Helmikuiset 2019

Moikka!
Sunnuntaina saatu suht vahva viiva heti, vaikka ei ollut edes aamupissasta :) en voi uskoa että tää on totta, kun yli vuosi yritettiin ja epätoivo meinas jo useampaan otteeseen iskeä. Eli minäkin osallistun keskusteluun mukaan iloisin mielin! :D Onneksi olkoon kaikille plussanneille!

Melsaelsa / LA 2.2 / KSSHP / 23 / ensimmäinen
 
Onnea uusille odottajille :)
Mulla ei vieläkään mitään tyypillisiä oireita. Menkkamaista kipua ollut välillä mikä mennyt sitten ohi. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja varata aikaa.

Ninn1 / LA 2.2. / HYS / 29 / 3
 
Heippa. Menkat myöhäs pari päivää ja olo nii outo et uskallan varovaisesti liittyä porukkaan. Eilen tein haamun testiin ja mulla ei oo enempää testejä kotona, joten raskauden vahvistus jää loppuviikkoon. Silti mä tänne ilmoittaudun!
Ruska82/ la 6.2 / 36v
 
Liitynpä mukaan porukkaan, plussasin haamun sunnuntai-iltana ja eilen tiistaiaamuna vahvan plussan. Esikoinen olisi tuloillaan :love:

Mulla oli kohdunulkoinen raskaus viime vuoden lopulla, joten jännittää ja pelottaa, onko kaikki hyvin. Nyt on jotenkin silti kumman varma ja toiveikas olo, plussakin tuli päiviä aiemmin kuin silloin. Menin jo sitten tänään varaamaan neuvolan ja varhaisultran, jonka siis saan tuon kohdunulkoisen takia kunnallisesti. Reilu 2 viikkoa ultraan :)

Eli:
syystyttö / la 4.2. / 27v. / ensimmäinen
 
Liitynpä mukaan porukkaan, plussasin haamun sunnuntai-iltana ja eilen tiistaiaamuna vahvan plussan. Esikoinen olisi tuloillaan :love:

Mulla oli kohdunulkoinen raskaus viime vuoden lopulla, joten jännittää ja pelottaa, onko kaikki hyvin. Nyt on jotenkin silti kumman varma ja toiveikas olo, plussakin tuli päiviä aiemmin kuin silloin. Menin jo sitten tänään varaamaan neuvolan ja varhaisultran, jonka siis saan tuon kohdunulkoisen takia kunnallisesti. Reilu 2 viikkoa ultraan :)

Eli:
syystyttö / la 4.2. / 27v. / ensimmäinen
Onnea <3 Onnea toki muutkin uudet odottajat. Sinulta kysyisin, miten kohdunulkoinen havaittiin (oireet jne) ? :( Ikävä juttu, mutta ihanaa uutta odotusta ja tarrasukkia <3
 
@succubus Kohdunulkoisessa oli oireena jatkuva niukka rusehtava vuoto, jota ei tosin pidetty huolestuttavana, sillä vuotoa voi olla myös normaalissa hyvin sujuvassa raskaudessa. Viikolla 7 alkoi runsas verinen vuoto kipujen kera, ja luulin sitä keskenmenoksi. Ultrassa todettiin kohdun olevan kumman tyhjä, ei merkkiäkään että siellä olisi mitään ollutkaan, ja verikokeissa sitten seurannassa huomattiin, ettei viikkojen kuluessa raskaushormoni hcg lähtenyt laskuun vaan nousi hitaasti. Lääkepiikillä keskeytettiin raskaus ja noin 3-4 viikon päästä verikokeissa arvot olivat normaalit ja kohdunulkoinen poistunut.
 
Moikka!

Olin elokuisissa 2018 mukana, musta rv10 sain tietää raskauden menneen kesken jo rv6... oireina ruskea tuhruvuoto ja raskausoireettomuus. Siispä tammikuusta lähtien yritetty uutta raskautta. Tänään tein kamalan turvotuksen takia raskaustestin, haamuhan sieltä tuli! Menkkojen kuuluisi alkaa sunnuntaina.

Haluaisin fb-ryhmään mukaan, mutta saatan poistua jos keskenmenomöröt alkavat piinaamaan liikaa. Edelleen arka aihe...

Haaveilijanaolo/ 24 / 11.2/ LKS / toinen
 
Joku kysyi havaittuja raskaudenmerkkejä. About viikko ennen plussatestiä iski muutamaks päiväks aivan tajuton väsy, vilu ja nälkä. Söin v.lopun aikana +3kg ja nukuin about 30h. Nännit muuttu saman v.lopun aikana imetyksen aikaseen kokoon.

Veristä vuotoa tuli muutaman pv.n ennen menkkojen alkua, toisessa raskaudessa oli kiinnittymisvuotoa niin siitä aavistin ja testi näytti + 4pv ennen oletettua menkkojen alkua.

Tänään olis menkkojen alkupv ja verta tuli taas vähän pyyhkiessä. Vielä ei ole kokemusta keskenmenosta joten hirvittää tilastollinen todennäkösyys

Voisin liittyä fb-ryhmään myöhemmillä viikoilla kunhan näkee mihin tilanne kehittyy.
 
Mulla oli ensimmäisiä oireita rintojen turpoaminen ja kipeytyminen ja nännipihojen tummuminen. Nyt pari päivää plussan jälkeen jouduin jo vaihtamaan isompiin liiveihin, koska tutut ja turvalliset sattuu, sen verran turpoaa täällä :D

Epäilykset heräsi myös kun n. 5 pv ennen plussaa lakkasi tekemästä mieli kahvia (jota join ennen melko säännöllisesti) ja 2 päivää ennen plussaa ihan tavallinen jugurtti sai jostain syystä yökkäilemään. Vatsassa oli kummia tuntemuksia nopeissa liikkeissä, esim. kun nousin vauhdikkaasti ylös, ehkä repäisykipuja, ja satunnaisesti tuntui lieviä menkkajomotuksen tuntuisia kipuja, jotka menivät melko nopeasti kuitenkin ohi.

Saas nähdä millasia oireita vielä tulee :ROFLMAO:
 
Onnea kaikille uusille odottajille :love:

Täällä ekat oireet oli menkkamaiset kivut, mutta niitä ei sitten kuulunu. Ravaan pissalla kokoajan ja ehkä näkyvin oire on TURVOTUS! Ihan mietityttää miten pidän tän salassa jos tää ei tästä laske.. :whistle:
 
Onnea uusille :) Täällä pahoinvointi tuntuu väijyvän kokoajan nurkan takana. Vieläkään ei oo paha, mutta kokoajan huomaan että se voimistuu. Oon kuitenkin vältellyt oksentamista kun jos samalla kaavalla menee kun aiemmin niin siitä ei sitten tuu loppua ennen synnytystä :D Sormet ristissä jospa tälläkertaa jäis vaan ällöoloon (ja sit samalla tietty jo miettii et onkohan joku pielessä kun örkkä ei lennä :D :D ) Pötsi pullottaa, toivon että tää vielä vähän laskis ettei heti jäis kiinni!
Aamulla varasin neuvolaan ekan ajan. Oksetti varmaan senkin takia aamulla niin paljon kun jännitin ihan hirveästi. Pieni paikkakunta ja kauhee pelko pyllyssä että sieltä joku kielii tästä kun haluais vielä pitää tämän salassa kun kuitenkin vielä niin alussa mennään.
 
Noihin oireisiin se ummetus vielä lisäks Vaikka kuinka oon syöny vihanneksia sun muita ja juonu valkosta teetä ni maha vaan vetää yhteen suuntaan. Tuntuu jo ihan pullahtaneelta ja housut tuntuu kiristävän (ei näytä).

Palaan hoitovapaalta parin kuun päästä töihin. Mietin just et mahtuukohan vielä rv 16+ tavalliset vaatteet vai näkyykö heti et on lähdös bumerangina pois...

Vähän on kaikenlaista härdelliä tän raskauden lomassa. Paluu töihin 5v hoitovapaitten jälkeen ja muksuilla hoidon alotus. Jos tämän taimen saan helmikuussa syliin niin siitä 6kk päästä esikoinen alottaakin eskarin. Hirvittää miten jaksaa sitä kuskaamista 5krt/vko jos ei oo taaskaan puoleen vuoteen nukkunu pitempiä ku 1h15min pätkiä...

Toisesta päästä taas helpottaa kun saa alkuraskauden olla kesäaikaan kotona kohta 5&3 vuotiaitten kans. Välillä voi maata aurinkotuolissa jos ei jaksa ja nuo leikkivät omiaan. On pikkusen iisimpää ku esikon aikaan töissä tai toisen aikaan kun esikko oli about 1v2kk täyshulivili joka oli kotihoidos
 
Onnea uudet odottajat <3 ihanaa kun porukka kasvaa.

Vessassa saa jo ravata öisinkin... kai kohtu sitten pullahtanut jonkun verran edellisten raskauksien takia että tää ruljanssi alkaa jo nyt. Eilen tuli sellasta kipua toiseen nivuseen, jota tuli kuopusta oottaessa rv35-> raihnaseksko tässä on sitten käynyt :D :D Tässä vaiheessa ihan jees vielä nää. Mutta jos koko 40 viikkoo tätä niin..... voi käydä pitkäks loppuajan odotus. Nooh, luulempa että tulee vaihe kun ei ole kipuja :) enkä uskalla nyt oikein valittaa mistään <3

FB ryhmässä jo porukkaa ja mukaan mahtuu rutkasti, tervetuloa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Norppa19
Mun oireet mitä ollut nyt tässä parin viikon aikana
- mahan juilimista oli jo ennen plussaa, menkat tekee aina selän puolelta kipeäksi
- kamala heikotus jos ei syö muutaman tunnin välein
- tänään alkoi tutut repäisykivut
- hampaan pesu yhtä tuskaa, kun se pistää yökkäyttään :D tätä ollu kahdessa aiemmassakin raskaudesta.
- kamala turvotus, en muista että olisin toisista ollu näin turvoksissa heti plussan jälkeen.
- ne finnit.. :confused:
 
Jospa uskaltautuisi liittyä seuraan, eilen tehty plussatesti ja oireitakin jo vaikkakin lievästi vasta. Taustalla keskenmeno viime syksynä ja nyt vasta eka plussa sen jälkeen, hiukan ajatukset sinne syksyyn edelleen vie ja pelko vielä jos tämäkin kesken menee. Pitää yrittää ottaa rennosti jos vain suinkin pystyy, turha stressi pois :love: FB ryhmä kiinnostaa mutta ehkä vähän myöhemmin :geek: onnea odotukseen kaikille :love::barefoot:

SandraB/ 35/ LA 3.2/ Tays/ ensimmäinen
 
Moi!

Toissapäivänä tein hyvinhyvin haalean positiivisen hyvinhyvin herkällä testillä ja tänään sitten samaisella vähän tummempi testiviiva ilmestyi testiin. Hyvin varovaisesti liityn tänne, mutta ehdottomasti haluan jo alkumetreillä mukaan, koska edelliset odotusryhmäni ovat olleet kultaakin kalliimmat.

Kornarse84 / 33 / LA 10.2. / neljäs
 
Moikka, minäkin voisin liittyä mukaan, täällä kanssa kaksi päivää sitten plussattu! Ensimmäistä täällä nyt sitten viimeinkin odotellaan, toki varsinaista yritystä ei ole ollut kuin vasta alkuvuodesta. Oireita mulla ei oo oikeastaan ollut, paitsi naama tuntuu semmoselle öljyiselle (mulla on siis aika kuiva iho muuten) ja rinnat tooosi kipeet. Aika sekavat fiilikset, onnesta soikeena mutta toisaalta ihan hirvee jännitys tulevaa kohtaan, meneekö kaikki hyvin jne. Mut onnea kaikille! :)

Yooms / 27 / LA 8.2. / Tays / ensimmäinen
 
Te joilla ollu isompia +3v lapsia kun ootte alkanu odottamaan. Missä vaiheessa ootte kertonu lapsille vauvan tulosta?

Meillä ei ole tukiverkkoa omalla asuinpaikkakunnalla. Olen joutunut esikon ottamaan kuopuksen odotusaikaan mukaan neuvoloihin. Nyt kesän ajan vielä sama tilanne. Mielessä ollut että kertoisiko jo rv 9 ekan neuvolan jälkeen. Täällä päin ekalla neuvolakäynnillä ultrataan joten olis muutaki varmuutta kun vaan tulos testissä...

Onneks alottavat loppukesästä päikyssä niin helpottuu neuvolakäynneille yms. pääsy. Ainakin esikon odotusaikaan omalla työpaikalla sai raskauteen liittyviä käyntejä käydä työajalla ilman että joutui tehdä tunteja takaisin.
 
Heippa hei!
Varovaisesti liityn mukaan porukkaan. Lasketusta ajasta ei ole tarkkaa tietoa kun esikoisen imetys häirinnyt kk-kiertoa. Tämä on mun neljäs raskaus. Ennen esikoista (04/17) oli kaksi keskenmenoa. Katsotaan miten tämän raskauden käy, toivottavasti jatkuisi normaalisti. Varhais ua 21.6 jolloin selviää missä viikoilla mennään. Kiva päästä porukkaan mukaan!

Hymynaama95/ 22/ LA 9.2(?) / JS / toinen lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Uskaltaudun liittymään keskusteluun mukaan, positiivinen testi tehty nyt kahdesti, että voin oikeasti olla varma, että siellä se pieni kasvaa <3 Esikoista odotellaan! Eilen soitin neuvolaan ja laskettu aika pitäisi olla 8.2. Niin jännittävää ja pelottavaa. Mulla iski menkkakipumaiset juilinnat mahaan jo heti hedelmöittymisen jälkeen ja kuvotuksen tunne on päivittäin myös läsnä, mutta oon siitä oikeastaan vaan onnellinen, ainakin tiedän, että jotain tapahtuu.

Liittyisin mielelläni myös fb-ryhmään, miten se onnistuikaan?

Huvia/29/LA 8.2./SEKS/ensimmäinen lapsi
 
Moi!

Uskaltaudun liittymään keskusteluun mukaan, positiivinen testi tehty nyt kahdesti, että voin oikeasti olla varma, että siellä se pieni kasvaa <3 Esikoista odotellaan! Eilen soitin neuvolaan ja laskettu aika pitäisi olla 8.2. Niin jännittävää ja pelottavaa. Mulla iski menkkakipumaiset juilinnat mahaan jo heti hedelmöittymisen jälkeen ja kuvotuksen tunne on päivittäin myös läsnä, mutta oon siitä oikeastaan vaan onnellinen, ainakin tiedän, että jotain tapahtuu.

Liittyisin mielelläni myös fb-ryhmään, miten se onnistuikaan?

Huvia/29/LA 8.2./SEKS/ensimmäinen lapsi

Moi. Laita mulle YV sun nimi facebookissa :) Lisään sut kaveriksi sitten ja mun kautta pääset ryhmään.
*muoks: laita vähän myös tuntomerkkiä profiilikuvastasi.

Huom. mua ei tarvitse pitää kavereissa vaan voi poistaa ryhmään lisäämisen jälkeen :) en siitä loukkaannu, koska kaveruus on vain välttämätöntä päästä salaiseen ryhmään :)
 
Moikka!

Täällä kans pari aamua pelkkää testien tekoa ja nyt ehkä vihdoin uskon olevani raskaana. Ekasta yrityksestä tärpännyt siis!
Viimeksi ”vahinko”raskaudesta varhainen keskenmeno/kemiallinen raskaus.
Laskettuaika ~9.2
Oireita on ollut vatsan nippailut, lämpö koholla, väsymys, tupakoidessani oksennus nous kurkkuun (loppu muuten siihen :D), nuhaisuutta, onhan näitä pikkusia oireita..
Faceryhmään kiinnostais liittyä, pistän viestiä :)

Cescu / 20 / LA 9.2 / TYKS / Ensimmäinen
 
Moikka,
Varovaisesti liityn myös mukaan. Epäsäännöllisen kierron takia tarkkaa tietoa lasketusta ajasta ei ole mutta siinä 10.2 tienoilla luulisin olevan. Tämä on toinen raskaus ja ensimmäinen päättyi rv6 keskenmenon, joten jännittää aivan kauheasti tällä hetkellä.
Facebook ryhmä kiinnostaa myös, joten laitan viestiä.

Johna- / 25/LA 10.2 / OYS / ensimmäinen
 

Yhteistyössä