***HELMET 2008*** Kesäviikko 35

Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mihinhän se Ville Pusan vaimo kuoli? Vitsi kun olen utelias :ashamed:
Itsekin sitä tossa eilen mietiskelin, kun lehteä luin. Syöpää veikkaan. On kyllä kurjaa, heillä kun aivan pieni taaperokin olisi vielä kovasti äitiä tarvinnut :'(
Niinpä, mutta tuollaista en edes halua ajatella, muuten alan itkemään :'(
 
Sain pojan nukahtamaan itsekseen omaan sänkyynsä :wave: *tuulettaa*
Puolisen tuntia siinä meni. Laitoin samalla ruokaa itselleni. Poika itki ja mönki sängyssään, veti välillä soittopupun soimaan (täytyykin muuten ottaa se pois), kävin varmaan 30 kertaa silittelemässä. Sinne se lopulta nukahti. Tätä kokeillaan myös illalla!
 
SEE
Näköjään meidän monilla helmillä on nyt menossa joku levoton univaihe. Moni täällä kirjoittelee rikkinäisistä öistä. Meillä ollaan nyt kanssa saatu huonosti nukkuva vauva joka tähän asti on aina nukkunut hyvin. Yöllä vehdataan ja leikitään. Otin pois mobilen sängyn päältä kun sitä yriteltiin justiinsa potkia niinkuin joku kirjoitteli kanssa, mutta nyt leikitään sitten kaiket yöt pinnasuojuksen narujen ja reunojen kanssa. viimeyönä meuhkaaminen alkoi 23.30 ja loppui vatsa 04.30, siinä välissä rauhoittui max. puoleksi tunniksi. Mä kun en saa nukuttua jos kuuluu vehtausta ja meidän poju kyllä pitää sellaista meteliä, kujeilee, kirkuu hekottaa ja lopuksi alkaa itkeä jos ei äitiä tai isiä näy, ja kun menet laittamaan tuttia suuhun nauraa oikein velmu ilme kasvoillaan. Päätin että viikonloppuna kun mies on poissa ja ei tarvi hänen uniaan miettiä niin aloitan kyllä unikoulua.

Mutta kiva kuulla että näköjään se kuuluu tähän ikään koska monilla sama juttu. Jaksuja kaikille :hug:
 
Meillä nukutaan vieläki.. Meil on nyt alkanu rytmi meneen niin että kahdet pidemmät unet nukutaan niiden kolmien lyhyempien sijaan. Harvoin enää kolmia unia nukkuu, ellei sitte olla liikenteessä ja rattaisiin tai kaukaloon nukahtaa..

Noi SEEn yöhulinat on kyllä kuin suoraan meiltä :D Pitääki ottaa toi mobili pois jos alkaa useemmin jumppaileen keskellä yötä...
 
Nyt palaan aiheessa muutaman päivän taaksepäin. En halua tällä nyt arvostella kenenkään tapaa toimia, jokainen tekee kuten haluaa ja parhaaksi näkee mutta olen nyt selvitellyt asiaa lisää. Rupesin jo oikeesti itsekin miettimään pitääkö mun muuttaa käsityksiäni tästä kasvot/selkä menosuuntaan asiasta. Laitoin liikenneturvalle kysymystä asiasta, eivät vielä ole henkilökohtaisesti mulle vastannut, mutta nyt löysin heidän sivuiltaan seuraavat tekstit:

http://www.liikenneturva.fi/fi/turvalaitteet/lasten_turvalaitteet/index.php

Tällä sivulla kerrotaan hyvin selkeästi miksi selkä menosuuntaan on parempi.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/vaaratilanteita_turvaistuimessa/

Tässä linkissä kerrotaan siitä minkä takia kasvot menosuuntaan istuimet pärjäävät testeissä ja miksi selkä menosuuntaan istuimet eivät.

Joten meille tulee edelleen selkä menosuuntaan oleva istuin vaikka onkin pärjännyt testeissä huonommin kun kasvot menosuuntaan istuin.

Noilla sivuilla muutenkin hyvin asiaa lasten automatkustamisesta :wave:

Oikeesti en sitten halua mitään riitoja aiheuttaa sillä että otin tämän asian vielä esiin!!!
 
Onpa kummallista, että tuo selkä menosuuntaan -juttu, mikä aiemmin on turvallisimmaksi kulkusuunnaksi todettu, nyt jotenkin ohitetaan sillä, ettei niin päin kulkevia istuimia edes testata niin paljoa kuin uusia kasvot menosuuntaan kulkevia! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Onpa kummallista, että tuo selkä menosuuntaan -juttu, mikä aiemmin on turvallisimmaksi kulkusuunnaksi todettu, nyt jotenkin ohitetaan sillä, ettei niin päin kulkevia istuimia edes testata niin paljoa kuin uusia kasvot menosuuntaan kulkevia! :eek:
Sitä mäkin oon ihmetellyt, ja tuollakin selkeesti sanotaan että loukkaantumisriski/kuolemisriski on ihan eri luokaa noissa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Meillä tämmöiset...vaaleanpunaiset :heart: . Samanlaiset kun ne töppöset ja ei ole toppahanskat vaan vettäpitävät vk-hanskat. En vielä kokeillut, mutta systeri kehui kovasti, joten hänen innoittamana ostin.

http://www.reima.fi/collection/tolken/

muoks* linkki jäi
Just nuo samat olisin hommannu, mut ainoa tarjolla oleva väri minkä täältä löysin oli vaaleansininen...
Minusta cittarissa on noit samoja ja tais olla aina montaa väriäki... :whistle: :wave:
Ei ollu meillä sittarissa noita ollenkaan myynnissä, pitää varmaan lähteä Jahven nurkille ostoksille... :D

Toppapuvuista-ostetaan molemmille lapsille Huppa-toppapuvut, vauvojen kosteudenpitävä ja hengittävä puku maksaa niillä alta viiskymppiä :whistle: . Että melko edullista kun vertaa hintoihin täällä ja kun ovat kivan näkösiäkin niin eipä tarvi muualta etsiä! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Meillä tämmöiset...vaaleanpunaiset :heart: . Samanlaiset kun ne töppöset ja ei ole toppahanskat vaan vettäpitävät vk-hanskat. En vielä kokeillut, mutta systeri kehui kovasti, joten hänen innoittamana ostin.

http://www.reima.fi/collection/tolken/

muoks* linkki jäi
Just nuo samat olisin hommannu, mut ainoa tarjolla oleva väri minkä täältä löysin oli vaaleansininen...
Minusta cittarissa on noit samoja ja tais olla aina montaa väriäki... :whistle: :wave:
Ei ollu meillä sittarissa noita ollenkaan myynnissä, pitää varmaan lähteä Jahven nurkille ostoksille... :D
Alahan tulla, mie tänään ostin :attn: :LOL:

Värejä oli ainaki vaaleensininen ja -punanen, limenvihree, sit tollanen tummemmanpunanen (ostin)...olikoha noit valkosia, en oo nyt varma :wave: H. 15e =)
 
Remu-toppahaalarin kävin sitte Cittarista mummon sponssaamana likalle hakemassa, 74cm, 55e...löytyy "pikkasen" kasvunvaraa :LOL: :whistle:
Ja samalla ostin myös noi Reiman vk-hanskat...otin koon 1, että menee pitkään ja tarvittaessa mahtuu lapsanen alle =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ciba:
Keväällä ostin myös Remun toppahaalarin cittarista, 20?!! Myt tosiaan myös 74cm, joten just mietin että saas nähdä mahtuuko talvella. Onhan tuo kylläkin melko reilua kokoa.
Joo varmaan sinä sillon täällä kerroit ja minua harmitti, kun meijän Cittarissa ei ollu :headwall: :LOL:
meillä tuo 74cm on kyllä ISO...pienempää ei kyl ees ollu :whistle:
 
En edes lähe kahlaamaan taaksepäin juttuja, kun sitten viime näkemän on näköjään tullu 40 sivua :whistle: Jos on jotain erityisesti miulle asiaa niin laita yv:tä :wave:

Mihin työ laitatte kaikki lasten pieniksi jääneet vaatteet? Sellaset, mitkä säästätte seuraavalle? Mie en saa nuita Artunkaan vaatteita mihinkään älykkääseen paikkaan niin saati sitten, jos olis kaks lasta ja kolmannelle säästelisi!! :eek: :eek: Vai pitääkö vaan raa´asti säästää vaan ne ihanimmat? :(
*muoks* Asutaan siis omakotitalossa, jossa ei ole kellaria tai ullakkoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Mihin työ laitatte kaikki lasten pieniksi jääneet vaatteet? Sellaset, mitkä säästätte seuraavalle?
...juu siinäpä pulma. Täällä saman asian kanssa painiva! :wave: Meiltä löytyy kyllä vinttikomerot, mutta ovat kylmiä ja kosteita... Hirvittää että millaiseen kuntoon menevät siellä, jos ovat talven tai saati sitten useamman...

Huonokuntoisimmat oon silpunnu esim. lattiaräteiksi...(tosi vähän raaskinut leikellä) ja loput olen mättänyt pahvilaatikoihin. Osa laatikoista yläkerran makkarissa... Ei niitä tosiaan voi siellä vuosia säilyttää. En siis tiiä että vieläkö meille se kolmas joskus tulis, mut eipä sitä tarvii tietääkkään vielä...

Mitäs jos pyhittäisit jonkun kaapin (yläkaapin tms.) noille vaatteille? Löytyiskö sellainen? Jos kerran olette ajatelleet että sisarusta jossain vaiheessa suunnittelette. Tai sängynalle kannelliseen pyörälliseen muovilaatikkoon... :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Mihin työ laitatte kaikki lasten pieniksi jääneet vaatteet?
Meil on vaatehuone "liki käyttämättömänä", ni säilön sinne + me aika paljon kierrätetään sisarusten kanssa. Toisesta päästä sit nakellaan huonompia menemään!
Jotain oon vieny tuonne vanhalle puolelle! Mut esim. vaunun kopan jne. laitan tonne vaatehuoneen ylähyllylly. Siskolla oli hiirikäyny tekeen kopan pohjaan reiän ja kaukalo oli homehtunu, ku olivat ulkovarastossa!
 
Hello :wave: pikainen kysely...mites te pakastatte kanan.Keitin eilen soseita varten kanaa ja sauvalla hienonsin ja pakkaseen.Nyt kun aattelin siirtää ne kuutiot jääpalarasiasta pakastusrasiaan ne vaan murenee,liian kuivaa kamaa siis ? Että mä olen näissä urpo |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Hello :wave: pikainen kysely...mites te pakastatte kanan.Keitin eilen soseita varten kanaa ja sauvalla hienonsin ja pakkaseen.Nyt kun aattelin siirtää ne kuutiot jääpalarasiasta pakastusrasiaan ne vaan murenee,liian kuivaa kamaa siis ? Että mä olen näissä urpo |O
Mä olen pakastanu niissä jääpalarasioissa, ja siitä ottanu sit kuution kerrallaan! Tietty sit rasioita pitää olla useempi! Yhtä lajia aina yhteen! Tai sit teet soseen "valmiiksi" eli keität kanan sekaan perunan/patatin ja pakastat esim. pilttipurkeissa!
 

Yhteistyössä