***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Pihlamaria: Mulla kans tuo RD, ja mulle sanottiin että vauvaa kasvaa loppuun asti samaa tahtia...:O Siksi mua kauhistuttaakin mikä jötkäle sieltä tulee... Viime päivien sokerit on ollut ihan todella huonoja, joten sehän tietää myös että vauvan sokerit heittää sitten heti synnytyksen jälkeen... Sen takia mua kauhistuttaakin yliajalle meneminen...

Vauva liikkuu täälläkin vielä paljon. Maha on ollut eilisestä asti ihan löysällä, mitää oireita ei ole! Nyt heti aamusta neuvola, päivälle suunnitteella kaffittelua kaverin ja muksujen kans ja illalla aattelin suunnata iltatorille! Onpahan ainakin tekemistä...=)

Meinaan tänään neuvolassa sanoa, että mitä ihmettä meen sinne neuvolalääkärille perjantaina. EIhän se mitään auta, laittas suoraan äitipolilille jos tarvetta...

Minttu-82 ja Ilmari 39+6 :heart: Huomenna se päivä tiedossa, mihin neuvolantätin ja lääkärin mukaan ei päästä tämän RD:n takia...niinpä niin...
 
Huomenia!

Onnea Jasminille potrasta pojasta!:flower: Oot kyllä varmaan ollut näky sielä TAYSin aulassa konttaamassa! =)

Täällä yö meni hirveissä kivuissa.... nimittäin päänsärky vaivas ihan hirveenä! Heräsin sellaseen viiltävään ohimokipuun kahteen otteeseen ja panadolia vaan nassuun!

Muuten ei oireita sitten yllätys, yllätys olekkaan! Mä oon jo vähän jopa ihmetellyt kun sanotaan että valkovuoto lisääntyy ja kaikkea, mutta mulla ei tuu kertakaikkiaan mitään tuolta alakerrasta! Neuvolassa eilen oli kohdunpohja vaan kasvanut ollen jo 37cm, mutta silti terkka sanoi, että pää on jo aika alhaalla, liikkuen kuitenkin vielä hieman. Pissa oli täysin puhdas ja sekin vähän harmitti, kun jos siinä ois ollut ees vähän verta, niin ois voinu kuvitella jotain muutosta alakerrassa vähän jo tapahtuneen. Niin ja mitään liitoskipuja ei muuten ole missään vaiheessa ollut! Ja poika möyrii mahassa ihan silleen kun ei aikois koskaan ulos tullakkaan eli ei siis ole vielä rauhoittunut!

Aarrearkku olen mäkin sen 42+0 päivän jo katsonut ja aina välillä mielessä hoen, että viimeistään 9.8. Mä niin vaan toivoisin heinävauvaa...

Ja meillä sama juttu kun monilla muilla eli kaikki on jo tehty! Kahvittelukierros pitäis aloittaa uudelleen ja jos shoppailla haluaa niin pitäis lähteä ihan eri paikkakunnalle, on nää oman kylän kaupat nähty jo sen verran monta kertaa!!! Jotenkin ei vaan jaksais enää miettiä, että mitä kivaa sitä tänään tekis! Ja näitä päiviä voi olla tosiaan vielä jokunenkin ennen kun mitään alkaa tapahtumaan!

Tiinu ja Jäppinen 40+1
 
Poks! 40+0
Kaikki on tehty, kuten teillä muillakin, niin synnytyksen alkamisen kuin kodinkin suhteen. Blaah. Tähän asti neuvolapäivä on aina ollut poksumispäivä, mutta sijaisterkka viksuna likkana antoikin ajan vasta huomiselle, kun ollaan yliajalla. Laittanee lähetettä tms...

:flower::flower: Onnea uudelle kansalaiselle!!!!

Jatketaan harjoituksia! :)

MR 40+0
 
neuvolareissu takana, kaikki ok. vauvalla hyvä syke, painoa tullut 1100g edellisestä käynnistä, semmonen on olokin :(
hemppaa ei taaskaan otettu ja paineet ihan hyvät.

ens maanantaille taas aika ja sit torstaille käynnistysaika! täällä se annetaan sille päivää ku la ylittynyt 10 päivällä, se sattu oleen viikonloppuna niin saatiinkin jo torstaille, 41+1 taitaa olla sillon..

aamulla suppaili vähän aikaa kipeestikkin mut ne loppu!!!!!!!!!!!! |O

niin ja pakko tietenkin viel poksua, tänään 40+0!
 
Meille syntyi poika 24.7 klo.23.44. pituutta oli 52 cm ja painoa 3425 g. 2 päivää meni yli. Lauantai illalla n.21.00 alkoi supistelut ja ne kesti su aamuun johonkin 8 asti ja sit loppuivat ja hiukan ennen 10 alkoivat taas, 18.00 oltiin Tyksissä, olin 4 cm auki enkä saanut epiduraalia vaix pyysin, sit laittoivat kohdunkaulan puudutteen mistä ei ollut hyötyä. Kun olin 6.5 cm auki ni sain epiduraalin , se oli joskus puol 10 illal.. Sit kun en tuntenut enään supistuksia vaan tuli paineen tunne siinä 11 aikoihin ja kätilö tutki puol 12 ja sanos et oot täysin auki ja kalvot puhjenneet jota en ollut ees huomannut. No sit kätilö sanoi et menee hakemaan tarvikkeita et jos tulee sellanen olo niin ponnista mut jos pystyt odottamaan häntä nii ois hyvä ja oli mies kätilö!! No aloin sit ponnistaa ja sattui niin hitosti et huusin siel aikast kovin :whistle: Sit kun oli pää ulkona niin tuli toinen kätilö ja lastenhoitaja ja se toinen kätilö sanoi et nyt hiljaa ja kuuntelet mua :saint: ja nyt ponnistat et ei mee enään kauan ja sit poika tuli ulos, et ponnistus kesti vajaa 5 minsaa, huh, pyysin heti anteex ku olin huutanut :LOL: Pojalla oli lämpö laskenut ja pulssi matala et lämmiteltiin häntä ja puol 4 päästiin osastolle ja päivällä oli lääkäri joka kuunteli sydäntä niin sanos et kaikki kunnossa ja tiistaina taas oli 2 vuorokauden lääkäri ja päästi meitit sitten eilen kotiin. Nyt ollaan tääl ja ihmetellään =)
 
No niin takana neuvola, enkä oikein tiedä miten päin olisin...sekä kiukusta että ilosta... Ensinnäkin mun terkkari on siis ollut 2kk lomalla ja tullut nyt töihin. Se on tosi jämäkkä ja osaa hommansa. Noh menin sinne, niin se sanoi, ettei voi uskoa että näkee mut vieläkin siellä. Oli selannu mun tiedot ennen mun tuloa ja tuumas ettei voi tajuta mitä se neuvolalääkäri on ajatellut kun on hyppyyttänyt mua siellä viikon välein eikä laittanut äitipolille. Kuulemma kaikki jolla on RD pitäisi laittaa äitpolille käynnistysarvioon rv 38+0. Sanoin sille, että olen ihan epätoivoinen näiden sokereiden kanssa sekä tämän mahan, kun se on niiiiiiiin täynnä!!!! Kauhisteli hetken sokereita, mittasi SF:n, joka oli huimat 37...Sanoi heti, että viime viikon painoarvio 3410g ei todellakaan pidä paikkansa, että jo käsikopelolla tuntee, että vauva on reippaasti yli 4kg!!!!!!!!!!! Otti puhelimen käteen, soitti samalla äippäpolille ja sain ajan huomiselle aamulle. Kuulemma normivauvat ei enää kasva tässä vaiheessa kun noin 70g, mutta sokerivauvat 200-400g...

Olo on tosi helpottunut, mutta samalla tosi kärtynen. Luojalle kiitos tuo oma terkkari tuli nyt!!! Sanoi, että eivät välttämättä huomenna vielä käynnistä, riippuu kohdunsuusta ja sairaalan tilanteesta, mutta ainakin sovitaan jatkosta, ja se riittää mulle hyvin!!! Pääasia, että nyt ees seurataan.

Että tämmöstä...


Minttu-82 ja Ilmari 39+6 :heart:
 
Suttura onneks olkoon pojasta! :flower::heart:

Minttu tosi erilaisia käytäntöjä noiden sokerijuttujen (ja myös käynnistys juttujen) kanssa vähän ilmeisesti jokapuolella! Ei ihme jos ammattilaisetkin on vähän sekaisin asioiden kanssa! Mutta hyvä että sait huomiselle jo ajan niin saat ainakin mielenrauhaa jos et muuta!
Mä vähän kanssa pelkään jo että minkä kokonen tää vauva mahtaa olla kun tosiaan terkka sanoi että pää on tosi alhaalla, mutta silti toi kohdunpohjan korkeus oli se sama 37cm, kun sulla.

Mä täällä hikoilen vissiin kaikki nesteet suoraan ulos kehosta, tuntuu ihan siltä kun ois koko ajan suihkussa! Eikä olo tilaa yhtään helpota se, että laitoin uunin päälle kun yhtäkkiä tuli ihan hirvee mokkaruutujen himo! Ja koska paino oli pudonnut viime neuvolareissusta -300g niin ajattelin sallia pari palasta itselleni!

Tiinu ja Jäppinen 40+1
 
Tosta sf-mitasta piti sanoa.
Mulla on ollut kahesta sf 37cm,syntyessään olivat 4020 ja 4230.kolmosesta oli 39 ja syntyessään 4626.ja tästä nelosesta oli pienin mitta vaan 34-35 ja syntyessään oli 4320.
oli aika jännä että tästä nelosesta oli ihan erilainen maha,paljon pienenpi ja sirompi vaikka painoa sama mitä muistakin(itsellä siis).ja silti oli toisiksi suurin:).
ja sokereissa mulla ei ole ikinä ollut mitään:)

Voimia vielä kaikille loppuun:hug:

Mm ja pikku mimmi 5vrk:heart:
 
Okei! Nyt se sit iski muhunkin se turhautuminen, odottelinkin sitä jo.. :) Tänään yhdestätoista johonki kolmeen saakka tuli supistuksia sillain 7 minuutin väleinkin mitkä tuntu mahassa, selässä ja sisäreisissä, mut ei!! Sit ne loppu! Olin jo ihan lähdössä tänään.

Huomenna olis laskettu päivä ja neuvola, ei yhtään jaksais sinnekkää lähtee.. jospa vaikka vielä yöllä tulis lähtö... lienee turha toivo!

Ressu81 39+6
 
Ressu sulla sentään on niitä tuntemuksia/supistuksia! =)
Mua turhauttaa kun ei ole mitään merkkejä... Olen vieläkin varmaan tyyliin kiinni,kiinteä ja kaulaa jäljellä tapaus! :D

Mä alan kohta jo suunnittelemaan aikataulua/tekemistä viikoksi eteenpäin, ettei tuu tällaisia tylsiä päiviä enää lisää...

Onneksi loppuviikosta pitäisi ilmojen taas vähän viilentyä, meillä kun tää kämppä paahtuu ihan pätsiksi näillä helteillä. Mitenköhän sitä sitten pärjää vauvan kanssa täällä kämpässä jos on kauheet helteet koko ajan!

No mutta täällä mä vaan yksin puhelen! Taitaa tosiaan olla toi pääkoppa jo vähän pehmennyt!

Tiinu ja Jäppinen 40+1
 
Jaahas, se oli sitten The Day tänään ja edelleen tiukasti yhdessä paketissa! :D Eikä edes mitään oireita että lähtö tulis lähipäivinä. :headwall: Jotenkin arvasin tän, mutta silti vähän harmittaa... Kun tuolla esikoisella alkaa eskari 16.8, niin olis kiva siihen mennessä olla toipunut synnytyksestä ja olla vähän kiinni rytmeissä, kun on aikaiset herätykset ja pitää sitten kolme lasta syöttää, pukea ja raahata kävellen eskariin... Siksi niin kovasti toivon, ettei menisi paljon yli, mies kun ei voi pitää yhtään isyyslomaa, joten heti ekasta päivästä lähtien on itse selviydyttävä. No, toivottavasti en joudu sektioon. Vähän jännittää...
Suttura: Onnea vauvasta!
Olenkin ollut koko päivän tuon esikoisen kanssa kaksin, kun mun äiti otti nuoremman yökylään ja ai että on ollut kivaa! Shoppailemassa käytiin ja katsomassa 5pv vanhaa serkkupoikaa. Nyt värjätään barbin hiuksia ja kohta mennään vielä iltasaunaan kun isäntä on lämmittänyt! :D Kiva viettää laatuaikaa. Ja viikonlopuksi tuo esikoinen lähtee leirille mamman kanssa joten saan viettää laatuaikaa kuopuksen kanssa. =) Ihanaa!
Neamma ja masukki POKS 40!!!! :heart::cool:
 
Tiinu täällä toinen, jolla ei oo MITÄÄN tuntemuksia. Se on ihan älyttömän turhauttavaa. Tulis ees yks oikeen napakka supistus, jotta tulis sellainen tunne, et vauva saattais joskus putkahtaa maailmaan.. :D Tosin mulla ei esikoisestakaan ollut mitään "ennakkovaroitussupistuksia" ja olin silloin ihan yhtä turhautunut (esikko syntyi sit kuitenkin laskettuna päivänä käynnistykselllä). Luulin aiemmin, et nyt osais ottaa rennommin, mutta kyllä tässä taas on semmoinen olo, et pikkuneiti pysyy tuolla mahassa tasan niin kauan kunnes otetaan väkisin sieltä pois..

Jotkut puheli hikoilusta, mä oon ainakin koko ajan hiestä märkä. Suihkusta ei oo mitään hyötyä, kun jo heti sieltä pois kävellessä on uudelleen ihan hikinen. Viehättävää. :D

Kävin tänään neuvolassakin, aika turha käynti. Kaikki oli ennallaan, eli paineet ja pissa ok, sykkeet reilu 130, sf 33. Onneks tämänkertainen kesälomansijaistäti oli tosi mukava. Ens viikolla onkin sitten jo mun "oikee" neuvolantäti palannut lomalta. Se sano ennen lomaansa, et nähdään sit ku on vauva jo syntynyt, mutta pahoin pelkään, että lyllerrän neuvolaan yhtenä kappaleena vielä viikon päästäkin... :)

Jaksamisia kaikille!!! :D

Ontherocks ja vauveli 39+4
 
NiQ
tyttö syntyi rv 41+4 25.7 klo 17.30 mitoin 3512g ja 50cm :) Niin se vaan heitti kilolla se painoarvio (4,5kg piti vielä tuona aamulla olla ja kaikkien mielestä käsikopelollakin yli 4kg)

NiQ & Pena 2,5vrk
 
Terkut äitipolilta... Kohdunsuu 3cm auki ja lääkärin mukaan paikat jo hyvällä mallilla lähtenny eteneen. Aamulla klo 8 käynnistys, mikäli ei olla aikaisemmin menty...Ihan uskomatonta! Niin ja vauvan painoarvio 4050g. Kuulemma ei mitään syytä sokerivauvaa kasvattaa enempää!

Tämä oli helpottava tieto, vaikka olen koko ajan ollut käynnistystä vastaan, mutta kun paikat oli jo tuossa vaiheessa, niin tämä on luultavasti paras ratkaisu!

Minttu-82 ja Ilmari 40+0 :heart:
 
Terkut viimeisestä neuvolasta!
Viikot: 40+1
Paino: + 2kg viikossa!! :O (syynä kova turvotus)
Paineet: 137/79
pissa puhdas
sf: 32,5 cm
Sykkeet: 130
Tarjonta: rt (laskeutunut)
Vauvan vähäliikkeisyyden vuoksi jouduin sairaalaan käyrälle. Käyrä kuitenkin ok! =) Sain vielä ajan ultraan ensi viikolle, mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei nähdä, mä olen varma että nähdään. :LOL:
Neamma ja masukki 40+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ja kasassa edelleen....

Eilen oli neuvola, siellä kaikki kunnossa. Tiistaiaamuna mennään sitten äippäpolille ja sitä myöden hyvin todennäköisesti käynnistykseen, silloin tulee sitten 41+3 täyteen. Kovasti toivon että sitä ennen jo lähtö tulis, mutta aikas epätodennäköiseltä näyttää, ei siis ole merkkiäkään että tämä tulokas olis syntymässä. Esikoinen syntyi viikoilla 39+1 ja tietenkin sitä ajatteli että kyllä tämäkin tulee ennen laskettua-aikaa... Äh, kyllä tämä odottavan aika olkaa olemaan pitkää, mitään kun ei jaksa / pysty oikein edes tekemään enään. Tuon esikoisen 1v5kk kanssa pitää kuitenkin mennä ja touhuilla päivittäin, siinä onkin sitten päivän isoin saavutus aina :whistle:

Jaksamisia masujen kanssa

Lohikäärme Justus ja Justiina 40+5
 
Onnittelut Niq tytöstä (pena)! :flower::heart: Aika siron neidin pyöräytit vaikka viikkojakin jo noin hyvin kasassa! Itse asiassa jos omaa tilannetta ajattelee niin aika masentavilta näytti nuo sinun viikot :D!

Mintulle tsempit huomiseen! Hyvinhän sulla noi paikat lähteneet aukenemaan ihan itselläänkin, et tarvitse avuksi varmaan kuin vähän vauhtia!

Neamma, Justus ja Ontherocks mehän voitais kohta jo ihan suosiolla siirtyä noihin eloikuisiin, näyttää sen verran epätoivoiselta tää meidän tilanne :D! Tai täytyy vaan toivoa että tulee sitten ihan puskista se lähtö. Oikeestaan mä vähän pelkäänkin, että just niin mulle tulee käymään ja siks en oikeen uskalla lähteä enää mihinkään ihmisten ilmoille! Menisin varmaan ihan paniikkiin jos tyyliin jonnekkin kauppaan päästäisin lapsivedet!
Mulle on iskenyt joku loppuajan sisustusvimma ja harmittaa kun ei uskalla oikeen enää lähteä mihinkään, mutta toisaalta säästyypähän rahat!

Nyt toivotan kaikille jo jotain supistuksia tai lapsivesien menoja!

Tiinu ja Jäppinen 40+2
 
Suttura ja Niq on ainakin saaneet nyytin jo syliin, kovasti onnea!! :heart:

Tiinu mä kanssa tuun teidän muiden kanssa varmasti sinne elokuisiin, vaikka vielä on toiveet korkealla heinävauvan suhteen. Oon nyt kaks päivää siivonnu vielä viimeisiä nurkkia kuin heikkopäinen, tuon meidän kaaos-varastonkin kävin läpi, vaikka ajattelin ettei tällä mahalla ja tällä helteellä kannata moiseen ryhtyä. Koko eilinen siihen meni, tänään vielä jatkoin. Pari supistusta tuli eilen, illalla tosi tukala olo, mut aamulla taas niinkuin ei mitään!! Miten tämä synnytyksen käynnistyminen voi olla näin työn ja tuskan takana?? Ja miksei sitä osaa vaan olla ja odottaa, olevinaan on pakko koko ajan jotain touhuta, muuten tuntuu että hajoaa pää...

Taitaa olla turha toivoa, että tänäänkään mitään tapahtuu, vaikka on tuo Vaukirjan mainitsema keskimääräisesti yleisin syntymäpäivä eli 40+2. Kaveri sanoi, että vanhan kansan mukaan täyden kuun aikaan alkaa eniten synnytyksiä, seuraava täysikuukin on vasta elokuun 13., kai tää jollain lailla on ennen sitä jo tullut pihalle! :kieh: Miehen loma loppuu tiistaina, on jo ilmoittanut alustavasti, että jatkaa suoraan isyyslomaa, kun ens viikolla on mm. esikoisen lääkäri ja monta muuta asiaa, jotka hänen pitäis hoitaa. Mutta isyyslomaahan ei voi aloittaa, jos ei oo sitä vauvaa!! Eli menee tosi hankalaksi, jos mun pitää mahan kanssa alkaa hoitaa noita ensi viikon menoja. Kyllä ahistaa, kun ajatteleekin asiaa...

Mintulle tsemppiä huomiseen, hyvin jo paikat valmiit, ei varmaan paljon tarvita "lisäpotkua", että vauva lähtee tulemaan. :heart:


tuskastunut skorpioni ja masu-nasu 40+2
 
Viimeksi muokattu:
tiinu: tai sitten jäädään tähän pinoon pitään jotain "harvojen ja valittujen" heinäkuiset elokuussa pinoa!!! :LOL: Mä oon niin varma, että ei tämä enää tässä kuussa synny. Käyrälle kyllä piirtyi kunnon supistuksia 10 min välein ja lääkärikin totesi, että kyllä se lähtö on lähellä, mutta tiedän ettei ole, kun näitä supistuksia on ollut sieltä viikolta 36 eikä paljoa ollut muutoksia kohdunsuulla, sanoiko että sentin auki, mutta suu vielä ihan takana. :headwall: Että en tosiaan usko, että on tulossa lähipäivinä. Esikoinen syntyi 41+1 ja toinen 41+2, niin syntyiskö tää sitten 41+3? Se olis sitten 6.8... Äh, nää "ylimenevät" päivät on niiiiin tuskaisia kun vaan odottaa ja odottaa... Molemmat tytötkin ovat mammalla, kun kuopuskin halusi vielä jäädä sinne... Tylsää! Mitä sitä keksis, on niin kuumakin ettei paljon jaksa touhuta. Ripset ja kulmatkin juuri värjäsin... Ja tänään kiersin 4 kauppaa....
 
Lääkäri tuumas tänään, että voipi olla ettei edes lääkkeillä kokeilla vaan puhkastaan heti kalvot, kun paikat on niin kypsät. Olin niin äimän käkenä, että paikat oli jo tolla mallilla. Aikaisemmilla kerroilla kun oon mennyt synnyttään niin oon kärsinny tyyliin 5h kipeitä supistuksia kotona ja paikat ollu sairaalaan mennessä auki 2cm ja kanavaa jäljellä. Nyt kanava hävinnyt ja 3cm auki, eikä ole tuntunut mitään... Tänään on sitten supistellu vähän koko päivän, mutta tuskin tää tästä etenee yön aikana... Toivotaan, että osastolla on huomenna tilaa! En ees osaa jännittää vielä huomista, kun ei oo mitään kokemuksia käynnistyksestä. =)

Kovasti toivoin, että olis lähtenyt ittestään, mutta tällä kertaa menee nyt näin! Pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin!!!

Minttu-82 ja Ilmari 40+0 :heart:
 
jadal
taustalta tulin ilmoittamaan, että meille syntyi 26.7 poika, viikkoja kasassa 40+2
Mitat pojalla 3330g ja 48cm py 34cm. Synnytyksen kesto 5h20min, mutta sitä kunnollista käynnistymistä saikin odotella kivuissaan melkein pari vuorokautta.
Poikka on aivan suloinen pörröpää :heart:
 

Yhteistyössä