Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

Heippa!
Mulla sama juttu että kaksi nuorempaa pitää kyllä mamman liikkeessä :ROFLMAO:

Viime yö meni ihan harakoille ku heräsin puoli neljä kipeisiin supistuksiin. Siitä onneksi pääsin vielä uneen,mutta puoli viisi sama homma ja siitä sit nousin ylös ku ei enään pystynyt kipujen takia jatkamaan unia.
Nyt on sitten koko aamupäivän ollu epämääräisiä supistuksia, maha sekaisin ja muutenkin kipeä ja väsynyt olo.
Saa nähä eteneekö iltaa kohti vai onko vain huonompi päivä tänään.
Iltapäivällä olisi taas neuvola käyntikin.

Täällä alkoi aurinko paistamaan:) pitkästä aikaa. Sieltä se kevätkin tulee pikkuhiljaa.

Hyvää vimppaa tammikuun päivää kaikille ja voimia jokaisen odotukseen.

Mukla 39+2
 
Oi kuinka jännää, kun alkaa itse kullakin olla jo jos jonkinmoista oireilua lähestyvään synnytykseen :love: Monta kertaa päivässä pitää käydä lukemassa onko tullut vauva uutisia :D
Piinamiinalla kyllä alkaa olla jo hyvinkin jännät paikat!

Boomkaa mulla on jonkin aikaa ollu toi sama vaiva oikeassa jalassa! Nivunen /lonkka särkee kokoajan, välillä pistää ja vihloo pakaraan ja tosiaan on lähtee kokonaan jalka alta :( Kävely on tosi vaivalloista välillä ja mun pitää ihan ottaa tukee jostain... Mäkin kuljen potkukelkalla kun en vaan jaksa enää kävellä ja saa tosiaan istahtaa välillä jos sille tuntuu :D

Mielialan vaihteluista on täällä välillä puhuttu : mulla nyt iskeny moinen. Välillä oon kuin auringon paiste ja seuraavassa hetkessä saatankin itkee ja raivota kun joku ei menny mieliksi. . Ja sit on iskeny semmonen "mä oon niin yksin" -fiilis, kun oon kaikki päivät täällä vaan kuopuksen kans kotona. Tiiättekö, niinku joku teini angsti, "kukaan ei tykkää musta, kukaan ei soita eikä käy kylässä, mulla ei oo yhtään kavereita ja oon ihan inhottava ja lihava ym ym. o_O Mun piti soittaa ystävälle (joka on myös tulevan vauvan kummi) että tulis pelastamaan mut tältä itsesääliltä, ja tänään sitte tuleekin lastensa kanssa meille yökylään :love: Mä niin kaipaan aikuista seuraa!!!

Tänään on muutes neuvolakin. . Vasta klo. 15:30. Tuun sit kertoileen taas kuulumisia (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Oi kuinka jännää, kun alkaa itse kullakin olla jo jos jonkinmoista oireilua lähestyvään synnytykseen :love: Monta kertaa päivässä pitää käydä lukemassa onko tullut vauva uutisia :D
Piinamiinalla kyllä alkaa olla jo hyvinkin jännät paikat!

Boomkaa mulla on jonkin aikaa ollu toi sama vaiva oikeassa jalassa! Nivunen /lonkka särkee kokoajan, välillä pistää ja vihloo pakaraan ja tosiaan on lähtee kokonaan jalka alta :( Kävely on tosi vaivalloista välillä ja mun pitää ihan ottaa tukee jostain... Mäkin kuljen potkukelkalla kun en vaan jaksa enää kävellä ja saa tosiaan istahtaa välillä jos sille tuntuu :D

Mielialan vaihteluista on täällä välillä puhuttu : mulla nyt iskeny moinen. Välillä oon kuin auringon paiste ja seuraavassa hetkessä saatankin itkee ja raivota kun joku ei menny mieliksi. . Ja sit on iskeny semmonen "mä oon niin yksin" -fiilis, kun oon kaikki päivät täällä vaan kuopuksen kans kotona. Tiiättekö, niinku joku teini angsti, "kukaan ei tykkää musta, kukaan ei soita eikä käy kylässä, mulla ei oo yhtään kavereita ja oon ihan inhottava ja lihava ym ym. o_O Mun piti soittaa ystävälle (joka on myös tulevan vauvan kummi) että tulis pelastamaan mut tältä itsesääliltä, ja tänään sitte tuleekin lastensa kanssa meille yökylään :love: Mä niin kaipaan aikuista seuraa!!!

Tänään on muutes neuvolakin. . Vasta klo. 15:30. Tuun sit kertoileen taas kuulumisia (y)
Haasu,kuulostaa niin tutulta tuo sun teksti :) mulla kans välillä maailman yksinäisin olo ja tunteet heittelee sinne ja tänne:LOL:
Mie saan onneksi myös tänään ystävän käymään niin kiva jakaa ajatuksia.
Mukla
 
Täällä on limatulppa lähtenyt pienissä erissä liikkeelle. On aika mahtavaa, että synnytys näyttää käynnistyvän luomuna just kreivin aikaan. Eli todennäköisesti ylihuomenna näitä aikoja meillä on pieni tyttö sylissä. :)

Piinamiina 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Moi kaikille pitkästä aikaa! En ole kirjoitellut koska olen loppukaudesta saakka ollut lasaretissa korkean verenpaineen takia. Kun tultiin, oli yläpaine 180... Nyt oon lääkityksellä ja paineet heittelee välillä 110 ja 175. Itse en tunne eroa ilossa oli sitten paineet koholla tai ei. Tylsäähän täällä on mökkiä kun olo on ihan OK, mutta näillä mennään. Ja niin, eivät suostu alatiesynnytykseen näillä spekseillä eli sektio tiedossa, ehkä jo loppuviikosta! Mitenkähän Suomessa toimittaisiin? Ainakin olisivat jo varmaan lähettäneet kotiin.

- Vagabonda 37 + 3
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! En ole kirjoitellut koska olen loppukaudesta saakka ollut lasaretissa korkean verenpaineen takia. Kun tultiin, oli yläpaine 180... Nyt oon lääkityksellä ja paineet heittelee välillä 110 ja 175. Itse en tunne eroa ilossa oli sitten paineet koholla tai ei. Tylsäähän täällä on mökkiä kun olo on ihan OK, mutta näillä mennään. Ja niin, eivät suostu alatiesynnytykseen näillä spekseillä eli sektio tiedossa, ehkä jo loppuviikosta! Mitenkähän Suomessa toimittaisiin? Ainakin olisivat jo varmaan lähettäneet kotiin.

- Vagabonda 37 + 3
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! En ole kirjoitellut koska olen loppukaudesta saakka ollut lasaretissa korkean verenpaineen takia. Kun tultiin, oli yläpaine 180... Nyt oon lääkityksellä ja paineet heittelee välillä 110 ja 175. Itse en tunne eroa ilossa oli sitten paineet koholla tai ei. Tylsäähän täällä on mökkiä kun olo on ihan OK, mutta näillä mennään. Ja niin, eivät suostu alatiesynnytykseen näillä spekseillä eli sektio tiedossa, ehkä jo loppuviikosta! Mitenkähän Suomessa toimittaisiin? Ainakin olisivat jo varmaan lähettäneet kotiin.

- Vagabonda 37 + 3
 
Hui Vagabonda, tsemppiä sinne! Aika hurjan kuuloisia paineita ollut :eek:

Tulin just neuvolasta. Aika vauhdikas käynti oli, vissiin terkalla ja lääkärillä kiire kotiin kun olin viimonen asiakas :D
Verenpaine ok, 128/69 ja pissa puhdas. Painoa tullut vain hiven lisää viime kerrasta. Sf-mitta keskikäyrällä (32cm) ja vauvan sykkeet 130. Kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni. Eli taidan suunnitella pienen irtioton arjesta meidän poppoolle, kun lääkärikin oli sitä mieltä, että tuskin vauva ihan hetkeen on tulossa. Kehotti kuitenkin pysymään Suomen rajojen sisäpuolella ;)

Tsemppiä kaikille, joilla synnytys lähenee! Innolla oottelen vauvauutisia ja tietysti sitten synnytyskertomuksia :p

BoomKaa ja papunen rv 36+3
 
Hui kun nyt taas entistä enemmän jännittää Piinamiinan puolesta :D

Alkaispa mullakin jotain konkreettista tapahtua... Limatulppa jos alkaa irrota, niin hyökkään heti äitini luokse, lähemmäs synnäriä. Kuopuksesta limatulppa lähti just pikkuhiljaa pe.aamuna irtoomaan ja pitkin päivää sitä tuli. Lauantai aamuna synty tyttö :love: Toki ei välttämättä tarkota että synnytys käynnistyy niin pian vaikka kuinka tulpat poksahtelis. Minusta vauva on ollu paljon tavallista rauhallisempi liikkeissään nyt pari päivää, ehkäpä keräilee voimia syntymään? Tai ehkäpä minun toiveajattelua vain :LOL:

Vagabondalla tosiaan ollu aika hurjat paineet :eek: Ikävää, kun joutuu olemaan sairaalassa, voin vain kuvitella kuinka itellä ahistaisi moinen. ..

Neuvolassa käyty tänään ja eipä mitään uutta tai erikoista. Vauvan pää on todella alhaalla mutta liikkuu vielä, toki ei välttämättä edes kiinnitykään. Kaikki hyvin. Odotellaan siis vaan. Ensiviikon torstaiksi varattiin seuraava käynti, mutta tuumailtiin th:n kanssa että enhän minä sillon enää tule, kun lääkäri veikkasi viime viikolla että vauva syntyy kahden viikon sisällä ja tuo 2vk on täynä ensviikolla ke. :D Saapa nähdä onko lääkärin sanaan uskominen (y)

Uni ei meinaa tulla sitten millään :( En tiedä stressaanko jotenkin alitajunnassa kumminkin synnytystä, vaikka tosi luottavaisena sitä kyllä ootan. .. Nyt useana iltana oon valvonut myöhälle kun en vaan kertakaikkiaan saa unta!
 
Hui kun nyt taas entistä enemmän jännittää Piinamiinan puolesta :D

Alkaispa mullakin jotain konkreettista tapahtua... Limatulppa jos alkaa irrota, niin hyökkään heti äitini luokse, lähemmäs synnäriä. Kuopuksesta limatulppa lähti just pikkuhiljaa pe.aamuna irtoomaan ja pitkin päivää sitä tuli. Lauantai aamuna synty tyttö :love: Toki ei välttämättä tarkota että synnytys käynnistyy niin pian vaikka kuinka tulpat poksahtelis. Minusta vauva on ollu paljon tavallista rauhallisempi liikkeissään nyt pari päivää, ehkäpä keräilee voimia syntymään? Tai ehkäpä minun toiveajattelua vain :LOL:

Vagabondalla tosiaan ollu aika hurjat paineet :eek: Ikävää, kun joutuu olemaan sairaalassa, voin vain kuvitella kuinka itellä ahistaisi moinen. ..

Neuvolassa käyty tänään ja eipä mitään uutta tai erikoista. Vauvan pää on todella alhaalla mutta liikkuu vielä, toki ei välttämättä edes kiinnitykään. Kaikki hyvin. Odotellaan siis vaan. Ensiviikon torstaiksi varattiin seuraava käynti, mutta tuumailtiin th:n kanssa että enhän minä sillon enää tule, kun lääkäri veikkasi viime viikolla että vauva syntyy kahden viikon sisällä ja tuo 2vk on täynä ensviikolla ke. :D Saapa nähdä onko lääkärin sanaan uskominen (y)

Uni ei meinaa tulla sitten millään :( En tiedä stressaanko jotenkin alitajunnassa kumminkin synnytystä, vaikka tosi luottavaisena sitä kyllä ootan. .. Nyt useana iltana oon valvonut myöhälle kun en vaan kertakaikkiaan saa unta!
Mie mietin eilen kans tuota unettomuutta ja omalla kohdalla uupumusta. Miun piti pari tuntia olla koneella hoitamassa oikeita asioita ja vauva kun päätti mukiloida miuta siinä samaan aikaan, niin melkein tuli sellainen uupumuksen lohduton itku. Samalla puhkesi epäilys, että miten ihmeessä tästä selviää, kun aikaa pitää irrottaa lapselle suurin osa päivästä. Onneksi illalla mies lohdutti ja osasi valita oikeat sanat. :love:

Täällä jatkuu limatulpan palasten ja epäsäännöllisten ja epämukavien supistusten linjalla. Tänään mennään jo kevyellä ruokavaliolla ja huomenna tähän aikaan ollaan varmaan jo menossa sairaalaan. Tarkka aika selviää vasta iltapäivällä, kun sairaalassa on huomisen leikkauslistat selvillä.

Tsemppiä odottaville!
 
Huomenta.

Eilinen päivä meni kipujen keskellä. Koko päivän supisteli ja oli menkkamaista vääntöä ja vessassa ramppaamista.
Sitten illalla seitsemän aikoihin tilanne rauhoittui. Masu on tosi alhaalla.

Neuvolassa myös eilen kävästiin ja kaikki ok. Verenpaineet oli 118/68. Viikon rautaa nyt syönyt ja hyvin oli noussut hemoglobiini. Painoa tullu vaan 50gr. Turvotusta mulla ei ole ollenkaan ja sormuksetkin pystyy olemaan vielä sormessa.

No onneksi viime yönä sain nukuttua ettei ihan hirveästi tuota univelkaa kertyis ku tiiän etten sairaalassa osaa taaskaan nukkua kun en ole aiemminkaan osannut.

Tää oli taas tämmöstä omanapa kerrontaa..:oops:

Ja hei tänäänhän alkaa meijän vauvojen oma kuukausi:love:(y)

Piinamiinalle kovasti semiä :)

Kivaa keskiviikkoa ja hyviä vointeja kaikille:)
Mukla 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Jippii!! Meidän oma kuukausi ❤ kukas osaa päivitellä uuden pinon?
Täällä ei mitään merkkejä että synnytys olisi lähelläkään, mitä nyt asiaan kuuluvia häpyliitoksen kipuja ja harkkasuppareita. Mutta viim. tässä kuussa on vauva kainalossa, 14 pvää jos menee yli niin siltikin syntyy 28.2 :D tarkkaan laskettu :DD
Tsemppiä kaikille, joilla jotain konkreettista synnytykseen liittyvää ilmoilla :)

Äippä ja pirpana rv 38+1 !! ❤
 
Hei vaan kaikille! Piinamiinalla on kyllä jännät paikat, kiva seurata miten kaikilla etenee tämä loppu!:)
Myös Muklalla tuntuu kohta lähtö olevan lähellä ja tosiaan onhan meillä sama synnytyssairaalakin, saapa nähdä satutaanko samaan aikaan. :)

Täällä varmaan mennään yliajalle ja reilusti tai niin pää ainakin sanoo koska eilisessä sisätutkimuksessa oli paikat epäkypsät,vaikka supistuksia on tullut, kipeitä ja säännöllisiäkin vielä. Masentavaa ettei ne mitään ole tehneet tuolla vaikka kivuista olisi muuta voinut päätellä. Onko kellään kokemusta kuinka nopeaa paikat tuosta lähtee avautumaan?
Joka päivä sitä liikkuu ja käy kävelyillä mutta vauva taitaa tulla sitten kun on siihen itse valmis, kai se on uskottava.

Turvotusta on kerääntynyt ja olen edelleen myrkytystarkkailussa kotona,kun protskut plussalla, alle viikossa tuli 2,6 kiloa turvotusta (josta sain 5 päivässä kilon pois olemalla syömättä suolaa) Ja paineet vähän koholla, vaikkakin ok onneksi vielä.


Vagabondalle voimia, kiva kuitenkin että pian tapaat pikkuisesi, hurjaa! :)

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla

Yhteistyössä