Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

Hyvää uutta vuotta täältäkin! Viikon sadeputken jälkeen aurinko paistaa taas.

Boomkaa, nyt on lentämiset lennetty ja Suomeen tulen seuraavan kerran sitten vauvan kanssa, varmasti vasta loppukeväästä tai kesällä kun suorat lennot kulkevat (3,5 h). Synnytän siis täällä suunnitelmien mukaan ja toivon, että kommunikointi hoitohenkilökunnan kanssa sujuu jollain konstilla. :) Mä kun täällä ensimmäistä odotan niin ihmettelen vaan miten te suurperheiden äidit jaksatte olla raskaana kun mukana vipeltää touhukkaita taaperoita tai jopa hankalia teinejä! Mä täällä saan ihan rauhassa loikoilla sohvalla ja ottaa just niin iisisti kuin halua. Tsemppiä ja pointsit teille siis!! (y)

Liitoskivuista: Mä en edes ihan tarkkaan tiedä mitkä kaikki tuntemukset voi laittaa liitoskipujen piikkiin. Mulla kipuja on illalla ja ongelmia tulee sängyssä asentoa vaihtaessa. Täytyy tooooosi hitaasti kääntää kylkeä. Supistuksia, eli lähinnä painontunnetta vatsassa tulee päivittäin satunnaisesti eri aikoihin. Yleensä jonkun touhuamisen aikana tai jälkeen. Kävely tuntui vielä pari viikkoa sitten hankalalta mutta nyt taas on ihana tehdä rauhallisia lenkkejä.

Hyvää vuoden ensimmäistä viikkoa! Kuinka moni on muuten jo jäänyt kotiin ja miten te töissäkäyvät jaksatte? Ootteko saaneet "vapautuksia" joistain työtehtävistä?

-Vagabonda 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Täällä olisi töitä vielä kolme viikkoa. Ihan normaalit työtehtävät jatkuu, hitaammalla tahdilla vaan. Haastavinta taitaa olla ihan pienten pukeminen (sylissä puettavat), kun ei enää kädet tahdo yltää laittamaan sukkia, kenkiä, jne. näille :D isompien pyllynpesut sekä tietysti siivoaminen on kaikista raskaimpia mitä tulee mieleen. Ja nukkarivuorossa mua alkaa väsyttää ihan armottomasti :sleep: aikapula koettelee myös; vielä olisi kuukausi koulua, joten esseiden kirjoittamista ja tentteihin lukua piisaisi töiden lisäksi.
Onneksi sitten helpottaa ja pääsee rauhoittumaan äitiyslomalle (y)

Onnea vielä kerran asunnosta äippä 84! Mukava kun pääsee vauvan kanssa nauttimaan uudesta kodista ja ehdit vielä laittamaan kaiken valmiiksikin :love:

Kiva kuulla, että muutkin liikkuu sängyssä hitaasti. Eilen sanoin miehelle, että musta tuntuu ihan sellaiselta merinorsulta kun ei tahdo saada käännyttyä kyljeltä toiselle sängyssä; hirveä ähinä ja puhina, mutta mitään ei tapahdu :LOL: muuten pystyn liikkumaan vielä hyvin, mutta tosiaan vaakatasossa oon ihan avuton.

No vaakatasosta puheenollen, vieläkö seksi sujuu hyvin? :barefoot: Itse huomasin viimeisimmän kerran jälkeen, että paikat alkaa olla aika turvoksissa. Mieli siis tekisi ja alkuun tuntuukin hyvältä, mutta jälkikäteen tuntuu kuin koko alakerta olis ihan tohjona..:unsure:

Mitä kaikkea muille helmikuisille muuten kuuluu? Olis kiva kuulla muidenkin juttuja, miten raskaus etenee ja mitä kaikkea pyörii mielessä :)

BoomKaa ja papunen rv 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, pitkästä aikaa! Oon käynyt lueskelemassa teidän juttujanne, mutta en vaan oo saanu aikaseksi kirjottaa itse. Mulla alkaa huomenna äippäloma ja 21.12 asti oon ollut joululomalla, eli onneksi töihin ei tarvitse enää mennä. Tsemppiä teille jotka vielä töissä käytte!

Meidän pieni on tosi pieni ja jouduttiin ylimääräseen ultraan TYKSiin koska sf-mitta oli niin pieni viimeksi ennen joulua neuvolassa. TYKSissä sanottiin, että on vaan tosi hoikka. Muuten näytti kaikki olevan ok. Vielä 9.1 kontrollikäynti ja huomenna taas neuvola. Ite oon kans ollu tosi pieni näillä viikoilla (tällä hetkellä 34+6).

Nyt viimesten parin viikon aikana, kun ei ole tarvinnut olla töissä on selvästi huomannut, että kroppa on alkanut jo väsyä. Selkä väsyy tosi nopeesti jos joutuu paljon seisomaan tai kävelemään ja samassa asennossa ei pitkään pysty myöskään nukkumaan. Miten teillä muilla nukkuminen sujuu? Käytättekö tyynyjä apuna paremman asennon löytämisessä tms.?

Lähestyvä synnytys alkaa jo vähän pelottamaan ja ahdistamaan kun ei ole mitään käsitystä miten siihen kipuun tulee reagoimaan ja että miten kaikki muutenkin sujuu. Onko muita joita pelottaa tuleva synnytys?
 
Heipä hei!

Farnilla mikä nukkuminen? Täällä on kanssa tuon nukkumisen kanssa ollut tosi vaikeaa. Ennen paras hetki päivästä oli, kun sai pään tyynyyn ja sai alkaa nukkumaan. Nyt oikein pelottaa käydä maate, kun saatan vielä kolmelta yöllä pyöriä sängyssä enkä ole nukkunut silmäystäkään. Nyt löysin siihen ratkaisun muutama viikko sitten. Oon nukkunut sohvalla neljän tyynyn kanssa, kaks pään alla, yks mahan ja yks polvien välissä Muuten on ihan ok, mutta pieni saikkaaminen, kun pitää kylkeä kääntää

Mulla on alkanut kanssa synnytys tulemaan uniin ja pelottamaan ja tämän päivän neuvolakäynnin jälkeen alkoi pelottamaan vielä enemmän. Vauva on perätilassa. Aiemmin on neuvolan täti merkinnyt, että hän oli raivotarjonnassa ja vähän veikkailtiin että jos olis itsellään vielä pyörähtänyt väärin päin. Ens viikolla odotetaan lähetettä taysiin ja koitetaan alkaa kääntämään. Onko kokemuksia jollain perätilasynnytyksestä tai vauvan kääntämisestä? Vähän kauhistuttaa lisää, kun muutenkin ensimmäinen lapsi tulossa, niin en tiedä yhtään mitä on odotettavissa.
 
Kyllä täälläkin lähestyvä synnytys on alkanut jännittämään kun ei tiedä miten kaikki alkaa ja mitä odottaa. Kävin eilen neuvolassa ja neuvolatäti tuumas että kannattee varmaan alkaa jo vähän katsomaan mitä ottaa laitokselle mukaan. Vasta se alko jännittämään.
Kävelylenkit tuntuvat epämiellyttäviltä. Tulee kauhea paine alamahaan, mut kun pääsee potkurilla potkuttelemaan niin ei tunnu missään. (y) Toinen tissi tai nänni oikeastaan on päivittäin ihan sairaan kipeä ja sitä kutittaa, lisäksi siihen tulee helposti haavaumia, toinen ei ole moksiskaan. Olen käyttänyt lanoliinia, bepanthenia ja tummelia. Mutta ei ole kokonaan parantunut. Selkäsärky on myös ilmaantunut. Verenpaineet ovat alkaneet myös heitellä, hain mittarin lainaan niin saa kotona mittailla. Hyvin huomaa kuinka suolanen ruoka nostaa paineet.
Täälläkin nukutaan katkonaisesti. Selällään ei ole enään mukava olla, mut kiitos pehmeän sängyn voin nukkua vielä osittain mahallaan. :LOL: Vessassa vaan pitää juosta 3-4 kertaa yössä. Kolmen jälkeen nukahdan melko sikeästi jopa sinne kahdeksaan asti. Päikkäreitä en oo koskaan pystynyt nukkumaan tai jos nukun niin ei tule uni seuraavana yönä. :unsure: Mut nyt jos lähtisi unten maille pikkuhiljaa, että saa taas yöllä heräillä. ;):D huomenna alkais 33+0
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :)

Synnytys jännittää täälläkin. Koko ajan olen jännittänyt sitä, että ehdinkö ylipäätään sairaalaan, kun matkaa synnärille on 180 km ja asun syrjässä joten ambulanssiakin saattaa joutua odottamaan hyvän tovin ... Kuopuksesta kerkesin sairaalaan kun olin jo 5cm auki ja siitä tuntia myöhemmin tyttö oli jo ulkona. Vielä lisäsi jännitystä kun vaikuttaa olevan isokokoinen poitsu tulossa ja jos synnytys on yhtä vauhdikas kuin kuopuksen, niin joudunko synnyttämään ilman kivunlievitystä :eek: Esikoinen oli 4290g ja lääkäri veikkasi että hyvin saattaapi mennä tämäkin yli 4 kilon. Esikoisesta sain epiduraalin, kuopuksesta ehdin saada kohdunkaulan puudutuksen vain hetki ennen kuin ponnistus jo alkoi.

Nukkuminen onnistuu täälläkin jotenkuten kun on iso tyyny jalkojen välissä. Kylkiin sattuu, selällään ei voi olla. .. Kääntyminen on todellakin melkoinen operaatio (n) Veskissä saa juosta monta kertaa yön aikana. Todella katkonaista nukkumista siis.

Joku mietti miten me jotkut jaksetaan kun raskauden ohessa on lapset hoidettavana: minä ainakin jaksan huonosti :eek: Kuopuksen odotus oli huomattavasti rennonpaa kun oli vain 9v esikoinen siinä ... Nyt kun on tuo 1v kuopus sitten tuossa niin aika vähiin jää levähtelyt :( Oon TODELLA väsynyt ja pinna on tiukilla.

Pesin tänään ekan satsin pikkuruisia vaatteita tulokkaalle. Voi että ne 56cm kokoset vaatteet on niin söpöjä :love: Sairaalakassin ajattelin kans alkaa laitella valmiiksi jo. Neuvolan th "uhkaili" että vauva saattaa hyvinki syntyä laskettua ennemmin kun on jo sen verran iso. Ja eihän nuita viikkoja muutenkaan enää hirmuisesti oo jäljellä :love:

haasu rv33+2
 
Toivottavasti vauva pyörähtää vielä ympäri Kachi! Olen kuullut hyviä ja huonoja kokemuksia perätilasynnytyksistä (kuten myös normisynnytyksistä). Toki on mieltä rauhoittavampaa, jos vauva kääntyy itse raivotarjontaan ja pysyy siinä synnytykseen asti.

Yöunista. Nyt lomalla on kääntynyt rytmi aivan ympäri. Tulee valvottua kahteen/kolmeen ja aamulla nukuttaisi hyvinkin kymmeneen asti. Vessahätään tai vauvan liikkeisiin en herää, mutta muihin ääniin sekä uniin havahdun herkästi. Kaikensortin painajaisia on ollut ohjelmistossa viime aikoina :cautious:
Maanantaina töihin, saapa nähdä miten jaksaa nousta ylös viiden jälkeen :ROFLMAO:

haasu: jopa sulla olikin matkaa synnärille! Miten ootte muuten aatellut järjestää lastenhoidon kun synnytys alkaa?

Matka synnärille. Meiltä menee noin 50min ajaa nyt talvella, joten lähden mieluummin hyvissä ajoin. Mua ei huoleta, että tämä tulis kovin nopeasti, mutta on aivan hirveää istua autossa mikäli supistukset on jo kovin kipeitä. Mieluummin ootan vaikka sairaalan pihalla, että pääsee seisomaan/kävelemään/nojailemaan johonkin :rolleyes:

Tuleva synnytys jännittää hirmuna, mutta ootan sitä kovasti. Kaikki kolme synnytystä on olleet omanlaisiaan, joten ei oikeastaan tiedä mitä on tulossa.
Oon aiemmissa saanut spinaalin, joten voi olla että tässäkin tulee sille tarvetta. Mulla on ollut pitkiä avautumisvaiheita (vuorokaudesta kahteen), joten "lepotauko" supistuksista on ihan tervetullut ennen ponnistuvaihetta. Kerkeää torkahtaa vaikka pienen hetken tai kerätä muuten voimia. Spinaalin jälkeen oon yleensä myös kävellyt, jolloin synnytys on edennyt ja pian onkin päässyt ponnistamaan.
Apua, eihän siihen tosiaan enää oo kauan kun saa pienen syliin :love::X3:

Ja osalla se tulee vielä nopeampaa, kun alatte olla jo loppusuoralla!! (y)

Pitää käydä illalla kirjoittelemassa mitä neuvolasta kuuluu tänään :)

BoomKaa ja papunen rv32+5
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985
Päivitetäänpä sitten neuvolakuulumiset, kun kuopus on vielä päikkäreillä :)

Painoa tullut nyt tasan 20kg lähtöpainoon nähden. Hirmuna oli tasoittunut, että jospa se olisi maksimissaan 25kg mitä kertyy koko raskauden aikana :whistle:
Verenpaine 127/66, mutta aika kiire oli taas kun tuttuun tapaan menin myöhässä paikalle. Hemoglobiini ok, nyt 122. Sf-mitta oli 29cm eli kulkee keskikäyrällä. Vauvan sykettä terkka ei meinannut saada taaskaan hollille, kuuluivat kyllä, mutta laite ei näyttänyt lukemaa. Siinä menikin melkein vartti kun niitä etsittiin, piti mennä jo kylkiasentoon kun alkoivat kuulua hitaampana. Sanoin kyllä, että selällään en enää pysty juuri olemaan, kun tulee itsellekin huono olo. Vauva kuitenkin mellasti mahassa kovasti tuolloin, joten eiköhän kaikki ole ihan kunnossa (y)
Liikelaskennasta sain monisteen sekä kehoituksen tarkkailla omia asentoja, mitkä tuntuu vaikeuttavan vauvan oloa (=hapensaantia). Supistuksiin ei osannut kommentoid muuta kuin, että jos tuntuu synnytys käynnistyvän niin yhteys synnärille.
Seuraava käynti on vajaan neljän viikon päästä. Silloin siis sekä terkan että lääkärin käynnit.

Nyt hetkeksi sohvalle pötköttelemään ennen kuin poitsu herää :sleep:

BoomKaa ja papunen rv32+5
 
Hyvää uutta vuotta helmikuiset :love:!

Nukkuminen on täälläkin hankalaa. Kahden-kolmen tunnin pätkissä yöt menee. Vessassa pitää käydä ja jokaiseen kyljen vaihtoon täytyy herätä(n). Oon kuin norsu makuulla :).

Synnytys on alkanut täälläkin jännittämään. Mulla on onneksi synnytystapa-arvio tammikuun lopulla. Oon niin vahvasti ollut sektion kannalla, mutta nyt on alkanut tuntumaan alateitse synnytys ehkä paremmalta idealta. Mulla on kaikki kolme edellistä synnytystä ollut epäsäännöllisiä. Eka sektiolla, toinen ja kolmas alateitse, mutta oon vuotanut reilusti. Tämän vuoksi haluavat nyt arvioida mikä on turvallisin tapa synnyttää. Ja itteä jännittää se, että kuinka iso tästä vauvasta tulee. Sf-mitta menee yläkäyrän yläpuolella ja viikolla 29+ vauva oli 1,5kg kun ultrattiin.
Meiltä on synnärille noin 50 minuutin ajomatka, joka ei mua jännitä. Jos vauva syntyy alateitse, niin avautumisvaihe on luultavasti yhtä pitkä kuin edellisissäkin. Eli neljästä kahdeksaan tuntiin. Esikoista yritettiin alateitse tehdä 24 tuntia, mutta synnytys pysähtyi ja päädyttiin kiireelliseen sektioon. Kokemuksia on kertynyt, mutta ei niistä erityistä pelkoa ole jäänyt. Joka synnytyksen jälkeen oon sanonut tulevani vielä takaisin synnyttämään:p. Ehkä en kuitenkaan nyt enää sano, ku neljä lasta on hyvä luku, meijän perheelle:love:.

Supistuksia tulee tosi herkästi. Osa on kipeitä, osa taas ihan normeja harkkasupistuksia. Lenkkeily ei enää luonnistu, ku tuun siitä niin kipeäksi. Kuopuksen kans käveltiin tässä joulun jälkeen 2 kisan matka suht reippaassa tahissa, niin seuraavan päivän jouduin makaamaan. Nivuset ja alavatsa oli tosi kipeänä. Liitoskivut on muutenkin tulleet tutuiksi. Varsinkin vasen nivunen on älyttömän kipeä/hellä. Varoen saa nousta esim sohvalta ylös, kun juilaisee niin kipeää, että meinaa jalka pettää alta. En muista, että toisissa raskauksissa ois ollut näin paljon kipuja.

Oottako seuranneet Elossa 24h - ohjelmaa? Kyllä on saanut kyyneliä vuodattaa, vaikka ite teen työkseni just tuollaisia hommia, mitä ohjelmassa on näytetty (näköjään hormonit tekevät tehtäviään).

Mukavaa loppuviikkoa kaikille teille:love:!

Piikuliinu ja vauveli 32+4
 
Boomkaa, mulle on tullut painoa sama 20 kg Ihana maitovalas olo. Pitäis olla öisin haarukkatrukki apuna, kun koittaa itsensä toiselle kyljelle kääntää

Supistuksia alkoi mulla ensimmäisen kerran viime viikolla. Ainakin luulen, että ne on supistuksia, kun ei ole kokemusta niistä ennen. Ja sf-mitta oli 31 cm. Laski käyrälle, kun mitta on huidellut koko ajan käyrän yläpuolella tai yläreunassa.

Onko kukaan saanut öiseksi riesakseen levottomia jalkoja? Yöt ja nukahtaminen oikein pelottaa, kun sama joka ikinen ilta odotettavissa. Illalla iskee väsy, kun saan pään tyynyyn ja oon nukahtamassa, oksennus nousee suuhun, mikä herättää ja jalat on ihan levottomat eikä meinaa rauhoittua millään. Ei auta kävely, sukat yms, vaan sitten pyöritään sängyssä vaikka kolmeen asti, että suoraan "tipahtaa" uneen. Alkaisin olla jo niiiin valmis ja väsynyt saamaan tytön pihalle. Vähän sekin jännittää, kun sf-mitta on ollut niin ylärajoilla koko ajan ja kun menen sinne ultraan perätilan takia, niin kaveri leikattiin kolme viikkoa etuajassa. Ja näitä viikkoja ei enää montaa ole. Nyt on jo 34+5 ❤
 
Boomkaa : meillä ei oikein oo mitään selkeää suunnitelmaa lastenhoidosta tai mistään muustakaan :LOL: jos ihan äkkilähtö tulee ja mies sattuu oleen töissä niin joudun varmaan hälyttämään naapurin apuun... Mun äiti asuu 30 km päässä synnriltä ja ihannetilanne olis että osaisin vähä ennakoida ja mennä lasten kans sinne ennen h-hetkee. Voisin jättää huoletonna lapset mummille eikä olis pitkä matka sairaalaan. Mies tulkoot kun kerkiää :LOL: esikoisesta supistukset alkoi n. Puoli vuorokautta ennen, kuopuksesta limatulppa irtosi vuorokautta ennen... Jotain vastaavia merkkejä jos ilmenee niin lähen heti äitin tykö (y)

Piikuliinu mulla myös nivuset ja alavatsa tulee tosi kipeiksi jos on ollu yhtään aktiivisempi päivä. Just toissapäivänä siivosin ja touhusin ihan liikaa, olin jalkojen päällä kokoajan, illalla sit itkin kurkku suorana miehen olkaa vasten ku olin niin kipee ja väsyksissä :eek: mulla taas oikee nivus on tolkuttoman kipee ja äkkinäiset nousut tms. vihlasee tosissaan.

Närästys alkaa kans olla taas oikein tuttu vaiva. Pahoinvointi ajoittain myös. Oon muutamana iltana oksentanu :(

huomenna poks poks 34+0 :love:
 
Kuulumisia täältäkin pitkästä aikaa (y)

Olin tiistaina viimeistä päivää töissä ja olikin aika haikeaa lopulta lopettaa siellä. On kyllä ollu myös rentouttavaa tää loma kotona, kun saa vaan olla ja tehdä omia juttuja nyt vielä kun siihen on mahdollisuus.

Kuluneella viikolla alkanu olla paineen tunnetta ja vihlontaa alakerrassa, luultavasti vauvan pää siellä hinkkaa paikkoja. Keskiviikkona lääkärineuvola niin saa vähän taas kuulla tilanteesta. Vointi on kyllä hyvin energinen muuten, niin ku tässä ei raskaana olisikaan. :LOL:

rv 35+1
 
Mukavan myrskyistä sunnuntaita täältä, juuri alkoi hirmuinen lumisade - saapa nähdä millainen keli on aamulla lähteä töihin :rolleyes:

Nivuskivuista ootte puhuneeet. Aattelin jo että hyvinpä oon välttynyt niiltä, mutta niin ne tännekin eksyivät...
Eilen nimittäin kävin viimein ostamassa vauvalle vaatteita ja kierrettiin useampi tunti ostoksilla :love: Illalla sohvalla elokuvaa katsellessa tuntui jo hieman kipeältä. Sänkyyn päästessä ei uni sitten meinannut tulla kun nivusia ja lantiota vihloi kamalana. Tänään onneksi ollut jo parempi päivä, meinasin melkein käydä särkylääkepurkilla kun tuntui niin tukalalta.

Kachi, mulla nousi kans eilen vatsahapot suuhun kun koitin pyöriä hyvää nukkuma-asentoa kipeän lantion kanssa. Varmaan tuo sängyssä jumppaaminen sai aikaiseksi tuon, hyh, aivan kamala koittaa nukahtaa oksennus suussa :sick::D

Nivelten löystyminen näyttää myös alkaneen selässä. Tähän asti selkäkivut on olleet suht maltillisia, mutta nyt nekin ovat astetta kovempia. Taitaa tulla vielä pitkät viimeiset viikot kun iskee kaikki vaivat päälle :cautious::p

Musta on tosi kiva kun vauva liikkuu ja myllää. Jotkin liikkeistä on kuitenkin alkaneet tuntua aika ikäviltä kun tuntuvat niin hyvin. Esim. hikka tuntuu jo vähän turhan alhaalla sekä vauvan pyllyn pyöritys tuossa kylkiluiden alla. Välillä tulee ihan merisairas olo :rolleyes:

Piikuliinu, mä en voi seurata mitään sarjoja kun oon tällä hetkellä ihan liian tunteikas. Jouluna itkin silmät päästä kun katsottiin lasten ohjelmia/elokuvia/kuunneltiin joululauluja :cry: Tuntuu hömelöltä kun itkee nykyään yhtä jos toista asiaa.

Raksahommat jatkuu vielä työhuoneen parissa. PItää lähteä levittämään pakkelia, niin pääsee mies hiomaan (tosi reilu työnjako). Sitten alkais olla hommat valmiina, pääsee keskittyyn vähän kevyempiin sisustuspuuhiin ;)

BoomKaa ja papunen rv33+1
 
Neuvolaterkkuja viime viikolta täälläkin! Kaikki ok, paitsi verenpaineita käskettiin seurailla kotona kun tuppaa yläpaineet nousemaan.. Tosin niin käy aina kun niitä terkkarissa mitataan, olin raskaana tai en :D Hb vähän alakanttiin edelleen, joten rautasatsi tuplaukseen, Sf 30 ja vauva hyvin rt:ssa edelleen(y) Painoa tullut 5,5 kg. Täällä on poistettu tuo loppuraskauden lääkärineuvola ohjelmasta, ellei mitään erikoista syytä siihen ole. Ensi viikolla sitten normineuvola taas :)
Boomkaa: Kiitos vaan :) Kaikki alkaa olla paikoillaan, ja liitoskivutkin kadonneet, kun jätti liian rehkimisen :ninja:
Nukkuminen täälläkin melko pyörimistä, kun hyvää asentoa ei löydy sitten millään.. Samoin ravataan vessassa useampaan otteeseen :cautious:
Hankinnat vauvaa varten kaikki valmiina ja paikoillaan. Myös synnärikassi, ja kotiutumisvermeet varten jo valmiina:barefoot:
Synnytys ei jännitä tippakaan, kun oon aiemminkin päässyt niin luvattoman helpolla.. Ainoa jännitysmomentti on että ehditään sairaalaan, vaikka matkaa on vaan vartin ajomatkan verran :whistle: Isommat lapset on meillä jo niiiin isoja, että jäävät keskenään kotiin, ja tarvittaessa jos synnärillä menee pitkään heidän bioisä hakee sitten luokseen :)
Lauantaina kytiin katsomassa ystävän viikon ikäistä tyttöä, ja voi vitsi mikä superihanuus !! Miten käsittämättömän pieni se ihmiselämänalku onkaan.. Ei millään malttaisi omaa nyyttiä enää odotella. Noh, eihän tässä enää olekaan kuin ihan max. 7 viikkoa jäljellä :love:

Äippä ja pirpana rv 35 tasan
 
Piinamiina kiva että sait toivottuja uutisia! Nyt sitten vain odottelemaan että tuo 2.2 koittaa (y)

Täällä toissailtana supisti pari kertaa jo oikeasti kipeää, ei oo koskaan ennen mulla ollu moisia ennen kun synnytys on käynnissä. :eek: Jännitin jo että pitääkö lähtee synnyttään mutta ei sentään :)

Sairaalakassi pitäisi mullakin alkaa pakata. Mitäs kaikkea pakkaatte mukaan? Mulla taitaa mennä samalla kaavalla kuin kuopuksen aikana : hygienia jutskat, omat sukat (jestas vihaan niitä sairaalan sukkia) ,kännykän laturi, ristikkolehti... karkkipussi :p Mitähän kaikkea sitä taas tarttikaan? ?
Kotiutumisvaatteet oon vauvalle pessyt ja pitäis vielä muistaa nyt ajoissa laittaa ne semmoseen paikkaan että mies löytää ne kun tulee hakeen meidät kotiin :LOL: Viime kierroksella en tätä tehny tarpeeksi helpoksi ja sitten piti ukkoa puhelimessa koittaa opastaa että "se haalari sieltä naulasta ja ne sukkikset ja potkarit sieltä kaapista " jne.

Viikon päästä pitää käyttää poikaa sairaalassa (leikatun käden kontrolli ) isossa kaupungissa ja samalla ajattelin käydä shoppailemassa jotain vaatetta vauvalle :love:
 
Täällä ollaan flunssan kourissa. Influenssapiikinhän otinkin, mutta en tiedä onko tämä sitä vai normiflunssaa. Jouluna oli nuhassa, tänään iltapäivästä iski hirveä nuha. Lihaksia särkee ja nenä on ihan tukossa. Niveliä särkee ja pientä lämpöä. Toivottavasti tämä ois perus flunssaa vain. Mies on kolmatta päivää kuumeessa ja tiedättehän kun on se kuuluisa miesflunssa kyseessä niin taloudehoito on sit kokonaisuudessaan minun käsissä. Toivottavasti menis äkkiä ohi..
 
Kuulumisia täältä..
Tuli vietettyä pari päivää tayssissa osastolla supistelujen takia,tänään pääsin takas kotia.Supistukset onneksi rauhottuivat supistuksien estopiikillä ja antoivat myös 2 kertaa kortisonia vauvan keuhkojenkypsyttelyyn jos oiskin lähtenyt syntymään..Lääkärin tekemässä sisätutkimuksessa selvisi että kohdunsuu 2,5cm auki ja kanavaa vaan enää paksu reuna jäljellä...Rauhallisesti täytyisi ottaa muutama viikko mutta täydelliseen vuodelepoon eivät määränneet. Käynnistysajan sain 30.1 klo 9.00 jos ei sitä ennen synny..jännittää..

Lillii84 ja vaavi rv35
 
Alkaako kellään muulla olemaan malttamaton olo synnytyksen suhteen? Toisaalla luin maagisten ässien vaikutuksesta synnytyksen käynnistymiseen ja kaiken uhallakin aion tänään imuroida, kun lääkäri kerran eilen antoi luvan puuhasteluun. Samoin ajattelin viedä koiran potkukelkalla kävelylle ja ehkä vähän venytellä.

Ei miuta yhtään haittaisi, vaikka tää alkais vähitellen syntymään. Niin kova into on tavata oma esikoinen, kun nyt on lupa syntyä jos on syntyäkseen. Ehkä mie elän nyt sen onnellisen odotuksen turbovauhdilla ihan varmuuden vuoksi, kun enää ei tarvitse maata.

Piinamiina 36+1
 
Kuulumisia täältä..
Tuli vietettyä pari päivää tayssissa osastolla supistelujen takia,tänään pääsin takas kotia.Supistukset onneksi rauhottuivat supistuksien estopiikillä ja antoivat myös 2 kertaa kortisonia vauvan keuhkojenkypsyttelyyn jos oiskin lähtenyt syntymään..Lääkärin tekemässä sisätutkimuksessa selvisi että kohdunsuu 2,5cm auki ja kanavaa vaan enää paksu reuna jäljellä...Rauhallisesti täytyisi ottaa muutama viikko mutta täydelliseen vuodelepoon eivät määränneet. Käynnistysajan sain 30.1 klo 9.00 jos ei sitä ennen synny..jännittää..

Lillii84 ja vaavi rv35
Miekin sain nuo kortisonipiikit joskus rv 28-30 tienoilla. Supistuksen estoon laitettiin suoneen jotain lääkettä parin päivän ajan. Toivottavasti saat ajan kulumaan mukavasti tukalasta olosta huolimatta.
 
Heippa kaikki ja vieläkö mahtuu mukaan näin viime metreillä? :) Tässä olis tiedot jos joukkoon vielä pääsen; 5.2/mukla /35v/lks/5.
Mulla raskaus sujunut ihan hyvin. Nyt välillä kipeitä supistuksia alkanut olemaan mutta menevät siitä vielä ohitse. Viime viikolla oli lääkärin nvla ja pikkuinen ilmeisesti oikein päin..Minusta tämä pikkuinen ei ole vielä asettunut. Toivon kovasti ettei kuitenkaan käänny väärinpäin vielä. Ensi viikolla taas neuvola niin katsellaan mitä th sanoo asennosta vaan pitääkö ultrassa tarkistaa.
Täällä meillä päin on alettu ottaa rutiinilla tuo streptokokki b näyte,miten teillä muilla onko otettu? Eka kerta mullekki nyt.
Olen lukenut tätä palstaa pitemmän aikaa ja jotenki alko kaipaamaan itsekin vertaistukea kun ei noita odottavia kavereitakaan satu nyt olemaan yhtaikaa liikenteessä :)
Tuleva synnytys on mielessä usein. Kyllä se jännittää ja pelottaa taas..

Mukla ja pikkuinen 36+2
 
Mukla, mä varasin juuri tänään ajan neuvolaan kahden viikon päähän, niin silloin kuulemma otetaan streptokokki näyte ellei sitä ens viikolla taysilla oteta.

Sain ajan 18. pv, niin aletaan plikkaa kääntämään, jos onnistuu. Ei sitten kuulemma ole erikseen neuvolalääkärikäyntiä. Onko jollain kääntö onnistunut ja pysynyt vielä synnytykseen asti oikein päin? Onko kivulias toimenpide?
 
Kachi se näyte vissiin nykyään otetaan kaikilta.
Mulla ei ole tuosta kääntämisestä itsellä kokemusta mutta kaksi viimeistä raskautta sitä olen jänskänny ku vauvat ei meinanneet oikein päin asettua. Onneksi sitten lopussa menivät itsekseen ja sitä toivon nytkin että kumpa asettuis jo oikein sinne.
Tsemppiä sulle kääntöön ja että kaikki menis hyvin. Mulle ainakin th kertoi että näppärästi sen tekevät.
 
Huomenta kaikille.
Viime yönä supisteli kipeästi useamman tunnin mutta niin ne siitä menivät ohi. Ei onneksi tarvinut koko aikaa hereillä olla vaan sain nukutuksikin vaikka juili ihan tuntuvasti. Saattoi olla eilisen lumitöiden vuoksi huono yö.
Ja talvimyräkkä senkin jatkuu :/ Mies kyllä käski ottamaan iisisti sen minkä pienten kanssa pystyy mutta jos kuiten malttaisin nuo lumityöt jättää vähemmälle.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille :)
Mukla 36+3
 

Yhteistyössä