HELMIÄISET 2007

CG: Mulla tulee maitoa heti, on vieläkin lakanat ja yöpaita ihan märkiä aamulla ja päivisinkin on vielä liivinsuojat käytössä.

minttukissa: Attekin nukkuu vaan ihan onnettomia pätkiä päivällä nyt kuumalla, vaikka parvekkeelta yritän siirtää sen omaan huoneeseensa vaunuissa, kun se on viilein huone päiväsaikaan. Tänään oli meillä sisällä 31 astetta lämmintä!
 
Heips pitkästä aikaa!

Onpas tänne ilmestynyt paljon tekstiä, täytyy lukea paremmalla ajalla läpi kaikki.

Tervetuloa vaan kaikille uusille joukkoon mukaan. :wave:

CG: Minulla kyllä maitoa alkaa heti herua, välillä vuotaa ihan itsestäänkin, jos on kulunut pidempi aika syönnistä. Tosin näillä helteillä ei sitä ongelmaa ole, poika on niin usein juomassa, vesi kun ei meillä kelpaa laisinkaan.

Minttukissa: Meillä on myös päiväunet mennyt lämpimien ilmojen myötä ihan surkeiksi. Ennen nukkui tuntikaupalla, nyt ottaa pikkutorkkuja pitikin päivää, ja kitisee kun väsyttää, iltasella nukkuu vähän pidemmät unet, sitten kun on jo aivan poikki.

Ensi viikolla jo 5kk:n neuvola. En ole kerinnyt edes laittaa 4kk:n mittoja tänne, ne oli 7280g ja 66cm. Ja rutkasti on nyt tullut painoa lisää, huomaa kyllä kantaessaan.

Soseita on syöty jo jonkin aikaa. Kerralla menee purkillinen ja siihen päälle reilusti maitoa eli nälkä on. Yölläkin on ruvennut taas syömään, välillä nukkui jo läpi yön, taitaa nälkä herättää aamuyöstä. Pitänee aloittaa puuron syönti lähiakoina.

Ei muuta kuin mukavaa kesäpäivää kaikille Helmiäisille!

Maalaismamma76 ja hymypoika Akseli
 
CG:mulla kyllä heruu,pitää tuo poitsu siittä huolen.Liivinsuojat käytössä päivin öin.Yöllä monesti enempi heruu.Eikös se mahda olla monesti kysynnän ja tarjonnan laki.Aina ei ole äitistä kiinni,vaan vauvasta.Pääasia,että vauvat kasvaa.
Minttukissa:meillä nukahtaa liikkuviin vaunuihin vattallaan.
Nyt lähden tyttöjä viemään uimaan :wave:
Mukavaa viikkoa kaikille B)
 
Moikka!

Meillä isommat meni jo pihalle altaaseen räpiköimään. Eilen ostin vesipyssyt, joten niitä piti päästä testaamaan. :)

CG En minäkään osaa tuohon asiaan vastata. Meillä ei enää Viivi syö öisin ja aamulla on rinnat jo niin räjähtämis pisteessä, että maitoa tulee liiankin kans...

minttukissa Meillä ei ainakaan vielä ole kuumuus vaikuttanut uniin. Tosin Viivi ei ole koskaan päiväs aikaan ollut kova nukkumaan.

Viivi oppi tiistaina kääntymään massulleen! :)

Niin ja uusille tervetuloa joukkoon mukaan! :)

 
Heissan helmiäiset pitkästä aikaa! Häpeän tunnustaa mutta olen vain "taustaillut" pidemmän aikaa, tuntuu ettei koskaan ole aikaa muuta kuin lukea teidän juttuja... :ashamed:
Ja samantien kuuluu lattian rajasta kutsu, täytyy mennä! Yritän paremmalla ajalla, mikäli sellaista tulee :) .
 
Huhhuh, onpas taas tänään ollu varsinainen kitinä-päivä. Ei ilmeisesti sovi helteet meidän pikku-ukkelille :)

Onkos muiden pienillä karstaa? Atella kun on ihan kauheesti, oon päänahkaa öljynny ja harjannu, mut tulee aina jonkun ajan päästä uudelleen. Taitaa myös päälaki kutista aikalailla kun Atte on sitä öisin raapinu verille. Nyt se nukkuu ohut lakki päässä.
 
Huomenta vaan kaikille :wave: Mä täällä taas silmät ristissä kirjoittelen, kun en ymmärrä mikä nyt on kun ei öitä nukuta kunnolla ollenkaan :$ Puurokin aloiteltiin tuossa pari päivää sitten, mutta eipä Nuutti oikeen tunnu ees tykkäävän siitä....maistoin kyllä itsekin sitä ja oli se kyllä aika :x no joskos siihen totuttais kuitenkin jossain välissä...

Tervetuloa taas kaikille uusille ja uusvanhoille =) kyllä tää kirjoittelu välillä vähän kortilla on kun Nuutti on ainakin todella vaativa tuon sylissä olon suhteen...muualla ei viihtyiskään ja koko ajan pitäis sitte olla viel hauskaakin ja iso neitikin vaatii hyvin oman osansa huomiosta...mutta eiköhän tästä taas selvitä :)
 
Milloin olette antaneet vettä vai onko kukaan vielä antanut? Mä en ole vielä, mut muistaakseni esikoisesta alotin näihin aikoihin eli 5kk kieppeillä kesähelteillä.

Minkälaisia määriä ja kuinka usein annatte soseita?
 
CarnecalGirl mä tarjoan vettä kuumina päivinä suht usein ja niin paljon ku tyttö huolii.. määrät silti tosi pieniä.. 10-30ml kerralla.. ja vähän viileämpinä päivinä vettä annan soseiden kanssa.. mä annan 2-3krt sosetta päivässä aamulla, päivällä ja alkuillasta.
 
Itellä on tosi paljon harventunut tää kirjottaminen...

Aina tuntuu olevan jotain tekemistä...

Nytkin Joonas jo kutsuvasti huikkii mua...

Ens ke:na 11.7 meillä on etukäteen toi 5kk neuvola... Joonashan tulee vasta 20.pvä oikeesti sen 5kk.

Iso jässikkä toi alkaa jo olemaan!!! Esikko tuli nyt tähän viereen istumaan... Vaatii äitiä leikkimään...

Onneksi nyt tänään on ollut viileämpi päivä... Mittari näyttää vaan 18,6 astetta.


Avokilla alkaakin nyt sit 4viikon kesäloma. Suunnitelmis on maalata tää talo toiseen kertaan ja sit Ähtärin eläin puistos lähdetään poikien kanssa käymään!!!

Mutta taas mentävä on...

Mammuli ja Joonas jo 4½kk
 
CG... mä oon antanu vettä jo parin kuukauden iästä aina välillä...alkuun pulautusten jälkeen ja nyt jos on oikeen kuuma päivä.

meillä nää ruokailut menee näin nyt, että aamulla velliä tai puuroa, päivällä kasvissose, välipalana hedelmä- tai marjasose, sitte illalla taas kasvissose tai peruna-porkkanavelli ja viel ennen nukkumaan menoa puuroa tai velliä ja silti meillä maitoa lutkutetaan öisinkin kerran...siten kun aloittelen lihat niin sitä oon aatellu tarjota tuossa päiväruoalla.

eli meillä menee koko päivä syödessä :kieh:
 
CG:Japsukka on saanut vettä näillä kovilla helteillä mut ei oikein innostunut ole ma`usta!

katjuska78:Meillä ihan sama meno...yötäpäivää iholla mut kyllä se tästä ku aika juoksee niin nopeaa... :whistle:
Meillä ei edes neiti nuku päivällä ilman vaunujen heiluttelua niin en ole kertakaikkiaan juurikaan erossa vauvasta ja kotityöt teen vauva kainalossa tai sitterissä istuu metrin päässä.

Onko muilla ilmennyt vielä sellasta,että vauva itkee jos menet näköetäisyydeltä pois.Meidän vauva huuta kurkku suorana jos ei näe mua koko ajan... :) |O
On kyllä aika raskasta mut ei passaa valittaa kun hän on erittäin hymyilevä ja iloinen lapsi kun saa vaan olla lähellä!!

Syöty on muutama päivä aamu ja iltapuurot.Menee ihan hyvin ja kakkakin on muuttunut nyt siitä keltaisesta liisteristä ruskean suuntaan..ERITTÄIN tärkeä tieto :LOL:
EI vaan auta siihen etteikö olisi tosi usein vailla rintaa yöllä.Eli tuttina kai käyttää!

Nyt täytyy painella suihkun puolelle!!
:wave:
 
Moikka ja terveisiä espanjasta!

Ihan ekaksi: sori kirjoitusvirheistä, oon ihan tuhannen päreessä kun kirjoitan tätä!Toka kerta vauvan syntymän jälkeen kun käytiin ulkona ukon kanssa. Oli mukavaa, ilta vaan jotenkin jäi kesken kun ei päässyt tanssimaan.

Mutta nyt meidän reissuun: viikko sitten tultiin siis 2vk:n espanjan reissulta. Oli ihanaa, ilmat suosi ja muutenkin kaikki meni putkeen. Pientä päänvaivaa aiheutti se että ei meinattu löytää äm-korviketta ollenkaan :eek: monta kauppaa käytiin ennen kun löyty sitä "valmista" korviketta, oli vaan niitä ihme jauhe-juttuja! Muuten oli tosiaan ihanaa, otettiin arskaa, uitiin ja reissailtiin pitkin rannikkoa =)

Mitäs tänne kuuluu? ihan kaikkea en jaksanut lukea kun oli tullut tekstiä monta sivua!

Nyt on pakko lähtä nukkumaan, oon ihan poikki! kirjottelen alkuviikosta taas!
 
Huomenta kaikille :wave:
Minttukissa...Nuutti kans tykkää huutaa kun katoan näköpiiristä...ellei sitte oo jotain mielenkiintoisempaa kuin äiti ;)

Aadaselena..mukavaa, että reissu meni hyvin =) mä oisin vaan ollut tyytyväinen niistä jauheista kun muutenkin niitä käytetään... aika ihme ettei sieltä valmista meinannu löytää...

mutta nyt pitää tytölle aamupalaa laittaa :wave:
 
Täällä on jo 5kk neuvola takana, vaikka 5kk tulee täyteen ens viikolla. Ryömimisen taito opittu =) Tosin on kovin omaperäinen tyyli edetä, mutta kai se on typsylle pääasia, et kunhan eteenpäin pääsee.

Neiti rupes tossa heräilemään yöllä yleensä 2 ja joskus 3 kertaakin, niin nyt neuvolasta annettiin ohjetta, et voi aloittaa lihat ja viljat pikkuhiljaa. Annoin sitten ekaa kertaa eilen illalla puuroa, niin kyllä oli neiti tyytyväinen ja nukku kuin tukki viime yön =)

Jaahas, kutsu käy taasen..
 
Meillä oli neuvola tänään ja vähän kurjia uutisia tuli... Peppi joutuu huomenna kalloröntegiin pään muodon ja pienen/mahd. kiinnimenevän aukileen takia :'( Toivon että ei ole mitään vakavaa. Aina sitä ajattelee vaan pahinta.

Mä ilmottelen sit kun tiedän enemmän tästä hommasta.

Aadaselena ja Peppi tänään tasan 5kk
 
Heipsan kaikille!
aadaselena: :hug: toivottavasti ei ole vakavaa.
Meillä tuo 5kk neuvola on vasta ens viikolla eli poitsu on sit jo 5,5kk.Täti on lomalla.Väsymys painaa päällensä.
Onki kukaan unikouluttanut aikaisempiaan?Vinkkejä kaivattais.
Poitsu,kun nukkuu vieressä ja ja 1-2h välein syö.
Sadetta:eek:len 3-4 päivää antanut yhtälaatua ja sit uutta .aluksi lusikallinen ja sit lisännyt määrää.
Jaahas kutsu käy :wave:
 
....piiitkästä aikaa! :ashamed:
Johan oli tekstiä ehtinyt tulee. Tässä meni reilu tunti ku luin kaikki läpi. =)

Ensiksi...tervetuloa kaikille uusille ja uusvanhoille munkin puolesta. :D :wave:

Oli ollut puhetta mitä vaavit jo osaa....Netta oppi kääntymään tasan 4kk selältä massulleen ja nyt ei pysy selällään ollenkaan. Sit rupee :'( kun ei jaksa massullaankaan olla. :headwall: On se vaikeeta toi oleminen tossa iässä. ;) Varpaat / jalat löysi pari viikkoa sitten. Sukkia tykkää repiä jaloista jos ne sattuu päällä olemaan. :LOL: hekottelee ääneen varsinki isolle siskolle. Pärisyttänyt on jo kk päivät. Todella ärsyttävää kun tekee sitä kesken ruokailun. :kieh: Kaikki mitä ikinä saa käteen niin laittaa suuhun. :p Massullaan ollessa yrittää kovasti lähteä eteenpäin, mutta ei pääse kuin taaksepäin ja pyörii ympyrää akselinsa ympäri. :D Olikohan siinä nyt kaikki...?

Nukkumisestakin oli ollu puhetta. Netta nukkuu yöt 1-2 syötöllä. Nyt on viime öinä herännyt 2 kertaa syömään. Päivisin ottaa yhdet n. tunnin tirsat aamulla, yhdet 1-3h päivällä ja yhdet n. tunnin tirsat illalla. Yöunille käy vaihtelevasti 20-21.30.

Soseet alotin jo kuukaus sitten eli Netta oli 3½kk. Kasvissosetta saa aamupäivällä 3/4 purkkia ja iltapäivällä saman ja vielä iltapalaks purkillinen hedelmäsosetta. Tähän mennessä maisteltuna jo porkkana-peruna, parsakaali-peruna, kukkakaali-peruna, 5-6kk vihannesmaansatoa, kasviksia, maissi-peruna, päärynä, luumu, kuningatar, metsämarja, persikka ja persikka-banaani. Maissivellin aloitin viikko sitten. Porkkana on tähän mennessä antanut lieviä allergiaoireita joten porkkana-peuna on pannassa nyt jonkin aikaa. Kasviksia purkissa sitä on sen verran vähän, että oireita ei tule.
Näistä persikka-banaani on suurinta herkkua. :p

Jeps1 kyseli tissin hylkimisestä. Netta aloitti sen jo 3vkon iässä joten siitä lähtien on syönyt pullosta. Pumppasin n. 3kk ja sit lopetin senkin. Semperin korvikkeella mennään ja hyvin on neiti kasvanut. 4kk mitat oli 63cm, 6330g ja pipo 41cm.
Vettä olen välillä tarjonnut, mutta eipä tuo siitä kauheesti piittaa. :x

AadaSelena kurja juttu tuo Pepin päätilanne. Netallakin pieni aukile ja olen tota pään ympärystää kotonakin mittaillut varuiks. Tähän mennessä kasvanut ihan ok. Viime nlakäynnillä pieni notkahdus oli alaspäin, mutta kun oon katellu noita muiden mittoja niin samoissa mennään. Vielä ei aihetta huoleen. Toivottavasti ei teilläkään. Paljonko Pepin pään ympärys on?

Minttukissa Netta sai ekan hampaansa 6.7 eli aikasta tarkkaan 4½kk. Esikolle tuli 3kk.

Juhannus vietettiin Joensuussa meidän kesäpaikalla. Siellä oli vaan meidän perhe ja avokin äiti. Mukavaa oli.

Mutta nyt pitää lopetella kun kutsu käy tuolta makkarin puolelta.

:wave:

NeJo ja Netta reilu 4½kk
 
Ehtoota kaikille :wave:
Aadaselena...toivottavasti ei kuitenkaan ois mistään vakavemmasta kysymys, mutta sellasiahan me äidit ollaan, että pahin aina mielessä...jaksamisia sinne :hug:

Tänne ei mitään ihmeellistä kummallista uutta...samaa rataa päivät aika pitkälti menee...kauhulla tässä vaan laskin, että enää 35 päivää kun esikko aloittaa koulun :eek: äidin pikku tyttö ottamassa suuren askeleen elämässä eteenpäin :'( :heart: kyl tää aika vaan äkkiä vierähtää ja iteki siinä sivussa sitte pakolla vanhenee :kieh:

mutta mukavaa viikkoa nyt taas kaikille :wave:
 
Huomentapäivää!
Aadaselenalle lähettelen voimia. Toivottavasti kaikki on hyvin kumminkin.
Katjuska: Tiedän tunteen.. Vaikka meillä esikoinen menee kouluun vasta 2 vuoden päästä, mutta silti aina välillä tulee itselle paniikki!
CG: Meillä Rasmus juo aina välillä vettä pullosta. Öisin olen antanut välillä ja sitten ruokailun yhteydessä.
Meillä on nyt torstaina 5kk neuvola. Tässä jännällä odottelen taas kuinka on kasvettu. :)
Zalmiakki: Meillä on vähän karstaa, mutta ahkeralla pään kastelulla ja harjauksella olen saanut sen pysymään vähäisenä. Oletko koittanut apteekin öljypohjaista rasvaa ja laittaa sitä yön yli hautumaan lakin alle? Meillä tuon esikoisen todella kamalat karstaongelmat lähtivät sillain pois.
No mutta tarttee kait taas mennä kotihommiin, eipä nuo muuten näytä tulevan tehdyksi!
Hyvää päivänjatkoa kaikille! :flower: :wave:
 
Aadaselena: :hug: , toivottavasti ei olis mitään vakavaa.

Jutta: Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tota konstia.

Viime yöks olin unohtanu laittaa Atelle lakin ja eikös se taas ollu raapinu otsaan naarmun ja nenänvierukseenkin. Kynnet leikataan n.kerran viikossa, ei niitä oikeen useemmin pystykään. Silti saa aina raavittua. Ilmeisesti toi karsta sit kutittaa kauheesti.

Olipas taas kiukuttelua toi nukkumaanmeno, onneks ei ihan yhteen asti tarvinnu tänään valvoa :/

Mitenkäs kauan toi pakastettu äidinmaito säilyy? Neuvolassa sano, et kolme kk, mut jostain luin, et kestäis neljäkin kk?

Nyt petiin :wave:
 
Mökkeilty ollaan,niin vähemmälle jäänyt tämä kirjoittelu.Kerroin aiemmin,että Tino oli siinä ph-mittauksessa,ne tulokset siis tulivat ja lääkitys aloitettiin eilen.Outoa oli vaan se,että Tinolla ei vaakatasossa ollut juuri lainkaan arvoissa poikkeamaa (missä juuri yleensä eniten oireita tulee :eek: ),vaan pystyasennossa.Nyt kuukausi otetaan lääkettä ja sit taas kontrolli.Jos ei muutosta tule,niin Kuopioon vatsalaukun tähystykseen :/

Mäkin oon muutaman (3pv) antanut samaa sosetta ja aika pienen määrän,jos oireita ei tule niin sitten lisännyt määrää isommaksi ja ottanut uusia makuja.Nyt oon kuukauden antanu kasviksia ja toissapäivänä aloitin riisi-broilerin silleen,et sekotin 2tl kasvissoseeseen.
Kuinka nopeesti muut olette siirtyneet antamaan koko purkin liha-kasvista? CG kyseli soseen määristä..Meillä poika syö aamulla maissipuuroa 1-2dl vaihtelevasti,päivällä n.klo 12 sosetta 1/2-3/4 osa purkkia ja iltapäivällä 4-5 maissa saman verran sosetta taas ja vielä illalla puuroa sen 1-2dl.Välissä aina maitoa,eli yhtä syömistä koko elämä
:LOL:

Jep,mut täytyy jatkaa hommia,mukavaa loppuviikkoa!!!

Janette ja Tino 5kk ja reilu viikko
 

Yhteistyössä