Helmikuiset 2020

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Pompulam, 03.06.2019.

1. Ropom

Ropom Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    3
    Moikka! Mä liityn kans seuraan. Mulla nyt 8+1 ja laskettu aika menkkojen perusteella 02.02.2020 ja esikoista odotan:) ekassa neuvolassa kävin viime viikolla eikä siitä oikein jääyänyt mitään käteen. Hirveesti asiaa tuli käytyä läpi, kotiin en saanut oikeestaan mitään materiaaleja :unsure:
    Ensimmäinen ultra on 24.7, eli sitä odotellessa. Ja koska suvussa diabetestä niin joudun sokerirasitukseen jo parin viikon päästä. Tää ei kyllä yhtään innosta :LOL:

Mun raskaus on melko oireeton ja se vähän huolettaa. Onko täällä muita oireettomia?

2. Keltain3n

Keltain3n Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    25
    Onnea :love:
    Minulla menossa nyt rv 7+1 ja oireeton ollut jo viikkoja. Perjantaina tuli jo limaa/verta, mutta loppui. Alaselkä kovin kipeä.
    Rinnat oli alussa kipeät, nyt ei mitään! Vessahätä kadonnut täysin. Pelkoa ei voi väistää.
    Lapsettomuus hoidoissa oltu 1,5 vuotta ja pientä yritetty monta vuotta yhteensä..
    1 kkm takana 8/ 18.
    Ultra nyt keskiviikkona, jolloin rv 7+3.

3. Ropom

Ropom Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.02.2019
    Saadut tykkäykset:
    3
    Onnea sullekin ja paljon tsemppiä tulevaan! Toivotaan että pienellä kaikki hyvin :love:

Mulla ainoa oire mikä on ollut mukana alusta asti on nännien arkuus. On koko ajan kosketusarat ja esimerkiksi kylmät väreet pistelee tosi inhottavasti. Selkäkipua on mulla satunnaisesti mutta muuten ei ole mitään oireita ollutkaan :unsure:

4. Smone

Smone Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    13
    Onnea plussasta! :love:

Mulla oireena myös tuo arkuus, pissahätä ja närästää aina välillä. Koskaan aiemmin ei oo närästäny, mutta olettaisin että sitä se on. :ROFLMAO: muuten aika vähäiset oireet, pahoinvointia vaan jos ruokailut venähtää. Menkkamaisia kipuja on välillä, muttei päivittäin. Niistä aina säikähtää, että olikohan normaalia kipua vai jotain muuta.. täällä mennään 7+1 ja keskiviikkona olis eka ultra. :love:

@Keltain3n onneksi vuoto ainakin loppui, jos oisi ollu toivollut vaan harmitonta! Toivottavasti kaikki on kunnossa sitten ylihuomenna. Mä pidän sulle ainakin peukkuja pystyssä ja toivon parasta. :love:

5. Klavert

Klavert Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moikka kaikille! Minäkin uskaltanen liittyä keskusteluun. Tein hätähousuna varmaan viisi hädintuskin näkyvää haamua ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt edes alkaa ja nyt juhannuksena sain sitten Clear Bluella vahvistuksen, että positiivisia ne todella oli :) Tällä hetkellä ois viikkoja 5+0. Ekan neuvola-ajan varasin tänään kuukauden päähän.

Esikoinen tulossa ja tärppäsi heti tokasta kierrosta, niin on vähän epätodellinen olo. Vaikea luottaa siihen, että hyvä tuuri jatkuisi ja kaikki menisi hyvin.

6. Ninneli

Ninneli Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    2
    Moikka.
    Täälä tälläinen vanhempi odottaja
    Ikä numeroina 40,henkisesti ehkä se 25 :D
    Raskaustesti tehty noin 2 tuntia sitten ja 2 viivaa jysähti tauluun että heilahti :whistle:
    Edellisestä liitosta 2 poikaa, 9 ja 13 vuotiaat.
    Nyt uuden mieheni kanssa yritystä takana puolisen vuotta .
    Oli pakko tulla tänne huuteleen kun kenellekään ei voi vielä sanoa mitään..o_O
    Edellisissä raskauksissa pahoinvointi alkoi jo ennen testiä Nyt ei oo muita oireita kun nännit on kosketusarat ja alamahassa on semmonen "tunne"...
    Mulla näkyi papassa vahvoja solumuutoksia ja niille piti tehdä jotain 1.7... Nyt en tiiä sitten mitä tapahtuu :(
    Toivottavasti saadaan pitää tämä kirppu kaikesta huolimatta ❤️
    Niin ja viikot on nyt jotain.. Ööö .. 5 tjn. Tuli eri vastauksia eri laskureilla Flo näytti jo 5+6(n)
    Tänään menkat siis 6 päivää myöhässä Kierto ollut 24-28.
    Tulipa pitkä sepustus :p
    Onnea kaikille ❤️

7. Ninneli

Ninneli Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kerron vielä kun noista verenvuodoista on puhetta ja pelkoa. Tuota nuorimmaista kun odotin, niin aika alussa ehkä jtn vko 10 tai sinnepäin ... Mulla oli kovat vatsakivut ja verta valui. Menin vessaan ja pönttö hulahti verestä ihan punaiseksi. Siis se aivan punaista se vesi . Ajattelin että tämä oli sitten tässä . Menin ensiapuun jossa ultrattiin ja sielä se syke vaan näkyi Koskaan ei selvinnyt mistä vuoto johtui.
    Ja tuossa se nyt pelaa pleikalla vieressä ❤️

8. dingodile

dingodile Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    3
    Heippa!
    9.6. plussasin esikoisen haaleana viivana, 12.6. näkyi jo vahvana. Sen jälkeen tehdyt testit myös plussia. Laskurin mukaan 6+2, ja la 16.2.2020. Alkuun oltiin vaan shokissa, nyt jo jännittää ja innostuttaa. Odotus tuntuu hajottavalta, kun eka neuvolakäynti vasta 15.7., siihenhän on ikuisuus! Myös läheisille kertominen mietityttää, että onko liian aikaista. Perhepiirin ensimmäinen lapsenlapsi tulossa, itsellä ikää jo 30v.

Oireet tuntuu lieventyvän, paitsi rintojen arkuus. Urheileminen on ihan tuskaa! Pahoinvointia oli, mutta se meni ohi parissa päivässä. Turvotus alavatsassa on järjetön, näytän jalkapallon nielleeltä jo nyt! Koita nyt tässä sitten hellekesänä peitellä massua tai selitellä että tuli mässsäiltyä juhannuksena...

Tuleeko neuvolakäynnin jälkeen lähete ensimmäiseen ultraan automaattisesti, vai pitääkö sitä pyytää?

Tsemppiä kaikille ja onnea odotukseen!

9. forester

forester Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.05.2016
    Saadut tykkäykset:
    110
    Taidan minäkin uskaltautua tänne nyt kun ultrassa on viikkoja vastaava (8+1) alkio löytynyt. Helmikuulla sain keskenmenon viikolla 13+, nyt siis parivuotiaalle pojalle odotellaan pikkusisarusta. La on 3.2. ja ikää mulla 41.
    Mulla on ollut tyttöolo tästä raskaudesta, saas nähdä muuttuuko olot ja oisko sieltä sisko tulossa.
    Alkuraskaus on ollut oireettomampi kuin aiemmat, aiempi ympärivuorokautinen ellotus on nyt vain hetkittäistä, ihanaa. Jos makeaa sortuu syömään olo kyllä pahenee.
    Joku kyseli alkuraskauden ultrasta, ilmeisesti se on aluekohtaista tarjotaanko se jos ei selvää tarvetta ole (esim vuodot).
    Onnea odotukseen kaikille, kiva kun pääsee täällä avautumaan, toivottavasti keskustelu säilyy vilkkaana (y) !

10. MöhkisPöhkis

Rekisteröitynyt:
    10.10.2017
    Saadut tykkäykset:
    10
    Tänään kävin sit varhaisultrassa ja laskettu aika olisi 13.2.2020. Sieltä löytyi 2 sikiötä ja kaksi sykkivää sydäntä. Toinen on viikkoja vastaava ja kaikin puolin hyvän ennusteen omaava. Toisen syke oli paljon matalampi ja koko puolet pienempi, jolle ei toivoa annettu. Kuulemma tullee menemään itsekseen kesken, enkä välttämättä huomaa mitään.

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. EllenL

EllenL Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Täällä tehty plussatesti 6.6 ja laskettu aika olis 12.2.2020 jos nyt oikein muistan!
    Tämä on meidän ensimmäinen lapsi ja tärppäsi sitten heti, koska toukokuussa tiputettiin ehkäisy pois ja sattumoisin mun appin mukaan näytti olevan ovulaatio menossa ja kokeiltiin sitten miten käy. Sen jälkeen siinä tulikin tosi outoja oireita heti ja ei harrastettu seksiä kunnes sitten tosiaan 6.6. tein plussatestin ja olin ihan järkyttynyt. Oltiin jotenkin ajateltu, että tässä menis vähintään sellainen vuosi.. :D

Käytiin varhaisultrassa 5+6 ja pieni sykekin näkyi. :)

En osaa edelleenkään käsittää, että olen raskaana. Tuntuu utopistiselta ja kaikki pelot ovat ottaneet vallan. Odottelen kovasti, että pääsis ensimmäiseen ultraan neuvolan jälkeen ja sais lisävarmistusta vielä. Eka neuvola olis 11.7 :) Nyt mennään 7+1.

Onnea kovasti kaikille muillekin odottajille! <3

12. Klavert

Klavert Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ensikertalaisen tyhmiä kysymyksiä, osa 1: osaisko joku kertoa, millaisella vehkeellä ultraäänitutkimus tehdään alateitse? (n):LOL:

13. Ninneli

Ninneli Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    2

Sellaisella suht ohuella "sauvalla".

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  14. Ninneli

Ninneli Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    2

20190626_173115.jpg 20190626_173115.jpg

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  15. Smone

Smone Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    13
    Varhaisultra takana ja kaikki oli hyvin! <3 Pienen syke löytyi ja vastasi parilla päivällä heittäen viikkoja mitä olin ajatellutkin.. Oli kyllä ihanaa nähdä, että siellä oikeasti joku asustaa. :love:

@Keltain3n miten ultrassa meni? Eikös sulla ollut kanssa tänä päivänä? :)

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  16. Keltain3n

Keltain3n Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    25

Moikka, oli kyllä jännä päivä.
    Raskaus oli jälleen oikeassa paikassa ja syke LÖYTYI, huhhuh..
    Ultraaja oli ehkä sijainen tai uusi, sillä jäi hatara fiilis.
    Mutta syke löytyi, eli paremmin menee, kuin elokuussa 18.
    Toki koko vastasi viikkoa pienempää, joka ihmetyttää. Sillä tiedossa tarkka ovis päivä+ yhdyntä.

Minkä kokoinen kaveri sieltä löytyi? :love:

• Tykkään Tykkään x 1
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  17. Smone

Smone Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    13
    Voi ihanaa, mahtava juttu! Ihania uutisia sinnekin siis <3 Mulla kanssa oli ihan eri ihmisiä ketä ollut aiemmin, joten vähän jännitti senkin vuoksi kun ei tunne kunnolla. Mutta hyvin onneksi meni kuitenkin ja kuva saatiin kotiin. :love:

En muista nyt senttimittoja, mutta mitoiltaan ainakin vastasi viikkoa 7+1. Lääkäri sanoi, et voi olla, että neuvola laskee kuitenkin viimeisistä menkoista eli siis 7+3 olis nyt niiden mukaan. :)

18. Keltain3n

Keltain3n Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    25
    Te ketkä olette käyneet jo ultrassa niin paljon teillä on ollut viikkoja ja minkä kokoisia muruja?

19. Keltain3n

Keltain3n Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    25

Ultrakuvan oikeassa alalaidassa pitäisi olla mitat :) CRL.
    Kiitos sinulle ja muille tsempeistä.
    Olen yleeensä niin positiivinen ja uskon vain hyvään, mutta mikä mua nyt vaivaaaaa o_O:oops:

20. Smone

Smone Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    13
    Mä en löydä mun ultrakuvasta tuommoista kohtaa missä lukis crl. On vaan ylälaidassa tekstiä! hmm.. o_O:LOL: ja ihan varmasti vaikuttaa sun kokemus siihen miten reagoit! Kun tuntuu välillä että omatkin ajatukset kääntyy sinne pessimistin puolelle.

21. EllenL

EllenL Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    26.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    5
    Mä kävin 5+6 varhaisultrassa ja muistaakseni pituus oli alle 3mm, en voi käsittää et miten tollasella voi näkyä syke.. :O

22. Smone

Smone Jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    13
    Nyt olis ensimmäinen neuvola-aikakin varattuna. Hauskaa, kun omat laskurit kuukautisista laski että nyt menis 7+4, neuvolan mukaan 7+5 ja ultran mukaan tänään olis kooltaan 7+2 :ROFLMAO: no, 11.7 pääsisi kurkkaamaan pientä taas, silloin pitäisi viikkoja olla 9+5. Katsotaan miltä sillon näyttää :love:

23. renkula

renkula Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    27.06.2019
    Saadut tykkäykset:
    7
    Heip, mäkin liityn mukaan!

Plussasin 18.6., tällä hetkellä about 5+3 ja LA alustavasti 24.2. ❤️ Toinen lapsi kyseessä, esikoispoika syntynyt 10/13.

Vähän epätodellinen olo oli kyllä kun testin tein, tiesin kyllä et tän uuden mieheni kanssa tullaan lapsi saamaan ja toivoin et se tapahtuu pian, mut ei me oikein varsinaisesti ehditty yrittämään! Ehkäisy jätettiin huhtikuussa kierron lopussa, toukokuun hedelmälliset päivät olin reissussa eli oikeastaan heti tärppäsi sit

Alavatsaa juilii edelleen välillä, rinnat oireilee miten sattuu ja tänään ekaa kertaa tuntu jo aikamoista pahoinvointia, oksentamiselta oon välttynyt toistaiseksi. Viime raskaudessa ei ollu oikein mitää fyysisiä oireita, joten uusia tuntemuksia nämä itelle. Jotenkin sitä on kuitenkin aika onnellinen et oireilee, tulee vähän varmempi olo et tää on totta

Varhaisultraan varasin ajan 3.7., silloin ois 6+2. Toivon ettei oo liian varhaista ja tietty et kaikki olis hyvin ❤️

• Ihana! Ihana! x 4
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
  24. forester

forester Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    31.05.2016
    Saadut tykkäykset:
    110
    @Keltain3n tosi tympeä olo varmaan jos ultrasta jäi epävarma fiilis. Paljonko sulla on viikkoja nyt? Syke kuitenkin löytyi ja onhan myös tuossa alkion alun kehittymisessä eroja. Sekä ultraajan "kädenjälki" aiheuttaa heittoja mittoihin.
    Nytpä se pahoinvointi on jokapäiväistä, vähintään illat menee laahustaen tai mieluiten sohvalla. Elättelen kyllä toiveita että ens vkon jälkeen helpottaa kun hormonitkin tasoittuu. Liikunnasta olo helpottuu mutta saattaa myöhemmin pahentua kahta kauheammaksi :sick:. Mites muiden vointi, onko joku toistaiseksi välttynyt pahoinvoinnilta?
    F ja pallero 8+3

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  25. Keltain3n

Keltain3n Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.03.2018
    Saadut tykkäykset:
    25
    Harkitsen kovasti, että menen yksityiselle vielä ihmettelemään tätä pientä elämää. Sillä seuraava ultra sit rv 12 aikoihin.
    Omien laskelmien mukaan olisi tänään 7+4 (tarkka ovulaatiopäivä tiedossa sekä yhdyntä), mutta ultraaja sai viikot 6+5 tänään.
    Sillä jäi mietityttämäänkin.
    Mutta eilen siis 6+4 ja 7,3mm.

Oireeton olen ollut nyt. Ihmettelen, kun mieli vähän maassa vaikka yleensä aina iloinen (n)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi