Helmikuun helmet 2017 *joulu- tammikuussa*

Hei!
Onko teillä kellään kokemusta menkkakivuista loppuraskaudessa? Itselläni alkoi tänään särkemään reisiä ja alaselkää. Toivottavasti alakerrassa tapahtuu jotain edistyksellistä:). Tänään menossa jo 38+6 ja koko viikon jo olen lähtöä odottanut. Toivottavasti ei mene yliaikaiseksi tämä kolmas odotus. Odottavan aika on pitkä....
Inhottavaa kun iltaisin nukkumaan mennessä alkaa aina mielessä pyöriä synnytysasiat ja sitten ei tahdo uni tulla. Muutenkin yöt yhtä heräilyä... ja nyt olen alkanut pelkäämään että jos lapsivedet hurahtaa kerralla vaikka kauppareissulla:unsure: kohta ei enää uskalla mihinkään lähteä:ROFLMAO:
Aikaisemmat synnytykset ovat molemmat alkaneet sängyssä ollessani yöllä/aamulla, poksahdus kuulunut ja lapsivettä alkanut lorahtelemaan ja lisäksi limatulppaa valumaan. Toivottavasti sama kaava jatkuisi....ei ainakaan silloin tarvitse arvuutella onko synnytys käynnistynyt. Synnytykseni ovat olleet pitkiä, joten toivon todella että nyt pääsisi vähemmällä.

Jatketaan odottelua.....
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja varrtTi
Selkkis, on kokemusta noista menkkakivuista loppu raskaudessa. Mulla on niitä nyt päivittäin ollu ja kipeämmäksi vaan menny. Siellä ne paikat valmistautuu synnytykseen. Että sulla voi synnytys kyllä lähteä periaatteessa käyntiin ihan minä hetkenä hyvänsä (y)
Miekin niin toivon että noi kivut tekis siellä tosissaan töitä ku aina aikaisemmin kun olen synnyttämään mennyt niin kohdunsuu on ollut vain sen pari senttiä auki..

Mukla
 
Selkkis mulla myös semmosta menkkamaista jomottelua ollu nyt pari viikkoa satunnaisesti, painottuu iltaan ja tulee varsinkin sillon jos on ollut oikein touhukas päivä . Toissa yönä heräsin siihen kun kipeästi jomotti. Kait ne jotain supistuksia on???

Mä veikkaan, niinku lääkärikin veikkasi, että tää raskaus ei mee 39 viikolle saakka (y) Esikoinen mulla syntyi rv40+0 , olin menossa aamulla käynnistykseen vauvan ison koon ja lapsiveden vähyyden takia, mutta synnytys käynnistyikin sit itekseen muutama tunti ennen kuin olisin menny. Kuopus syntyi rv 39+1. Kummastakin supistuksilla alkoi, vedet meni vasta synnärillä ku puhkottu kalvot. Eka synnytys kesti 10 tuntia, toinen 4 tuntia . Molemmat siis käynnistyneet aikaisin aamulla joten oon nytkin ihan asennoitunut siihen että herään jonain aamuna supistuksiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Olisko teillä antaa jotain hyviä rentoutumis vinkkejä ottaa supistukset vastaan? Mulla se vika että vaikea rentoutua avautumisvaiheessa ja sehän hidastaa entisestään kun jännittää..
Huomaan jo nyt kun tulee kipeitä supistuksia niin aika nopsaan menee kroppa "kipsiin " ja alkaa lihasten jännitys :(
Että jos vain hyviä vinkkejä löytyy teiltä niin ottaisin mielelläni niitä vastaan:love:

Mukla
 
teza, tuo kuohari kuulosti kyllä kovin hyvältä. Toimis hyvänä rentouttajana :LOL:

Selkkis: kauan sulla on suurin piirtein mennyt vesien menosta, että vauva on sylissä?
Mulla ei ole koskaan vedet menneet spontaanisti, vaan on pitänyt puhkaista kalvot. Tuota on edeltänyt piiitkä ja hidas avautuminen, joka on nopeutunut tosiaan vasta kalvojen puhkaisun jälkeen. Limatulppakin on lähtenyt yleensä vasta sairaalassa kun on paikat tarpeeksi auki.

Mulla ei ole juurikaan ollut noita menkkamaisia jomotuksia. Yleensä iskee vaan hirveä pissahätä, jos kovin innostuu illalla supistelemaan :D Pahimmat kiputilat on olleet vasta synnärillä, kun supistukset on voimistuneet ja paikat avautumassa. Silloin iskee aivan jäätävä polte reisiin ja alaselkään supistusten aikaan.

Mukla, mulla on parhaiten toiminut supistuskipuihin se "kohta-tämäkin-supistus-on-ohi-ajatus". Eli kun sairaalassa alkaa olla oikeasti kipeänä, niin olen istunut jumppapallon päällä ja heijannut vartaloa eteenpäin sänkyyn ja tyynypinoon nojaten (välillä myös seisten).
Ajatukset kulkee mallia "hengitä sisään ja sitten ulos, nyt sattuu, kohta sattuu enemmän, muista hengittää, nyt on pahin kipu, ai helv**ti miten mää oon taas tässä pisteessä, kohta alkaa helpottaa, muista hengittää, nyt rentoudu, pikkuhiljaa helpottaa" tai jotain tuon tyylistä :ROFLMAO: Samalla oon laskenut tai seurannut supistuskäyrää, että tiedän milloin se pahin piikki on.
Viimeksi kätilö painoi mun alaselkää pahimman supistuskivun aikaan ja se auttoi paljon. Pitää muistaa pyytää miestä tai kätilöä tekemään samaa nyt, sillä se esti ainakin mua jännittämästä liikaa.
Väliajat sitten nojailin ihan reporankana sänkyyn, mieheen, tms.

Jännä miten tulee nyt entistä paremmin mieleen viime synnytykset kun alkaa olla pikkuhiljaa ajankohtaista. Kätilöllä on oikeasti todella paljon väliä synnytyksen etenemisen kannalta ja toivottavasti teillä kaikilla synkkaa oman kätilön/kätilöiden kanssa.
Mulla on vaihtunut kätilö useampaan otteeseen kun on ollut pitkiä avautumisvaiheita ja yleensä sieltä se "lempi-ihminen" on löytynyt, jonka on toivonut olevan paikalla ponnistusvaiheessa. Viime kerralla oli vuoronvaihto menossa kun aloin ponnistamaan ja kätilö jäi ylitöihin, että sai hoitaa mun synnytyksen loppuun. Siitä tuli luottavainen olo (y)

BoomKaa ja papunen rv 35+5
(btw, esikoinen syntyi 35+5, tuntuupa hullunkuriselta!:X3:)
 
Boomkaa ensimmäisen kans meni 16 h ja toisen kanssa 13 h. Vedet on menneet vähitellen ja heti siitä alkaneet säännölliset supistelut. Sairaalassa mennyt se 8-9 h. Kunpa uskaltaisi sinnitellä kotona kauemmin mutta kun ei voi tietää miten synnytys etenee. Viimeksi taisi supistelut tulla 5 min välein kun lähdettiin sairaalaan. Ja sairaalankin melkein tunnin ajomatka.
 
Lillii84 onnittelut pienestä ihmeestä!

Supistuskivun ja jännittymisen kanssa saattaa auttaa mm. synnytyslaulu, matalat äänet, leuan rentouttaminen. Esim. Aktiivinen synnytys ry:n sivut (myös facebookissa) ja rauhalliset synnytysvideot voivat auttaa oman äänen ja rentoutumiskeinojen löytämisessä.

Minulla on ensiviikolla edessä lääkäri. Viikkoja on tuolloin 35+jotain. Kyllä tässä on vielä matkaa jäljellä. Siksi viimeisimmällä nl-käynnillä keho otettiin ottamaan rauhassa, ettei supistuksia tulisi turhan ahkerasti. Vielä kun sopisi pikkuisen kasvaa yksiössään kaikessa rauhassa. Osa supistuksista tuntuu reisissä ja selässä, mutta onneksi eivät jää päälle.
 
Hyvää perjantaita!

Ja kiitos tytöt noista rentoutumis vinkeistä, kokeilen kyllä(y)

Eilen alkuillta meni supistuksia kuunnellessa, mutta siitä ne menivät ohi ja yön olen nukkunut kuin tukki! Viideltä kävin hetken hereillä kun poika tuli viereen mutta muuten pitkästä aikaa nukuin todella hyvin ja olen aivan ihmeissäni :p
Sitten olenkin tänä aamuna jo ehtinyt pyykit viikata, imuroida ja vaihtaa petivaatteet :ROFLMAO: nyt sitten hiki päässä ja ajattelin että jos hetken hengähtäisi..

Elikkä täällä valtakunnassa kaikki okei. Mites teillä muilla?

Mukla 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Theran
Täällä väsyttää.. Heikko olo ym. Johtunee enemmän taudista kuin raskaudesta. :/
Ennen joulua jo sairastin flunssaa. No ei se nenä auennut..viime viikonloppuna päivystykseen kovan päänsäryn takia ja edelleen tukossa. Antibiootit sitten.. On kuulemma poskiontelot täynnä märkää. Eikä ne ole vieläkään auennut. :( Lääkekuuri loppuu tänään. Vaikuttaa kyllä mielialaan ja yleiskuntoon.
Verenpaine neuvolassa oli 100/69.. Sekin sitten omalta osalta aiheuttaa huimausta.

Ei oikein jaksa tehdä mitään.. Torkahtelen parikin kertaa päivässä. Vaikka haluisin saada siivottua ja laitettua taloa kuntoon.

Onneksi alkaa olemaan jo valoisampaa aikaisemmin ja kestää pidempään.

Leikkauksista tulleet kiinnikkeet/arpikudos täälläkin aiheuttanut harmaita hiuksia. "Turhia" kipuja niistäkin. :(

Toivottavasti muilla vähän kivempi viikko. ❤

Theran&vauva rv 37+5
 
Mukla, mie oon niin kade tuosta siun toimintakyvystä. Itellä yö meni taas aika kehnosti. Jotenkin tosi levoton olo. Ei kauheesti supistele, mutta paikat kipeytyy helposti. Kaikkea kohtaan on tullut jo sellainen evvk-fiilis, vaikka tiiän että synnytyksen jälkeen toimintakyky alkaa kuitenkin suht nopeasti palautumaan.

Miulla on tänä aamuna viimenen neuvola. Aion ottaa siellä puheeksi tän jatkuvan jäytävän kivun. Mie alan olemaan tähän niin loppu.

Illalla vaan itkin tätä epämääräistä pahaa oloa ja turhautumista pois. Laitoin puhelimesta kuulumaan lempimusiikkia laidasta laitaan ja volumet kaakkoon. Väliäkö hällä, vaikka nyt välillä tuuttaa musiikkia vaarallisen kovalla korvakäytävään. Joskus mieli vain tarvitsee sitä. Ihan samalla tavalla siitä mieli parani kuin nuorenakin. Musiikilla on ihmeellinen voima. :)

38+4, sektioon tj 6
 
Täällä väsyttää.. Heikko olo ym. Johtunee enemmän taudista kuin raskaudesta. :/
Ennen joulua jo sairastin flunssaa. No ei se nenä auennut..viime viikonloppuna päivystykseen kovan päänsäryn takia ja edelleen tukossa. Antibiootit sitten.. On kuulemma poskiontelot täynnä märkää. Eikä ne ole vieläkään auennut. :( Lääkekuuri loppuu tänään. Vaikuttaa kyllä mielialaan ja yleiskuntoon.
Verenpaine neuvolassa oli 100/69.. Sekin sitten omalta osalta aiheuttaa huimausta.

Ei oikein jaksa tehdä mitään.. Torkahtelen parikin kertaa päivässä. Vaikka haluisin saada siivottua ja laitettua taloa kuntoon.

Onneksi alkaa olemaan jo valoisampaa aikaisemmin ja kestää pidempään.

Leikkauksista tulleet kiinnikkeet/arpikudos täälläkin aiheuttanut harmaita hiuksia. "Turhia" kipuja niistäkin. :(

Toivottavasti muilla vähän kivempi viikko. ❤

Theran&vauva rv 37+5
On oikeasti niin ihanaa huomata, etten ole ainoa kipuileva ja aikaansaamaton. Tuollainen pitkä superflunssa kaataa kyllä yksistään jo, saati sit näillä viikoilla.

Tsempataan nyt yhessä tahoillamme tää loppusuora. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Hyvää perjantaita!

Hyvä homma, että oot Mukla saattanut nukkua. Tekee hyvää, kun välillä on öitä jolloin saa nukuttua kunnolla!

Onko teillä muilla tullut nyt loppuraskaudessa verta nenästä? Mulla ei oo koko raskausaikana tullut, mutta tänä aamuna vuoti puoli tuntia ihan norona. Ei meinannut millään tyrehtyä. Pitää laittaa a-vita sumutetta, kun sitä saa vissiin silloin tällöin raskausaikana käyttää.

Ja sitten, mää kaaduin eilen tuolla liukkaalla. Neuvolasta käskettiin tekemään liikelaskentaa, mutta ei käsketty käymään tarkistuttaan onko istukka ihan ok. Kaaduin kyljelleni ja siitä kiepsahin selälleen. En ehtinyt ajatella mitään kun olin jo nurin. Kaikkea sitä sattuu:sneaky:. Onneksi vauva on hyvin liikkunut, mutta illan supisteli tiuhaan. Nyt on ehkä vähän maha siltä kyljen puolelta hellä mihin kaaduin. Ja just sillä puolella etuseinässä on istukka. En tiiä pitäskö soitella uudelleen neuvolaan, että tarviiko käydä tarkistuksilla ihan varmuuden vuoksi. Ei kuitenkaan mitää vuotoa ole ilmaantunut(y).

Mutta, ei auta ku alkaa jotakin tälle aamua tekemään, jos se tuo nenä ei alkais uudestaan vuotamaan!
 
Täällä kans hyvin nukuttu yö takana ja tällä hetkellä oikein rauhaisa ja mukava fiilis (y) Taisin yöllä käydä vain pari kertaa vessassa, kun yleensä se on sen 5 kertaa... Ja kuopus nukkui omassa sängyssä KOKO yön :barefoot: Mun piti jo kun heräsin, käydä kurkistamassa onhan tytöllä varmasti kaikki hyvin :D Pojan kans syötiin rauhassa kahestaan aamupalaa ja hän lähti hetki sitten kouluun. Minä juon kahvia, kun tyttö ei heränny vieläkään (y)

Huomenna, kun ollaan kaikki kotona, ajattelin pistää suursiivouksen pystyyn! Mies saa pojan kanssa kantaa matot ulos ym. Pikkutyttö on meillä innokas pölyjen pyyhkijä :love: Imurointi kuuluu mulla jokapäiväiseen ohjelmaan, kun meillä on paljon lemmikkejä niin se karvan määrä valtautuu äkkiä ellei imuroi. .. Nyt vaan en jaksa enää imuroida koko taloa kerralla o_O Pakko pitää yks lepohetki välillä
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Miulla vuotaa kans nenästä helposti verta. Ennen raskautta ei oikeestaan ikinä, alkuraskaudesta jonkin verran ja nyt tänä aamuna oikein kunnolla. Voisikohan se olla enne, että tää elämänvaihe olisi kohta ohi? Toivossa on hyvä elää... :)
 
Lohduttavaa on tosiaan että loppu häämöttää ja kanssakärsijöitä on myös :)

Verta joo tulee helposti nenästä. Ei ihan norona mutta päivittäin. Mulla nyt taitaa tuo poskiontelontulehdus tehdä lisämausteensa.

2 viikon päästä olisi taas äippäpolikäynti. Jollei siis päätä syntyä ennen sitä. Epäilen et ei. Edelleen aika korkealla majailee hän.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Theran, oletko kokeillut otrivin suihketta? Mulla se auttaa hyvin ja pitää tulehuksen poissa, muuten tulee helposti kun nuha on. Sairastin ennen joulua ja nvla lääkäri anto luvan suihketta käyttää.

Piinamiina, en mie aina ole näin energinen, en todellakaan..tämän aamun virtapiikki johtunee siitä että sain pitkästä aikaa nukutuksi kun yöt on muuten ollu yhtä heräilyä ja olen koko viikon kärsinyt kipeistä supistuksista nii otin ilon heti irti ku tuntu että nyt jotain jaksaa..lähetän sulle voimahalin. Ota ihmeessä sun olotila ja tunteet neuvolassa puheeksi. Ja mulla on sama juttu että musiikki auttaa moneen tuskaan ja murheeseen :love:

Mulla kyllä kuivaa myös limakalvot ja nenä on päivittäin tukossa, millon enempi millon vähempi. Suoranaista verenvuotoa ei ole ollut mutta niistäessä tullee verta usein.

Piikuliinu, jos sua yhtään kaatuminen vielä huolettaa niin käy tarkistuttaa että kaikki ok. Hyvältä kuulostaa kun vauva liikkuu jne mutta oman mielenrauhan vuoksi jos yhtään mietityttää nii tarkistukseen vaan.

Mukla
 
Mulla ei oo vielä ollut supistuksia, pelkästään menkkajomotuksia nyt melkein päivittäin viikon ajan. Yks ilta harkitsin jo särkylääkettä niihin.

Mulla oli pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa kohdunsuu auki sentin ja kaulaa 2cm sekä paikat pehmentyneet. Lääkäri meinas, ettei mee laskettuun asti, mutta mä en tosiaan ite usko noihin ennustuksiin.:LOL:Aattelen kyllä että aikasintaan ens viikon lopulla tämä vois syntyä, mutta luultavasti menee yliajalle niin että heilahtaa. ;) Pitää vaan nyt nauttia viimesistä hetkistä ilman vauvaa, joka tulee olemaan elämässä mukana tästä lähtien aina. Neuvolatätikin totes, että vaihtais paikkaa mun kanssa koska tahansa ilman synnytystä siis.:)

rv 37+6
 
Aurinkoista päivää täältäkin :)
Olo on mitä mainioin ja hyvin nukuttu yö takana! Mä kuulun niihin, jotka melkein nyt jo alkaa ikävöimään vauvamasua.. Ajatella, et kohta se ei ookkaa enää tuossa siliteltävänä..
Kuopuksen kävin hakemassa koulusta, kun terkka soitti että valittelee huonoa oloa.. Kumpa vaan ei vatsatauti :(
Neuvolassa eilen kaikki hyvin, jotenkin tuntuu jopa vähä turhalta ravata siellä viikottain :|Lääkärineuvolaahan täällä ei viimeisellä kolmanneksella olekaan.

Synnytys ei kyllä jännitä.. Taidan olla menossa sinne vähän turhankin "takki auki" :D Kolme aiempaa syntyneet siis ilman kivunlievitystä, syöksynä alle parin tunnin sisällä ekasta supistuksesta. Sellasen olen nytkin laittanu tilaukseen :D Toivon että syntyisi aamulla\aamuyöstä nii lähtisin illalla vauvan kanssa kotiin ❤ Saapa nähdä miten käy! Mulla joka raskaus kestäny aina viikon pidempää kun edellinen 1. Rv 39+4, 2. 40+5, 3. 41+5 eli tämä varmaan hautuu vielä vappunakin.. :D
Hauskaa viikonloppua !! :)

Äippä ja pirpana 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Mulla ei oo vielä ollut supistuksia, pelkästään menkkajomotuksia nyt melkein päivittäin viikon ajan. Yks ilta harkitsin jo särkylääkettä niihin.

Mulla oli pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa kohdunsuu auki sentin ja kaulaa 2cm sekä paikat pehmentyneet. Lääkäri meinas, ettei mee laskettuun asti, mutta mä en tosiaan ite usko noihin ennustuksiin.:LOL:Aattelen kyllä että aikasintaan ens viikon lopulla tämä vois syntyä, mutta luultavasti menee yliajalle niin että heilahtaa. ;) Pitää vaan nyt nauttia viimesistä hetkistä ilman vauvaa, joka tulee olemaan elämässä mukana tästä lähtien aina. Neuvolatätikin totes, että vaihtais paikkaa mun kanssa koska tahansa ilman synnytystä siis.:)

rv 37+6
Nuo lääkäreiden ennustukset tosiaan on melkoista lottoa. Mulla oli tuosta kolmosesta rv 36 kaulaa jäljellä enää sentti, ja lääkäri kovin painotti rauhoittumaan ku edelliset on syntyneet syöksyllä. No, minähän rauhotuin ja tyttö synty rv 41+5 :D
 
Theran, oletko kokeillut otrivin suihketta? Mulla se auttaa hyvin ja pitää tulehuksen poissa, muuten tulee helposti kun nuha on. Sairastin ennen joulua ja nvla lääkäri anto luvan suihketta käyttää.

Piinamiina, en mie aina ole näin energinen, en todellakaan..tämän aamun virtapiikki johtunee siitä että sain pitkästä aikaa nukutuksi kun yöt on muuten ollu yhtä heräilyä ja olen koko viikon kärsinyt kipeistä supistuksista nii otin ilon heti irti ku tuntu että nyt jotain jaksaa..lähetän sulle voimahalin. Ota ihmeessä sun olotila ja tunteet neuvolassa puheeksi. Ja mulla on sama juttu että musiikki auttaa moneen tuskaan ja murheeseen :love:

Mulla kyllä kuivaa myös limakalvot ja nenä on päivittäin tukossa, millon enempi millon vähempi. Suoranaista verenvuotoa ei ole ollut mutta niistäessä tullee verta usein.

Piikuliinu, jos sua yhtään kaatuminen vielä huolettaa niin käy tarkistuttaa että kaikki ok. Hyvältä kuulostaa kun vauva liikkuu jne mutta oman mielenrauhan vuoksi jos yhtään mietityttää nii tarkistukseen vaan.

Mukla
Jep. Nasolin on samaa ainetta. Sitä käytin kun flunssa oli päällä ja otrivinia viime viikolla. Ei mitään apua.. Sinne on jäänyt jumittaa onteloihin. :/ Lääkäri sanoi että raskaus heikentää vastustuskykyä niin sillä se jyllää.

Toivottavasti juhannukseen mennessä paranee :D
 
Täälläkin meni viime yö suht hyvin. Mutta kyllä mua äsken ramasi ruoan päälle niin makoisasti, että olisi tehnyt mieli vönkiä kuopuksen viereen päivätorkuille..;)

Hui Piikuliinu, onneksi näytät selvinneen säikähdyksellä ja hyvä, että vauva liikkuu hyvin! Jos istukassa olisi häikkää, niin ensimmäinen merkki on yleensä verinen vuoto. Mutta kun viikkoja on näin paljon, niin helposti kannattaa käydä näytillä, juurikin jos alkaa supistelemaan kovasti.

Selkkis, joo ei sitä kovin pitkää kotona varmaan voi olla kun supistuskivut voi nousta hyvinkin nopeasti vesien menon jälkeen. Ja automatka vasta onkin tuskaisa kun on pidempi matka sairaalaan.

Mä taidan valita synnäriksi OAS:n kun on piirun verran lähempänä (mieskin pääsee ajeleen nopeammin väliä) :)

Nenäverenvuotoa ei mulla onneksi enää ole, mutta kovasti vaivasi raskauden alusta tuonne liki 30 viikolle. Sairaalassa alkaa todennäköisesti uudestaan, kun siellä on paljon kuivempi ilma.

Turvotusta alkaa kertyä entistä enemmän. Onneksi lähtee pois synnytyksen jälkeen, mutta tympäsee kun jalat on ihan pökkelöt eikä sormetkaan imartele ulkonäöllään o_O

Söin eilen paprikaa, joka aloitti hirmuisen närästyksen ja vatsanväänteet :sick: Rennie auttoi onneksi, mutta napsin niitä heti 3kpl..

Mulla olisi tiistaina neuvola :) Siellä tehdään tosiaan eka kohdunsuun-tutkimus ja ihan mielenkiinnolla odotan, että miltä tilanne alakerrassa vaikuttaa. En saanut siis aiemmin aikaiseksi varattua lääkärinaikaa ja hyvinhän sitä näytettiin tänne asti pärjäävän :D
Mua hippuiluttas käydä reissaamassa ennen vauvan syntymää, mutta en tohdi hotellia varailla ennen tiistaita. Talvilomat yms. menee kuitenkin kotosalla, niin olis kiva puuhata jotain extraa, etenkin kun vauva menee vielä mukavasti matkassa vatsan sisäpuolella ;)

Kampaamoajan alan nyt varailemaan, jospa saisi parin viikon sisään niin onpahan ainakin tukka kuosissa kun lähtee synnärille :LOL:

BoomKaa ja papunen rv 35+6
 
Poliuutisia. Tänään oli uusi käynti äippäpolilla. Tarkistettiin, että plikka on pysynyt oikein päin ja katottiin kohdunkaula, vauvan koko ja makoilin käyrillä taas hetken. Vauva oli oikein päin, koko arvioitiin 3,5 kg mitä vähän ihmettelin, kun viime viikolla oli 3,1, mutta sanoi että ihan on normaali kokoinen ja toinen mittaus on voinut mennä alakanttiin ja toinen ylä.
Vauva ei näyttänyt tykkäävän kun anturaa laitettiin mahaan, kun monotti sen verran lujaa, että kätilöopiskelija säikähti
Vielä joudun menemään ennen laskettua aikaa uudestaan, kun lapsivettä on niin paljon ja vaiva niin korkealla, että on vielä mahdollista pyörähtää ympäri. Käsky tuli, että jos lapsivedet menee ennen seuraavaa polikäyntiä niin lanssilla makuuasennossa sairaalaan.
Ei taida kyllä vielä hetkeen olla tulossa, kun mitään kipeitä supistuksia ole tuntunut.
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja Boomkaa
Huomenta.

Boomkaa, sinulla on kyllä tosi suloinen masu :)

Masusta puheen ollen, arvostellaanko teidän masun kokoa yleisesti?
Mie törmään tähän usein.. Aina joku tuttava arvostelee että joko se on liian pieni tai liian iso tai onpas se alhaalla tai tai.. niinku kaikilla olisi annettava siitä yleinen mielipide miltä näytän nyt kun ootan vauvaa.
Minua se ärsyttää ihan suunnattomasti kun en itsekkään arvostele toisten ulkonäköä..vai onko nää mun hormonit vaan kun ei kestä sitä..

Täällä ollaan edelleen yhessä koossa. Supisteli eilenkin tuttuun tapaan mutta eipäs tässä ole tarvinnut mihinkään lähteä.
Yö meni hyvin, jäi tosin aika lyhyeksi kun miehen kanssa valvottiin vähän pidempään viikonlopun kunniaksi ja tää meidän pikkuväki halusi herätä jo ennen kuutta.. No nukumme sitten päikkärit.

Kivaa lauantaita kaikille(y)

Mukla 38+6
 
Jep. Nasolin on samaa ainetta. Sitä käytin kun flunssa oli päällä ja otrivinia viime viikolla. Ei mitään apua.. Sinne on jäänyt jumittaa onteloihin. :/ Lääkäri sanoi että raskaus heikentää vastustuskykyä niin sillä se jyllää.

Toivottavasti juhannukseen mennessä paranee :D

Mulle sanottiin samaa kun flunssa pitkittyi. Mutta onneksi se otrivin mentholi suihke auttoi.
Oletko koskaan kokeillut sitä sarvikuono huuhtelua? Joillekkin se tuo helpotusta..En tiiä kyllä saako sitä raskaana käyttää.
Jaksamista toivon sinulle. Se vie voimia tuo sairstelu ja vetää varmasti mielen matalaksi.
 

Yhteistyössä