HELMIÄISET 2007

Huomenna meidän poika on jo 3kk. Aika menee hurjaa vauhtia. Olen nauttinut vauvasta, isosiskostaan ja kotona olemisesta. Tämä on niin helppoa ja ihanaa! Vähän jo mietin että milloin raaskin palata töihin. Esikoisesta menin heti äitiysloman loputtua, Pinja oli vajaa 9kk ikäinen ryömivä ja tissiä syövä pakkaus. Mutta silloin olinkin juuri saanut uuden työn, vakityön, paikasta jonne olin aina halunnut (lastenohjaaja).

Kauanko olette kotona lapsia hoitamassa?
Paljonko saatte äitiyspäivärahaa käteen lapsilisineen?
Paljonko saatte rahaa kun/jos jäätte hoitovapaalle?


Itse haaveilen että mahdollisimman kauan (=2-3v) kotona. Rahaa saan nyt käteen noin tonnin, kun jään hoitovapaalle tammikuussa, käteen jää joku 700e.

Arki rullaa meillä siis tasapainoisen mukavasti. Rintamaidolla mennään täysin, ei pulauttele kuin harvoin. Kakkaa harvoin. Hymypoika ja oikein kikattaakin välillä :heart: Mun viimenen vauva! Isosisko (kohta 3v) on edelleen umpirakastunut pikkuveljeensä, pussailee, silittelee ja lässyttää ;) Pinja pääsee elokuun lopulla srk:n päiväkerhoon kerran viikossa 2h. Jatketaan varmaan myös avoimessa perhekerhossa käymistä. Siinä meidän harrastukset. Viihdyn kotona eikä ole ees ketää kavereita keiden luona vierailla.

Maaantaina voin kertoa sitten 3kk mitat.

Mitä ehkäisyä käytätte?

Itselläni käytössä ollu jälkitarkastuksesta asti cerazette-minipillerit kuten esikoisen jälkeenkin oli. Nyt oottelen toisia menkkoja, saa nähdä jääkö vuodot minimiin kuten ennen. Yhden menkat siis jo olleet synnytyksen jälkeen, alko 9 viikkoa synnytyksestä! Loppukesästä otan varmaan kuparikierukan (ilmainen) koska enempää lapsia ei haluta ja tuohon ehkäisyyn voisi luottaa siihen asti että ikäni puolesta pääsen steriloitavaksi. Olen 25v.
 
Noniin, nyt on ehkä aikaa kirjotella. Oltiin siis reissussa ja palailtiin tossa muutama päivä sitten.

tiipeli: Mä en anna d-vitamiinia ollenkaan, kun korviketta menee yli litra vuorokaudessa, joten ei tarvitse.

Minttukissa: Mä annoin esikoiselle parina päivänä samaa soossia ja sit vaihdoin. Määriä en nyt muista miten annoin ja nostin niitä..

Neidille annoin eilen maissivelliä ekaa kertaa. Kiinteitä aloittelen tuossa 4kk:n tietämillä.

Sadetta: En nyt muista tarkkaan miten ä-rahaa tulee, kun vaihtelee joka kuukausi. Työtulojen perusteella tulee.
Hoitovapaalla ei jää paljoakaan käteen, se perus 294 ja sitä lisäosaa en saa kokonaan, 100e kuntalisää ja verot siitä pois. Todella vähän siis..

Jaahas, kutsu käy :wave:
 

Nyt ahdistaa Kela ja maitohommat!

Ilskun Neocate maksaa melkein 60 e/purkki. Laskettiin, että yli 150 ekeä menee viikossa neidin maitoihin. Kelaan kiikutin eilen B-todistuksen, joten eilisestä alkaen saamme takautuvasti korvaukset, kunnes varsinainen päätös tehdään. Ja sen varsinaisen päätöksen tekemiseen menee kuulemma kuukausi!!! Eikä ole mitään hajua, koska ne takautuvat saadaan!

150e/viikossa on aika iso juttu meidän perheessä, kun muitakin ruokittavia suita on viisi, ja vain mies tienaa.

Ilsku maisteli eilen vähän persikkasosetta. Pakko nyt noita kiinteitä reippaammin kokeilla...ens viikolla ravitsemusterapeutille.

Eilen oli juhlapäivä: tyttösen ensimmäiset vähän kiinteämmät kakat pääsiäisen jälkeen!!! Hurraa!

On se vaan niin hurjan suloinen ja tyytyväinen tyllerö. Allergiasta huolimatta.
 
Huomenta kaikille =)
Piparix:eek:le tyytyväinen,kun ei tarvinne vielä kiinteitä aloittaa!
Itelläin oli tavoitteena 6kk täysimetys,niinkuin edellisestä,mutta...
Ilana:kelan kanssa ei ju asioida nopeasti.Hyvä,et tyttö jakselee hyvin!
Sadetta:jos jäisin kotio saisin perusosan ja tytöstä vähän lisää.Me ei ainakaan sillä pärjättäis.Äraha perustuu -04 vuoden tuloihin.
Aika menee tosian nopiaan,meillä ke täytetään 4kk!!
Nyt pyykkien pariin.
Mukavaa lauantaita kaikille =)
 
Huomenia

Ilana onko teillä vakuutusta? Meniskö ne siihen? Meillä tuli kans mukava lasku, kun esikoiselle määrättiin uudet astmalääkkeet, 3kk:n satsi maksaa yli 160 euroa :\| Kelakorvaus pois ni ite maksettavaks jäi vajaa satanen. Meillä onneks vakuutus johon saan laitettua.

Sadetta mä menen suoraan ä-loman jälkeen töihin.Hain kouluunkin, joten mahdollisesti työ+koulu. Mies jää kotiin "isäkuukaudeksi" ja tytöt menee hoitoon joulukuun alusta, tai vuoden 2008 alusta. Saasnähdä. Mä kyllä nostan hattua niille jotka jaksaa olla kotona useamman vuoden lasten kanssa... Mä en vaan ole sellainen josta olisi siihen. Yritin esikoen kanssa ja olin tulla hulluksi. Meidän perhe on paljon onnellisempi kun äiti saa olla töissä :whistle:

Peppi oli yöllä repinyt naamansa ihan verille :( Tänään käyn ostamassa puuvilla-tumput yöksi ettei enää pääse repimään! Kynsiäkin leikkaan pari kertaa viikossa ja silti neiti onnistuu raapimaan itseään.

Noh, ulkona näyttää satavan, toivotaan että huomenna paremmat säät. Moikka :wave:
 

Ihanan aurinkoista Sunnuntaita kaikille!!!

Meilläkin mennään aivan täysin vielä täysimetyksellä... Ja meinataankin mennä, jos vaan kaikki hyvin menee... Esikkoa täysimetin 5½kk, sit pikku hiljaa perunaa, jossa oli paljon omaa maitoa joukossa. Kaiken kaikkiaan Esikkoa imetin pikkasen yli vuoden...

Joten uskon et hyvin maito riittää, jos vaan Joonas sinne asti maitonsa rinnasta huolii...

Seuraan tässä samalla Huuto.nettiä... Koitan huutaa tolle Esikolle aivan ihania kenkiä sieltä... Sainkin ne...

Oon täälä meidän takaterassilla tän meidän kannettavan koneen kans... Ihanaa... Joonas nukkuu tossa vieressä vaunuissa... Laitoin sille päälle vaan puolipotkarit ja bodyn ja sit sellasen mukavan ohuen collegepuvun... Sukat jalassa ja ohuet tumput kädessä. Päässä vaan kypärämyssy. Pikkasen huopaa päällä.

Pitää illalla grillata...

Mutta päivänjatkoja kaikille!!!

Mammuli ja Joonas 3kk 1vko


 
tiipeli
Heippanen!

Höh, mammulilla paistaa arska ja täällä on aivan pilvistä! Oltiin ajateltu mennä mun porukoille koiraa uittamaan ja ite saunomaan (uimaan ei ehkä vielä uskalla mennä vaikka isä olikin jo käynyt), mutta saattaapa se hurtan uitto jäädä. Auringossa kuivais nopeemmin eikä kastelis koko autoa. Tosin ei se kokoa autoa voisikaan kastella, koska joutuu matkustamaan vänkärin penkin jalkotilassa...ahtaassa :ashamed: Ei oikein mahdu muualle eikä kunnolla tuonnekaan. Pitäs hommata farkku niin mahtuis koirakin kyytiin...

Aloin tossa ompelee, kaikennäköstä fiksaamista olis, mutta kuminauhat ja tukikankaat onkin lastenhuoneen kaapissa ja pojat nukkuu siellä, joten se siitä. Harmi, kerrankin kun ois ollu inspis! Esikoisen pyjama jäi kesken silloin kun Elvis syntyi, pitäs se tehdä tässä joskus valmiiksi.

Meillä mennään kans täysimetyksellä ja jos saan riittävästi maitoa pakkaseen mun heinä-elokuisen työharjottelun ajaksi, niin jatketaan sinne puoleen vuoteen saakka. Onhan sekin täysimetystä vaikka pullosta antaa tarvittaessa? Rintamaitoa siis.

Sadetta kyseli raha-asioista. No, mulla ei paljoo käteen jää. Huimat 304? on äippäraha ja kahen lapsen lisät päälle, jotka tosin menee tällä hetkellä suorran isomman pojan päivähoitomaksuun. Ens kuussa pienenee onneksi se lasku kun poika jää puolittaiseen hoitoon. Eli eipä paljoo shoppailla tai reissailla. Hädin tuskin välttämättömyydet saan ostettua. Mies onneksi vuokran hoitaa ja suurimman osan ruuista, mutta muistaa kyllä muistuttaa, että hänen rahoillaan elelen... :ashamed: Eli kiire on valmistua ja saada töitä! En jaksa tota v.ittuilua.... Elvis siis joutuu ressukka menee päiväkotiin 10kk:n iässä. Toivottavasti pääsee edes samaan missä isoveli on.

Elppana heräs, joten jatketaan yhdellä kädellä...Elvis kääntyi eilen ekaa kertaa masulta selälleen. Kyljelle vääntää itteesä joskus kun selällään makaa. Tukka on melkeen lähteny. Päällä on semmonen Tintti-töyhtö. :D Ollaan jumppailtu välillä tuolla meiän sängyn päällä ja siitä Elvis nauttii :D

ny tuli toinenkin poika sykkyyn...kädet loppuu. moi! :wave:

tiipeli, elvis vajaa 3kk & konsta vajaa 2v (tai alkuun tiipeli vajaa 30v :LOL: )

oma(.)viesti, sori<br><br>
 
Aurinkoista sunnuntaita! Aivan mahtava ilma ollut aamusta lähtien. Puistossa oltiin monen monta tuntia ja pienin nukkui koko ajan.

Minä täysimetän viiviä myös vielä. huomenna 3kk neuvola. näkee paljonko painoa tullut ja tarviiko soseita vielä aloitella. vauva ei ainakaan ole sen oloinen, että tukevampaa tarvis!

aadaselena sulla on siis lähihoitajan tutkinto? Onko tämä tuleva opiskelu enempi etäopiskelua ja kuinka kauan kestää?
Siksi utelen, kun itseäkin kiinnostaisi sairaanhoitajan koulutus.

viivi hermostuu sylissä joten palailen pian taas!
 
Heipsan...häät juhlittu ja ihan kivasti nuo sit meni kuiteskin =) Tuossa pikaseen lueskelin kaikki viestit joten katsotaan jäikö mitään mieleen :whistle:

Toivottavasti Ilanan tapauksessa se Kela nyt pistäis vauhtia töppösiinsä :kieh: Ja ihanaa sai, että pikku kaverin paino on alkanut nyt nousemaan taas hyvin =)

Hmm...sitte ehkäisystä niin cerazette käytössä...ekat menkat oli kauheet ja toisia ei kuulu eikä näy :whistle:
Ja äippärahoista ja lomista niin mun tilille ropsahtaa sellainen vähän yli 650 euroa lapsilisineen...yhestä lapsesta...tytön lapsilisä menee isukille ja kyllä täs ajatuksena mahd. pitkään on pojan kanssa kotona olla...saas nähä kuinka käy...tytön kaa jaksoin vuoden ja neljä kuukautta ja sitte menin töihin. Nyt taas ei oo ainakaan työpaikkaa ees valmiina minne menis :/

mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:
 
Niin kiinteistä teillä oli kans juttua niin ajattelin perunaa aloitella tossa noin 4 kk:n iässä...kyl me kerran jo maistettiin tossa kun poika näytti niin nälkäiseltä niin heti honas mitä sen mössön kaa pitää tehdä :p mutta en nyt viittiny sitte viel iha aloittaa silloin 2 kk:n iässä vaikka ei kyl massukaan tullut tuosta maistiaisesta kipeeks =) mutta siis kohta puolin ajateltiin aloitella

vellihän meillä jo iltaisin menee ja huomaa jo kuinka Nuutti sitä oikeen odottaa ja koko 200 ml sitä massuun holahtaa :D

 
Huomenta helmiäiset =)
Katjuska:Hienoa,että juhlat onnistuivat ja sujui hienosti =)
Nyt alkaa poitsulle soseet maistuun hieman paremmin,vaikka määrällisesti syö edelleen 2tl =) Kakkaamaankin on alkanut paremmin.Öihin ei kyllä vieläkään ole parannusta tullut :(
Jaahas poitsu heräili aamu nokosiltaan :wave:
Mukavaa päivää kaikille =)
 

Heippa Helluset Helmiäiset!!


Taas o vinot pinot lukematta.. :ashamed: Mä e jaxa tajuta mite ei enää aika riitä täällä oleiluu, ei edes käymisee.. Nyppii.. Ja inhottaa ku o iha pihal teän kuulumisista.. :'( Hävettää kirjottaakkaa enää mitn.. Hetken mietin kehtaanko oikeesti raapustaa jtn, eihä mua kukaa enää muistakaa mutt tottaha sitä vaipuu kokonaa unholaa jossei koskaa mitn skriivaa.. Joten rohkaisin sit mieleni..


Sen verran hoxasin ku pikasee vilasin ett Katjuskalle julmetun suuret onnittelut siviilisäädyn vaihtumisesta!!! :flower: :heart: :flower: (tarkistin viä varuix sun rohviilista.. :ashamed: )


Sit omaa ( . ):
Meillä on käännytty selältä mahallee ny kuukauden verran, ja eilen neiti päätti RYÖMIÄ. :eek: Reilun metrin verran eteni ja sit iski väsy. Nyt oottelen toistaako tempun tänää vai olix vaa yxittäine tempaus..

Oikee hirvittää millasta vauhtia pieni ihminen kasvaa.. Mun pieni vauva o kadonnu johonki.. :'( :heart: Mitä ihmettä o tapahtunu.....?????


Jups.. Taidan alkaa tekemää ny (jällee kerra) pinoläxyi, josko pääsis kartalle teän muitten kuulumisista. Milana taitaa nykyää olla Ilana, pitää tota etusivuu siis päivittää. Olikos muilla nikkien vaihtoa tms.? Jos vaik saisin itestäni irti ni pal ett saisin tietoja korjailtuu (vaik pikkuhiljaa). Ja mites niitten lasten nimien kans? Haluuttex ne tonne etusivulle vai annetaanko olla noin?


Jaaha, pikkuneiti kiukkupussi alotti huutokonsertin jällee.. *huoh* Täytyy siis mennä..

Päivänjatkeet Helmiäisille!!


Mama73 & Maria a.k.a. pikkuneiti pähkinä (4kk1pvä :eek: )
 
sai73 pikaisesti
Kiva kuulla mama73 susta =) jatkat tottakai edelleen kirjoittamista!
Muistakin olis kiva kuulla,jotka on hiljaiseloa pitänyt =)
Väsyttää tosi paljon :( muksuilla näin päivällä eri rytmi.Nyt isompi yrittää nukahtaa ja kun se nukkuu poitsu herää :/
Taidanpa keittää kupillisen kahvetta ittelleni.
 
tiipeli
Moi!

Mukava tosiaan kuulla Mama73:stakin. Mulle on sama, tuleeko nimet etusivulle. Kivahan se olisi, mutta hommaa teettää paljon. Ja kuuleehan/lukeehan niitä nimiä tässä muiden juttujen lomassa :)

Tuli muuten mieleen tosta, että palaako töihin vai jääkö hoitovapaalle kysymyksestä, että mitäs hommia ootte tehny ennen äippälomaa? Mä nyt vaan oon opiskellut vuosikausia. Siinä lomassa jonkun verran hommiakin, viimeisimmäksi nuorisokodissa kasvattajana. Muita sitten on taideohjaajan töitä, ompelu- ja liikuntakerhojen vetoa, muutaman päivän käsityön lehtorin sijaisuuden, puoli vuotta olin nuorten käsityöpajan toiminnanohjaajana. Ja sitte raksahommia :eek: :D ja puhelintyttönäkin oon ollut :LOL: Kattelin tossa äsken mol.fi sivuilta avoimia työpaikkoja tulevaisuutta varten, vuoden päästä edessä työnhaku kun valmistun. Oon sitten kelpoinen lastentarhanopettajaksi, mutta eipä niitä paikkoja täällä meillä päin avoinna ole. Etelä-Suomessa olis, mutta mä en enää sinne halua. Enkä muuttaa muutenkaan, riittää nää 23 asuntoa ja 8 paikkakuntaa.

Juu, tämmöinen välikyssäri tässä koulutöiden lomassa. Saa vähän ajatuksia irti... :wave:

Tiipeli, Elviksen nukkuessa päikkäreitä

ps. piti vielä kertomani kuinka kävi eilisessä koiran uittoreissussa: koira jäi kotivahiksi ja me käytiin miehen kanssa uimassa! :D Ihanaa oli! Ja kylmää.<br><br>
 
terppa, ja alkuviikkoja!

Katjuska Onnittelut naimakaupoista :D

Riiviöäiti Juu, se on monimuoto-opiskelua, eli yksi päivä+2 iltaa viikossa opetusta ja loput itseopiskelua. Rankkaa tulee olemaan jos pääsen, mutta oon valmis sen riskin ottamaan, niin kovasti sitä haluan. Ja toi on tosiaan aikuiskoulutus-puoli jossa piti olla LH-tutkinto ja vähintään 2 vuotta työkokemusta. Tulis jo ne tulokset......

Täällä meni viikonloppu ulkoilun merkeissä. Mä paloin :ashamed: en onneks pahasti. Mut jatkuis nyt noi ihanat ilmat.

Noniin, gotta go, pikkuneiti kutsuu :wave:
 
Tänään oli Teemulla 3kk neuvola, toissapäivänä täytti 3kk. Pituus 61cm ja painoa 6230g. Päänympärys 41,5cm muistaakseni. Kovasti se räpiköi, hyvä jotta vaa´alla pysyi. Oppi viikonloppuna kääntymään kyljelleen, molemmille.

2kuisena oli 59,5cm ja 5620g.
 
Heipsan kaikille!

On taas vierähtäny aikaa viime kirjottelusta. Aika menee niin siivillä: tytön ollessa valveilla tulee oltua seurana lattialla/sängyllä ja jumpata tytön kans. Ja nukkuessa sit teen otihommia. Nyt tosin taas nukkuminen hakusessa. Vaunuissa kyl nukkuu niin kauan ku ne on liikkeessä, mut ei ihan 3h jaksa kävellä ;) ja sisällä ottaa tirsoja keinussa ja sylissä. Tissi suussa kyl nukkuu hyvin, mut sekään ei aina oo mahollista.
Autossa huutaa ku syötävä, ni ei tuu sit turhaa lähettyä ajelemaankaa. Se oliski mukava ku viihtyis kaukalossa, ni sais siinä nukkua kauppareissut. Yöt menee edelleen yhellä syötöllä, mut nukahtaminen ei onnistu muuten ku tissi suussa. Mut eipä siinä mitään.

Oli puhetta kuolauksesta. Sitä tapahtuu tääl ihan kauheesti. Bodyt on kyl jatkuvasti märkiä. Samoten kaikki mitä saa käteen, ku laittaa kaiken suuhun :D . Saas nähä koska puhkee eka hammas. Tuntuu ettei siihen mee enää hirmu pitkään.

D-vitamiini annetaan ensilusikalla(sai jostain kerhosta lahjaks) jossa omaa maitoo. Hyvin ottaa tipat.

Kiinetitä ei viel olla alettu antaa. Saas nähä ku on 19pv.lääkärineuvola, ett jos paino ei oo riittävästi kasvanu, ni sit aletaan maistelee.

Tääl on ilkee keli. Vettä sataa. Oon ihan kade, ku jossain paistaa lämpösesti arska ja ite taapers kaatosatees vaunulenkillä :kieh: No ei, ehkä tännekki saadaan auringonpaistetta =)

Eipä täs muuta, ku mukavaa alkuviikkoo kaikille =)
 
Hemmetti ku kirjoitin piiiitkän stoorin niin tämä p.askahan taas tökki ja heivas keskenkaiken pellolle!! :headwall: *Anteeksi*

tänään neuvolassa käyty...heti aamutuimaan 8 oli aika B)
Painoa oli 6610g ja pituutta 61cm eli tosi kivasti tullut vaikka sairastelun vuoksi takapakkiakin tuli!

joko kaikille kääntyillään?Meillä ei mutta kyljelleen menee reippaasti.Tosin sillekkin vaan oikea puoli kelpaa.
Joko leluja käsitellään?Mein neiti kovasti vie lelukaaren leluja suuhunsa mut ote irtoaa hetimiten eli ei vielä ihan kunnon tartuntaa!

Mahallaankaan ei viihdy juuri lainkaan vaikka se olisi erittäin hyvä lihasten kehitysten kannalta.Ei ole pystynyt edes pitämään ku ahdistanu se henki melkein kuukauden putkeen ja lääkäri sanoi että se asento vaan pahentaa oloa!huutaa suoraa huutoa mahallaan... :/

Tänään tuossa jo reuhattiin sängyllä pienen kanssa.Aivan ihana ku toinen räkättää ja hymyilee...kuola valuu kasvoille ja hauskaa on.Tuntuu,että toinen kasvaa niin joutuin.Kyllä sydän täyttyi taas niin hellistä ajatuksista kun katsoi toista pientä...kohta hän ei ole vauva enään...Toisaalta odottaa kovasti hänen kasvavan =)

Pottu maistui taas tänään hyvin.Vaikutus on ollut hyvä kun päiväunet maistuu nyt vähän paremmin.Huomenna kokeillaa porkkanaa! :p

yöt on edelleen yhtä veivaamista välillä.Toisinaan on kuitenkin hyviäkin öitä.
Yleensä tissiä...ei...tissiä...ei ihme vatkaamista eestaas!! :/ jospa se siitä muuttuis pikkuhiljaa...

mä sain myös poltettua ihoni eilen...nyt hiukan kipeät käsivarret ku ihan punaiset ja tooooosi kauniit!Kumma kun ei voi ruskettuakkaan... :headwall:

vitamiini-tipat menee nyt vähän toisinaan kun mahakipuja niistä ihan selkeästi tulee.
Kohta aloitetaan taas päivittäin käyttämään.suoraa tipotan purkista suuhun.välillä vähän taiteiluksi menee :whistle:

Täytyhän mun taas vastailla muuhunkin mutta ei muista :ashamed:

Erittäin ihanaa ja aurinkoista viikon jatkoa!! :hug:

:wave: Minttukissa ja lattialla kiljuva Jadelia! :D
 
heips pitkästä aikaa!

en jaksa käydä läpi näitä viestejä, ootte ollu ahkerina :)

meillä minttu tyttö kasvaa, 5.7kg ja 61cm oli 3kk neuvolassa :)
kyljelleen meilläkin vasta mennään, masullaa ei viihdytä täälläkään pitkiä aikoja mutta kova punkemaan on joka suuntaan.

on löytänyt tuosa vähä aikaa sitte kätensä ja niitä mussuttaa iha kokoaika.

kamala kuolaus päällä!

syökö kukaan jo maissivelliä tms? meillä ei vielä annettu lupaa kun tyttö kuulema niin pullea, tiiä sitte, musta ihan sopiva. :)

leluja pitelee kyllä tiukalla otteella, ja nukkuu ulkona 5h putkeen päivällä!! saan puuhastella kaikkea muuta sen aikaa. nukkuuko muilla vauvat läpi yän? meillä laitokselta asti ollut onneks tällänen posiviinen juttu, vetää iltamaitoa n.2dl klo 22 ja herää sitte n. klo 8 syömää uusiks.

laittakaa kuvia mussukoistanne!!

tässä minttu eilen;


http://www.aijaa.com/v.php?i=607487.jpg

 
Heipsan kaikille!
Juliuksenäiti:suloinen tyttö =)
Täällä on sateinen ilma :( tytölle tarvis kehitellä kivaa tekemistä.
Poitsu onneks nukhati sänkyyn ainakin hetkeks.
Meillä tosiaan kääntyilee molemminpäin ja viihtyy vattallaan.Leluihin tarttuu tiukasti ja myös mun hiuksiini.Kaikkee on tunkemassa suuhunsa ja kuolan määrä melkoinen.Liikkuu myös ympyrää lattialla.Juttelee ja naureskelee kovin.Siittä erityisesti tykkää,kun laulan sille lauluja =)
jaahas tyttö tekee pahojaan :wave:
Mukavaa päivää kaikille =)
 
Hepsis :wave: Jullen mami...meillä nuutti syö jo sitä maissivelliä ja ei meille ainakaan painosta mittään neuvolassa sanottu...keskikäyrällä kuulemma mennään vaikka tuo on 6,5 kg jötikkä =)

Sitä mun piti teiltä kysyy ketkä jo kiinteitä maistelee, että minkäs ikäisenä annoitte perunaa ensimmäisen kerran? Kun mun piti odottaa siihen 4 kk:n ikään, mutta empäs tiiä mitä nyt teen kun eilen jouduin antamaan Nuutille velliä illalla kahteen otteeseen kun tuo poika ei suostu iltaisin maitoa kunnolla juomaan kun tietää, että parempaakin tarjolla ois :whistle: huutaa vaan se maitopullo suussa ja lopettaa vasta kun annan velliä :/ Että sitä täs mietin, että auttaisko se jos perunaa antaisin kerran päivässä tuon iltavellin lisäks...

:hug: kaikille ihan tasapuolisesti
 
Tervehdys täältä meiltä. Taasen on tullut vaan luettua kaikkien juttuja päivittäin, mutta kirjoittaminen keskeytyy aina. Jospa nyt onnais.Meillä arki sujuu ihmeen hyvin. Heta on sellanen pullea jössikkä, isosisko kun aina kasvanut -2 käyrällä niin tää tuntuu niin isolta pakkaukselta:) Ihana hymytyttö, aika harvoin itkeskelee. Yöllä meillä syödään 1-3 kertaa. Riippuu ihan yöstä.Yhden yön on nukkunut kokonaan läpi syömättä. Mutta en koe noita yösyöttöjä rasituksena, Heta kun nukkuu vieressä niin pystyn syöttämään ja samalla lähes nukun. Päivisin nukkuu 4-5 tunnin päiväunia + kahdet lyhyemmät pätkät.
Täysimetyksellä mennään ja näillä näkymin rupean antaa kiinteitä vasta puolen vuoden iässä. Tää on täysimetys on jotenkin niin helppoa, aivan kauhulla ajattelen sitä kun pitää rueta miettimään ruokaa pikkuisellekin. Onkohan mulla ihan väärä asenne? :) Mutta neiti näyttää hyvin kasvavan näinkin ja on tyytyväinen niin mihinkäs tässä on kiire.
Täälläkin kuolataan hirvittävästi ja koko nyrkkiä työnnetään jatkuvasti suuhun. Liekö hampaita vai mitä?
Mulla tuli nyt täysin omaa napaa.ja jos jotain se ärsyttää, pyydän anteeks...


Mukavaa päivää meille kaikille!

 
Vettä sataa :/

Minttukissa: Täällä käsitellään leluja, jumppalelusta vedetään kaikki irti ja jos ojennan lelua, ottaa kyllä käsiinsä. Ja kaikki menee tietenkin suuhun.
Ja kääntyillään, kovalla lattialla ei vielä, mut peiton päällä, sohvalla ja sängyssä kyllä.

Mites teidän vauvat viihtyy lattialla? Meillä ei juurikaan kauaa, sitterissä on kiinni jumppalelu, siinä tykkää olla, mut lattialla ei kauaa viihdy.

juliuksen äiti: Me tuossa kokeiltiin maissivelliä. Mitat kyllä ihan ok, mut maitomäärä oli välillä vähän reiluhkoa. Eipä tuo kauheesti auta, parin viikon päästä ruetaan maistelemaan bataattia =)

Meillä on esikoinen kipeenä :/ Kuume paukonut 39,5 asteessa kainalosta mitattuna. Onneks lääkkeet auttaa sit hieman.. Tuli tuo sairastuminen hieman huonoon saumaan, kun viime perjantaina jätettiin tutti pois kokonaan, niin on sit välillä sitä itkeskellyt illalla, mut ei oo sit onneks tarvinnut nukahtamiseenkaan, et hyvin ainakin sillä suunnalla =)

tolnaato ja typy 3,5kk
 
tiipeli
Vettä joo täälläkin. Esikoisen kevätjuhlat on iltapäivällä ja ulkona piti olla. Eipä taida tällä sateella olla pihalla. Harmi vaan, mulla ois ollut hellesään vaatteet varattuna. Itelle siis, pojalla ei niin ongelmia ole vaatteiden mahtumisen kanssa, kun mulla :ashamed:

äiskä: mä oon kans miettiny, että mitä kauemmin pärjää pelkällä tissimaidolla, sen parempi. Hyvä kun muistan ottaa esikoiselle ruuat ja vempeleet mukaan niin sitten muutaman kuukauden päästä vielä tämänkin. Pullosta annetaan tissimaitoa sillon, kun mä oon urheilemassa tai jossakin, niin niitäkin harvoja pulloja oon tosi laiska pesemään! (enkä kyllä ymmärrä, miksi se aina mulle lankeaakin se peseminen, mieshän niistä syöttää niin sais se pestä! mä pesen tissit :LOL: )

Elvis kuolaa kans paljon. Näytti ja tuntui jo siltä, että olis hammas puhkeamassa, mutta eipä se taida hammas olla. Tai ei ainakaan oo edistymistä puhkeamisessa tapahtunut muutamaan päivään. Hyvä vaan...pureminen sattuu imettäessä :/

tolnaato: meillä ei kovin paljoo lattialla olla oltu. Tälleen päivisin kun esikko on tarhassa, yritän pitää mahd paljon lattialla ja tykkää kyllä olla. Leluja kattelee ja läimii jumppalelun leluja, mutta ei Elvis vielä osaa kiinni niistä pitää. Ainakaan tarkotuksella. Joskus jää lelu käteen, mutta emmä tiiä hoksaako se edes, että se on sen kädessä :D Parantumisia teiän isommalle pikkuselle!

Tulispa jo kesäkelit! Kovasti odotetaan piitsille pääsyä ;)

Tiipeli & Elvis, pian 3kk.

ps. juliuksen äiti: Meillä nukutaan läpi yön. Muutama eka viikko (3-4) Elvis heräili kerran yössä, mutta muuten on nukkunut. No, on parina yönä herättänyt vähän väliä, mutta ei niitä öitä onneksi ole ollut kuin kaksi tai kolme. <br><br>
 

Yhteistyössä