Helmikuun helmet 2014

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!

Joulupukki toi tosi paljon leluja pojalle, niistä paras on kävelykärry, tosin Leon mielestä siinä pitää istua kyydissä tai tutkia pyörien liikkumismekanismia :)

Oltiin tänään snadi stadissa (sisäleikkipuisto) jossa poika meni ihan huimaa vauhtia ja hihku mennessään. Pakko se on myöntää että tuosta on kasvanut taapero. Niisk.. Mutta kivaa oli koko perheellä!

Nyt kun lunta on tännekkin tullut niin ollaan melkein joka päivä käyty pulkkailemassa, koira vetänyt pulkkaa jossa poika istunut tyytyväisenä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hortensia MacAnkka
Joulu tuli ja meni. Eilen palattiin reissusta kotiin ja olipa kyllä virkistävää päästä pois arjen keskeltä. Poika nautti ihan mahdottoman paljon kun näki mummia, tätiä ja 11 kuukautta vanhempaa serkkuaan. :)

Lahjoja pieni mies sai hurjat määrät. Lemppari on mummilta saatu mönkijä jolla pääsee kurvailemaan ja joka toimii samalla myös taaperokärrynä. Leluja tuli muutenkin paljon, samaten vaatetta.

Jäbä on nyt viimein opetellut laskeutumaan nätisti alas seisomasta, toki perään tarvii katsoa edelleen tiiviisti. Osoittaa myös kädellä jos tahtoo jotain. Tukea vasten seisoo usein yhdellä kädellä kiinnipitäen.
Hampaita tulee, kohta ylhäällä on jo neljä hammasta jahka nuo puhkeamassa olevat kaksi tulee ikenestä kunnolla läpi. :)
 
miss_piggy
Täälläkin joulu vietetty mummolassa, 2 yötä oltiin mun vanhemmilla ja nyt toista yötä takaisin kotona. Poika sai mummulta ja tutalta lahjaksi sellasen muovisen traktorin ja peräkärryn ja muovisen junan jotka voi ottaa kesällä hiekkalaatikolle. Anopilta se taaperokärry jonka minä kävin ostamassa, ja sitten multa vielä sellainen pieni helisevä lelu. Ei viititty kauheena lahjoja ostaa kun leluja ja vaatteita on vaikka muille jakaa. Mun serkut (siskokset) kun antoivat omien poikiensa vaatteita tässä jo kesällä useamman pussin joten on vähän liikaakin kampetta :)

Leevillä on ollut tänään kuumetta. Mittasin tuossa 38 astetta. Muutoin oma itsensä, leikkii ja syö mutta normaalia väsyneempi. En tiedä voiko tuo lämpöily sitten johtua että tulisi lisää hampaita.
Alhaalla täällä on vasta 2 hammasta enkä ole nähnyt tuleeko lisää mutta ylhäällä on jo 4 näkyvissä. No, jos kuume jatkuu maanantaina niin täytyy soittaa lääkäriin. Koitetaan nyt vain antaa lääkettä ja tarkkailla tilannetta.
 
Moikka pitkästä aikaa!

En ole hetkeen käynyt täällä kirjoittelemassa, mutta lueskellut olen aina välillä. Joku kysyi tuolla siitä meidän onnettomuudesta, rattaat siis kippasivat suoraan eteenpäin, kun pienet eturenkaan ottivat kiinni johonkin. Poika oli kasvot menosuuntaan joten rattaat kaatuivat suoraa pikkuisen päälle :( Kaikki hyvin onneksi. Nenäkin parantui nopeasti!

Poika oli 10kk neuvolassa 77cm pitkä ja painoa 11,5kg :) melkoinen jässikkä! Omalla käyrällään kasvaa tasaisesti. Nauvolasta saatiin myös hieman ikäviä uutisia. Pojan vasen kives joudutaan "vapauttamaan", koska se ei ns. pysy paikallaan. Toimenpide tehdään siis leikkauksella nukutuksessa. Meillä on aika kirurgiselle alkuvuodesta jolloin sovitaan leikkauksen ajankohta.

Täällä on tapahtunut ihan hurja kehityspyrähdys. Jätkä kävelee itse! Ihan uskomatonta. Olin kyllä jo kauan sitä mieltä että varmasti kävelee ennen joulua ja niinhän siinä sitten kävi! Hän sanoo "äiti" ja ruokapöydässä jos ei heti saa niin hokee "anna, anna" :) Poika juo myös itse mukista. Siis sellaisesta oikeasta muovimukista jossa on kahva. Meillä myös nukutaan paremmin kuin koskaan. Yöunet alkaa klo 19 ja nukkuu aamun noin klo 8.30 saakka. Aamupäivällä nukkuu noim 1,5-2h unet ja päivällä vielä tunnin tirsat.

Myöhäiset jouluntoivotukset äideille ja pienille, hyvät uudet vuodet myös kaikille! :)
 
Meillä treenataan taaperokärryn avulla kävelemistä. Hirveen kivaa hommaa pojan mielestä, tosin tarvii siinä olla tiiviisti mukana turvaamassa menoa ettei nenälleen lentäisi kärryineen.

Mies palasi töihin joululomilta ja poika on nyt ihan sylivauva. Ihan jatkuvasti kiipeää meikäläistä vasten pystyyn ja vaatii päästä syliin. Tee siinä sitten mitään kotiaskareita... :)

Mä nyt yritän vähentää tissittelyä, jos päästäisiin siihen neljään imetykseen + yöimetykset per päivä. Nyt saattaa imetyksiä olla päivän aikana 6-7 ja ruoka ei taas meinaa maistua kunnolla, niin joskos tuo imetyskertojen harventaminen auttaisi.
Ruokaa karkeutan silkkikurkulle hissukseen. Nyt menee jo suht karkeakin tavara kurkusta alas, kunhan joukossa ei ole mitään jättimäisiä klönttejä. Tuoreraasteita annan soseiden kanssa. Hapanmaitotuotteita maistellaan.
Haasteensa tuo sormiruokailuun se, ettei jätkä laita itse suuhunsa _mitään_. Pyörittelee ruokia käsissään innostuneena, mutta mikään ei ikinä eksy suuhun asti. Banaania taisi kerran vahingossa maistaa kun tunki banaanissa sotketut sormensa suuhunsa.
No, kai tuo joskus oppii syömisen jalon taidon...

Yöt sentään on ainakin toistaiseksi taas normalisoituneet. Viime yönä herättiin kahdesti tissille (02 ja 04.30). Miehen jouduin tosin passittamaan olkkariin nukkumaan kun kuorsasi niin mahdottomasti (taisi töihinpaluu vähän väsyttää).

Muuten on sellainen alati hyväntuulinen vesseli. Virnuilee, hassuttelee ja mm. tykkää olla "hippaa" koiran kanssa (kun koira tulee poikaa kohti, poika syöksyy kikattaen minun luo turvaan). :D
Kova höpöttäjä, selostaa jatkuvasti jotain. Nyt hitti"lause" on "mäoonvauvva" - ei siis oikeasti tietenkään sano noin, mutta tuolta yksi hokemansa kuulostaa.
Välillä oikein käskevään sävyyn tokaisee "ÄI-TI". :D

Mun tarvis nyt vuodenvaihteen jälkeen keksiä pojan kanssa jotain uutta aktiviteettia. Tutkailla vähän onko alkamassa jotain äiti-lapsi -jumppia tms.. Tai löytää edes lenkkeily-/kahvitteluseuraa jolla olis suht samanikäinen lapsi.
 
miss_piggy
Meidän poika ei kyllä vielä puhu mitään sanoja eikä osaa kävellä, taaperokärryä vasten nousee kyllä seisomaan.
Täällä kuumeiltiin 3 päivää ja 2 yötä. Eilen käytiin Terveystalossa, mutta crp oli onneksi ok, oli lukemissa 8 ja viime yönä ei sitten enää kuumetta ollutkaan. Nuo 2 yötä kyllä oikeastaan valvoin pojan kanssa ja nukuin koko yönä noin 1-3 tuntia. Välillä jätkä heräsi hysteerisesti itkien ja oli ihan tulikuuma, piti ottaa kaikki vaatteet pois ja kevyt viltti vain peitoksi ennen kuin rauhoittui. Yön aikana kuumeisena vetikin sitten 200ml vettä ja 200ml maitoa, onneksi sentäs nesteet meni alas ja ruokakin maistui sekä jaksoi leikkiä.
Viime yö olikin tosiaan kuumeeton mutta muutoin perus-rauhaton :D En tiedä mistä johtuu mutta on alkanut heräilemään TAAS vähän turhan aikaisin. Tänäänkin oli klo 06:30 sitä mieltä että noustaan ylös, vaikka pitkän aikaa mentiin jo niin, että heräiltiin vasta siinä 08 pintaan.

Mulla alkaa olla ideat loppunut että mitä ruokia tekisi itse pojalle. Usein tuleekin sitten ostettua vaan noita muksun purkkiruokia ja sekoitettua vähän perunaa/makaronia sekaan ja osan noista purkkiruoiastakin olen pakastanut jääpalamuoteissa, kun ei viitsi samaa ruokaa montaa päivää kuitenkaan syöttää.
 
Täällä on mamma vähän jalkapuolena kun aamupäivällä onnistuin murtamaan oikeasta jalkaterästä luun... |O Päivä menikin sitten lääkärillä ja röntgenissä rampaten.
Tämmösiä kaipaakin tuollaisen kymmenkuisen vesselin kanssa, vähän jänskättää miten huomenna pärjätään kun mies on töissä päivän.
 
miss_piggy
Taitaa olla meillä kuitenkin vauvarokko. Poika tosi väsynyt koko aika, itkuinen ja ärtyinen. Pientä punaista laikkua näkyy siellä täällä ja oikean korvan takana imusolmuke hieman turvoksissa. Kuumetta ei kuitenkaan ole ja tuohan menee ohi ihan itsekseen. Että semmoista :D

Hyvää UuttaVuotta kaikille!
 
Hyvää uutta vuotta! :)

Eilen jo kirjoittelin pitkät pätkät asiaa, mutta Kaksplussan sivut jumahti ja koko kirjoitus hävisi bittiavaruuteen. En sitten ketutukselta viitsinyt uudestaan ryhtyä kirjoittamaan...

Meillä poika nukkui ilotulituksesta ja sen aiheuttamasta jytinästä huolimatta makeasti, ei korvaansa lotkauttanut metelille. Edes nukkumaanmeno ei häiriintynyt vaikka melu oli tosiaan melkoinen. Puolilta öin kun lähimmät naapuritkin innostuivat raketteja paukuttelemaan, poika edelleen nukkui kuin mitään jytinöitä olisi ollutkaan. :)

Vuoden viimeisenä päivänä jäbä myös onnistui telomaan itseään oikein urakalla, lentäen ensin tv-tasoa kävelytukena käyttäessään suoraan selälleen laminaatille, lyöden takaraivonsa lattiaan. Hetken itkut ja meno päällä taas.
Myöhemmin kontatessa muksahti selälleen lattialle ja siinä taisi saada kolauksen poskeensa, kun siihen ilmestyi punainen paukama (joka on poskessa edelleen).
Illalla vielä onnistui konttaamaan lähtiessään sotkeutumaan jalkoihinsa ja lensi naama edellä päin lattiaa jonka seurauksena ikenestä tai huulesta valui hetken verta. Onneksi ei mitään isoa haaveria kuitenkaan käynyt!

Itsellä on hieman hankaluuksia parannella tuota murtumaa jalassa. On äärettömän vaikeaa levätä, kun pojalla on joku ihmeen mammanpoikakausi päällä ja on minussa kiinni 24/7. Vaan minä saan syöttää, vaan minun syli kelpaa, en saa poistua näkyvistä ja jos poistun niin alkaa hirveä parku kun taas näkee minut enkä ota heti oitis syliin... :stick:

Kelikin on vallan tammikuinen - sataa kaatamalla vettä. :kieh:

Hui, ensi kuussa vietetään jo 1 v. synttäreitä! :heart:
Kyllä on vauvavuosi mennyt nopeasti.
 
miss_piggy
Täälläkin eilen telottiin itseä, nousi seisomaan olkkarin pöytää vasten ja siitä jotenkin keikahti niin että löi vähän leukaansa pöytään ja sitten kupsahti selälleen kahden tason väliin tuohon lattialle. Onneksi pää osui lattiaan eikä tason terävään reunaan, sellainen pieni väli noiden tasojen välissä mihin jotenkin pyörähti.
Ei käynyt kyllä kuinkaan, kunhan säikähti vaan.
Eilen pistin nukkumaan 19:30 ja simahti saman tien. Aamulla tänään pitikin sitten nousta 06:30 jälkeen, ekoille päikyille mentiin pojan kanssa 08 ja koisittiin tuonne 10:15 asti :) Nyt jätkä vetelee taas unosia. On onneksi jo oma itsensä, eli sairastelu taitaa olla ohi.
 
Jahas, täällä uneton yö takana. Jäbälle iski flunssa ja yöllä valvottiin pari tuntia sekä heräiltiin jatkuvasti. Yöllä oli jo räkäinen ja nyt aamusta nokka alkoi vuotamaan. Yski niin kovin, että oksensi limaa yskiessään.

Toivotaan, että menee ohi nopsaan eikä kovin veisi pojan voimia.
 
Ei enää saa olla rauhassa koneela ni en ole saanut aikaseksi päivitellä meijän menininkiä.

Ensiaskeet poika otti jouluna, vielä ottaa 1-2 askelta kerrallaan. Nyt kävelee itsekseen kärryn kanssa mutta törmää jatkuvasti johonkin. Toissapäivänä oppi kävelemään kuin isot pojat, pitää yhdestä kädestä kiinni ja kävelee vieressä. Kahdesta kädestä talutettuna ei kävele, roikkuu vaan.

Oppinut kiipeilemään ihan liian hyvin, kaikkialle paitsi meijän sänkyyn ja ruokapöydälle pääsee. Onneksi on aika hyvin oppinu tulee jalat edellä alas, toisinaan sukelteee aika rajusti.

Ruoka maistuu paremmin, hedelmäsoseisiin on tainut tulla kiintiö täyteen, niistä ei välitä. Oon antanut nyt piimää ja rahkaa johon oon laittanu banaania. Kunhan ei oo ihan kylmää niin maistuu. Tänään varmaan annan viiliä.

Koira ei oikein enää jaksa pojan kovia otteita, ärähtelee ja menee pois. Saa nähdä miten tilanne rauhottuu.

On se kyllä hurjaa minne se aika rientää, niinkun hortensia totesi, ensi kuussa 1v!!!!
 
Täällä poitsu edelleen järkyttävässä flunssassa. Eilen jo vaikutti olevan paranemaan päin, mutta sitten valvottiinkin jälleen koko yö itkuisen ja todella räkäisen pojan kanssa. Järkyttävä yskä pienellä. Useamman kerran jo oksentanut yskimisen ja liman vuoksi. Kuumetta ollut nyt kolme päivää, neljättä mennään. Tosin nyt aamulla en lämpöä ole mitannut, mutta eiköhän tuo nouse kun yölläkin oli 38.8. Tässä arvon, että lähdetäänkö tänään päivystykseen vai vieläkö odotellaan huomiseen (silloin pääsisimme myös yksityiselle puolelle eikä tarvitsisi potilaan kanssa päivystyksessä jonottaa).
Tuonne päivystykseen kun menee, niin on iso riski päätyä suomen kieltä taitamattomalle venäläislääkärille joka ei muuta neuvoa osaa antaa kuin, että "anna buranaa". : /
Tosin pakkohan se on sinne mennä jos pojan olo tästä vielä menee surkeammaksi.
 
miss_piggy
Hortensia, jos on monta päivää kuumetta niin menisin kyllä lääkärille. Ja tietysti mieluiten yksityiselle. Me mentiin jo kun pojalla oli ollut noin 3 päivää lämpöä päälle 38. Vakuutus kuitenkin korvaa niin ei siinä mitään menetä.
Poika ruvennut heräilemään ihan liian aikaisin. Tänään ei enää suostunut nukkumaan 06 jälkeen vaikka nukahti illalla joskus 20:40... No, päikyille mentiin sitten 08:30, heräsi JO 09:00, mutta silittelemällä sain takaisin uneen ja sitten nukuttiin tuonne 10:50 asti. Aloin olemaan itsekin jo aika väsynyt, en saa illalla unta vaikka menen ajoissa nukkumaan, ja sitten kun poika kitisee yöllä maitoa sen yhden kerran nykyään joskus klo 04-05, se herättää mut sen verran että uudelleen nukahtaminen vaatii silloinkin aikaa. En jaksa nyt tällä hetkellä kouluttaa olemaan ilman yömaitoa, kuitenkin nyt on vähentynyt kerrat kahdesta yhteen joten eiköhän tuo syöminen lopu jossain vaiheessa kokonaan.
 
Nyt löytyy jo 6 hammasta josta 4 ylhäällä.

Kovasti harjotellaa kävelemistä. Pitäisi potta ostaa, voisi ruveta sitä vähän fiilistelemään.

Ollaan pohdittu että yömaidosta pitäisi lähiaikoina luopua, ajatuksena myös keväällä totuttaa lastensänkyyn jotta saadan uudelle vauvalle pinnasänky. Tutista tuskin vierotetaan vielä, otetaan sit 2 lasta samalla kerralla. Poika syö tuttia kuitenkin vain uni aikana, ei koskaan hereillä ollessa.

Töiden ohella käydään muskarissa, vauvauinnissa ja avoimessa päiväkodissa.
 
Sunnuntaita!

Meillä poika parani flunssasta eikä lääkärille tarvinnut ainakaan toistaiseksi mennä. Toki jos alkaa kuume nousta uudelleen tai yskä ei meinaa talttua, mennään sitten tohtorin pakeille.

Poika osaa antaa kädessään olevan esineen pyydettäessä. Oikein hihkuu onnesta kun oppi niin jännän taidon. :D
Juttua tulee ihan mahdottmasti. Sanoja tapailee jo kovasti. Ei siis vielä ole sen kummempia sanoja bongattu, mutta tokkopa kauaa menee kun sanoja alkaa tulla oikein urakalla. Äiti, isi ja pyy on toistaiseksi ainoat sanat jotka sanoo. Tosin niitä kuulee harvakseltaan. Enemmän sepustaa kaikenlaista omaa puhettaan, on oikeastaan aina äänessä. :heart:

Meikäläinen makaa koipi kipsattuna, leikkausuhka päällä. Lisäksi kaamea räkätauti on nyt minun vaivoinani... Varsin surkea alkuvuosi ollut.
Miehen piti aikaistaa talvilomansa ensi viikolle, koska en kipsatulla jalalla ja kyynärsauvojen kanssa liikkuvana yksinkertaisesti pärjäisi pojan kanssa kahdestaan kotona. Jos murtunut luu täytyy korjata ruuvien avulla ja joudun leikkaukseen, en tiedä miten oikein pärjätään sitten. Toivottavasti kipsihoito riittäisi.
 
miss_piggy
margareta, pysyykö tuon ikäinen lastensängyssä? Meidän poika ainakin on semmonen häkkyrä että pyörii unissaan niin että varmaan putoais jos ei ois korkeita laitoja.

Viime yö oli tosi rauhaton. Jäpikkä heräsi ensin joskus 01 ja pyöri tunnin verran sängyssä, kittasi vettä pullollisen mutta ei ilmeisesti tyydyttänyt juoma-haluja kun sitten veti vielä maitoa ja vasta mun kainaloon nukahti aikansa pyörittyään. Ja 05:30 sama homma, no, taas annoin maitoa ja nyt onneksi nukahti nopeasti uudelleen kun otin heti kainaloon. 2 vaippaakin piti vaihtaa kun pissaahan tuli tuon juomisen mukaisesti.
Meillä ei oo vielä yhtäkään yötä ollut melkein vuoden aikana, että poika olis nukkunut koko yön hyvin ja heräilemättä. En tiedä miten on tullut tuollainen aamuvirkku, kun minä ja mies ei kyllä koskaan herätä kovin aikaisin ellei ole pakko.

Hampaita ei ole tullut lisää, en ole ainakaan nähnyt. Ylhäällä edelleen 4 vierekkäin ja alhaalla 2. Osaa laskeutua nyt itse pyllylleen jos nousee seisomaan, eli ei tartte aina avustaa. Kovasti leikkii pikkuautoilla ja traktoreilla. Päristelee ja pörisee.
 
piggy- kohtahan ne oppii kiipee jo pinniksestä ite pois :) Ajattelin sellasta missä jalkapäässä kulkuaukko ja muuten laitaa. Tarvitaan kuitenki kesäkuussa pinnasämky seuraavalle.

Ihan kamala yö takana, herätiin 24-06.30 45min välein, käytin pojan jo lääkärissäkin muttei ollut korvatulehdusta. Alas tulossa kolmas hammas, ehkä se kiukutti. En tajunnu antaa ees kipulääkettä yöllä, olin niin sekasin ja väsyny.
 
miss_piggy
Minä en kyllä toista pientä jaksais hoitaa kun tässä yhdessä on jo tarpeeks :D Vähintään pari vuotta ikäeroa ellei enemmänkin, sikäli mikäli meikäläisen vehkeet enää edes toimis noin lastensaanti-mielessä kun ikääkin alkaa jo olla ja tämäkin sai alkunsa hormoni-hoidoilla.
Tänäänkin poika oli sitä mieltä että klo 06 jälkeen ei enää nukuta...jepjep. Taidan laittaa pimennysverhot takaisin kamariin.
 
Meillä kanssa yöt oli kaaosta ensin flunssan vuoksi (yhtenä yönä en nukkunut silmänräpäystäkään) ja nyt taitaa puhkeavat hampaat kiusata. Viime yönä poika heräsi tissille neljä kertaa... Meillä siis on pojalla alhaalla 3 hammasta ja ylhäällä 4, ylös on puhkeamassa lisää hampaita (ei ne kaksi viimeksi puhjennuttakaan ole ehtineet kuin juuri ja juuri ikenen läpi).

Mulla ja miehellä on molemmilla just nyt semmonen fiilis, että lapsiluku saa jäädä tähän yhteen. On ollut vähän rankkaa viime aikoina ja ihan heti ei tee mieli käydä samaa härdelliä uudestaan läpi. :D
Veikkaan, että viimeistään vuoden kuluttua kaikki nää fiilikset on jo unohdettu ja ainakin minä haaveilen taas jo toisesta lapsesta. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Ei tämä järkevää taida ainakaan olla ;)

Mä annan kyl nyt suosiolla ennen iltapuuroa buranaa ja jos herää yöllä ennen aikojaan ni annan vielä panadolin, tarvitsen kipeästi unta!

Huomenna käyn töissä näyttämässä nokkaa pitkästä aikaa, en ole töiden ohella ehtinyt omassa paikassa vierailla useaan kuukauteen vaikka aikasemmin kävin 1krt/kk. Töihinpaluu aikasintaa 1/2017 :)
 
miss_piggy
Minäkin olen pojalle antanut useana iltana ennen nukkumaan menoa tuota Pamol F-ää. Meille muuten lastenlääkäri sanoi, että Buranaa kuumeeseen ja Panadolia tms hammassärkyyn jne.

Tein ehkä maailman helpoimpia ohukaisia pojalle. 3 kananmunaa ja 1,5 banaania. Blenderillä sekaisin ja paistetaan pannussa. Yllättävän hyviä. Makaronilaatikkoa myös tein tänään josta jätin vain suolan pois. Voi poikakin sitten syödä sitä.

Itestä tuntuu nyt kun imetys loppui jo ajat sitten, että enää en edes haluaisi imettää vaikka se silloin alussa tuntuikin jotenkin haikealta kun maidontulo loppui. Nyt on vaan jotenkin niin helppo elää ja olla tuon korvikkeen kanssa ja poika ois takuulla purrut multa nännit irti :D Pojalla on meinaan ärsyttävä tapa muutenkin että puree. Jos on sylissä niin saattaa purra olkapäästä tai kaulasta niin että jäljet jää. Samoin kädet ja jalat kelpaa purtavaksi. Nyppii hampaillaan myös iskän ja äitin paitoja.
 
Meillä kans poika puree ja kovaa. Tarraa lujasti kiinni olkapäästä tai vaikka käsivarresta, samoin nukkamukin nokkaosaa tykkää jäytää. Silti ei tissillä hampaitaan käytä (paitsi muutaman kerran on nukahdettuaan saattanut vähän nippasta hampailla).

Itse tässä vasta pohdiskelen imetyksen lopettamista. Poika kuitenkin edelleen viihtyy tissillä hyvin. Päivän aikana imetyksiä on 4-5 + öisin 2 (nyt flunssan jälkeen ja hampaiden puhkeamisen vuoksi kertoja on ollut 3-4). Imetys loppuu sitten kun loppuu, en mitään takarajaa aio asettaa vaikka alunperin mielessä olikin pyrkiä imettämään vuoden ikään. Vai oliko ensimmäinen tavoite onnistua puolen vuoden täysimetyksessä, en enää muista.
On kyllä hyvä olo sikäli, että kaikista alkuvaikeuksista huolimatta imetys on onnistunut näin pitkälle! :)

Tavallaan imetys hetkittäin kyllästyttää, mutta toisaalta sen loppuminen sitten aikanaan tulee olemaan myös haikeaa. Yöimetyksistä olis kiva päästä kyllä jo eroon...
 
miss_piggy
Meillä on nyt menty yhdellä yömaidolla. Poika herää yleensä joskus 01 aikaan jolloin vesipullo kelpaa niin hyvin että nukahtaa uudelleen, ja sitten joskus 04:30 menee noin 50-100ml korviketta, ja samalla vaihdan vaipan jos on tarvis, ja sitten jatkaa uniaan. Mutta, tänäänkin heräsi klo 06 |O Siis monena aamuna herännyt kuuden aikoihin kun ennen oli 07-08!
No, sitten mentiin päikyille jätkän kaa 09 ja heräsin itse 11:10 kun mies tuli ruokikselle kotiin. Poika olisi vieläkin jatkanut nukkumista mutta herätin sitten lounaalle :D Vaunulenkillä käytiin pitkästä aikaa iltapäivällä. Ei olla varmaan kahteen viikkoon käyty vaunuilemassa kun ekku oli kauheet pakkaset ja sitten tuli kauheat lumisateet. Puistossa käytiin vaan keinumassa mikäli oli mahdollista.
 
Heippa hei! Meidän poika on nyt kävellyt jo reilun kuukauden ja porskuttaa menemään jo vakain askelin. Sanoo äiti ja joskus isi. Syö mieluiten itse ja ehdoton suosikkiruoka on lihapullat. Olen tehnyt niitä itse ilman suolaa.

Kylpeminen ja kaikki vesitoiminta on pojalle mieleen, mutta ei vaan tahdo millään pysyä ammeessa, vaan kiipeää sieltä aina pois ja takaisin. On siinä hommaa kun yksi menee ympäriinsä.

Imetys jatkuu vielä. Ajattelin kyllä, että ensi kuussa se voisi loppua. Tulee siitä kyllä haikea fiilis, mutta poika alkaa jo olla niin iso ja aktiivinen, että imetys on meillä välillä todella koomista. Poika ei pysy rauhallisesti sylissä, vaan vääntelehtii ja kääntyilee ja lopuksi seisoo pylly pystyssä sylissäni imemässä tissiä :D

Uutta vauvaa ei meille ole ihan heti tulossa. Mies on niin pitkiä päiviä töissä, että olen viikot käytännössä yksinhuoltaja. En jaksaisi yksin kahta pientä juuri nyt. Tilanne voisi olla toinen, jos olisi osallistuvampi mies.
 

Yhteistyössä