***HELMET 2008*** Kesäviikko 32

Onko muita kenen vauvat ei tykkää marja/(hedelmä soseista? Meil ne syletään ulos. Luulisin et ovat liian "voimakkaan" makusua, ku potturuoka menee hyvin alas. Hedelmä/marja soseita ei ole vielä tehny ite, oottelen että esim. mustikat kypsyvät kunnolla ni teen sitte pakkaseen. Mansikka sosetta tosin tein ilman sokeria pakkaseen.
Miten ootta marja/hedelmä soseet tehneet/maustaneet? hedelmäsokerilla? mutta minkä merkkisellä ja kuin paljon oletta sitä laittaneet?
 
tahtoo marjoja noukkimaan...se on mun terapiaa.. :LOL:
mä nautin tollasista hommista ja toinen on puitten liiteriin heittely :)

maalailin puuöljyllä just teknisentilan raput ja terssin sivulaudat. täällä on niin kaunis ilma et hyvin kuivaa. sadetta lupas vkonlopuksi mut ei oo satanu eilenkään.

jahvetti ei taitas tuota meidän neitiä 1v 8kk pysymään nurkassa. nätisti olen koittanu puhua et noi on rumia sanoja ja kiltit tytöt ei puhu noin...tms. välillä lipsuu täälläkin vaikka kuinka koittaa olla kiroilematta...iskä on vielä pahempi kun minä.

kuka kattoo olympialaisia? mä nauhotan aamuyön hommeleita...en vaan ehdi kattoa :LOL:
ärsyttäviä nuo koripallot...tulis jotain kivempaa...

minkäsnimisiä marjapensaita teil on? siis lajikenimi...kävin kattomas kaupas ni oli niin tuhat eri lajiketta.. :/

nyt taas meen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
minkäsnimisiä marjapensaita teil on? siis lajikenimi...kävin kattomas kaupas ni oli niin tuhat eri lajiketta.. :/
:LOL: :LOL:

Ei mitään havaintoa...ovat istutettu vuonna 1. ja 2. Tekevät jo poikasiakin pitkin poikin eli olis pakko niitä rankalla kädellä vähän kuohia... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Ämpärillinen punaisia viinimarjoja kerättynä...mummo kävi aamulla, mut mokoma livisti ennenkuin ennätin ohjata hänet marjapuskiin :saint: ... Jos tänään sais kerättyä vielä ämpärillisen mustia..
meil eii ole vielä ihan kypsiä
Meil osa näyttää kypsiltä...alaosasta puskaa vielä osa raakoja...mut pakko yrittää ees vähä kerätä ennenkuin meitin piharastaat ehtivät ensin.... :whistle:

Eiköhän noista mehua irtoo...sekaan vähä vadelmaa ni vot...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Ämpärillinen punaisia viinimarjoja kerättynä...mummo kävi aamulla, mut mokoma livisti ennenkuin ennätin ohjata hänet marjapuskiin :saint: ... Jos tänään sais kerättyä vielä ämpärillisen mustia..
meil eii ole vielä ihan kypsiä
Meil osa näyttää kypsiltä...alaosasta puskaa vielä osa raakoja...mut pakko yrittää ees vähä kerätä ennenkuin meitin piharastaat ehtivät ensin.... :whistle:

Eiköhän noista mehua irtoo...sekaan vähä vadelmaa ni vot...
meil on vatut paleltunu... :kieh: meskuja oli isäntä vähän löytäny, mut raakoja vielä, mustikoita ja puolukoita pitäs käydä poimiin... neitin kanski pääsen rattailla tuohon lähimettään, mut mieluusti menisin yksin..
 
Apua, onpa tullu tekstiä taas sitten viime lukeman :eek:

Pikaisesti kommentoin siis vaan tän viimisen sivun asioihin:

zuku: meillä myös uppoaa paremmin peruna- ja kasvissoseet. Tänään maistatin ekaa kertaa peruna-kukkakaalia ja neiti olis vetäny sitä vaikka miten paljon. Ruusunmarja esim. meni vähän pitkin hampain ja sitä puklaskin paljon enemmän ulos. Hyvähän se on, että "kunnon" ruoka maistuu, eikä pelkät jälkkärit =)


Jepsu: meillä seurataan olympialaisia :wave:. Tosin odottelen eniten yleisurheilun alkamista. Nyt oon kattonu vasta puolella silmällä jotain uintia ja jalkapalloa...

Oltiin tänään musapiknikillä tuolla kaupungilla puistossa, siis sellanen lapsiperheille suunnattu ilmaiskonserttihomma. Oli ihana aurinkoinen ilma, neiti oli kuin unelma ja nautti musiikista ja tunnelmasta ja yks kaveriperhe oli mukana. Meidän neiti rakastaa tanssimista! Siis silleen, että häntä hyppyytetään musiikin tahdissa sylissä :D. Ja tietenkin kamera jäi kotiin, kun kerrankin ois saanu kivoja kesäkuvia vielä otettua :kieh. Harmittaa, ku aina tulee vaan sisällä napsittua kuvia, kun kamera on sillon helpommin käsillä.

Huomenna mies palaa lomalta töihin, miten sitä saa taas ajan kulumaan... No, eiköhän neiti pidä aktiviteeteista huolen ;)
 

Yhteistyössä