HELMIÄISET 2007

Koitan täs muutaman rivin kirjotella pitkäst aikaa...

Sit pitääs mennä nukkumaan... Joonas nukahti puoli tuntia sitten...Otti pikku torkut tossa klo.21, kun oltiin vielä ulkona... Tai tultiin tosta Avokin porukoiden kotoa vaunuilla kotiin... Oltiin sielä, kun Avokki oli hetken paalaamassa. Niitä AIV-paaleja, jotka tulee semmoseen valkoseen muoviin. :)

Ke:na meillä onkin sit se 4kk NLA, saas nähdä mitä Joonas on saanut painoa. Painava jötkäles se ainakin on... Tuhtia tavaraa. Viimeks ollaan oltu neuvolassa 8.5 punnitukses ja 10.5 oli sit se lääkärinla. Sillon Joonas paino 7260g ja pituutta oli 62½cm, pipo oli 40,5cm.

Galluppia... Tykkäättekö tai keräättekö MUUMI-mukeja?!
Ite tykkään. Muutama meiltä löytyy... Nuuskamuikkunen, sit Haisuli ja se Rakkaus. Sit mulla on kaks noita tän vuoden keräilymukeja... Mikä Delfiinisukellus se nyt mahtaakaan olla...

Huomenna olis tarkotus lähtee kaverin kanssa käymään pikkasen ostoksilla... Vähä katteleen jos vaikka jotain löytyys... Just to:na käväsin Aution neuleella, kun siellä oli kaikki -30%. Ostin tolle Esikolle raita t-paidan ja sit semmosen raita pitkähihasen. Niitä sieltä lähdinkin hakemaan. Oon ostanut tolle Esikolle jo paljon 100cm vaatetta, kun se on niin pitkä... 2v neuvolas se oli 94,5cm.

*Joonaksesta... vänkää tosi kovaa itteään kyljelleen... Mut ei oo vielä kääntynyt selältään masulle. Mutta masultaan on pyörähtänyt muutamia kertoja selälleen. Tosi kova on juttelemaan. Ja nauramaan.

Mutta nyt nukkumaan!!!

Mammuli ja Joonas, pikkasta vajaa 4kk.






 
tiipeli
Käytiin Ähtärissä eläimiä katselemassa. Kaksi päivää siellä kierreltiin ja yövyttiin mökissä. Sitten suunnistettiin Saarijärvelle, mutta Veijaripuisto siellä näytti niin kuppaselta, että jatkettiin vielä matkaa mummolaan ja eilen palauduttiin kotiin. Esikoinen lähtikin melkein samantien kummin luokse hoitoon (on siellä vieläkin), Elvistä tuli hoitaa mun pikkuveli tyttöystävineen ja me lähdettiin miehen kanssa ekaa kertaa melkein [/b]kolmeen vuoteen yhdessä illanviettoon!! :D Käytiin sataman yössä ja keskustan kuppiloissa. Mihinkään tanssipaikkaan ei jaksettu jonottaa vaan suunnistettiin pizzerian kautta kotiin jo hyvissä ajoin, yhden tienoilla. Mukava oli viikonloppu! Tänään on vielä esikoisen kummitädin esikoisen ( :LOL: ) synttärit ja koira pitäis hakea myös hoidosta. Mutta ensin sapuskaa massuun!

Tolnaatolle onnittelut siviilisäädyn vaihtamisesta!! :flower: :flower: :flower: Otitko muuten hiustenpidennyksen? Puhuit joskus... Onnistuiko hyvin? :)

Mammulille vielä vastaan ennen kun alan ruuanlaittoon: Me ollaan pikkuhiljaa alettu keräilee Muumi-mukeja. Viisi niitä nyt on. Mies on saanu oppilailtaan lahjaksi (myös yhden muumi-lasin) ja sit mä sain äitienpäivälahjaksi yhden ja yhden laitoin miehelle siihen isyyspakkaukseen (iloinen perhe-mukin). Elviksen kummitädillä on ihan kamalan paljon Muumi-mukeja ja ne sopii hyvin teema-astioiden kanssa (samaa mallia kun ovat :headwall: ). Kivaa ollu musta, kun juhlissa ynnä muissa "tilaisuuksissa" on ollut aikuisille teemat ja lapsille Muumit. Tosin mä oon tainnu kans Muumista kahvini juoda :D

Mukavat sunnuntait!
 
Kiitos haleista :) mulla on sitten välilevyn pullistuma selässä ja pahimmillaan tää parantuminen voi viedä 3 kk tai jos ei parane niin sitten leikkaukseen :/ kauhee määrä lääkkeitä käytössä, että pystyy ees olemaan ja ne sitten aiheuttaa tosi huonoa oloa :$ Terveyskeskuksessa sain pari piikkiäkin takamukseen....oli kyl ikimuistonen syntymäpäivä mulla eilen...makaan vaan sängyssä kun vieraitakin oli :kieh: Se täs on tylsää, etten sais nostella enkä kantaa mitään pariin viikkoon...en siis Nuuttiakaan :( aika mahdotonta kokonaan olla kantamatta, mutta ainakin vähemmän nyt sitten...onneks mies ja vanhemmat on apuna...

juu nyt tuli vaan omaa valitusta...pakko nousta kun tää istuminen on se kaikista huonoin vaihtoehto :wave:
 
Tolnaatolle onnittelut rouviintumisen johdosta :flower: :flower:

Katjuskalle :hug: toivottavasti selkäkipu alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Onnittelut syntymäpäivän johdosta :flower: :flower:

Mammuli sain viime jouluna kaksi muumi mukia lahjaksi ja niitten antaja sanoi että voi ostaa jatkossa niitä lisää ja kait niitä vois itekin joskus ostaa, ne on mukavan kokosia... että jospa niitä saisi pikkuhiljaa lisää haalittua...

En muista kuka kyseli siitä miten vauvalla on kädet kun makoilee masullaan... seurasin tarkemmin neitiä ja välillä ne on kyllä aika hyvin siinä edessä ja lelunkin käsittely jonkin verran onnistuu, ainakin suuhun laitto :) Käsissä on paljon enemmän voimaa kun aiemmin ja puuhakaarestakin saa jo leluja vedettyä suuhunsa...

Muutenkin neiti on kyllä aivan ihana pakkaus :heart:
 
Heipsan kaikille!
Mulla on selkälihakset jumissa |O Kannattaa imettää koneen ääressä :headwall: Niin ja kaippa nuo yöasennotkin on mitä sattuu.Poitsu edellen vieressä 2h välein syö.
Poitsulla oli punnitus tänää ja vaaka näytti 6700g ikää kertynyt 4,5kk.
Jaahas poitsu sai syötyä,joten :wave:
 
2 viikkoa ja -4kg. Jepu jee. Ehkä nää omat kilot tästä pikkuhiljaa karisee, en muista koska olisin näin vähän (84,2kg) painanut. 98 pahimmillani joskus (ilman raskautta). Synnytyksestä pian 4kk, täysimetän. Huomenna mennäänki neuvolaan niin voin sitte kertoa pojan tarkemmat mitat. Samalla mittaillaan tuo 3v.
 
Tolnaatolle onnittelut siviilisäädyn vaihtumisesta :flower: Rakkautta ja pitkää ikää :heart: Joskus toivoisin etten olis näin sitoutumiskammoinen ja uskaltaisin itekin rouviintua, mies on kosinu monta kertaa ja aina pläjähtää rukkaset :x Jotenki miusta vaan ei oo siihen, en oo tarpeeks varma tai jotai.. Pidän kuulemma takaovea auki... Oon kuitenki mielestäni jo jollain tapaa osoittanu sitoutumista miestäni kohtaan, jos olen kaks lasta hänen kanssaan tehny ja sen kolmannenki viel haluaisin ja onhan meillä kuitenki tuo yhteinen velkataakka asuntolainan muodossa. Noh, ehkä joku päivä sitten... Onhan täs viel aikaa :whistle:

Juupa, tänään käytiin siellä 4 kk-neuvolassa, joka oli lääkärineuvola... Typy oliki sitten kasvanut reilun puoleisesti eli pituutta oli 64,5cm ja painoa 7485g...(3 kk:n mitat olivat 60,8 cm ja paino jotai 6900g)..Nyt oli kasvanu pituuttaki eikä pelkästään painoa. Mut edelleen tulee tota painoa yli ½ kg kuussa ku nythän ton kasvun pitäs alkaa vähän rauhoittua jo. Eli hyvin kasvaa pelkällä rintamaidolla. Edelleen syö 3 tunnin välein, mut imemisen tarve on lisääntynyt ku hampaita tekee ja sen takia viihtyy rinnalla pidempään ku lutkutus helpottaa ikenien kutinaa ja samalla saa sit sitä extrapainoa eli vähä ylimääräistä maitoa.. Mut pääasia on että kasvaa ja vahvistuu ja on terve :heart: Täysimettää meinasin tuon 6kk, mutta neuvolan täti oli sitä mieltä et 5 kk kannattais antaa pieniä makuannoksia lusikalla ku se lusikkaherkkyysikä on 4-5 kk ja sen jälkeen lusikalla syöminen ei välttämättä luonnistu. Eli alkais sillo 5 kk:n iässä pikku hiljaa totuttaa soseisiin. Noh katsellaan, voi olla et kokeilen tai sit en, oppiha toi esikoinen vaik vast 6 kuukautisena sai muuta ku maitoa. Sitä lekuri sano, et sitä maidonsyöntiä ei piä mennä rajoittelee, et kyllä se vauva tietää ite paljon tarvii ja syö just sen mitä tarvii. No tästä on kyllä olemassa muitaki näkemyksiä. Tosi iloiseksi ja seurustelevaiseksi vauvaksi kehui :heart: No sellainen se just on, koko ajan juttelee ja hymyilee ja perjantaina nauroin mahani kipeeksi ku tyttö nauroi pitkään iloista kuplivaa naurua, josta ei meinannut loppua tulla ollenkaan. Onhan se nauranu pikkusen aiemminkin, mutta ei koskaan noin hersyvästi ja sydämensä kyllyydestä =) Sydän, keuhkot, lonkat ym. oli okei. Ens neuvolakäynnillä onkin kesälomasijainen ja rokotus on tiedossa.

Ei tässä just nyt muuta kirjoitettavaa taida olla. No ikäerosta sen verran et Onnilla ja Helmillä on ikäeroa 2 vuotta ja 5 kk ja ihan toimiva ikäero tuntuu olevan
:heart: :heart:

Hauskaa päivän jatkoa kaikille helmiksille :wave:
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista Oikein hyvin meni koko viikonloppu =)

Mammuli: Meillä löytyy muutama muumimuki, tykkään eniten viimekesäisestä uimahyppy mukista, oli niin ihana, että tietty mä rikoin sen.

tiipeli: Joo, otin mä sen hiustenpidennyksen =) Ja tossa ennen häitä kerkesin ottaa sen poiskin jo :D Kesäaika ei oikein oo hyvä pitää tota pidennystä, kun mulla on muutenkin kauheen paksut hiukset ja vielä mustat, niin aurinko ottaa ihan törkeesti niihin. Häissä mulla oli sit hiuslisäke.

Katjuskalle voimia :hug:

Pitäs soittaa lääkäriaika tänään muksuille korvien tarkastukseen, et onko enää tulehdusta.

Typykälle maistuu soseet kyllä hyvin =) Otettiin nyt mukaan mm. mangoa ja sit peruna-parsakaalta. Ei oo toistaiseksi ollut ronkeli noille ruuille, mikä on ihan hyvä =) Esikoinen ei vauvaruuista sietänyt maissia, enkä kyllä aatellut sitä nyt typykälle tarjotakkaan..
 
Terkkuja neuvolasta. Poika 63,5cm ja 6605g. Pää tais olla jotain 41cm luokkaa. 3v tyttö oli 18,1kg ja 99,2cm. Painoa suhteessa liikaa kuulemma. Neuvolakorttiin täti kirjoitti pojasta mm. "touhukas veijari". Olis pitäny olla lääkäri tällä kerralla muttei näin ennen juhannusta ollu aikoja ja me lähetään jussilta reissuun. 5kuisena sitte piikki, mittailut ja lääkäri.
 
Heipparallaa!!
Nyt on sitten isompien kesäkerhot käytynä ja loppukesä sit vaan lomaillaan ja käydään välillä jalitsukoulussa.
Meidän Rasmus nyt sitten otti ja oppi kääntymään viikonloppuna itse mahalleen.. Eipä herra kyllä kauaa enäan selällään ole kun jo punkee mahalleen! :D Aloteltiin nyt eilen sitten jäbän kanssa syömään lämmintä ruokaa se 2 kertaa päivässä ja välipalaksi sosetta. Taitaa tuo juhannus mennä meillä pelkällä einesruoalla, kun on niin kovasti hommaa tiedossa mökillä ettei sitä enään varmaan kerkiä Rasmukselle omia sörsseleitä tekeen. :ashamed:
Sadetta: Teidän 3v tyttö tuntuu kamalan isolta.. En siis tarkota pahalla, mutta meidän kohta 5v poika on 106cm ja 15kg . No se kyllä onkin ihan luikero, mutta luulin olevan kohtalaisen pitkä. :/ Niin ja onnea laihdutus yritykselle! Mulla alko kanssa nyt eilen kova kuntoilu ja tänään suunniteltiin hammaslääkärin kanssa että miten saisin makeanhimoani hukkaan, kun meinaa ruokailutottumukset viedä hampaat mennessään.. :whistle:
Tulikin mieleen että kuinka monelle raskaus on tehnyt temput hammaskalustolle??
Meillä on vaan yksi muumimuki, mut suunnitelmissa olis hankkia kaikille lapsille omansa. Me aikuiset varmaan pärjätään ihan noilla normimukeilla. :)
Tjaa, eiköhän sitä tullut jo jaariteltua tarpeeksi, lapset odottaa välipalaa.. Ihme kyllä nätisti! :D
Mutta nyt taas :wave:
Jutta ja Jönde
 
heipsan :wave: täällä edelleen selkä krenklaa mun kanssa, mutta vähän parempi sentään on :)

Mites teillä muilla syödään? meillä Nuutti popsii aamulla ja illalla 200 ml maissivelliä, päivällä kasvissosetta ja välipalana hedelmäsose ja sitte illalla viel ennen maissivelliä kasvissose tai perunaporkkanavelliä 200 ml... Jotenkin tuntuu suurelta määrältä tuo kun vasta tänään 4 kk tuli täyteen, mutta enhän nyt nälässäkään poikaa voi pitää :whistle: tuon kaiken lisäksi sitte vielä maitoa tietenkin ja jopa yöllä herää kerran syömään...meidän pikku ahmatti :kieh: mutta kiinnostaa tietää miten muilla mennään...

no nyt pitääkin mennä jotain popsittavaa "pienelle" antamaan ;)
 


Elikkäs tänään käytiin ton pötkäleen kanssa neuvolassa...

Painoa oli 8240g
Pituutta 67,7cm
Pipo 42,4cm

Neuvola korttiin kirjotti et "Touhukas poika", hyvin kasvaa, täysimetyksellä on.

Elikkäs vieläkin pärjätään omilla maidoilla. :) Mut sitä sano, et välttämättä ei mennä pelkällä maidolla 5½kk ikään asti niin ku Esikon kanssa. Tää on se verta isompi!!! Mutta aika senkin sit taas näyttää...

Mutta joo... Pitää alkaa valmistautua kaverille lähtöön... Pakata tolle Joonakselle hoitolaukkua yms.

Mammuli ja Joonas tasan 4kk

 
Täältä myöhäiset onnittelut tolnaatolle!! :flower:

Katjuskalle :hug: selkävaivoihin!!Ja sit tuohon ruokapuoleen niin meillä menee päivässä purkki porkkanaperunaa ja hedelmäpilttiä puoli,joskus enemmän.Täytynee vaihtaa kohtapuolin tarjottavaa johonki muuhun kasvikseen ja määrä suurenee kokoajan.
Tissillä sit on edelleen useasti

Jutta:Mun hampaat meni ihan päreeksi het esikoisen odotusaikana ja nyt ovat aivan surkeassa kunnossa :eek: :( :x :)

Onkos muilla opeteltu kirkumaan?!? :D Meillä neiti huutaa niin et korviin käy ja hymy huulilla,onnellinen uudesta taidostaan.Ryömimään meinaa typy lähteä.Kovasti yrittää..... =)
Kädet on jatkuvasti suussa ja kuolaa valuu :kieh: varmaan odotettavissa kohtapuolin eka hammas! :D
Jyystänyt käteensä punaisen jäljen kun samasta kohden imee.Täytyi eilen jo tumppu laittaa ettei mene rikki pahasti iho.
Jokusen kerran laittanut peukun suuhun ja imenyt tyytyväisenä.Sehän ei kovin suotavaa vissiin olisi?!?

Mä suunnittelin kaivaa jo eilen esiin ilmastointi teipin ja teipata ympäriinsä tuon hyttysverkon vaunuihin :headwall: en käsitä mistä hemmetin kolosta ne aina pääsee vaunuihin!!! |O
Täälläpäin on aivan kauheasti sääskiä :headwall:

Mulla olisi lähtö iltamiin reilun vkon päästä ja mä en tiä osaanko jättää tuota pientä isukin hoivaan...tuntuu vaan et mun täytyy olla kokoajan saatavilla.Ei ole tuttipullosta juuri syönyt niin sekin arveluttaa et miten sit menee...
Onko muita jotka ei osaa irrottautua kotoota?!?Tiedän et hyväksi olisi mut mut mut....

n
 
Täältä myöhäiset onnittelut tolnaatolle!! :flower:

Katjuskalle :hug: selkävaivoihin!!Ja sit tuohon ruokapuoleen niin meillä menee päivässä purkki porkkanaperunaa ja hedelmäpilttiä puoli,joskus enemmän.Täytynee vaihtaa kohtapuolin tarjottavaa johonki muuhun kasvikseen ja määrä suurenee kokoajan.
Tissillä sit on edelleen useasti

Jutta:Mun hampaat meni ihan päreeksi het esikoisen odotusaikana ja nyt ovat aivan surkeassa kunnossa :eek: :( :x :)

Onkos muilla opeteltu kirkumaan?!? :D Meillä neiti huutaa niin et korviin käy ja hymy huulilla,onnellinen uudesta taidostaan.Ryömimään meinaa typy lähteä.Kovasti yrittää..... =)
Kädet on jatkuvasti suussa ja kuolaa valuu :kieh: varmaan odotettavissa kohtapuolin eka hammas! :D
Jyystänyt käteensä punaisen jäljen kun samasta kohden imee.Täytyi eilen jo tumppu laittaa ettei mene rikki pahasti iho.
Jokusen kerran laittanut peukun suuhun ja imenyt tyytyväisenä.Sehän ei kovin suotavaa vissiin olisi?!?

Mä suunnittelin kaivaa jo eilen esiin ilmastointi teipin ja teipata ympäriinsä tuon hyttysverkon vaunuihin :headwall: en käsitä mistä hemmetin kolosta ne aina pääsee vaunuihin!!! |O
Täälläpäin on aivan kauheasti sääskiä :headwall:

Mulla olisi lähtö iltamiin reilun vkon päästä ja mä en tiä osaanko jättää tuota pientä isukin hoivaan...tuntuu vaan et mun täytyy olla kokoajan saatavilla.Ei ole tuttipullosta juuri syönyt niin sekin arveluttaa et miten sit menee...
Onko muita jotka ei osaa irrottautua kotoota?!?Tiedän et hyväksi olisi mut mut mut....

nyt täytyy lähteä siivoamaan mökkiä juhannus kuntoon :wave: :D
 
Heipsan kaikille!
Minttukissa:etpä ole ainoo,joka ei osaa irottautua.Kyllä meilläkin välillä tosiaan kirkuu ja ääntelee kovin
Jutta:huonoks on purukalusto päässyt :/
Kyllä tuo isosisko kovin touhuaa pikkuveljen kanssa :heart: Ihanaa kasteltavaa.Jaahas poitsu tarvinnee rintaa,joten :wave:
MUKAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE B)
 
Huomenta!

Katjuska Toivottavasti selkä vaiva helpottaa! :hug: Laitoin sulle s-postia yhteisön asioista!

Mammuli Meilläkin on jokunen muumimuki ja lisää ois tarkotus hankkia. Poika on jo yhden tiputtanut ja kivan kokoinen pala lohkes mukista... Kiipeili tuolla tiskikaapilla ja ainahan se sattuu pikkasen arvokkaampi tavara tippumaan. :kieh: Ois voinu noita tupperin muovi mukeja viskoa alas.

[/b]minttukissa Meillä myös Viivi kiikaa korkealta ja kovaa! :) Ja hauskaa tuntuu olevan.
Sääskiä löytyy myös täältä enemmän kuin tarpeeksi. Mulla on jäänyt tupla rattaista sääskiverkko, joten se on hyvä tuohon Viivin vaunuihin. Peittää melkein koko vaunut!

Ilman Viiviä en ole juurikaan liikkunut vielä, kun pullosta ei suostu tyttö maitoa ottamaan.

Kivoja tapahtumia ois tällekkin kesää mutta voi olla, että iltamenot jää väliin tältä kesältä. :whistle:

Isommat meni jo viihdyttämään Viiviä, joka heräilee tähän päivään. Aamupuolella on toki jo kerran syönyt.
Täytyy mennä...

T: RÄ ja Viivi melkein jo 4kk
 
Heippa Helmiäiset! Me ollaan oltu vähän flunssassa (tylsää sairastaa kesällä :/ ) niin ei ole ollut voimia koneelle asti.. Viime viikolla käytiin 4kk-neuvolassa: painoa 8kg, pituutta 67,5cm. Kaikki oli hyvin, eikä kiinteillä ole kiire. Nyt on pari yötä nukkunutkin yhdellä syötöllä (jippii!!!!!).

Monella on vauvakuumetta, järkyttyneenä luin :D Mulla ei ole yhtään ikävä raskausaikaa, vasta alkaa pikkuhiljaa toipumaan siitä :) On meillä kyllä ajatuksena isompi perhe, mutta ei ihan vielä kolmatta lasta! (Tai mulle kelpais ihan adoptiolapsetkin, mutta mies haluaa biologisia - helppohan sen on! :LOL: )

Minttukissa, meillä poju nostaa itseään käsien varassa, mutta ei vatsallaan vielä leiki leluilla. Sätkii innoissaan välillä, ja yrittää eteenpäin.

Sai, voimia öihin, :hug: . Sitä ei edes tajua miten rikkonaiset yöt voi väsyttää, ellei sitä elä.. Katjuskalle myös voimia, toivottavasti selkä paranee ittellään ettei tartte leikata! Selkäsairaudet on tosi ikäviä, kun selkää tarttetaan melkein kaikessa.. (ja myöhästyneet synttärionnittelut! =) )

Tolnaato, myöhästyneet onnittelut rouvalle!! :flower: :heart: =) Mä olen nyt myöhässä kaikista jutuista :D

Jutta, mulla on hampaat nyt tosi huonossa kunnossa.. Tiedä sitten johtuuko raskauksista, vai yleisestä napostelusta. :/ Keväällä jouduttiin tekeen jopa juurihoitoa. Nyt yritän tehdä kaikkeni ettei tartte mennä enää paikattavaksi.

Meillä ei vielä kiljuta, poju on tosi hiljanen tapaus :) Kyllä se juttelee välillä, ja osaa siis huutaakin, mutta kyllä meidän täytyy lähtiessä välillä tarkistaa että tulihan se mukaan, kun on aina niin hiljaa :D Nyt on alkanut nauramaan ääneen oikein kunnolla, se on kyllä ihanaa!

No nyt täytyy mennä, hauskaa juhannusta kaikille!! :wave:
 
Hei kaikille ja hyvät Jussit :D (huomenna kun ei ehdi toivottelemaan)

Ompas meidän helmiäiset kasvaneet jo kunnon kokoisiksi :D

RiiviöÄiti...laiton sulle Y:tä

ja kiitos kovasti halauksista ja onnitteluista...vaikka surku se on kun vanhaks tulee :kieh:

juu no tää oli taas pikaviesti kun istuminen edelleen tuskaista :/
 
Taas on tullu mukavasti viestejä =)

Käytiin eilen 4 kk neuvolassa, eipä ollu juuri tullu muutosta viime kertaan. Paino: 6860 g, pituus: 66,5 cm ja pää 41,5 cm. Paino on edelleen alhainen, mutta pelkällä imetyksellä vielä jatkan. Atte oli neuvolassa tosi suloinen, nauraa hekotti ääneen koko ajan ja esitteli kiljumistaitojaan. Täällä kotona tuota kiljumista on kuunneltu nyt jo noin reilun viikon ajan.

Muumimukeista... niitä on muutama kpl saatu lahjaksi, mutta itse ei niitä keräillä, kun on noita mukeja jo entuudestaan niin paljon, ettei kaappiin meinaa mahtua.

Täälläkään ei oikeen mihinkään voi ilman poikaa lähteä, tuttipulloa on muutaman kerran tarjottu ja siitä seurauksena on ollu niin järkyttävä raivari, ettei mitään rajaa. Kokeillaan sitte, kun on tullu lisää ikää. Muutaman kerran ollaan miehen kanssa käyty pikasesti keskustassa kahdestaan, kun isoäidit on tullu päikkärien ajaksi vahtimaan.

No nyt pitää lopetella, vaikka olis vielä ollu kommentoitavaa. Täytyy mennä pakkaamaan.

Hyvää juhannusta!
 

:flower: :D ILOISTA JUHANNUSTA JOKAISELLE HEMAISEVALLE HELMIÄISELLE!! :D :flower:


Muumimukeista: Jos vaa ois varaa keräisin ne kaik, ne o ihanii :heart:


minttukissa, mulla vähä samaa vaivaa.. E osaa ees lähikaupas käydä ilman Mariaa, ja useimmiten o kaik muutki tenavat matkas. Ukko ehkä vahtis näit sen verran ett voisin maitolitran hakee keskenäni mutt ei sit vaa osaa.. :ashamed: Nää o ni rakkait ja iso osa elämää :heart:


Jahas, ed. txtist päätellen o maitohuurut noussu taas päähä :LOL: Tjtn.. :D


Mä e o muistanukka kirjuutella meä neitin mittoja, 4½kk oli paino 7990gr, pituus 67cm ja py 41.7cm. Lekuri käski antaan kuuriluontosesti Levolacia 2 vkon ajan, pienellä ku o noita kakkavaikeuxia. Sitä ny ollaa sit lusikalla syötetty. Kiinteitä ei tarvi viäkää alottaa, kasvaa ni hyvin rintamaidolla. Oon täs kyl pohtinu ett pitäskö tos 5-5½kk hujakoil alotella potun maisto.. Toisaalta taas ois ni kätsyy olla viä pelkäl tisuttelul, meki jos reisun päälle lähtää ni ala sii ny pottuja keitteleen. No, saa nähä.


Oih, ny tuli isäntä mäkkärisafkan ( :ashamed: :p :whistle: ) kans, täytyy mennä syömää. Ja huomena grillataa! :p Illanjatkeet hellusille helmiäisille!! :wave:


Mama73 & Maria (pikkasta vajaa 5kk) :D :heart:
 

Yhteistyössä