Helmikuiset 2020

Mulla mielialat vaihtelee aika rajustikin! :LOL: Ärsytyskynnys on todella pieni. Tuntuu että en vaan voi olla sanomatta jokaisesta asiasta mikä mua ärsyttää. Yritän pitää suuni kiinni mutta se on mahdotonta! :ROFLMAO: Voi mun mies parkaa.. :love: Ja tosi herkkä oon myös, kaikki söpö itkettää ja rikoin tossa puhelimen niin itkin sitäkin aika vuolaasti :whistle: Toisaalta naurukin on todella herkässä, kaikki hauska on oikeesti todella hauskaa! :LOL:(y)

Tänään 9+5
 
Minäpä poistun myös tästä joukosta. Perjantain ultrassa sikiöltä löytyi reipas turvotus ja mm. raajoissa kehityshäiriöitä. Todnäk trisomia18, sama kuin helmikuulla keskenmenneessä raskaudessa. Huomenna punktioon ja keskeytys jossain vaiheessa jos ei iteksiään ehdi mennä kesken.
Nyt selvitellään onko vanhempien perimässä joku joka aiheuttaa nämä, täähän on jo kolmas trisomiaraskaus mulla.
Vähän turta olo, tähänkin näköjään tottuu.
Tsemppiä kaikille, hyvin teillä sujuu :love:
 
Voimia hanballeja foresterille, toivon teille niin kovin paljon kaikkea hyvää ja parempaa onnea <3

Me kävinme nt ultrassa ja kaikki näytti hyvältä kun mittailtiin näytöltä. Verikokeiden tuloksia nyt odottelen, lukuja oli ilmestynyt omakantaan mutta ei niitä oikeen osaa tulkita, odotellaan siis et joku soittaa/laittaa postis tulemaan. Jännittää vaikka olikin kaikki hyvin
 
Voi ei, osanottoni @hanba ja @forester suureen suruunne. Paljon voimia surutyöhön ja hirvittävästi tsemppiä eteenpäin <3

Meillä oli maanantaina nt-ultra, jossa löytyi jumppaava ja oikeaviikkoinen sikiö. Laskettu aika siirtyi päivällä ystävänpäiväksi 14.2.2020 :love: Sain Omapostiin jo tänään kirjeen seulonnan tuloksista, jotka olivat normaalit, eikä jatkotutkimuksille ollut syytä. Nyt odotellaan seuraavaa neuvolaa elokuun lopulla, ekoja potkuja ja rakausmassun näkymistä. Turvotusta on tosin vieläkin, vaikka joinain päivinä vaan lievänä pömpötyksenä. Mulla taitaa jäädä kaikki "ennen" masukuvat ottamatta, kun turvotus pisti massun niin töröllensä heti alusta. o_O

Ens viikolla paluu töihin pitkältä kesälomalta, ja jännittää jaksaminen. (n)

11+4
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli myös eilen nt-ultra ja kaikki oli onneksi hyvin siellä. Vähän kätilö arvuutteli että siirretäänkö laskettua aikaa ultran perusteella aikaisemmaksi vai ei mutta lopulta pysyttiin alkuperäisessä. Pieni liikkui niin paljon että välillä tuli viikoiksi 13+1 ja välillä 12+4 jne :LOL: seula oli negatiivinen, riskit matalat. Ja kaikki rakenteet mitä nyt tässä kohtaa voi nähdä, löytyi ja oli ok. Kätilön sanoin oli lottovoitto tässä kohtaa :love: nyt vaan toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin ja odotellaan rakenneultraa joka olisi sitten syyskuun lopulla.
 
Komppaan AnnuMannua, ihana kuulla että kaikki on ollut hyvin ultrissa :love: Itsellä olisi kanssa vielä reilu viikko odotettava ultraa, jännittää päivä päivältä vaan enemmän. En tiedä johtuuko tästä jännityksestä vai onko vain normaalia raskausoirehdintaa, mutta nyt on tullu nukuttua todella huonosti useampana yönä. Herään muutaman kerran yöllä ja sitten 3-4 jälkeen aamuyöstä ei enää uni meinaa tullakkaan vaan pyörin sändyssä kunnes kello soi.(n)
 
@Muhkupallero paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

Tänään rv 11+0 ja tasan viikko nt-ultraan. Jännittää tosi paljon. Pelkään päivä päivältä enemmän kkm tuomioo :( Täällä päin ultrat yksityisellä maksaa +200€ niin ei viitsi mennä paniikkiultraankaan ilman mitään syytä. Siis ilman vuotoa/kipuja.
 
@Muhkupallero paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista :love:

Tänään rv 11+0 ja tasan viikko nt-ultraan. Jännittää tosi paljon. Pelkään päivä päivältä enemmän kkm tuomioo :( Täällä päin ultrat yksityisellä maksaa +200€ niin ei viitsi mennä paniikkiultraankaan ilman mitään syytä. Siis ilman vuotoa/kipuja.
Siis ihan samat ajatukset!! Varasin jo viime viikolla ultra-ajan tälle viikolle, mutta peruin sen koska ajattelin, että haluanko maksaa tuota n.200€ siitä, että sieltä tulisi sitten ikävä uutinen koska viikon päästä sen saman uutisen saa ilmaiseksikin. Toivotaan että saadaan ensi viikolla molemmat hyviä uutisia :love: Ja toki kaikille muillekin niitä hyviä uutisia toivotaan (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Päppyrä
En tiedä johtuuko tästä jännityksestä vai onko vain normaalia raskausoirehdintaa, mutta nyt on tullu nukuttua todella huonosti useampana yönä. Herään muutaman kerran yöllä ja sitten 3-4 jälkeen aamuyöstä ei enää uni meinaa tullakkaan vaan pyörin sändyssä kunnes kello soi.(n)
Mulla on myös uni muuttunu tosi katkonaiseksi, ja saatan valvoa parikin tuntia keskellä yötä. Yleensä herääminen johtuu pissahädästä, ja vessareissun jälkeen en sitten saakkaan enää unta. Oudot unet ja heräileminen väsyttää entisestään. :sleep::sleep::sleep:
 
Täällä takana "eka neuvola", tuloksena se, että ultralla ei saatu edelleenkään sydäntä näkyviin, johtunee huonoista laitteista mitä neuvolassa on. Huomenna sain ajan röntgen lääkärille joka ultraa paremmalla ultralla niin jospa siellä jo jotain näkyisi :barefoot: todella raastavaa tää odottelu ja kun ei varmaa tietoa saa ollenkaan. Neuvolatäti ei uskaltanut muuta sanoa kuin, että kohdussa näkyy jotain sikiömateriaalia o_O
Sanoin kyllä miehelle, että jos en raskaana ole niin sitten oon lihonu ku porsas :ROFLMAO: tää turvotus on ihan kamalaa!

Rv 8+5
 
@hanba ja @forester :cry: voimia suruun.

Omalla kohdalla maanantain ultra toi hyviä uutisia; pikkuinen vastasi hyvin viikkoja, sydän sykki ja kaikki oli hyvin, myös ne seulonnan tulokset :barefoot: Itku tuli, kun kätilö laittoi näytölle 3D-kuvan:love: Kyllä se vaan totta on, pakko uskoa nyt. Kuvia oon ihaillut ja ihmetellyt.

Danio 12+2
 
Paljon voimia suruun @hanba & @forester <3

Täällä menossa nyt 11+5 ja nt -ultra perjantaina aamulla.. jännittää tosi tosi paljon. Tyhmänä menin katsomaan omakannasta verikokeiden tuloksia ja aloin sitten googlettelemaan ja alkoi vaan ahdistaa..ei pitäis ikinä ominpäin mennä tollasia tulkitsemaan. Mulla ollut suht oireeton raskaus tähän saakka, mitä nyt sellasta jatkuvaa pientä etovaa oloa ilmassa, lähinnä iltaisin. Oon raskauden alusta asti ajatellut, että nt ultran jälkeen teen tästä raskaudesta "julkista", mutta nyt kun se onkin ihan käsillä, niin oon alkanut miettimään, että odotanko sittenkin rakenneultraan... voi olla, että mieli taas muuttuu perjantain ultran jälkeen :D Kokoajan mietityttää, että haluanko välttämättä ilmoittaa tästä asiasta töihin ihan vielä kuitenkaan, vaikka tiedän että ottavat siellä tämän uutisen hyvin, mutta meillä pieni firma ja koko ajan tulee muutoksia organisaatiossa ja pelkään, että minua aletaan kohtelemaan eri tavalla uutisen jälkeen, koska ajatellaan että jään vuoden alusta äityslomalle.
 
Moi kaikille! Uskaltaudun minäkin nyt mukaan kirjoittelemaan täällä odotellaan esikoista, viikkoja nyt 12+5 ja laskettu aika olisi 8.2. Nt- ultrassa ja verikokeissa kaikki hyvin.
Mietin myös fb ryhmään liittymistä, jos sinne vielä mahtuu ja on salainen:)
 
Täällä 12+1 ja ultra maanantaina, joka jännittää kovasti.. ensimmäinen lapsi tulossa pitkän odotuksen jälkeen :love:

Kertooko suurin osa työnantajalle tämän ultran jälkeen vai pystyykö moni oikeasti piilottelemaan toiseen ultraan asti? (n)
 
Täällä 12+1 ja ultra maanantaina, joka jännittää kovasti.. ensimmäinen lapsi tulossa pitkän odotuksen jälkeen :love:

Kertooko suurin osa työnantajalle tämän ultran jälkeen vai pystyykö moni oikeasti piilottelemaan toiseen ultraan asti? (n)
Itse ajattelin kertoa tän ekan ultran jälkeen. Ensin olin päättänyt että rv16 on neuvola ja siellä jos kuulen sydenäänet, niin kerron tämän jälkeen. Nyt kuitenkin mulla on keskusteluaika sovittu esimiehen kanssa heti ekan ultran jälkeen, joten ajattelin että siinä tulisi oiva tilaisuus kertoa uutiset (oletettaen että ultrassa kaikki ok).
 
Täällä 12+1 ja ultra maanantaina, joka jännittää kovasti.. ensimmäinen lapsi tulossa pitkän odotuksen jälkeen :love:

Kertooko suurin osa työnantajalle tämän ultran jälkeen vai pystyykö moni oikeasti piilottelemaan toiseen ultraan asti? (n)

Mä onnistuin viikon verran vielä rakenneultran jälkeen pitämään asian salassa mun edellisessä työpaikassani. Siihen auttoi kyllä se, että työ ei ollut yhtään fyysistä ja jokaisella oli tilavat loossit avokonttorissamme, eli kukaan ei ollut ihan niskaan hengittämässä. Myöskään WC-käynnit eivät herättäneet minkäänlaista huomiota, kun niitä ei kukaan huomannut edes XD MInulla oli myös sellainen kevyt työtakki, jonka olin ottanut taloon tullessani tarkoituksella kokoa isomman. Sen alla oli hyvä piilotella XD. Siellä oli sisällä ilmastointi niin kovalla, että oli aina vilu, joten siihen vedoten olin aina takki päällä XD
Se että sanoin vasta rakenneultran jälkeen, johtuu siitä, että noin kuukautta aiemmin minulta loppui koeaika, joten en missään nimessä halunnut kertoa koeajalla. Ja viikon odotin, koska esimieheni oli lähdössä viikon lomille rakenneultrani aikoihin, joten en halunnut "pilata" hänen lomaansa, että olisi murehtinut työjärjestelyjä.
Ja kun sitten kerroin raskaudestani, niin kylläpä oli ilmeet näkemisen arvoisia! Kukaan ei ollut arvannut mitään XD Kyllä sitä sitten naurettiin porukassa XD
Nyt aion sanoa kohta np-ultran jälkeen, ja vain sen takia, että työni on fyysisempää, joten joutunen jossain kohtia pyytämään apua työtovereiltani, joten on reilua kertoa.

Nyt on viikkoja 12 +0 ja viikon kuluttua pe on np-ultra. Jännittää kovasti, koska mullahan todettiin varhaisultrassa kaksosraskaus. Jotenkin vielä jaksan elätellä toiveita siitä, että jos se toinen sikiö olisi vähän virkistynyt ja ottanut toista kiinni kasvussa. Vaikka kovasti ei toivoa annettu silloin viimeksi. Huomenna olisi neuvola, mutta siellä vaan kuunnellaan doplerilla.
 
Minä jättäydyn täältä pois. Ultrassa tuli ikäviä uutisia.. raskaus on keskeytynyt ja seuraavana tiedossa lääkkeellinen tyhjennys, kun vuotoa eikä kipuja ole :cry:
Osasin tätä kyllä odottaa, mutta tietysti sitä toivoi parasta..

Toivotan kaikille tsemppiä tulevaan ja toivotaan, että teillä menisi kaikki hyvin loppuun saakka :love:
 
Minä jättäydyn täältä pois. Ultrassa tuli ikäviä uutisia.. raskaus on keskeytynyt ja seuraavana tiedossa lääkkeellinen tyhjennys, kun vuotoa eikä kipuja ole :cry:
Osasin tätä kyllä odottaa, mutta tietysti sitä toivoi parasta..

Toivotan kaikille tsemppiä tulevaan ja toivotaan, että teillä menisi kaikki hyvin loppuun saakka :love:
Voi ei, kovasti voimia :cry: Tulee aina itellekkin niin paha mieli kun joku saa tuollasia uutisia :unsure: noi keskeytyneet keskenmenot on tosi inhottavia kun ei ole kunnollisia merkkejä että asiat on huonosti ja sit ultrassa tulee märkä rätti naamalle.. Tsemppiä ja kaikkea hyvää jatkoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Bambinen
Jaksamista kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia. Parempaa onnea tulevaisuuteen ja seuraaviin raskauksiin!

Täällä menossa 10+2 ja tuntuu että oireet alkaa hellittää. Olen yhä valmis nukkumaan jo alkuillasta ja päivälläkin tekisi mieli torkkua, mutta nykyään sentään herään jo 8-9h yöunien jälkeen ihan pirteänä (y) pahoinvointia esiintyy enää lähinnä hampaita pestessä. Rinnat on yhä kipeät ja kohdussa on etenkin iltaisin tosi epämukava olo, mutta ei kuitenkaan mitään kipua. Tuntuu vaan niinkuin se kiristäisi tms. Toisaalta ihanaa olla jo vähän pirteämpi, mutta toisaalta alkaa väkisin miettimään että onhan kaikki edelleen ihan hyvin o_O alkaako muilla jo oireet helpottaa/muuttaa muotoa?
 
Jaksamista kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia. Parempaa onnea tulevaisuuteen ja seuraaviin raskauksiin!

Täällä menossa 10+2 ja tuntuu että oireet alkaa hellittää. Olen yhä valmis nukkumaan jo alkuillasta ja päivälläkin tekisi mieli torkkua, mutta nykyään sentään herään jo 8-9h yöunien jälkeen ihan pirteänä (y) pahoinvointia esiintyy enää lähinnä hampaita pestessä. Rinnat on yhä kipeät ja kohdussa on etenkin iltaisin tosi epämukava olo, mutta ei kuitenkaan mitään kipua. Tuntuu vaan niinkuin se kiristäisi tms. Toisaalta ihanaa olla jo vähän pirteämpi, mutta toisaalta alkaa väkisin miettimään että onhan kaikki edelleen ihan hyvin o_O alkaako muilla jo oireet helpottaa/muuttaa muotoa?
Mulla on meneillään 12+5 ja on ne oireet alkaneet muuttaa muotoaan mullakin. Tai no lähinnä pahoinvointi on helpottanu siitä mitä se oli pahimmillaan. Rinnat ei oo koko ajan ihan niin kipeet mikä varmaan muuten huolestuttais mutta just tiistaina oli nt-ultra ja siellä ainakin oli kaikki ok niin kai sekin oire vähän vaihtelee raskauden aikana (n) ekan kolmanneksen jälkeen ainakin kovasti lupaillaan että pahimmat alkuraskauden oireet helpottais joten eiköhän oo ihan normaalia :) mä jo kovasti odotan että jospa pahoinvointi vaikka loppuiskin kokonaan tulevien viikkojen aikana. Alkaa vähän käymää raskaaks henkisestikin kun siihen liittyy sit lisäks vielä kaikkea muuta inhottavaakin. Mut koitan olla valittamatta, kunhan kaikki menisi hyvin niin kyllähän nää kestää.
 

Yhteistyössä