Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
haimi
TÄSSÄ VÄHÄ LISTAA MEISTÄ HEINÄKUULAISISTA :)


Nimim ----------- LA --------- monesko ---- kumpi ---- mistä

Haimi ------------ 25.7 ----------- 1 ----------------------- Lahti

Tessu27----------19.7 ----------- 1

mamma2006--------------------- 3
ja 2007

Kiasa ------------ 9.7 ------------- 1

Carlaa-------------7.7------------- 1

Pirana------------22.7--------------1

maiaja------------------------------2

mamma1991----25.7-------------1

kia83------------ 5.7-------------- 1 ----- ---- poika

MadDee----------4.7-------------- 1 ----------poika------- Lahti

Piskuinen---------24.7-------------1

Minet^^ ---------12.7-------------1

yökkönen---------12.7-------------1

Krisse_------------5.7--------------1

Pörde-------------25.7-------------1

-Reelika- ---------3.7--------------1

Pauliina83-------27.7--------------1

milli85------------3.7--------------1

siniliina-----------5.7--------------4

saritus

mami11-------------------------------------- poika
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei! Täällä yksi heinäkuisen vauvan odottaja=) Laskettu aika on 19.7.Esikoista odottelen.
Miehen kanssa yritettiin pikkuista noin vuoden verran.Siinä ajassa koin kaksi keskenmnoa,jotka tulivat varhaisraskaudessa.Nyt on viikoja koossa 9. Vauva on todella odotettu. Kyselsin muilta,että näkyykö teillä jo vauvamaha? uskomatonta kyllä,mutta mulla näkyy.OLen jo muutenkin hieman pyöreä,mutta tälläistä vatsaa ei ole ennen ollut.Täytyy olla jotain turvotusta tai hormoonien aiheuttamaan vauvamahaa,kun eihän itse vauva vielä ole kasvanut niin paljon,että mahassa näkyisi. On hieman hankalaa olla kertomatta vauvasta,kun ajateltiin nyt odottaa ainakin jouluun,että pahin keskenmeniriski olisi ohitettu! Toinen asia,mulla on selkä oireillut nyt lähivuosina..noidannuolimaisesti.Yritän käydä kuntosalilla vahvistamassa selkälihaksia ja käyn uimassa.Onko kenelläkään hyviä vinkkejä selkäipuun ?
 
haimi
Hei, kiva kun heti tuli vastaus :)
Mekin odotellaan esikoista ja naimisissa ollaan oltu tasan 4kk :) siitä asti siis 'yritetty' tai ns ei olla estetty tulemasta ja nyt siis odotetaan jo onnellisesti..

Mulla kans sama "ongelma" että haluis kertoa vasta tammikuussa avoimesti kavereille yms, mutta kun maha ns. näkyy jo.. Eilen kirjoittelin tänne toiselle palstalle ja siellä sain vastauksen että jo rv 5 oli jollain ollut 'maha näkyvissä', elikkä siis ihan vauvamahan muotoinen ja näköinen, mutta turvotusta se vain on.. mullakin maha siis todella turvoksissa ja näyttää ihan vauvamasulta mutta se siis ei ole se vielä tavallaan :D (olipas vaikeasti selitetty)'

Mulla skolioosi ennestään ja selkäkipuja tulee tosi helposti esim imuroinnista ja nostelusta.. paras on mulla ainakin liikunta ja just se että vahvistaa selkä sekä vatsalihaksia parhaansa mukaan ja niitä kannattaa treenata nyt kun vielä voi harrastaa liikuntaa vapaasti :)
(muista myös venyttely)


Uiminen on hyvä, samoin vesijumppa ja vesijuoksu.. Vesijumppaa kannattaa kokeilla jos ei oo ennen tehny, se on meinaa aika hauskaa ja tosi rankkaa.. On ihmeellistä miten vedessä voi saada liikkeet tuntumaan niinkin raskaasti.. Yleensä jokauimahallissa on vesijumppaa, kandee kysästä sieltä :)

Missä päin muuten asustelette? Me ollaan Lahdesta..
 
Asustellaan Pirkkalassa ja,jos se ei sano mitään niin lähellä Tamperetta.Vesijumppaan haluaisin,kuhan löytäsin sopivan hintasen ja mahtuis vielä ryhmään.Täytyypi kysyä tuolta uimallista missä käydään.Vesijuoksua oon kans kokeillu,ei oo ihan mun juttu,pääsen niin hitaasti eteenpäin,että rupee hermostuttaan:D no sulle on varmasti selkäkivut tuttu juttu sitten,ei kiva:( Mä saisin tehdä uuseemminkin selkälihasliikkeitä,kotona vaikee ruveta tekeen,vaikka ei paljo vaatis...etin jotain mammajumpparyhmää,mutta ei ainakaan täällä Pirkkalassa ole.Tampereella olis,mutta tarvis mennä kahella bussilla,saa nähdä saako itestään sen irti....tosin mammajuppa tulee ajankohtaseks enemmän,kun vatsa oikeesti alkaa kasvamaan.... Huomasin sun tekstin "vauvamahan" kasvusta...ja kävin tosiaan lukasemassa sen.Kai se on sitten yksilöllistä miten vatsa alkaa näkymään.Neuvolassa sanottiin,että turvotus on aika yleistä.Oon nyt juonu urakallla vettä,mutta en tiedä auttaakoo se...,mutta ei se pahaakaan tee! Nään hyvän ystävän nyt ekaa kertaa raskausaikana viikonloppuna ja saa nähdä kerronko tai arvaako kaveri heti:D nimittäin kävin tiistaina kylässä ystävällä,joka melkein heti kysy,että olenko mä raskaana:O arvas heti.....tai sitten mun vatsasta näkee....en kysyny mistä arvas! oli oikeestaan kiva,että sai rupetella jonku kanssa asiasta.. muuten olen käyny kirjottelemassa myös sivustolla helistin.fi. Käy ihmeessä säkin siellä,jos et oo käyny.
Miten olet voinut?
 
haimi
Lahdessa on mun ymmärtääkseni useampiakin mammajumppia erikuntosaleilla..
Ja vesijuoksussa kaikki on hitaita :D mutta vesijuoksussa on se hyvä puoli että jo 300m vesijuoksua vastaa 1000m uintia.. tai näin ainakin kerrottiin yhessä lehdessä kerran.. äärimmäisen tehokasta.. :p

Tänään oli eka neuvola :) käytiin miehen kanssa siellä yhdessä.. oli ihan kiva terkka ja mieskin sai kuulla kaikki juttua, ehkä ymmärsikin jotain :D
Neuvola täti (leena) sanoi kun kerroin selkäviasta, että mun pitää ajoissa ruveta pitämään tukiliiviä, joita saa jostain äippävaateosastoilta yms.. se kuulemma tukee alaselkää tosi hyvin ja vähän nostaa mahaa (sitten kun alkaa kasvamaan). mutta käyttö on kuulemma aloitettava ennenkuin kovat kivut alkaa ja maha on jo iso..
Tänään juurikin äsken itseasiassa soittelin lääkäriin (kun leenaa en saanut kiinni) ja kyselin kylmägeelin käytöstä, kun alaselkä ihan turkasen kipeä,en uskaltanut suinpäin laittaa.. hoitaja joka vastas puhelimeen sano että ei kannata käyttää, jos se tekee jotain supistuksia yms.. no sitten kuitenkin netistä katoin niin joku Fysiolinen (kylmägeelipullon takana lukee fysioline) ihminen kirjoitti että sitä voi käyttää, koska kylmägeeli ei sisällä mtn lääkeaineita ja sen sisältämä etanoli on niin vähäistä että ei vaikuta alkioon/sikiöön. soitin sitten uudestaan sille hoitajalle ja kerroin lukemani.. se kiitteli vinkistä että nyt hän tietää enemmän.. :D Laitoin siis sitten sitä kylmägeeliä, aika varovasti tosin mutta kuitenkin, ja heti rupesi auttamaan. Särkylääkettä en halua ottaa vielä tässä vaiheessa kun pikkanen sielä vasta yrittää kehittyä niin ettei mene lääkkeistä sekasin :)

Syötkö muuten mitään vitamiinia? Mä söin ennen tätä päivää monivitamiinia, d-vitaminia ja magnesiumia.. Noh, nyt kävin sitten ostamassa multivitaa raskaana oleville ja imettäville.. Kallista se kyllä oli kun vajaa 20e/120kpl mutta kunhan pirpana voisi hyvin :)

Paljonkos teillä nyt on viikkoja? Meillä olisi tänään 8+3 mutta saa nähä muuttaako ultralääkäri sitä viikolla takasinpäin epäsäännöllisten mensujen takia.. Ei jaksais käydä uudestaa niitä viikkoja jotka on jo "päässään elänyt" :D

Jos muuten sulla jo 'maha näkyy' (se oikea vähän 'kiinteempihän' tulee esille vasta about 20vko) niin millanen ruuminrakenne on ja siis esim pituus-paino-suhdanne? Mulla on painoindeksi 25 ja olen pitkä 176. Pitkä selkä, en mikään läski, jos nyt yksi ylimääräinen tossa vyötäröllä :D Tai siis oli!!! Nyt siinä on iso kumpu :D (oikeen hävettää)

Kerropas vointeja sieltäkin..

Mulla muuten loppunut mystisesti pahoinvoinnit.. ei oo enää kun iltasin pientä pakotusta.. kuvotusta ei ole enää ollenkaan.. todella outoa :O

Hyviä jatkoja ja kirjotellaan! :) :cool:
 
Ilmottaudun mukaan, eli etelä-pohjanmaalla asustellaan, ikää on 27.v ja kolmas lapsonen olisi tulossa. Ennestään pojat, 06 ja 07, et vilskettä piisaa kesällä:) niin ja laskettuaika 18.7, mikä kyllä luultavasti sitte ultrassa siirtyy, mut mennään nyt tällä!
 
Tervetuloa mamma 2006=)! Mulla on laskettu 19.7,että aika lähekäin meillä! Koska sulla on ultra?
Haimi:mä mietin kylmägeelin käyttöä myös.Kerran olen käyttäny,kun lueskelin kans ettei siitä olisi haittaa.Täytyy hommata se tukiliivi ajoissa. siitä mun mahasta,että kyllä mä olen ylipainoinen ja lyhyt,mutta vatsa ei ole ikinä ollu tämän muotoinen ja se on muotoutunut tän raskauden aikana,mutta siis kyllä sen pystyy peittelemään ja lähinnä iltaisin turvotus on pahimmillaan.Se varmaan näyttää isolta,koska muutenkin vatsassa on läskiä ja lisäks nyt turvotus.Siks se varmaan näyttää isolta.Mulle tuli painoa paljon lyhyessä ajassa,kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan,nyt siihen on lääkitys kohdallaan ja laihdutin taas,mutta en nyt raskaana laihdutA,kun monet siitä varottelee.Pyrin syömään terveellisesti ja mä tykkään liikkua myös.Syön mä raskausmonivitamiinia,vaikka se on tosiaan kallista. Mulla on nyt menossa 10 raskausviikko,joka vaihtuu 11.toista tiistaina. tiistaina meen np-ultraan.Sitä ootan kovasti:) Kiva,että sulla loppu pahoivointi.taidan tästä siirtyä katteleen telkkaria!
 
mulla on eka ultra vasta 19.1, ei kyllä millään malttais sinne asti odotella. Mut ens viikolla neuvola, josko sitte kuunneltais sydänääniä.
Mulla myös näkyy "vauvamasu" tai mitä turvotusta tuo nyt sitte on...enkä oo mikään "lihava" , muutamat makkarat kyllä löytyy noitten poitsujen jäljiltä, mut ihan selvästi on, ei pysty vetään sisälle enkä myöskään pysty mitään kireitä farkkuja enää pitämään. Ja muutenki masu on tommonen kova tosta navasta alaspäin.
Nyt nukkuun, että jaksaa aamulla lähteä verikokeisiin!
mamma rv 11
 
Moi! Täällä olisi yksi uusi odottaja joukkoonne. Ensimmäistä odotellaan mieheni kanssa, kauan sitä saatiin odotellakkin, yli 1,5 vuotta. Mutta nyt ollaan jo menossa 12+3, parissa ultrassa käyty. Eilen kaverilla oli kokoa jo 5.7cm :D ja siis LA on 9.7
 
tervetuloa kiasa mukaan!
Täälä on tosin hiljaista, suurin osa vissiin kirjoittelee jossain muualla, harmi!

Tänne ei oikein mitään ihmeempiä, lomailtu ollaan. Ulkoiltu ja nukuttu, mua väsyttää niin ankarasti, et pakko nukkua päikkärit joka päivä :)
Onko muilla uuden vuoden suunnitelmia? Me lähdetään viikonlopuksi reissuun etelä- suomeen, aamusta olis tarkotus lähteä kunhan saa esikoisen kans ensin lääkäris käytyä.

Hyvät uutta vuotta 2011 vaan kaikille!

mamma rv 11+3
 
Itsellä vuosi vaihtuu rauhallisesti kotona ollessa ja varmaan kaupungin raketit pitää käydä kurkkaamassa :) Ja jos sitä vaikka pari rakettia ostisi ja ampuisi ne taivaan tuuliin.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille odottajille :) Meillä kaikilla on jotain kivaa mitä odottaa kesällä :)
 
haimi
Heippa kaikki uudet tulokkaat :)
Kiva tulla pitkästä aikaa tänne kirjottelemaan, meillä nimittäin hajosi kone ja muutenkin oltiin koko joululoma reissussa niin ei ole päässy täällä käymään..

Mulla oli eka neuvolalääkärikäynti 29.12 ja tsekattiin sillä sisäisellä että viikkoja on 10+5, ku laskurin mukaan tuli 10+2 eli aika samoissa mennään..

Mieheni oli myös mukana siellä ja innostui kun näki pikkuisen sydämmen sykkivän siellä ruudulla.
18.01. olis sitten se np-ultra, tänään tuli siitä puhelu. En seulaan mene, vaikka olis down yms pidämme sen silti <3

Pahoinvoinnit on historiaa (koputan puuta), mutta unia menetän aika usein.. välillä nukun kaksi-kolme yötä hyvin ilman että herään, mutta esim viimeyö, en nukkunut 15min enempää kerralla kun heräsin ja aamulla oli niin järkky olo että tuntuu että kuolen. onneksi nukahdin sohvalle tunniksi ja kerkesin vielä kouluunkin..! :)

Maha on kasvanut JÄRKYTTÄVÄÄ vauhtia ja tuntuu että kun kerkiän rv25 nii se on jo lopullisessa koossa :D
huojentavaa oli että lääkäri ei löytänyt masusta kuin yhden sikiön :)

Onnellista uuttavuotta 2011 ja hyvää odotusta ja mahan kasvatusta teille kaikille :))

veera + vaava 11+3
 
Olin tänään sokerirasituksessa ja hyi hitto mikä olo tuli kun pääsin kotia. Oon sen kolme vai neljä kertaa tehny eikä ikinä mitään tullut...
Meillä kuopus oli sokerivauva, oli viikon verran keskolassa. Dietiillä on ennen menty, mut saa nähä mitä arvot nyt oli, et otetaanko insuliini käyttöön.
Muuten mulla on ihan hyvä olo, ei oo missään raskaudes mitään kauheita pahoinvointeja ollutkaan, rintojen kipu on uus oires mulla :) meillä toivotaankin nyt tyttöä, kahden pojan jölkeen :)
Tosta np-ultrasta, meen seulaan, oon edellistenkin kans mennyt, joten ei nytkään uskalla jättää väliin, ja jos vauvalla olisi down, niin pitäisimme sen kuitenkin. Ja tämän raskauden alus nyt oli muutenki häslinkiä, ihan kätilön toimesta kyllä, mutta jäi kuitenki pieni pelko persuuksiin..

mamma 12+2
 
haimi
Heippa heii!
Tänään rv13+0.

En tiedä teistä muista miten olette ajatelleet tavaroita hankkia, varsinkin ne jotka ekaa odottavat, mutta mä ostin eilen ALEsta Gracon istuimen telakalla ja maksoin käsirahaa rattaista jotka olis tarkotus noutaa toukokuussa. Nauroin itseäni siellä kaupassa että oon ihan hullu niin myyjä sano että ne on myyny jo monta viikkoa vaunuja ja rattaita ensikesänä syntyville.. :D

Mutta mun oli IHAN PAKKO :D:D ostaa se istuin, kun oli alessa ja niitä ei ollu sielä enää ku pari tsibaletta jäljellä enkä tuota ruskea/beige väriä ole nähny missään muualla ja netistä tilatessa tulis kauheet postarit..

Mutta niin, mites te muut? Ootteko yhtä hulluja? :)
Äitini on ostanut jo vaatteita (eka lapsenlaps) vauvalla ja kutoo mummoni kanssa kilpaa villapukuja :D

Hauskaa tää odotus, nykyään kun ei ole enää pahoinvointia :D :p

KYSYMYS!!
eiks ekan ultran pitäis olla n. rv11-12?

Mulla eka ultra kun viikkoja 13+4, musta aika outoa enkä malttais millää oottaa mut onneks se on jo tiistaina.. :)

Kertokaahan vointejanne, onko mahat kasvanu? :)

veera + peukaloinen 13+0
 
Heippa kaikille, täällä yks 20v esikostaan odottava mamma :) laskettu aika olis 7.7., ja siihen mennessä oonkin jo ehtiny täyttää 21.. :)

Vauvamahan huomasin eilen ekan kerran! Jotenki yhtäkkiä vaan tajus et hittolainen, tossahan se maha on eikä sitä saa sisään vedettyä :D oon siis viikolla 15+1 tällä hetkellä :)

Seuraava neuvola olis 24.pvä, eli tossa n viikon kuluttua :) ja toka ultra on 16.2. ja toivoisin et saatais sukupuoli selville siinä vaiheessa, mä sen niin haluisin tietää, vaikkei sillä mitään merkitystä olekaan :)

Ja tavaroiden ostelusta vielä, mullakin on jo pinnasänky varattu, ens sunnuntaina käydään se hakemassa :) ja KAUHEA KASA vaatteita on jo :DD alennusmyyntien syytä..

Onkos täällä muuten muita pk-seudulta? ite helsingistä :)
 
Heippa!

Täällä Oulun seudulla odotellaan esikoista, laskettu aika 22.7. Nyt menossa rv 13+2. Lueskelin tuossa viestejä ja huomasin, että ultraamisessa vissiin aika isoja eroja eri paikkakuntien välillä. Itse kävin eka kertaa neuvolassa jo rv 8+6 ja silloin jo katsottiin ultralla. Toisen kerran oli jo lääkärineuvola rv 11+3 ja taas ultrattiin. Pari päivää sitten kävin alkuraskauden tarkemassa ultrassa oulussa ja osallistuin myös riskikartoitukseen. Nyt viimeisimmässä ultrassa kuulin eka kertaa pienen sydänäänet ja itkuhan siinä itselle tuli. Seuraava aika onkin sitten vasta helmikuun puolessa välissä. Oma äitini onkin ihmetellyt, että yhtenään juoksen neuvolassa :) Ei se kyllä ole mua itseäni haitannut. Onko teillä isät olleet mukana, jos olette käyneet neuvolassa? Aviomieheni on ollut kahdella viime kerralla mukana ja pyrkii tulemaan aina mukaan, jos vain töiltään ehtii.
 
haimi
Tervetuloa tänne kirjoittelemaan ja onnea asukeista :)

Mulla oli lääkäriultra välipäivinä (rv10+5) siis kesti ehkä 2min ja siinä vaan tsekattiin viikot..
Mulla mieheni on ollut mukana nyt kaikissa mitä on ollut ja HUOMENNAHUOMENNAHUOMENNA on ihan ihkaoikea eka ultra josta sitten se kuvakin saahaan :) Apekin pyrkii olemaan noissa ultrissa ja kokeissa mukana, mutta huolestu kun kuuli että loppuraskaudessa on jokaviikko neukka, niin sanoin että ei tarvii tulla sinne enää mukaan :D että hoitaa työnsä ennenkun jää isyyslomalle :p
Jääkö teidän miehet muuten isyyslomalle? Ape jää, mutta mites pitkään se olikaan? se loma siis?

Meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen vai rahan? Mä meinasin että ainakin nyt ekassa otan pakkauksen ja kattoo sitten toisen kohdalla (joka hope so tulee) että jos rahana jos on jotain sellasta mitä puuttuu.. :)

Haluisin niin paljon tietää kumpi meille on tulossa niin vois ostaa sitten tiettyjä värejä.. :)

Onko muuten siis Lahdesta ketään täällä? :)

veera + peukaloinen 13+3 (viikot vierii kauheen nopee nykyään ;P)
 
Heippa!

Täällä yksi kakkosen odottelija vantaalta. Esikoinen on nyt reilun vuoden ja la olis heinäkuun lopulla. Joten ikäeroa tulee vain 1v8kk. Ultrassa kävin ja oli aivan mahtavan vekkuli olento siellä, ei meinannut millään olla paikoillaan :)

Lisäys vielä että kyllä mä ainakin otan äitiyspakkauksen nytkin. Siinä ihan viimeistään tajuaa että vauva tulee kun sitä availee!
 
Viimeksi muokattu:
Terskis

Minä ainakin aion ottaa ehdottomasti äitiyspakkauksen, kun ei oikein ole mitään vauvan tarvikkeita ennestään. Sisaruksilla on kyllä jo montakin lasta ennestään, että sieltäkin päin on avustuksia tulossa. Eilen saatiin autoon turvakaukalo, yhdistelmävaunut ja pinnasänky on tiedossa. Äitiyshousuja olen saanut jo useammatkin lainaan. Ihan hirmu kalliita esim. just noi äitiysvaatteet...: /

Mun mies juuri mietiskeli, että pitäisikö ottaa vuosilomat siihen lasketun ajan tienoille kesällä ja sitten isyyslomaa perään. Itse asiassa en kyllä oikein tiedä, että miten ne isyysloma-asiat tapahtuu. Ei ole tullut kelan sivuilta vielä tarkistettua.

Ultrakuvat on kyllä kivoja muistoja. Meillä on niitä jo pitkä rimpsu. Viimeisimmästä alakautta tehdystä ultrasta saatiin sellainen 3D-kuva mukaan. Se oli aika hieno.
 
Moikka! Ja tervetuloa uusille :)

Isyysloma on kolme viikkoa, me kans vähän suunniteltiin,et jos pitäis kesäloman ja viikon kaksi isyyslomaa ja osan sitte jättäis syksymmälle. Niin saatais siinä jonkimoinen rutiini kehitettyä tälle sakille, tai eihän vauvalle nyt voi mut noille jäbille jotka on 5v ja 3,5v.
Äitiyspakkausta en tällä kertaa ota, säästössä on poikien vanhoja vaatteita, osa semmosia mitkä sopii molemmille, ja jos tässä raskaudessa nyt sais tietää kumpi sieltä tulee, niin vois sillä kelan rahalla sitten ostaa vielä jotain vaatetta, tarvikkeita yms.
En oo tälle tulokkaalle vielä mitään ostanu, en oo uskaltanu. Mutta isommista tarvikkeista me tarvitaan autoon istuin ja sitteri. Vaunut, hoitopöytä, pinnasänky on, jonka tosin ajattelin maalata.
Äitiyshousut pitäis kans ostaa, ajattelin h&m:n tilata ja jotain kivoja kesäpaitoja. Tulis pian kesä, sais kulkee leggarit jalas ympäri kylää.
Keskiviikkona pääsee vihdoin ja viimein ultraan, saa tietää tarkemmin lasketunajan ja näkee pikkusen, te jotka ootte töis pidättekö kesäloman ennen äippälomaa?
 
Moi!

Minä oon työssä ja jotenkin ajattelin, että voisikohan tämän vuoden kesäloman pitää sitten äippäloman jatkoksi? Riippuu varmaan, mitä työnantaja sanoo, kovin tarkasti ei olla siitä vielä keskusteltu. Jotenkin näin etukäteen tuntuu, että vauva on kovin pieni vietäväksi hoitoon heti äippäloman loputtua. Onhan se kodinhoitotuki kyllä tosi pieni, että ei sillä ainakaan kannusteta kotona hoitamaan..:mad: Eikö äippäloman ajalta kuitenkin kerry uutta vuosilomaa?? Vai olenko ihan väärässä?

Sellaista tuossa aprikoin, kun kävin tänään zumbassa hyppimässä, että olisikohan jo aiheellista hankkia jonkinlainen masun tukivyö? Onko kokemuksia?? Saattaahan se olla, että oma pikkupömppis siinä pompahtelee, mutta kyllähän se kohtukin siellä alla on ja kasvaa koko ajan. Kuinka kauan voi ylipäänsä harrastaa liikuntaa, joka sisältää hyppyjä? Kokeneemmat mammat huomio!!

Pidetään ketju aktiivisena:wave:
 
haimi
Mä opiskelen kauppiksessa, nyt tokavuosi menossa, keskeytän koulun keväällä ja jatkan mahdollisesti aikuiskoulutuspuolella sitten kun on sen aika. mies on onneksi kohtuu hyväpalkkaisessa työssä että pärjätään :)
mullakin on jonkin verran äippävaatteita, olen saanut ja sitten oon ostanut yhen hameen ja yhet housut, tosin vielä hiukka isoja, mutta kun olivat alessa molemmat nii en viittiny jättää.. paitoja mulla on paljon sellasia mitkä menee pitkään mahankin kanssa :)
Mun pitää käydä hakemassa neuvolan fys. hoitajalta sellanen tukivyö kun on ton selän kanssa aika kovia ongelmia eikä oo hyvä jos pahenee tätävauhtia. sitten istun nimittäin pyörätuolissa loppuraskauden :/
Mä menossa torstaina zumbailee, saa nähä miten mä siellä jaksan kun ei ainakaa vuoteen käyny jumpassa :D noh, naamapunasena sieltä kuitenki lähetään :DD hehe..

Mä lähen tästä nyt ultrailemaan, illalla varmaan kirjotan fiiliksissä tänne miten kivaa oli! :p
(toiv siellä on jotain!)

Heidå! <3
 
Heissan!
Tänään rv 13+4. Ihmeellistä ei ole tapahtunut kaikki normaalisti. Päivä kerrallaan :)

Itsekin ostin pari valkoista bodya vauvalle, kun sukupuolta ei tiedä :p ainakaan vielä!Tein kyllä sen vanhan kiinalaisen testin- kumpi sukupuoli kyseessä poikaa väitti ,mutta saa nähä! Molemmat tervetulleita vaikka mies toivookin poikaa :)

Semmoinen asia tuli mieleen kun olin täysi viikkoisena todella pieni vauva vain 2kg 450g niin kuinka mahdollista on, että oma vauvanikin on pienikokoinen? :) Kaikkea sitä miettiikin, mutta mitäs sille voi että kaikkea tulee mieleen :)

Mutta yritän kanssa tässä taas kirjoitella kuulumisia :)

Onnea odotukseen kaikille ja tsemppiä! ciau ;)
 

Yhteistyössä