Helmikuiset 2019

Heipä taas. Täytin vuosia ja alotin työt :) Kukaan ei onneks kiinnittäny huomioo kun en juhlinu erityisesti mun 3kymppisiä vaikka normaalisti olisin saattanu pitää rankatkin juhlat. Kai kaikki ajatteli että musta on vihdoin tullu aikuinen ;)

Ainut että olin eräänä iltana äidin luona saunomassa (lapset olivat siis sen koko viikonlopun isällään) Äiti tarjosi siideriä. Esitin juovani sitä ja jouduin kaatamaan viemäriin :D kieltäytyminen mun kohdalla on siis outoa, joten äiti olis kyllä arvannut heti ja sitä en vielä halua sillä elämäntilanteeni ei välttämättä ole kaikkien, varsinkaan vanhan kansan mielestä ideaali.

Uusi työ alkoi. On vähän fyysisesti raskasta, nyt vaan katson oman voinnin mukaan. Sopimus on syyskuun alkuun, järin pitkästä rupeamasta ja missään nimessä vakiduunista ei ole kyse. Joten siksikin voin rauhassa katsoo miten kroppa kestää.

Oloja on kaikenlaisia. Pahoinvointi on nyt ilmeisesti ja pysyy, koko päivän. Herään myös yöllä kuvottavaan oloon. Tissit todella kipeät, vatsa turvoksissa, itkettää, masentaa ja hullut äidin puolustusvaistot lapsiin.En raaskis jättää heitä päiväkotiinkaan ollenkaan :(
 
Jos ei muuten uskalla vetää omaa linjaa alkoholin suhteen niin aina on tekosyitä.

Antibioottihoitoa vaativat taudit esimerkiksi, niistä vaan valkkaamaan Perus poskiontelotulehdus vaikka.

Ja oikeesti, toivotaan että kulttuuri muuttuu kun eihän teinitkään enää sorru ryyppäämiseen toisten painostuksesta. Eihän siinä oo mitään järkeen että aikuiset naiset siunatus tilas juo paineen alla... Tai eristäytyvät elämästään kun ei voi juoda...

Rohkeutta leidit
 
Joo tää on kummallista että on todella outoa jos kieltäytyy juomasti. Kummallisen tutuks on tullu näyttelijän taidot esittää ottavansa huikan ja nielasee ilmaa sekä salainen viemäriin kaato -temppu :D :D Ei tunnu oikealta, mutta pakkorakoja olleet ne tilanteet raskauksissani. Onneks rv12 viimeistään kertonu sit ihan kaikille niin ei tartte enää vältellä ihmisiä ja kikkailla.
 
Voi jessus. Joo no omalla kohallani voin sanoo ettei mua kukaan painosta juomaan siunatussa tai raskaudettomassa tilassa. Enkä hirveesti juo ilman raskauttakaan, saati raskaana ollenkaan :DYleensä vain meidän kaveriporukassa on käyty kesälauantaina joskus terassilla alkoholijuomalla, ja olis suoranainen ihme jos jois vissyä. Kaikki kaveriporukat ja ihmiset on toki erilaisia, eipä siinä mittään.
En aatellu myöskään koko raskautta eristäytyä, mut tossa 4+6 viikos aattelin viel etten lähe siihe kyselyyn et oonko paksuna ku en juo.
Peace.
 
Vieläkään ei ole pahoinvointia, menossa rv 5+2. Uni maistuu ja olo on kuin tankilla, vaikka paino on itse asiassa hiukan pudonnut.
Nukun tosi mielelläni vatsallaan, mut siitä tavasta pitäis nyt varmaan päästä eroon.
 
Mun kohdalla on myös todella helppo päätellä, että olisin raskaana, jos kieltäytyisin koko illan kaikista tarjotuista alkoholia boksista. Viime perjantaina käytiin työkavereitten kans patiolla ja viisaana kävin tilaamassa aina erillään muista alkoholittoman siiderin. En jäänyt kiinni, sillä niin varhaisessa vaiheessa, etten halua työkavereiden huomaavan.

Philangie / 33 / la 1.2.2019 / OYS/ ensimmäinen
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja en usko että kukaan juo raskaanaollessaan. Tai siinä vaiheessa on sitten muut ongelmat kuin muiden painostus kyseessä. Kyllä mä herranjumala osaan "pakon" edessä jopa sanoa sit et oon raskaana jos muka niin ahtaalle kävisin mut kyse oli lähinnä just siitä että en haluais vielä edes hyväntahtosia uteluja vissyä kitatessani. Mä oon kuitenkin just täyttäny 30v ja oon tykänny kyl ihan sillon tällön juhlia, et harmi jos en oo samanlainen villasukan kutoja ja avotakka lehden lukija vapaa-ajallani kun jotkut. Mä oon mä.
 
Suunnilleen tääl haukutaan jo raskausjuopoks ja kaveripiiri niin sillä mä itekkin vähän kärjistin villasukkakommentillani, sori vaan mutta kaikilla varmaan heittää fiilarit mut tässä tilanteessa en usko et tollanen itsensä ja ystäväpiirinsä pönkittäminen ja muiden, eritavalla toimivien taivastelu hyödyttää ketään. Koska tässä ei oo mitään järkee.
 
Ihmisillä on lääkityksiä, dieettejä, vakaumuksia, tipattomia ja kaikenlaisia tilanteita, miksi ei halua tai voi juoda. Mun mielestä tilanteessa saa hävetä ne, jotka eivät kykene olemaan utelematta tai piikittelemättä juomattomuudesta. Ite oon sanonut vaan, että pidän taukoa juomisesta (oon usein kyllä ollut porukassa se, joka ei lasiin sylje), ja ystävät ovat kunniottaneet päätöstäni. On tullut raskausspekulointia ja kaikkea, mut olen vain sivuuttanut kysymykset.
Ollaan jopa puhuttu siitä, että on aika hirveää, että meillä on normi, että kaikki juovat ja jos eivät, niin heti kauheet utelut päällä.
 
Just näin :)

Asiasta toiseen, mulla tuntuu niinku oisin aivan paksukainen, housut puristaa ja läski olo. Puntaris ei onneks näy mitää :eek: olkoon se sit mun raskausoire..
Minkälaisissa töissä te ootte? Tai no en tietty tarkalleen utele mut onko esim raskaita tms töitä? Mä oon matkailualalla ja vielä on iisii, paitsi ensvkol ku on tapahtuma.
Mut muuten sesonki on fyysisesti erittäin raskas ja se alkanee marraskuussa...hirvittää vähä.
Seuraava kyssäri, ootteko suunnitelleet jo milloin kerrotte pomolle?
 
Tervehdys, varovasti ilmoittaudun helmikuisten joukkoon!
Sain eilen haaleista haaleimman haamun ja tänään jo ihan selvän haamulaisen. 3+4 vasta olis menossa. Mulla on ikää 36 v. ja taustalla 2,5 v. yritystä, tuloksena tm 3/17 ja varhainen km 1/18, joten hyvin varautuneesti iloitaan. Ei ole aikomus kertoa kenellekään, ei edes omille vanhemmille, ennen kuin on vähintäänkin syke nähty ultrassa...
Asutaan Etelä-Euroopassa miehen kotikonnuilla mutta kesälomalla olis tarkoitus tulla Suomeen. Toivottavasti olisi silloin hyviä uutisia annettavana!
Oireita ei ole vielä minkäänlaisia. Äsken tunsin pari vihlaisua vasemmassa rinnassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mininen85
Tuo on niin totta että kaikki porukat ovat erilaisia. Toiset suhtautuvat eri tavalla miten mihinkin. Sitä ei tarvi ottaa niin vakavasti jos tarjotaan erilaista näkemystä asiaan.

Omassa kaveriporukassa ei kukaan kato eikä kommentoi juoko joku tai ei. Se jos joku haluaa juoda vähän tai paljon ollessaan raskaana on tietenkin jokaisen oma asia, siihen en viitannu. Mutta paineita ei kannattais ottaa porukan mielipiteistä jos ei halua juoda. Vaikka alko maistuu yleensä niin aikuinen voi kyllä olla juomatta omasta halustaan ilman että on selitysvelvollinen kellekkään...

Mä salasin raskauden melko pitkälle kaikilta kahdella kerralla. Nyt kaikki hyvät ystävät jo tietää viikko testistä. Jos menee kesken niin ovat sitten myös tukemassa. Olis jälkikäteen ajateltuna kannattanu tehdä aiemmin samoin, oli niin yksinäistä kun itsekseen funtsaili asioita. Mutta silloin ajattelin asioista eri tavalla.

Ps. En osaa kutoa sukkia. Alko on tuttu paikka.
 
Moikka!

Täällä myöskin yksi plussannut :) :) laskettu aika olisi neuvolan mukaan 10.2. :love: tämä olisi meidän toinen lapsi jos kaikki menee hyvin :) :love: esikoisemme syntyi 11/17 joten kauheasti lapsilla ei ikäeroa tule, mutta se ei meitä haittaa :):love::love:
Neuvola tosiaan varattu ja se olisi 3.7.
Raskausoireina väsymys, palelu, jatkuva pissalla käynti, ja hengästyn helpommin. Pahoinvointia ei vielä ole, ja ihmettelenkin tätä koska edellisessä raskaudessa pahoinvointia oli jo tässä vaiheessa ja oksentelinkin aika paljon, mutta jokainen raskaus on erilainen :) yritetään pitää tämä salassa ainakin nyt sinne rv 12 ultraan asti, mutta katsotaan miten käy :love:

Rosa1606/29/la 10.2./TYKS/toinen
 
Onnea Rosa!

Tänään onkin sitten tosi karsea olo. Ei varsinaisesti okseta, mutta joka paikkaa kolottaa ja voimat poissa. Tekis mieli vaan painua takas nukkumaan. Mulla on loma nyt ja ajattelin et saan tehtyä kunnon raivaussiivouksen ja harrastaa liikuntaa, mut mitään en jaksa.
 
Varovaisesti hyppään mukaan päiväpissasta testatun haalean, mutta selkeän haamun johdosta. Laskettu aika olis n. 18.2. tienoilla, mikäli kaikki menee hyvin ❤

Taustalla keskenmeno 4/18 vkolla 6+. Tärppäsi edellisen raskauden jälkeisistä ekoista menkoista. Varhaisultrassa ehdin nähdä sykkeen, mutta alkio ei vastannut viikkoja (piti olla 7+0) ja verinen vuoto alkoikin vielä ultran jälkeen samana iltana. Yhdet kuukautiset ehti km jälkeen tulla ja nyt sitten +. Toivottavasti nyt olis parempi tuuri?!

Esikoinen 10/2011 ja kuopus 5/2017.

Onnea myös muille plussanneille!

Kastehelmi_/18.2./hys (hyvinkää)/3. Lapsi
 
Täällä raskausoireet tulee ja menee... Niin kuin aiemmin kirjoitin, välillä on ruokahalu kokonaan pois, nyt sitten taas esim. eilen hirmuinen nälkä koko ajan. Joskus huimaa, joskus oksettaa, joskus väsyttää, joskus turvottaa. Rintojen kipuilukin vaihtelee lievästä kivusta todella arkoihin, joiden kanssa on vaikea nukkua. Jokainen päivä on näköjään vähän erilainen :D Mutta pissillä pitää kyllä ravata.

Onnea ja tervetuloa mukaan @Rosa1606 ja @kastehelmi_! :love:
 
Me meinattiin ukon kans tehä tänään vielä se paketin toinen testi. Kiinnostaa nähä miten viivat vahvistuu ja ukolla yleensäkki nähä et miten se koko testi toimii. No pussin kuppiin ja tikkua sinne.. sit tuijotettiin molemmat tikkuun eikä tapahtunu yhtää mitää! Tikku oliki viallinen. :cautious: No pitää varmaan ostaa viel toinen paketti
 
Iltaa, täällä rauhoittunut succubus :D :D

Pahoinvointi pahenee pahenemistaan ja nyt saa uudessa duunissa pelätä milloin laatta lentää . Heti jos niin käy, pakko pitää parin päivän saikku toki voinnin mukaan.. mutta ei kellekkään varmaan mieltäylentävää jos yks ramppaa oksulla. Toivon kuitenkin ettei niin käy, eipä herättäis sekään spekulaatioita :)

Toisaalta oon alkanu miettii just sitä, ettei siitä oo haittaakaan jos vaikka pari ystävää tietäis. Kävi miten kävi niin kulkevat elämäni asioissa mukana. Oikeestaan mua ei haittaa vaikka koko maailma tietäis :D mutta siksihän ihmiset ei heti kerro, jos käy ikävästi. Kaikki ei jaksa käydä läpi ja lätistä ikävästä asiasta kaikkien kanssa..

No eipä mulla mitään järkevää sanottavaa näköjään ollutkaan :D Raskausviikolla 6+ jotain mennään ja mielialat vaihtelee, päässä vilisee liikaa asioita.
 
Hyvää huomenta! Täällä yksi aamulla plussannut ilmoittautuu mukaan :p ihan mieletön fiilis!! Toinen yk ja pieni tarttui matkaan :love: oon jo hetken täällä tätä ketjua seuraillut ja toivonu pääseväni mukaan ja tässä sitä nyt ollaan!:ROFLMAO:

Scoc/30/16.2/seks/toinen
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
Mie tein viimeisen testin, digin. Näytti 3+ :)
Ymmärrän ettei se mitään takaa mutta viimeksi en sitä saanut koskaan... näytti aina vain 2-3. On luottavaisempi olo. Viikon päästä pääsen käymään terkkarin ultrassa, kovasti jännittää..
Ja niin mies on vähän tylsä kun ei uskalla ollenkaan iloita, hän ei halua pettyä taas niin kovasti. Mut ymmärrän toki senki, eihän täs pitkä aika oo, jos hän ultras jotain näkee ni uskon et sit lopettaa epäilemisen :cool:
Mullaki toisaalta haluttas tosiaan kailottaa maailmalle mutta toisaalta se on meiäm pieni salaisuus...
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina ja Scoc
Täällä myös yksi tänä aamuna plussannut ilmoittautuu mukaan! :)
Meillä esikoinen 02/17, joten näyttäisi aika tarkkaan tulevan 2v ikäeroa :D Esikoisesta ei juuri pahoinvointia ollut, mutta nyt on ollut viimeisen viikon kuvottava olo aamusta iltaan, toivottavasti ei kestä kovin pitkään.
Mulla kierto ollut tosi epäsäännöllinen esikoisen jälkeen, joten tämä oli todellinen yllätys että tärppäsi näin pian! Onnea myös kaikille muille plussanneille :love:

Annie89 / 28 / 7.2. / TYKS / toinen
 

Yhteistyössä