Helmet 2008 ***syksy 2009***

Ihana kun lauhtu ni päästiin lasten kans ulos. Vauvaakin käytin eka kertaa ulkoilemassa ja nyt se nukkuu tuolla onnellisena rattaissa (sisällä). Tekipä hyvää. A:ki alko jo hyppiin seinille, ku viimeks aattona pääsy ulos.. siitä lähtiin ollu yli -20 pakkasta. Joulupäivänä mittari näytti -30, mut me kuitenki uhmattiin pakkasia ja käytiin mummulassa (kunnolla vaatetta ja naapat suojaan).
Uuttavuotta ootellessa
 
Helmis: meillä lapsilla ikäeroa 2v3kk ja meillä oli alkuun vaunut, sittemmin rattaat neidille ja seisomalauta pojalle. Hyvin toimi, ei edes ajateltu tuplien hommaamista ja turhat olisivat meillä olleetkin. Riippuu kyllä lapsesta ja siitä missä ja miten liikkuu, tarvitseeko tuplia vai ei. Meillä poika on aina ollut innokas kävelijä ja jaksanut ja halunnut pienestä pitäen kävellä-vajaa parivuotiaana ei juuri enää rattaissa viihtynyt, puoliväkisin sai pojan sinne huudon kera taitella ja köyttää vöillä kiinni. :whistle: Nyt meillä ei ole lautaakaan ollut enää käytössä melkein vuoteen kuin ihan satunnaisesti muutaman kerran, poika kävelee tai sulana aikana pyöräilee joka paikkaan. Jos on lasten kanssa kaupungilla pyörivää sorttia, niin sitten tuplat varmaan ajaa asiansa, olettaen että lapsi tosiaan jaksaa rattaissa istua. :xmas:

Äitiyspakkaus otettiin vaan esikoiselle, todettiin siinä olevan niin paljon samaa/samantyylistä tavaraa, että otettiin mieluummin rahana. Ostettiin sitten sillä neidille tarpeellista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hei, mites olette hoitaneet tuon vaunupuolen, siis näin kun on parivuotias ja sitten uusi vauva?

Oletteko muuten ottaneet äippäpakkausta (muille kun ehkä ensimmäiselle)?
Ei ole ollut tuplia tms.

Vaunut+pulkka tai vaunut+fillari yhdistelmillä ollaan menty, ikäero meillä siis pienimmillään vajaa 2v2kk.

Näin jälkikäteen ajateltuna vaunut/rattaat ja kantoreppu olis kanssa kätevä yhdistelmä (voi käyttää niin että kumpi vaan on kummassa vaan...) =)

Pakkauksen olen ottanu 4 kertaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Hei, mites olette hoitaneet tuon vaunupuolen, siis näin kun on parivuotias ja sitten uusi vauva?

Oletteko muuten ottaneet äippäpakkausta (muille kun ehkä ensimmäiselle)?
pakkauksen otin näille kumpaisellekkin, vaik ei oikeestaan olis tarvinnu, mut tykästyin siihen makuupussiin (ihana kun kummallekki nyt omat).
Meil on tarkotus hommata kaksosten rattaat. Carenan rattaita on katottu, lähinnä niitten hintalaatusuhteen takia (kapeat + ihan erilliset istuinosat kunnon väliseinällä ). Ei varmaan ole hirveesti käyttöä, mut tarvii kuitenki esim. jos lenkille lähetään tai koko sakilla johonki.. kätevämmät mitä kahet rattaat. Ikäeroa meil on 1v10kk.
 
Onnittelut Zuku ja SEE :flower: :flower:

Joulun hässäköistä toivuttu ja nyt nautimme lasten kanssa lomasta. Ihanaa kun on kunnon talvikelit!

Meillä lapsilla on ikäeroa 3 vuotta ja juoksulenkkejä varten on kahden istuttavat juoksurattaat. Poika edelleen viiden vuoden ikää lähestyttäessä istuu mielelellään niissä. Kauppoihin tms. menoon ne eivät oikein sovellu, kun ovat niin leveät (niiden kanssa ei esim. mahdu kassoilta ulos kuin joissain harvoissa paikoissa). Muuten on menty rattailla ja seisomalaudalla. Poika on kyllä niin laiska kävelemään, että lauta on ollut kovassa käytössä.

Äitiyspakkauksen otin molemmille, mutta tytölle se oli kyllä varsin turha, kun yöpuku oli ainoa vaate mikä tuli käyttöön. Tuli siinä kuitenkin makuupussi, lakanat ym, mitä voi sitten säästää muistoksi.

Meillä lohkesi pojalta etuhampaasta pala joskus reilun kahden vuoden iässä. Molemmat etuhampaat tummuivat, mutta toinen palautui valkoiseksi. Nyt se, mistä se pala lohkesi on kyllä varsin tumma. Hieman jännityksellä nyt sitten odotan, että onko pysyvä hammaskin saanut jotain vauriota. Se selvinnee muutaman vuoden sisällä.

Ihanaa vuodenvaihteen aikaa kaikille!
 
Mä oon kans Helmiksen tavoin miettinyt jo nuita ratasasioita. Meidän muksuille tulee ikäeroa 2v3kk ja mä oon päätynyt Phil&Teds-rattaisiin. Mua ne miellyttää siksi että ne on yhtä kapeat ku yksösrattaat. Mulle ei vaan luonnistu tuplarattaat muuten.. Ja toi tyty on alkuhuuman jälkeen mieluusti itekin rattaissa joten pelkkä seisoma-alusta ei ehkä riitä. Ja koska tällä hetkellä meillä on vain matkarattaat niin lumihangessa ei ihan mee kivasti :whistle:
Ja oletuksena on että NÄIN PALJON lunta ei joka vuosi tule pääkaupunkiseudulle.. Siksi mua ei huoleta edes se että vauva on lähellä maanpintaa sit isompana. Ja toisaalta voihan se olla niin että tyty yhtäkkiä haluaakin vaan kävellä niin sit nuorempi lapsi pääsee korkeemmalle. Ja onhan mulla vielä rintareppukin, siinä voi hyvin roudata vauvaa.
Äitiyspakkausta mä en aio enää ottaa. Aikas paljon myin keväällä pikkuvauvan vaatteita jo pois, nyt sit käyn kevään mittaan kirppiksillä taas..

Meidän tyty oli sit yksin pihalla tänään :D. Ite ajoi mut pois..ja olis halunnut koirat kaverikseen (ne ei innostuneet kun oli kylmä..). Eipä tytykään kauaa siellä sit ollu ja tuli ilman itkua sisällekin. Ja oli siis meidän aidatulla pikkupihalla eli ihan turvallisesti.

Mine hilppaisen nyt jumppaan ja kiusaan mahaani.

Hyvää vuodenvaihdetta! ja onnea vuodelle 2010!
 
Onnea Artulle 2-v päivänä :heart:

Onnea Zuku ja SEE :heart: :heart:

Helmis mä oon ottanu molemmille pakkaukset mutta nyt kolmoselle en ota. on mun mielestä niin ruma :whistle: :ashamed: että en halua sitä...
ja muutenkin kun tuota kamaa on kertynyt niin paljon.

Juu, ja tuplat meillä on. Meillä on gragon peräkkäin istuttavat ja ne on ihan törkeen ihanat :) tykkään tosipaljon.
nyt oonkin aatellu sillä äippärahalla ostaa gracon istuimen vaaville niin sen saa kiinnittää niihin rattaisiin sitten :) kätevää...
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! =)

Käytiin aamupäivällä mukavan kirpeässä pakkasssäässä luistelemassa lasten kanssa, pääsi neitikin ekaa kertaa luistimille. Kymmenisen minuuttia tyty antoi pitää käsistä kiinni, sitten totesi tiukasti "ite" ja lähti menemään itse eteenpäin. :eek: Ja hyvin näytti pysyvän luistimilla pystyssä, metrikaupalla meni eteenpäin, pyllähti, takas ylös ja matka jatkui! :D Ihan innoissaan oli, hihitteli ja nauroi vaan mennessään! Poika menikin sitten jo vanhasta muistista, tekis mieli viedä lapset huomenna uudelleen jäälle, mut on vaan luvannut vielä enempi pakkasta mitä tänään... :whistle:

Meidän porukka lähtee neidin unien jälkeen paitsi vastaanottamaan tulevaa vuotta, myös juhlimaan 50-vuotiasta äitiäni. =)
 
mun kaverilla on kaksosille ne philjatedsit ja on kyllä ollut hyvät ja kovassa käytössä. Mä kuitenkin saan puoli-ilmaiseksi tuplat joten aluksi kokeillaan niillä ja katellaan kuinka paljon sitä käyttöä on. Mietin vaan, että pitäiskö lainata/ostaa halvat kuomuvaunut vielä erikseen????
Mä taidan jättää sen pakkauksen ottamatta ja ostan jotain muuta sillä rahalla...

Ja lisää kysymyksiä: Auttakaa mua pottailussa! Tai tietty poikaa... miten mä saisin sen edes istumaan siihen, kun pelkkä ehdotus potalle menosta saa pojan itkemään :( Vai eikö vaan vielä sitten ole aika? Ja ilman vaippaa itkee myös :eek: dorka lapsi!

Poika on muutenkin kumman itkuinen välillä. Osa päivistä menee ihan hyvin, mutta esim. eilinen oli yhtä itkua heti jos en ollut vieressä. Ja siis vieressä piti olla sillain, että tuijottaa kun toinen leikkii, jos yritin pikkuisen viikata vaatteita kaappiin, niin hirvee huuto ja syliin piti päästä :/ Jotain kummaa meillä on nyt meneillä... Yön voi sanoa menevän hyvin, jos ei herää kuin 2- 3 kertaa, 10-20 kertaa yössä herääminen on tällähetkellä normaalia |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Ja lisää kysymyksiä: Auttakaa mua pottailussa! Tai tietty poikaa... miten mä saisin sen edes istumaan siihen, kun pelkkä ehdotus potalle menosta saa pojan itkemään :( Vai eikö vaan vielä sitten ole aika? Ja ilman vaippaa itkee myös :eek: dorka lapsi!
Mie sanoisin, että ei ole aika vaan vielä... :/
Antaa kuukauden pari olla koko asian ja kattoo sitte uudelleen, ei vielä oo ees mikään kiire =)
Meillä pojat on ollu reilusti päälle 2v ennenkun on ees ekaa kertaa moista puuhaa yritetty :D Parissa kuukaudessa kyl olivatkin sit kokonaan kuivia.
Neidistä voi nyt sanoa, että se on kotipäiväkuiva :D :LOL:
Kotona siis on ilman vaippaa ja tekee pissat pottaan, kakkaa ei edelleenkään uskalla(??) tehdä muuta ku vaippaan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Huomaatteko, kun olen nyt jäänyt kotiiin, niin kummasti on paljon lapseen liittyviä ongelmia :LOL: :LOL:
Aikaa ajatella... :D

Tuohon pottailuun... Meillä pojalla ihan sama että ei suostu istumaan potalle kuin vaatteet päällä ja ilman vaippaa tyytymätön. Hakee heti uuden ja kitisee että tää tää tää... =)

Meillä siis myös samoin... Vinkkejä otetaan myös täällä vastaan. :xmas:

*muoks. ja samoin myös meillä että sylissä haluis olla paljon ja mun huomio ei saa kiinnittyä muuhun...esim. just tähän vaatteiden viikkaamiseen. Mun mielestä tuo on ikäjuttu...eroahdistusta.
 

Yhteistyössä