Helmikuiset 2020

@Päppyrä mulla ei ole tuntunut vielä minkään laisia liikkeitä tai hipaisuja, et nou hätä :). Mulla tais neuvolasta vinkata, että liikkeet saattaa alkaa vasta rv 20 jälkeen tuntumaan, koska kohtu niin takana + en tiedä istukan paikkaa. Mutta kyllä se välillä itteensäki on mietityttäny, kun monilla tosiaan liikkeet jo näkynyt vatsan päältä selkeästi :confused:
 
@Päppyrä Mä tuun myös rauhoittelemaan, että normaalilta kuulostaa! Mulla on vasta nyt 20+ tuntunut sellasia liikkeitä jotka selvästi voi tunnistaa liikkeiksi, ja nekin siis todella hentoja. Ei oikein tunnu vatsan päältä kun tosi harvoin. Eikä mitenkään säännöllisesti, huomaan vaan iltasin kun käyn makaamaan ja tunnustelen rauhassa. Silloinkin saattaa tuntua tai olla tuntumatta.. No tossa rakenneultraa edeltävänä päivänä (20+2) tunsin ekan kunnon liikkeen vatsan läpi ja sekin oli vaan yks yksittäinen. Tuntu muuten tosi omituiselta.. :LOL:

Saa muutenkin varmaan olla aika voimakkaat liikkeet että alkaa tuntua istukan läpi (n) Ei varmaan tässä kohtaa vielä ole ihan sellaisia voimia pienillä.

Tsemppiä kaikille rakenneultriin, toivottavasti kaikki saa yhtä hyviä uutisia sieltä kun nyt on jo tullut :)
 
Kiitos kaikille rauhoitteluista :love: Iltapäivällä alkoi pieni sitten liikkua vähän ja nyt illalla tuntunut muutamia pieniä tökkäisyjä/värinöitä/kuplia :) Aloin jo pelkään, että kuullaan ru:ssa pienen kuolleen tms kamalaa... Heti alkaa paniikkikelat pyöriin päässä ja kauhukuvat pahimmista vaihtoehdoista tulee mieleen.
Kaveri sanoi, että hän on tuntenut joka päivä liikkeitä vasta 26+ viikolta ja hänellä neljä lasta. Toi istukka tosiaan blokkaa niin paljon liikkeitä ja ihan minihän se vielä on vaikka tuntuu, että miten mun mahaan voi mahtua joku 20+ cm kaveri :D Ja se kasvaa tosta vielä paaaaaaaljon :ROFLMAO:
 
Rakenneultrassa kaikki kunnossa. Tyttöä kätilö meille povasi. :) Siellä olikin melkoinen akrobaatti masussa. Vaavi oli päättänyt hankaloittaa mittojen ottamista pitämällä varpaita otsallaan. :D

Mulla tulee nyt loppuraskauden ajan olemaan seuranta neuvolan lisäksi äitiyspolilla tämän raskausdiabeteksen vuoksi. Nyt odottelen aikaa sisätautilääkärille, joka arvioi lääkehoidon tarpeen, kun ei paastoarvoissa tapahtunut kohentumista äitiyspolin lääkärin ja kätilön ruokavalio-ohjauksella. Toivottavasti aika tulee pian.. 4vk päästä sitten aika äitiyspolin lääkärille. Vähän ahdistaa, kun joka kerralle sattuu eri lääkäri. :( Olis helpompaa kun olis aina sama.
 
@Matkallamamaksi Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :love: Teillä onkin sitten aikamoinen akrobaatti tulossa :D Meillä oli taas hankaluuksia saada päälaki näkyviin, kun poika piti sitä itsepäisesti mun lanneluiden välissä :LOL: Ja sitten kun aivot saatiin näkyviin niin päätti että sydäntä en kyllä näytä ja meni kunnon kippuraan. Onneksi kaikki kuitenkin saatiin näkyville.

Tuo raskausdiabetes on kyllä ikävä kaveri. Itsekin enemmän tykkäisin jos olisi aina sama lääkäri, mutta ei noille varmaan oikein minkään voi :( Ite en oo kauheasti raskausdiabetekseen tutustunut mutta hyvä kuitenkin että ne seuraa ja tutkii noin aktiivisesti :)
 
Pitkästä aikaa tännekin pääsee kirjoittelemaan! Lukemassa oon käynyt teidän höpinöitä kyllä mutta jotenkin vaikeeta kirjoittaa omia kuulumisia. (n) Kaikki on mennyt hyvin, ensimmäisen saikun jouduin töistä ottamaan viime viikolla jatkuvien selkäkipujen vuoksi. Seisominen aiheuttaa välillä tuskaisia hetkiä, mutta nyt mulla on ollut tukivyö tällä viikolla töissä niin eipä oo sattunut juuri yhtään (y) Liikkeitä odottelen malttamattomana! Yksi pikku tökkäisy tuli viikko sitten ja yhden kuplinta kerran jälkeen oikein ärsyttää ettei tunnu enempää:ROFLMAO: Vaikka pitäisi olla tyytyväinen että edes jotain tuntuu. Tai sitten mun mieli vaan tekee tepposet ja luulen tuntevani koska haluan sitä niin kovasti:love::D Hirveesti hankintoja ei olla vielä tehty. Parit vaatteet, pinnasänky, unipesä ja imetystyyny on ilmestynyt vaivihkaan vaikka ei olisi vielä mitään pitänyt ostaa :whistle: Mutta onhan se nyt ihana ostella vavve aiheisia asioita. Mä oon niin onnellinen tällä hetkellä tästä kaikesta että pakahdun ihan:love: Mulla maha (ja tissit) kasvaa kovasti joka viikko ja rakastan esitellä koko maailmalle että oon raskaana, eli tiukat paidat on pop tällä hetkellä :LOL:Rakenne ultra meillä kahden viikon päästä. Nyt voi sanoa jo "jo", koska tätä on odotettu nt ultrasta asti! Toivottavasti saadaan sukupuoli tietää silloin, kauheasti on poika fiilis, mutta saas nähdä. Tsemppiä kaikille tulevaan! :love:

Rv 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Muhkupallero
@Muhkupallero, Se on kyllä tosiaan viheliäinen vieras tämä raskausdiabetes. Itsellekin tuli ihan puun takaa, enpä olisi arvannut että se omalle kohdalle sattuu.

Onko täällä muuten muita, jotka on jo käyneet sokerirasituksessa, vai onko se teillä vielä edessä päin? Itse kävin altistavien tekijöiden vuoksi jo 12+ viikolla. Sieltä lukien on sitten eletty sellaisessa kurissa ja nuhteessa ruokavalion suhteen, etten eläissäni ole näin terveellisesti syönyt, vaikka ihan terveet elintavat alkujaankin omaava olen. :D Sen jälkeen ei ole mennyt suusta alas mitään missä on vehnää tai lisättyä sokeria. Ja monta muutakin asiaa toki karsiutunut ruokavaliosta. Välillä on vähän ikävä herkkuja. Mutta äkkiäkös tässä vielä 4,5kk porskutetaan ilman niitä. :D Kun on hyvä syy. <3

Täällä on vietetty sunnuntai ihan koomassa päikkäreitä torkkuen. Tehtiin miehen kanssa eilen reissu kaupunkiin ja ostettiin vauvalle kaikki tarvittavat vaatteet. Ai että oli ihanaa. <3 Nyt pärjätään ekat kuukaudet, kun on koot 50stä 62een, ja osa 68sta valmiina. Vielä kun saadaan sitten äitiyspakkauksesta tulevat vaatteet. :) Seuraava projekti on sitten muut tarvikkeet. Otti vaan tosiaan niin voimille päivä kaupungilla kävellen, että tänään on sitten verottanut jaksamista. No, silloin pitää levähtää kun tarve vaatii. :)

@Sampura mainitsit selkäkivuista. Täällä kans alkaa selkä vaivata mahan kasvaessa. Huomaa, että alkaa painopiste siirtyä eteen, niin selkä rasittuu. Saapa nähdä, mitä se on sitten loppuvaiheessa..
 
  • Tykkää
Reactions: Sampura
Mä en oo käynyt ollenkaan sokerirasitustestissä ja mun kohdalla on vähän epävarmaa vielä täytyykö käydä ollenkaan. Meillä päin ilmeisesti (ainakin vielä) käytäntönä että vasta olikohan 24 vai 25 ikävuoden jälkeen se tehdään kaikille, sitä nuoremmille tarvittaessa. Täytin juuri 24 ja neuvolassa vähän arvottiin että täytyykö osallistua vai ei, ja ilmeisesti tultiin siihen tulokseen että vasta jos tarve vaatii. Eli ilmenee jotain oireita siihen suuntaan. Saa nähdä täytyykö siinä käydä vielä jossain vaiheessa.

@Matkallamamaksi Jos jotain hyvää tossa sun tiukassa ruokavaliossa niin ei varmaan kauhean paljoa kerry ylimääräsiä raskauskiloja :D Itse oon jotenkin vasta nyt herännyt siihen että tosiaan raskauden jälkeenkin on elämää ja vaikka se oma kroppa ei varmaan päällimmäisenä mielessä pyöriään silloin niin olisihan se ihan hyvä jos vaan mahdollista niin että pääsisi sitten suht nopeasti takaisin normaalipainoon. Toki tiedän että kaikilla se ei onnistu noin vaan vaikka olisikin elänyt terveellisesti. Nytkin oon perus ruokavalion pitänyt suhteellisen terveellisenä mutta sallittuja herkkuja on kyllä uponnut ihan liikaa (n) Tässä ajattelin seuraavaksi panostaa siihen että perus ruokaa tulisi syötyä tarpeeksi eikä sokerihammasta koko ajan kolottaisi. Kuitenkin halutaan sitten lapsellekin mahdollisimman terveelliset ruokailu- ja liikuntatottumukset niin eihän se niin voi mennä että itse vetää sitten kuitenkin joka päivä herkkuja :rolleyes:
 
Hei mulla on ihan ihme "ongelma". Mulla tavallaan puutuu ylävatsa tosta vasemmalta puolelta välillä, silleen jännästi pistelee ja on aika tunnoton mutta silti arka kun hellästi painelee. Ja kutisee myös. Aina tosta samasta kohdasta. Itse arvelen tämän liittyvän jotenkin vatsalihaksiin ja niiden siirtymiseen ja venymiseen.? Ehkä. Tuntuu vaan ihan todella omituiselta. Onkohan kellään mitään hajua mikä mua vaivaa? (n)o_O Mä en googlettamalla ole löytänyt mitään. Nyt menossa 18+6.
 
Hei mulla on ihan ihme "ongelma". Mulla tavallaan puutuu ylävatsa tosta vasemmalta puolelta välillä, silleen jännästi pistelee ja on aika tunnoton mutta silti arka kun hellästi painelee. Ja kutisee myös. Aina tosta samasta kohdasta. Itse arvelen tämän liittyvän jotenkin vatsalihaksiin ja niiden siirtymiseen ja venymiseen.? Ehkä. Tuntuu vaan ihan todella omituiselta. Onkohan kellään mitään hajua mikä mua vaivaa? (n)o_O Mä en googlettamalla ole löytänyt mitään. Nyt menossa 18+6.
Heii, mä törmäsin yhdessä blogissa tähän samaiseen vaivaan. Kyseisellä henkilöllä raskaus oli kylläkin jo pidemmällä, mutta puutuminen ja tunnottomuus johtui kireän vatsanahkan venymisestä, jolloin ihon alla olevat hermot joutuivat pinteeseen ja kiristyivät voisikohan olla samanlaista oiretta?
 
  • Tykkää
Reactions: Sampura
Me aateltiin kanssa nyt viikonloppuna mennä katsomaan rattaita. Jotenkin tää rattaiden ostaminen on musta se tylsin asia :D Hoidetaan alta pois ni ei tarvii enää miettiä!

Ihanaa et on saatu hyviä uutisia ru:ssa. En oo oikeestaan vielä kovin monessa keskusteluryhmässä törmänny siihen, et olis löytynyt jotakin todella ikävää ru:ssa. Tottakai sellaistakin tapahtuu mut ei ainakaan vielä ole osunut silmiin keskusteluryhmissä missä oon.

Ai vitsi mä odotan viikonloppua, motivaatio töissä on 0 jotenkin, väsyttää ja varmaan tää pimeyskin masentaa! Aamusin on vaikea herätä.
 
Mua jännittää sikana ens maanantaina rakenneultra. Pelottaa, että tulee huonoja uutisia tai jotain :( En vieläkään tunne liikkeitä kun harvakseltaa ja hentoina. Sekin huolettaa vaikka tiedän, että on normaalia kuitenkin kun istukka edessä. Eilen poksui puoliväli :love:
 
@Ruusu89 Okei no voihan se kyllä ollakin noin, mulla masu kasvaa nimittäin hurjasti joka viikko! Musta tuntuu että tää outo tunne vaan yltyy joka päivä enemmän ja enemmän. Masu muutenkin kutisee aika paljon eli nahan venymisestä on ainakin osittain kyse:) Saas nähdä miten paljon ratkean, vielä ei ole arpia syntynyt.


@EllenL ah, mäkin niin haluaisin ton vaunu asian pois päiväjärjestyksestä, jotenkin ahdistaa kun en edes tiedä vaunuista mitään! :D Onneksi kaverilta saadaan luultavasti suht halvalla vähän käytetyt yhdstelmärattaat, mutta vaunukoppa pitää itse hommata niihin ja voi herran jestas mulla meni hermot eilen kun koitin googlailla sopivaa koppaa! :geek: Ihan sikana erilaisia, adapterit ym jutut.. Ihan kauheeta! :LOL:

:whistle:!!Seuraavasta jutusta ällövaroitus, lue omalla vastuulla!! :whistle:
Mä huomasin eilen mun emättimen suulla aika rajua turvotusta. Siis siellä sisällä. Tossa yläseinämällä on semmoinen suht iso "möllykkä" mitä ei ole ennen ollut. Se on aikalailla pehmeä mutta kuitenkin aika kova. Todella vaikeeta selittää. Ja viimeksi yhdyntä tuntui todella omituiselta, varmaankin tästä johtuen. Oon lukenut emättimen muutoksista raskaus aikana ja että synnytyttämällä niistä pääsee eroon vaikkakaan ei välttämättä lopullisesti. Onkohan kellään omia kokemuksia tämmöisestä taikka mitään tarkempaa tietoa? Jotain vastaavaa löysin googlaamalla ja mulla on ensi viikolla RU, siellä kysyn kyllä tästä ellei tää rupea aikaisemmin mua jollain tavalla häiritsemään. On siis kivuton mutta jos vähän painelee sitä niin tuntuu tosi oudolta:ninja:

Huh kun näitä kaiken maailman "vaivoja" alkaa tulla pikkuhiljaa. Muuten oon tosi hyvin voiva ollut. Mulla esim kädet puutuu tosi helposti nukkuessa ja jatkuva pissahätä varsinkin öisin alkaa jo nyt tässä vaiheessa rassaamaan hermoja:LOL: Silti mä nautin tästä, musta on aivan sairaan ihanaa olla raskaana! :love:
 
@Päppyrä muakin just samasta syystä kun en tunne mitään, niin jännittää vähän että onkohan kaikki nyt hyvin. Pelottaa vähän että jos tuleekin huonoja uutisia. Kuitenkin nyt niin täysillä elän tässä vauva kuplassa, kaikki jutut mitä ajattelen liittyy tyyliin vaan vauvaan. Vauva vauva vauva koko ajan vaan vauva:love::LOL: Miestä huvittaa lähinnä tää mun hormoni höperyys, kaikki on niin söpöä ja ihanaa! :ROFLMAO: Uskon että kaikki hyvin vauvalla mutta pieni pelko silti. Ja nyt kun alkaa olla näin lähellä RU niin sekin sekoittaa ajatuksia hieman. Tsemppiä sulle kauheesti maanantaille! :love:Mun vuoro sitten torstaina:)
 
@EllenL, Täällä on kans oikeen kunnon fyysistä väsymystä ilmassa. 8-11 viikkojen välillä olin tosi väsyny, ja nukuin vaan kaiken työn ulkopuolisen ajan. Sitten väsymys kaikkosi. Nyt muutama viikko sitten se tuli takaisin, ja oon siis ihan järjettömän väsynyt. Työpäivän jaksaa olla, mutta kun pääsee kotiin, niin ei paljon muuta jaksakaan. Saatan nukahtaa päikkäreille pariksi kolmeksi tunniksi, syödä iltapalan ja siirtyä suoraan yöunille. Ensimmäistä kun odottaa, niin on mahdollista tehdä näin, mutta olishan se kiva välillä pysyä hereilläkin. :D

@Päppyrä, tsemppiä vielä muutaman päivän odotteluun! <3

@Sampura, Sullekin tsemppiä rakenneultran odotteluun. :) Tuosta mainitsemastasi vaivasta ei ole kokemusta tai tietoa, mutta vaivoja ja kremppoja alkaa täälläkin pikku hiljaa ilmestyä.

Vatsa tuntuu aika raskaalta, esim. kumartelu on tosi epämiellyttävää. Selkää särkee, ja öisin pakarat puutuu kylkiasennosta kauheasti. Ja se vessahätä. Puolen tunnin päästä vessakäynnistä on uudelleen hätä, mutta eihän sieltä mitään sillon tule, niin pitäs vaan yrittää kestää. Ja öisin useamman kerran herään vessaan. Ja mulla on tullu sellanen, että on vaikeaa saada rakkoa tyhjennettyä (oli se täynnä tai ei). Tuntuu että pitää pinnistellä hirveästi ja siltikään se ei tyhjene kunnolla. Kävin pissanäytteenkin viemässä tulehduksen varalta, mutta ei siellä mitään ollut. Voikohan sisuskalut vaan olla niin ahtaalla jo tässä vaiheessa, että rakko / virtsaputki on jotenkin pinteessä?

Vaivoista huolimatta mullakin on sellainen olo koko ajan, että aivan ihanaa tämä raskaana oleminen. <3 On tuo mahan kasvaminen niin huikeaa. <3

Täällä on muutenkin laukottu labrassa verikokeissa ja vielä pitäisi uutta pissanäytettä viedä, kun ensi viikolla on sisätautilääkärille aika tämän radin vuoksi. Oli määrännyt pitkän listan verikokeita ja muuta ennakolta. Minä kun luulin että menen vain sokeriseurantojeni kanssa paikalle, mutta ei se ollutkaan niin simppeliä. :D Hyvä kun tutkivat perusteellisesti. Vähän jännittää. Ja huolettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on nyt RU:ssa käyty ja ihan selkeä pieni poika siellä myllerti :p Kaikki oli just niin kun pitääkin ja koko vastasi tasan sitä mitä pitikin eli tänään rv 20+0.

Aiemmin mainitsin kanssa että en ole tuntenut minkäänlaisia liikkeitä ja sama jatkuu edelleen. Nyt selvisi että istukka on edessä, joten tässäpä syy miksi ei tunnu vielä.

Mulla on myös alkanut tuota yöllistä käden puutumista olemaan. Luulin eka että se johtuu mun sykekellosta, joka on yötä päivää ranteessa, mutta nähtävästi on vain raskauden aiheuttamaa. Muuten olo on oireeton paitsi yksi todella epämieluista vaiva vaivaa nimittäin ilmavaivat!! Voi luoja sitä ilman määrää mitä mahassa muodostuu. Noloimpia on yks kaks tulevat röyhtäykset, olen nimittäin asiakaspalvelutyössä ja päivittäin asiakkaiden kanssa keskustelen kasvotusten ja puhelimessa. Tästä vaivasta kun pääsisin eroon, niin olisin onnellinen. Yritetty on liikkua, syödä terveellisesti yms yms. mutta ei (n):ROFLMAO:

Hankintojen suhteen vähän samat suunnitelmat kun @EllenL teillä eli viikonloppuna olis tarkotus lähteä vaunuostoksille :) Meil ei oo mitään käryä vaunuista et millaset on hyvät tms. mutta eiköhän se sit ala vähän selkenemään kun pääsee kauppaan kattelee ja kyselee myyjältä.
 
Kiitos kaikille taas tsempeistä ja kokemuksista :love: Rauhoittaa mieltä aina :)

Vaunut me saadaan kaverilta ilmaseks ja matkarattaatkin sain toiselta kaverilta ilmaseks joten vaunuja ei tarvii stressata ja pohtia. Vaikka kai sekin olis omalla tavallaan hauskaa ollu:ROFLMAO: Parempi näin kuitenkin:D

Tää maha kyllä kasvaa kauheeta kyytiä. Ihan hirvittää välillä kun aamulla huomaa, ettei edellis iltanen turvotuspallo ookkaa enää kadonnu yön aikana vaan tullu jäädäkseen:ROFLMAO::ROFLMAO:
Onhan tää aika ihanaa vaikka kamalaa samalla näiden pelkojen kans. Silti vähän surettaa jo nyt, että mies on hyvin ehdoton yhteen lapseen ja ei enempää. Haluisin toisenkin kerran kokee tän kaiken kun nyt kaikki on uutta ja ihmeellistä.
Oon alkanu jo puhuun, että miten ois toinen sitte esimerkiksi 5-10v päästä:D
 
Ompas kiva lukea muiden kuulumisia täältä :) Tsemppiä rakenneultriin kaikille joilla se on vielä edessä ja onnittelut heille joilla se jo on ollut ja saaneet hyviä uutisia. Huonoja uutisia ei taida olla kenellekään onneksi tullut?

Mulla on vähän ristiriitaiset tunteet tästä raskaanaolosta. Toisaalta on ihanaa kokea se miten oman kehon sisällä kasvaa ja kehittyy pieni ihminen. Ja toisaalta taas vähän rasittaa nämä vaivat :LOL: Mutta siis ehdottomasti on kaiken tämän arvosta sitten jos kaikki päättyy hyvin. En jotenkin osannut varautua siihen että näinkin aikasessa vaiheessa olisi näin paljon vaivoja. Vatsa on jo kunnon pallo ja vaikuttaa aika paljon liikkumiseen ja olemiseen jo nyt. Toissapäivänä olin elokuvissa ja tuli ihan sietämätön olo kun istui paikallaan sen 2.5h. Tuntu että vatsan kohdalla on joku raskas jumppapallo joka estää liikkumisen ja alkoi ahdistaa ihan suunnattomasti ajatus siitä että vielä vähän vajaa 20 viikkoa pitäisi mahan kanssa olla ja se vaan kasvaa entisestään. Mieskin kysy että pitäiskö lähteä jalottelemaan kun pyörin ihan ahdistuksissa siinä penkissä. Tänään taas ollut olo että ompa ihana maha ja ompa ihanaa ku siellä kasvaa meidän poika :ROFLMAO: No, totesin vaan että pitkäaikainen istuminen ei taida enää onnistua.

Mulla alkanut tuntua liikkeet päivittäin ja välillä jopa säikähdän niiden voimakkuutta. Eivät siis siltikään kovin voimakkaita ole vielä mutta kun ne tuntuu oman vatsan sisällä niin onhan se aika erikoinen tunne :love: Harmillisesti ei vielä kauheasti ole tuntunut vatsan päältä, että mieskin olisi päässyt tunnustelemaan.

21+6
 
Ompas kiva lukea muiden kuulumisia täältä :) Tsemppiä rakenneultriin kaikille joilla se on vielä edessä ja onnittelut heille joilla se jo on ollut ja saaneet hyviä uutisia. Huonoja uutisia ei taida olla kenellekään onneksi tullut?

Mulla on vähän ristiriitaiset tunteet tästä raskaanaolosta. Toisaalta on ihanaa kokea se miten oman kehon sisällä kasvaa ja kehittyy pieni ihminen. Ja toisaalta taas vähän rasittaa nämä vaivat :LOL: Mutta siis ehdottomasti on kaiken tämän arvosta sitten jos kaikki päättyy hyvin. En jotenkin osannut varautua siihen että näinkin aikasessa vaiheessa olisi näin paljon vaivoja. Vatsa on jo kunnon pallo ja vaikuttaa aika paljon liikkumiseen ja olemiseen jo nyt. Toissapäivänä olin elokuvissa ja tuli ihan sietämätön olo kun istui paikallaan sen 2.5h. Tuntu että vatsan kohdalla on joku raskas jumppapallo joka estää liikkumisen ja alkoi ahdistaa ihan suunnattomasti ajatus siitä että vielä vähän vajaa 20 viikkoa pitäisi mahan kanssa olla ja se vaan kasvaa entisestään. Mieskin kysy että pitäiskö lähteä jalottelemaan kun pyörin ihan ahdistuksissa siinä penkissä. Tänään taas ollut olo että ompa ihana maha ja ompa ihanaa ku siellä kasvaa meidän poika :ROFLMAO: No, totesin vaan että pitkäaikainen istuminen ei taida enää onnistua.

Mulla alkanut tuntua liikkeet päivittäin ja välillä jopa säikähdän niiden voimakkuutta. Eivät siis siltikään kovin voimakkaita ole vielä mutta kun ne tuntuu oman vatsan sisällä niin onhan se aika erikoinen tunne :love: Harmillisesti ei vielä kauheasti ole tuntunut vatsan päältä, että mieskin olisi päässyt tunnustelemaan.

21+6
Minäkin olen ihmeissäni, että jo tässä vaiheessa on niin paljon erilaisia "vaivoja". Jotenkin tosiaan olisi ajatellut, että niitä tulisi enemmälti loppuraskautta kohti.

Itselläkin liikkuminen on vaikeutunut, se ei tunnu vatsassa hyvältä. Jotkut kulkee reippaissa jumpissa ja juoksulenkeillä, täällä ei puhettakaan. :D Hidas löntystely lähinnä onnistuu. Omaa kroppaa kuunnellen menen.

Itsekin välillä säikähdän liikkeiden voimakkuutta. Tulee sellaisia pakkonytkähdyksiä, kun sattuu potku sopivaan kohtaan. Näyttää varmaan ulkopuolisille järkevältä. Haha. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Muhkupallero
@Sampura
Joo mäkään en tiennyt vaunuista yhtään mitään ja ei voi muuta ku hämmästellä kuinka kalliita osa on.
Tosta emättimestä niin täytyis varmaan itsekin tsekkaa jollaki peilillä et miltä se alapää näyttää, en oo kattonut sitä kertaakaa nyt raskaana :D. Oon ymmärtänyt et muutokset on ihan normaaleja. Seksi ei kyllä oo maistunut oikeen. Ei se satu mut tuntuu oudolta, jotenkin ei osaa rentoutua. :(

Niista vainuista:
Päädyttiin sitten britax smile 2, josta olinkin jo netissä lukenut et hinta-laatusuhde hyvä. Ne tuntu käsissä hyviltä ja no en mä tiedä, ei mulle mitään sellasta OOOOOOOOH NÄMÄ NE ON tunnetta tullut mut nyt asia on hoidettu :D Kokeilin kanssa jotakin tosi kalliita ja kun vertas noihin niin olihan ne ihan erilaiset, sellaset jämäkämmät mut oon lukenut noista paljon hyvää ja se riittää nyt mulle. En jaksa vaivata päätä enää asialla.

@Matkallamamaksi
Joo tää väsymys on ihan järkyttävää. Edellinen yöki meni taas niin et heräsin kesken yötä enkä saanu pariin tuntiin unta ja kyllähän sen sit jo arvas et aamulla ei oo mikään pirtein olo. Tulee sellanen krapulainen olo jos unet menee pilalle. Nyt sitte vaa tsemppi päälle töihin ja tekohymyä naamaan.. :D
 
Ultrassa kaikki mitä sai näkyviin oli hyvin. Ens viikon tiistaina uus ultra kun ei saanu näkyviin sydämestä jotain yhtä juttua, muut sai näkyviin ja normaaleilta näytti. Lääkäristä itsestään jäi tosi paha mieli. Alussa sano, että kysykää sitten jos tulee kysyttävää. En siinä heti todellakaan kehdannut sukupuolta kysyä kun kiinnosti vauvan vointi. Lääkäri turhautu silmin nähden kun ei saanut näkyviin kaikkea ja vauva ei suostunu liikkuun suotuisaan asentoon. Sit se lääkäri vaan lopetti ultraamisen, ei saatu siis tietää sukupuolta eikä saatu kuvia. Ultran jälkeen kysyin näkyikö sukupuolta niin se olisi kuulemma pitänyt itse kysyä kesken ultran ja valitus virsi siitäkin saatiin, että se sukupuoli ei ole pääasia vaan ne rakenteet. Teki mieli huutaa, että v**tu ihanko näin tyhmänä mua pidät. Istukkakin haittas näkyvyyttä ja lääkärillä vaikutti olevan huono päivä. Mieskin on ihan ihmeissään lääkärin käytöksestä. Toivottavasti viikon päästä olisi eri lääkäri ja vissiin ultrakuvatkin pitää sitten itse kysyä ja pyytää. Itkettää vaan, onneksi vauvalla kaikki hyvin kuitenkin, vähän se sydän jännittää, mutta vakuutteli sen näyttävän normaalilta sen osalta mitä näki.
 
@Päppyrä Oho ompas ollut ilkeä lääkäri :eek: Ainakin omaan korvaan kuulostaa aika epäasialliselta käytökseltä.. Meillä ainakin lääkäri/kätilö (en nyt muista kumpi oli) kysyi heti ensimmäiseksi että jos sukupuoli näkyy niin saako kertoa/kiinnostaako se. Naureskeli että onneksi ei tarvinnut yrittää sitä salata kun näkyi aika selkeästi. Tottakai rakenteet on siinä se pääasia mutta kai se sukupuolikin nyt saa kiinnostaa jos se saadaan näkyville..

Toivottavasti teille sattuu tuolle toiselle ultra kerralle eri lääkäri, suurin osa onneksi on kuitenkin ammattitaitosia ja todella ihania. Jospa se sukupuolikin siellä toisella kerralla näkyisi kunhan ensin saa sen sydämen näkyviin :)

Ainiin ja meillä ei ainakaan ole tarvinnut yhdessäkään ultrassa kysellä erikseen kuvia, kyllä niitä on aina otettu sopivista kuvakulmista ihan pyytämättäkin.. Ja ru:ssa jos oli toive jostain tietystä kuvakulmasta (kuten vaikka kasvoista tms) niin sekin pyrittiin järjestämään jos vaan oli mahdollista. Me saatiin ihan jo pelkästä vehkeestä 2 eri kuvaa :LOL: Ihan pyytämättä.
 

Yhteistyössä