HELMIÄISET 2007


Ilsku kävi tänään ekaa kertaa uimassa! =)

Meillä lapsilla iät: 7-v, 4-v 9 kk, 1-v 11 kk ja 4 kk.

Onpas hellettä piisannut. Ilana nukkuu pelkkä vaippa päällä ja on ihan hikinäpyissä koko mummo. Neitokainen nukkuu nykyisin massullaan. Kääntyilyinto on suunnaton!
 
Huh, vihdoin sain aikaiseksi kirjoittaa! jo on mennytkin monta päivää ettei oo joutan kun silmäilemään mitä muut kirjotellu...

4kk Neuvolakuulumisia:

6650g
61,5cm

Saatiin uudet ohjeistukset ihon hoitoon, kun epäiltiin että Pepillä olis atooppinen iho. Nyt rasvataan 7vrk 1%kortisoni-voiteella ihottuma-kohdat ja muuten päästä varpaisiin perusvoiteella aamuin illoin. Sen jälkeen 14vrk perusvoide-rasvaus aamuin illoin. Nämä olivat uudet ohjeet iho- ja allergia-sairaalasta, eivät kuulemma ota edes tutkimuksiin ennen kuin on tehty tää 3vk:n rasvaus-härdelli.

Muuten iloinen tyttö, kuten tähänkin asti.
Joku kyseli ikäerosta: meillä tytöillä ikäeroa 5 vuotta. Ite tykkään tommosesta ikäerosta kun esikoinen on jo niin iso että hänestä on ihan apua vauvanhoidossa ja muussa.

Nonni, nyt pitää lähteä kylpyhommiin... ja rasvaushommiin :LOL: heippa :wave:
 
Mulla raskauskilot lähti jo ennen kuin synnytyksestä oli kuukausi kulunut =) Riippuvia "lihaksia" tossa vatsan seudulla vähän :ashamed:

Ikäeroo meidän lapsilla on 1v10kk. Esikoinen onneks syö itse, pukee osittain, puhuu jonkin verran (ainakin omaa kieltään :D ), käy potalla. Vaippa pitäs kesän aikana jättää kokonaan pois, paitsi yöllä saa olla.

Meidänkin typy on nyt ruennut vähän enemmän viihtymään lattialla. Heti ensimmäiseks neiti kyl kääntyy ja pitää olla asetettuna kaiken maailman leluja mitä saa katella ja hipelöidä.

Neiti pyöriikin lattialla. Viime yönä heräsin kamalaan huutoon, unissaan oli kääntynyt mahalleen ja hiissannut ittensä niin, että toinen jalka oli pinnojen välissä ja toinen käsi taas toisella puolella pinnojen välissä. Eipä noista pinnasuojuksista mitään apua oo, kun neiti vaan leikkii ja repii niitä ;)
 
Kiitos vastauksista ikäero galluppiin =) Meillä kun haaveissa saada Nuutille viel kaveri, mutta väkisinkin miettii, että miten sitä kahen pienen ja yhen koululaisen kanssa pärjää...

Täällä sitä kukutaan juu vaikka muut nukkuu...olin just saanu unen päästä kiinni kun Nuutti alkoi itkeskelemään ja nyt en sit saa enää millään unta ja kaikki ikävät ajatukset rullaa päässä tuhatta ja sataa :/ No kyllä sen aamulla sitte huomaa taas kun ei oo nukkunut :headwall:

no mutta kauniita unia muille :wave:
 
tiipeli
Mortonki!

Se on tänään viimeinen pakollinen koulumeno tänä "keväänä" :D Itsenäistä puurrettavaa on kyl viel ihan riittävästi opparin kans, mutta aion pitää kohta puoliin ihan lomankin! Sitä odotellessa...(alkaa varmaan kesän sadekausi juuri silloin, kun aloitan sen :whistle: )

Meiän lapsosilla ikäeroa on 1v7kk. Ja ihan hyvältä tuo vaikuttaisi. Esikoinen on melkein jo vuoden syönyt itse, niin siinä ei tarvii auttaa, vaatteet ja vaipan osittain riisuu itse, yrittää pukeakin (mutta oikeesti osaa laittaa vain kengät ja hatun), käy potalla (paitsi nyt on muutaman päivän vastustellut, joten ei oo paljoa käyty. eilen siirsin potan vähäksi aikaa lastenhuoneeseen, niin suostui menemään. eilen pärjättiinkin koko päivä yhdellä vaipalla), puhuu suht hyvin ja on muutenkin omatoiminen. Vaippoja saa kyllä ostella paljon, kun on kaksi vaipankäyttäjää perheessä, mutta toivottavasti tuo vanhempi pääsis niistä kesän aikana. On varmasti pitkään toisesta kaveri, kun on pieni ikäero. Itellä on 4v vanhempi isoveli ja 10v nuorempi pikkuveli eikä niistä oo ikinä kaveria ollut. Harmia vain. Tai no, kyseenalaista kaveruutta...isoveli haki alkosta juomaa kun itse olin 16v. Äitinä en kyllä moisesta tykkäis... |O

Raskauskiloista.... 1-2 on jäljellä ja lisäksi viisi esikoisesta. Eli 6-7 kiloa pitäis pudottaa. Jyllää vaan paikallaan tää painonpudotus :ashamed: Urheilen joo, mut ruokavalioon pitäis saada enemmän muutosta. Mut ei voi kun on kesä ja jäätelökelit! :LOL:

Elvis on alkanut heräilee öisin :kieh: kolmelta ja sit kuudelta. Sen jälkeen haluiskin jo nousta :eek: toivottavasti menee pian ohi, mä haluan nukkua yöt! Ehkäpä (toivottavasti) johtuu vain kuumuudesta. Mummo tulee pian hoitaa Elvistä, maitoa pitäis pumpata. Enää ei tuukaan ku 20ml maidonkerääjään imetyksen aikana toisesta rinnasta. Ennen tuli 50. On tuolla pakkasessa maitoa, jos en nyt saa riittävästi, mutta yritän säästellä niitä kun mulla alkaa heinäkuun puolivälissä työharjoittelu. Sillon tarvii paljon maitoa...saa iskä imettää...

Vai oli Ilana päässyt jo uimaan :D Aateltiin kans uittaa Elvistä nyt kesällä, mut ei taideta ihan vielä uskaltaa. Antaa vielä vähän vesien lämmitä.

Mökkeilijät: miten ootte suojannut vauvan hyttysiltä ja muilta ötököiltä? Rattaissa on hyttysverkko, mut entäs jos ei suostu rattaissa olemaan/ei viihdy? Sisällä sitten vaan? Elvistä pisti mäkäräinen jo kaupungin keskustan vieressä olevassa puistossa silmään melkein (yläluomeen ihan ripsien juureen) ja siitä tuli kauheesti verta! Jos en ois nähny ötökkää niin ois sitä varmaan ollu ihmeissään ja kauhuissaan kun pojalla tulvii silmä verta!

Mukavia hellekelejä Helmiäisille! Alan kittaa nyt vettä oikein urakalla niin tulis sitä maitoakin ;)
Tiipeli & Elvis 3kk
 
Katjuska: :hug: toivottavasti saat nukuttua.
Voi kunpa oliskin mökki :/ missä sais lasten kanssa oleskella.
Ai niin poitsun 4kk mittoja pituus 62cm ja paino 6305g.
Aadaselena:toivottavasti Pepin iho rasvauksilla paranee.Niin ja jos tarve vaatii,pääsisitte jatkotutkimuksiin.
Tyttö 1,10v kovin auttaa edelleen pikkuveljen hoidossa.Poitsu on onneksi päivisin =) poika.Yöt edelleen menee :( 2h syöttövälillä ja vieressä.
Mukavan helteistä viikonloppua kaikille Helmiäisille B)
sai ja poitsu 4kk 8päivää
 

Neuvolakuulumisia: paino 6860 g
pituus 64 cm
pipo 41 cm

Ruokaa saapi kuulemma syötellä niin paljon, kun neiti vain syö. Tänään ajattelin kokeilla ruusunmarjaa.

Kova tohottaminen ja kääntyily aamusta iltaan. Ihme vähnijä :heart:
 
tiipeli: Tiedäkkö niitä "hyttystelttoja" (en keksi parempaa nimeä sille :D ) Tyyliin joku semmonen, et pari keppiä maahan pystyyn ja hyttysverkkojuttu tulee siihen päälle. Siis niitä on ihan myynnissä kaupassa, mut kai semmosen voi itekin väkertää. Suunnittelin semmosta, kun meillä mökkiin sisälle pääse (purettava ja rakennetaan uusi), joten päivät on pakko olla pihalla.
 
Meillä ikäeroa on kumpaankin suuntaan kolme vuotta ja on erittäin hyvä ellei täydellinen :D :kieh:

Katjuskalle suuri voima :hug: Toivottavasti saat nukuttua!!
Meillä yöt kuitenkin neiti itkemättä mut syö jatkuvasti.Hitsi ku vaavi ny päätti alkaa huutamaan... :wave:
 
:wave:
Saatiin kone vihdoin huollosta ja nettipimento päättyi.
Olipas nää sivut muuttuneet tässä välissä :eek:

Ja kaiken lisäks odotuspuolelle oli ilmestyny Helmikuun helmet 2008. Kylläpäs se aika vierii nopsaan.

Tuun paremmalla ajalla kirjottaa enemmän, nyt taidan mennä petiin!

 
Mulla on alkanut.. tai siis ku pillerit sain jälkitarkastuksen jälkee alottaa ni normaalisti aina levyn jälkee tullu.. nyt kolmas levy alkanut...
Onko teiän menkkavuoto ihan "normaalia"?

ku mulla tuntuu tulevan vaa muutamia tippoja sitä normaalia kirkasta vuotoa ja sit loppu on sellast ruskeeta... :ashamed: :snotty: :|
 
CG: ei oo onneks vielä menkat alkanu, jälkivuoto kesti 7 viikkoa, niin ihan kiva, et saa välillä olla ilman rättiä.

Meillä mökki on saaressa, eikä siellä olla vielä käyty, kun on kuulemma aika kylmää vielä. Vaunuja sinne en vie, kun olis siinä maastossa mahdoton niitä työnnellä. Mietin kanssa, et joku hyttyssuoja pitäs saada pojan sängyn päälle sit ku sinne mökille päästään, kuulemma ampiaiset on tehny kuistille pesän ja tulevat siks koko ajan myös sisälle.

Atte on taas ollu aika mahdoton muutamana iltana, en tiedä, onko hampaita jo tulossa vai mikä niin kiukuttaa.

T:Zalmiakki ja Atte
 
Heipsan rallaan pitkästä aikaa!
On vähän väsy olo.. Rasmus nukkui kyllä viimeyönä hyvin, mutta nämä kelit vie vedon kokonaan pois! Jotenkin menee kokoajan vajaatoiminnalla ja sen huomaa, kun tulee laiminlyötyä kotihommia ja pihahommia.. :ashamed: Lapset sitä sentään jaksaa hoitaa, mutta hävettävän useasti tulee niillekkin vain laitettua videot pyörimään. Onneksi kohta viilenee edes hetkeksi niin jos sitä sitten saisi hommatkin taas reilaan!
Menkoista.. mulla alko ne jo.. :kieh: Jälkivuodon loputtua mulla on tullut 3 jo. Kohta kait saisi tilata sen ajan siihen uuteen "jälkitarkastukseen". Vuoto on ihan normaalia, sitä samaa mitä se on ollut vuosikausia. Mut pillerithän voi vaikuttaa siihen vuodon määrään radikaalisti, yhdellä tutullani jäi menkat kokonaan pois pilsujen takia.
Tjaa tarvii kait mennä toi Rasmus herättään iltanokosilta että saa sen vielä kohtalaisen ajoissa nukahtaan yöunille.
Mutta hyvää uuden viikon alkua tälläin vähän etukäteen! :wave:
 
Huomenet =) Täällä kans juu toiset menkat jo menossa ja on ne muuten ihan normaalit, mutta tässä jo taas viikko on vuodellu ja loppua ei näy :kieh: ja tuleekin kuin saavista kaatamalla :x ja kivut on ihan hirveet...viimeks kesti kolme viikkoo, että siitä on hyvä lähtee (kaipailee jo sitä raskausaikaa ilman mittään vuotoja :whistle: ) ja mulla siis ne cerazettet käytössä

Me ollaan Nuutin kanssa kippeitä molemmat, mutta onneks kuume nousi vaan mulle...tosin rankkaa kuumeisena toista hoitaa ja hauskuuttaa...yskää ja nuhaa on meillä kummallakin :snotty:

:hug: kaikille

T. Katjuska ja Nuutti 3,5 kk nuhaneninä
 
Ei o menkat viä alkanu, enkä kyl kaipaakkaa. Eiköhä sitä enne vaihdevuosia ehi taas valutella sitä verta iha tarpeex.. :x

Katjuskalle ja Nuutille pikasta paranemista! :hug:

Tulipa muuten mieleeni; mähä söin noit Cerazetteja sillon kolmosen syntymän jälkee aika tasan kax vuotta, eikä menkkoja tullu kertaakaa. Tammikuun -06 alussa tuli yhet pienet onnettomat, lopetin syönnin pari pvää sen jälkee ja ns. normimenkat(?) tuli n. viikko siitä. Ett mul ainaki piti tosi tehokkaasti menkat pois. Tietty voiha se olla ett pitkä imetyski edesautto asiaa kans..

No joha oli taas ihme jaarittelua.. :ashamed: Mutt toivottavasti tost ny joku otti selvää mitä meinasin..

Voihan kökhö.. Taas pikkuneiti kiukkuu joten gotta go. Jos tänne joskus pääsis paremmalla ajalla (nii siis millo? :LOL: )..

Jaa, se oli neitone ängenny keinutuolin alle, sisko pelasti. Se o hauskaa ku liikkeelle pääsee muttei yhtää hahmota minne kulkee. :D Maria siis pyörii ympäri olohuonetta, ensin mahallee, siitä selällee, siitä mahallee, siitä selällee jne jne ja sit ollaaki jossai jumis. :D Pikkasen myös ryömitää, ei tosin sitä ekan kerran kaltasta urotekoa o viä uudestaa nähty. Mutt siitä se lähtee, pikkuhiljaa..

Jaa, mutt nyt tais tulla nälkä, täytyy neito ottaa tissille. I'll be back!! :D Päivänjatkeet Helmiäisille!!

Mama73 & Maria a.k.a pikkuneiti pähkinä (n.4½kk) :D :heart:
 
..ku o sama pää kesät talvet.. :ashamed:

Raskauskiloista.. :snotty: Siis voi pskan pska.. Mul ei lähe nää loput mihkää. Het synnytyxe jälkee oli vaa kax kiloo jälellä, sit aloin liikkuu (ku vihdoin viimein pysty) ni piru vieköö, tuli toiset kax kiloo LISÄÄ!! :eek: Nyt ne kilot istuu ku täi tervas, ei lähe mihkää. |O Seilaa sillai kilo pois, kilo back, kilo pois, kilo back.. Hermo palaa!! |O No, josko sitä laihuttelis sit ku loppuu toi imetys. Jos jaxaa.. :saint: Pitäs kyl, ku oli jo valmiix ylimääräst sellaset 10kg.. No, aika näyttää mitä täs tapahtuu/tekee..


Tulipa muute mieleeni, Ilana oli (aikoja sit) kirjottanu viestii ett oli nähny unta siit ett o raskaana. Siis vitzi mikä painajaine.. :/ Mulle ei o viä tullu samanlaisii unii, mutt oon kyl miettiny ett hitto vieköö, mitäs jos joskus nelikymppisenä huomaa ett sterilisaatio o pettäny ja onki raskaana. APUVA! (ja toi ikä siis vaa sen takii ett sit o jo kaik muut muxut isoi, Mariaki jo 7v.) Kaameta.. Koitan kovast olla aattelematta, yleesä onnistuu mutt välil iskee sellai "voihan vitjake sentää"-olo..

Joo, tiän olevani hölömö ku tollasii pöhköi mietin. ;) Sitä ei vaa voi itellee minkää.. :whistle:

Mutt nyt meen iha oikeest pojes, saa taas sit palata. Päivänjatkeet jne!! :wave: :D

Mama73 (taas :ashamed: )
 
Heipsan kaikille =)
Menkkoja onneks ei ole vielä kuulunut.eikä pahemmin ole kyllä ikäväkään.
Meillä poitsu kans ensin kieri ja nyt yrittää eteenpäin ryömimällä.Eilenkin pihalla poistu peitolta ja sai nyrkin täyteen hiekkaa =) Kohta saa juosta perässä :D Ihan oikeesti mihin tää aikaa menee :whistle: Ei meinaa pysyä perässä.
Jaahas poitsu kutsuu.
Mukavaa viikkoa kaikille B)
 
Heippa!

Meillä poika on vasta muutaman kerran menny vatsalta selälleen. Selältä kääntyy kyljelleen, mutta ei vielä pääse mahalleen. Ympyrää pyörii, jos selällään makaa.

Raskauskiloista... Meillä ei oo vaakaa kotona, mutta jälkitarkastuksessa punnittiin ja oli kaikki kilot lähteny ja muutama vanhakin kaupanpäälle. Tosin sitä läskiä oli ennen raskauttakin noin 10 kiloa liikaa ja olis ihan kiva päästä niistäkin joskus eroon.

Päivänjatkoja!
 
Hep! Koitan jotain kirjotella, hetki aikaa.. Ensiksikin kysymyksiin: Sadetta, raskauskiloja on vielä vajaat 10kg jäljellä, mutta ei niitten kanssa kiire ole. Jotenkin tosi naisellinen olo kun on vähän pehmeä ;) Kuitenkin tässäkin painossa olen ihan normaalipainoinen. Eiköhän nekin lähde nyt imetysaikana pois, esikoista imettäessä vuodessa lähti 14kg..

Katjuska, Ikäero meillä siis 1v8kk, eikä ongelmia ole ollut.. Olis voinu tulla pienemmälläkin ikäerolla meidän puolesta, mutta raskautuminen kesti hetken. :) Meillä haaveena useampikin lapsi, niin ei viittitty hirveästi odotella. Kyllä sitä ihmeesti pärjää aina, tapahtui mitä vaan.

CG, täällä on menkat alkanu täysimetyksestä huolimatta.. :/ Jälkivuotoa oli 2viikkoa ja 1kk sektiosta alkoi suht säännölliset menkat |O tympii.

Huomasin yksi päivä että pidän pojua tosi vähän sylissä.. :ashamed: Viihtyy niin hyvin lattialla, nukkuu päivisin hyvin, ja iltaisin onkin mies pitämässä pojua sylissä kun esikolla on takerrun-äitiin-vaihe.. Pelkään vähän että poju jää vaativamman esikon varjoon, ehkä hyvä että tiedostaa tän niin voi jatkossa huomioida kummatkin.

Nyt huudellaan äitiä mukaan, hauskaa viikkoa kaikille! Tänään on ollut jo viileämpää täällä niin ei ole ihan voimaton..
 
heipparallaa!

raskauskiloista... en ole hetkeen käynyt puntarilla, kun en omista sellaista mutta luulen kilojen karisseen pois.farkkuihin on taas saanut vyön laittaa,kun ei muuten pysy jalassa...

vitsi, tuolla ulkonakin alkoi sataa...
viivi nukkuu tässä tissillä,häätyy käydä kippaan omaan sänkyyn.

 
Ihanan raikasta tiistaita kaikille!!
Vitsit, meillä oli aamuyöstä hirvee vesisademyrsky täälä. Ajattelin jo et taitaa tulva tulla kun vettä roiski niin paljon. :eek: Onneksi laantui että sain viedä lapset kesäkerhoon että pääsee itse hetkeksi rentoutumaan ja nauttimaan hiljaisuudesta! :)
Huomasin etten olekkaan ainut kummajainen jolla ei ole puntaria.. :D Kovasti olen sellaista katsellut kaupoissa kierrellessä, mutta vielä en ole saanut ostettua.. Kalliita ovat! Kumminkin tulisi sitten käytyä joka päivä kyttäämässä sitä painoa. :whistle:
Hups, unohdin ihan että keitin itselleni teetä, tarvii mennä lukemaan posti ja nauttimaan kupponen teetä että jassaa taas.. :wave:
Niin juu, Jönde ei kyllä vielä käänny massullen itse, mutta kova on sentään yritys.. :D On se vaan niiiin ihana pikkumies! :heart:
Mutta nyt, heippa!
 

Yhteistyössä