Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Vagabonda, mie sain ohjeet neuvolasta ja nyt synnärillä kehutaan miten hienoa on et näin on neuvottu. Kyseessä on siis tosi uusi juttu. Eli mie tein niin, että ensin opettelin käsin lypsämisen tekniikan ja sit kerran päivässä tai kahdessa lypsin 1 tai 2 ml:n ruiskuun maitoa tippa kerrallaan. Hirvittävän hidasta, mutta ilmeisesti on tehnyt tehtävänsä. Muksu sai heti ensi yrittämällä rinnastakik niitä tärkeitä ensitippoja ja kovasti vastasyntynytkin jaksaa tehdä maitotilausta, kun sai osan mahantäytteestä helposti ruiskusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Piinamiinalle lämpimästi onnea pienestä prinsessasta :love:!

Täällä unet loppuu näköjään joka aamu klo 5, kun vauva aloittaa potkimisen. Muuten ei yöaikaan liiku, mutta tähän aikaan heräilee.
Mulla eilisen päivän supisteli aika tuntuvasti. Reisiä poltteli supistusten aikana. Toivottavasti kypsyttelevät jo paikkoja valmiiksi(y). Sais kuitenkin vauva ainaki pari viikkoa olla yksiössään:).

Mukavaa perjantaita kaikille! :p (Piti laittaa eri hymiö, mutta puhelin ei anna tuota poistaa:))
 
Huomenta kaikille.

Viime yönä sain kohtalaisesti nukuttua. Mulla tuli reilummin limatulppaa vähän ennenku nukkumaan menin ja sitten supistelikin tuntuvasti hetken aikaa mutta sain onneksi unenpäästä kiinni.
Nyt sitten aamu ollut menkkamaista jomotusta ja supistelua. Mutta olon kans pärjää ja saa nähä eteneekö päivää myöten vai loppuuko taas ennenkö ehtii kunnolla alkaakkaan..
Piikuliinulla kans hyvin siellä paikkoja kypsyttelee (y)

Ihana kun piinamiinalla vauva saanut heti äitinmaitoa:) kiva kun neuvolassa hyvin opastettu asia. Ja kun pieni tykkää olla rinnalla niin sulla alkaa varmasti hyvin nousemaan maito(y)

Jaahas, se olis taas pikkuhiljaa tääkin viikko kasassa.

Mukavaa perjantaita mammat :love:
Mukla 39+5
 
Piinamiinalle onnittelut!

Itselläni tänään 40+0 ja kaksi tuntia sitten alkoi lapsivettä tulemaan ja sitten heti perään supistelut. Ensin tuli 3 min välein mut nyt 4-10 min. välein... Joten tänään taitaa syntyä. Ja kyllä on napakat supistukset alamahalla, lämmin kaurapussi täällä käytössä. Nyt vaan odottelua milloin lähdetään sairaalaan......
 
Huomenta kaikille!

Täällä herättiin viiden jälkeen niinkin mukavaan asiaan kuin suonenvetoon vasemmassa jalassa :sick: Siinä on yks raskauvaiva mitä en kaipaa sitten laisinkaan (ilmenee mulla monesti loppupuolella).

Sektio ja maidon heruminen. Riippuu varmasti ihmisestä/hormoneista kuinka hyvin maito nousee sektion jälkeen. Stimulointi ja tippojen kerääminen etukäteen varmasti edesauttavat kuten piinamiinan kohdalla (y)
Mun esikoinen joutui heti teholle, kun syntyi aikaisilla viikoilla. Sain kuitenkin jo samana päivänä opastusta sairaalan sähköisen rintapumpun käyttöön, ja aivan yllätyin kun kymmenen minuutin jälkeen oli useampi milli pullossa maitoa. Eli jos tuntuu olevan herumisongelmia, niin voi niinä aikoina kun vauva nukkuu, voi "lisäherutella" tuolla pumpulla, joka saattaa nopeuttaa maidon nousua :)

Hirmuna tsemppiä Vagabondalle ensi viikkoon. Jännä kun The Päivä tiedossa, niin ei tartte empiä, että milloin vauva on sylissä ;) Oudolta kuulostaa näin suomalaisen korvaan, että pitää tuoda ite kaikki tavarat mukana sairaalaan :LOL: Onko teille annettu jokin lista vai oletetaanko, että osaatte tuoda itse kaiken tarpeellisen?

Täälläkin supisteli eilisen illan epämääräisesti, mutta jo aika kivuliaasti. Mites nämä kiputilat ja kolotukset taas lisääntyykin näin vauhdilla, kun saisi olla mammalomalla? Parin viikon päästä on ihan täynnä näitä raskausoireita :cautious::D

Tänään ohjelmistossa olisi pinnasängyn kasaaminen. Ja varmaan ens hätään kasaan vauvan tavarat pinniksen päälle laitettavan hoitotason päälle, kun niille ei mitään tyhjää lipastoa tms. taida löytyä. Tai sitten pitää innostaa mies lähtemään lipasto-ostoksille mun kans :X3:

Yhtäkkiä tuli mieleen, että missäs kaikki aktiiviset alkupuolen odottajat on? Eli Bettinah yms? Käykäähän päivittelemässä kuulumisia, mikäli käytte vilkuilemassa palstaa! Olisi kiva kuulla myös kaikkien muiden taustailijoiden kuulumisia vaikka ette muuten aktiivisesti kirjoittelisikaan (y)
Musta on niin ihana kuulla noita vauvauutisia ja synnytyskertomuksia :love:

BoomKaa ja papunen rv 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Selkkis tänään saadaan varmaan lisää vauva uutisia sitten taas, ihanaa :love: Tsemppiä!

Muklan tuntemukset kuulostaa kans lupaavilta (y)

Boomkaa mäkin tuossa vasta kaipailin mm. Bettinaa joka alkuunsa oli niin aktiivisesti tällä palstalla. Oliskohan nämä "kadonneet " kaikki siirtyneet ihan kokonaan tuonne fb -ryhmän puolelle?

Yö nukuttu taas joten kuten. Mua ei vauvan liikkeet häiritse öisin muuten, mutta rakossa tuntuu kamala paine kokoajan kun pää painaa niin kauhean alas :( Jokaisen vessareissun jälkeen, kun palaan sänkyyn, jomottelee menkkamaisesti jonkun aikaa ja menee sitte ohi. Nyt pari päivää on ollu tosiaan ihan kamala paine tuolla alakerrassa, tuntuu niinkun vauva oikein survois päätään tosissaan ulos päin :eek:
 
Ensinnäkin isot onnittelut piinamiinalle pikkuisesta!:love:

Täälläkään ei oo tehty mitään vauvan kokoarviota, eikä mitään synnytystapa-arviota. Pienestä vauvasta on puhuttu vaan sf-mitan perusteella, mutta musta se ei kerro mitään. Kiva, jos synnytyksessä tulee sitten ilmi, ettei vauva mahdukaan tulemaan ulos jostain syystä.

Onko muille tuttuja alaselän jatkuva polttelu? Mulla alkoi eilen myöhään illasta tää polte, meni ohi ja nyt aamulla alkoi uudestaan. Ei oo mitenkään kipeä, mutta tuntuu samalta ku koko alaselkään olis levitetty kylmägeeliä. Ei oo koskaan ollu tällaista tunnetta. (n) Säteilee jo ajoittain reisiin.

rv 38+6 tänään.
 
Piinamiinalle onnittelut!

Itselläni tänään 40+0 ja kaksi tuntia sitten alkoi lapsivettä tulemaan ja sitten heti perään supistelut. Ensin tuli 3 min välein mut nyt 4-10 min. välein... Joten tänään taitaa syntyä. Ja kyllä on napakat supistukset alamahalla, lämmin kaurapussi täällä käytössä. Nyt vaan odottelua milloin lähdetään sairaalaan......
Ihanaa,sie saat tänään vaavin syliin ♡♡
Tsemppiä synnytykseen :) ilmoittele sitten kun jaksat ja ehdit että miten meni(y)
Mukla
 
Ihanaa Piinamiina! Hurjasti onnea! ❤

Selkkikselle tsemppiä, kohta on pikkuinen tuhisija kainalossa!

Täällä käyty neuvolassa aamulla ja paineet koholla sekä kilo pamahtanut painoa (turvotusta..) viikossa! O_O Neuvolatäti tosin oli sitä mieltä että jos jotain raskausmyrkytykseen viittaavaa olisi niin luulisi et olis oireillut jo aiemmin. Seuraava käyntikin sovittiin vasta la- päivään eli jos tulee muita oireita nii suoraan synnärille vaan, koska synnytyshän näillä viikoilla on ainoa apu. Muuten kaikki hyvin, pää on todella alhaalla mut hyvinhän tuo voi siellä vielä sen 3 vk roikkua :D

Tulkaapas joku pian taas kertoilemaan synnytystarinoita ;)

Äippä ja pirpana rv 38+4 ❤
 
Jaksamista haasu kolotuksiin, jospa sullakin alkas synnytys olemaan lähellä ja vauva punkaa itteään hyviin lähtökuoppiin (y)

Mylove, voisko olla sullakin supistuksiin liittyviä tuntemuksia?

äippä84, jopas on sulla nestettä kertynyt! Onko kuitenkin ihan hyvät olotilat vielä?

Itse sain putsattua pinniksen, roudattua yläkertaan ja kasattua. Vauvan tavarat laittelin pinniksen hoitotason päälle odottamaan; pitää tosiaan miettiä niiden sijoittelu kunhan vauva tänne saapuu.
Vaihdettiin lasten kanssa samalla jouluverhot pois ylhäältä kun olivat sinne "unohtuneet". Kuopuksen siirsin junnusänkyyn, mutta sängyn vein vielä meidän huoneeseen (ei tartte yöllä kovin kauas lähteä tyynnyttelemään, jos heräilee). Toivottavasti osaa siinä nukkua eikä karkaile :rolleyes:
Nyt onkin ihan rättipoikki kun on huhkinut aamupäivän :LOL: Kuopus simahti heti ruoan päälle ja isommat pelailee ja kattoo telkkaa. Kiva kun on kotipäivä ja voi puuhailla lasten kanssa yhdessä..Vaikka vain ihan siivousjuttuja. Välillä pitää niin kiirettä, että tulee huono omatunto kun ei mitään tehdä yhdessä. Nyt hyvä käpertyä sohvan mutkaan ja olla vaan :X3:
 
Piinamiinalle onnittelut pienestä tyttösestä! Toivottavasti oma toipuminen on nopeaa!

Aika lupaavia merkkejä tuntuu olevan ilmassa. Tulee käytyä parikin kertaa päivässä kurkkimassa josko uusia vauva uutisia olisi tullut!

Nuo lantion seudun ongelmat, lähinnä jalan pettäminen alta ja kovat vihlaisut lonkan lähellä voisivat viitata normaalin paikkojen löytymisen lisäksi si-nivelen lukkiutumiseen. Si-niveltä kutsutaan myös suoliluuksi. Joitain venytysohjeita löytyy googlaamalla. Jos lähettyvillä on esim kiropraktikkoa tai osteopaattia, ongelmaan voi saada nopean helpotuksen. Viheliäinen vaiva, mutta hoidettavissa. Kärvistely ei valitettavasti ko jutun kanssa pitkässä juoksussa tuo hyvää tulosta. Kokeiltu sekin vaihtoehto! ;)

Onnistuin lahjakkaasti liukastumaan eilen jäällä. Illan oli häpyluun alue tulessa ja tuntui, että kaikki liikkuminen repii koko alaosaston irti liitoksistaan. Nyt mennään sitten etanavauhtiakin hiljempaa. Ei olisi voinut paljon huonompaan väliin osua. Ensiviikolla muutetaan. :whistle:
 
Piinamiinalle kovasti onnea:love: Tsemppiä myös muille, joilla alkaa h-hetket olemaan lähellä, ainakin olotilojen perusteella. :ROFLMAO: Itsellä oli tänään äippäpolilla käynti. Vauva edelleen perätilassa, eikä voitu kääntää vähäisen lapsivesimäärän vuoksi.:( Ei oikein oaanneet sanoa syytä, mihin lapsivesi oli kadonnut, mut vähänä se oli. Ens vkolla uusi kontrolli lapsiveden suhteen. Jos määrä ei ole vähentynyt niin sektio olisi 14.2 :love: Jos se on vähentynyt niin sitten jään jo ens vkolla seurantaan ja sektiokin voi sit aikaistua. Liikelaskentaa pitää nyt myös tehdä päivittäin. On vähän sellainen hölmistynyt ja epätietoisen hassu olo.o_O:(:unsure:
 
Muklalle ja Selkkikselle tsemppiä:love:!

Mylove kuulostaa, että sulla on supisteluja:). Mulla on eilen ja tänään ollut alaselän polttelua ja sitten välillä takareisiin leviää polte supistusten myötä.

Mulla on ollut myös touhukas päivä. Oon lumitöitä tehnyt ja sitten hakenut puukuorman lasten kans:). Päivällä on kyllä tuntunut mojovia supisteluja, ku oon touhunnut. Äsken pitikin (miehen painostuksella) ottaa tunnin päiväunet. Jospa vauva ei alkas vielä syntymään. Saa kyllä paikkoja jo valmiiksi pehmentää, mutta syntyä ei näillä viikoilla vielä tarvis. (Ja en kyllä usko, että ennen laskettua-aikaa syntyykään, ku kaikki muutkin on mennyt sinne saakka:D).

Mulla eilen alkoi ihan yhtäkkiä helpottamaan nivuskipu. Vauva siirsi päänsä eri asentoon. Edelleen nivuseen käy kipeää, mutta ei joka askeleella eikä jalkaa nostaessa tunnu,että jalka repiää liitoksistaan.
Toivottavasti Haasullakkin kivut alkais helpottaan!

Toivon, että Boomkaa teillä pienimmäinen alkaa hyvin nukkumaan omassa sängyssä ilman isompia äitin hyppyyttämisiä(y)!

Nyt vaan pitää malttaa ootella uusia vauvakuulumisia! Tulee käytyä kattomassa monta kertaa päivässä tätä ketjua, että jokohan on uusia kirjoituksia. Tämä vertaistuki on niin parasta tässä vaihetta raskautta(y)!
 
Teza, tsemppiä sinne! Hyvä kun sait sektio ajan jo sovittua. On varmasti jännä olo, kun nyt joutuu tarkemmin seuraamaan vauvan liikkeitä ja miettimään, joko ens viikolla jo tarvii jäädä osastolle. Mutta hienoa, kun seuraavat tarkasti!

Vuohenkello toivottavasti sulla kivut hellittää liukastumisen jälkeen. Kyllähän tuommoinen aina niin säikäyttää! Yritetäämpä olla kaikki varovaisia tuolla pihalla:D!
 
Piinamiinalle sydämelliset onnittelut vauvasta!❤
Selkkikselle tsempit synnytykseen!:)

Oli paljon muitakin joille kommentoida..aivot ihan puuroa..taas valvottu 2 yöllä eteenpäin suppareiden takia. Selkä ja alavatsa kipuilee suppareiden aikana.. Imee kyllä mehut kun ei nuku kuin 2-4h yöllä yhteensä.
Tässä sitä vieläkin yhtenä kappaleena.. :/
En oo varma onko edes energiaa synnyttää kun unet on huonot.
Supistuksiin on tällä viikolla tullut kestoa ja kipuja lisää. Ja ne ei oikein tahdo loppua heti vaikka liikkuiskin. Panadol 1g ei auta kyllä mitään.
Toivottavasti muut saatte levättyä edes vähän.
Vauva kuulumisia odotellessa!

Theran& vauva rv 38+5
 
Moi! Klo 11 oltiin sairaalassa ja 3 cm auki. Klo 16.26 syntyi 3960 g prinsessa! Tuskaisin synnytys tähän mennessä mutta kaikki päättyi hyvin:love: Nyt minulla on 3 prinsessaa..... kirjoittelen myöhemmin lisää.

Selkkis ja 5 h ikäinen neiti
 
Moi! Klo 11 oltiin sairaalassa ja 3 cm auki. Klo 16.26 syntyi 3960 g prinsessa! Tuskaisin synnytys tähän mennessä mutta kaikki päättyi hyvin:love: Nyt minulla on 3 prinsessaa..... kirjoittelen myöhemmin lisää.

Selkkis ja 5 h ikäinen neiti
Sydämelliset onnittelut pikku prinsessan johdosta♡♡♡♡
Ihana että kaikki nyt okei ja voitte kumpikin hyvin:)
Lepäilehän nyt ja nauti vauvasta ♡♡
Mukla
 
Selkkis onnea hirmuisesti! :love: Oon käynyt sata kertaa aamun jälkeen katsomassa joko oot laittanu vauva uutisia :D

Mites Mukla? Onko supistellut?

Täällä supisteli nyt illalla muutaman kerran jo napakammin ja mulle iski ihan käsittämättömän huono olo siinä samalla, hien puski pintaan ja hengästytti. Mieskin kävi mun otsaa kokeilemassa ja tuumasi että kylmän nihkeä on ja olin kuulemma tosi huonovointisen näköinen. .. No viilentävä suihku helpotti oloa ja nyt supistuksetkin on laantuneet, enää vain hyvin vähän tuntuvia. Jännittää vain niin pirusti, että missä kohtaa sitä oikeesti pitää sit tajuta soittaa se ambulanssi. Synnärille ajaa 2 tuntia ja asun syrjässä joten ambulanssiakin saattaa joutua odottamaan hyvän tovin jos huonosti käy. Apuva :eek:
 
Huomenta.

Mun kohdalla vissiin menee että hitaasti hyvä tulee..
Olen vieläkin yhessä koossa siis.
Yöllä valvoin kolmisen tuntia supistuksien takia mutta niin ne taas lopulta loppui.. Ja koko eilisen päivän jomotti ja oli tunne että varmaan tästä iltaa kohti lähdetään vai ei vieläkään..Täällä alkaa kanssa asujat olemaan jo myös hiilenä että koskahan se vaavi syntyy ku yritää ja yrittää..
Mutta ei tässä auta muu kuin ootella.

Sulla haasu taitaa kans synnytys lähestyä(y) soita vaan ajoissa lanssilla jos on noin kipeä olo ja sitten kun alkaa yhtään tuntumaan ettei laannu.
Se on ikävä ku joutuu jännittää että koska se on tosi kyseessä..tiedän tunteen.
Mulla ei kuitenkaan ole ku n10-15min matka synnärille niin suht nopeasti pääsee. Munkin pitää soittaa lanssi jos vedet menee ku vauva ei ole kiinnittynyt ja jos sattuu että onki uudelleen menny poikkitilaan.

Jaksuja kaikille ja toivotaan että meille alkais näitä pikkuisia syntymään:)

Mukla 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi
Huomenta kaikille!

Täällä herättiin viiden jälkeen niinkin mukavaan asiaan kuin suonenvetoon vasemmassa jalassa :sick: Siinä on yks raskauvaiva mitä en kaipaa sitten laisinkaan (ilmenee mulla monesti loppupuolella).

Sektio ja maidon heruminen. Riippuu varmasti ihmisestä/hormoneista kuinka hyvin maito nousee sektion jälkeen. Stimulointi ja tippojen kerääminen etukäteen varmasti edesauttavat kuten piinamiinan kohdalla (y)
Mun esikoinen joutui heti teholle, kun syntyi aikaisilla viikoilla. Sain kuitenkin jo samana päivänä opastusta sairaalan sähköisen rintapumpun käyttöön, ja aivan yllätyin kun kymmenen minuutin jälkeen oli useampi milli pullossa maitoa. Eli jos tuntuu olevan herumisongelmia, niin voi niinä aikoina kun vauva nukkuu, voi "lisäherutella" tuolla pumpulla, joka saattaa nopeuttaa maidon nousua :)

Hirmuna tsemppiä Vagabondalle ensi viikkoon. Jännä kun The Päivä tiedossa, niin ei tartte empiä, että milloin vauva on sylissä ;) Oudolta kuulostaa näin suomalaisen korvaan, että pitää tuoda ite kaikki tavarat mukana sairaalaan :LOL: Onko teille annettu jokin lista vai oletetaanko, että osaatte tuoda itse kaiken tarpeellisen?

Täälläkin supisteli eilisen illan epämääräisesti, mutta jo aika kivuliaasti. Mites nämä kiputilat ja kolotukset taas lisääntyykin näin vauhdilla, kun saisi olla mammalomalla? Parin viikon päästä on ihan täynnä näitä raskausoireita :cautious::D

Tänään ohjelmistossa olisi pinnasängyn kasaaminen. Ja varmaan ens hätään kasaan vauvan tavarat pinniksen päälle laitettavan hoitotason päälle, kun niille ei mitään tyhjää lipastoa tms. taida löytyä. Tai sitten pitää innostaa mies lähtemään lipasto-ostoksille mun kans :X3:

Yhtäkkiä tuli mieleen, että missäs kaikki aktiiviset alkupuolen odottajat on? Eli Bettinah yms? Käykäähän päivittelemässä kuulumisia, mikäli käytte vilkuilemassa palstaa! Olisi kiva kuulla myös kaikkien muiden taustailijoiden kuulumisia vaikka ette muuten aktiivisesti kirjoittelisikaan (y)
Musta on niin ihana kuulla noita vauvauutisia ja synnytyskertomuksia :love:

BoomKaa ja papunen rv 36+6
Mulla on myös tuttua tuo suonenveto loppu raskaudessa..Ja vetää yleensä pohkeesta ja yöllä.. tähän asiaan voi helpottaa ku syö banaania.
Mukla
 
Mulle ei sanonut neuvolassa mitään siitä kun vauva ei ole kiinnittynyt vielä että lanssilla sairaalaan. Uudelleen synnyttäjällä vauva taitaa kuitenkin voida kiinnittyä synnytyksen alettuakin vasta.
Meillä ajelee tunnin sairaalaan. Ja miehen pääsy mukaan synnytykseen ei ole niin varma jos arkena päättää alkaa tulemaan..:/ Yrittäjä kun on niin ei voi vaan jättää hommia ja lähtee. Siksi olisi kovin ihana että vauva vaikka viikonloppuna tulisi niin isikin pääsisi synnytykseen.
Mä oon nyt 2x vetänyt ilmalennon meidän portailla loppuraskaudesta ja kyllähän se säikäyttää. Miettii loppupäivän että liikkuuhan vauva..
Jokohan lisää vauvoja olisi yön aikana tullut?❤
 

Yhteistyössä