Helmikuiset 2020

Täällä ollaan. NP-ultra oli 2 viikkoa sitten ja kaikki siellä ok. Laskettu aika varhaistui hiukan eli se on nyt sitten 9.2.2020. Ja 1 vauva siellä tosiaan matkassa on enää, eli se toinen oli mennyt kesken, niinkuin varhaisultrassa ennustettiinkin. Tyhjä musta aukko oli enää siinä kohtaa näkyvissä.
Töissäni kerroin 1,5 viikkoa sitten. Ei tullut riemun kiljahduksia ja vain yksi onnittelu, porukan nuorimmalta. Tässä on kaikki kollegat miehiä. Amerikan kollegoille kerrottiin eilen, eikä sieltäkään tullut onnitteluja. Tuntuu vähän ikävälle. Joo, olenhan mä tässä ollut tammikuusta asti äitiysloman sijaisena ja tietysti se on pettymys näiden kiireiden keskellä, että jään pois kesken. Mutta silti voisi edes yrittää käyttäytyä. Tosi kiva kuunnella sellaisia kommentteja, kuin että "seuraavaksi otamme tähän +60 vee miehen", jotta ei tule raskaaksi. Mähän täytän 1,5 kk päästä jo 39 v ja mulle lääkäri sanoi keväällä, että seuraava ehkä hoitojen kautta, tilanne sen verran huono hedelmällisyyden osalta. Eli meillä olis ollut hoidot syksyllä edessä ilman tätä raskautta. Eli kaiken tämän valossa todella ikävää nähdä tätä "riemua" täällä.
Kuvotus on helpottanut, mutta ruoka tietysti maistuu XD Tiistaina on neuvola. Tämmösiä täältä pikaisesti. Hyviä vointeja kaikille!
 
Täällä ollaan. NP-ultra oli 2 viikkoa sitten ja kaikki siellä ok. Laskettu aika varhaistui hiukan eli se on nyt sitten 9.2.2020. Ja 1 vauva siellä tosiaan matkassa on enää, eli se toinen oli mennyt kesken, niinkuin varhaisultrassa ennustettiinkin. Tyhjä musta aukko oli enää siinä kohtaa näkyvissä.
Töissäni kerroin 1,5 viikkoa sitten. Ei tullut riemun kiljahduksia ja vain yksi onnittelu, porukan nuorimmalta. Tässä on kaikki kollegat miehiä. Amerikan kollegoille kerrottiin eilen, eikä sieltäkään tullut onnitteluja. Tuntuu vähän ikävälle. Joo, olenhan mä tässä ollut tammikuusta asti äitiysloman sijaisena ja tietysti se on pettymys näiden kiireiden keskellä, että jään pois kesken. Mutta silti voisi edes yrittää käyttäytyä. Tosi kiva kuunnella sellaisia kommentteja, kuin että "seuraavaksi otamme tähän +60 vee miehen", jotta ei tule raskaaksi. Mähän täytän 1,5 kk päästä jo 39 v ja mulle lääkäri sanoi keväällä, että seuraava ehkä hoitojen kautta, tilanne sen verran huono hedelmällisyyden osalta. Eli meillä olis ollut hoidot syksyllä edessä ilman tätä raskautta. Eli kaiken tämän valossa todella ikävää nähdä tätä "riemua" täällä.
Kuvotus on helpottanut, mutta ruoka tietysti maistuu XD Tiistaina on neuvola. Tämmösiä täältä pikaisesti. Hyviä vointeja kaikille!
No on kyllä aivan käsittämätöntä käytöstä aikuisilta ihmisiltä :eek::eek: Mutta elä välitä tollasista kommenteista, varmaan ovat vaan kateellisia / katkeria :D
Hyvä juttu, että siellä yksi porskuttaa menemään(y) Toki on varmasti suru tämän toisen menetyksestä :cry:
 
Pakko avautua.

Mulla on niin epävarma fiilis.

Tuntuu, että jatkuvasti maha pinkeenä (harjotussupistuksia?) mutta tulee tyyliin, ku nousee ylös ja lähtee käveleen. Myös alavatsaa ja alaselkää kiristää. Nyt oon saanut päähäni ettei lapsivettä tihku jostain, kun alushousut ollu märät välillä... No toki se voi olla pissaa mutta ei mun mielestä haise. Pitäis tehdä se lapsivesitesti. Ke olin neuvolassa, sieltä ei oltu huolissaan mutta ma oon menossa antaan valkovuotonäytteen ja perus pissanäytteet. Mut tosta lapsivesihavainnosta en ees puhunut, kun tuli mieleen se vasta ke illalla.

Esikoisen (2v) kohdalla ei ollut mitään tälläistä, en muista tunteneeni harjotussupistuksia ikinä. Ja nyt kun se on jaloissa niin ei kerkee lepäämäänkään samalla tavalla. Ja mies autolla päivät niin meidän pitää kävellen/busseilla kaikki menot niin ei pysty ottaan ees hissukseen.

Saa nyt nähdä mitä tästä tulee.
 
Pakko avautua.

Mulla on niin epävarma fiilis.

Tuntuu, että jatkuvasti maha pinkeenä (harjotussupistuksia?) mutta tulee tyyliin, ku nousee ylös ja lähtee käveleen. Myös alavatsaa ja alaselkää kiristää. Nyt oon saanut päähäni ettei lapsivettä tihku jostain, kun alushousut ollu märät välillä... No toki se voi olla pissaa mutta ei mun mielestä haise. Pitäis tehdä se lapsivesitesti. Ke olin neuvolassa, sieltä ei oltu huolissaan mutta ma oon menossa antaan valkovuotonäytteen ja perus pissanäytteet. Mut tosta lapsivesihavainnosta en ees puhunut, kun tuli mieleen se vasta ke illalla.

Esikoisen (2v) kohdalla ei ollut mitään tälläistä, en muista tunteneeni harjotussupistuksia ikinä. Ja nyt kun se on jaloissa niin ei kerkee lepäämäänkään samalla tavalla. Ja mies autolla päivät niin meidän pitää kävellen/busseilla kaikki menot niin ei pysty ottaan ees hissukseen.

Saa nyt nähdä mitä tästä tulee.
Mä en oikein osaa lohduttaa mitenkään, mutta tuota lukiessa heräs itsellekin huoli. Mulla nimittäin tullut myös housuihin aina välillä jotain nestemäistä vuotoa. Oon ajatellut sen olevan valkovuotoa enkä sen kummemmin ole asiaa pohtinut, ollut vaan iloinen ettei ole verta. Nyt mullakin pyörii päässä että mitä jos se on lapsivettä jota tihkuu ulos (n) Myös normaalia valkovuotoa tulee joten onkohan edes mahdollista että se nestemäinen olisi sitä myös? Kauhea ahdistus nyt päällä.

Miten sä aiot selvittää asiaa? Ootko yhteydessä neuvolaan ja ilmaset huolen tuosta? Luulen että munkaan huoli ei tästä helpota ellen saa asiaa tutkittua. Netistäkin löytyy niin vähän tietoa asiasta..

Noh, toivotaan kai vaan että se ei olisi kummallakaan sitä ja huoli olisi turhaa..:(
 
Pakko avautua.

Mulla on niin epävarma fiilis.

Tuntuu, että jatkuvasti maha pinkeenä (harjotussupistuksia?) mutta tulee tyyliin, ku nousee ylös ja lähtee käveleen. Myös alavatsaa ja alaselkää kiristää. Nyt oon saanut päähäni ettei lapsivettä tihku jostain, kun alushousut ollu märät välillä... No toki se voi olla pissaa mutta ei mun mielestä haise. Pitäis tehdä se lapsivesitesti. Ke olin neuvolassa, sieltä ei oltu huolissaan mutta ma oon menossa antaan valkovuotonäytteen ja perus pissanäytteet. Mut tosta lapsivesihavainnosta en ees puhunut, kun tuli mieleen se vasta ke illalla.

Esikoisen (2v) kohdalla ei ollut mitään tälläistä, en muista tunteneeni harjotussupistuksia ikinä. Ja nyt kun se on jaloissa niin ei kerkee lepäämäänkään samalla tavalla. Ja mies autolla päivät niin meidän pitää kävellen/busseilla kaikki menot niin ei pysty ottaan ees hissukseen.

Saa nyt nähdä mitä tästä tulee.
Varmasti harmitonta, toka raskaus kuitenkin erilainen ja kohtu supistelu herkempi. Itselläkin valkovuodon laatu vaihtelee, välillä vetisempää. Eli minusta ihan normaalille kuulostaa. Mutta ymmärrän että huolestuttaa. ❤
 
@Miaaak laitoin sulle viestiä Facebook ryhmästä.

Mullakin valkovuoto vaihtelee kyllä tosi paljon ja välillä tulee ihan vetistä tavaraa. Oon päättänyt (yrittää) olla stressaamatta sitä(kin), koska viime päivinä on taas niin armottomasti v.tuttanut tää koko kuvio.

Käytiin tuossa matkalla ja se kyttäämisen määrä vieraassa maassa niiden ruokien kanssa sai v-käyrät aivan taivaisiin. Oon ylipäätään kriiseillyt nyt taas ihan tolkuttomasti näiden rajoitteiden kanssa. Uskon toki, että lopputulos tulee olemaan maailman siistein juttu ja varmasti kaiken tämän arvoista, mutta tässä on taas muutama päivä ollut sellainen ajatus etten tee tätä enää ikinä.

Joskus aiemmin kirjoitinkin että sillä tavalla olen varsin typerys kun en koskaan ole halunnut olla raskaana, mutta oman lapsen olen kovasti halunnut kylläkin. Nyt tää vuosien negatiivinen ryöpytys raskautta kohtaan kostautuu kyllä selvästi tässä kohtaa, kun kaikki pienikin vaiva ottaa päähän niin se moninkertaistuu suunnilleen katastrofiksi.

Raivostuttaa, kun en pysty tekemään arjen hommia itse niinkuin ennen. Luonteeltani olen ehkä vähän sellainen pässi ja ite kun tekee niin on parhain tulos :whistle: Aika kovalla henkisellä kasvulla siis koettelee tämä. Lisäksi rakas harrastus on ollut pakko tauottaa kokonaan, mulla on siis hevosia ja se millä tässä tavoitteellisesti treenaan on sen verran kilpahevonen etten sen nopeiden reaktioiden takia ole ratsastanut nyt ollenkaan, pelkään omaa kömpelöitymistä ja selästä putoamista, vauvan turvallisuutta.

Lisäksi ilmeisesti liitoskipuja on ilmaantunut selkäkipujen lisäksi, kun tuonne häpyluun alueelle tuikkii välillä niin maan keleesti ettei tiiä miten päin ois. Lasken vaan päiviä, et milloin tämä vikat puoli vuotta on oikein mennyt ja mun kroppa on taas mun hallussanja pystyn kontrolloimaan kipuja paremmin, saan syödä mitä mieli tekee ja ennenkaikkea saan täysillä taas treenata ja ratsastaa mun ihanan hevosen kanssa koko sielun täydeltä.

Anteeksi tämä pitkä vuodatus! Ei oikein tiedä kenelle tätä ryöpyttäisi, kun moni kaverikin on sitä mieltä että raskaus se on ihanaa, hehkuvaa, ja onnenkuplan sekaista elämäsi parasta aikaa. No ei ole. :censored: Mielialanvaihtelutkin on toki aika kovia joten ehkä olen taas huomenna täysin eri mieltä (n)

14+6
 
Mä avauduin tosta vuotoasiasta parille raskaanaolevalle kaverille ja sieltä tuli heti, että heilläkin alushousut ihan märkänä jatkuvasti, että tulee vaan niin vetistä valkovuotoa. Se vähän rauhoitti.

Sain viikolla neuvolasta labraan lähetteen, huomenna meen antaan perus pisukokeet ja valkovuotonäytteet. Reilun viikon päästä on lääkäri niin pitää siellä mainita jos se suostuis kattomaan ultralla lapsiveden tilanteen vaikka.


Tällä hetkellä on vähän rauhallisempi mieli tän asian kanssa, kun sain kuulla tätä olevan muillakin.

Oltiin pe-la yö miehen porukoilla ja eilen ei tuntenu mitään kolotuksia eikä harkkasupistuksia. Sain nukkua siellä aamulla, kun hoitajia löytyy esikoiselle niin aattelin, että pitää ehkä kiinnittää tuohon huomiota kotonakin. Kun päivisin ei niin vaan voi levätä kun esikoinen on hereillä niin jos yöt edes koittais nukkua. Tänään on taas tuntunu enemmän, kun kotona ollaan oltu ja rehasin monta pussia ruokaa kaupasta yms
 
Mäkin oon melko varma ettei ainakaan sen vetisen valkovuodon takia tarvitse stressata. Pääsin eilen käymään gynekologilla kun panikoin asiasta ja kaikki oli ok. Gynekologi sanoi samaa, että monella valkovuoto muuttuu tosi vetiseksi kun keho tuottaa raskauden edetessä niin paljon estrogeenia. On kuulemma ihan normaalia :) Noita harjoitussupistuksia mulla ei ole itsellä mutta luulisin niidenkin olevan vaarattomia, varsinkin jos ei tunnu kovaa kipua eikä ole verenvuotoa tms.

Mä näin samalla nopeesti taas pienenkin, hyvin voi ja jumppatunti oli meneillään :love: Gyneäkin alko vähän hymyilyttää kun katseli pötkylää kun se viuhto ja potki menemään :LOL: Tuli heti niin paljon parempi mieli ja aloin taas haaveilemaan siitä millanen vauva tulee sitten olemaan persoonaltaan. Nyt jokaisessa ultrassa on todettu että on aina vilkas tapaus joten innolla odotan että onko sitä myös kohdun ulkopuolella. Itse oon ollut tosi rauhallinen vauva mutta mies on taas ollut täysin päinvastanen :D
 
Tosta valkovuodosta nii mää olin ihan varma, etten oo raskaana ja ainakaa ei mee raskaus hyvin kun olin ihan sahara ennenku menkkojen ois pitäny alkaa ja siitä eteenpäinki. Jossain kohtaa holahteli paristi valkovuotoo, mut muuten ollu kyllä kuivat paikat. Ärsyttävänki kuivat... :D

En sisäistä vieläkään, että nyt on alkuraskaus takana ja keskiraskaus käynnissä. Henkisesti elän alkuraskautta ja oon iha suu auki, että nyt plussataan jo toukokuisia ku itekki plussas vasta äskön :ROFLMAO:

Kirjotan nykyää paljo eri faceryhmissä nii täällä jääny vähemmälle. Lukemassa kyllä käyn.
Päppyrä ja Mörkö 14+5
 
Me käytiin viikonloppuna ulttassa kurkkimassa pientä (joka voi oikein hyvin, vaikka siitäkin taas stressi oli). Sukupuolesta saatiin kanssa veikkaus, pieni tyttö siellä olisi. Nyt vaan täytyy malttaa rakenneultraan ja rentoutua. Jotenkin toi ultra kyllä rentoutti, vauva vastas sitä mitä pitikin ja oli kasvanut, tuli parempi mieli ja jotenki rentouduin. Ehkä tää tästä ku etenee pidemmälle, pääsee peloista eroon.

Mä oon koko raskauden kärsiny kyllä törkeen runsaasta valkovuodosta. Silleen et menee ihan pikkareiden läpi. Se on selkeesti vetisempää kuin ennen, mut on se sellasta valkosta. Mä oon kyllä ennenkin raskautta kärsiny samasta vaivasta toisinaan mut nyt taas muistaa kuinka persiistä se on.. inhottavan tuntusta ku valahtaa jotaki housuihin ja pelkään aina et SE ON VERTA! :D Oon kyllä kuullut et valkovuoto voi mennä todella vetiseksi raskaudessa eikä siitä kannata sen enempää huolestua.

Mulla ei oo ollut harkkasupistuksia vielä, oon ymmärtänyt et nekin on ihan normaaleja jos ei ihan hirveän kivuliaiksi mene. Ja joku liikunta jne. voi vaikka laukastakin sellaset!

En käsitä et kohta alkaa jo 17 viikko, minne tää aika menee???
 
Moni kuulostaa käyneen ultrassa viime aikoina. Ihanaa. <3 Tekisi niin itselläkin mieli käydä yksityisellä ylimääräisen kerran, mutta jos sitä malttaisi rakenneultraan, johon on tänään tasan kuukausi. Apua kun kuulostaa pitkältä ajalta. Täällä mennään tänään 16+5. Eilen postissa tuli reilun kahden viikon päähän aika äitiyspolille raskausdiabetekseen liittyen, saapas nähdä mitä siellä tapahtuu ja mihin päädytään.. Salaa haaveilen, että siellä ultrattaisi ylimääräisen kerran, mutta tuskinpa sentään.
 
Mekin saatiin muuten veikkaus sukupuolesta, näillä näkymin olisi poika tulossa :love: On tosiaan aika aktiivinen kaveri, joten hetki saatiin sukupuolta metsästää mutta sitten kun näkyi niin ei voinut erehtyä :ROFLMAO: Mulla ollut aika vahva poika-olo jo jonkun aikaa että kiva huomata miten oma tuntemus oli oikeassa. Vaikka satavarmahan se ei tässä vaiheessa ole mutta kyllä se aika selvältä näytti :) Parit ihanat pojan vaatteet oli pakko käydä ostamassa, mutta jospa sitä nyt yrittäisi oikeesti rauhottua. Kaikki hyvin tähän asti ja hyvät mahdollisuudet on että jatkossakin kaikki sujuu hyvin. Tsemppiä ja malttia kaikille tähän odotukseen!
 
Mekin saatiin muuten veikkaus sukupuolesta, näillä näkymin olisi poika tulossa :love: On tosiaan aika aktiivinen kaveri, joten hetki saatiin sukupuolta metsästää mutta sitten kun näkyi niin ei voinut erehtyä :ROFLMAO: Mulla ollut aika vahva poika-olo jo jonkun aikaa että kiva huomata miten oma tuntemus oli oikeassa. Vaikka satavarmahan se ei tässä vaiheessa ole mutta kyllä se aika selvältä näytti :) Parit ihanat pojan vaatteet oli pakko käydä ostamassa, mutta jospa sitä nyt yrittäisi oikeesti rauhottua. Kaikki hyvin tähän asti ja hyvät mahdollisuudet on että jatkossakin kaikki sujuu hyvin. Tsemppiä ja malttia kaikille tähän odotukseen!
Mulla on ollut alusta asti kans tosi vahva poika-fiilis. Se tunne tuli vaan yhtäkkiä varhaisultran jälkeen. Ja nyt mahan muotokin (jos vanhan kansan uskomuksiin on uskominen) viittaisi poikaan. Todella jännä nähdä sitten kumpi siellä oikeasti on. :D
 
Joko teillä on liikkeitä tai sen kaltaisia alkanut tuntumaan ja jos on niin, millä viikolla? (n) Anteeksi negailut (taas kerran :D), mutta itellä vielä tää epävarmuus kovin pinnassa koko ajan, ettei kaikki olisi enää hyvin. NT-ultrasta on kolme viikkoa ja ensi viikolla olisi neuvola, jossa kuunnellaan sydänääniä, joten toivon sen taas tuovan varmuutta tähän. Itsellä siis ei minkäänlaisia "kuplisimia" tms. ole tuntunut ja mahakin on kyllä mielestäni kasvanut, mutta taitaa olla vain pelkästä syömisestä/vähäisestä liikunnasta johtuvaa(n) Nyt mennään rv 15+1 ja FB:n ryhmissä niin monilla on jo kunnon kumpu kasvanut ja liikkeen kaltaisia tuntemuksia ollut, että sitä väkisin alkaa miettimään miksi ei itsellä. Tiedän toki, että kun kyseessä on ensimmäinen, niin mahan kasvu voi tulla vasta myöhemmin samoin kun liikkeetkin.
Anteeksi vuodatus, mutta pakko purkaa jonnekin (mies ei jaksa kuunnella tätä mun jatkuvaa negailua joka päivä :ROFLMAO:)
 
Mulla meneillään 16+5, eikä oo tuntunu kuplia tai perhosia vielä vatsassa. Silti todistetusti kaikki on kunnossa :) Tai no jos nyt saivarrellaan niin enhän mä tän sekunnin tilannetta tiedä mut keskiviikkona kuului neuvolassa sydänäänet ja ultrassa oli muutama pv sitten kaikki ok. Ja meidän poika vielä liikkuu tosi paljon eli vähän oon minäkin ihmetelly miten ei vielä tunnu mutta eiköhän se oo normaalia. Varsinkin just nimenomaan ensisynnyttäjällä. Yhden ihan hennon "molskahduksen" huomasin yks ilta kun tarpeeks kauan makasin paikallaan ja pidin kättä tietyssä kohtaa. Se oli musta ihan eri kun suolisto jutut joten oletan sen olleen eka potku :LOL: Mutta siis sen jälkeen ei ole tuntunut mitään pienintäkään ja kuitenki sydänäänet kuuluneet sen jälkeen joten mä en ainakaan vielä huolestu :)
 
Mulla meneillään 16+5, eikä oo tuntunu kuplia tai perhosia vielä vatsassa. Silti todistetusti kaikki on kunnossa :) Tai no jos nyt saivarrellaan niin enhän mä tän sekunnin tilannetta tiedä mut keskiviikkona kuului neuvolassa sydänäänet ja ultrassa oli muutama pv sitten kaikki ok. Ja meidän poika vielä liikkuu tosi paljon eli vähän oon minäkin ihmetelly miten ei vielä tunnu mutta eiköhän se oo normaalia. Varsinkin just nimenomaan ensisynnyttäjällä. Yhden ihan hennon "molskahduksen" huomasin yks ilta kun tarpeeks kauan makasin paikallaan ja pidin kättä tietyssä kohtaa. Se oli musta ihan eri kun suolisto jutut joten oletan sen olleen eka potku :LOL: Mutta siis sen jälkeen ei ole tuntunut mitään pienintäkään ja kuitenki sydänäänet kuuluneet sen jälkeen joten mä en ainakaan vielä huolestu :)
Okei, todennäköisesti siis täälläkin kaikki ok, ehkä ne alkaa sitten lähempänä rv20 tuntumaan. :)
 
Huh, ku on vaikeeta saada aikaan kirjottaa tänne! Olis kyl kiva jos ois aktiivista keskustelua mut ei saa itekään kyl kovinkaan usein mitään järkeviä ajatuksia kasaan.

On kyl niiiiin raskaana oleva olo! Liitoskivut vaa pahenee ja pää on nii raskausaivoinen et ohhoijaa :ROFLMAO: tänään kävelin pitkästä aikaa kilometrin putkeen ja tauon jälkeen takaisinpäin ylämäkeen, piti maata tunti sen jälkeen ku loppu energiat - ja kipuina kostautunee viimeistään huomenna. Alkuraskauden väsymys on sinällään kyl ohi onneksi!

Tätä kaksosraskautta ei kyllä peitellä enää millään. Vähän sais lievennettyä kumpua jos jaksais vetää vatsaa sisään mut ei jaksa sitäkää enää :LOL: kuva todisteena, siinä 14+5 :D:eek:

Välil on itelläkin pelkoja ja epävarmuuksia kyllä. Liikkeitä tunnen jo satunnaisesti, oon tuntenu jo pari viikkoa, mut jotenkin sitä oottaa et alkais tuntua selkeästi ja säännöllisesti. Toki oon varmaa pian sit eri mieltä ku kaks myllää tuolla eikä oo tilaa itellä kohta sisäelimille

Ehkä mä liityn johonki fb-ryhmään ku kerran oon sitäki alkanu aktiivisemmin käyttää, Oliks tääl ny joku ryhmä missä oli vielä tilaa?

Tänään pääsin 16. viikolle eli 15+0! :love:

upload_2019-9-2_17-9-44.jpeg
 
Huh, ku on vaikeeta saada aikaan kirjottaa tänne! Olis kyl kiva jos ois aktiivista keskustelua mut ei saa itekään kyl kovinkaan usein mitään järkeviä ajatuksia kasaan.

On kyl niiiiin raskaana oleva olo! Liitoskivut vaa pahenee ja pää on nii raskausaivoinen et ohhoijaa :ROFLMAO: tänään kävelin pitkästä aikaa kilometrin putkeen ja tauon jälkeen takaisinpäin ylämäkeen, piti maata tunti sen jälkeen ku loppu energiat - ja kipuina kostautunee viimeistään huomenna. Alkuraskauden väsymys on sinällään kyl ohi onneksi!

Tätä kaksosraskautta ei kyllä peitellä enää millään. Vähän sais lievennettyä kumpua jos jaksais vetää vatsaa sisään mut ei jaksa sitäkää enää :LOL: kuva todisteena, siinä 14+5 :D:eek:

Välil on itelläkin pelkoja ja epävarmuuksia kyllä. Liikkeitä tunnen jo satunnaisesti, oon tuntenu jo pari viikkoa, mut jotenkin sitä oottaa et alkais tuntua selkeästi ja säännöllisesti. Toki oon varmaa pian sit eri mieltä ku kaks myllää tuolla eikä oo tilaa itellä kohta sisäelimille

Ehkä mä liityn johonki fb-ryhmään ku kerran oon sitäki alkanu aktiivisemmin käyttää, Oliks tääl ny joku ryhmä missä oli vielä tilaa?

Tänään pääsin 16. viikolle eli 15+0! :love:

katso liitettä 7837
Aivan ihana masu sulla jo! Ja on siinä tosiaan kokoakin jo mukavasti kahden kanssa. <3

Itsekin olen tässä edelliset neljä viikkoa miettinyt, onko nämä tuntemukset vauvan liikkeitä. Sellaista lepatusta ja kutitusta vatsan sisällä. Välillä tiheämmin, välillä harvemmin. Pikku hiljaa näiden muutaman viikon aikana tunne on vahvistunut. Mutta jotenkin en silti vielä osaa olla varma, onko ne vauvan liikkeitä. Aika vahvaasti olen jo sillä kannalla. Tuskin ne ainakaan mitään suoliston kurinaa on, kun en tällaista ole koskaan aiemmin tuntenut. Hassu ja ihmeelllinen tuntemus. Eiköhän se tässä lähiviikkojen aikana varmistu, mitä se on.

Täällä on pikku hiljaa alettu tekemään listaa kaikesta mitä vauvaa varten tullaan hankkimaan. Hankintoja ei edelleenkään olla tehty, paitsi kävin ostamassa vähän kankaita, kun ajattelin ommella hoitotason pehmusteen ja unipesän valmiiksi. Vaunuja ja turvaistuimia on tullut selailtua paljon.

Täällä on menossa rv 17+5. Vielä 24 päivää rakenneultraan. Voi kun en malta odottaa. <3
 
Mä en oikeen tiedä olenko tuntenut liikkeitä, jotenki sellasia outoja muljahduksia (ei edes kovin hentoja, miten yleensä kuvataan). Oon ehkä tullut lopputulokseen et joo kyllä ne on liikkeitä mut en mä sitten oikeasti edes tiedä kun en tiedä mitä edes tuntea :D

Mulla meni pitkään tosi hyvin et olin varma siitä, että kaikki on hyvin. Nyt yhtäkkiä kun tulin flunssaan niin kamala pelko hiipi, että joo eihän se nyt flunssa voi olla vaan LISTERIA. Oon taas aivan maani myyny ja varma et tässä tulee keskenmeno ja et jos ei nyt listeria oo niin rakenneultrassa viimeistään kaikki on pilalla. En tiedä miten tätä asiaa voi käsitellä ja idioottina menin vaan sanomaan neuvolassa viimeks et joo kaikki on oikeen hyvin ja lalalaalaaa. Miksen vaan sanonu rehellisesti et mä tarviin jotakin keskusteluapua, et pelot ottaa vallan. Ei siinä olis ollut mitään noloa tai pahaa vaan päinvastoin.. mut ei enpä sanonut mitään. Ens viikolla on neuvolalääkäri, ajattelin siellä sanoa et miten tästä typerästä pelosta pääsee eroon tai miten sitä pitäis hallita. Onneks mies on ollut tosi ymmärtäväinen ja saanu aina rauhoteltua mua faktatiedolla.
Ehkä osa hulluudesta menee hormoonienkin piikkiin.

Kohtahan tässä alkaa meillä kaikilla olla ne rakenneultrat käsillä, jännää. :)
 
Mä en oikeen tiedä olenko tuntenut liikkeitä, jotenki sellasia outoja muljahduksia (ei edes kovin hentoja, miten yleensä kuvataan). Oon ehkä tullut lopputulokseen et joo kyllä ne on liikkeitä mut en mä sitten oikeasti edes tiedä kun en tiedä mitä edes tuntea :D

Mulla meni pitkään tosi hyvin et olin varma siitä, että kaikki on hyvin. Nyt yhtäkkiä kun tulin flunssaan niin kamala pelko hiipi, että joo eihän se nyt flunssa voi olla vaan LISTERIA. Oon taas aivan maani myyny ja varma et tässä tulee keskenmeno ja et jos ei nyt listeria oo niin rakenneultrassa viimeistään kaikki on pilalla. En tiedä miten tätä asiaa voi käsitellä ja idioottina menin vaan sanomaan neuvolassa viimeks et joo kaikki on oikeen hyvin ja lalalaalaaa. Miksen vaan sanonu rehellisesti et mä tarviin jotakin keskusteluapua, et pelot ottaa vallan. Ei siinä olis ollut mitään noloa tai pahaa vaan päinvastoin.. mut ei enpä sanonut mitään. Ens viikolla on neuvolalääkäri, ajattelin siellä sanoa et miten tästä typerästä pelosta pääsee eroon tai miten sitä pitäis hallita. Onneks mies on ollut tosi ymmärtäväinen ja saanu aina rauhoteltua mua faktatiedolla.
Ehkä osa hulluudesta menee hormoonienkin piikkiin.

Kohtahan tässä alkaa meillä kaikilla olla ne rakenneultrat käsillä, jännää. :)
Rauhoittelen sinua sillä, että nyt on ihan älyttömästi flunssaviruksia liikkeellä, että erittäin suurella todennäköisyydellä olet napannut sellaisen kyytiisi. Itsekin olin flunssassa viikko sitten. ( Ja laitoin öisin kellon soimaan parin tunnin välein tarkistaakseni, ettei kuume nouse, kun jostain luin ettei saisi antaa raskaana nousta yli 38. Joku saattaisi tällekin toiminnalle pyöritellä silmiään...) Mutta ymmärrän kyllä huolesi. Jos epäilet, ettei se olekaan perus flunssaa niin soita ihmeessä neuvolaan, että arvioivat pitääkö asia tutkia. Ettei tarvitse yksin asiaa murehtia. :) Ja samallahan voi ottaa puheeksi omat pelot. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ei tarvitse odottaa omien huolten kanssa seuraavaan neuvola-aikaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: EllenL
Rauhoittelen sinua sillä, että nyt on ihan älyttömästi flunssaviruksia liikkeellä, että erittäin suurella todennäköisyydellä olet napannut sellaisen kyytiisi. Itsekin olin flunssassa viikko sitten. ( Ja laitoin öisin kellon soimaan parin tunnin välein tarkistaakseni, ettei kuume nouse, kun jostain luin ettei saisi antaa raskaana nousta yli 38. Joku saattaisi tällekin toiminnalle pyöritellä silmiään...) Mutta ymmärrän kyllä huolesi. Jos epäilet, ettei se olekaan perus flunssaa niin soita ihmeessä neuvolaan, että arvioivat pitääkö asia tutkia. Ettei tarvitse yksin asiaa murehtia. :) Ja samallahan voi ottaa puheeksi omat pelot. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ei tarvitse odottaa omien huolten kanssa seuraavaan neuvola-aikaan. :)
Joo siis meilläkin töissä kaikki on flunssassa ja oma mieskin on valitellut kurkkukipua ja flunssaisuutta. Mulla tää alko kurkkukivulla ja nyt on vaan tukkonen/räkänen olo, kuume on mulle _todella_ harvinaista eikä sitä ainakaan nyt ole ollut.
Ikäänku tiedän sisimmässäni, et kyse on vaan flunssasta mutta sitten mieli luo erilaisia kauhukuvia. Mitä nyt oon tutkinut tätä listeriaa niin oireet kai oikeesti vetää aika sängynpohjalle, et kyse ei oo vaan "pienistä" oireesta vaan on oikeesti joko kovaa kuumetta/ripulia/oksentelua jne!

Ehkä mä vaan nyt odotan ens viikkoon ja koitan tsempata itseäni et järki halooooooooo nyt.

Mutta kiitos lohdullisista sanoista, se aina helpottaa!! :)
 
Mää oon ollu ihan tukossa ja vähä flunssanen koko raskaus ajan :/
Eilen oli toka neuvola ja ekan kerran näin sen mun oman terkan ja tosi hyvä käynti oli :) Ihana ihminen ja sain ylimääräsen sykkeiden kuunteluajan parin viikon päähän kun pyysin :) Liikkeitä ei vielä tunnu ja niihin voi mennä vielä useampi viikko, koska istukka edessä. Doppleri mulla on, mutta just kun istukka edessä ja vauva majailee sen takana niin oli haastava saada kuuluviin jopa neuvolassa. Näytössä näkyy aina hyvät lukemat, nut istukka blokkaa ääntä niin paljon, että äänet on vaimeet.

Muuten tänne ei ihmeempiä. Kroppakriisiä ja ahdistusta on ollut ja niistä meen puhuun neuvolapsykologille.

Päppyrä & Mörkö 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: EllenL
Mää oon ollu ihan tukossa ja vähä flunssanen koko raskaus ajan :/
Eilen oli toka neuvola ja ekan kerran näin sen mun oman terkan ja tosi hyvä käynti oli :) Ihana ihminen ja sain ylimääräsen sykkeiden kuunteluajan parin viikon päähän kun pyysin :) Liikkeitä ei vielä tunnu ja niihin voi mennä vielä useampi viikko, koska istukka edessä. Doppleri mulla on, mutta just kun istukka edessä ja vauva majailee sen takana niin oli haastava saada kuuluviin jopa neuvolassa. Näytössä näkyy aina hyvät lukemat, nut istukka blokkaa ääntä niin paljon, että äänet on vaimeet.

Muuten tänne ei ihmeempiä. Kroppakriisiä ja ahdistusta on ollut ja niistä meen puhuun neuvolapsykologille.

Päppyrä & Mörkö 16+0
Mulla on tänää kans toinen neuvola ja se on myös nyt ekaa kertaa oman neuvolatädin kanssa et saa nähdä millanen tyyppi se on :) Kauhee jännitys päällä että kuuluuko sydänäänet vai ei. Mulla ei oo tietoa missä kohtaa istukka on, mutta kohtu on sen verran kallellaa, että nt-ultrassa tosiaan piti alakautta ultrata että saatiin vaavi kunnolla näkyviin. Tästä syystä en oo myöskää uskaltanu ostaa doppleria kotia kun kuitenkaan en niitä sykkeitä sais kuulumaa ja sit iskis paniikki :ROFLMAO:

Tänään 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: EllenL
Liikkeiden bongailu jatkuu. <3 Tänään ja eilen olen pariin otteeseen tuntenut liikkeitä siten, että olen ollut 100% varma, että ne on nimenomaan vauvan liikkeitä. Paljon voimakkaampana kuin aiemmin. Niin ihmeellinen ja ihana tunne, vau! <3 Missähän vaiheessa suunnilleen liikkeet alkaa tuntua säännöllisesti? Tai siis kun tähän asti on tuntunut silloin tällöin (päivittäin kuitenkin) sitä kuplivaa ja kutittelevaa tuntemusta, ja nuo voimakkaammat liikkeen tuntemukset oli eilen aamulla töissä ja illalla saunassa, ja tänään kertaalleen aamupäivällä. Ja sitten muutoin päivän mittaan välillä sitä aiemmanlaista hennompaa tunnetta. Olen kuitenkin lukemani perusteella ymmärtänyt, että siinä vaiheessa kun liikkeet ja potkut alkaa tuntua kunnolla, niin niitä on hyvin säännöllisesti / tiheästi. Onko täällä aiempia raskauksia läpikäyneitä, joilla on kokemusta?

Tänään rv 18+0
 

Yhteistyössä