HELMIÄISET 2007

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 18:13 sai73 kirjoitti:
aadaselena: :hug: :hug: paljon voimia ja jaksamisia.
Sanattomaks vetää,kun pikkuisilla on ongelmia.
Kiitos :hug:

tuli tossa vollotettua vähän aikaa, nyt tuntuu jo paremmalta. toivotaan vaan että ei tosiaan oo mitään vakavampaa.

Vapusta joku kyseli: ajateltiin mennä ystäväperheen luokse kylään, heillä itsellä kolme lasta joten "riehakas" vappu on tiedossa =)

oliko täällä muita jotka on saaneet/ottaneet sen rota-rokotteen? Tuliko jotain sivuvaikutuksia?
 
Hei!

aadaselena: :hug:

tiipeli, meillä kanssa pojan iho kasvoista kuiva ja näpyillä. Tänään neuvolassa terkka käski rasvata bepanthenilla ja tarkkailla, mikäli näpyt olis allergiasta johtuvia.

Oltiin tosiaan neuvolassa ja Atte oli kasvanut paljon, nyt 62 cm pitkä. Painoa oli 5564g, eli pitäs vähän enemmän olla. Toistaseks kuiteski vielä pelkällä rintamaidolla mennään. Päänymp. oli 40.

Ostin sellaset maidonkerääjät, jos vähän ottasin talteen tossa syöttöjen yhteydessä. Nyt menee vaan sideharsoon :ashamed:

Viime yönä Atte meni nukkumaan 23.30 ja heräs ekan kerran vasta 4.22. Olin ihan että :eek: , sellasta uniputkea ei oo juuri ollukkaan, ehkä kerran tai pari aiemmin. Muuten syö aina 3 h välein.

Illanjatkoja!
 
aadaselena :hug:

Meillä kaikki hyvin. Edelleen on tytöllä sama rytmi. Helpottaa huomattavasti kun tietää millon nukkuu. Kakkaaminen ollu hieman hakusessa viimepäivinä, mut tuli vihdoin eilen kunnon satsi. Eipä ole kumminkaan valitellukaan masua niin kai mitään hätiä.

Rota-rokotteesta...tyttö sai sen ekan rokotteen pari viikkoa sitten ja ei tullu mitään oireita. Sellasta normaalia kitinää oli, mut ei mitään sen kummempaa oireilua. Toinen rokote olis parin viikon päästä.

Vaatteet tuntuu jäävän aika äkkiä pieniksi. Ei meinaa ehtiä käyttää kaikkia saatuja vaatteita. Sit kun tyttö ei pulauttele yhtään niin samat vaatteet menee 2-3 päivää. En viitti huvikseenkaan vaihtaa päivän välein. Pitäis taas ä.pakkausta penkoa, että mitäs siellä vielä oliskaan jemmassa. En ottanu kaikkea pestäväksi samalla kertaa.

Vesirokkoa edelleen odotan puhkeavaksi. Molemmilla on näppyjä, mut sit ne häviää. Eri kohtaan aina tulee, mut ei kauaa niin onkin poissa. Ota siitäkin nyt selvää. No jos tällä viikolla ei puhkea niin sit ei varman tule ollenkaan kun mahdollisesta tartunnasta on sit jo 3 viikkoa.

Päivänjatkoja!

CG&Erin n.2,5kk
 
Tiipeli:parantavaa tuulahdusta.
Kuivasta ja ihosta ja näpysitä joillain oli,niin meillä oli kans sitä.Nyt on ollut puolen kk jo että iho parempi.Hormmoni näpyt kun poistu,niin ihokin on ollut parempi.Ainoosti päässä on kuivuutta ja karstaa edelleen.
Väsyttää ja :'( liikaa murheita yhdelle ihmiselle kertynyt.
Koittakaahan kaikki jaksella hyvin :hug: =)
Toivottavasti pikkuisten ongelmat selviä ja ovat vähäisiä:neea.aadaselena ja murmeli(menikö viimeinen oikein?)
Nyt nukuttaan tyttöä ,on sekoittanut lastenhuoneen mullinmallin.
 
kiitos tsempeistä ja :hug: sta. ette arvaakkaan miten auttaa nuo, kun oma mieli on :'(

CG: ei meilläkään tullu oikeestaan mitään siitä rotarokotteesta, pikkusen iltakitinää vaan. Annoin varuiksi vielä yötä vasten panadol-suponkin...

Ajattelin ens viikolla pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan velliä Pepille... ko pian tätää 3kk. ja maitoa menee tosiaan ihan pimeitä määriä (150-200 ml kerta) miten noin pieneen masuun voi mahtua?

Miekkosella on tänään synttärit, lauantaina ollaan lähdössä KAHDESTAAN ulos. Viime kerrasta kun ollaan oltu kaksin ulkona onkin jo toista vuotta... :whistle:

Oolrait, nyt väsäämään kakkua.
 
Tiipeli: Oletko Jyväskylästä? Lapsen nimen perusteella niin aattelen, kun lueskelin kastettuja paikallislehdestä eilen.

Minä JKL:n läheisyydestä. Taustailen täällä aika usein. Mullakin helmikuussa syntynyt tyttö. Tulee kirjoitettua silloin tällöin vauva-lehden helminauhoihin, niin en tänne enää jaksa. Mutta kiva lueskella juttujanne, oon lukenu niitä jo viime kesäkuun alusta alkaen tuolta odotuspuolelta. Anteeksi tällainen taustailu!
 
Olin Teemun (ja Pinjan) kanssa neuvolassa. Pojan 2kk mitat ovat 5690g ja 59,5cm. Päänympärys 40cm.

Keltaisuutta se lääkäri vieläki syynäs, hänen mielestään kellertää, mun silmiini ei kyllä enää. Mitenkään sitä ei ole hoidettu, tuli keltaiseksi kotiutumispäivänämme.

Turhan harvoin tuo poika vaan kakkaa, kerran, pari viikossa. Nyt ei oo moneen päivään näkyny ja masuväänteet on sitä luokkaa.
 
tiipeli
Heippa!

Mini: jep, oon Jkl:stä. Lukee profiilissakin ;) Mistäs päin Jyväskylän läheltä olet?? Tervetuloa mukaan, vaikka vain taustailemaankin!

Olipa sitten päivä! Elvis nukkui YÖunia klo11saakka, ja sillonki heräs ku herätin. Kahden jälkeen lähettiin kävelee neuvolaan, ku mulla oli jälkitarkastus. Matkan Elvis nukkui, mut heräs heti ku päästiin neuvolan ovesta sisään. Ja huusi suoraa huutoa! Annoin tissiä, vaihdoin vaipan ja vähensin vaatetta, muttei auttanut. Jatkettiin kaupungille, Elvis nukahti, joten ajattelin olevan "turvallista" mennä kahville. Noh, poika heräs taas ja kitisi vain. Sit olikin hereillä pitkään, käytiin tiimarissa ostaa vappusälää, siellä tuli kakka :headwall: käveltiin kotiinpäin, Elvis jokelti jopa matkalla ja hymyili, mutta poikettiin lähikaupassa ja taas alkoi huuto. Kotiin päästyä oli taas oikein nätisti ja mentiin sit naapuriin kylään ja suoraa huutoa taas!! Kotiin kun tultiin kylvetin, yläkroppa oli täynä hikinäppyjä. Taisi siis olla kuuma koko päivän!! En ainakaan muuta syytä keksi, miksi huusi. Ei tommosta oo koskaan ennen ollut ja kun mikään ei auttanut. Äsken lopulta rauhottu nukkumaan. Masulleen. (vähän pelottaa, jos tukehtuukin, ehkä käyn kääntämässä jossain vaiheessa...nukuttaako muut masullaan??)

Ja oli se jälkitarkastukin aikamoinen!!! KUUDES terkka koko raskausaika ja tämä mukaan lukien!! Ja tällä kerralla oli yhteensä 3"vastaanottajaa". Ensin se uusi terkka, joka ei kertaakaan edes katsonut silmiin, sit toinen, joka oli kerran aiemmin ja sit tosi töykee ja kovakourainen gynelogi. Koko käynti kesti 19minsaa, mukaan lukien vessassa käynnin!!! :eek: Ja mikä mukavinta: sekä gynekologi että terkka teki sisätutkimuksen! Mistä lähtien terkat niitä on tehny??? No, kai se opiskeli tms, mut ei ne mitään varottanu että kaks tehdään. Ainoa asia, josta kaikki tuntui olevan huolissaan, oli meiän ehkäisy. Kertaakaan ei kysytty, aiotaanko esim hommata heti kohta lisää lapsia, tyrkytettiin vain ehkäsyä! Musta tommonen on ärsyttävää!!! \|O Gynekologi muuten tokas, että "et kai vaan mennyt papaan imetysaikana?" Tarkoitti edellistä synnytyksen jälkeistä aikaa. No menin ku käskettiin mennä!! Sillon kuulemma tulee epäspesifiä vastauksia. Niin että ei mennä sitten tällä kertaa... :headwall:

Että semmosta. Syömään, jotta tulis paremmalle mielelle... :wave:

Tiipeli

ps. punnitsin Elviksen neuvolassa oman tarkastuksen jälkeen. Poika painaa 5870g!!! :eek: huomenna ikää 8viikkoa ja syntymäpaino siis oli 3650g. Yli 2kg 8viikossa... :x :D millanenkohan jätti tosta tulee?!? Isoveikan pituusennustus oli 192cm (tai 193, en muista tarkalleen), jospa tuosta sitten tulee keskivertoa painavampi ku toinen on pitempi?? :LOL: <br><br>
 
hello!

aadaselena kovasti :hug: !

otanpa minäkin osaa tuohon papa keskusteluun. multa otettiin viime viikolla jälkitarkastuksessa papa ja viivi on täysimetyksellä. ei mulle kukaan puhunut, että tulokset ei ois luotettavia... täytynee kysyä terkalta, kun tänään tytyn 2kk neuvola.

nyt ruokaa isommille jotta päästään lähtemään!
 
Otanpa minäkin osaa papa-keskusteluun.. Molemmilla kerroilla on otettu jälkitarkastuksen yhteydessä, eikä kukaan ole sanallakaan maininnut mahdollisista virheellisistä tuloksista. Näyttää kovasti vaihtelevan nuo mielipiteet.

Viime yönä meillä nukuttiin yhteen kyytiin lähes 7h, mikä on ennätys, yleensä 4 tai max.5h. Akseli on kova syömään, jatkuvasti kiinni tississä (tunnin välein suunnilleen) hereillä ollessa, mutta toisaalta sitten kun nukkuu, niin unta riittää. Lähes poikkeuksetta nukkuu ulkona 4 tai jopa 5 tunnin päiväunet. :) Meillä 2kk vanha vauva nukkuu paremmin kuin 3v isosisko, jota ei meinaa millään saada yöunille ja nukkuu hirmu levottomasti. Enempi valvottaa yöaikaan tämä isosisko. :\|

 
Tiipeli: Nykyisin asutaan Laukaassa.

kiva teidän juttuja on lueskella, vaikka ei jaksa moneen paikkaan kirjoitella.
Meidän neiti siis syntyi laskettuna päivänä 26.2. Arki on mennyt hienosti 2-v taaperopojan ja pikkuneitin kanssa.
 
meillä tyttö 2kk ja synty siis 15.2.2007 ja menee nukkuu klo.21-23.00 ja herää 9aikaa aamulla ei herätyksiä eikä heräämisiä syömään.


saa itse nukkua pitkään myös meille saapu viimeviikolla koira otto.


t:senni04 (pesukarhu)
 
Mini tervetuloa mukaan. Me ollaan kans Jyvässeudulta :wave:

Neidille nousi nuhan yhteydessä hieman kuumetta :/ Pyllystä 38.4, vaatteet pois ja maidonkin annoin kylmänä (ihme että kelpas jo). Oli ihan virkeä ja välillä hyvän tuulinenkin, pissasi ja söi hyvin, joten ei tarvinnut lähteä lääkäriin. Yön aikana kuume hävisi. Nyt siis jo toinen nuha :/ Ensin tarttui esikoiselta ja tämä toinen sitten varmaan meikäläiseltä. Mutta onneks on ihan hyväntuulinen ja nukkuu edelleen hyvin, et ei paljoo haittaa röhinä ja köhinä..

Mulla ei vissiin otettu jälkitarkastuksessa papaa, en huomannut ees kysyä, eikä lääkärikään sanonut mitään. Eikä musta taidettu ottaa viime synnytyksenkään jälkeen.

No eipä tässä mitään muuta ihmeellistä täälläpäin, pitäs rueta kutsukortteja väkertämään häihin :heart:

tolnaato ja typy n. 2,5kk
 
aadaselena:Suuri :hug: toivottavasti ei mitään inhottavaa ole!!!

Meillä neiti on näköjään oppinut nukkumaan päiväunet vaunuissa.Ihanaa...tosin saa niitä olla hyssyttelemässä aina välillä.Alkuyön nukkuu loistavasti mut sitten aamuyö menee vähän niin ja näin kun jatkuvasti tissillä!

Mulla otettiin myös papa jälkitarkastuksen yhteydessä ja kysyin myös tuosta et onko vastaus sitten ok ja vakuutti et on!
Tiedäppä sit kuitenkaan kun niin monenlaista kuuluu.

Meillä esikolla kova yskä ja käynyt verikokeissa hinkuyskäepåäilyn vuoksi.
Nyt koko perhe lääkekuurilla kun alle 6kk ikäinen talossa niin tarvii hoitaa näin!On pienelle hengenvaarallinen!

Saille myös suuren suuri hali :hug: koita jaksaa huolinesi!!!

Minttukissa+Jadelia reilu 2kk :wave:
 

Ilanalle tehdään maitoaltistus 21.5. Almiron Peptistä tuli siis hirveät ilmavaivat ja ripuli. Pepti Junior maksaa 37 euroa/400g :eek: Ja kolmisen purkkia menee viikossa. Kela-korvaukset saa vasta, kun on diagnoosi.

Muuten Ilana on niin ihana pieni mummo. Katselee palvovasti ja hymyilee, juttelee vienolla äänellä ja tohottaa. On se niin oma pieni ja rakas. :heart:
 
Ompas kallista tuo erikoismaito :/ No toivottavasti sitte ees tulis se diagnoosi niin tulis varmistus asialle...

Aadaselenalle paljon voimia sinne :hug:

Mulla on aivan tautisen kovat menkkakivut ollut jo kolme päivää \|O :headwall: Eikä auta niin mikään... Tässä tulee jo tosi ikävä raskausaikaa kun ei tarvinnu näiden kanssa kärvistellä :( Miksei sitä itse voi lukeutua siihen porukkaan jolla synnytyksen jälkeen ei enää oo menkkakipuja... Muutenkin tätä vuotoo ollut jo kaks viikkoa :headwall: :headwall:

jotain mun piti viel sanoo, mutta ei ny tuu taas mieleen... no laitellaan myöhemmin jos muisti palautuu :whistle:
 
Meidän pikkuneidin verikokeet, eeg ja pään ultra olivat kaikki normaaleja =) Ihanaa, kyllä vierähti kivi sydämeltä... Niin järjetön pelko ja huoli on ollutkin että ultraan mentäessäkin oli meikäläisellä maha ihan kuralla ja oksetti... Rukoillut olen että tytöllä olisi kaikki hyvin... Tärinöitä on ollut kyllä vieläkin, joinain päivinä enemmän ja toisina taas vähemmän. Mennään vielä kahen viikon päästä lääkärille niin katsotaan tilannetta...
Kiitos kaikille tsempeistä ja :hug: , kyllä tulivat tarpeeseen

Aadaselenalle :hug: toivottavasti pikkuisella kaikki ok

Murmeli78 :hug: hyvä että teilläkin käyrä oli jo ok. Kyllä meiänkin pikkuneiti sai olla rinnalla eeg:n oton ajan.

Sai73 :hug: tsemppiä

Tsemppiä ja :hug: myös kaikille muillekin joilla huolia on pikkuisista

Katjuska mulla sama juttu että vuotoa kestänyt jo kaksi viikkoa... ensin tuhrutti monta päivää ja nyt on jo monta päivää vuotanut kunnolla. Kipuja ei kyllä ole ollut, niitä olikin ihan riittämiin ennen raskautta

Ja papakoe otettiin jälkitarkastuksen yhteydessä, lääkäri vaan tuumasi että jos synnytyksestä on 8 viikkoa niin koe voidaan ottaa.

Helpottunut Neea ja Aada 2kk ja 3vkoa
 
Pikaisesti vaan kirjaudun ja kerron, että typykkämme sai 21.2. nimekseen Helmi Amanda eli tytöstä tuli se joksi häntä alusta asti kutsuimmekin ja syy tähän oli lähinnä ettemme jankkaisi esikoiselle koko ajan vauvaa.. Jotenki vaikea oli lähteä nimeä muuttamaan :ashamed: tuntui ettei mikään muu nimi yksinkertaisesti käy. Tunnenimen olisin siis halunnut.. Nyt tuo toinen nimi saa sit vähän hoitaa sitä virkaa ku Amanda tarkoittaa rakastettavaa ja ystävällistä.

 
Heipä hei taas!
Huomena sitä sitten on jo vappu aattokin.. Juurihan sitä vasta möllötteli sen ison vatsan kanssa ja toivoi vuoden vaihtuvan pian että synnytys lähenisi ja tässä sitä jo mennään!! :eek: Kohta sitä huomaa että oho, ensimmäinen harmaa hius.. :whistle:
Mulle on iskenyt flunssa, nenä on täynnä räkää :snotty: ja kurkku oli pari päivää kipeä, oli sellanen oli aamusin että olisin yöllä vetänyt pari askia röökiä.. Eli sitä yskää odotellessa..
Toivottavasti Milana saatte tytölle pian sen lääkärinlausunnon! Tiedän kokemuksesta et noi erikoismaidot ei ole mitän halpoja ja varsinkaan jos joutuu pulittamaan kaikki omasta pussista!
\|O Meillä on muurahais ongelma kaittiössä!!! Niitä pikku p.erkeleitä juoksentele joka paikassa. Olen tässä nyt pari päivää puunannut keittiötä lattiasta kattoon että saisin kaikki mahdolliset paikat puhtaaksi missä niille vois olla jotain evästä ja silti niitä vaan vilisee pitkin keittiön pöytää ym. :kieh: Myrkytän kohta koko talon!!
No joo, mutta kotihommat kutsuu.. :wave:
Jutta ja Rasmus
 
vieras helmis
Heippa kaikille!

Oon kirjotellu tähän ketjuun jo odotus-puolelta epäsäännöllisen säännöllisesti. Oon tehny tällasen havainnon, ett joillain tällä palstalla tuntuu olevan inhottava tapa kertoo omasta navasta viesti ja se on siiä. Ei ees tervehdystä muille kirjottelijoille saatika muiden ongelmiin kommentoitia. Palstalla ku on tosi vakaviaki ongelmia, ni myötätunto on paikallaan. Sit kuitenkin palstalta löytyy näitä kilttejä ihmisiä, jotka kommentoivat myös tämän juttuihin. En tiiä onko muut huomannu. Muuten palstalla on tosi mukava ilmapiiri.

Harmaana kirjotin vaina ja ainoastaan sen vuoks, ku en halua ett aletaan syynäämään.

Hauskaa vappua kaikille ja yritetään ottaa muitaki huomioon, niinku muut ottavat itsemme huomioon =)
 
VAPUN AATTOA KAIKILLE =)
Neea:kiva,että pikkuisella asiat paremmin =)
Milana:toivotavasti diagnoosi saadaan pian.
Katjuska: :hug: toivottavasti kipu hellittää
Himohiiri:nätti nimi tuokin on =)
Jutta:pikaista paranemista!
vieraileva helmis:ikävää,että sulle jää tuollainen kuva.
Toisaalta ite sain kritiikkiä siittä,kun myötäelin teiän touhuja,niin sekin oli huonosti.Niin koita nyt sitten täs kirjoitella,että kaikille sopis.
Yöt edelleen rikkonaisia ja vieressä nukutaan.Muuten poitsu on =) juttelee ja naureskelee ääneenkin.
Kaikille mukavaa vappua!
sai73 ja poitsu tasan 3kk :heart:
 
heipähei kaikille.
aurinkolaseista kyselisin eli ootteko ajatelleet kesäks jo hankkia pienokaiselle aurinkolasit? Onko kokemuksia netistä tilattavista laseista?
Vanhemmalle tytölle ostin kunnon lasit (45 ?) ja ajattelin josko pienemmän kohdalla ei niin kalliita tarttis ostaa.
Kuitenkin pakko varmaan jotkut ostaa kun alkaa kesällä varmaan jo olemaan hereilläkin ulkona.

Meillä kaikki sujuu mukavasti kahden neitin kanssa. Pikkuisella jo hyvä rytmi ja vetelee ulkona 4-5 tunnin unia. Öisin on ollut nyt jotain ihmeen tehotankkausta kun parhaimmillaan syötiin enää vain kerran yössä. Mutta ehkä tää taas rauhottuu.

Hyvää vappua vain kaikille!
 
Hei!

Meillä oli lauantaina ristiäiset ja tyttö sai nimekseen Oona Emilia. Tilaisuus meni hyvin, Oona nukkui koko ajan.

Iltahuudot on jäänyt pois! =) (toivottavasti kokonaan) ja nukkuukin jo paremmin yönsä. Äiti vaan on väsynyt remontin ja ristiäisten jälkeen. :whistle: Mutta ihanaa päästä elämään tätä tasapaksua rauhallista elämää. Niin meillä isonnettiin tuulikaappi isoksi eteiseksi ja sitä kesti pari viikkoa. kauhea sekasotku,eikä hetkeäkään normaalia elämää. Siihen vielä iltahuudot päälle, niin oltiin aina illalla kypsiä tapauksia isännän kanssa. Mutta kyllä kannatti, nyt on ihana eteinen!

Onneksi anoppi auttoi siivouksessa ja nyt onkin pesty matot ja ikkunat+ pyyhitty katot ja seinätkin eli kunnon kevätsiivous on suoritettu! =)

Oona jokeltelee ja hymyilee jo kovasti, onkin tosi seurankipeä tapaus. Ääneen nauru ei ihan vielä ole tullut, mut ei varmaan mee enää kauaa kun herahtaa.

Voimia kaikille jotka joutuu miettimään onko pienokaisella jotain ongelmia. Toivottavasti kaikki on hyvin. :hug:

Multa otettiin papa kuusviikkoo synnytyksestä, eikä sanottu mitään, et tulos vois olla virheellinen! :eek: Sain mirena-reseptin ja otan sen kun lopetan imetyksen ja ennen puolta vuottahan eivät sitä mielellään laitakkaan.

En taas muista mitä piti kommentoida, mut palaillaan. Hyvää Vappua kaikille! :flower:

Niin ja profiilissa päivitetty kuva Oonasta 7 viikkoisena.
 
aadaelena
Moro!

KLAARA VAPPEN :flower:

Äiskä: Mä ostin sellaset pannalla päähän laitettavat aurinkolasit vauvalle. Tuntuu olevan ihan hyvät vaikka vielä en oo paljoa käyttäny... Mut ne pysy eikä paina.

Harmaa helmis: Ikävä jos sulla on jäänyt ikävä fiilis tästä palstasta tai josta kusta kirjoittajasta. Kuten jo useaan otteeseen on puhuttu, tämä on kuitenkin vertaistuki-palsta jolta saa hakea jaksamista ja neuvoja omiin tai vauvan probleemiin. Ikävä jos se sinusta on oman navan tuijottamista :/ Mä haluan ainakin kiittä niitä ketkä ovat jaksaneet tsempata mua kun on ollut vaikeaa, ja toivon että olen itse voinut jonkun oloa helpottaa jos on ollut vaikeaa.

Tänne ei sen kummempia, vappua vietellään kotosalla. Simaa, munkkeja, grillattavaa ym herkkuja :p Eli huomenna tää on pari kiloa painavampi :LOL:

Mutta vielä ILOISTA VAPPUA KAIKILLE!!
 

Yhteistyössä