HELMIÄISET 2007

Kiitos kovasti tsempeistä kaikille :flower: Ainakin toistaiseksi hyvin menee (toinen päivä laihista käynnissä :LOL: )

Tiipeli: mitä opiskelet? Varmaan oot sen jo jossain kohin kertonu mut multa menny ohi... :ashamed:

Apua apua apua, mulla on huomenna pääsykokeet!!!!Hain aikuiskoulutus-linjalle opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Oon ihan ressissä, viime yönä en meinannu saaha nukuttua kun jänskätti niin :whistle: Mitenköhän sujuu esseen kirjotus (oletan että siinä on joku kirjallinen tehtävä) kun lähärikoulusta on jo useampi vuosi aikaa..

kiva että Milana sait diagnosin Ilanalle! menikö nyt nimet oikein? Esikoinen oli eilen astma- ja allergiatesteissä, mut ei saatu viel astma-diagnosia :/ Kokeillaan nut 3 kk jotain tablettilääkitystä ja sit uus kontrolli.

Mut nyt pitää mennä, Peppi kutsuu :wave:
 
Kiitos kovasti tsempeistä kaikille :flower: Ainakin toistaiseksi hyvin menee (toinen päivä laihista käynnissä :LOL: )

Tiipeli: mitä opiskelet? Varmaan oot sen jo jossain kohin kertonu mut multa menny ohi... :ashamed:

Apua apua apua, mulla on huomenna pääsykokeet!!!!Hain aikuiskoulutus-linjalle opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Oon ihan ressissä, viime yönä en meinannu saaha nukuttua kun jänskätti niin :whistle: Mitenköhän sujuu esseen kirjotus (oletan että siinä on joku kirjallinen tehtävä) kun lähärikoulusta on jo useampi vuosi aikaa..

kiva että Milana sait diagnosin Ilanalle! menikö nyt nimet oikein? Esikoinen oli eilen astma- ja allergiatesteissä, mut ei saatu viel astma-diagnosia :/ Kokeillaan nut 3 kk jotain tablettilääkitystä ja sit uus kontrolli.

Mut nyt pitää mennä, Peppi kutsuu :wave:
 
Jutta harmaana
Nostelen!
Sain juuri maalattua likan huoneeseen tuolin. Kamala sählinki. Käytiin hakemaan tänään pojalle paikkaa tarhasta.. Ei pää yksin kertaisesti kestä näitä riiviöitä kokoaikaa!!
No mutta nyt tarttee menn jo pyyhkiin.. :wave:
 
tiipeli
Huomenia!

Meikkis kävi äsken tekee ekan haastattelun opparia varten ja heti mokailin :ashamed: Käytin nauhurina videokameraa enkä tienny, että sen läpän, mistä näkyy kuva, täytyy olla KOKONAAN auki, että nauhottaa. Hoksasin sen vasta kun tärkeimmät oli sanottu! Pikkasen ottaa päähän :headwall: yritin muistella, mitä se nainen sanoi, mut en mä mitään muista. Onneks jotain kirjotin ylös...

Aadaselena: opiskelen sosiaalialaa, suuntautumisvaihtoehtona varhaiskasvatus ja sosiaalipedagogiikka.

Täytyypi kans testata lusikkaa d-vitamiininannossa. Se vinkki, että maitoo sekaan, kuulosti toimivalta. Tai että pyörittelee suussa.

Elvis teki taas nukkumisenkat: 10h 40 minsaa! :eek: Valvoi aamulla reippaan tunnin ja meni taas nukkumaan. Mistä sitä unta riittää?? No, onneksi riittää. Eipä tulisi opiskelusta muuten mitään.

Liinailijat: mitenkä suojaatte vauvan kasvot auringolta? tuntuu, että aina jostain välistä pääsee paistamaan.

:wave:
 
Heipsan kaikille!
Minä annan d-tipat lusikalla.aikaisemmin annoin pullosta suoraan.
Poitsu ei enää pysy lattialla peiton päällä.Kierittelee itteensä eteenpäin.Suloisen näköistä katseltavaa.Tarvinnee vaan aina raivata poitsulle iso tila lattialta,ettei kieri mitään päin.
Jutta:nukkuukp yönsä nyt paremmin,kun annat velliä?
Jaahas poitsu ei tykkää olla koneella :wave:
 
Sai: Ei nuku. Kun ei syö!! :kieh: Alan kohta oleen epätoivoinen! Keitin tänään yhden perunan ja ajattelin tossa päiväunien välissä tarjota sitä vähän kokeeksi. Jostain syystä jäbälle ei tuttipullo kelpaa, joten tarttee koittaa sitten toista keinoa, eli lusikkaa. Ilmottelen illemmalla miten maistu. :)
Nyt päikkyreille!
 
Jutta harmaana
No ohhoh.. Oltiin jo 3 sivulla!! :eek:
Mihis kaikki helmet on hukkunut??
Eli siitä syömisestä tuli kertoileen.. Otettiin siis peruna käyttöön vellin sijasta kun tuttipullo ei kelvannut, vaikka kaikkeni yritin! :kieh: Poitsu sai perunaa omalla maidollani höystettynä ja sitä upposi ja olisi uponnut vielä enemmänkin, mutta en uskaltanut kamalasti kerralla antaa. Ensimmäinen määrä oli vajaa 2 teelusikallista ja kyllä oli poika pitkään tyytyväinen kun sai siihen päälle vielä vähän maitoa lussuttaa! :D Eli näin nyt sitten jatketaan meillä tästä eteenpäin.. Perunaa ja maitoa.
Mutta nyt mulla alkaa oleen iso mato tässä sylissä joten :wave:
Jutta ja Jönssi
 
Heippa!

Olipas taas tänään ihana keli. Oli kuitenki pakko kuluttaa se ostoksilla, kun noi entiset paidat on nykyään kaikki epäsopivia. Mitenkähän sais nää mahamakkarat pois, kamalaa kun kaikki vaatteet pursuilee.

tiipeli:Mä annan Deetippoja ja siinä on pullossa sellanen "puikko", millä ne saa kätevästi annettua. Tosin Atte saa joskus siihen kielensä eteen ja sit kaikki valuu kaulalle.

Olin jo riemuissani, kun Atte on nukkunu viime aikoina niin hyvin, mutta viime yönä se taas heräili tunnin välein. Taisi olla aika kuumissaan ja ehkä vähän rokotusjälkikin oli kipeä.

Käytiin siis eilen neuvolassa, Atte oli ihan hyvin kasvanu pelkällä maidolla, joten en sitten vielä niitä kiinteitä taida alotella. Mitat oli nyt
paino 6 265 g
pituus 65 cm
pään ymp. 41 cm

Illanjatkoja!
 
Iltaa! B)

Onpas täällä ollut hiljaista mut syy taitaa löytyä näistä ihanista keleistä! =)

Meillä tytsy on tissillä melkein kokoajan yöllä ja nukkumaankin pitäs vaan tissille päästä illalla.Päivällä onneks nukahtaa vaunuihin.
Imee kauhealla vimmalla myös nyrkkejään...liekkö hampaita tuloillaan.

Jutta:mä myös päätin tänään kaivaa potut esiin ja keitin tytölle!Söi tosi hyvin..ei edes yökkinyt.Just tuo sama määrä,kaks lusikallista annoin.Olis syöny enemmänkin. :D
kokeilin velliä mut meillä myös tuttipullolle :x
Neuvola-aika täytyi perua kun antibioottikuuri meneillään oli.Olisin sen painon halunnut tietää jo.No,maanantaina sit!

Neukka-tätä meinas että antaa ennemmin pottua mitä velliä.Kuulemma pottu pitää paremmin nälkää ja jos haluaa imettää niin pottua.Kuulemma vellin anto saattaa hiivuttaa maidontuloa kun vauvan nesteen tarve vähenee... :/ tiiäppä sit...

mä luulin että kaikki vauvat yökkii ja inhoaa eka kertoja syödä kiinteitä.meil nimittäin kahden kanssa saanut taistella.mut neiti maiskutti kyllä niin mielissään menemään.Tiesi mikä on homman nimi :D
Olispa yhtä helppoa tulevaisuudessakin.

Tytsystä on tullut oikea "aurinkovauva" hymyilee kokoajan jos masu on täynnä ja unet reilassa.
Käytiin mummolassa tämän muuttumisen jälkeen.(ollut itkuinen jatkuvasti)
Niin mummokin katsoi et aivan ku eri lapsi olisi kyseessä.Ei ole jatkuvasti pikkunassu mutrulla ja huuto kuulu.Toinen ressu ollu niin kipeenä! :heart:

Hyvää loppuviikkoa kaikille!!! :hug:
 
Huomenta kaikille!
aadaselena:mites pääsykokeet meni?
Minttukissa ja Jutta:meillä aikaisemmat on ottanut hyvin kiinteet vastaan,mutta poitsu ei.Sylkee sitä suustan helpolla pois.Saan onneksi edes vähän meneen,ettei kaikkia pottuja sentään sylje pois.
Öihin ei ole helpotusta tullut.Eilinen päivä oli itkua ja tissillä oloa.Nukkui vain pikkupätkiä.
Aamusta taas aloitti tutkimusmatkailun kierittelemällä itteensä eteenpäin.
Mukavaa päivää kaikille =)
 
Aurinkoista huomenta kaikille!
Miten menee?


Sai Kiitos kysymästä, pääsykokeet meni (ehkä) ihan hyvin. Kesäkuun puoleen väliin menessä tulee vastaukset... Miten jaksan odottaa sinne asti??

Meillä on nyt koko kööri kipeenä. Itellä nielu- ja korvatulehdus, onneksi helpottaa jo kun sain antibioottikuurin. Esikoisella ollu ihan järkky yskä yli viikon ja eilisestä nyt lämpöillyt. Peppi-vauvalla kamalasti räkää joka röörissä, rohisee hirmusesti :/ Sain onneksi molemmille lääkäriajat, ni pääsee tarkistuttaa ettei oo mitään vakavampaa.

Muuten kaikki hyvin auringon alla. Peppi kasvaa hyvin, ja on reipas. Yöt edelleen nukkuu, mutta nyt on tullu jotain "iltaraivareita"että huutaa illalla tunnin tai pari :( rauhottuu vaan kun pääsee syliin joka liikkuu (eli meikä kävelee *piip* otsassa ympäri asuntoa klo 19-21 iltaisin :$ )

Tietääkö kukaan minkälaista aurinkosuojaa saa käyttää vauvalla? Ollaan lähdössä espanjaan 3 viikon päästä ja pitäs ruveta miettimään mitä kaikkea pakkaa... Pidän tietysti vauvaa varjossa suurimman osan ajasta, mutta ajattelin silti että olisi kiva olla joku aurinkorasva... Apteekista vissiin saa jotain?

Nyt lähen pukemaan ja kuskaamaan näitä sinne lekuriin, palaillaan :wave:
 
Pikaset lääkärikuulumiset vaan: ei oo kummallakaan mitään kamalaa, virusinfektiot vaan. Pepille kävin ostamassa sellasen niisto-masiinan joka tuntuu toimivan. Samalla lääkäri käski seurata ihottumaa jota neidillä on kasvoissa. On varmaan atooppinen iho, kiva kiva.

Aurinkoisia päiviä kaikille helmukoille B)
 
Jutta harmaana
Täälä on yksi helmiäinen.. Hemaisevasta en juuri nyt mene takuuseen kun Rasmus puklasi hetki sitten mun päälleni oikein reilusti! :D
Hyvä että aadaselenan lapsoset ei ole vakavasti sairaita.
Kyllä se vaan on haastavaa olla kotiäiti. Tässä juuri taas mietin että mitä sitä seuraavat 2 viikoa syötäisiin. Meillä ei syödä kun se yksi lämmin ateria päivässä, mutta on senkin miettiminen vaativaa ettei kamalasti syötäisi samoja ruokia!
Ja kohta saa ruveta raapimaan aivonystyröitänsä lisää kun tarvii alkaa väkästeleen rasmukselle maittavaa ja vaihtelevaa sörsseliä.. :whistle: Huoh.. Ihan hengästyttää koko ajatteleminen.. :)
Nyt vielä ei ole nuo perunamäärät vaikuttanut uniin, mutta illalla ajattelin pistää vähän tuhdimman annoksen ja toivoa sormet ristissä sen auttavan! Alkaa tämä mamma olemaan vähän väsähtänyt kun yöllä ei saa nukkua ja päivällä ei kerkiä aina. :\|
Minäkin osti sellaisen nenäniistäjän esikolle, mutta en ole sitä vielä koskaan käyttänyt.. Ei musta ei ole kertojaksi toimiiko. Tarvii varmaan lahjottaa se kaveripariskunnalle kun heille syntyy syksyllä kaksoset..
Jaahans.. narina kuuluu makkarista joten :wave:
 
heippa.. :) Tääl iltahuudot loppunu ja oudolta tuntuu.. :ashamed: :whistle: ku tottu siihen et illat huudetaa.. ääh..
ens viikolla ois 3kk neuvola.. *sitä odotellessa* yhtää osaa arvailla paljo neiti kasvanut.. :D

Noista niistäjistä.. me ostettii tytölle sillo ku sil oli pien flunssa ja ku oli räkänen ni apteekista sellanen letkuniistäjä jolla itse imetään vauvalta limat pois.. makso vaa muutaman euron... ja on TODELLA hyvä mielestäni.. sen kannalla liputan minä.. :wave: :attn:


eipä mulla muuta..

Elina&Viivi
 

Tervehdys kaikille :wave: kiirettä juu pitää kun lauantaina on ne juhlat ja huomenna jo lähdetään reissuun

paranemis :hug: kaikille sairastajille

3 kk neuvolassa oltiin tänään ja mitat 6460 g ja 62,3 cm...ens viikolla lääkäri arvioi, että meneekö Nuutti jumpparille kun ei aktiivisesti käännä päätä oikealle. Rokotus saatiin ja nyt ollaan vähän huonolla tuulella ja syliä kaivataan =)

mutta nyt pukeen Nuuttia ennen kuin tulee lirit päälle :D kylvyssä just oltiin =)
 
Jutta harmaana
Huppista.. Tiesin että poijjaalla on hyvä ruokahalu, mutta en sitä ihan noin hyväsi kuvitellut! :eek: Hän siis söi himoonsa lähes kaks ruokalusikallista "perunamuusia" ja päälle vielä vähän tissimaitoo... Noh tässä nyt toivon että vähän noi yöunet paranisi. On nyt nukkunut tunnin verran ja kerran herännyt. (taisi säikähtää ohi ajavaa kovaäänistä autoa)
Mutta nyt tarvii mennä tekemään käsitöitä kun sain inspiraation.. :)
 
Huomenta =)
Neuvolassa käytynä ja nyt oli tullut painoa 2 viikossa melkein 600g =)
Pituutta vuorostaan oli nyt sit vähemmän.Menee vuorotahtiin noi pyrähdykset.
Antakaas vinkkejä millä huonosti kiinteitä ottavan vauvan saa paremmin syömään?
Mulla tosiaan noi aikaisemmat on alusta asti syönyt hyvin.Esikkoisella aloitin samoihin aikoihin perunan.
Nyt tiskaan,ennenkuin tyttö saa tuhoja aikaiseks,äitin pikku-apulainen kun yrittää auttaa siellä.
Sorry tuli omaa napaa vaan :ashamed:
 
Huomenia *haukotus*

Täällä vietellään vapaapäivää/sairaslomapäivää mukuloiden kanssa... Ovat jo parempia molemmat muksut onneksi.

Sai ootko kokeillut hedelmäsoseita? Yleensä vauvat tykkää enemmän makeasta. Mun äiti kertoi että mä en pienenä suostunu syömään perunaa moneen kuukkauteen pelkästään, ni hän sotki puolet perunaa ja puolet banaania ja sillähän se rupes maistumaan :LOL:

Jutta teillä vauva siis suostuu juomaan maitoa kiinteän jälkeen? meillä peppi saa kaamean raivarin jos yrittää tarjota maitoa soseen jälkeen... :/

Taas on mentävä, moikka :wave:
 
Sai:Ihana et pojun paino nousee ny hyvin!! :hug:
Meille tokaneitiä sai huijata et pottua meni alas.Laitoin lusikan kärkeen hedelmpilttiä ja sit pottua.Auttoi asiaan! =)

Jutta:meil myös veti kunnon annosta eilen pottua ja maitotömpsyt päälle.Ihanaa ku kelpaa ruoka..vissiin aika nälkänen ruppana... :D

Kuinka nopeaa oletta suurentaneet annoksia ja alkaneet uutta makua antamaan?
Mun tekis mieli kokeilla porkkanamössöä myös...

jahans huudetaan.. :wave:
 
Mintukissa:Mä olen antanut 4 päivää samaa ja sit vaihtanut.Esikoisella taisin antaa viikon samaa.Poitsulle annoin tänään porkkanaa joukkoon.2tl meitin määrä oli,eipä tuo paljoa vielä huoli.Tisumaitoo päälle.
Meilläkään ei vaikuta imemiseen,jos on pottua ensin saanut.
ai niin pakko hehkuttaa tyttö ei tarvi enää yölläkään vaippaa,päiväkuivakshan sain ennen poitsun syntymää.Osaa mennä itsekseen yöllä potalle,jos hätä tulee.
Mukavaa päivää kaikille =)
 
Heippa!

Ei sitten tänäänkään päästy ulos, on samanlainen keli kun eilen.

Jutta: Mäkään en millään meinaa keksiä mitään syötävää, keittokirjoja vaan selailen ja mikään ei oikeen innosta. Tekis vaan mieli laittaa tortilloja joka päivä, kun ne on niin yksinkertasia.
Sulta piti vielä kysyä, että vaivaako ne käsinäppylät vielä? Mulla ei oo menny mihinkään, vaan lisää tulee koko ajan.

Taidanpa mennä laittaa pyykit kuivumaan :wave:
 
Jutta harmaana
Helöy!
Ruokaostokset on nyt puoliksi ostettu..Lidlissä vielä pitää käydä.
Aadaselena: Kyllä tuo syöppö näköjään tissin kelpuuttaa sen perunankin jälkeen.. Onneksi!
Viimeyö menikin kohtalaisen hyvin. Vaikka Rasmus useasti heräilikin, nii tällä kertaa tuttikin kelpasi aina välillä!! :) Tästä se muutos siis lähtee!
Zalmiakki: Näppylät on ja pysyy edelleen, välillä tuntuu ja näyttää siltä että ne häipyy, mutta hetkessä ne tulee takasin. :kieh: Ei nää kyllä kivoja ole.. Rumiakin kun mitkä. Yksi ystäväni sanoi että hänelle tulee aina talvisin tämmöisiä ja lähtee sitten kun pääsee taas aurinkoon. Eli toivottavasti nämä nyt ottaa ja häviää kesän aikana!
Mutta nyt tarttee ruveta suunnittelemaan lähtöä vielä sinne kauppaan, että pääsee leipomaan kesän ensimmäisen raparperipiirakan. :p
Heissuli vei ja hyvää viikonloppua kaikille!!
Jutta ja Rasmus
 

Heip! Onneksi on jo perjantai ja kellokin melkein 5, mies tulee kohta töistä ja pääsen ottamaan rennommin.. Alkaa viikko jo vähän painamaan. Kyllä toinen aikuinen ihmeesti auttaa tilanteissa jos esim. kumpikin lapsi kiljuu ja itsellä hirveä nälkä ja vessahätä.. Kyllä nostan yksinhuoltajille hattua! *hatunnostohymiö*

Me tullaan vähän jälkijunassa moniin verrattuna, kun vielä täysimetyksellä mennään, mutta mukava kyllä lukea miten peruna maistuu vauvoille! Olen vähän laiska ja toivon ettei vielä tartteis hetkeen alkaa soseita tekemään.. :ashamed: Kun vaan paino nousisi ja yöt sujuisivat suht rauhallisesti.

Jes, mies tuli etuajassa!! :D Nyt menen kuumaan suihkuun ja suljen korvat hetkeksi! Hauskat viikonloput helmiäisille!!
 

Yhteistyössä