HELMIÄISET 2007


Pumagirly: täällä ollaan, nikki vain piti vaihtaa, kun Milana on jo jollakin toisella rekattuna!

Ihanan aurinkoista täällä!

Nyt odotellaan vain maanantaita ja sitä maitoaltistusta. Ja heti, kun se on selvä, alkaa meidän vauvalla bataatin mössöttely ja maistuminen. Ilskun maitomäärät on ihan onnettomia, ja ymmärrän kyllä, toi Pepti Junior haisee vanhalle perunamuusille, ei varmaan maistu hyvältä. Ilskun paino on taatusti alakantissa, tyttö näyttää ja tuntuu paaaaaljon kevyemmältä.

Jospa siis maanantaina olisimme jo viisaampia.
 
Heips!
Tässä juuri vaavia syöttelen ja ajattelin vähän nostella meitä ylöspäin.
Tossa sitten silittelin äsken vaatteiden ohella omaa mahaani. :/ Auts! Niin ja ajatelkaa, maha on raskauteen verrattuna pieni ja silti tökin sitä raudalla. :headwall:
 
Jutta:Sullahan järeät konstit on mahas suhteen :D :D

Meillä edelleen vastustaa...Eilen pappa lähti käyttämään minua ja vauvaa päivystyksessä kun henki oli ahtaalla.Mies iltavuorossa.Sai kolme kertaa avaavia ja limat imettiin.
Soitin miehelle että hakee sit muut lapsoset mummolasta töistä tullesa.
Hakihan hän ja hinaamalla olivat kotiin sit tulleet.
Meidän auto sitten kulki viimesen matkansa :/ kone pas.kana eli nyt jatkamme elämää ilman autoa.Kuulemma niin sökönä ettei voi korjata!!

Toissapvänä hajosi myös astianpesukoneen vesihana... :headwall: Eli on tämä hehkeää elämätä!Itsellä nuha ja kurkkukipu!
Jospa se sitten joskus helpottais ja loppuis vastoinkäymiset! :kieh:

Vauveliini on onneksi rauhottunut et ei huuda yhtäsoittoa.Nukkui viimeyön hyvin.Oli ihana nukkua pitkästä aikaa "kunnolla" :xmas:

Tarkotus oli vastata johonki juttuun mutta kummasti ne häipyy mielestä kun naputtelemaan pääseepi. :ashamed:

Tulipahan nyt taas omaa juttua vaan..l

:wave:
 
Mikään ei taas mene putkeen. Mua niin raivostuttaa..... \|O

Ensinnäkin, laittelin eilen vähän terassia kesäkuntoon ja levittelin sellasta kuorikatetta maahan. Jonkin ajan päästä levityksestä(tai sit mä kuvittelin) alkoi tulla sellasia maailman inhottavimpia koppiksia(kait tukkimiehentäitä) muutama sinne tänne. Mä olen aina inhonnu/pelänny niitä ja pelko menee ihan jo vaarallisuuden puolelle. Tosiaan en tiiä johtuiko kuorikatteesta vai tulivatko vaan muuten vaan aurinkoon lämmittelemään. Mun ulkoilusta ei tullu mitään kun kyttäilin niitä koko ajan. Tänään menin aamulla herättyäni kattomaan ikkunasta terassille niin olipas taas yks eksyny sinne. Eli meillä on sisäpäivä :/ Mä en voi elää niitten kans. Muutenkin erin nukuu aina terassilla, mut nyt en voi viedä koska jos eriniä hakiessa sellanen ötökkä olis vaunujen lähellä niin mä en vois hakea eriniä sisälle :eek: Mä todella toivon, että ne pikkuhiljaa häviää...

Toinen p.aska juttu on tuo erinin imetys. Olen jo tuhat kertaa maininnu, että erinille tulee sellasia kausia, ettei ime tissiä. No pumppailin ahkerasti ja kaikki oli ok kunhan edes yöllä imee. Viimeyönä se sitten tapahtui, nimittäin erin ei huolinu tissiä :( vaan käänsi pään ja alkoi huutamaan. Ei kun maitoa lämmittämään. Mikä hitsi tuohonkin auttaa vai johtuukohan siitä, että pullosta saa helpommin ja ei halua "tehdä töitä" maidon saannin eteen?? Mulla on varmaa puoli litraa maitoa lypsettynä jääkaapissa ja viime yönäkin menin sit pumppaamaan kunhan erin nukahti. En mä kovin kauaa pumpata jaksa, jos ei ala imeä :( Harmittaa pirusti. No yks positiivinen juttu viimeyössä oli se, että erin nukkui 8h putkeen. Tosin meni yöunille klo 20 ja heräsi klo 04. Hitsi kun olis menny vaik 22 maissa nukkumaan niin olis nukkunu aamuun asti =) No ehkä se tästä alkaa...

Tämmönen vali vali stoori. Ihana ilmahan tuolla olis, mut en voi mennä ulos kun vasta sit kun mies tulee.

Hyvää päivänjatkoa kaikille.
 
Huppelis keikkaa kaikille!! :D

Ompas monella ollut vastoinkäymisiä :( Toivottavasti tuollaiset loppuvat pian! :)

Nopeasti ajattelin jotain sanoa pumagirlille, vai kirjoitinkohan nikin oikein :whistle:
No kuitenkin sinä kirjoitit imetyksestä.. en kovin kauheasti osaa auttaa, kun ittellä ei ole kauheasti ollut ongelmia imetyksen suhteen, mutta ystävien kanssa jutellaan aina ummet ja lammet ja heiltä olen kuullut, että jos vauva ei ensin huoli rintaa, niin antaa ensi hätään pullosta, että suurin nälkä menee ohi ja sitten tarjoaa rintaa. Tuokin voi olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta kunhan vain jaksat luottaa itseesi, että imetys lähtee siitä taas uudestaan parempaan suuntaan!! Mutta jos se menee taas ihan mahdottomaksi niin kyllähän lapset kasvaa yhtä hyvin korvikkeellakin, mutta sinullakin kun kuulosti maitoa tulevan, että se ei ainakaan siitä pitäs olla kiinni, niin minä ainakin rohkasen sinua vielä yrittämään imetystä!! :)

Nyt menen auttamaan miestä pihalle nurmikon kylvöön

Jaksuja kaikille! :hug:
se on :wave:
 
BamseMamma: tais mennä pumagirl ja carnevalgirl sekaisin :) mua kai tarkoitit..? Joo, olen yrittänyt antaa eka pullosta ja sit tissistä, mut kääntää vaan pään pois ja alkaa huutamaan. Monesti jo pelkkä tissille valmistelu saa huutokonsertin aikaan eli kun edes laitan erinin sängylle niin huutaa jo ja tissi kun vilahtaa niin huuto sen kun yltyy. Maitoa tulee joo, mut mä haluan imettää ainakin yöllä kun se on niin helppoa itelle. Pumppaaminen on aika rankkaa...Toki yritän vielä ja pumppaankin, mut en mä kauaa tällasta sit jaksa, ellei huoli rintaa. Saa korviketta myös, mut toi yösyöttö kun edes pysyisi. Kiitti kannustuksesta =)
 
Tervehdys vaan taas kaikille =) Pikaseen taas tulin käymään vaan kun alkaa kuulostaa siltä, että pitää maitoa kohta antaa...

toivottavasti CG saat vielä tuon imetyksen uudestaan käyntiin...mä oon huono neuvomaan kun multa se ei onnistu ollenkaan parii viikkoa pidempään :\|

juu, mutta meillä jatkuu sama meno eli 4-5 jälkeen ei enää nukuta ja nyt on mukaan tullut koko aamun kestävä lohduton huuto :/ Ehkä sitte ilmaa masussa ja ikenetkin ehkä kutiaa kun tuosta alhaalta on ikenet sellaiset valkoisemmat kuin muualta, että joskos ne sitten pikku miestä harmittaa...

mutta pakko nyt sitä maitoo mennä antamaan :wave:

katjuska ja nuutti 3 kk
 
Tulin vain ilmoittamaan että meillä oli eilen ristiäiset ja tyttäremme sai nimekseen Viivi Johanna :heart: :)

Neiti päätti sitten pahimman pelkoni mukaan huutaa koko toimituksen ajan pää punasena.. :D Oli siinä sylikummilla työtä yrittää saada tyttö hiljaseks.. :D
 
Hellurei =)

Elinajohannan tytöllä kaunis nimi :flower:

Mitäpä hemaisevien helmiäisten sunnuntaipäivään kuuluu? Tänne ei sen ihmeempiä. Kyllästyin nyt totaalisesti näihin raskauskiloihin ja huomisesta aloitan laihiksen. Ajattelin kokeilla tota "karppaamista" silleen lempeemmin, eli ei mitään totaalista "hiilarit-pois"-meininkiä, vaan syödä vähähiilihydraattista ruokaa ja jättää sokerin pois. Saas nähdä miten itsekuri pitää :kieh:

Vauva voi hyvin, nyt ollaan maistettu perunaa, porkkanaa ja maissia. Vatsa on pysyny hyvänä, ei ole tullu pahempia vatsanväänteitä eikä muutakaan. Kakka vaan on muuttunu oranssiksi ja kiinteäksi sen porkkanan myötä :LOL:

Nyt ei muuta kun aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Jutta harmaana
Iltoja!
Mun on nyt tunnustettava, että oli pakko aloittaa eilen vellin käyttö. :ashamed: Rasmus heräili toissayönä puolen tunnin välein syömään!! Vähän olin poikki aamulla kun tyttö heräs 8 aikaan. Tarjosin kyllä joka kerta tuttia useempaan otteeseen, mutta ei se vaan kelvannut.. Nyt tässä sitten harjoitellaan pullosta syömistä samalla kun vellinkin. Eilen illalla poitsu sitten nukkuikin sen reilu 4h putkeen. Toivottavasti se nyt sitten menis tästä eteenpäinkin tälläin, muuten sitä univelkaa on niin paljon että pää ei enään kestä!
ElinaJohannan vaaville tuli kiva nimi. :D
Kyllä muuten on ollut hiljanen viikonloppu, toden näköisesti noi hienot ilmat vaikutti asiaan vähän. :)
Mutta nyt tarttee mennä kattoon Forest Gumpia. :wave:
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.
Jutta ja Rasmus
 
sai73 pikana
Huomenta helmiäiset =)
Aadaselena:tsemppiä kilojen karsimiseen!Ottaako hyvin soseet vastaan vai sylkeekö pois?
Katjuska: :hug: voimia jaksamista.
ElinaJohanna:hieno nimi tytöllä!
CG:toivottavasti imetyskin vielä sujunee.Oletko imetystuki sivustoilla käynyt?Taikka ihan terkalta kysellyt neuvoo?
Täällä yöunille nukahtaminen vaikeutunut.Useita kertoja syödään ja aamusta 5 alkaa teho imut kestää 6.30-7 ja sit herätään.No vajaa 3kk niin unikoulu,jos minusta on enää mitään jäljellä.
Kuolaako teidän pikkuiset?
Meillä tulee paljon ja bodyt on märkänä.
Nyt poitsu hermostuu märkään vaippaan :wave:
Mukavaa päivää kaikille!
 
tiipeli
just...tollanen testiviesti kyllä lähtee mut ei muut! Kirjotin pitkän jutun ja se hävis ja sitte hävis pari lyhyempää yritelmääkin. Nyt sit sanotaan vain että oikein mukavaa ja aurinkoista viikon alkua! Kerrotaan kuulumisia ja vastaillaan sitten kun ei enää hermostuta nää sivut näin paljoo!

Tiipeli & Elvis 2,5kk :wave:
 
Heipat vaan kaikille :wave:
Ihania nimiä oli taas annettu ja Aadaselenalle tsemppiä kilojen kanssa ja Jutalle...ei se varmaan niin pahaks oo se velli. Meillä ainakin Nuutti on ollut paljon tyytyväisempi kun saa jotain täytettä massuunsa illalla. Viime yönäkin nukkui n.8 ja puol tuntia =) mutta viiden jälkeen ei sitte enää nukuttukaan...voi ku sais tuota rytmiä parilla tunnilla siirrettyä, mutta eiköhän tuo viimeistään muutaman vuoden päästä nuku aamuun asti :whistle: Sitä sitten taas tiedä kuinka käy kun soseet aloittaa...

mulla on oma mieli ihan :'( viikonloppuna pitäs viettää meidän hääjuhlaa näin jälkikäteen, mutta kiinnostus on ihan nollassa :( mutta eipä niitä varmaan nyt enää voi peruakaan kun sukulaiset on lahjoja ostellu jo. Muutenkin kun on univelkaa ja olo senkin takia vähän :$ niin silloin sitä kaipais kyllä kannustusta eikä mollaamista....en sen tarkemmin viitsi tässä selitellä...ukko on kyl ihana ja koettaa kannustaa, mutta tuntuu ettei sitäkään pysty vastaan ottamaan :\|

No Nuutti kuiteski voi hyvin ja tytöllä eskaria enää pari viikkoa ja sitte alkaa kesäloma...
 
aadaselena: tsemppiä painonpudotukseen. Ei huonompi idea...pitäis itekin saada tuo höllyvä aine tuosta keskivartalolta :ashamed:

ElinaJohanna: nätti nimi tytöllä =)

Jutta: me aloitettiin kans maissivelli ja vajaa viikko sit peruna-porkkanavelli. Juo niin kamalia määriä maitoa ja sit on masu kipeä niin ajattelin, että velli vois hieman auttaa asiaa ja on tainnutkin auttaa.

sai73: imetys sujuu taas jotenkuten. No päivisin tökkii, mut yöllä on onneks imenyt. Oli vaan sen yhden kerran tissiä vastaan yöllä. Mä huijaan tyttöä silleen, että kun laitan hänet sängylle niin annan tutin ja sit kampean viereen ja nappaan tutin pois ja ujutan tissin suuhun. Toimii toistaiseksi. Toivottavasti teidän poitsulla nukahtaminen helpottuu.

Katjuska: tsemppiä hääjuhlaan :hug:


Tyttö nukkui viimeyönä ruhtinaallisesti 21.30-5.30. Ihanaa, mut ite en vaan saanut koko aikaa nukuttua kun odottelin milloin tyttö herää :/

Nyt pojan kanssa leikkimään kun tuossa odottelee :wave:
 
Jutta harmaana
Sai: Meillä on ihan sama juttu tuon syömisen kanssa!! 5jälkeen alkaa sellanen kumma syömisinto että tissillä roikutaan vaan kokoajan, tutti ei kelpaa ja jos ei evästä tule, niin alkaa huuto. 8 aikaan meillä sitten noustaa lopulta ylös.
No juu nyt tarvinnee mennä hetkeksi köllölleen että jaksaa iltaan asti kun ukkokulta on taas iltavuorossa! :wave:
 

Saimme tänään Ilskulle maitoallergia-diagnoosin. Oireet tulivat 1ml:sta Tutteliä. Iho lehahti heti.

Lääkäri määräsi korvikkeeksi Neocaten, joka on vielä pilkotumpi ja puhtaampi kuin Almiron tai Pepti Junior. Neocate on vaan julmetun kallis. Lisäksi sain luvan kokeilla soseita, eli lähden tästä bataattia keittelemään!
 
Ilana:toivottavasti nyt alkaa helpottaan,kun diagnoosi takana ja sopiva maito.Mites huoli bataattia?
Katjuska: :hug: piristys halaus ja toivottavasti juhlamieli löytyy!
Poitsulla kutiaa ikenet.Kovin yrittää laitta purulelua suuhun ja muutoin nyrkki.Kuolan määrä on valtava.Muutoinkin tarttuu leluihin hyvin.
Perunaa maisteltu muutama päivä ja ilme on ollut :x Kokeilen tällä konstilla,jos yöt helpottais.Niin ja imetys ei kärsi tällä tavalla.
Kaikille jaksuja ja iloista mieltä :wave:
 

Bataattia upposi 3-4 tl, tämmöisiä siis meillä aloitusannokset, heh. Tyytyväinen tytsi. Ensin ei hokannut, että mössö pitää niellä, mutta lopussa tykkäsi kovastikin.

Paino on vähän laskusuunnassa, ja neiti vähän protestoi noita maitoja vastaan. Siksi aloittelenkin bataattia nyt reippaammilla annoksilla, mikäli vain Ilskun masu tuntuu sen kestävän.

Toisaalta tiedättekö ihan älytön huojennus, että tää asia selvisi. Ei tarvitse ihmetellä ja miettiä.
 
Ilana: Onneksi asiat selvisivät!! Toivottavasti tyttö nyt saa taas vaihtia ja puhtia kasvamiseen!
Tarvii varmaan mennä kaivamaan jääkaapin kätköistä vähän vadelma rahkaa. :p
Hyviä öitä kaikille! :wave:
 
tiipeli
Huomenia!

Mahtiskeli näyttäisi olevan! :D Painutaan siis pian Elviksen kanssa pihalle lukemaan tenttiin :p Elvis nukkui taas koko yön putkeen, 9h. Tisuteltiin aamusella ja jatketiin vielä vähän unia. Äsken se leikki jumppalelulla ja jutteli kovasti, nyt painui taas pehkuihin. Elvis onkin alkanut parin viime päivän aikana kovasti juttelee, eilen kiljas niin kovasti, että oikein säikähti. Ja pääkin on alkanut useemmin nousta ylös, kun masullaan makoilee. Ei vaan oikein uskalla pitää lattialla silloin kun vanhempi poika on kotona. Tälleen aamupäivällä tarvii varoa vain koiraa... :whistle:

Millä muuten annatte D-vitamiinit? Suoraan pullosta vai? Mä oon antanu suoraan pullosta, molemmille pojille on omat pullonsa. Mut ei siis mitään hajua, montako tippaa sinne menee...

Ilana: Hyvä kun selvisi maitoallergia, ei tarvii enää turhasta huolehtia, kun tietää syyn :)

aadaselena: mun pitäs alottaa (taas kerran) laihduttamaan, se kun on tyssännyt kokonaan. Mies ehdotti kans karppausta, mutta mistä löytää hiilaritonta jäätelöä???? :LOL: Nimim. aamupalan jälkkäriksi kuningatarjätskiä :ashamed: Paino tosiaan käväs 800g vaille lähtöpainon, mut tais nousta vähän. Ei oo huvittanu käydä salilla ja uimassa kun aina vaan yksin pitää menneä. Tahtois treenikaverin!! Yritän parin viikon päästä, kun treenivuorot vaihtuuu fiksumpiin, palautua takaisin entiseen seuraani kamppailulajien pariin. Siellä on kavereita :D

Et semmottiisa. Muuta en muista mitä piti sanomani. Aijuu...ootteko käyneet vauvojenne kanssa vauva/perhekerhoissa? Mä yritän tällä viikolla mennä ekaa kertaa...ehtii vielä just ja just ennen kesälomia. Ja värikylpymuskariin ilmotin alustavasti Elviksen ens syksylle (jos vain ei menen päällekäin mun koulupäivien kanssa). SIitä se lähtee..musiikkiura!

Niin ja vielä...sai: tutkimussuunitelman sain ajoissa valmiiksi ja huomenna olenkin aloittamassa haastattelemaan ihmisiä opinnäytetyötäni varten. Mun äiti lupautui tulemaan pariksi tunniksi Elvistä hoitamaan :eek: Ei ole ikinä hoitanut meiän esikoista eikä ketään mun isoveljen lapsista eli todella harvinaista!

No, nymmä kopsaan tän tekstin ja kokeilen, josko tää lähtis paremmalla menestylsellä kuin eilen. Aurinkoa!! :flower:

Tiipeli & Elvis n.2,5kk

alkaahan ne asiat pikkuhiljaa muistumaan mieleen... Katjuskalle tsemiä hääjuhlan järkkäämiseen! Ja öihin myös (kuten myös muille, joiden pikkaset valvottaa). :hug: <br><br>
 

Heippa Helmiäiset! Kyllä taas ajattelin miten mukava tällanen palsta on, ihmeesti helpottaa kun lukee että muilla on samanlaista! :) Meilläkin siis aamuöisin syödään usein, ja ellei saa nukuttua yhtään pitempää pätkää niin tämä äiti on melko väsynyt.. Onneksi poju nukkuu (yleensä) hyvät päiväunet, niin jaksaa paremmin päivät. Ja nytkin vein esikoisen puistoon niin saa rauhassa istua koneella. :D En edes katso pölypalloja seinänvierissä, hiekkaa eteisessä ja tiskipöydän kaaosta. B)

Ilana, hienoa että saitte diagnoosin! Toivottavasti paino lähtee nyt nousuun!

tiipeli, mulle käy kans usein niin että viesti häviää kun yrittää lähettää sen, oonkin tosiaan alkanu aina kopioimaan tekstin, ettei koneelle satu mitään "vahinkoa".. Me käytiin perhekerhossa tää kevät, mut se jäi nyt kesätauolle. Ollaan esikon kanssa käyty siellä reilu vuosi, poju tuli mukaan 1kk ikäisenä kun mies palasi töihin.

Nyt tää kone alko takkuilemaan. Lopetan ennenkuin sekoaa täysin. Kone siis. Tsemppiä Katjuskalle hääjuhliin, CG:lle imetykseen, Aadaselenalle raskauskilojen tiputtamiseen (niitä löytyy täältäkin!!), Saille voimia öitten kanssa, :hug: kaikille (tää kone on nyt niin hidas, että multa on menny puoli tuntia tähän!) :wave:
 
tiipeli: mä annan d-vitamiinin muovilusikalla(sellasella pienellä). Tai mulla on kaks ja toisessa on sellanen kuminen taipuisa se kuppiosa. Taitaa olla ihan cittarista ostettu vauvalusikka. Sitä sit pyörittelen suussa se kuppiosa vauvan kieltä kohti, että kaikki menee suuhun.
 

Hei kaikille!!!

ElinaJohanna --> Hienon nimen Teidän tyttö sai. :)

tiipeli --> Ei olla käyty perhekerhossa, mut syksyllä ollaan ajateltu varmaankin mennä. Tääl jäi just viime viikollla kesälomalle.

Mä annan Joonakselle d-vitamiinit lusikalla... Tipat lusikkaan ja sit omaa maitoa joukkoon ja sit suuhun ja päälle vielä lisää maitoa... Noi Jekovitit on niin järkyttävän makusia... Oikeen myrkkyä... :/ Vanhemmalle pojalle (2v) aloin antaa Sanasolia...

Ilana --> Hyvä juttu, et saitte tytölle diagnoosin...


Just sain Joonaksen nukahtaan vaunuihin, on nukkunut taas ihan onnettomia pätkiä...

Esikkokin on nukkunut jo pian tunnin... Laitoin sen vähän ennemmin nukkumaan, kun ajattelin ottaa sen mun joukkoon kauppaan sit, kun avokki tulee töistä...

Joonas nukahti eilen yöunille 22 ja heräs syömään 3:lta ja 6:lta... Sit heräs 7.30...

Mutta lähden nyt käymään tuola postilaatikolla.... Mulla ainavaan posti laatikossa... :whistle:

Mutta palailen taas ja päivänjatkoja!!!

Mammuli ja Joonas 3kk2pvä

 

Yhteistyössä