Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Rosuliina, lähditkö käymään synnärillä vai rauhoittuiko olotila? Toivottavasti siellä on ollut suppareissa enemmän potkua kuin täällä (y)

Miten Vuohenkello, onko ollut jo olotiloja? Entäs maria1985, Farnilla, yms.?

Täällä edelleen tiukasti yhtenä kappaleena. Ajateltiin lasten kanssa leipoa laskiaispullia tänään. Saatiin tehtyä myös eilen tuo viimeinen makkari loppuun, joten tänään saisi siirtää kaikki meidän vaatteet yms. yläkerrasta alakertaan. Tuleepahan taas käytyä vaatekaapin sisältö läpi ja voi laittaa vanhoja kierrätykseen.

BoomKaa ja papunen rv 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985
Täällä valvotaan supistusten vuoksi. Kellottamaan aloin puolilta öin ja max 10 minsan välein tulee. Nyt viimeisimmät noin 5 minsan välein. Sen verran kuvuliaita ettei pysty nukkumaan muttei kuitenkaan sellaisia että sairaalaan lähtisin vielä. Soitin kyllä jo sinne, mutta vahvistivat sen ettei ehkä ihan vielä aika. Kunhan tästä tiheentyvät niin sit lähdetään. Puolen tunnin ajomatka jännittää itseä :unsure: Kun ei tiedä miten nopsaa tämä tilanne tässä kehittyy. Onko muita valveilla?
Hei. Voi että, oletkohan päässyt jo synnyttämään:)
Tsemppiä kovasti ja käyhän päivittään tilanne sitten kun ehdit/jaksat.
Mukla ja poitsu♡
 
Rosuliina kuulostaa lupaavalta (y)

Täällä lujasti yhdessä kasassa. Ei ole mitään tietoa synnytyksestä:mad:. Huomenna olisi taas neuvola ja siellä varataan aika käynnistykseen joka olisi rv 41+0 (eli 6.3) :(.
En oikein ole innostunut asiasta,että synnytys joudutaan lääkkeellisesti käynnistämään :unsure: Etenkin kun vauva ei ymmärtääkseni ole iso eikä pikkuiselle ole mitään hätää tuolla omassa yksiössä.

Toukka 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Poika syntyi rytinällä seiskan jälkeen. Kuudelta tultiin sairaalaan jolloin olin vain sormelle auki. Mikä pettymys! Eivät kuitenkaan lähettäneet kotiin vaikka supistuksetkin laantuivat. Lähdettiin kävelylle sairaalan käytävälle ja saman tien supistukset voimistuivat niin ettei kävelystä tullut mitään! Tuntui että p***e repeää. Tulin takaisin tarkkailuhuoneeseen ja sanoin että kakka tulee. Tsekkasivat tilanteen ja olin 8cm auki. Pyörätuolilla synnytyshuoneeseen ja saman tien sain ponnistaa. Kahdessa minuutissa poika oli ulkona! Onneksi kaikki meni hyvin. Tsemppiä teille odottajille! ;)(y):love:
 
Heippa hei!
Piikuliinulla on tosiaan ollut kestämistä, onneksi palkinto on mitä parhain
Rautalintu: Onnea pojasta, mietinkin osastolle salista siirryttäessä et olikohan se yksi ainoa sininen nuppineula perjantain kohdalla sinun :) ja taisi olla!
Maria: Kokemuksesta tiedän tuon tuskan käynnistämisen miettimisen suhteen.. Toivotaan että käy kuten täällä minulle ja ainakin rautalinnulle, ettei sitä sitten tarvitakaan loppujen lopuksi :)

Mulla tosiaan pe aamuna 7 aikaan alkoi vettä lorahtelemaan vessakäynnin yhteydessä ja mietoja supistuksia vartin välein. En ollut mitenkään kivulias, mutta edelliset kun on nopeaa syntyneet, sanoin 9.30 miehelle et taidetaan varoiksi lähteä niin ehditään ajoissa.. Kympin aikaan sairaalassa 5cm auki, sisätutkimus vauhditti kaiketi synnytystä kun 11 aikaan kysyin ehtisinkö saada jotakin puudutetta tällä kertaa. Pcp laitettiin klo 11.15 ja toimi minulla kyllä hyvin, erinomaisesti :) Kahddeltatoista kätilö tuli kysymään joko kohta synnytettäisiin. Tutki ja 10 cm auki! Tyttö sitten syntyi klo 12.16 ❤ eilen lähdettiin kotiin ja on tämä vaan niin ❤❤❤

Tsemppiä boomkaa ja muut joilla vielä masuvauva!!

Äippä ja tyttö (pian 2 vrk) ❤
 
Poika syntyi rytinällä seiskan jälkeen. Kuudelta tultiin sairaalaan jolloin olin vain sormelle auki. Mikä pettymys! Eivät kuitenkaan lähettäneet kotiin vaikka supistuksetkin laantuivat. Lähdettiin kävelylle sairaalan käytävälle ja saman tien supistukset voimistuivat niin ettei kävelystä tullut mitään! Tuntui että p***e repeää. Tulin takaisin tarkkailuhuoneeseen ja sanoin että kakka tulee. Tsekkasivat tilanteen ja olin 8cm auki. Pyörätuolilla synnytyshuoneeseen ja saman tien sain ponnistaa. Kahdessa minuutissa poika oli ulkona! Onneksi kaikki meni hyvin. Tsemppiä teille odottajille! ;)(y):love:
Lämpimät onnittelut ♡♡:)
Mukla ja poitsu ♡
 
Rosuliina onnittelut pojasta!:love:

Täällä suunnalla oli aamupäivällä pari tujumpaa supistusta, mutta sitten rauhoittui. Sen verran kuitenkin tuntui, että tuli pakkailtua pikkuihmiselle tavarat valmiiksi ja katsottua itselle vaatteet yms välttämätön reppuun. Jos ei synnytyksessä tapahdu mitään ikäviä käänteitä, kotiutuminen on suunnitelmissa heti kun mahd joten eipä siellä repussa kummoisia juttuja tarvita.

Maria eihän siihen käynnistykseen ole pakko suostua jos vauvalla tai sinulla ei ole mitään hätää. Mitä vähemmän pystyt ottamaan stressiä lasketun päivän tulosta, sen paremmin kroppa loppumetrit jaksaa.

Huomenna olisi neuvola edessä. Yhtään ei huvittaisi mennä, taaskaan. Onneksi sinnekään ei ole pakko mennä jos syystä tai toisesta alkaa tuntua ylivoimaiselta.

Boomkaalla tyyntä myrskyn edellä? ;)

Rv 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Hurjan kuuloista Rosuliina! Onneksi kaikki meni hyvin. Onnea pikkuisesta!

Äippä84: joo, olihan se meidän nuppineula :)

Meillä on lähtenyt hyvin arki rullaamaan. Maito ei ole vielä noussut, toivottavasti pian kuitenkin. Paljon vaan sylittelyä tarvitaan.

Rautalintu ja Taneli 2,5 vrk :)
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Täällä käyty neuvolassa viimeisen kerran kun vauva masussa. Kaikki arvot hyvät ja nyt vain odotellaan että toivottavasti syntyy ennen tulevaa maanantaita :rolleyes: niin ei tarvi käynnistellä :confused:.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille vielä mahakkaille ja jo vauvan syliinsä saaneille (y)

Toukka 40+0 :eek::LOL::X3:
 
Täällä paloi käpy ja lähdin käymään synnärillä näytillä. Viime yönä sain nukuttua kaksi tuntia ja en oo saanut nukuttua pariin päivään edes päiväunia. Väsytaso alkaa olla maksimaalinen ja oon ihan rehellisesti sanottuna aivan kamala natsimutsi kotona :devil::unsure:
 
Tehdään boomkaa vaihtokauppa..anna mulle pikkuisen niitä supistuksia niin mä voin luovuttaa muutaman tunnin omista 7-10h yöunista. :whistle:
Surku että ei saa nukuttua kun pitäisi kerätä voimia synnytykseen, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat haluamasi avun (y)

Muoks..mites vuohenkello? Jatkuivatko supistukset ja pääsit tositoimiin?
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Maria1985, hyvä että kaikki hyvin vauvalla ja sinulla.
Nyt otat vaan mahdollisimman rennosti. Kyllä se vielä voi käynnistyä ihan luonnollisesti:) Mulla on suurin osa raskauksista menny yli ja olen aina jo valmistautunut että käynnistykseen mennään mutta niin ne on siitä sitten käynnistyneet. Keskimmäinen meni käynnistykseen. Silloin raskaus oli menny 11pv yli ja mulla ja vauvalla oli kaikki hyvin mutta lääkäri oli sitten sitä mieltä että aletaan jo käynnisteleen enkä laittanut siinä vaiheessa enään vastaan kun olin jo huolissani että vauvalla on kaikki hyvin kun liikkeet alkoi hidastumaan niinkuin yleensä tekeekin lopussa.
Silti pelotti että jotain sattuisi nii ihan hyvä ratkaisu oli siinä vaiheessa käynnistys.
Tää vimppa muru syntyi rv 40+5 ja pari päivää ennen synnytystä oli melko hiljaiset. Ei juuri supistellut ja sain nukuttua hyvin. Tyyntä myrskyn edellä niinkuin Vuohenkello silloin ennusti (y) sitten itse synnytys oli nopea.

Boomkaa, voimia sinulle ja toivottavasti saat apua synnäriltä kun sulla alkaa olemaan jo vaikeaa ja väsy painaa.
Tiiän että on raskasta kun kipeitä supistuksia tulee viikko tolkulla ja sitten just tuo ettei saa nukuttua niin syö kyllä kaikki voimat ja alkaa olla pinna kireällä ja sittenhän sitä tulee purettua kotona kaikkiin vaikkei sitä halua eikä tahallaan teekkään. Ja ressaa sekin että kuinka sitä jaksaa synnyttää kun nyt jo on aivan puhki. Lämmin halaus sulle ♡

Me leivottiin eilen laskiaspullia ja ollaan myös päästy vaunutteleen poitsun kanssa ku kelit olleet hyvät. Nytkin paistaa aurinko ihanasti..Vaikka tuo aurinko näyttää sisällä sen karun puolen kun kaikki pölyt tullee näkyviin;)
Pitäs alkaa miettiä kummit vauvalle että saatais kastepäivä lyötyä lukkoon ja pappi varattua.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille:)

Mukla ja poitsu♡
 
Boomkaa jäitkö synnärille? Tsemppiä sinulle!!! Suppareiden kanssa kärvistely pitkästi ennen tositoimia on rasittavaa ja pistää pinnan piukalle. Keskimmäisen kohdalla kellottelin monta päivää supistuksia. Sitten tyssäsivät kuin seinään pariksi päiväksi. Olin tosi väsynyt koko touhuun ja tuntui, ettei mistään tule mitään. Parin rauhallisen päivän jälkeen meni vedet osittain ja synnytys käynnistyi vauhdilla. Alle 3h kesti kaikkiaan ja varmasti ne kärvistelypäivät osaltaan vaikuttivat asiaan.

Supistuksia on ollut välillä, mutta ei kuitenkaan sellaisia, että niillä vielä synnyttämään lähdetään. Eiliset muutamat napakammat saivat kuitenkin pakkailemaan tavarat valmiiksi ja hyvä niin! Heräsin vihdoin siihen tosiasiaan, että kyllähän tämä odotus alkaa nyt aivan oikeasti olla loppusuoralla. Limatulpan murusia irtoaa välillä ja limaa jonkin verran, mutta edelleenkään koko tulppa ei ole lähtenyt liikkeelle. Siksi en oleta pariin päivään vielä tapahtuvan muuta kuin valmistelevia supistuksia.

Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki on ok. Pikkuihminen liikkuu edelleen kovin reippaasti ja survoo kylkiluita, lonkkaluuta ja sisuskaluja sen minkä voi. Välillä tuntuu, että putoaa koko alaosasto kun joka suuntaan runnotaan samaan aikaan! Kiinnittynyt on oikein napakasti ja normaalisti matalissa verenpaineissa on sen verran nousua, että th totesi kropan valmistautuvan h-hetkeen. Maanantaille varattiin aika, mutta veikkasi, ettei sille ole tarvetta.

maria nauti hyvistä yöunista! Niiden voimin jaksaa paremmin loppumetrit. :)

Tsemppiä jokaiselle loppurutistusta vielä odottavalle! Itse koitan nyt vaalia omaa suloista "kuplaani", johon perheen ulkopuolisilla ei ole asiaa. Itseasiassa en esim. ole kertonut tarkkaa laskettua aikaa kovin monelle, jotta niitä jokojoko-kyselyjä ei joutuisi kuuntelemaan. Viimeviikkoina olen muutenkin aivan ajattelematta vetäytynyt sosiaalisista suhteista sivummalle. Kaipaan ydinperheen yksityisyyttä luonnostaan kun synnytys alkaa lähestyä. Hetkittäin vielä harmittelen kun se suunniteltu kotisynnytys ei ole mahdollinen vaihtoehto. Minulle sellainen olisi sopinut. Taidan olla vähän samaa sarjaa kuin moni noista navetan asukeista; tietynlainen "pesimisrauha" täytyy saada, jotta synnytys ylipäätään käynnistyy ja etenee hyvin.

rv 39+2
 
Kävin makoilemassa tosiaan tänään tovin synnärin käyrillä.
Vauvan perussyke oli matalahko, mutta vaihtelua tuli hyvin. Supistuksia piirtyi jatkuvasti, mutta tunsin niistä vain yhden kipeämmän. Kohdunsuun tilanne vielä epäkypsä (auki 1-2cm, mutta kaulaa hieman jäljellä), joten käynnistämään ei ainakaan lähdetä. Sain kolmeksi yöksi opamox-tabletin ja katsotaan tilannetta sitten. Toiveissa siis olisi, että ehdin ladata akkuja muutaman yön ennen synnytystä, joka alkaa kuitenkin olla lähellä. Jotenkin helpottunut olo, kun sai aikaiseksi lähdettyä ja pyydettyä apua..Liian usein sitä koittaa sinnitellä itse menemään. Koskaan en ole mitään tuollaisia lääkkeitä käyttänyt, mutta toivottavasti huomenna on jo parempi (ja levänneempi) mieli :)

BoomKaa ja papunen rv 40+2
 
Mukla toivottavasti kummiasia ratkeaa helposti! Meillä sitä on pyöritelty jonkin aikaa ja täytyy myöntää, että kokonaisuutena on tuntunut aavistuksen hankalalta jutulta tällä kertaa. Juhlien järjestäminen onkin sitten oma lukunsa; itse pitäisin pienistä juhlista ja rauhallisesta tunnelmasta. Suvussa on jokunen päinvastainen persoona ja aina tuntuu tulevan vähän sellaista turhanpäiväistä napinaa selän takana, jos teemme kuten parhaaksi näemme.
 
Mukla toivottavasti kummiasia ratkeaa helposti! Meillä sitä on pyöritelty jonkin aikaa ja täytyy myöntää, että kokonaisuutena on tuntunut aavistuksen hankalalta jutulta tällä kertaa. Juhlien järjestäminen onkin sitten oma lukunsa; itse pitäisin pienistä juhlista ja rauhallisesta tunnelmasta. Suvussa on jokunen päinvastainen persoona ja aina tuntuu tulevan vähän sellaista turhanpäiväistä napinaa selän takana, jos teemme kuten parhaaksi näemme.
Sinussa on tosi paljon samaa kuin minussa. Mulla oli loppu raskaudessa juuri tuo sama että halusin vetäytyä olemaan vaan oman perheen kanssa. Ja nyt on samaa kun vauva on syntynyt. Olen iloinen ettei täällä ole käynyt juuri ketään katsomassa pikkuista , että ollaan saatu ihan rauhassa olla oman porukan kesken ja tutustua uuteen jäseneen ♡
Ja kummiasia ei ole selvinnyt..Tuntuu ettei sopivia löydy nyt sitten millään:( harmittaa kyllä kun se asia on niin vaikea.
Pienet juhlat mekin ollaan aina haluttu mutta meillä kuitenkin tulee sitä porukkaa kun sisarrusten perheet on jo isot..

Toivottavasti boomkaa saat nyt levättyä ja kerättyä voimia tulevaa varten.
Pian pääset tosi toimiin ja pääset nauttimaan vauvan tuoksusta ♡

Mukla ja poitsu ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Tsemppiä boomkaa! Toivottavasti saat helpotusta loppumetreillä! :) ja tietenkin peukkuja kaikille joilla h- hetki lähenee :)

Me oltiin eilen tuossa lysy- synnytyksen jälkeisessä lääkärintarkastuksessa ja kaikki on oikein mainiosti! Tissihommat sujuu, ja ilmeisesti kirnuan kermaa, koska vauva oli jo ylittänyt syntymäpainonsa! :D
Ihanaa vaaleanpunaista unelmaa elellään, pikkutyttö on kuin ilmetty isänsä ja isommat sisarukset täysin myytyjä ❤

Äippä ja tyttö (4vrk)
 
Sinussa on tosi paljon samaa kuin minussa. Mulla oli loppu raskaudessa juuri tuo sama että halusin vetäytyä olemaan vaan oman perheen kanssa. Ja nyt on samaa kun vauva on syntynyt. Olen iloinen ettei täällä ole käynyt juuri ketään katsomassa pikkuista , että ollaan saatu ihan rauhassa olla oman porukan kesken ja tutustua uuteen jäseneen ♡
Ja kummiasia ei ole selvinnyt..Tuntuu ettei sopivia löydy nyt sitten millään:( harmittaa kyllä kun se asia on niin vaikea.
Pienet juhlat mekin ollaan aina haluttu mutta meillä kuitenkin tulee sitä porukkaa kun sisarrusten perheet on jo isot..

Toivottavasti boomkaa saat nyt levättyä ja kerättyä voimia tulevaa varten.
Pian pääset tosi toimiin ja pääset nauttimaan vauvan tuoksusta ♡

Mukla ja poitsu ♡
Täällä on myös probleemaa kummiasian suhteen.. Hankalaa :/
 
Noniin, parempaa huomenta kaikille! Eilen illalla kävikin niin, että nukahdin sohvalle, mies ei raskinut mua herättää ja nukuin hurjat 6tuntia siinä :sleep: Pillereitä ei siis tarttenut testata, vaan jatkoin vessareisuun jälkeen yöunia sängyssä vielä 4tuntia. Onpa ihanan virkeä olo :) Pari kertaa supisti tosi napakasti, mutta nukahdin heti niiden jälkeen.

Limatulpasta (ällövaroitus!:D) piti kysyä, että miltä se siis näyttää? Mulla ei oo tullut kuin synnytyksen loppuvaiheessa enkä kyllä muista yhtään miltä näyttää kun oon ollut jo ihan omissa maailmoissa.
Tänään tuli aamusta sellaista venyvää kellertävää(?) limaa ihan reippaasti. Varan vuoksi laitoin siteen, että pystyy tarkkailee onko verta seassa (vielä ei ollut). Lieneekö eilisellä sisätutkimuksella vaikutusta vai mitäs tämä nyt on?

Olen pahoillani, kun en ole muille juurikaan kommentoinut. Kummasti se maailma pyörii tämän oman navan ympärillä tässä vaiheessa :rolleyes:

Kiitos vielä kovasti tsempeistä mukla, nyt tosiaan on jo paljon parempi mieli (y) Toivottavasti teidän kummiasia ratkeaa; meillä tulossa kans pohdittavaa kun ollaan jo "lähimmät ja parhaimmat" käytetty.

maria1985, nauti vaan unista kyllä ne tulee tarpeeseen! Pistin kuitenkin suppareita tulemaan, kerta sain niiden puolesta nukkua jo yön paremmin :D;)

Vuohenkello, kiitos sullekin! Toivottavastit tämä alkaa parin päivän sisään etenemään :) Komppaan sua tuossa omassa kuplassa pysymisessä. Minä oon käynyt vasta illalla kävelyllä, ettei tarttis törmätä tuttuihin :cautious: Tälle aamulle on tullut jo kaksi viestiä, että "onko tänään se päivä?". No, sehän olisi kiva tietää itsekin :rolleyes:

Ihanaa, kun vauvautuneet ootte laittaneet noita kuulumisia. Kiva lukea vauvajuttuja, kun ei vielä oo omaa pientä kainalossa :love:

Oliko joku innokas, joka haluais tehdä pinon tuonne syntyneiden puolelle? Mukla siitä kyselikin hieman aiemmin. Keskustelu ei varmaan oo enää niin aktiivista kun kaikilla alkaa pikkuhiljaa arki rullaamaan, mutta olis kiva käydä joskus päivittämässä kuulumisia sinne :X3:
Minäkin voin sen pinon tehdä, mutta ihan vapaasti muutkin saa!


Mukavaa tiistaita ja viimeistä helmikuun päivää kaikille!!:)

BoomKaa ja papunen rv 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985
Moikka taas! Vähän huonosti tulee päivitettyä tänne kuulumisia, mutta taas kerran onnittelut niille, jotka ovat tällä välin lapsen saaneet maailmaan ja voimia niille jotka vielä odottavat.

Meidän pieni tyttö syntyi vihdoin pe 24.2 klo 17.29 (41+2). To aamuyöllä meni vedet kotona puol kolme ja lähdettiin TYKSiin. Siellä sitten käyrille ja osastolle odotteleen supistuksia. Pikkuhiljaa torstain aikana supistukset voimistuivat ja tihenivät, mutta pysyivät edelleen epäsäännöllisinä. Siinä sitten yritin nukkua, mutta ei onnistunut kun sen verran supisteli ja selkä ja häntäluu sattuivat niin, ettei selällään pystynyt makaamaan yhtään ja kyljelläänkin oli tosi hankala jo olla.

Miehen piti sitten ysiltä illalla lähteä pois, kun ei kerran synnytys ollu lähellä, eikä osastolle saanut sitten jäädä. Jäin yksin kärvistelemään sinne ja koitin lämpöpussia ja TENSiä, mutta jälkimmäinen ei mulla toiminut koska supistukset sattu vaan alavatsalla. En pystynyt koko yönä nukkumaan enkä edes makaamaan, koska aina kun koitti mennä kyljelleen niin supistusten aikana henki meinas loppua, enkä saanut rentouduttua. Istuin sitten koko yön tuolissa välillä veskissä käyden ja käytävällä kävellen, tuskaa!

Sisätutkimus tehtiin jossain vaiheessa yötä, mutta vieläkään ei edistystä ollu riittävästi tapahtunut, että pääsis synnärille. Aamulla kasin maissa olin jo ihan puhki kun en ollu nukkunut yli vuorokauteen ja kun kätilöt tulivat käymään huoneessani niin kerroin että nyt on voimat ihan loppu ja pääsin käyrille. Siellä sitten kylkiasennossa koitin maata supistusten aikana ja edelleenkään en saanut hengitystä kulkemaan ja se näkyi myös vauvan sykkeessä, joka romahti aina kun tuli isompi supistus.

Kätilöt lähettivät mut sitten nopsaa synnärille tarkkailuun ja lupasivat kivunlievitystä yms. mutta ainoa mitä sain oli panadol ja sitten vaan taas maattiin kylkiasennossa käyrillä supistellen. Itkin jo yhdelle kätilölle etten todellakaan pysty synnyttämään tätä, kun en jaksa edes kunnolla hengittää, mutta sympatiaa ei herunut eikä mitään muutakaan apua.

Sitten onneks mies vihdoin tuli kymmenen maissa paikalle ja supistukset koveni edelleen mutta ei mitään säännöllisyyttä siltikään. Sanoivat käynnistävänsä jossain vaiheessa ja sitten puolen päivän jälkeen jossain vaiheessa laittoivat oksitosiinitipan ja heti alko supistukset säännöllistymään ja voimistumaan myös. Oksensin kertaalleen tässä kohtaa ja oloni ja väsymykseni kaikkosi sen mukana jännästi pois.

Sitten parin tunnin päästä sain ilokaasua ja sillä mentiin taas pari tuntia kunnes sanoin etten enää pysty vaan haluan epiduraalin. Sitäkin piti pari kertaa rinkua ennenkuin sen vihdoin sain varttia yli neljä. Se toi ihanan autuuden tunteen kun kivut hetkeks loppu ja sain puolisen tuntia levättyä ennenkuin alkoi ponnistuttaa. Loppu menikin nopeasti ja vauva tupsahti maailmaan. Hänellä oli napanuora henkseleinä kaulan ympäri eli se romahdutti niitä sykkeitä supistusten aikana kun oma hengitykseni ei ollut kunnossa.

Kaiken kaikkiaan ihan hirveä kokemus, mutta vauva turvallisesti maailmassa ja hengissä. Paino vain 2680g ja pituus 47,5cm.
 
Onnittelut Farnillalle ja muille vauvan maailmaan saaneille!!:love:
Onneksi Farnilla kaikki päätyi hyvin, kuulostaa todella ikävälle ettet ole saanut kipuihin pyydettäessä jotain väkevämpää! Voin vain kuvitella miten väsyttävää on ollut!!:( Sympatiat siis sinulle, hienosti olet kuitenkin jaksanut!:love:

Boomkaalle erityisesti voimia, toivottavasti pääset pian synnyttämään, onneksi olet kuitenkin saanut nukuttua paremmin :)Kohta saat pikkuisen syliisi!:love::love: Itsellä limatulppa tuli esikoisesta kokonaisena, sellaisena melkein läpinäkyvänä hyytelömäisenä juttuna jonka seassa oli verta. Tästä vauvasta se oli juurikin sellaista joko valkoista tai kellertävää limaa vain. Silloin kun lapsivedetkin meni, ei silloinkaan ollut kummoisempaa limatulppaa eli se tavallaan "suli" loppuraskaudessa pois. Sitähän en kyllä tajunnut silloin mutta ihmettelin kyllä muutama päivä ennen synnytystä kun valkovuoto oli oikeasti niin runsasta. Ja vain yhden kerran bongasin siitä verta ja sitäkin minimaalisen vähän.

Meillä poika syntyi 8. päivä eli on jo 20 päivää vanha! Näyttää ihan isoveljeltään, mutta on aivan tumma :love: paksut mustat hiukset ja tummat silmät ovat kyllä sulattaneet kotona kaikkien sydämmet!<3 Tänään neuvolantäti kävi ja poika on kerännyt painoa synnäriltä lähdön jälkeen jo yli kilon :) (Synnäriltä lähtiessä 3090 g ja tänään 4100 g) Rintaruokinnalla mennään ja maitoa siis onneksi piisaa.

Synnytyksestä, rv 40+1, eli vuorokausi ennen vauvan syntymää alkoi yöllä todella kovat supistukset jotka kestivät 4 tuntia. Aamulla neuvolassa sisätutkimuksessa kohdunkaulaa oli kuitenkin 3-4 cm jäljellä, paikat kiinni mutta pehmeät. Supistuksia tuli kuitenkin koko päivän ajan melko kovina, muttei säännöllisinä. Kävin sitten iltapäivällä ulkoilemassa esikoisen kanssa ja saunomassa jonka jälkeen supistukset heti säännöllistyivät. Aloin vasiten kellottamaan supistuksia puoli seitsemän maissa, vaikka en todellakaan uskonut että synnytys olisi käynnissä. Supistukset tulivat koko ajan 5-7 minuutin välein ja kun mies tuli töistä kahdeksan maissa hän totesi että olen todella kipeän näköinen ja laittoi minulle TENS- laitteen (+ haki ruokaa oli ihan jäätävä nälkä). TENS- laite auttoi supistuskipuun todella hyvin ja aloinkin huomata että kyllä nyt ehkä onkin tosi kyseessä. Puoli kymmeneltä osa lapsivedestä lorahti lattialle, ja olinkin melko innoissani koska tässä vaiheessa viimeistään uskoin että lähtö tulee. Olin todella energinen ja hyvinvoiva supistusten välissä. Soitin synnärille ja sieltä käskettiin lähteä heti koska automatka vie pari tuntia. Automatka oli tuskaa en olisi kyllä jaksanut ilman TENS- laitetta ollenkaan :sick:. Synnärille mennessä olin 5 cm auki ja pääsin tarkkailuhuoneeseen puoleksi tunniksi. Sieltä sitten saliin jossa sain kivunlievityksesi ilokaasun. Pyysin pian kohdunkaulanpuudutteen, joka ei auttanut yhtään ja sen laittokin oli kaameaa tuskaa :( Samalla loputkin kalvot puhkaistiin. Sain vielä spinaalin, joka vei kaiken kivun pois. Spinaalista meni noin vartti kun alkoi ponnistuttamaan ja vauva syntyikin parilla ponnistuksella ilman kummempia kipuja. Olin kyllä enemmän kuin tyytyväinen siihen, esikoisesta ei myrkytyksen takia saanut mitään puudutetta ponnistukseen. Mies ja minä oltiinkin vähän pöllämystyneitä siitä miten nopeaa kaikki kävikään. Itselleni jäi siis hyvä mieli synnytyksestä :)

Miten muuten jo synnyttäneet, miten olette palautuneet synnytyksestä?

Voimia ja jaksamisia kaikille loppuraskaana oleville, sekä kaikille jo synnyttäneille! (y)
 
Onnittelut Farnilla pienen tytön johdosta! :love:Aikamoinen synnytys takana ja varmasti ollut kamala kärvistellä kipujen kanssa väsyneenä :(

Kiitos varrtTi synnytyskertomuksesta, toivon todella että itsellekin tulisi samankaltainen nopea toimitus :)
 
Farnilla onnittelut pikkuisesta tytöstä! <3 Olen pahoillani, ettet saanut parempaa kivunlievitystä ja apua tukalaan oloon sitä tarvitessasi. Jos jaksat ja tunnet aiheelliseksi, anna rohkeasti palautetta sairaalalle.

Boomkaa ihanaa kuulla, että olet vihdoin saanut nukuttua! Toivottavasti seuraavakin yö tarjoaa lepoa!

Limatulppa voi tosiaan olla aika monenlainen. Esim. isompi klöntti limaa, pitkä venyvä kellertävä / vaalea loputon lima tai sitten sellainen tiiviimpi lima, jossa on veriviiruja ja muodosta tulee ehkä vähän tampooni mieleen. Voi toki olla monen muunkinlainen. Minulla on limatulpan irtoamista ennakoinut sellaisten limamurusten tuleminen. Ovat olleet tiiviimpiä kuin peruslima. Varsinainen tulppa sitten vastaavaa tavaraa, mutta koko reilumpi. Veriviiruja joukossa vähän.

Mukavaa lueskella vauva-arkikuulumisia! Kohta lopuillakin on omat muruset sylissä. :)

rv 39+3
 
Tällaista maaliskuun ekaa päivää meillä:
Esikoinen herätti just, että hällä on huono olo. Tein pedin kylppäriin ja kohta yökkikin siellä ämpäriin :sick: eli oksennustauti rantautui tänne. Herätin miehen pojalle kaveriksi ja siivoamaan jäljet, koitan vältellä suoraa kosketusta (vaikka en tiiä onko siitä hyötyä).

Mulla on ollut tuota limavuotoa jonkun verran eilisaamusta lähtien (silloin aamulla tuli kerralla enemmän) ja nyt kun kävin vessassa, niin huomasin että pikkarit oli märkänä(?). Laitoin taas siteen, jos tulee enemmälti. Onpa tää hirveetä kyttäämistä, että mitä kaikkea sitä erittää o_O:D

Tästä helmikuun vauvelista tulikin näemmä maaliskuun pallero ;)

BoomKaa ja papunen rv 40+4
 

Yhteistyössä