Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Rautalintu , kuulostaa hyvältä. Uskon vahvasti että iltaa myöten supistelut tihentyy ja pääset synnyttämään (y):) tsemppiä ja onnea matkaan♡♡

Äippä84, mulla on keskimmäinen lapsi syntynyt käynnistyksellä kun meni 11pv yliajalle. Käynnistys tapahtui tabletilla ja mulla oli supistukset yhtä kovat kuin luonnollisesti käynnistyvässä synnytyksessä.
Olen myös kuullut että toiset ovat kokeneet ne paljon kovempana mutta itse koin ne samanlaisina kuin muutenkin.
Yritä olla liikaa jännittämättä, vaikka helppohan se on toisella sanoa.
Tsemppiä ja voimia, kaikki tulee sujumaan hyvin♡

Voi boomkaa, sulla menee nuo kipuilut kyllä just niinkuin mullakin että sympatiat täältä♡♡ mulla oli kans lukemattomia kertoja olo että joko nyt..
Ja sillon pe aamuna kun synnytys sitten päättikin lähteä käyntiin niin mies ehti juuri tunnin käyä töissä ja tulikin vauhti lähtö kun vedet meni ja supistukset muuttui heti kivuliaiksi ja tiheiksi. Sairaalassa oltiin vaan reilu 2h ku pikkunen syntyi.
Kyllä sulla pian se käynnistyy ja pääset nauttimaan omasta pikku pallerostasi :)♡♡

Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Kiitos kaikille onnitteluista ❤
Onnea muillekin vauvan saaneille!!❤

Paljon tsemppiä synnytykseen vauvaa vielä saapuvaksi odottaville❤ kohta ovat sylissä :)

Täällä ollaan "jo" viikko ja 2 päivää vanhoja. Torstaina kävi terkkari ja syntymäpaino ylitetty :)
Meillä menee ihan kivasti mutta joudutaan korviketta käyttää pumpatun rintamaidon lisäksi koska imetys nyt ei sitten lähtenytkään niin kuin toivoin.. :( se harmittaa kovasti koska olisin toivonut tämän viimeisen kohdalla siihenkin onnistumisen kokemusta..

Rytmiä meillä ei taida olla minkäänlaista..jokainen päivä ollut minusta erilainen. Tyttö on tosin alkanut jo seurustelemaankin. Elehtii käsillä ja jaloilla sekä välillä jotain äännähtääkin. :) kovasti tutkii katseellaan kasvoja.

Sama kuin Muklalla että harmittaa joskus kun en ehdi tuon 7v kanssa samanlailla olemaan. Välillä pakko nukkua illallakin vauvan kanssa jos oon valvonut paljon. Tänäänkin heräsin kun tyttö oli jo nukkumassa.
Vaikka lyhyt aika tämä onkin.

Kaikkea hyvää kaikille ❤

Theran & rakas 1vko 2pvä
 
Miten rautalintu? Lähtikö synnytys itsestään käyntiin vai lähditkö kalvojen puhkaisuun?

Theran, ihanan kuuloista vauva-arkea teilläkin :love:

teza, minä oon nukuttanut vauvoja aika paljolti kyljellään. Usein kyllä myös selällään...Ja toisaalta keskimmäinen väänsi itsensä aina mahalleen, joten annoin sitten nukkua mahallaan. Eli milloin mitenkin :p

Mites muiden voinnit? Maria1985 pitänee ainakin mulle seuraa vielä hetken?

Kiitos kovasti tsemppauksesta, yritetään sinnitellä eteenpäin :cool: Eilinen ilta meni supistusten puolesta 9min väleillä ja kesti 4h. Sain kuitenkin nukuttua muutaman tunnin. Tänään olisi neuvola, johon toivoin ettei enää tarttis mennä. Vaan eikai se auta, kun ei vauva halua synnärillekään lähteä :cautious:

BoomKaa ja papunen rv39+6
 
Ihanaa, tänään taitaa tosiaan tulla useampi vaavi maailmaan:)

Meillä laitetaan vauva kyljelleen nukkumaan mutta aika usein sitten itse keikahtaa jonku ajan päästä selälleen nukkumaan. Näin on muutkin lapset meillä tehneet.

Meillä oli illalla oikein tissimaraton päällä:) mutta sitten pikkumies heräsikin vasta viiden aikaan ekan kerran syömään.(y)

Kivaa alkavaa viikonloppua kaikille ja jännä nähdä kuinka moni synnyttää tänään ja viikonlopun aikana♡♡

Tsemppiä kaikille:love:

Mukla ja poitsu 2vk♡
 
Äipälle ja Rautalinnulle tsemppiä matkaan!

Täällä vielä yhdessä kasassa. Kaksi yötä on nukuttu uudessa kodissa ja ensimmäinen yö meni vatsaa tyhjentäessä. Aiemmissa raskauksissa tyhjeneminen on ajoittunut siihen lähdön nurkille ja mietinkin jo, tuleeko heti muuton päälle lähtö. Onneksi tilanne rauhoittui, supistelukin loppui ja sain vähän nukuttua. Rankka päivähän se kaikkiaan oli, joten ei ihme. Eilen koitin illalla huilata enemmän, kun tavarashown jatkaminen alkoi käydä jalkojen päälle. Jalkapohjat ovat tosi kipeät ja selkäkin suuttui. Illalla oli limaosastoa tarjolla, muttei vielä tulppaa. Eli kyllä tässä h-hetki lähestyy hitaasti mutta varmasti. Alhaalla majaillaan ankkamallin vaappuminen on etenemistyyli. Minä kuitenkin edelleen odottaisin mieluusti ainakin viikon verran, mutta eihän nämä lapsoset äidin mielipidettä tuppaa kyselemään!:LOL: Pikkuihminen tulee siis kun hänelle sattuu parhaiten sopimaan.

38+6
 
äippä84 tsempit täältäkin matkaan, Jokohan sulla vauva on kainalossa asti? :love: Myös muille tsemppiä koitokseen, taitaa useammalla olla jo lähellä.

Täällä meni pikku poitsun teho-osasto reissu sitten paremmin kuin olisi voinutkaan. .. Maanantai aamunahan kävin kirjoittelemassa teille, että mun vauva vietiin su. iltana (1 vrk ikäisenä ) teholle koska crp nousi ja oireili muutenkin siihen suuntaan että streptokokin riskiin oli reagoitava heti. Antibiootti tippaan siis oli lääkärin määräys. Noh, menin aamulla teholle vauvaa katsomaan ja mikä ihana yllätys, crp oli lähteny laskuun ihan itsestään ja vauva olikin ollut yön vain saturaatio seurannassa (y) Vointi oikein hyvä ja hän pääsi minun kanssa takaisin osastolle :love: maanantai päivä ja vielä tiistai aamu oltiin seurannassa ja tiistaina iltapäivällä päästiin kotiin!

Kaikki on mennyt hyvin, vauva on tosi helppo hoitoinenkin :) 1-2 kertaa syödään yöllä. Koko perhe on ihan myytyjä hurmuri pojasta :love: Isoveli varsinkin! Täällä tapellaan kuka saa hoitaa vauvaa :D Tänään kävi neuvolan täti ja vauva oli kirinyt painonsa ihan liki lähtölukemia jo! Syntyessään painoi sen 4350g ja nyt tänään 4300g. Kotiutuessa paino oli 4170 g. (y) Ruoka maistuu pojalle hyvin joten ilmankos. Oma maito ei riitä täysin pitämään nälkää joten korviketta saa tarpeen mukaan. Arvasin tämän kyllä ja ei niin harmita kun osasin odottaa. Yhenkään lapsen kohdalla mulla ei oo maito riittänyt ja tytärkin siirtyi kokonaan korvikkeelle ollessaan reilu 2kk. Maidon tulo loppui kuin seinään. ..

Ihanaa vauva arkea kaikille joilla vauva jo on ja jaksamista kaikille ketkä vielä vähäsen joutuu malttamaan ! On tämä ihanaa :love::love::love:

haasu ja poitsu (melkein )6pv
 
äippä84 tsempit täältäkin matkaan, Jokohan sulla vauva on kainalossa asti? :love: Myös muille tsemppiä koitokseen, taitaa useammalla olla jo lähellä.

Täällä meni pikku poitsun teho-osasto reissu sitten paremmin kuin olisi voinutkaan. .. Maanantai aamunahan kävin kirjoittelemassa teille, että mun vauva vietiin su. iltana (1 vrk ikäisenä ) teholle koska crp nousi ja oireili muutenkin siihen suuntaan että streptokokin riskiin oli reagoitava heti. Antibiootti tippaan siis oli lääkärin määräys. Noh, menin aamulla teholle vauvaa katsomaan ja mikä ihana yllätys, crp oli lähteny laskuun ihan itsestään ja vauva olikin ollut yön vain saturaatio seurannassa (y) Vointi oikein hyvä ja hän pääsi minun kanssa takaisin osastolle :love: maanantai päivä ja vielä tiistai aamu oltiin seurannassa ja tiistaina iltapäivällä päästiin kotiin!

Kaikki on mennyt hyvin, vauva on tosi helppo hoitoinenkin :) 1-2 kertaa syödään yöllä. Koko perhe on ihan myytyjä hurmuri pojasta :love: Isoveli varsinkin! Täällä tapellaan kuka saa hoitaa vauvaa :D Tänään kävi neuvolan täti ja vauva oli kirinyt painonsa ihan liki lähtölukemia jo! Syntyessään painoi sen 4350g ja nyt tänään 4300g. Kotiutuessa paino oli 4170 g. (y) Ruoka maistuu pojalle hyvin joten ilmankos. Oma maito ei riitä täysin pitämään nälkää joten korviketta saa tarpeen mukaan. Arvasin tämän kyllä ja ei niin harmita kun osasin odottaa. Yhenkään lapsen kohdalla mulla ei oo maito riittänyt ja tytärkin siirtyi kokonaan korvikkeelle ollessaan reilu 2kk. Maidon tulo loppui kuin seinään. ..

Ihanaa vauva arkea kaikille joilla vauva jo on ja jaksamista kaikille ketkä vielä vähäsen joutuu malttamaan ! On tämä ihanaa :love::love::love:

haasu ja poitsu (melkein )6pv
Ihana kuulla että teillä kaikki hyvin ja että arki vauvan kanssa on alkanut noin hyvin sujumaan♡
Meillä on ihan sama juttu että kaikki ovat hullaantuneita vauvaan ja sisarrukset ja tietysti myös isi ovat innokkaita hoitajia (y)

Kivaa viikonloppua teille :)
Mukla ja vieressä tuhiseva poitsu♡
 
Lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille :love:! Ja tsempit teille, jotka vielä odottelee nyytti syliin(y)!

Minä tulin kertomaan meijän synnytyksestä. Ei ollut helppoa, ei.
Mulla alkoi supisteleen viime lauantai iltana säännöllisen epäsäännöllisesti. Sitten iltasella alkoi supistukset säännöllistymään. Suppareita tuli 5-9 minuutin välein. Lähettiin sairaalaan puolen yön jälkeen. Siellä käyrillä olin ja supistusten jälkeen vauvalla sydänäänet lasketteli muutamia kertoja. Olin auki 4-5 cm ku mentiin. Noh, tätä kesti ja kesti eikä edistystä tapahtunut. Noin klo 6.30 sunnuntai aamuna sain epiduraalin ja nukuin noin tunnin. Puol ysiltä puhkastiin kalvot. Ja supistukset vahvistui, mutta sitten alkoi vauvan sydänäänet laskemaan supistusten aikana. Korjaantuivat kuitenkin suht nopeasti. Tässä vaiheessa minuun alkoi hiipua pieni paniikki, kun aloin miettimään mitä sydänäänten lasku voi tarkoittaa, jos niitä vaan seurataan ja seurataan. Kysyin, että joko voidaan lähtä sektioon. No, lääkäri ultras ja huomas, että napanuora on tulossa pään mukana eikä pää pääse laskeutumaan, mutta joka supistus painaa napanuoran lyttyyn. Tästä johtui sydänäänten laskut. Lääkäri päätti, että vielä kokeillaan alakautta synnyttää. No, olin auki 6cm. Meni ehkä tunti (klo 12), niin kätilö ja lääkäri tuli juosten saliin ja käskivät mut kontalleen pää alaspäin. Siinä samalla lääkäri teki kohdunsuun tutkimuksen. Pää oli kiinnittynyt, mutta kohdun suu supistunut ollen auki 4cm. Tässä vaiheessa lääkäri pyysi sektiolupaa takapäivystäjältä. Otettiin nopeasti vauvalta verikoe, josta nähtiin mennäänkö hätä- vaiko kiireelliseen sektioon. Onneksemme verikoe oli ihan ok ja näytti siltä, että vauvalla ei ole vielä kehittynyt hapenpuutetta. Oli 30 minsaa aikaa saada vauva maailmaan.
Kaikki tapahtui sitten nopeasti. Saimme ihanan pienen pojan pitkän ja tuskallisen synnytyksen päätteeksi. Synnytyksen kesto yli 15 tuntia:cry:
Sektiosta oon toipunut ihan hyvin, mitä nyt vielä on haavakipua ja vatsa arkana runsaasta painamisesta.
Vauva on tomera ja aivan super suloinen. Nyt ollaan kotona ja viime yönä kotona nukkui tosi hyvin, vain kahdesti syötiin :love:.
Isot sisarukset on haltioissaan ja me vanhemmat ollaan ihan älyttömän onnellisia tästä meijän nelikosta:love:. Vaikka synnytys oli hankala, niin tämä palkinto on siitä niin ihana, että kaikki tuntuu jo nyt positiiviselta (y). Tämä vauvakupla on mahtava:love:!
 
Ei tarvittu käynnistystä :) Lähdettiin takaisin synnärille eilen illalla ja meille syntyi poika klo 1:40. 3718g ja 51,5cm. (rv41+3) Nyt ollaankin jo kotona nauttimassa vauvantuoksusta. <3

Onnittelut äippä84 tytöstä!

Rautalintu ja Taneli
 
Hirmun paljon onnea rautalintu ja äippä84!!:love::)
Nopeasti kuulostaa sujuneen synnytykset ja varmaan kaikin puolin hyvät kokemukset jäi mieliin?

Ihana kuulla haasu, että pääsitte sittenkin kotiin ja kaikki hyvin (y)
 
Moikka pitkästä aikaa!
Ajattelin ilmoitella että täälläkin vielä ootellaan. No la onkin vasta 27.2 eikä ennen viime yötä ole ollut mitään oloja. Viime yönä oli supistuksia mutta ei kovin kivuliaita. Mutta nyt ei mitään No, katsotaan mihin tämä päivä johtaa kun tässä heräilen.

Onnea kaikille jo synnyttäneille!! ❤
 
Rosuliina: kiva, että löytyy vielä kohtalontovereita :D

Piikuliinu: jopas sulla kyllä mahtui mutkia matkaan synnytyksessä :eek: onneksi kaikki nyt hyvin ja saatte olla siellä ihanassa vauvakuplassa :X3:

Eilinen neuvola jäi välistä. Täällä oli tullut lunta niin paljon, että ei tarvinnut miettiä kotoa poistumista ennen aura-auton käymistä. Pitää soitella maanantaina ja varata uusi aika.
Olotila on hyvä, vähän liiankin :rolleyes: Kivahan se on, että vauva viihtyy massussa ja ilmeisimmin voi hyvin kun siellä kovasti touhuaa. Pitää lähteä kolailemaan viimeöisin lumipyryn tuotoksia, saapahan ainakin raitista ulkoilmaa :)

Ja tänään olisikin sitten laskettu aika.....

BoomKaa ja papunen rv40+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja varrtTi
Täällä valvotaan supistusten vuoksi. Kellottamaan aloin puolilta öin ja max 10 minsan välein tulee. Nyt viimeisimmät noin 5 minsan välein. Sen verran kuvuliaita ettei pysty nukkumaan muttei kuitenkaan sellaisia että sairaalaan lähtisin vielä. Soitin kyllä jo sinne, mutta vahvistivat sen ettei ehkä ihan vielä aika. Kunhan tästä tiheentyvät niin sit lähdetään. Puolen tunnin ajomatka jännittää itseä :unsure: Kun ei tiedä miten nopsaa tämä tilanne tässä kehittyy. Onko muita valveilla?
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa

Yhteistyössä