Helmikuiset 2019

Meilläkin on töissä aika raskas tilanne ja muutenkin työpaikka on sellainen että tehokkuus edellä mennään. Siksi onkin varsinkin nyt selkäkipujen kanssa ollut vähän sellainen riippakivi olo kun ei oikein ole mahdollista nykyisestään enään keventää ja työ on aika fyysistä, että olenko vain muille taakaksi (n) nyt on hieroja varattuna huomiselle, toivottavasti siitä on apua että enemmiltä saikuilta välttyisin.. hävettää olla toisaalta poiskaan kun tietää ettei paikkaajaa ole :(
 
Mietin, tunsinko jo liikkeitä vai kuvittelinko vaan. Olen yrittänyt välillä keskittyä, josko tuntuisi, mutta ennen eilisiltaa en ole tuntenut mitään. Eilen nukkumaan mennessä kuitenkin tuntui ensin muutaman kerran peräkkäin kuplintaa, tuntui vähän samalta kuin elohiiri, sitten vähän taukoa ja pari kertaa uudestaan.

Epäilyttää kuitenkin, voiko ekassa raskaudessa tuntua jo näin aikaisin. Jos vaan kuvittelen, kun odotan jo liikkeitä niin paljon.
 
Epäilyttää kuitenkin, voiko ekassa raskaudessa tuntua jo näin aikaisin. Jos vaan kuvittelen, kun odotan jo liikkeitä niin paljon.
Just tänään, vk 14+0, on tuntunut kahteen otteeseen jotain uutta. Ei tunnu ulkopuolelle, mutta selkeästi jotain erikoista ja uutta tuntuu tapahtuvan tuolla pinnan alla... Enkä voi olla varma... ja viikkoja saattaa olla 1 enemmän.

Oli myös jännä tuntea syke vatsassa (?), nukun vatsallani ja hain sopivaa asentoa... ptum-ptum-ptum, hurja biitti!
 
Kerroin tällä viikolla töissä koska neuvolakäyntejä lähiaikoina. Sen jälkeen oon ollut ilmaa esimiehelle. Aloitin tosiaan kuukausi sitten, mut tää nyt vaan on olosuhde. Ei sitä ihminen voi työttömänäkään kotona maata.
Työpaikalla hirvee härdelli ja paljon muutoksia. Oon varmaan valittanut muutenkin kaikesta liikaa, mutta kun asiat ei vaan toimi.

Saako kaupungilla olla poissa neuvolan määräämän fyssarin takia palkallisesti?
Oon tosin flunssassakin, jos tää pahemmin iskee ni saatan olla alkuviikon pois.
 
  • Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -
Kyllä uskon nyt, että ne mitä tunsin oli liikkeitä, koska niitä on tuntunut muinakin iltoina ja tänään juuri nyt tuntuu (rv 16+5).

Mulla oli tällä viikolla neuvolalääkäri. Lääkäri nopeasti ultrasikin, oli ihan kiva nähdä, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa :) Rakenneultraan kun on vielä kuukausi aikaa. Oli vaan yksi työkaveri samaan aikaan neuvolassa lapsensa kanssa, että paljastuipa asia sitten hänellekin. Olin varautunut, että tuttuja saattaa näkyä ja ei se tässä vaiheessa edes haittaakaan, vaikken töissä ajatellut vielä kaikille kertoakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: - M U T S I K K A -
Tänään jouduin jäämään saikulle. Flunssa, ei kyllä kovin paha, mutta valvoin koko yön ja rankka päivä edessä. Aamulla tuntui ikävää vihlontaa alavatsalla. Ihan luuseriolo ja fiilis, että huijaan kun en mee töihin. Toisaalta yritän sanoa itselleni, että nyt pitää ajatella vauvaa ja itseä eikä töitä. Jos tässä pari päivää lepäis ja jaksais taas paremmin. Neuvolan lääkärikin kyllä sanoi, että soitto vaan sinne, jos tuntuu että tarvitsee saikkua, koska mulla tää päänsärky- ja väsymystilanne on vähän huolestuttava. Että jos sen flunssan varjolla nyt uskaltais muutaman päivän olla.

Mun on kyllä muutenkin todella vaikea olla poissa töistä aina, kauheat tunnontuskat, ja sit usein vaan kärsin töissä esim. kovassa päänsäryssä.
 
Mites onko muilla minkä(än)laisia ruokahimoja? täällä on himo näkkäreihin ja kaurapuuroon!

Kävin viime viikolla hierojalla ja vaikutus selkäkipuihin on ihan mieletön! Aijon käydä siis jatkossakin. Nyt on vähän mietityttänyt silti vielä tuo töissä raskaiden tavaroiden nostelu ja fyysisyys, välillä on työpäivän jälkeen kroppa aivan poikki vaikkei selkäkivut enää niin vaivaakaan ja mahaa vihloo. Onneksi on pian neuvola niin voin kysellä vähän aiheesta (n) hankala ensiodottajana arvioida mikä on liikaa ja mikä ei o_O ei viitsi ihan kuitenkaan tekemättä olla kun salillakin kerta vielä käyn.

Nyt 16+5
 
Olen myös käynyt pari kertaa hierojalla ja saanut ihanasti apua selkäjumeihin.

Ruokahimoista en oikein voi puhua, mut mulle maistuu tietynlaiset voileivät ja kalaa on tosi vaikea syödä, vaikka tiedän et se ois tosi hyväksi nyt. Janottaa paljon enemmän kuin yleensä ja mehua tekee mieli, vaikken sitä yleensä juo. Mut mitään pakko saada -juttua ei ole vielä ilmaantunut.

Saatteko muuten käydä neuvolan lähetteellä fyssarilla työaikana? Mietin, kun mulla ois lähete kaupungin fyssarille ja vaikee saada aikaa työajan ulkopuolella. Palkka on niin surkea, etten viittis hirveesti olla palkatonna pois...
 
Mullakaan ei varsinaisia ruokahimoja ole, mutta edelleen suolainen maistuu hyvin ja makea ei. Nyt kyllä makeaa voi ihan hyvin mielin jo syödä ja se maistuu hyvälle, jos on tarjolla, mutta ei tule itse ostettua tai tehtyä toisin kuin ennen. Ennen söin joka päivä jälkiruuan.

Ruisleipää tekisi mieli, mutta en ole kovin paljon uskaltanut syödä, kun vatsa ei sitä yleensä kestä. Hapankorppuja mennyt aika paljon, kun ne tuntuu vatsaystävällisemmiltä ja ainakaan muutama ruisleipäpala päivässä ei viikonloppuna aiheuttanut vatsanväänteitä, ilmaa kyllä jonkun verran.

Kala ei alussa maistunut (tosin tykkään muutenkin vain tietyistä kaloista), nyt se on ihan ok ollut noin viikon ajan.

Selkä on mulla jotenkin rusahdellut, vaikkei varsinaisesti ole kipeä kuin lyhyitä hetkiä.

Liikkeitä ei eilen tuntunut yhtään ja säikähdinkin jo vähän, vaikka niitä on muutenkin tuntunut vielä aika harvakseltaan. Tänään on taas tuntunut selvästi enemmän kuin aikaisemmin.

Nyt 17+2
 
Mä en ole liikkeitä tuntenut vielä ollenkaan, tai ainakaan en ole tunnistanut liikkeiksi. Mulla on istukka edessä, joten se voi vaimentaa. Viikkoja on 18+2, eli pitäs hiljalleen alkaa tuntua. Rakenneultraan reilut 2 viikkoa, en malttais odotella.
 
Hajuherkkyys on vaikeuttanut syömistä. Kalan pitää olla absoluuttisen tuoretta, ettei se skunkkaa järkyttävälle valmistettuna. Olen syönyt todella vähän kalaa, morkkishan siitä on tullut. 5 kala-annosta? Max...

Yllättäin ei ole ollut himoja. Suklaa tai vaniljajäätelö ei toimi ollenkaan (WHAT?!?!!), jokusen lakun olen syönyt. Verenpaineet todella alhaalla... Jogurtit vaihdoin maustamattomiin A+ tuotteisiin, paljon freesimpiä kuin makeutetut.

Liikettä tuntuu, mutta ei vielä päälle päin. Onko suositusta sellaisesta kirjasta, joka sopii 1. lapsen odottajalle? Olisi hyvä tutustua aiheeseen ennen kuin alan rikkoa sääntöjä oman kokemuksen pohjalta surffaten...
 
Oon yllättynyt, että jo tässä vaiheessa napa on muuttanut ulkonäköä. ei se ulos ole vielä pullahtanut, mutta on selvästi matalampi ja jos sormilla painaa siitä sivuilta, niin tulee ulos asti. En ollut aiemmin kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta eilen peilin edessä huomasin.
 
Hajuherkkyys on vaikeuttanut syömistä. Kalan pitää olla absoluuttisen tuoretta, ettei se skunkkaa järkyttävälle valmistettuna. Olen syönyt todella vähän kalaa, morkkishan siitä on tullut. 5 kala-annosta? Max...

Yllättäin ei ole ollut himoja. Suklaa tai vaniljajäätelö ei toimi ollenkaan (WHAT?!?!!), jokusen lakun olen syönyt. Verenpaineet todella alhaalla... Jogurtit vaihdoin maustamattomiin A+ tuotteisiin, paljon freesimpiä kuin makeutetut.

Liikettä tuntuu, mutta ei vielä päälle päin. Onko suositusta sellaisesta kirjasta, joka sopii 1. lapsen odottajalle? Olisi hyvä tutustua aiheeseen ennen kuin alan rikkoa sääntöjä oman kokemuksen pohjalta surffaten...
Mun tekis mieli salmiakkia ja lakua, mut en oo kyl uskaltanut syödä, kun ovat kiellettyjä. Kala maistuis sushina, mut sekin on pannassa. Vegesusheja oon kyl syönyt.
 
Mun tekis mieli salmiakkia ja lakua, mut en oo kyl uskaltanut syödä, kun ovat kiellettyjä. Kala maistuis sushina, mut sekin on pannassa. Vegesusheja oon kyl syönyt.
Joo, määrät ovat olleet viikkotasolla pienet (tai ei ollenkaan)Tutkimuksen mukaan ( jonka just luin jostain artikkelista, pelästyin ) yli 250g viikossa ylitykset on vaaraksi. Omat määrät jääneet 60g ja Umm...n 2xkk. Alun perin ulkaltauduin syömään lakua juuri siksi, että jossain toisessa listauksessa pienet määrät oli sallittu. Teen varmasti muitakin mokia, kaikkea ei voi tietää, vaikka aina tarkistan sopivuuden netistä.

No, sen lopettaminen on helppoa. Kiitos varoituksesta!
 
Joo, määrät ovat olleet viikkotasolla pienet (tai ei ollenkaan)Tutkimuksen mukaan ( jonka just luin jostain artikkelista, pelästyin ) yli 250g viikossa ylitykset on vaaraksi. Omat määrät jääneet 60g ja Umm...n 2xkk. Alun perin ulkaltauduin syömään lakua juuri siksi, että jossain toisessa listauksessa pienet määrät oli sallittu. Teen varmasti muitakin mokia, kaikkea ei voi tietää, vaikka aina tarkistan sopivuuden netistä.

No, sen lopettaminen on helppoa. Kiitos varoituksesta!

Joo tuskin pienistä määristä on haittaa, ehkä sitä itekin vois joskus salmiakkia napsia :)
 
Täällä yks todella mattimyöhäinen ilmoittuu joukkoon :)

Plussa juhannuksena, norman91 / LA 19.2. / KHKS / 27 / toinen. Laitoin myös yksityisviestiä Poikien äipälle facebook-ryhmään liittymisen vuoksi!

Tästä raskaudesta ei tiedä vasta kuin molempien vanhemmat (joille kerrottin viime viikolla) sekä kolme ystävää, jotka kuulivat asian tällä viikolla. Jotenkin halunnut tämän raskauden pitää paljon yksityisempänä eikä tekisi mieli edes kertoa asiasta kellekään, viettää odotusaika vaan oman perheen kesken, synnyttää lapsi ja jatkaa elämää normaalisti nelihenkisenä perheenä :D
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin nyt aika avoimesti jo töissäkin puhua raskaudesta, kun näkyy ilmeisesti aika selvästi. Yhden kanssa kun puhuttiin lomista, niin kysyi sitten siinä samassa, että koska mun äitiysloma alkaa.

Vaatteilla saisi vielä helposti peitettyä, mutta en ole jaksanut vaan olen ollut ihan samoissa trikoopaidoissa ja -mekoissa kuin ennenkin.
 
Mulla vatsa ei kovin paljon vielä näy, en tiedä tajuaako, että oon raskaana, jos ei tiedä. Töissä ajattelin kertoa lokakuussa, esimiehelle kerroin jo.

Paljonko teillä on tullut painoa? Mulla noin 3 kg ja viikkoja nyt 18+4.
 
Mulla oli viikko sitten tullut 3 kg, nyt viikkoja 17+4.

Ei ole kotona vaakaa, joten vain neuvolassa tulee seurattua, miten nousee. Terveydenhoitaja sanoi, että ihan sopiva ollut painonnousu, itse mietin lähteekö nousemaan liikaa jossain vaiheessa, kun on niin kova nälkä koko ajan. Yölläkin herään nälkään, mutta saan kyllä unta, vaikken syö sitten kuin vasta aamulla, mutta aamupala on selvästi isompi kuin ennen ja iltapalaakin tulee syötyä, kun aiemmin päivällisen jälkeen ei ollut nälkä, joten en syönyt illalla mitään.
 

Yhteistyössä