Helmikuiset 2020

Joo ajattelin, että täytyy se ainakin kerran kokeilla jos raskauden kanssa tärppäisi et miten se kroppa kestää. Ja onneksi tärppäisi, vaikka vielä tässä sitä ekaa ultraa jännätään. o_O Jos tästä seuraa taas vuodenkin kipuilu ja hankala kuntoutus, niin uudestaan en kyllä ryhdy sillä mun elämä pyörii hyvin fyysisesti vaativan elämäntavan ympärillä enkä halua siitä luopua mistään syystä :alien:

@Matkallamamaksi mä olen lipitellyt vihreää teetä lirauksella maitoa, se maito pehmentää just sopivasti makua (y) muistaakseni se vihreä tee luki olevan ihan ok.
 
Mekään ei olla oikeen mitään hankintoja tehty, paitsi yksi vaate ostettiin.
Mun ajalta on säästetty kaikki lasten vaatteet, joten hyödynnetään ne ja jos tyyppi onkin poika niin sitten joutuu ehkä ostamaan vähän kun ei ihan kukkamekkoja viittis päälle pukea.. :D

Luulen et isommat hankinnat tehdään sitten rakenneultran jälkeen, se on mulle sellanen "ilon" raja, että sitten voi iloita enemmän, osaa ehkä ostaakin jotakin kun tietää kuka sieltä on tulossa :)

Eniten stressaa noi saakelin rattaat, mä en helvetti ymmärrä niistä mitään. Mä haluan sellaset jotka käy mahdollisimman moneen ja niistä on iloa moneksi vuodeksi. Onko ne sitten yhdistelmärattaat kenties, mutta mistä tietää mitkä merkit on "hyviä". En mä mitään tuhansia niistä halua maksaa mut en halua et ne heti hajoaakaan jos nyt kuviteellisesti ajattelee et nissä tulee kulkemaan tämän vauvan lisäksi tulevaisuudessa toinenkin!

Mulle tuli kuumasta juomasta mieleen vaan lämminkuppi, sitä alko tekemään mieli NAM!
 
  • Tykkää
Reactions: Inkeriini_55
Mä kerroin töissä omalle tiimille + esimiehelle nyt nt ultran jälkeen, kaikki oli todella iloisia mun puolesta. Esimiehestä en vielä tiedä kun on lomalla mutta täytyyhän sen näyttää vaan iloista naamaa. :D
 
Oon myös huuli pyöreenä katsellut rattaita, varmaan tärkein ominaisuus meillä olis se työntöaisan säädettävyys (on pikkasen pituuseroa meillä vanhemmilla) :D
Vähän takaraivossa kummittelee että mitä meidän pikkuiselle kuuluu, kun se pahoinvointi on lakannut...vaikka pitäisi olla kiitollinen että jaksaa nyt paremmin. Loppuviikosta neuvola niin kuullaan varmaan sydänääniä ja mieli taas rauhoittuu :) mä myös odotan malttamattomana rakenneultraa, uskoisin että sen jälkeen voin jo täysiä iloita tästä vauvasta.

Oon googlaillut myös saako roibos-teetä juoda, kun siinä olis vaikka mitä makuvaihtoehtoja ja on kofeiiniton mutta vähän kahdenlaista tietoa siitä on :rolleyes: ehkä kysyn vielä neuvolasta.
 
Täällä on kans ihmetelty vaunuja. Ei olis uskonut, että niissäkin on niin paljon erilaisia ominaisuuksia. Olen kuitenkin pitkän googlailun jälkeen löytänyt oman suosikkini valikoimista valmiiksi. Katsotaan olenko vielä siinä vaiheessa samaa mieltä, kun on aika lähteä vaunukaupoille asti katselemaan. :D

Olen tuon tee-asian suhteen googletellut myös kaiken mahdollisen, mitä olen keksinyt. Neuvolan ohjeissa sanotaan, että teetä (mustaa) voi juoda 9dl päivässä, silloin ei ylitä kofeiinin saantisuosituksia. Vihreässä teessä on ilmeisesti jonkin verran enemmän kofeiinia kuin mustassa, yllättävää kyllä. Mutta itse haluan kuitenkin jättää kofeiinin kokonaan, joten olen etsinyt vaihtoehtoja. Rooiboksessa ei ole kofeiinia, eikä sitä kaiketi lasketa teeksi, vaan yrttijuomaksi. Sen vuoksi sitä ei suositella. Kun yrttejähän ei ylipäätään suositella. Mulle neuvolassa sanottiin yrteistä, että muuten ei kannata käyttää, paitsi jos esim. itse on kasvattanut omalla pihalla ja tietää siis tasan sisällön (sanoivat, että jotkut tekevät esim mustaherukan lehdistä "teetä"). Sitten taas on näitä kaupan hedelmähaudukkeita (esin. Twiningsilta ja Liptonilta) ja ruusunmarjateetä ym, mutta kaikissa mitä olen katsonut on seassa myös kiinanruusunkukkaa eli hibiscusta, jota ei myöskään suositella raskausaikana. Että aika vähissä tuntuu olevan vaihtoehdot. Ja tosiaan niitä kofeiinittomia (decaf) teevaihtoehtoja en ole omista lähikaupoista löytänyt ollenkaan, ja netissä selatessakin vain maustamatonta mustaa ja vihreää teetä, ja itse en maustamattomista välitä ollenkaan. Että näyttää siltä että jatkan tuon kuuman sitruunaveden juomista.. :D

@Inkeriini_55 En olisi liian huolissaan tuosta pahoinvoinnin loppumisesta, koska oireet kuitenkin muuttuu ja vaihtelee päivästä ja viikosta toiseen. Vaikka itsellä ei ole pahoinvointia ollut, niin muut oireet on kyllä heitelleet vuoristorataa - välillä olleet kovempia, välillä kadonneet päiväkausiksi. Ja kaikki on tähän asti ollut hyvin. :) Itsekin kyllä odotan ensi viikkoa, tiistaina pääsee kuuntelemaan sydänääniä ekan kerran neuvolassa. Kivaa päästä taas hieman enemmän konkretian tasolle, kun nt-ultrasta on kuitenkin jo 2,5vk aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Inkeriini_55
Juu kyllä se rooibos arveluttaa juurikin kun yrittijuomat on vältettävien listalla, mutta jotkut käyttävät kuitenkin... :coffee:
Onneksi vielä ei ole kovin kylmä niin kuumaa juomaa ei ole kauheasti tehnyt mieli, mutta sekin aika tulee. Voisit ainakin kokeilla vaihdella sitrushedelmiä jos alkaa kyllästyttää :p

Tämä kuukauden oireeton odotus on vaan piinaa näin malttamattomalle, kun oireet on vähissä eikä vielä ole kunnon masuakaan! kiitos tsemppauksesta <3
 
Juu kyllä se rooibos arveluttaa juurikin kun yrittijuomat on vältettävien listalla, mutta jotkut käyttävät kuitenkin... :coffee:
Onneksi vielä ei ole kovin kylmä niin kuumaa juomaa ei ole kauheasti tehnyt mieli, mutta sekin aika tulee. Voisit ainakin kokeilla vaihdella sitrushedelmiä jos alkaa kyllästyttää :p

Tämä kuukauden oireeton odotus on vaan piinaa näin malttamattomalle, kun oireet on vähissä eikä vielä ole kunnon masuakaan! kiitos tsemppauksesta <3
Niinhän se on, ja toisissa maissa rooibos on määritelty turvalliseksi raskausaikana, että otappa siitä nyt selvää.. :D Joo sitruunaa ja limeä olen vaihdellut, voisihan sitä vielä testata muitakin sitruksia. :)

Tiedän tuon malttamattomuuden tunteen liiankin hyvin, vähän pakkaan olemaan samaa sorttia itsekin. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Inkeriini_55
Tänne olikin tullut keskustelua pitkät pätkät. Koitan muistaa mitä piti kommentoida.
Mua pelottaa miten alaselkä kestää varsinkin si-nivel. Selässä todettu useammassakin välissä useampaakin eri vikaa magneettikuvissa. Välillä jo repii takareiteen ja pakaraan hermokivut. Onneksi vielä lievähkönä ja harvakseltaan, ei koko aikaista puristusta ja kiskontaa.
Huomenna ajattelin mennä kuntosalille, tässä ollut reilu parin kuukauden tauko niin kai se on vielä normaaliakin tauonjälkeistä varovaisuutta varovaisemmin aloitettava. Pitää muistaa ettei jalkaprässiinkään laita enää maksimeita jne.

Hain tänään dopplerin postista ja sitä testailin pariinkin otteeseen. Kamalasti se särisee ja istukkaa tuntuu olevan jokavälissä:D Mulla istukka edessä siis. Vauvankin sykkeitä kuulin, toinen ei vaan viihdy anturin alla kauaa ja lähtee karkumatkalle ja sitten sitä on enää vaikea pyydystää kuuluviin ainakaan pisemmäksi aikaa, että kerkiäisin näyttökin mukaan :D
Kiva vempele kyllä :) Jos koittaisi nyt muutaman päivän olla kuuntelematta ja koittaisi joku päivä yhdessä miehen kanssa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Inkeriini_55
Meillä tänään nt ultra iik! Jännittää vaikka vavve ollaankin jo nähty pariin otteeseen viikoilla 9 ja 10 varhaisultrassa. Itse oon noita veri labrojen tuloksia käynyt kurkkimassa oma kannasta jo ja ainakin mun tulkinnan ja Googlen mukaan näyttää ihan hyvältä. Ei pitäis mutta kun ei pysty vaan olla:ROFLMAO: Mites tuttu teille on tuo NUB teoria? :) Jotkut osaavat katsoa jo tässä vaiheessa vauvan sukupuolen ultra kuvista, mikä on musta ihan hullua! :LOL: Aion kysyä tästä tänään, sukupuoli nimittäin kiinnostelee kovasti. Jos nyt kaikki on mallillaan :love:

Rv 12+0
 
Meillä tänään nt ultra iik! Jännittää vaikka vavve ollaankin jo nähty pariin otteeseen viikoilla 9 ja 10 varhaisultrassa. Itse oon noita veri labrojen tuloksia käynyt kurkkimassa oma kannasta jo ja ainakin mun tulkinnan ja Googlen mukaan näyttää ihan hyvältä. Ei pitäis mutta kun ei pysty vaan olla:ROFLMAO: Mites tuttu teille on tuo NUB teoria? :) Jotkut osaavat katsoa jo tässä vaiheessa vauvan sukupuolen ultra kuvista, mikä on musta ihan hullua! :LOL: Aion kysyä tästä tänään, sukupuoli nimittäin kiinnostelee kovasti. Jos nyt kaikki on mallillaan :love:

Rv 12+0
Tsemppiä ultraan! En ole tuollaisesta teoriasta kuullutkaan. :) Kysyin nt-ultrassa vitsillä kätilöltä, että tässä vaiheessa ei varmaankaan pysty heittämään mitään arvausta sukupuolesta, niin hän hymyili siihen malliin, että tuli itselle sellainen tunne, ett hänellä ehkä joku aavistus / arvaus olisi ollut, mutta ei halua sitä ääneen sanoa, koska onhan se näin aikaisessa vaiheessa vielä vaikeaa nähdä, kun vauva on niin pieni. Että jännätään syyskuun lopulle, kun on rakenneultra. :D
 
Meillä tänään nt ultra iik! Jännittää vaikka vavve ollaankin jo nähty pariin otteeseen viikoilla 9 ja 10 varhaisultrassa. Itse oon noita veri labrojen tuloksia käynyt kurkkimassa oma kannasta jo ja ainakin mun tulkinnan ja Googlen mukaan näyttää ihan hyvältä. Ei pitäis mutta kun ei pysty vaan olla:ROFLMAO: Mites tuttu teille on tuo NUB teoria? :) Jotkut osaavat katsoa jo tässä vaiheessa vauvan sukupuolen ultra kuvista, mikä on musta ihan hullua! :LOL: Aion kysyä tästä tänään, sukupuoli nimittäin kiinnostelee kovasti. Jos nyt kaikki on mallillaan :love:

Rv 12+0
Mä kysyin eilen eräällä keskustelupalstalla tulkintaa omiin kuviin NUB teorian pohjalta ja sain monta kommenttia et tyttö olis tulossa. En itse todellakaan osannu katsoa mitään ja suhtaudun varsin kriittisesti tuohon mut sinänsä olispa hauska jos se osuis oikeaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sampura
:cry:Uuuh viimein alkaa tuntua et aivotoimintaa on edes sen verran, et saa edes omia kuulumisia päivitettyä tänne välillä :whistle::LOL: ei oo ollu kyl jotenki yhtään mahdollista tuottaa minkäänlaista luettavaa tekstiä, kaksoset vie kaiken aivokapasiteetin!

Tänään käytiin ultrassa ja siellä kaikki hyvin ❤ Jotenkin ihan höppänä- ja hepulifiilis ollu sen jälkeen koko päivän, ku jotenki sitä kuitenki pelkäsi et mitenhän ne tuolla kehittyy.

Maha näkyy jo ihan selvästi, ku ei jaksa enää sisään vetää yhtään :D huvittaa kun näyttää tosi paljon isommalta ku näillä viikoilla yleensä (12+2 lienee ny).

Mut tosi väsynyt koko alkuraskaus ja nyt meil on ollu ihan älytön muuttostressi tässä, kun muutettiin 29.7. neliöön, josta huomattiin ekana yönä et siellä on sisäilmassa jotain sädesientä tms., ja se aiheutti heti oireita kun on aiempaa altistusta molemmilla. Sit seuraavana päivänä tavarat evakkoon ystävän tyhjään kaksioon, meillä on nyt tavarat kasoissa ja patjat lattialla... maanantaina päästään uuteen, homeettomaan kotiin, se on kolmas muutto kolmessa viikossa. :sleep: Itse en kanna muuta ku vauvoja :)

Kipukeskustelua tääl ollu, mul ei oo hermokipuja ollu sen kummemmin mut voi helvetti, liitoskipuja jo nyt! Esikoisen loppuraskaudesta ja varsinkin syntymän jälkeen häpyliitos oli se, joka kivuliaimmin oireili, niin kroppa muistaa sen näköjään tosi hyvin... että nyt jo tuntuu et pitää levätä kipujen takia melkei kokoajan, eikä tälle voi mitään muuta edes tehdä. Kipulääkkeitä en syö, mielummin sit makaan vaan (onneks oon jo valmiiks saikulla). Mut voi olla mielenkiintoinen loppuraskaus ku tää maha ei tuu kovin pieneksi jäämään o_O

Hirveesti jaksamisia keskenmenon kokeneille :cry: en pysty ees kuvittelee sitä surua mikä siitä seuraa ❤

Ehkä tässä vähän vois koittaa aktivoitua kirjottelee tännekin. Tänään lopetin fb-tauon ja pätkäytin sinne päivityksen kaksosista :)

Niin ja tavaroista... meil on jo varmaan ekalle parille kuukaudelle vaatteet olemassa (saatiin ilmaiseksi ystävältä), kaksosrattaat turvakaukaloilla ostettu (käytettynä löytyi edullisesti), esikoisen kestovaipat pestynä ja odottamassa käyttöä :rolleyes::ROFLMAO: esikoisen aikana en halunnu yhtään mitään tavaroita ku vasta joskus toisen kolmanneksen lopulla, näköjään vähä rohkaistunut tässä :p

Jokohan tän sekavan sepustuksen lopettas tähän :LOL:
 
Kaikki hyvin ultrassa! :love:Turvotusta oli 1,8mm. Niin onnellinen olo nyt, että halkeen! Luulin ettei mua oo juurikaan jännittänyt mutta kyllä nyt on niin erilaiset fiilikset että oon vissii jotenkin alitajuisesti pelännyt että sieltä jotain ikävää löytyisi. Mä oon vaatekaupassa töissä ja meillä on vauvan vaatteita myynnissä myös, niin arvatkaa oonko tänään iltavuorossa pikkasen fiilistellyt meidän baby osastoa:ROFLMAO::whistle:  Tänään aion ostaa ensimmäiset vaatteet vauvalle, jotenki todella jännittävää! :LOL::love::love::love:
 
On se niin hauska kun muutama päivä sitten tuskailin että ei oo oikeen mahaa vielä ja tänään sitten heräsin semmosen kanssa 15+1 :LOL: löysillä vaatteilla saa vielä piiloon mutten tiedä kauanko maltan enää piilotella <3 innostuin niin että ostin yhden pikku bodyn ja housutkin kaappiin odottamaan :love:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista @renkula ja @Sampura :love:

Mulla myös maha jo vähän näkyy, ja tutut on sitä kommentoineetkin :) en usko että ulkipuoliset vielä huomaa että ai toi on selvästi raskaana mutta kiva että on edes vähän mahaa :D oli sitten turvotusta tai kasvanut kohtu.

Mä en itse oo tuosta NUB-teoriasta kuullutkaan mutta pitää ihan mielenkiinnosta vähän googletella. Me saatiin nt-ultrasta "jalkakuva" jossa näkyy pelkästään sikiön ojennetut jalat ja sitä ollaan tiirailtu :D äiti veikkaa vahvasti tyttöä kun ei siinä pallejakaan näy mutta toisaalta lueskelin netistä että noilla viikoilla ei vielä voisi yhtään päätellä sukupuolta vaikka siinä näkyisi mitä (n) ja toisaalta itsellä ollut aika vahva poikafiilis. Saa nähdä sitten rakenneultrassa, siihen tuntuu vaan olevan ikuisuus :rolleyes:

Rakenneultra mulla olisi syyskuun lopulla ja neuvolakäynti jossa kuunnellaan sydänäänet parin viikon päästä.. En malttaisi odottaa kumpaakaan ja tuntuu että aika ei kulu mihinkään :unsure: vähän kun saisi malttia ja varmuutta tähän odotukseen niin olisi hyvä.
 
Onnea hyvistä ultrauutisista teille, jotka olette juuri käyneet! :)

Täälläkin vähän sormet syyhyäisi päästä jotain pientä vauvalle ostamaan. Ihastelin kans kaupassa suloisia vaatteita, mutta aion vielä malttaa mielen. :D Kuulostaa, että äidillä ja anopillakin on mopossa pitelemistä, että en ole ainoa. :D

Täälläkin on jo mahakumpu aika hyvin esillä. Vartalonmyötäisissä vaatteissa tilanne on ulkopuolisillekin päivänselvä, joten ulkoilmoissa on tullut liikuttua löysissä vaatteissa. Tosin niistäkin alkaa jo vähän näkyä. Mieskin tänään ihmetteli, että onpa jo iso vatsa. :D Saa siis nähdä, kuinka pian täytyy töissä asia paljastaa kun palaan lomalta. Tänne keskusteluun voi ilmeisesti lisätä kuvia. Onko teillä kiinnostusta jakaa kuvia omista vauvakummuistanne? Oon ehkä hullu, mutta minusta on jostain syystä kivaa katsella kuvia toisten vauvamahoista - näkee kuinka eri tavalla raskaus alkaa kaikilla näkyä. Tuli vain tällainen idea mieleen. :)

Täällä on kans ollut alusta asti poikafiilis. Nähtäväksi jää, osuuko vaisto oikeaan. Mulla olis rakenneultraan 6vk aikaa.
 
Hauskaa kuulla että muillakin alkaa jo masu näkyä, itse olen ollut vähän outona tän pömpän kanssa, joka ilmesty aika yhtäkkiä. (Nyt on 13+5) Tosiaan vetämälläkään ei saa enää sisälle ja jumppatrikoissa peli on aivan selvä kaikille läsnäolijoille :D :D
Töissä pidän vielä löysiä vaatteita ja koitan olla pitelemättä kättä massun päällä liian paljastavasti, vaikka jotenkin se käsi siihen tai alaselälle aina ajatuksissaan ajautuu :whistle:

Mulla jatkuu päänsäryt, ja seuraavaksi testaan akupunktiota hoidoksi. Välillä olen ihan toimintakyvytön ja makaan vaan jääpussi otsalla. Panadol ei auta yhtään, ibuprofeiiniin sain neuvolalääkäriltä luvan ottaa pahimmassa tilanteessa. Silti vältän ibuprofeiinia ja mielummin kokeilen nyt muita tapoja vielä. Jumpat ja venyttelyt ja hieronnat ja joogat ja piikkimatot on testattu. Luulen että niskassa on jotain nikamien löystymistä joka sitten saa lihasjumeja aikaan. Plaah.:alien:

Muuten sujuu hienosti, energiatasot on nousujohteessa ja ilolla odottelen seuraavaa neuvolaa, joka 2vko päästä.
 
Onnea hyvistä ultrauutisista teille, jotka olette juuri käyneet! :)

Täälläkin vähän sormet syyhyäisi päästä jotain pientä vauvalle ostamaan. Ihastelin kans kaupassa suloisia vaatteita, mutta aion vielä malttaa mielen. :D Kuulostaa, että äidillä ja anopillakin on mopossa pitelemistä, että en ole ainoa. :D

Täälläkin on jo mahakumpu aika hyvin esillä. Vartalonmyötäisissä vaatteissa tilanne on ulkopuolisillekin päivänselvä, joten ulkoilmoissa on tullut liikuttua löysissä vaatteissa. Tosin niistäkin alkaa jo vähän näkyä. Mieskin tänään ihmetteli, että onpa jo iso vatsa. :D Saa siis nähdä, kuinka pian täytyy töissä asia paljastaa kun palaan lomalta. Tänne keskusteluun voi ilmeisesti lisätä kuvia. Onko teillä kiinnostusta jakaa kuvia omista vauvakummuistanne? Oon ehkä hullu, mutta minusta on jostain syystä kivaa katsella kuvia toisten vauvamahoista - näkee kuinka eri tavalla raskaus alkaa kaikilla näkyä. Tuli vain tällainen idea mieleen. :)

Täällä on kans ollut alusta asti poikafiilis. Nähtäväksi jää, osuuko vaisto oikeaan. Mulla olis rakenneultraan 6vk aikaa.
Toi kuvien jakaminen vois olla ihan kiva idea :) nehän saa rajattua sillä lailla että ketään henkilöä ei niistä välttämättä tunnista. Mäkin oon monesti ihan mielenkiinnosta netistä googletellut että minkä kokosia mahoja on milläkin viikolla.
 
Täällä ei oo kyl masusta tietoakaan. Mitä nyt korkeintaan maha kasvanu syömisestä ja vähäsestä liikunnasta :whistle::LOL:
Mut ihana olisi katsella muitten masukuvia, että laittakaa vaan tulemaan ken tahtoo :LOL::LOL:
Itsellä tämä oireettomuus vaa jatkuun. Välillä on kyllä alkanut mahaa kiristelemään / jomottelemaan, mutta hyvin satunnaisesti.
Rakenneultra vasta lokakuun alussa ja seuraava neuvolakin vasta syyskuun alussa. Himottais välillä hommata kotidoppleri, mutta pelkään etten saa niitä sydänääniä kuulumaan ja sit iskee kauhee paniikki:cautious:

Vauvan pikku potkuhousuja ja bodyja tekis miel mennä hypistelemään ihan kauheesti, ku on ne niiiiiiin sulosia:love: Ehkä sitä tässä lähi aikoina itsekin sortuu jo ostamaan ensimmäiset kappaleet vaikka niin vakuutin että rakenneultran jälkeen vasta!
 
Voi, päänsärky on kyllä oikea maanvaiva raskaana tuon särkylääkekiellon vuoksi. Harmi, jos panadol ei auta. Itsellä on ollut tuuri, ja mulla on ollut vain pari yksittäistä päänsärkykohtausta, jotka on lähteneet puolikkaalla viissatasella panadolilla. Siitäkin kyllä tuli jo huono omatunto, mutta kun ei se ilmankaan lähde pois.

Itsekin olen miettinyt tuota kotidoppleria, mutta päädyin siihen että juuri siitä syystä en hanki, etten aiheuta itselleni paniikkia, jos en saakaan sydänääniä kuuluviin. Vielä kun jonkin aikaa malttaa, niin jospa sitä alkaisi niitä liikkeitäkin tuntea. :) Ehkä noin kuukauden sisään?

Kiva, että muitakin innostui masukuvien jakamisesta. Olen siis rohkea ja aloitan. Laitan tähän liitteeksi oman masukuvan, katsotaan minkä kokoisena ja laatuisena kuvahirviönä se tänne pamahtaa, ei aavistustakaan sovittaako tämä palsta kuvat jotenkin sopivan kokoisiksi. :D :D Mutta siinä oma kumpuni rv 15+0.15+0.png
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff
Voi, päänsärky on kyllä oikea maanvaiva raskaana tuon särkylääkekiellon vuoksi. Harmi, jos panadol ei auta. Itsellä on ollut tuuri, ja mulla on ollut vain pari yksittäistä päänsärkykohtausta, jotka on lähteneet puolikkaalla viissatasella panadolilla. Siitäkin kyllä tuli jo huono omatunto, mutta kun ei se ilmankaan lähde pois.

Itsekin olen miettinyt tuota kotidoppleria, mutta päädyin siihen että juuri siitä syystä en hanki, etten aiheuta itselleni paniikkia, jos en saakaan sydänääniä kuuluviin. Vielä kun jonkin aikaa malttaa, niin jospa sitä alkaisi niitä liikkeitäkin tuntea. :) Ehkä noin kuukauden sisään?

Kiva, että muitakin innostui masukuvien jakamisesta. Olen siis rohkea ja aloitan. Laitan tähän liitteeksi oman masukuvan, katsotaan minkä kokoisena ja laatuisena kuvahirviönä se tänne pamahtaa, ei aavistustakaan sovittaako tämä palsta kuvat jotenkin sopivan kokoisiksi. :D :D Mutta siinä oma kumpuni rv 15+0.katso liitettä 7609
Herra jumala miten iso masu sulla on jo :eek::eek: Mut siis niin ihana :LOL::love: onks tää nyt mones lapsi sulle? (varmaan joskus aiemmin kerrottu, mutta ei jaksa selata kirjotuksia:giggle:)
 
Herra jumala miten iso masu sulla on jo :eek::eek: Mut siis niin ihana :LOL::love: onks tää nyt mones lapsi sulle? (varmaan joskus aiemmin kerrottu, mutta ei jaksa selata kirjotuksia:giggle:)
Tämä on siis ensimmäinen, että vähän ihmetyttää itselläkin. :D Luonnollisesti osa on turvotusta (olen muutenkin herkkä turvottelemaan) ja aamulla pitkän syömättömyyden jälkeen masu on vähän pienempi. Mutta päiväsaikaan tätä on varmaan aika pian vaikeaa piilottaa... :D
 
Ultrassa käyty ja kaikki näytti hyvälle. Huh. ❤ Laskettu aika aikaistui, no onpa pikkuisen vähemmän aikaa ru joka lokakuussa. Täällä ei muuta kuin turvotusta ja siitä en kyllä kuvaa laita. Löysillä vaatteilla mennään.
 

Yhteistyössä