Heinävauvat 2011

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Heippa!
Täällä ollaan ihan ähkyjä pääsiäisherkuttelujen jälkeen.. ollaan oltu viettämässä pyhiä anoppilassa, ja tuntuu, ettei olla muuta tehty kuin syöty:) Ja on ollut vaikka minkämoisia synttärikaffituksia, joissa on tietty tullut maisteltua pöydän antimia.:) Jännittää kyllä, ylihuomenna on sokerirasitus, ja tän pääsiäisen jälkeen en kyllä yhtään ihmettele jos arvoissa on jottain vialla. Painoakin on tullut 4 päivän aikana varmaan ihan yli äyräiden, en taida uskaltaa puntarille neuvolassa astua..
Vaikka on ollut ihanaa viettää lomaa sukuloiden, niin olen ilmeisesti jatkuvan hälinän vuoksi saanut riesakseni aurallisen migreenin. Mulla oli edelliset kohtaukset 2 vuotta sitten, ja nyt tällä viikolla on ollut jo kolme!Ja nyt kahtena peräkkäisenä päivänä kaksi:/ Onneksi mulla on torstaina lääk.neuvola, joten jos vaikka saisin jotain vahvempaa lääkitystä vaivaan. Muuten vointi on hyvä! Vauva potkuttelee ja kasvaa kivaa vauhtia. Ja onhan tuo masuasukki täällä taas huomiota saanut:)
Pyydettiin eilen kummitkin lapselle, ja molemmat olivat hyvin liikuttuneita saamastaan kunniasta:)
Pirana: kuinkas olet saanut ajan kulumaan pääsiäispyhinä itseksesi? Kyselit tuosta äitienpäiväasiasta.. itse ainakin odotan saavani jonkinlaista ekstrahuomiota mieheltäni, toivottavasti tuo huomaa asiaa itsekin miettiä..:) Kyllähän tässä on äidiksi kasvaminen jo niin kovassa (juu, konkreettisestikin!:)) vauhdissa, että mielestäni olen pienen pientä lahjomista ansainnut..:) Mites teillä muilla ajatukset tuon äitienpäivän suhteen?
Tänään lähdetään takaisin kotiin piiitkien vapaiden jälkeen, mukava palata taas arkeen, etenkin jos tämä migreeni nyt vaikka pysyisi poissa. Ja ihana päästä omaan sänkyyn, omien vällyjen väliin, ja nauttia rauhaisasta kahden kesken olemisesta :)

-Pauliina ja mussukka 26+5
 
Heippa kaikille ja voi että, mikä pääsiäinen!
Vaasassa oli ainaski niin lämmin, että vähänks oli ihanaa vaan kävellä koirulin kanssa ulkona ja istua parvekkeella. Parvekkeen laitoinkin jo vauva kuntoon ja oli ihana huomata, että vaunut mahtuu sinne heittämällä ja lisäksi vielä jää tilaa meidän pikkuselle kesäkeitaalle. :) Pesin ikkunat ja muutenkin olen laittanut kodin ihan uuteen uskoon...eli remppaa on tehty. Mä en vaan sitten osaa yhtään ottaa iisisti... :/ No kyllä se väsymys sitten vie sängyn pohjalle jos on tarpeen.

Tsekkasin eilen vauvanvaateosaston ja vähän inventoin. Totesin, että vaatteita on paljon ja niitä on just sopivasti eri kokoja. Ihan pikkuisia on jonkin verran, mutta suurin osa on 60-70. En nyt ostele mitään, kun ei tiiä kumpi tulee, niin noilla saadaan pärjätä (ja äityispakkauskin on vielä tulematta). Ajatuksena olisi laittaa kelan paperit menemään tällä viikolla, niin pakkauskin tulee varmaan aika pian. On hankala ostaa mitään, kun ei tiiä kumpi on tulossa.

Vauvalla meni eilen toooosi lujaa. Koko ajan jotain möyrimistä ja potkimista. Kauhee meno päällä! :D Vatsakin heilui niin, että! Mulla on tuo lääkärikäynti torstaina ja katsotaan nyt, mitä se arvoi vauvan kooksi. Uskon, että aikalailla normikoissa mennään, koska vauva ei tunnu ainakaan isolta, vaikka vatsa onkin :D

Mullakaan ei ole ollut autossa huonoa oloa, paitsi silloin kun on rikkonainen tie ja vatsa pomppii. Se tuntuu inhottavalta, mutta muuten ei ole huonoa oloa.

Mä yritän laittaa taas kans kuvia tänne vatsan kasvusta :D

Ihanaa viikkoa!

Minä ja vauveli 27+1
 
Piskuinen: Aivan ihania masukuvia! : )

Tänään kävin uudelleen ultrassa. Viimekerralla poju ollut niin vänkeässä asennossa, ettei kaikkia tarvittavia mittoja saatu. Siellä se viihtyy jossain uumenissa ja potkiskelee meikäläistä. Perätilassa edelleen, ettei ainakaan nyt 2viikon aikana ole asentoaan vaihtanut. Jos nyt tulisi, niin peppu sieltä ensimmäiseksi näkyisi! Itse olen ollut myös perätilassa ja peppu edellä tulossa, joten en yhtää ihmettelisi jos äitestään ottaisi mallia.

Kävin myös ihmettelemässä ja kattelemassa vaatteita, mutten vielä raaaskinut ostaa!
Pääsiäisenä ilmat olivat mitä parhaimmat, enkä kyllä tänäänkään valita yhtään.
Töitä vaan täytyisi vielä n. kuukausi jaksaa ja sitten jään varhennetulle äitiyslomalle.

Kyseltiin, että odotanko jotain erityishuomiota äitienpäivänä.. kyllähän sitä jo odottais. Mutta mies ei ole ihan samalla aaltopituudella asian suhteen. Eli taidan jäädä extroitta vielä tänä vuonna. Mutta olishan se joku ylläri aivan ihana piristys!

Vapun odotuksia! :)
Onkos vappusuunnitelmia?

Riina ja formula 26+6
 
Iltaa!
Tänään oli sokerirasitus, eihän se niin kamalaa ollut kuin olin ajatellut:) Aamulla ei ollut edes nälkä, mikä oli jo sinällään ihme! Aamun aikana ei tullut lainkaan huono olo, väsymystä kyllä pukkasi. Nyt vaan toivotaan, ettei arvoissa ole mitään poikkeavaa.. Huomenna on neuvolalääkäri, siellähän tuomioni saan kuulla:)
Selasin tuossa kuvia masustani ja pakko kyllä todeta, että masukin kasvuvauhti on huima! Ei sitä muuten huomaisi, ellei viikottain ottaisi kuvia:) Laitankin tähän liitteeksi nyt pari kuvaa nähtäväksi.

-Pampula ja pompula rv 27+0
http://dl.dropbox.com/u/23233341/Kuvia/Rv 27/HPIM2907, muoks.jpg

http://dl.dropbox.com/u/23233341/Kuvia/Rv 28/HPIM2911, muoks.jpg

ps. piti vielä kysyä, että onko teillä muilla alkanut tihkumaan rinnoista maitoa? mä huomasin ekan kerran parisen viikkoa sitten, että yöpaitaan oli tullut pieni maitotahra.. nykyään iltaisin rinnoista erittyy pieniä tippoja maitoa, en tiedä liittyykö siihen, kun iltaisin tulee monesti ajateltua vauvajuttuja enempi:) hassua, tunnen itseni jo nyt emakoksi:)
 
Viimeksi muokattu:
Pauliina83: En voisi sanoa, että maitoa.. kun väri vähän "vaihtelee". Mutta tulee, välillä vaaleaa ja sitten kellertävämpää. Mutta tarvitsee jonkin verran puristaa/ rutistella, että tulee.. ettei ihan itsestään vielä tihku tai vaatteissa läiskiä näy.

Riina ja formula 27+0
 
Pauliina: Ihana masu! :)
En ole huomannu, että tissit valuttais mitään.. :D ONNEKSI! Koko imetystouhu muutenkin vähän hirvittää... :/

Mulla oli tänään neuvola ja lääkäri ja meillä ei kyllä tehty mitään kokoarviointia, muuta kuin ihan se tavallinen kohdun kasvu ja SE OLI SUUREMPI KUIN PITÄISI! Voi kääks! Kokoarvioon anyhow, mutta se ei kyllä mua haittaa. Kivempi vaan mennä joskus viikolla 35-36, niin tietää vähän minkälainen pötkäle tulossa. Vauvahan ei ole ollut suuri ultrassa ja nyt on toisaalta turha miettiä, koska lapsivettäkin voi olla vaan paljon. No sen näkee sitten. :) Lääkärikään ei siihen paljoa tuumannu, muuta kuin, että seurataan ja loppuraskaudessa tiedetään sitten enemmän.

Vauva potkii kyllä tooooosi kovaa! Ja nyt tuli muuten stoppi touhuamisellekin...verenpaine oli ekaa kertaa vähän koholla. Neuvolatäti sanoi, että on parempi vähän ottaa iisisti, eikä tehdä maailma valmiiksi. :D

Eli nyt on sitten virallisesti todettu, että kyllä tämä vauveli alkaa kasvaa ja painaa ja muuttaa myös mamman jaksamista...Pian pääsee kuitenkin lomalle eli aloitan loman jo 12.5. Ensin jään kesälomalle ja sitten äippälomalle. IHANAA! :) vain muutama päivä. Sijainen aloittaa ens viikolla...outoa. Olen sen kanssa sitten hetken ja sitten jään pois. :)

Minä ja vauveli 27+4
 
Piskuinen: Me eletään sun kanssa monessakin asiassa ihan samaa tahtia! Viikot on suurinpiirtein samat (mulla tänään rv 27+1), mullakin oli tänään lääk.neuvola (jossa verenpaineet koholla..) ja kesäloma alkaa 13.5:) IHANAA! Onhan se hyvä, että sulle tuo kokoarvio tehdään, ja tietty ihan mielenkiintoista kuulla sitten lähempänä synnytystä, että minkä kokoinen vaaveli sieltä on tulossa:)
Lääk.neuvolassa oli kaikki pääasiassa ihan kunnossa. Pikkarainen kasvaa hyvää tahtia ja sf-mitta asettui keskikäyrälle. Siellä se nökötti pää alaspäin, niinkuin on tainnut tehdä jo pidemmän aikaa:) Sokerirasituksessa kävin eilen, tulos oli normaali, huh! Ei tarvi jättää herkkuja poijes.. Tosiaan, verenpaine oli hiukan koholla, ja koska on ollut nyt viime aikoina sitä migreeniäkin, niin pitää seurata tilannetta. Tarv. voidaan lääkärin mukaan aloittaa beetasalpaaja pienellä annostuksella jos migreeni jatkuu. Toivottavasti nyt kuitenkin voidaan sitä välttää..
Muakin kyllä hiukan ahdistaa tuo rintojen tihkuttelu, vaikkei imetys sinällään kauhistuta. Ei vaan oo kauhian kivaa, jos pitää jo nyt ruveta käyttämään liivinsuojia:)
Nyt tämä mamma lähtee pihahommiin, täytyy vielä nauttia hyvästä säästä ennenkuin kylmenee..
 
Heissan pitksätä aikaa.

Mulla oli eilen neuvola siitä siis vähän tähä alkuun.
B-hb oli laskenu 116 eli joudun uudestaa alotaa rautakuurin : /
oli kolmeviikkoo sit 123..Verenpaineet oli normaalit ainut mist tuli moiteita oli nopee painon nousu kolmessa viikossa kiloja on tullu lisää 4 :ashamed: sf-mittä oli 27 eli yläkäyrällä mennään.pikkunenki oli kääntyny raivotajontaan.Muuten olo on ittellä ollut hyvä lukuunottamatta alergioita ja selkäkipuu minkä takiii lomalla jo olen :Dmutta sekin helpotaa ku venyttelee ja liikkuu rauhalisesti. Närästystäkin on ollu parinapäivänä tänää sit kävin siiheki rennietä ostamassa.
Äityspakkauski on haettu viikkosit sain sen vuoden 2010(minkä kyllä halusinki)Kelan päätöksetki tuli alkuviikosta.Eilen kävin myös kirpparilla kolme paitaa tarttu mukaa ja yks pussilakana hintaa näille tuotteile tuli 7€ niistä myös kuva

Oli puhetta tos rintojen tihuttelusta.
Ittelä sitä on tullu jo pariviikkoo ei onneks paljon.Väriltään se on sellasta kirkastanestettä väliläl kelertävää.en oo kyl niit puristelllu nyt pariiviikkoo ku se ei kuulemma tee hyvää.

Haimi: kyselit ennen raskautta ollutta vaatekokoa.
Itte olen ollut yläkropasta kokoa 36-38 ja alakroppa on ollu kokoa 40-42

Milli85:en oo itte huomannu mitään poikeavaa autossa/bussissa matkustaessa.tosin en nyt ole käytäny kumpaakaan vähään aikaan ku ei ole ollut tarvetta.

riinja-:kyselit vappu suunitelmista.Meillä ne menee ihan kotosalla mm:eitä katsoessa ei oikeen huvita edes keskustaan lähteä ku siellä sitä kännistäporukkaa riittää ja sääkä ei oikeen vissii suosi :D

eipäs mulla muuta aurinkoista loppuviikkoa kaikille :)
Nina Rv.30
 
Pauliina: Hih! Niin muuten mennään ja päästään lomallekin samaan aikaan. Hassua tosiaan, että tuo verenpaine oli nyt koholla...kun ikinä aikaisemmin ei ole ollut. Hyvä syy ottaa vähän rennommin nyt. Onneksi vain muutama työpäivä, niin sitten vasta rennosti saakin ottaa :). Tuntuu todella haikealta jäädä pois töistä, vaikka on kiva päästä lomalle. Mitens teillä muilla? Tuntuuko haikealta jäädä pois töistä? Meillä on niin tiivis työympäristö, ollaan kuin yhtä perhettä ja rakastan työtäni, että tuntuu tosi haikealta. Osittain saatan syksyllä tehdäkin töitä, mutta sen näyttää aika sitten.

Mami: Mulla on tuo sama paita kun sullakin, HEH! :) Tykkään kävellä sillä varsinkin kotosalla. Ja ihana vatta sulla! :) Ihanaa, kun pian ei tarvitse miettiä työvaatteita. :) Mulla oli tuo sf-mitta jo 32 eli hurjasti ylärajan yläpuolella, kuitenkin mennään vasta viikolla 28. Ihmettelen kyllä suuresti, mutta lääkäri ei siihen paljoa tuumannut...pitää odottaa ja katsoa tilanne sit viikolla 35. Mutta luulenpa, että vauveli tulee kyllä aikaisemmin tähän maailmaan kuin mitä laskettu aika on. Sillä on näköjään kova kiire kasvaa isoksi :D. Noe, oikeasti huolestuttaa, että minkälainen mötkäle sieltä on tulossa vai onko mulla vain lapsivettä paljon...ultrassa kun tosiaan ei vauva ollut iso. Pitää kai vain odottaa... :(

Tähän asti on kaikki menny niin hyvin ja nyt sitten alkaa pikkuhljaa ilmetä pieniä vaivoja... :( Kuuluu kaiketi asiaan...

Minä ja vauveli 27+5
 
Heip!

Vieläkö pääsee ketjuun mukaan?
Laskettu aika ois 30.7 ja neljättä odotan. Menossa rv 27 + 1.
Pikaseen vilkasin muiden laskettuja aikoja ja kirjotuksia, paneudun asiaan paremmalla ajalla :)

Miten muilla on raskaus mennyt? Tiedättekö kaikki kumpi sieltä masusta on tulossa?

Mulla edelliset raskaudet on menny hyvin, ei mitään ylimääräsiä vaivoja. Loppuun asti pystynyt harrastamaan liikuntaa ja lenkkeilemään. Tällä neljännellä kerralla on vähän enempi ollu mutkia matkassa. Alkuviikosta sain neuvolasta määräyksen levätä kun verenpaine oli koholla ja sain kotiin mukaan tikkuja joista seuraan valkuaista. Turvotusta ei oo ollu mutta päänsärkyä ja silmissä tähtiä. Raskausmyrkytys epäilyä joten seurataan nyt tarkemmin. Työkiellonki laittoi päälle mutta en ole vielä varma jos tekisin ens viikolla muutaman päivän.. Vointi on ollu suht hyvä. Mitä nyt vauva painaa jo alas ja välillä on pakko istua kun pakotus on kova. Harjotussupistuksia tulee päivittäin, eilen tunnin välein. Kivuliaita supistuksia ollut muutama. Onko muilla raskausmyrkytysepäilyä?

Nyt syömään ja myöhemmin lenkille kun aurinko paistaa kivasti :)
 
Tervetuloa Fiini!
Meillä on sitten samana päivänä LA : )

Raskaus on täällä mennyt ihan hyvin (ensimmäistä odottelen), ensimmäiset 3 kuukautta jokapäiväistä pahoinvointia ja oksentelua, onneksi niistä on päästy yli.
Kaikki stressaaminen raskausdiabeteksesta ja sun muista ovat nyt ohi kun sokeriarvot olivat hyviä, huoli oli kova koska suvussa on diabetesta. Täällä ei ole raskausmyrkytysepäilyä.

Fiini: Tiedätkö itse kumman sukupuolen edustaja on tulossa?
Hyviä vointeja sinne!

Vappupäivä ja töihin taas! Huomenna saan päivän levätä ja ottaa rennommin.
Onneksi, tuo äitienpäivä vkl lähestyy, sillä silloin saan nauttia 4päivän vapaista,
onneksi töissä porukka on niin ymmärtäväistä ja huolehtivaisia, että saan tehdä vähä kevyempiä töitä.

Vielä jotain ruokaa poskeen ja sitten töihi!

Riina ja formula 27+3
 
Riinja: Joko massulla alkaa olla kokoa? :) Ei hajuakaan vauvan sukupuolesta, ei suostunut näyttämään jalkoväliään rakenneultrassa. Joten nähtäväksi jää kumpi sieltä tullee!

Missäs mitoissa teillä muilla sf-mitta kulkee?
 
Fiini: Tervetuloa joukkoon mukaan! :) Minulla ei ole ollut raskausmyrkytysepäilyjä. Viimeksi oli hiukan verenpaine koholla ja neuvolatäti neuvoi vain ottamaan vähän iisimmin ja lepäilemään enemmän ja sitä nyt sitten viikonloppuna teinkin. Otin myös verenpaineen ite kotona ja se oli jälleen ihan loistava. Vähän on turvotusta jaloissa, mutta se on ihan normaalian kun kantaa tällaista palloa. :D Mun raskaus on menny hyvin, ainakin tähän asti :D Alussa vähän pahoinvointia ja väsymystä, mutta sen jälkeen kaikki on sujunu varsin ongelmitta. Paastoarvo oli sokeritesteissä raja-arvo, joten sitä on vähän seurailtu tässä viime aikoina. Ei kuulemma tarvitse olla huolissaan, koska arvot on muuten hyvät. Kunhan vain katsoo, ettei mässytä tuota sokeria ihan alvariinsa :D.

Miten teillä muilla on muuten tuo paino noussu? Joku muukin kyseli sitä täällä... itelläni on tullu 8kg lisää painoa alusta. :/ Välillä tippunu ja välillä sitten noussu vähän enemmän. Aluksi paino ei noussu juuri yhtään, mutta tuosta viikolta 20 alkoi sitten nousta. Toivottavasti ei tule liikaa! Seuraan kotonakin painoa ja tänään näytti mm. puoli kiloa vähemmän kuin viime viikolla :D... Mutta näistä nyt ei tiiä. Sf-mittahan on korkea 32 cm jo, mutta musta tuntuu, että mulla on lapsivettä vain paljon, kun vauva liikuskelee niin hurjasti vatsassa ja vaihtaa asentoa. Potkut tuntuu välillä toisaalla ja välillä ihan muualla. JA AIVAN HURJA MENO PÄÄLLÄ KOKO AJAN! :D

Tokavimppa viikko käynnistyi töissä...ihanaa! Ens viikolla enää torstaille ja sijainen aloitti tänään. :)

Minä ja vauveli 28+1
 
Moikka kaikki ja ihanaa alkavaa viikkoa!

Tervetuloa kaikki uudet, toki mahtuu mukaan! :) Kiva lukea teidän kaikkien fiiliksiä. :)
Mulla on tänään neuvolalääkärille aika, aion kysyä pääsisinkö jo sairaslomalle kun alkaa töissä tekeen sen verran tukalaa. Muuten olo on ihan hyvä, mutta kaikki nostamiset, kantamiset yms. saavat aikaan kovasti supistuksia ja kipua selkään sekä jalkoihin tunnottomuutta ja pakotusta.. Meidän neuvolalääkäri on kyllä niin huippu tyyppi että luulen et laittaa mut heti saikulle, oon jo ihan orientoitunut siihen että käyn vaan töissä jutustamassa sijaista ja viemässä sairaslomatodistuksen.. :D

Neuvola oli perjantaina ja kaikki arvot oli hyviä, hemoglobiinin pelkäsin taas laskeneen kun välillä meinaa niin kamalasti pyörryttää, mut sekin oli ok, 124 muistaakseni. Sf-mitta oli taas vajaan kolmen viikon aikana pompsahtanut, nyt jo 31cm! Painoa oli tullut nyt vaan 200g lisää, eikä mun mielestä tarttis enää oikeestaan nousta yhtään. Yhteensä mulla on tullut siis 13kg! :D Toiset kyllä pelottelee et kyllä sitä vielä tulee, et saas ny nähä sit! :) Seuraava neuvola on vajaan kahen viikon päästä, et sitä odottaen.

Vauveliini ilmoittelee itestään jatkuvasti, välillä tosi koviakin potkuja ja nyrkinlyöntejä tuntuu kyljissä ja lonkan seutuvilla! Ihanaa :D Pikkuinen oli jo kääntynyt pää alaspäi ja meinas terkka että pääkin jo kiinnittynyt! Hiukan aina välillä tuntuu painetta, mut eipä se ihme tosiaan kun siellä pikku pää jo painaa. :)

On tää vaan niin ihanaa aikaa, kaikista vaivoista huolimatta. <3 Sitä aina välillä havahtuu että vitsit eihän tässä oo enää kun kaks kuukautta laskettuun aikaan! Niin se aika vaan menee, just oltiin ihan alussa.. :)

Piskuinen, en usko että sulla on hätää tuon sf-mitan kanssa, se riippuu niin odottavan äidin pituudesta ja kropan mallista! Mullakin on koko raskauden ajan sf-mitta mennyt ihan yläkäyrillä. Muutama viikko ennen laskettua aikaa on sit se lääkärintarkastus vielä, silloin arvioidaan vauvan koko ja jos näyttää iso vauva tulevan niin sit lähettävät äippäpolille tarkempiin tutkimuksiin! Älä murehdi, kyllä ne neuvolassa huolehtivat. :)

Nyt koirien kanssa hetkeksi pihalle ja sit sinne lääkäriin!
Hyviä vointeja kaikille, kirjoitellaan!

Milli ja pikkuprinssi 31+1
 
Fiini: Onhan sillä jo kiitettävästi. Voisin kuvanki laittaa jos osaisin! : )
Oma sf mitta menee jossain 24 paremmilla puolilla.

Itsellä on 2 ja puoli viikkoa enää töitä, jään aikaisemmin pois työn takia. Meidän osastolla on niin paljon raskaita/isoja ihmisiä, joiden kääntely tarvitsee voimia ja kun meikäläisellä on maha edessä niin ei ole tilaakaan oikein kääntää.

Mulla on paino noussut liikaakin! Oon sellainen herkkusuu, pitäis kyllä vähentää ja toden teolla!
Viimeks oli painoa tullut vain vähän, mutta nyt sitä on varmasti tullut taas liikaa! Joten eiköhän se ole lenkkeiltävä hieman ahkerammin, että pysyn jossain säädyllisissä mitoissa! : )

Meillä myös potkitaan ahkerasti. Sanoivat mulle ultrassa, että kun on istukka edessä, sen pitäisi vähän vaimentaa potkuja. Mutta kyllä ultratätikin sanoi, että voimakkaita ovat potkut, ettei tuo istukka kyllä niitä vaimenna.. ainakaan meillä. Katselin eilen tarkemmin ultrakuvia, kun sisko kävi kylässä. Pojulla on melkoisen iso nenä ja ylähuuli (kuvien mukaan) ja reidetkin ovat isot! Saa nähdä milllainen mötti meille on oikein tulossa!

Mutta lähden hakemaan koiraa vanhemmilta ja ulkoilemaan. Vielä pitäis siivota ja muuta, että illalla ehtis rentoutuu miehen kanssa leffan merkeissä.

Hyviä vointeja muille! : )
Riina ja formula 27+4
 
Heipparallaa!

Täällä kans potkitaan masussa aktiivisesti. Välillä möyrii niin että käy kipeää!
Painoa on tullut 8kg tähän mennessä, ehtiihän tuota vielä lissääki tulla mutta en oo sillain huolissani. Edellisistäkin kilot on lähteneet helposti pois. Makeaa kyllä söisin vaikka ja kuinka paljon! Mutta pakko yrittää rajottaa..

Onko muitakin hoitoalan immeisiä? Alkaako nostelut ja siirtelyt tuntua? Neuvolasta ehdotettiin jo töitten vähentämistä mutta vielä en ole lappua ottanut. Katsoo nyt lääkärineuvolan jälkeen minkälainen on tilanne ja yrittääkö se raskausmyrkytys edes päälle.

Fiini ja möngertäjä 27 + 2
 
Heippa kaikille!

Täällä ollaan nyt kolme päivää sairaslomalla selkäkipujen vuoksi ja sitten taas töihin kokeileen. Pääsiäisestä asti olen nyt kärsinyt kivuista enemmän tai vähemmän. Eka ei kärsiny juuri istua ja töiden jälkeen kävin vielä kävelyllä, jotta selkä saisi varmasti liikettä. Torstaina sitten innostuin vähän haravoimaan kun oli niin kuiva keli ja hyvä haravoida. Perjantaina olo olikin sitten sellainen, että töissä itku pääsi heti aamusta, kun työkaverit huomasi heti ettei nyt oo kaikki ihan kohdallaan. Poiskaan ei voinu oikein lähteä, kun oli muutenkin kiire päivä ja vähempi väkeä. Sinnillä olin sitten päivän töissä ja illalla sain jollain ihmeen konstilla oloni paremmaksi. Viikonloppu meni sitten siihen, että aamupäivällä vuorotellen koitin sujutella selkää kuntoon ja sitten iltapuoli oli ihan ok. Eilen en sitten mennyt töihin, kun oli lääkärineuvola ja sain muutaman päivän saikkua.

Tuota selkää lukuunottamatta kaikki on ihan ok. Sf-mitta keskikäyrällä 26cm, hemoglobiini erinomainen 134. Verenpaine oli kyllä hieman koholla, mutta se mitattiin siinä kesken jutustelun, joten laitetaan mittauspaineen piikkiin. Vauveli uiskentelee vielä perätilassa ihan ylhäällä ja hyppii välillä tasajalkaa pissarakon päällä. Ainakin siltä se mun mielestä tuntuu. Painoa oli tullut kyllä nyt turhan vauhdilla, melkein puoli kiloa per viikko:ashamed: Siitä ei kyllä mitään mainittu, mutta se aika meni lähinnä sitä selkävaivaa puidessa. Nyt pitää jättää herkut vähemmälle ja salaattia puputtaa enemmän..

Jaahans, pitää tästä lähteä aamukävelylle ja sitten ruveta touhuileen jotain kotihommia, niin ei jämähdä paikoilleen.

Pirana + poitsu 28+4
 
Milli: Kiitos! En itse oikeastaan stressaakaan, koska vatsa ei tunnu kovin isolta ja kun pituuttakin on 170cm. Ja sieltä nyt tulee sellainen pötkäle mikä tulee...ei kai siihenkään voi liikaa vaikuttaa vaikka kuinka yrittäis :D

Joku, oliko Pauliina, kyseli maidon tihkumisesta täällä taannoin. Ja mä silloin, että EI EI...EI MULLA. PYH! Eilen kun ihan kokeillakseni puristin tissistä, niin sieltähän sitä sitten tuli!!! Mä oikeasti ihan järkytyin! Jotenkin tuli sellainen olo, että tämä on nyt sitten totta! TOTTA! Meille tulee vauva. Kauhee reality check. Piti heti lopettaa, ettei vaan ala valumaan, jos liikaa stimuloi. :D

Mun mielestä tuosta painonnousustakaan ei tarvi stressata.Onhan se hyvä, ettei painoa tulisi liikaa, mut meidän lääkäri on ainakin ihan tomppeli. Se meinas, että olis hyvä, ettei tähän viikolla 28 tarttis tulla ollenkaan painoa. Just joo! Sen naisen mä kyllä haluan nähdä, jolle ei viikolla 28 olis tullu yhtään painoa. Mä olisin ainakin enemmänkin huolissaan jos näin olisi. Mulle on tullu se 8kg yhteensä ja vaikka painonnousu ärsyttääkin, en jaksa ressata sitä. Kyllä mä sitten laihdun kun pääsyn taas liikkumaan ahkerammin. Olen nyt vain jättänyt makeat vähemmälle, niin enempää en oikeastaan voi tehdä. Paino nousee, minkä nousee.

Minä ja vauveli 28+2
 
ajattelin ilmoittaa itsestäni, kun aina silloin tällöin käynyt lukemassa noita teidän kirjoituksia. :)

olen 23-vuotias nainen pohjanmaalta ja laskettu aika on 27.7. poikaa näytti aika selvästi ultrassa ;) tämä raskaus oli vähän yllätysraskaus, koska esikoista yritettiin 4 vuotta ja tyttö syntyikin 28.6.10, eli ikäeroksi tulee vain vaivaiset 1v ja 1kk...
synnyttämään menen vaasan keskussairaalaan, kuten menin edellisenkin lapsen, kun tässä vaasan lähettyvillä asumme mieheni kanssa.

tässä raskaudessa on ollut tosi paljon vaivoja, joka johtuu varmaan nopeasta raskautumisesta uudestaan ja niiden hengähdystaukojen puutteesta, kun on tuo pikkuinen täällä viilettämässä :) oon käynyt monesti synnärillä jo tarkistelemassa, kun ollut niin kovat supistukset ja kohdunsuu pehmentynyt. nyt kuitenkin näyttäisi tilanne olevan paranemaan päin, kun pystyn jo liikkumaan ilman kovia supistuksia.
 
haimi
Moi kaikki!! :) Ja terkut lomalta!! :) oli huisia ja hauskaa eli huisin hauskaa!!

Täällä meidän neiti potkuttelee menemään raivotarjonnassa edelleen, selkäranka nousee tossa oikeella puolella ylöspäin, peppu tossa rintalastojen välissä about ja jalat ja kädet on tonne oikeeseen kylkeen.. Kuitenkin niin että liikkeet tuntuu vaan navan oikealla puolelle.. Se on aika rankkaa, koska tuntuu että vatsapeitteet on ihan hapoilla jatkuvan kurituksen alla.. :D
Ja siis meidän pissukka on potkinu nyt jonku 4pv putkeen niin että harvemmin on hetkiä jolloin ei tunnu potkuja..

Mä kävin tänään hakemassa meidän matkarattaat kaupasta, kivat on ja hienot! :)

Vatsa on kasvanut ainakin luokkakavereiden mukaan, ne oli ihan huuli pyöreenä että "miten toi on kasvanu noin paljon viikossa", vaikka itestä ei tunnu että olis nyt niin kauheesti kasvanut.. :D



Siinä sitä mahaa nyt taas on :)

Se on jännä miten se kasvaa tohon alas, ei nouse ylemmäs tosta ja on jopa vähän laskenut siitä mitä on ollut... hassua, kai se jokaisella kasvaa vähän miten kroppa antaa myöden ja millaset kurvit on.. :)

Mulla tihkuu tissit joka yö, selkä on kipee ja liitoskipuja tuntuu taas vähänväliä tuolla häpyluussa..

Niin ja äitiyspakkaus haettiin, 2010 paketti tuli enkä tykkää siitä yhtään.. Niin poikamaisia melkee kaikki että plääh.. Ei tullu sellasta oloa että jes ihanaa niinku muilla täällä.. ja eniten ärsyttää se keltanen haalaripuku jossa on leijona ja sitte se sininen makuupussi. Argh.. No, ei voi mitää.. ois pitäny viedä paprut viikkoa myöhemmin.. :/
Jos meille olis tulossa poika niin olisin varmasti erimieltä pakkauksen sisällöstä!

Mutta sellasta täällä, niin ja uudet tervetuloa mukaan!! Meillä on facessakin ryhmä jos haluatte sinne liittyä nii lisäilkäähän mua kaveriksi, veera haimilahti (ja laittakaa kaveripyyntöön mukaan että kaksplussasta olette) :)

Moikka!!

veera + Elle 28+3

 
Moikka kaikille! Vappu tuli ja meni, nyt odotellaan sitten jo juhannusta:) Täällä Tampereella oli kyllä vappuaattona aikamoinen meininki, kympin aikaan illalla kaupungilla kävellessä suorastaan hirvitti! Ja oli muuten hiukka erilaista käpsytellä väkijoukon seassa kun piti suojata omaa pientä masurakasta:) Tultiinkin sitten ystäväpariskunnan kanssa meille jatkamaan iltaa rauhallisemmissa merkeissä.
Tervetuloa joukkoon Lady lady ja Fiini! Kylläpä meitä on jo iso porukka:)
Fiini taisi kysellä sf-mitan tän hetkistä tilannetta. Mulla oli viime viikon torstaina lääk.käynnillä sf-mitta 24, eli keskikäyrällä mennään. Painoa on tullut tähän mennessä 8 kg! Hiukan hirvittää, mutta toisaalta on lohduttavaa se, ettei paino kuitenkaan merkittävästi näy missään muualla kuin masussa. Kyllähän nuo kilot karisee sitten synnytyksen jälkeen:) Hurjaa on kyllä tämä painonnousutahti nyt tässä vaiheessa raskautta, melko pitkään kun menikin niin ettei painoa tullut. Sokerirasituksessa kävin viikko sitten ja arvot oli kohdillaan! Ei siis tarvitse verensokerin puolesta vähentää herkkuja, mutta muista syistä ehkä pitäisi..:)
Piskuinen: Hyvä merkkihän se on, että maitoa jo nyt tihkuttelee, vaikka kyllä muakin tuo asia kauhistuttaa! Toissailtana oli aikomus nauttia kullan kanssa läheisyydestä.. kunnes huomasin rintojeni vuotavan suukottelun ja halittelun seurauksena kirkasta nestettä melkoisen paljonkin!Itkuhan siinä tuli! Hetken aikaa mietin, että nytkö seksikkyys on menetetty ja tilalle on tullut iso maha ja vuotavat tissit. No, oli mieliala kyllä muutenkin alakuloinen, mutta tuo tilanne sai pasmat aivan sekaisin. Onneksi on ihana kulta, joka jaksoi lohdutella, että tuohan on ihan normaalia. Olis muuten kamalaa, jos mies kauhistelisi samoja asioita! Kulta ihmettelikin, kun mulla on ollut raskausaikana vain kaksi itkupaniikkikohtausta.. odotti ehkä niitä hiukan enemmän:) Onneksi itku aina auttaa ja sitten sen jälkeen nauttii taas raskaudesta. Onko muilla vastaavanlaisia olotiloja vai hyppeleekö kaikki muut jatkuvasti hattarapilvien päällä?:) Ja onkos kellään vastaavanlaista rintojenvuotamiskokemusta seksin yhteydessä? Vertaistuki olisi tässäkin asiassa tärkeintä..
Kahdeksan työpäivää jäljellä ennen kesäloman ja mammaloman alkua! Mahtavaa!:) Tällä viikolla oon ollut ihan puhki ja huomaan, että tuo mahan painokin alkaa jo vaikuttamaan selkään. Välillä selkää jomottelee melko ikävästi. Olen siis tyytyväinen, että päätin pitää lomani ennen mammalomaa! Piskuinen: kyllä muakin hieman jännittää töiden lopetus. Pidän kuitenkin kovasti työstäni ja työkavereistani, joten kyllähän viimeinen työpäivä voi olla melko haikea. Tulen kyllä varmasti lomani aikana tapaamaan työkavereita ja käyn välillä moikkaamassa työpaikkaakin! Aikansa kutakin, nyt on aika nauttia elämän muista asioista:) Kyllä niitä töitä ehtii taas tekemään!

Mukavaa viikkoa kaikille mammoille, muistetaan myös levätä:)

-Pauliina ja vilperi rv 27+6
 
Heippa!
Uusille tervetuola mukaan:wave: =)

Pauliina83:Mulla on kans ollu noit mielialavaihteluja aika usein tuntuu et vois rupee itkee ihan pikkuasioistakin ja useesti niin on käynykki et loukaanun jostain ihan ihmeasiasta ja kulta yrittää sit lohdutaa vaik on ihan pihalla et mistäs nyt ketuttaa :D mut aina oon sit saanu jonku pienen lahjan hyvitykseks jos kulta on aiheutanu pahan mielen :) onneks noit nykyää tulee tosi harvoin.
Mullakin tissit vuotaa yleensä kun on kiihotunu ja välillä seksinki aikana valuu kunnolla oon sanonu kullalle ettei kovin paljoa niit turhaan puristele koska ne on myös vähän arat :D tosin meijän seksi elämäki on nykyää vähä läsähtäny ku aina sama asento joko takaa tai mä pääl välil tuntuu ettei saa enää mitn irti mikäs mua ketutaaki ku haluja tän raskauden aikana on tosi paljon.Muilla samoja kokemuksii tai vinkkejä sen piristämiseks? ;)

Oli puhetta painon noususta raskauden aikana ni mul on tullu n.15kg lisää:whistle: saa nähä miten hyvin lähtee sit syksyllä ku alkaa taas liikkuu enempi,nyt pitää kattoo mitä suuhu pistää ettei painoo tuu kovin paljoa lisää enää.. :D

Kuulin myös tänää ilosii uutisii ystävältä että hän odottaa pientätyttöä syyskuussa.Ihanaa oon niin happy =)
on joku jonka kanssa saa jaksaa sitten kokemuksii syksyllä..en malta odottaa!enää noin 2kk ni pikkusia alkaa jo tupsahtelemaan maailmaan meneepä aika nopee..

töistä olen pois jäänyt jo pariviikkoa sitten sairaslomalle(selkäkipujen takia) ja eilen alkoi sitte kesäloma =) ihanaa.. mutta eipäs muuta mulla tällä kertaa
:wave: rv.30+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä