Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

Tsemppiä kaikille supistusten kanssa painiville!

Täällä oli tänään lääkärineuvola. Kaikki kunnossa, mutta lääkäri määräsi treenikieltoon viikolle 37 asti, koska kohdunsuu oli 1 cm auki, pehmentynyt ja kanavaa 2cm. Tämähän voi hyvin mennä laskettuun aikaan tästä huolimatta, mutta varmuuden vuoksi parempi ottaa rauhassa ennen kuin vauva on täysiaikainen. Supistuksia ei oo juurikaan ollut, ainoastaan vihlontaa ja paineen tunnetta.

Oon vauvan painoa pohtinu, mutta lääkäri oli sitä mieltä, ettei mikään iso vauva olisi, koska Sf-mitta vaan 28,5cm. Tuokaan ei välttämättä lopulta kyllä kerro mitään, että katsotaan sitten synnytyksessä. :ROFLMAO:

rv35+4
 
Tervetuloa mukaan Mukla!:) Sullahan kuulostaa jo lupaavilta olotiloilta, voi olla ettei kauaa mee synnytykseen..

Tsemppiä ja onnea kaikille, joilla jo käynnistys/sektio tiedossa! Me muut joudutaan jännityksellä odottamaan milloin lähtö tulee :p Eiköhän sitä pikkuhiljaa ala vauvauutisia kuulumaan, kun on jo tammikuu puolessa välissä ;)

Paranemisia tezalle ja miehelle, toivottavasti menee pian ohi (y) Oon kuullut aika usealta, että influenssarokotteesta huolimatta on jokin pahempi pöpö iskenyt (kovaa kuumetta, särkyä ja väsymystä).

Meillä lapset sairastaa, plaah. Tai siis ohi on jo menossa, mutta kaikille näyttää jäävän tuollainen kuiva yskä riesaksi. Voitte arvata mitkä fiilikset mulla on viime yön jälkeen...Eka lapsi yskii klo 22-24, seuraava aloittaa 01 ja jatkaa tunnin verran, kunnes yökkää limat sänkyyn ja nukahtaa uudestaan. Siihen päälle mun pyörimiset ja kohta kello jo pirisikin, että pääsee lähtemään töihin. Vähemmästäkin kasvaa sarvet päähän :devil:
Kyllä huomaa, että tää normi arki+työt verottaa aika kovasti. Tuohon vielä huonosti nukutut yöt niin mahtava paketti kasassa. Oon ollut kärtyinen, väsynyt, torkahtelen sohvalle/lattialle, ajatus pätkii ja tuntuu, ettei saa mitään järkevää aikaiseksi. Etenkin nyt kun mies on iltavuorossa, niin mitään extraa ei saa aikaiseksi.

Sairaalakassin pakkaan kun jään lomalle. Pistän sinne matkakokoiset shampoon+hoitoaineen, hiusharjan+ponnarit, dödön, hammasharjan+ -tahnan, puhelimen laturin, omat sukat, pari proteiinipatukkaa ja purkkaa. Kotiin jätän kassin, jossa on vaatekerrasto vauvalle+mulle; mies saa tuoda sen sairaalaan kun päästään kotiutumaan.
Sairaalan sukat on tosiaan sellaset mitkä pyörii jaloissa. Mutta niistä pikkareista (=verkkopöksyistä) tykkään, sillä sairaalan jumbositeet pysyy niissä hyvin paikallaan - eikä tartte pyykätä ite :ROFLMAO:

Täytynee lähteä lämmittämään lapsille sauna. Jospa sen jälkeen maistuisi iltapala ja unikin pikkuhiljaa. Pääsisi itse sitten rauhassa saunomaan, ottaisi vaikka jalkakylvyn ja pyytäisi miestä hieromaan vähän selkää kun tulee töistä.
Jos reipastuisin sen verran, että saisi pyöräytettyä suklaakakun uuniin (olisi miehelle kiitosta mun jaksamisesta). Ja toki se maistuu itsellekin :X3:

BoomKaa ja papunen rv33+4
 
Kiitti Boomkaa. Eilen makasin illasta pari tuntia tarkkailussa kun kuume pompsahti 39,6:een eikä jalatkaan kantaneet. Sain siellä lääkettä ja kuume lähti laskuun, onneksi. Nyt eka kuumeeton päivä, vaikkakin panadolin voimalla 1g kahdeksan tunnin välein. Sain lisäksi sen influenssaan tarkoitetun Tamiflu lääkityksen. Mieskin meinasi jo huomenna lähteä töihin, molemmilla meillä on tosiaan ihan tajuton yskä. Voin vaan kuvitella että sulla on rankat yöt kun lapset yskii. Itsekin parin tunnin välein herään niistämään ja sit yskänpuuska päälle ja sit vauhilla vessaan ku meinaa pissat lirahtaa housuun. :LOL::oops:
 
Boomkaa kiitos paljon ja oli kiva tulla tänne kirjoittelemaan. Ja kovasti voimia sinne. Se on raskasta kun yöt mennee harakoille. Meillä tuo kyseinen tauti käytiin läpi ennen joulua.
Niin supistelee välillä kyllä kipujen kanssa mutta edellisistä raskauksista kolme on menny yliajalle ja yksi pari päivää ennen la syntyi. Että en jotenki usko että tämä tulis näin varhain vaikka eihän sitä koskaan tiiä. Jokainen raskaus ja synnytys on kuitenkin omanlaisensa.
Lumimyräkkä vaan jatkuu täällä ja lunta tullee koko ajan vaakatasossa :mad:
Voi että mullaki pitäs alkaa oma laukku laittamaan valmiiksi sairaalaan..pikkuselle laukku on jo valmiina.
Miten muuten te muut viihdytti siellä laitoksella? Mulle se on vähän kauhun paikka aina:( vaikka joka kerta on ihana tutustella uutta tulokasta niin sitä vaan haluttas ottaa vauva kainaloon ja suunnata kotia. Ikävöin siellä kauheasti omaa perhettä ja omaa rauhaa kun siellä nyt on aina aika rauhatonta enkä osaa nukkua siellä..

Mukla
 
Torstai aamua kaikille.
Viime yö meni kivasti ilman supistuksia (y) Koko poppoo nukku kuin tukit. Tais illan ulkoilu ja saunomiset väsyttää kaikki.
Olo ollut tänä aamuna ihan hyvä ja raskaus ei vielä kyllästytä vaikka masussa kokoa onkin :)
Ihanaa kun viikko taittuu loppua kohti ja kohta on viikonloppu. Pitäs vielä muutama vaatekappale ostaa vauvalle ja laittaa hoitotaso valmiiksi niin alkaisi kaikki siltä osin olemaan valmista pienen tuloon. Itselle vielä kun saa aikaiseksi pakata sairaalakassin niin hyvin menee;)

Mukla 36+4
 
Täällä alkaa viimeiset viikot olemaan kaikilla käsillä.❤
Itse siirryin vuoden alussa taas vuotta lähemmäs 40v. 38 tuli täyteen.
Hermo alkaa olemaan tiukilla.

Neuvola oli eilen ja tod. Näk. Meidän vauva on vieläkin väärinpäin. Ensi viikolla on sairaalaan aika ultraan muutenkin niin käski varautua ulkokäännökseen. Vauva th/kätilön käsituntumalla painaa 2900-3000g. Vielä ei ollut pyllyään onneksi asetellut syvälle lantioon joten käännös olisi mahdollista.
Käski vaan lopettaa verenohennuslääkkeet siltä varalta että jos hätäsektio joudutaan tekemään kääntöyrityksen jälkeen.

Eli meillä voi olla vauva jo ensi viikolla.
Jotenkin vaikea uskoa 4 vuoden ja 4 keskenmenon jälkeen että nyt kohta vauva on sylissä. ❤

Kaikille oikein hyvää ja toivottavasti vaivattomampaa loppuodotusta! Täällä myös valas olo..nenä tukossa..supistelee ja ties mitä särkee. Siksi kaiketi hermot niin kireällä onkin..

Theran&prinsessa rv35+4
 
Torstai aamua kaikille.
Viime yö meni kivasti ilman supistuksia (y) Koko poppoo nukku kuin tukit. Tais illan ulkoilu ja saunomiset väsyttää kaikki.
Olo ollut tänä aamuna ihan hyvä ja raskaus ei vielä kyllästytä vaikka masussa kokoa onkin :)
Ihanaa kun viikko taittuu loppua kohti ja kohta on viikonloppu. Pitäs vielä muutama vaatekappale ostaa vauvalle ja laittaa hoitotaso valmiiksi niin alkaisi kaikki siltä osin olemaan valmista pienen tuloon. Itselle vielä kun saa aikaiseksi pakata sairaalakassin niin hyvin menee;)

Mukla 36+4
Miekin sain eilisestä synnäritarkkailusta sen verran valaisevaa tietoa, että osaan varmaan nyt olla sopivan pitkään kotona. Vatsan alueen isot leikkaukset, jalkatarjonnassa oleva vauva, herkästi supisteleva kohtu ja suunniteltu sektio aiheuttaa vähän jänniä paikkoja tässä loppuajastakin.

Mieli oli sairaalakäynnin jälkeen väsynyt, mutta hyvin taistelutahtoinen. Mieheni tukee miun jaksamista hyvin. Uskalsinkin siis pistää illalla kuulokkeet korville ja imuroida ja pestä alakerran lattiat. Tulihan siinä vähän pitkästä aikaa tanssittua, mutta voi luoja että tuntui hyvältä tehdä jotain omantyylistä ilman huolta vauvasta. Sit nukuttikin alkuillasta ja aamuyöstä otettujen Panadolien voimalla aika hyvin koko yön.

Meillä on aika paljon kaikkea valmiina, mutta hienosäätö puuttuu vielä. Onneksi tässä on vielä aikaa keksiä tavaroille oikeita paikkoja.

Piinamiina 36+3 (tj sektioon 21 pv)
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja Theran
Theran tsemppiä sinne käännöksen ja toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin. Saa nähdä tosiaan joko teillä ensi viikolla on vauva jo sylissä :) siinä on jännitystä kerrakseen.

Piinamiina se on nyt ihana ku saat nyt touhuta siellä :) ja jänniä paikkoja on sielläkin. Mukava ku sullakin mies tukee jaksamista hyvin, minulla mies on myös ihanasti tässä mukana ja on jaksanu kaikki mun mielen myllerrykset ja kiukuttelut(y) pitäs varmasti enempi itsekin antaa hänelle kiitosta.
Olipa ihana ulkoilla kaksi tuntia meijän pienten kanssa aamulla. Tänään kun ei ollut myrsky päällä vaan oikein leuto keli niin mikäs siinä.

Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Heippa vaan kaikille! Olen tätä ketjua lukenut jo pidemmän aikaa. En ole vaan saanut aikaseksi mitään kirjotella itse :) Laskettu aika on myös helmikuulla :) Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja tulevaan synnytykseen! :) Asiani oli kysyä onko mitään pienempää ryhmää facebookissa mihin mahtuisi yksi odottaja vielä mukaan? :)
 
Heippa vaan kaikille! Olen tätä ketjua lukenut jo pidemmän aikaa. En ole vaan saanut aikaseksi mitään kirjotella itse :) Laskettu aika on myös helmikuulla :) Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja tulevaan synnytykseen! :) Asiani oli kysyä onko mitään pienempää ryhmää facebookissa mihin mahtuisi yksi odottaja vielä mukaan? :)
Tervetuloa! Ei vaan taida olla enää faceryhmät avoinna..:( voin olla väärässäkin jos joku on perustanut. :)
 
Minäkään en ole perillä faceryhmistä, oon tykännyt täällä kirjoitella :)
Mutta tervetuloa tänne rupattelemaan heemu ja laita viestiä mikäli haluat tietosi etusivulle (y)

Tähän väliin hehkutusta, meillä nukuttiin viime yönä!! Eli siis minäkin nukuin lähes 7h putkeen kertaakaan heräämättä, aika hurjan luksusta :D tämä tosin tietää sitä, että seuraavat kans viikkoa yöt on ihan peestä..:cautious:

Tsemppiä ja jaksamista Theran, teillä on kyllä jännät paikat edessä. Eiköhän kaikki mene hienosti, suomessa on kuitenkin hirmuisen hyvä terveydenhuolto ja varaudutaan hyvin esim. kääntöyrityksen jälkeisiin mahdollisiin komplikaatioihin :)

Nyt jatkamaan töiden pariin, vielä muutama tunti ja pääsee viikonlopun viettoon :love:

BoomKaa ja papunen rv 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Theran ja Mukla
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! :)

Boomkaa tosi mahtava juttu että olet nukkunut viime yön hyvin (y) tänään varmasti huomaat sen myös omassa vireystilassa että jaksaa selvästi paremmin kun hyvä yö takana.

Täällä valtakunnassa kaikki ihan hyvin. Viime yönä mie pyörin vähän enemmän mutta nää on näitä että välillä yöt on levottomia ja sitten taas nukun paremmin.
Lumitöitä aamu ulkoilun yhteydessä maltilla tein ja nyt ei ole supistellutkaan. Sen olen kyllä huomannut ettei painoa ole tullut ollenkaan parin viime viikon aikana. Miten teillä muilla?

Mukla rv 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Täällä odotus on jatkunut samaan tapaan kuin aiemminkin; selkä vaivaa jonkin verran ja supistuksia tulee ja menee. Tulokas on vilkas tapaus ja tuntuu tulevan milloin mistäkin suunnasta läpi. ;) Supistuksiin on alkanut välillä tulla ikävästi potkua. Yksi yö jo mietin täytyykö lähteä käymään synnärillä, jos eivät tasaannu. Onneksi jokusen tunnin epäsäännöllisten supistusten jälkeen helpotti. Niitä reisissä ja selässä tuntuvia supistuksia fiilistellessä tuli aika elävästi aiemmat synnytykset mieleen ja väkisinkin nousi pintaan ajatus, etten todellakaan halua sairaalaan synnyttämään. Mutta minkäs teet; sairaalaan on sen verran matkaa, ettei kotisynnytys ole "hyvä" vaihtoehto. Aika näyttää ehditäänkö sairaalaan tämän lapsosen kanssa vai ei. Käynnistykseen en kuitenkaan missään nimessä halua eli odotellaan rauhassa koska pieni päättää muuttaa yksiöstään. Kotiutusta toivon niin nopeasti kuin mahd. Sairaalassa oleminen ei kyllä ole yhtään minun juttu...

Neuvolassa todettiin, että vähän rauhallisemmin olisi hyvä ottaa, sillä vielä ei saisi ruveta syntymään. Olen samaa mieltä, mutta toisaalta arki on pidettävä pyörimässä. Kolme aikaansaavaa elohiirtä pitävät kyllä hulinasta huolen ja sitten karja päälle. Meidän vuoden loppuun haaveilema muutto ei toteutunut eli sekin on ennen pikkuihmisen syntymää edessä. Putkimiestä vielä kaipailtaisiin uudelle tuvalle, ettei tarvitsisi kantoveden kanssa ruveta pelaamaan. Olihan se tiedossa, että aikataulut saattavat venyä ja paukkua jälleen kerran, mutta kyllä minä niin toivoisin, että tämän kuun loppuun mennessä oltaisiin aivan kokonaan uuden kodin lämmössä - kera juoksevan veden!
 
Tsemppiä Vuohenkello, ymmärrän kyllä sun fiilikset täysin. Me asuttiin mökillä rakentamisen alkuaikana ja kuopus oli silloin vauva. Kylmä vesi tuli mökkiin, mutta pyllynpesut piti hoitaa ulkosaunassa, joka piti käydä lämmittämässä monta kertaa päivässä, että tarkeni siellä käydä. Meillä oli myös hiton kylmä ulkohuussi (tuhannen kaukana mökistä), jota ei todellakaan ole ikävä :LOL: Jäi sen verran kovat traumat lasten kanssa siellä kärsitystä vatsataudista :sick::cautious:
Huh, oli se vaan sellainen elämänvaihe, että osaa arvostaa näitä nykyajan mukavuuksia tosissaan (y)
 
Mukla tervetuloa minunki puolesta mukaan ryhmään! Kyselit sairaalassa viihtymisestä; mä kyllä ainakin viihdyn ihan hyvin sen päivän/kaks. Nautin kun saa vain hoitaa rauhassa vauvaa eikä tartte huolehtia muusta. Kuopuksen kans jouduttiin olemaan kumminki 4 vrk kun bilirubiini arvot ja painon lasku sen vaati... Koti-ikävä oli aivan valtava jo sitten :( Toivon pääseväni pian kotiin uuden vauvan kanssa.
heemu myös tervetuloa tähän ryhmään jos mielit (y)

Harmi että osa joutunu sairastelemaan :( Mulla on ollu ihan pientä yskää ja tukkoisuutta havaittavissa. Eilen käytiin esikoisen kans kavereilla kylässä, pikaisesti kahvit juomassa. No illalla sit oli alkanu tän kyläilypaikan kaks pientä muksua oksentaa :sick::censored: Nyt toivon tosissani ettei me pojan kanssa tuotu mitään pöpöjä sieltä kotiin!

Theran tosi kovasti tsemppiä mahdolliseen kääntöyritykseen!

Kuopus heräsi.. Mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä on mummi kylässä :):love:
 
Haasu , Kiitos paljon :) Ja kiva kuulla noista sairaala kokemuksista muiltakin. Ja uskon hyvin että että sullakin ikävä iske sitten kun pitempään siellä joutui olemaan. Toivottavasti ette saaneet tartuntaa,mahatauti on yksi kurjimmista taudeista mitä tiedän..No teillä on kiva viikonloppu kun mummi siellä kylässä :love:

Meillä hyvä yö takana. Pariin kertaan havahduin asennon vaihtamiseen mutta muuten ok ja melkein kaheksaan meillä jopa pienet malttoi nukkua:)
On kiva kun pari vapaapäivää niin isikin on kotona ja saadaan yhdessä puuhailla.

Oikein kivaa viikonloppua kaikille!
Mukla 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkaa viimeiset viikot olemaan kaikilla käsillä.❤
Itse siirryin vuoden alussa taas vuotta lähemmäs 40v. 38 tuli täyteen.
Hermo alkaa olemaan tiukilla.

Neuvola oli eilen ja tod. Näk. Meidän vauva on vieläkin väärinpäin. Ensi viikolla on sairaalaan aika ultraan muutenkin niin käski varautua ulkokäännökseen. Vauva th/kätilön käsituntumalla painaa 2900-3000g. Vielä ei ollut pyllyään onneksi asetellut syvälle lantioon joten käännös olisi mahdollista.
Käski vaan lopettaa verenohennuslääkkeet siltä varalta että jos hätäsektio joudutaan tekemään kääntöyrityksen jälkeen.

Eli meillä voi olla vauva jo ensi viikolla.
Jotenkin vaikea uskoa 4 vuoden ja 4 keskenmenon jälkeen että nyt kohta vauva on sylissä. ❤

Kaikille oikein hyvää ja toivottavasti vaivattomampaa loppuodotusta! Täällä myös valas olo..nenä tukossa..supistelee ja ties mitä särkee. Siksi kaiketi hermot niin kireällä onkin..

Theran&prinsessa rv35+4

Theran, onko sulla mikä päivä ens viikolla kääntöyritys? Mulle on varattu keskiviikkoaamuna aika, mutta mulle ei oo mitään sanottu neuvolassa tai missään, että kannattais varautua, että plikka ens viikolla tulee. Oon kyllä lukenut netistä paljon, että usein on parissa päivässä synnytys käynnistynyt. Tuntuuko että olis itsestään vielä kääntynyt? Mulla potkii tyttö sen verran lujaa samaan oikeaan kylkeen mihin on jo tykittänyt kauan aikaa, että toivottavasti ei kiinnittyyn ole alkanu väärinpäin.
Tsemppiä kääntöön ja tuu kertoon kuinka meni :)
 
Kiitos tsempeistä! :X3: Vähän jännittää..:cautious:

@Kachi
Tiistaina on muutenkin varattu ultra koko arvioon kun on keskiarvoa kookkaampi vauva. Mulla käskettiin siksi varautua mahdollisiin leikkauksiin ym kun verenohennuslääkitys mitä olen syönyt koko raskauden aiheuttaisi turhia riskejä isoille vuodoille. Ja ei tuo minusta ole kyllä tainnut kääntyä..:confused: Miehen kanssa todettiin kyllä että pitäisi olla kotiultra..näkisi mitä tuo meidän vauveli tuolla oikein duunaa ja mitenpäin. :D
Ja on kyllä niin korkealla edelleen että ei ainakaan ole kiinnittynyt vielä. :geek:

Theran & prinsessa rv36+0
 
Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)

Se on taas viikonloppu vietetty ja arki alkaa :confused:
Pari yötä mennyt nyt vähän huonommin. Meinaa paikat puuttua niin jokaiseen kyljen kääntöön havahtuu. Mutta sellaistahan se on aina tässä loppu raskaudessa. Pinna on kans välillä melko tiukilla ja tulee helposti kivahdettua ku uhmikset kokeilee että pitää kyl skarpata sillä saralla venyttää pinnaa ettei tulis heti lapsille kivahdettua..
Viikonloppuna oli pitkin päivää supisteluja mutta siitä ne meni aina ohitse. Valmistelee siellä..
Jotenki se tää maanantai tuntuu aina niin ankealta ku mies lähtee töihin ja isommat lapset kouluun ja mie jään pienten kanssa kotiin. Vaikka aina se arki rupee tästä rullaamaan samoja tuttuja rutiineja noudattaen.

Kivaa viikkoa kaikille:love:
Mukla 37+1
 
Nyt ei taas pysty nukkumaan. Eilisen neuvolan perusteella sf-mitta on kasvanut kuukaudessa vain 1 cm. Tänään on varattu aika äitiyspolille, jossa käydään läpi sektioon liittyviä asioita.

Mie kun niin onnessani liputin neuvolassa, että viime viikko oli raskauden paras, kun sai olla huoletta ja tehdä asioita. Ehkä siksi th ei sanonut mitasta mitään, varmisti vain että ollaan menossa polille seuraavana päivänä. Vähän se mitta jäi kaihertamaan takaraivoon ja illalla menin sen katsomaan ja järkytyin. Sain nukuttua muutaman tunnin, mutta nyt vain pelottaa että entä jos pienellä ei olekaan kaikki hyvin. Aiemmin sekä maha että vauva ovat kasvaneet alakäyrän yläpuolella, välillä sf-mitta on käynyt jopa keskikäyrän kohdilla, ja nyt se on kk sitten pudonnut hivenen alakäyrän alle ja eilen ihan reilusti alle kaikkien käyrien. :(

Neljän tunnin päästä ollaan onneksi jo sairaalassa. Kunhan lapsella olisi vain kaikki hyvin ja myö saataisiin terve lapsi kotiin.

Piinamiina 37+1
 
Mullakin on sf mitta heitellyt, terkkari kyllä sanoi että johtuu siitä että on niin liikkuvainen lapsi, niin mittakin vaihtelee, onko pylly pystyss jne. Voimahalit piinamiina kuitenkin sinulle. Täällä influenssasta voiton puolella, tulokset testistä siis tulivat ja minulla oli rokotuksesta huolimatta influenssa, en kyllä seuraavalla kerralla ota mitää piikkejä, jos ei oo tosissaan pakko. Nuha on on vielä älytyön ja yskä. Ääni on myös painoksissa. Kävin eilen ostamassa Otrivin nenäsumutetta, joka supistaa verisuonia että sai nenä auki hengittää yön. Sitä ei kai kovin suositella raskaana oleville, mutta en nyt jaksa uskoa että se koko verenkiertoa ja istukan verenkiertoa niin supistaisi, jos yhen suihkauksen ennen nukkumaan menoa suihkauttaa. o_O
Nyt on olout kiva seurata vauvan liikkeitä, kun maha heiluu kuin valtameri,tuntuu ihan uskomattomalta. :love: Loppuviikosta olisi neuvola ja ultrakäynti sairaalassa, kun seuraavat sitä vauvan pään kasvua edelleen. Milloin ne tutkimukset tehdään että katotaan lantion leveys yms. ne muut kuviot synnytystä varten. Tekeekö sen lääkäri vai neuvolatäti ja millä viikoilla? Meillä on lauantaina pari tuntia kestävä synnytysvalmennus ja ensi vkolla oli joku fysioterapeutin ohjaama hengitys-rentoutumisharjoitus. Toivottavasti sais tuon nuhan jo siihen mennessä parantumaan. :LOL: Kyllä sitä on vaan alkanut miettimään lähestyvää synnytystä, kerkiääkö mies lähteä aamulla töihin, tulenko taksilla perässä ja miten mulla synnytys alkaa jne. Päässä pyörii tuhat ja yksi asiaa. :ROFLMAO::D:p

Teza 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Piinamiina tsemppiä ja toivottavasti todella vauvalla on kaikki hyvin. Uskon, että on (y)

Täälläkin sitten sairastetaan :( Kaikki paitsi minä! No mulla kyllä alkoi inhottava, kuiva yskä lauantaina, joka jatkuu edelleen ja lämpö vähän yritti nousta sunnuntaina. Mutta join ison kupillisen Panadol Hottia ja sillä selvä (y) Nyt sitten mies ja molemmat lapset on kuumeessa ja rykii. Tällä hetkellä nukkuvat kaikki tuolla meidän makkarissa, söpöjä kun kävin vilkaisemassa :love: Minä siis saan toimia hoitajana nyt sitten. Useimmiten se meillä meneekin näin, että kaikki muut sairastaa vuorollaan mutta äitillä ei vaan oo aikaa moiseen :D

haasu 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Hei!
Piinamiina, hyvä että pitävät tarkkaa seurantaa. Ei oo enää pitkä aika, niin saatte vauvan syliin:love:!

Tervetuloa uudet helmikuiset mukaan! Mahtava, kun saa lukea usean helmikuisen kuulumisia. Kyllä vertaistuki on tärkeää (y)!

Haasu, meillä myös on mies ja lapset olleet kuumeessa ja ite oon vielä ainakin säästynyt (koputan puuta). Toivottavasti teillä tauti pian talttuu! Meillä tosiaan viime viikolla alkoi miehellä ja lapsilla kuumeilu ja yskä. Jokainen oli kuumeessa 3-6 vrk:tta. Ite oon täällä yrittänyt pitää mökin pystyssä. Nivuskivut vaan on niin tympiät, että mun liikuminen on yhtä lyllertämistä ja jokainen askel käy kipeää. Oon silti saanut kaikki hommat tehtyä, kun miehestä ei oo ollut nyt avuksi.

Onko teillä muilla vauvat kovia öisin liikkumaan? Ite heräilen parin tunnin välein asennon vaihtoon tai vessaan, niin sitten aamuyöllä havahdun siihen, että onkohan vauva liikkunut koko yönä yhtään. En liikkeisiin ainakaan herää. Aamusta sitten vauva aloittaa kyllä liikkumisen ja on koko päivän aktiivinen. Mutta itteä häiritsee, ku joka aamuyön stressaan, että onkohan vauvalla kaikki ok, ku en oo tuntenut liikkeitä. Kyllä kait sitä on jotenkin ylivirittynyt tähän odotukseen:whistle:. Onneksi ens viikolla on äitipoli aika, jotta näkee ultrassa pikkuisen:love:.

Oon nyt saanut vauvalle pestyä ja silitettyä vaatteita. Onhan ne pikkuvaatteet niin ihania:love:! Pitäs alkaa pinnasänky kokoamaan ja laittaan muutenkin kaikki loput jutut valmiiksi. Sairaalakassia en oo vielä yhtään miettinyt...ehkä viikon kahen päästä vois alkaa pakkaileen:).

Mutta, kaikille hyvää vointia ja toivotaan, ettei kukaan enää sairastuis nyt jylläävään influenssaan! Kova tauti on!

Piikuliinu ja vauveli 34+2
 
Heippa kaikille ja voimia
taudissa olijoille, toivottavasti taudit hellittää pian Ja ovat nopsaa ohi!!
Kiva lukea kaikkien kuulumisia ja nähdä että uusiakin on tullut mukaan :)

Täälläkin yöt alkaa muuttua levottomimmiksi ja paikat alkaa puutua :/ mutta onneksi ei enää kauaa ole odotusta jäljellä! :)

Onko täällä muuten ketään joka olisi käyttänyt Tens- laitetta synnytyksessä? Minulla olisi pakattuna synnärilaukkuun sellainen ja toivon kovasti että se näin uudelleensynnyttäjänä auttaisi synnytyksen läpi ilman että tarvitsisi epiduraalia :). Mutta onko teillä kokemuksia siitä?

Täällä on laukut kanssa pakattu synnäriä varten pikkuhiljaa, mutta itse toivon että menisi ainakin pari viikkoa vielä vauvan syntymiseen.

Onko muilla alkanut tulla turvotusta tai muita loppuraskauden oireita? Mitä ne nyt lienee noiden hirveiden nivuskipujen lisäksi ovatkaan :D

VarrTi ja poitsu 37+1
 

Yhteistyössä