Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Maria, mulla pitikin illalla sulle kirjoittaa että katoppa vaan niin yöllä alkaa luonnollisesti supisteleen:) sie oot nyt valmistautunut että käynnistys tulee ja samalla kenties rentoutunut niin siitä se sit käynnistyy nyt omalla painollaan. Tsemppiä sulle ♡♡

Vuohenkello, mulla on myös kantoliina mutta en sitä vielä osaa oikein käyttää. Ja eilen yritin vauvaa siihen niin hermostu heti. Nyt kun mieskin menee töihin niin se vois olla hyvä apu ku sais kädet vapaaksi. On kuiten kolme pientä mulla täällä hoidettava. Mutta toivottavasti oppisin sen ja vauvakin siellä viihtyis. Netistä varmaan löytyis vinkkejä sitomiseen ja muuhun.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ♡
Mukla ja poitsu ♡
 
Marialle tsemppiä tähän päivään!

Kantoliinasta: Meillä on sekä trikoinen "lakana" että Manduca, mutta ei olla vielä päästy alkuun niiden kanssa. Harjoittelin trikoisen liinan sitomista (Mukla täällä hyviä ohjeita! http://kantoliinayhdistys.fi/kantaminen/sidontaohjeita ) mutta heti kun yritin saada vauvaa mukaan, alkoi huuto. Musta tuntuu, että toi meidän pieni on vielä niin rääpäle, että liinailu saa vielä odottaa. Tai sitten ongelmana on se, että hän yleensä valveilla itkee ja silloin on huono aika lähteä harjoittelemaan! :D

Hyvää viikkoa kaikille, kotona tai sairaalassa!
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Moikka vaan kaikille täältäkin taas! :) En oo ehtinyt kirjoittelemaan mutta lueskellut olen aina hyvän hetken tullen. Nyt on niin herkullinen tilanne että vauva ja pikku tytär nukkuneet kohta tunnin yhtä aikaa! :D

ONNEA kaikille jotka vauvan ovat saaneet, Boomkaa ja farnilla ainakin, apua kun en enää muista kaikkia :eek: Ja marialle tsempit mukaan! Mullakin esikoisen kans kävi niin, ett aamulla klo.8 oli määrä mennä käynnistykseen (rv40+0) mutta aamuyöllä synnytys käynnistyikin itsestään (y)

Täällä poika tänään "jo" 16 vrk vanha . Viikonloppuna aloitettiin ulkoilut ja onhan se vaan ihanaa tuolla vaunuja pukkailla :love: Aivan ihanan helppohoitoinen vauva, syö ja nukkuu , yleensä ilta aikaan jaksaa pidemmän pätkän olla hereillä ja ihastuttaa meitä ihanilla silmillään :love:
Mulla mies oli viikon kotona, kun vauva syntyi ja nyt oon sitten ollut keskenään pienten kanssa. Hyvin on pärjätty vaikka tytär välillä kiukuttelee kun vauva vaatii äidin huomiota. Nythän onkin esikoisen lomaviikko ja hän on kyllä isona apuna arjessa. Tänäkin aamuna haki reippaasti liiteristä puita että saatiin tuli uuniin (y)

Minäkin kannatan meille ketjua tuonne synnyttäneiden puolelle, jos joku innokas sen perustaa.

Kummiksi me ollaan pyydetty meidän ystäväpariskunta joiden pojalle mun mies on kummi. Nämä kaksi kummia saa riittää koska ei ole oikein muita ketä haluttaisiin pyytää. Esikoisella on 4 kummia ja keskimmäisellä 3. Vauvan nimi on päätetty jo :) Ilmeisesti ristiäiset järjestetään vasta pääsiäisenä kun mikään muu ajankohta ei passaa niin että kaikki pääsisi paikalle. Toivotaan että saadaan pappi silloin, pääsiäisen aikaan taitaa olla kovin työllistettyjä. ..
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja Mukla
Kiitos Vagabonda vinkistä, käyn heti tänään kurkkaamassa sivuston.
Olisi tosi kiva oppia käyttämään liinaa nii saisi kädet vapaaksi kun on kolme pientä täällä hoidettavana.

Hienoa haasu että sinulla sujuu arki hyvin pikkuisten kanssa (y)
Meillä oli tänään eka päivä synnytyksen jälkeen että isi oli töissä ja näin ekaksi päiväksi meille meni ihan hyvin. Meillä ei nämä 2 ja 4 vuotiaat ole näyttäneet mustasukkaisia merkkejä ollenkaan mutta välillä saattavat yhdessä villiintyä mutta onneksi tämä päivä oli aika rauhallinen.
Vähän itsekin jännitin kuinka sujuu kun vauva on vielä rinnalla aika paljon.
Peukut pystyyn että huomisestakin selvitään:)

Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Huomenta. Meillä pikkumies nukkui viime yönä 21-2.30 välisen ajan kuin tukki. Sitten pari kertaa rinnalla ja aamu valkeni:)
Miten teillä muilla menee vauvojen kanssa yöt? Meillä syödään sen pari kertaa yöllä. Viikonloppuna oli pari huonompaa yötä. Alkoi pikkumies aamuyöstä valvoskeleen mutta onneksi taas on ollut helpompaa. Kyllähän sitä jaksaa paremmin kun yöt ei ole nii rikkinäisiä.

Mitenhän siellä marialla menee. Toivottavasti kaikki on hyvin ♡

Kivaa tiistaita kaikille!
Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja varrtTi
Huomenia!
Öistä: Meillä menee vaihtelevasti kahdella tai kolmella heräämisellä ja syötöllä. Ekat kolme viikkoa tyttö oli varsinainen yöeläjä, nyt alkaa helpottaa. Nyt muutama viime yö on mennyt mukavasti niin, että tehdään yksi syöttö klo 22 ja sitten onkin riittänyt yksi herääminen 02-03 ennen aamuseitsemää. Ongelmana on tällä hetkellä aika runsas pulauttelu. Koitetaan röyhtäyttää ja pitää tyttö pystyasennossa syöttöjen jälkeen, mutta jossain vaiheessa pulahtaa silti.

Nyt odotellaan vieraita kylään! Mukavaa päivää kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Oi, hirmuna tsemppiä ja jaksamista sinne maria! Onko sanottu miksei saa syödä, esim. mahdollinen sektio? Varmasti jo tosi kova väsy, eikä tuo ravinnottomuus paranna olotilaa. Toivottavasti vauva tulee kuitenkin pian maailmaan :love:
 
Marialle jaksuja! Kohta on vauva sullakin kainalossa, toivottavasti kaikki menee hyvin :love:

Yöt menee meillä vaihtelevasti 2-3 syötöllä. 22-23 aikaan syödään ennen yöunille siirtymistä ja sitten vauva nukkuu sen 2-3 tuntia aina kerralla. Nyt on tuon 1,4v tyttären kanssa aamut olleet vähän rasittavia eilen ja tänään, kun herää miehen tehdessä töihin lähtöä 4 aikaan. .. Ennen ei ole herännyt vaikka mies keittiössä touhuaa, mikä lie nyt sitten (n) Ja tosiaan ei millään meinaa asettua takas nukkumaan! Tänäkin aamuna olin just imettänyt vauvan ja alkamassa tyytyväisenä nukkumaan, kun miehellä soi herätys ja ei mennyt montaa minuuttia kun neiti ponkasi sängystä ja sittenpä valvottiin 4-6.30 väli... Sitten heräsi vauva taas tissille ja mentiin koko poppoo sänkyyn pötkölleen. Tyttö nukahti mun viereen kun imetin ja sain itekin vauvan syötön jälkeen nukahtaa vajaan tunnin kunnes tyttö heräsi taas 8 aikaan. .. Vauva siis antaisi äidin nukkua mutta isosisko ei :(

Vieraita on meilläkin käynyt nyt viikonloppuna ja alkuviikosta yllin kyllin. Ja kaikki kantaa jotain leipomuksia kun mun piti alkaa heti pudottaa raskauskiloja :D Tänään kävi naapurin rouva ja toi niin ihanan uunituoreen tiikerikakun että pakko oli ottaa ISO pala :whistle: Siis mulla on nyt ihan tosissaan ärsytys päällä, kun mun lemppari ulkoiluhousut ei mene kiinni, ne samat housut jotka viimeksi vain sujahti jalkaan 2vk tyttären synnytyksen jälkeen :cautious: Enkä kyllä osta isompia kun tää painohan saa luvan tippua!! :D
 
Tsemppiä ja voimia marialle ♡ pian sinulla on nyytti sylissä ❤ tai se saattaa jo ollakin :D

Haasu, on kuitenkin ihana että vieraat tuo leipomuksia vaikka ei ehkä susta tunnu jos yrität herkuista pysyä erossa:p mutta ihana ajatus vierailta. Meille ei muut tuo kyllä syötävää kun mun vanhemmat.

Meillä ollut aika rauhallinen päivä tänään. Pikku mies on pääsääntöisesti nukkunut ja syönyt. Vähän masu vääntöä alku illasta oli kun kakka ei ole pariin päivään pienellä tullu ja yleensä kakannu useasti päivässä..
Keskimmäisellä lapsella alko nenä vuotamaan ja lämmöt nousi:(
Mulla oli tuota itelläkin viime viikolla mutta onneksi lämmön nostelu kesti vain pari päivää ja nuhakin alkaa olla voiton puolella.

Pakkanen ollut täällä sen verran haittana ettei olla vauvaa nyt viety ulos. Onneksi kevättä kohti mennään niin päivät pikkuhiljaa lämpenee ja valo lisääntyy

Pitää alkaa hetki viettämään miehen kanssa laatuaikaa kun kaikki pienet nukkuu ja ennenkö itekkin kaadutaan untenmaille (y) meillä tää kahen keskinen aika on illalla kun lapset nukkuu niin yritetään ottaa kaikki irti näistä pienistä hetkistä ❤

Mukla
 
Täällä poika syntyi 7.3(41+2) klo noin klo 22.00 sektiolla(eli 43h yrityksen jälkeen). Mitat 49cm 3210g. Synnytys tarinaa tulen kirjoittamaan myöhemmin. Sanotaan että jos joskus teemme Toukan nro 2 niin menen kyllä pelkopolin kautta :cry::confused:

Toukka herra 5h
 
Paljon onnea maria pienestä pojasta! :love:Onneksi vauva viimein sylissä vaikka teillä taisikin olla aika kivinen tie tuo synnytys :unsure:

Täällä pyörii nyt tuo oksennustauti lievänä. Tyttö oksensi maanantai-illalla yhdesti ja sillä meni ohi. Mies ramppas yön vessassa ja makasi ihan veto pois alakerran sohvalla koko päivän. Mulla ei oo ollut mitään, mutta aivan järkyttävän huono olo ja tekee pahaa jo nousta ylös. Toivoin jo aamulla, että tulisi oksennus, että alkais olo helpottaan. Sängyn pohjalla siis meni munkin eilinen päivä :censored:

Vauva onneksi on tosi kiltti, nukkuu paljon ja heräilee lähinnä syömään. 2-3 kertaa päivässä on pidemmän tovin hereillä kun vaihdellaan vaippaa/tehdään pesut yms. Maanantaina käytiin jo eka neuvolassa ja vauva oli enää 20g alle syntymäpainon eli tosi hyvin noussut paino viidessä päivässä.
Napatynkä vuotelee verta jonkun verran. Toivottavasti tippuu pian kun on alkanut haiskahtaa noiden peppupesujen myötä :cautious:
Öisin vauva syö samaan tahtiin kuin päivisin eli 1-3h välein. Välillä syö molemmat tissit putkeen ja välillä riittää toinen ja jatkaa sitten uneja.

Mulla löytyy kantoliinoista trikoinen pitkä liina sekä kudottu rengasliina. Ovat mainioita apuvälineitä; oon alkanut vauvaa pitää niissä muutaman viikon ikäisistä eteenpäin kun alkaa itse puuhailla normaalisti ja tarttee kädet vapaaksi. Ja aluksi on ulkoilut hoidettu tuossa trikooliinassa, niin ei tuu pienelle kylmä kun on äitiä vasten lämpimässä :)

Täytynee jatkaa vielä hetki unia kun vauvakin sai just syötyä :sleep:

BoomKaa ja vauveli 6vrk
 
Lämpimät onnittelut Maria vauvasta ❤
Onneksi kaikki teillä nyt hyvin mutta ikävää että synnytys oli noin rankka. Nyt lepäilet ja nautit vauvasta.
Mulla on muuten pelkopolista myös kokemusta koska esikoisen synnytys oli pitkä ja rankka ja jäi aikamoiset kauhukuvat koko touhusta..pelkopoli kyllä auttoi muttei ihan kokonaan vienyt synnytyspelkoa. Vasta nyt kun tämän viidennen lapsen synnytin niin voin sanoa että synnytys oli mitä ihanin ja ekan kerran pystyin olemaan rauhallinen ja ottamaan supistukset maltilla vastaan jne.

Täällä vauveli ollut aamun vähän levoton mutta nyt onneksi alko kakka taas tulemaan niin josko se siitä.
Keskimmäisellä lapsella vielä vähän lämmöt koholla ja nenä turisee.
Toivottavasti boomkaa teillä alkaa mahatauti talttumaan. Se osaa olla niin raskas tauti että oksat pois :oops:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille
 
Ainiin, vieraista on ollut puhetta. Meille ei ookaan nyt hirmu tunkua ollut, kun on pieni tartuntavaara päällä :sick::D sunnuntaina mun sisko käväisi pikaisesti kauppareissun jälkeen, mutta vielä ei oo muita käynyt kun alettiin sairastamaan. Anoppi on kuin tulisilla hiilillä ja oottaa, että pääsis kylään :rolleyes:
Nyt tuli taas kuurattua ja desinfioitua talo läpikotaisin. Jospa tämä tästä alkais helpottamaan, onpahan ainakin puhdasta :LOL:

Muklalle tsemppiä nuhanenujen kanssa, onneksi näyttää olevan lievää tautia sielläkin (y)

Haasulle jaksamista valvomisen kanssa. Jospa ne rytmit pikkuhiljaa asettuis takaisin uomiin taaperolla, niin saisit itsekin levättyä paremmin :sleep:
 
Onkos kaikki jo saaneet vauvat maailmaan?

Meillä kävi neuvolatäti maanantaina kotona punnitsemassa pojan ja viikon ikäinen oli jo yli 200g yli syntymäpäinon! (y) Imetys onkin lähtenyt paremmin käyntiin kuin esikoisen kohdalla. Tulihan esikoistakin kyllä lopulta imetettyä puolitoista vuotta, joten se on tuoreessa muistissa.

Meillä herätään 3-4 tunnin välein yöllä syömään. Esikoinen herää kuuden maissa, joten yritän saada vauvan ns. Yöunille ysiltä että pääsis itsekin nukkumaan. Aina se ei onnistu, vaan vauva hulinoi ja haluaa vaan syödä :)

On tää ihanaa! Ja mukavaa kun osaan ottaa rennommin kaikki jutut verrattuna esikoiseen.

Mukavaa naistenpäivää!
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa ja varrtTi
Niin sitä kertomusta vielä kun muistaa. Eli supistukset alkoi ma klo 3.00 ja jatkuu säännöllisinä klo 6.00 jonka jälkeen harvenivat. Klo 8.00 oltiin synnärillä suunnittelussa käynnistymässä,jossa huomattiin,että olin jo 3cm auki ja kaulaa vain aavistus jäljellä. Päättivät ottaa synnärille minut mutta annetaan synnytyksen edetä omaan tahtiin.klo 9 alkoi taas säännöllisesti supistelemaan.
Oltiin osaston huoneessa klo 14 asti kivunlievityksenä lämpöpussit jonka jälkeen siirryin maineeseen . Ammeen helpotus riitti 15.30 asti josta synnytyssaliin tarkistamaan tilanne (klo 13 suppareiden väli 4-5min). Mitään edistystä ei ollut tapahtunut koko aikana.
Salissa otettiin käyttöön ilokaasu joka poisti aika hyvin kipua ja sitä imppailinkin klo 18 asti kunnes oli pakko saada jotain lisää kun supparit vieläkin 4-5min välein,mutta voimakkuus lisääntynyt. Sain kohdunkaulan puudutuksen joka taas riitti 1.5h .Sitten alkoi supistukset tuntumaan erittäin suurena kipuna ristiselkään joka säteili reisiin. Klo 21 aikoihin sain epiduraalin joka poisti kivun niin että sain aavistuksen nukkua. Epiduraalia laitettiin aina lisää kun sen vaikutus lakkasi.

Noin 4.00 aikoihin tiistai yönä huomasin ettei puudute tuntunut ollenkaan vasemmalla puolellani kroppaa. Kerroin tästä kätilölle joka sanoi että kyllä se vaikuttaa kun vain odotan,että on kuulemma mahdotonta ettei epi vaikuttaisi. No kivuissa kärvistellen meni 7 asti kunnes kätilö kutsui paikalle lääkärin joka laittoi spinaalin ->autuus ja nukkuminen. Tähän mennessä olin auki 4cm ja kohdunkaulaa aavistus.
Aloitettiin klo 8 antamaan oksitosiinia jotta paikat aukeaisi enemmän. 10 aikaan annettiin taas epi ja lääkäri teki 30 min kuluttua kokeen että kuinka paikat puutuivat. Olin puuttunut vai oikean jalan puolelta polven ja yläreiden välistä enkä mistään muualta. Eivät ymmärtäneet että miksi näin oli käynyt,mutta päättivät jatkaa oksitosiinia ja laittaa kohdunkaulan puudutteen. Tällä tavalla mentiin klo 19 asti oksitosiinia nostettiin tuona aikana 5mm->75mm/h. Supistuksia tuli loppussa noin 1-2min välein ja niissä oli jo niin voimaa että oli pakko ponnistaa vaikka ei olisi saanut. No sain rukoiltua 20 aikoihin lääkärin paikalle joka suostui sektioon kun näytti että kaikki mahdollinen oli tehty ja olin auki 5cm ja kohdunkaulaa oli saman verran jäljellä kuin maanantai aamuna. Klo 21.30 olin leikkurissa ja poika maailmassa 21.49. Menetin noin 1l verta kun ei meinannut istukka lakata vuotamasta, mutta muuten leikkaus meni hyvin.

Ja syy miksei vauva tullut maailmaan oli että tarjonta oli väärä..ei kukaan viitsinyt tarkistaa tätä missään vaiheessa synnytystä vaan huomasivat leikkauksen aikana :whistle:

Toivottavasti saa jutusta jotain selkoa :p

Toukka reilu 1vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
5.3. Syntyi meidän ihana poika , 3890g 52cm ♡♡ tänään kotiuduttiin , pikkuinen keräili muutaman päivän voimia lastenosastolla lapsiveden vihreyden takia. Kaikille vauvan saaneille hirmuisesti onnea! ♡
 
Jadalialle onnea ja ihania ekoja päiviä kotona! <3

Me käytiin tänään lastenlääkärillä (täällä ei ole neuvolaa) ja meidän pieni rääpäle oli saanut kahdessa viikossa 400 gr painoa ja 3 cm pituutta! Oon kyllä huomannut, että ruoka on maistunut. Varsinkin viime päivinä on tuntunut, että iltasyötöt vaan jatkuu ja jatkuu... ja sitten pitää vielä päälle antaa pullosta korviketta. Onko teillä muilla ollut samaa? Meidän tyttö siis nyt kuukauden ja kolme päivää.

Mähän vietin viimeisen kuukauden ennen vauvan syntymää sairaalassa ja tän "sairaaladieetin" takia laihduin ja olen itse asiassa nyt muutaman kilon kevyempi kuin ennen raskaaksi tuloa. Nyt, kun verenpaine alkaa normalisoitua, voin taas syödä suht normaalisti ja herkkuja tekee kyllä mieli enemmän kuin ennen. Koitan hillitä tätä mässäilyä, mutta mitäs sitä muutakaan vauvan päikkärien aikaan tekisi kuin söisi suklaata ja katselisi Netflixiä. :D

Hyvää viikonloppua kaikille!

- Vagabonda
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Viimein ennätin tekemään meille uuden pinon tuonne syntyneiden puolelle! Nyt lienee jo kaikki helmikuiset saaneet vauvat kainaloon, joten jatketaan keskustelua siellä :)


Tässä linkki keskusteluun:
Helmikuun helmet 2017


On ollut muuten tosi kiva lukea muiden vauvautuneiden rytmeistä, yms. Joten toivottavasti kerkeätte jatkossakin käydä silloin tällöin kirjoittelemassa kuulumisia :love:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä