaa,jos vaikka vauveli tahtoisi olla tarkka ja tulisikin tänään. :D
Joo, mäkin luulen, että aika taikauskoa nuo käynnistymiskikat on, mutta hauska niitä on kokeilla aikansa kuluksi... :D
Jaahas, me lähdetään tuon nuoremman neidin ja koirien kanssa serkuille maalle päiväksi. :wave: Esikoinen on mammalla.
Neamma ja masukki 39+6:heart:
 
Lähes kaikki nuo kikat on kokeiltu ja mikään ei auta!!! :LOL: Tää on toivotonta, mutta kiva kun muut on yhtä tuskasia, ettei yksin tarvi olla...:LOL:

Esikoinen lähti pappalle yökylään, joten nyt ollaan kaksin kuopuksen kanssa. Rauhallisempaa on kyllä, mutta osaa hyvin ottaa äitistä kaiken irti...Niinpä siis lautapelien pariin...

Sokerit taas ihan päin honkia, onneksi huomenna on neuvola, vaikka en tiiä onko siitä mitään apua. Noh onneks oma täti on tullut lomalta.

Minttu-82 ja Ilmari 39+5 :heart:
 
Tiinu täällä ollaan vielä yhdessä koossa! :wave:

Mä jo niiiiin toivoin, että tänään ois päässy tositoimiin, olen ite syntynyt laskettuna päivänä ja illalla oli jotenkin niin sellanen olo, että yön aikana jotain tapahtuu, sitä paksua veristä vuotoa tuli aina vaan (alkoi siis alatutkimuksen jälkeen), alapäässä oli tosi kova paineentunne ja vatsa ihan kivikova. Sain kuitenkin unenpäästä kiinni ja nukuin aamu 5 asti, kävin vessassa ja vuoto oli loppunut ja olo niinkuin ei raskaana oiskaan! Nukuin vielä 3 tuntia eli samoin olisin ollut tosi levännyt ja virkeä synnyttämään tänään, mutta taitaa olla turha toivo...

Kaverilla meni huhtikuussa lapsivedet kauppakeskuksen liukuportaissa, kun oli koko päivän ostoksilla ja kantoi painavia kauppakasseja, ajattelin tänään sit kokeilla samaa eli kiertelin kauppoja koko päivän. Tuloksena tosi kipeät jalat, tyhjä lompakko, kaamea kasa vaatteita (osa lapsille, osa itselle sellaisia "tavoite vaatteita", joihin haluaisin mahtua mahdollisimman pian), mutta ei yhtään supistusta koko päivänä! :headwall:

Huomenna pitää soittaa neuvolaan seuraavaa aikaa, olin jo niin toivonut, ettei tarviis enää mennä sinne, varsinkin kun siellä on vaan joku kesäsijainen ja tiedän jo etukäteen, että täysin turha käynti.


skorpioni ja masu-nasu 40+0 POKS
 
:wave:

Pöllämystynyt kohtuu tuore pienen suuren potran poikavauvan synnyttänyt äiti ilmoittautuu!
La-su välisenä yönä siis rv 39+0 syntyi meille poika 4080g ja 53cm :heart:

Synnytys oli nopea, puolen yön jälkeen alkoi lorahdella lapsivettä, supistukset alkoivat nopeasti ja olivat tunnissa niin kovia että tein jo kohtuullista kuolemaa. Automatka 40min TAYSiin oli siis kovin kovin pitkä! Sairaalan ovelle sit lyyhistyin, konttasin sisään mut sitten ei pystynyt enää liikkumaan. Kätilö vei pyörätuolilla suoraan saliin, vedet meni, mitään puudutuksia ei enää ehtinyt kun vauva oli ulkona reilussa puolessa tunnissa siitä kun päästiin sairaalaan.
Eli avautuminen oli rivakka, 4cm olin auki kun tulin ja puolen tunnin kuluttua ponnistin vauvan maailmaan =)
Koko synnytyksen kestoksi laitettiin kolme tuntia.
Kaikki kävi niin äkkiä että on ihan puusta pudonnut olo vieläkin vaikka eilen jo kotiuduttiin.
Ei vaan voi uskoa että meillä on nyt vauva ihan livenä :heart:


Lämpimät onnittelut Muillekkin vauvan hakeneille! :heart: :flower:

Ja voimia viime metreille vielä odottaville, ihan kohta sieltä tullaan! :hug:


Voimat on koko ajan loppu vaikka synnytys olikin ohi ennenkuin oikein alkoikaan, muuten ei kyllä tee kipeää paitsi jälkisupistukset imettäessä on tosi kovia :|
Mutta kyllä tää tästä :)


Jasmin ja poika kohta 3vrk =)
 
Jaahas, taas alkaa olla yksi päivä pulkassa eikä edelleenkään mitään tuntemuksia. Yritän keksiä kauheesti kaikkee tekemistä, jotta vauva tulis, mutta eipä näytä mikään auttavan... Melkein kaikkia noita edellä mainittuja "käynnistyskeinoja" oon kokeillut. Tänään olin esikoisen kans tuntikaupalla leikkipuistossa, käytin koirat kaks kertaa pitkällä lenkillä ja illalla käytiin vielä miehen kans leffassa. Tuloksena ällö olo liiasta karkinsyömisestä ja nolla supistusta. : /

Onnea Jasminille ja kaikille muillekin vauvoista! :heart:
 
Onnea Jasminille vauvasta ! Hurja synnytystarina :O
Minäkin halusin pitää Tiinun tapaan "kiintopisteenä" tuota vauvakirjassa mainittua 40+2 viikoilla syntymistä, kun laskettuaika meni ohi. Niin meni sekin 40+2. Eli kannattaa melkein ottaa kiintopisteeksi se rv 42. Tähän minä enää jaksan tähdätä... on jo niin monta kertaa pettynyt :(

Jaksamista kaikille meille odottaville ja turhautuneille.

A.Arkku 40+6
 
jasmin onnittelut pojusta :)

täällä oltu tänään koko päivä liikkeellä, shoppailemassa ja sit muuten vain kävelyllä, käytiin vietnamilaisessa syömässä ja nautittiin säästä :)
mukavaa oli mut voi juma mikä olo nyt illalla |O

aivan järkyttäviä 'puukoniskuja' nivusiin ja muualle tuonne alas, jalat meinas yhesti mennä tosissan alta kun niin kova kipu tuli! esikoinenkin säikähti :(
ja jalat tosi väsyneet...........

muuten ei oloja! ylläriylläri.. pari suht. kivutonta supistusta tullut tänään ei muuta :kieh:

huomenna sit se the päivä, ja neuvola.. mua ei oikeesti huvittas yhtään mennä sinne ku painokin varmasti noussut pari kiloa sitten viime käynnin.
ja olin kyl päättänyt et en enää sinne mee :whistle:

vauva liikkuu tosi paljon! mites muilla?? :attn: käy jo kipiään, tuikkii tuonne alas ja sit muuten vain möyryää niin et kylkiluut ja mahanahka paukkuu.
viime yö oli ihan kauhea, närästi niin paljon et ei koskaan ennen.

huomaatteko ei montaa positiivista juttua, valivali vaan :D
 
Hurjasti onnea kaikille vauvan jo syliinsä saaneille! Oon ahkerasti käynyt lukemassa, mutta kirjoittamisen suhteen elellyt hiljaiseloa. Ihanaa lukea synnytyskertomuksia ja ne on kyllä auttaneet itseäkin orientoitumaan tulevaan, kiitos niistä!

Tutulta tuntuu teidän kanssaodottajien tunnelmat ja olot...Täällä menossa 40+5. Esikoinen syntyi 39+5 ja mä hölmönä ajattelin, että tämä tulee varmaan vielä aiemmin. Kaikkia "ennakoivia" oireitakin on ollut jo pari vkoa; alaselkäjomotusta, lisääntynyttä vuotoa, suolen toiminnan kiihtymistä ja ties mitä, mutta huoh...tuloksetta. Pari vkoa sitten iski myös hirveät liitoskivut alaselkään, ja kävely oli tosi kivuliasta. Kummasti (ja onneksi) ne kuitenkin helpottui pari pv sitten ja nyt pääsee taas lyllertämään mahan kanssa vähän paremmin.

Tuntuu siltä, että kaikki on tehty: on siivottu ja järkätty vauvan tavarat, käyty ulkona syömässä, kahviteltu kavereiden kanssa, uitu ja nautittu kesästä esikoisen kanssa, shoppailtu jne. Vauva saisi jo tulla! Mulla on myös tota, ettei yhtään kiinnostaisi enää notkua neuvolan suuntaan. Vakkari-th:n lähdettyä mulla on ollut jo kaksi sijaista ja kumpikin suoraan sanoen vähän pihalla.

Vauva liikkuu edelleen aika paljon, etenkin syömisen jälkeen ja iltaisin möyrii ihan kunnolla. Välillä vihloo alapäähän ja huitoo käsillään tonne häpyluun suuntaan. Painoarviossa kävin 37+5 RD.n takia, arvio laskettuna aikana 3,5-4kg ja kuulemma yliajalla ei juuri enää kasva, joten siitä ei onneksi tarvi murehtia. Täällä yliaikaiskontrolli uudelleensynnyttäjille 42+0, toivon todella, ettei sinne asti tarvis mennä. Mä oon myös ollut välillä ihan kypsä siihen, kun ihmiset soittelee ja naapurit päivittelee, että "Eikö vieläkään"?! En useinkaan jaksa vastata puhelimeen ja viestittelen sitten vaan ihmisille kun jaksan, että täällä ollaan vielä.

Nyt tuntuu, että oon lakannut jo odottamasta, kun joka aamu tulee se pettymys :( Tsemppiä ihan hurjasti loppumetreille kaikille! Ihanaa, että teitä on täällä vielä jakamassa tätä angstia :)

Pihlamaria & Hippula 40 + 5
 

Yhteistyössä