Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Mulle ei sanonut neuvolassa mitään siitä kun vauva ei ole kiinnittynyt vielä että lanssilla sairaalaan. Uudelleen synnyttäjällä vauva taitaa kuitenkin voida kiinnittyä synnytyksen alettuakin vasta.
Meillä ajelee tunnin sairaalaan. Ja miehen pääsy mukaan synnytykseen ei ole niin varma jos arkena päättää alkaa tulemaan..:/ Yrittäjä kun on niin ei voi vaan jättää hommia ja lähtee. Siksi olisi kovin ihana että vauva vaikka viikonloppuna tulisi niin isikin pääsisi synnytykseen.
Mä oon nyt 2x vetänyt ilmalennon meidän portailla loppuraskaudesta ja kyllähän se säikäyttää. Miettii loppupäivän että liikkuuhan vauva..
Jokohan lisää vauvoja olisi yön aikana tullut?❤
Mulle annettiin neuvolasta sekä äitipolilta tämmöset ohjeet jos sattuu että vedet menee kun mulla vauva on välillä poikkitilassa ja siinä voi olla sellainen vaara että napapuora tai joku raajoista luiskahtaa ulos.
Siksi jos vedet kotona menee niin makuuasennossa olla ja lanssilla sairaalaan.
Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Huomenta! Alkuyö meni kipuja kuulostellessa mutta sit helpotti ja sain nukuttuakin jonkun tunnin. Nyt ei sitten olekaan mitään tuntemuksia.
Tuntuu oudolta että nyt tässä raskaudessa on ollu näitä supistuksia miten sattuu, kun kahdessa aikaisemmassa ei oo ollu kyllä mitään ennenku synnytys on käynnistynyt. Vai osaako sitä tarkemmin kuunnella kehoaan jo kolmannen kohdalla? Kuopuksen eli toisen lapsen kanssa tunsin kyllä itteni jälleen ensikertalaiseksi kun esikoisen syntymästä oli kerennyt jo 9v vierähtää :)

Suonenvedot tuli mullekin molemmissa Aikasemmissa raskauksissa tutuiksi, mutta nyt ei oo ollut! *koputtaa puuta*

Theran täällä kans toivotaan että vauva syntyis viikonloppuna jotta mies ehtis varmimmin mukaan. Jos sattuu olemaan töissä kun mulla lähtö koittaa, niin töistä ajaa ensin tunnin kotiin, joutuu todennäköisesti kuskaan lapset mummilaan jne. Perässä tulee kyllä synnärille mutta ehtiikö ennenkuin vauva on jo syntynyt. ...

Pitäisi alkaa vielä kuopukselle pakata joku nyssykkä valmiiksi, vaatteita ja vaippoja ym. jotta on sekin sitte mistä ottaa äkkiä mukaan jos tulee kiire lähtö mummin luokse (y)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me ollaankin miehen ja kuopuksen kans kolmisin kun esikoinen lähti eilen reissuun, huomenna tulee takas ja äitillä on nyt jo ikävä :love:
 
Ai niin, Mukla ja Theran taitaa olla oikeesti paikkakuntakohtasiakin nuo ohjeistukset. Mulle on sanottu joka raskaudessa että jos vedet menee niin heti välttää pystyasennossa olemista ja ambulanssilla sairaalaan, vaikka on vauvat olleet oikein päin ja kiinnittyneet. Supistuksilla jos alkaa niin oman harkinnan mukaan lanssi tai oma kyyti. No tällä kertaa kyllä neuvottiin jokatapauksessa se lanssi soittaa koska odotettavissa on vauhdikas synnytys, enkä omaa kyytiä edes hatkitse kun kuopuksesta oli aika uhkarohkee reissu :D
 
Huomenta! Alkuyö meni kipuja kuulostellessa mutta sit helpotti ja sain nukuttuakin jonkun tunnin. Nyt ei sitten olekaan mitään tuntemuksia.
Tuntuu oudolta että nyt tässä raskaudessa on ollu näitä supistuksia miten sattuu, kun kahdessa aikaisemmassa ei oo ollu kyllä mitään ennenku synnytys on käynnistynyt. Vai osaako sitä tarkemmin kuunnella kehoaan jo kolmannen kohdalla? Kuopuksen eli toisen lapsen kanssa tunsin kyllä itteni jälleen ensikertalaiseksi kun esikoisen syntymästä oli kerennyt jo 9v vierähtää :)

Suonenvedot tuli mullekin molemmissa Aikasemmissa raskauksissa tutuiksi, mutta nyt ei oo ollut! *koputtaa puuta*

Theran täällä kans toivotaan että vauva syntyis viikonloppuna jotta mies ehtis varmimmin mukaan. Jos sattuu olemaan töissä kun mulla lähtö koittaa, niin töistä ajaa ensin tunnin kotiin, joutuu todennäköisesti kuskaan lapset mummilaan jne. Perässä tulee kyllä synnärille mutta ehtiikö ennenkuin vauva on jo syntynyt. ...

Pitäisi alkaa vielä kuopukselle pakata joku nyssykkä valmiiksi, vaatteita ja vaippoja ym. jotta on sekin sitte mistä ottaa äkkiä mukaan jos tulee kiire lähtö mummin luokse (y)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me ollaankin miehen ja kuopuksen kans kolmisin kun esikoinen lähti eilen reissuun, huomenna tulee takas ja äitillä on nyt jo ikävä :love:
Jos tämä esim aamulla päättää tulla, mies pääsee vasta iltapäivällä töistä sairaalalle lähtee :( Sillä ei ole ketään joka vois tulla nopealla varoitusajalle tuuraa.. :/

Se voi olla että on paikkakunta kohtaista nuo neuvotkin. :)
Mun esikoinen täyttää tiistaina 19v ❤ toivottavasti ei sinä päivänä synny oli esikoisen toive :D
 
Huomenta!

Ekana, onnittelut Selkkis tytsystä!:love: nopeasti tuli tyttö maailmaan, kirjottelehan toivuttuasi kuulumisia :)

Mukla,
muuten söisin banaania, mutta se närästää sitten ihan järjettömästi. Tuleepahan jumpattua yöllä, kun ainoa keino on hypätä ylös ja painaa jalkapohja suoraksi lattiaa vasten :D

Minäkin oon kuullut, että jos vedet menee eikä vauva oo kiinnittynyt, niin pitäisi soittaa lanssi ja pysytellä vaaka-asennossa. Juurikin tuon vuoksi, että napanuora saattaa luiskahtaa esiin ja vauvan laskeutuessa estää siten hapen kulun.

Viime yö meni ihan mukavasti lasten puolesta. Kuopus osasi nukkua uudessa sängyssään ja aamulla kiipesi meidän väliin vielä torkkumaan hetkeksi.
Itsellä meni eilinen ilta niin ilman oireita kuin vain voi. Aivan kuin ei raskaana olisi ollutkaan :rolleyes: Yöllä koira sitten herätti haukkumisella (vanhuuden höperyyttä ilmassa) ja silloin karkasi uni totaalisesti. Alkoi särkee selkää ja lonkkaa, närästikin niin julmetusti, että piti kaivaa rennietä yöpöydän laatikosta. Hyvää nukkuma-asentoa ei löytynyt millään ja vaikka mitä muuta. Tänä aamuna olikin sellainen "talviunilta-herätetty-karhu"-olo, ja oon räyhännyt kaikille (n)

Parempaa lauantaita muille helmikuisille :whistle:

BoomKaa ja papunen rv37+0
 
Huomenta!

Ekana, onnittelut Selkkis tytsystä!:love: nopeasti tuli tyttö maailmaan, kirjottelehan toivuttuasi kuulumisia :)

Mukla,
muuten söisin banaania, mutta se närästää sitten ihan järjettömästi. Tuleepahan jumpattua yöllä, kun ainoa keino on hypätä ylös ja painaa jalkapohja suoraksi lattiaa vasten :D

Minäkin oon kuullut, että jos vedet menee eikä vauva oo kiinnittynyt, niin pitäisi soittaa lanssi ja pysytellä vaaka-asennossa. Juurikin tuon vuoksi, että napanuora saattaa luiskahtaa esiin ja vauvan laskeutuessa estää siten hapen kulun.

Viime yö meni ihan mukavasti lasten puolesta. Kuopus osasi nukkua uudessa sängyssään ja aamulla kiipesi meidän väliin vielä torkkumaan hetkeksi.
Itsellä meni eilinen ilta niin ilman oireita kuin vain voi. Aivan kuin ei raskaana olisi ollutkaan :rolleyes: Yöllä koira sitten herätti haukkumisella (vanhuuden höperyyttä ilmassa) ja silloin karkasi uni totaalisesti. Alkoi särkee selkää ja lonkkaa, närästikin niin julmetusti, että piti kaivaa rennietä yöpöydän laatikosta. Hyvää nukkuma-asentoa ei löytynyt millään ja vaikka mitä muuta. Tänä aamuna olikin sellainen "talviunilta-herätetty-karhu"-olo, ja oon räyhännyt kaikille (n)

Parempaa lauantaita muille helmikuisille :whistle:

BoomKaa ja papunen rv37+0
Mä oon saman kuullut ja siksi vähän ihmettelenkin että ei äippäpolilla eikä neuvolassa mitään sanottu.. Olettaa vissiin että tiedän..
Samaa täälläkin.. Olin ensin ihan hyvällä tuulella kunnes kuopus heräsi ja aloitti känkkäröinnin samantien...ja hän siis täyttää 8 keväällä.
Sitä jotenkin jää jumittaa siihen kiukkuun sen jälkeen.
Päätinkin uhmata meidän pihaa ja hipsutella pihan poikki kanalaan hoitaa kanoja pitkästä aikaa. Muut on joutuneet hoitelee kun piha on ollut ihan järkky.
Nyt sohjoa niin pysyy paremmin pystyssä.
Mut mun kiukku jäi kanalaan ja kuopuskin tuli auttelee hyväntuulisena. :)
 
Jos tämä esim aamulla päättää tulla, mies pääsee vasta iltapäivällä töistä sairaalalle lähtee :( Sillä ei ole ketään joka vois tulla nopealla varoitusajalle tuuraa.. :/

Se voi olla että on paikkakunta kohtaista nuo neuvotkin. :)
Mun esikoinen täyttää tiistaina 19v ❤ toivottavasti ei sinä päivänä synny oli esikoisen toive :D
Meillä onneksi mies pääsee lähtemään töistä milloin vain (konekuski ) tai voi soittaa aamulla ettei tulekaan iltavuoroon tms. Ainoastaan harmi tosiaan, jos sattuu olemaan sitten töissä niin menee se tunti ennen kuin ehtii kotiin.
Jos vauva päättää syntyä ens viikolla niin aamu olis hyvä ajankohta , kun miehellä on iltaviikko niin on aamut kotona :)
 
Onnea Selkkikselle tylleröstä!!

Boomkaa: Voinnissa ei tosiaan ole mitään vikaa, siks vähä puskista uutiset tulikin. Aamuisin oon kyllä havainnu käsissä turvotusta, mutta oon kärsiny useamman viikon rannekanavaoireyhtymästä, niin aatellu et johtuu siitä..

Mä en oo kyllä kuullukkaan et pitäis lanssi soittaa jos vedet menee O_O ei oo mainittu missään vaikka mullakin kaikki aiemmat syntyneet syöksyllä eikä tämä neljäs varmaankaan enää kiinnity.. Kovin tuntuu olevan sairaalakohtaisia eroja.

Joko kohta joku on taas tositoimissa? :) itellä ei minkäännäköisiä enteitä synnytyksestä. Jotenkin olen asennoitunut ettei ennen la:ta synny..
 
Huomenta.

Täällä sitä edelleen ollaan yhessä koossa.
Eilen illalla kymmenen maissa alkoi kipeät poltot. Tuli 2-3min välein ja kesti kolmisen tuntia mutta niin ne taas loppui.. ei tämä pikkuinen vaan malta vieläkään syntyä.
Välillä jo suoraan sanottuna turhauttaa kun päivittäin niin kipeä olo ja yrittää ja yrittää mutta ei jatkumoa kuitenkaan ole.
Vaikka olen jo etukäteen varautunutkin että yliajalle mennään että ropisee ja tänäänhän on la niin taitaa kyllä tosiaan käydä että yli menee mutten tiiä paljonko.

No ei tässä auttaisi hermoille kuitenkaan.

Boomkaa, se on kyllä tosi että helposti se banaani närästää. Mie ite pystyn sitä jonkin verran syömään. Närästys vaivaa päivittäin täälläkin..

Miten teillä muilla sujuu odotukset ja millaiset mielialat teillä on?

Ihana lukea kun useammalla on noita eläimiä :) itsekin tykkään kovasti eläimistä ja on meillä joskus koirakin ollut mutta tällä hetkellä ei ole mitään ja tuskin on nyt tulossakaan, mutta siellä missä niitä on niin tykkään kyllä hoitaa ja paijata.

Kivaa sunnuntaita kaikille♡♡

Mukla 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Mukavaa sunnuntaita! Täällä ollu eilinen päivä ja viimeyö oikein poikkeuksellisen oireeton, kivuton ja vaivaton. Mun piti eilen jo liikelaskentaa tehdä kun aloin epäillä liikkuuko vauva edes :eek: No hyvin liikkui, liikkeet on vaan muuttuneet niin paljon ja tuntuu enemmän tuonne sisuksiin päin, että mulla menee iso osa huomaamatta päivän touhujen lomassa.

Mukla mä kans oon todellinen eläinrakas ihminen ja mulla on haaveissa oma pikkunen kanala joskus tulevaisuudessa (y) Tuossa lähellä meitä olis hevostalli johon oon kans haaveillut laittaa joskus oman hevosen! Tässä kotona ei oo mahdollista meillä juuri muuta pitää kuin lemmikkejä, meillä onkin 3 koiraa, 2 kissaa ja gerbiili :love: Haluaisin kyllä kilipukin, minipossun, lehmän ja vaikka mitä :D

Tänään rv 38 täynnä! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja Theran
Mukla, ei varmasti enää mene kauaa. Luulisi ainakin paikkojen olevan suht valmiina, kun on jo monta päivää supistellut. Toivottavasti itse synnytys sujuu sulla suht nopeasti, kun jaksat nyt kärvistellä (y)

Meilläkin löytyy pari koiraa ja yks häkissä elävä lemmikkieläin. Koirat on olleet nyt minimaalisella huomiolla, mutta onneksi on pihaa, niin saavat olla irti ja lapset jaksaa niitä leikittää. Kesällä taas onnistuu lenkkeilyt paremmin, kun saa vauvan vaunuihin ja pääsee itsekin ilman vaivoja tuonne tien päälle :)

Tänään pitää tsempata ja lukea tentiin. Laitan miehen ja lapset ulos, niin saa tovin keskittyä... Ei meinaan asiat meinaa mennä perille, kun välillä niin hirmuinen härdelli sisällä :p

Mulla mies kulkee vuorossa töissä eli on viikon aamussa ja seuraavan illassa. Työmatkaa on noin 40min. On onneksi isompi paikka, niin pääsee sieltä lähtemään sitten kun synnytys alkaa. Tähän asti lähtö on tullut kuitenkin aina yöllä, että on ollut jo valmiiksi kotona ;)

Mun napaan ei kuulu yhtään mitään. Hämmentävän rauhallinen olotila ollut eilisestä asti. Yön nukuin kuin tukki ja tuota vasemman jalan vaivaa lukuunottamatta kaikki hyvin. Vauvakin liikuskelee omaan tahtiinsa. Pitää muistaa välillä tehdä liikelaskentaa, niin pysyy kartalla, että liikkuminen pysyy samankaltaisena.

*muoks* haasu, meillä olikin vähän samankaltaiset kirjotukset vauvan liikkeistä :LOL:

BoomKaa ja papunen rv 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja Theran
selkkikselle onnittelut tytöstä!:love:

tännekään ei mitään uutta. Odotan, että synnytys käynnistyy yöllä, joten herääminen uuteen päivään on aina tietyllä tapaa ärsyttävää. Vielä nyt ei aivan sellaista turhautunutta oloa ole, kun niin monet vauvat menee yli lasketun ajan. Luultavasti tämäkin. :)

39+1
 
Meillä on 4 kissaa, mäyräkoira 9kk (isännän metsästyskoiraksi lähinnä), tytärpuolella kääpiöhamsteri, ja tosiaan ihan "vanhanajan" tyylinen kanala missä pääsevät turvepohjaa kuopsuttelee ja orrelle pyrähtää nukkuu. Pesät seinällä että pääsevät sinne munimaan vapaasti. Kesällä saavat olla ulkona. Aika ihania elukoita nekin, nuo kanat ja pari kukkoa kasvatettu tipuista viime kesästä. Yksi kana on omassa kanalassa syntynyt. Vanhempien kanojen munista haudottu.
Se onkin aika kesy kun lentää syliin.

On tuossa vanha navetta ja tallikin jos haluaa lisää eläimiä haalia. ❤Nyt ei vaan taida olla aikaa. :D
Alkaa poksuu täällä kaikilla viimeisiä viikkoja. :)

Mä juuri manasin kun täällä on koulussa ties mitä tautia liikkeellä. :/ ja nyt vielä täitäkin..ja vesirokko..kuopus ei ole sairastanut. Ei nyt tarvitsisi iskeä..

Vauva uutisia täytyy käydä etsikelemässä täältä päivittäin❤

Theran rv 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Boomkaa meilläkin koirat nyt jääneet ihan tosi vähälle huomiolle, välillä oikein tosi huono omatunto sen takia. .. :( Meilläkin on iso ja aidattu piha joten koirat saa onneksi juosta ihan mielin määrin ja leikkivät keskenään.

Kachi minä vähän jännitin kuopuksen synnyttyä, että kuinka koirat suhtautuu kun yksikään niistä ei ollut pikkuvauvaa ennen nähny. Hyvin ottivat (y) Annoin jo heti kotiin tultuamme koirien käydä nuuskimassa turvakaukalossa nukkuvaa vauvaa. Meillä on pieni terrieri joka osaa nätisti leikkiäkin nyt 1v3kk ikäisen kuopuksen kans, mutta noi kaksi isompaa (saksanpaimenkoira ja berni x nöffi sekoitus ) eivät oikein välitä että pieni tulee iholle. .. Luikkivat siis karkuun :D Nuo isot koirat onkin lähestulkoon kaikki päivät aamusta iltaan ulkona säästä riippuen, yöt ovat sisällä. Enkä koskaan jätä lasta ja koiraa keskenään, jos en ehdi vahtia tytön ja pikkukoiran leikkiä niin koira menee kodinhoitohuoneeseen portin taakse.

No tulipahan nyt pitkä kirjoitus ihan vaan koirista sitte :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Selkkis onnittelut tytöstä!

Mukla
minulla oli keskimmäisen kohdalla monta päivää säännöllisen epäsäännöllisiä supistuksia ja voi että niihin alkoi väsyä. Kun la koitti, rauhottuivat pariksi päiväksi ja olin varmaan kuin takalistoon ammuttu karhu. Mutta pienen supistusten osalta seesteinen vaiheen jälkeen alkoi tapahtua ja 3 tunnissa homma oli paketissa. Ei varmaan lohduta, mutta toivotaan ettei kauaa jatkuisi valmisteleva vaihe.

Koirat ja vauva ovat kohdanneet toisensa aiemmilla kerroilla mutkattomasti. En ole tehnyt asiasta numeroa ja linja on ollut, että haistaa saa mutta iholle ei mennä. Ts koira on saanut haistella vauvan jalkoja, mutta mitään katso mikä ihana tuli kotiin-numeroa ei ole järjestetty. Siitä se arki on lähtenyt rullaamaan tavalliseen tapaan. Meidän koirat ovat olleet sen kokoisia, että niillä ei ole asiaa lasten sänkyihin, sohville tms. Ei siis myöskään vauvan viltille lattialla myöhemmässä vaiheessa.

Eläimet kuuluvat meidän arkeen tiiviisti. Navetalla on lihakarjaa ja lisäksi on kotitarve ja harrasteotuksia. Kanojen seuraaminen on yllättävän terapeuttista puuhaa. Vaikka niissä oma hoitamisessa on, tasapainoinen parvi on ilo silmälle. Samassa porukassa voi pitää pariakin kukkoa ja jos antaa kanojen hautoa, tipuset menevät muiden joukossa. Vuohet ovat myös mukavia tapauksia, vaikkakin vaativat jonkin verran huumorintajua. Lampaat ja kanit eivät yleensä aiheuta ylimääräisiä sydämentykytyksiä. Karitsointiaikaan toki voi tulla tiukkojakin tilanteita, mutta noin muuten ylimääräisen hässäkän aiheuttajat ovat yleensä vuohet.

36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Asiasta poiketen. Miten te ootte toiminut tuon verokorttikuvion kanssa äitiyspäivärahaa hakiessa. Itse jäin juuri alkuvuodesta työttömäksi, eli työnantaja ei sitä äitiyspäivärahaa maksa, niin te joilla on sama hommeli niin ootteko hommannut erillisen verokortin etuutta (eli äippärahaa) varten vai annatteko mennä normi verokortin ja prosentin mukaan? Tuntuu aika hullulta jos tuosta pienestä äitiyspvärahasta lähtee 25 prosenttia veroa.
 
Kiitos haasu ja vuohenkello pelkoavusta :) mä oon täällä jännittänyt kuinka vauvan saapuminen menee koirien kanssa. Meillä on 8 v kultainennoutaja ja 3 v amstaffi, jotka on kyllä todella lapsirakkaita rotuja mutta vähän oon jännittänyt, kun eivät ole vauvaa koskaan nähneet. Ehkä se tosiaan on paras, että siitä ei mitään numeroa tee, kun vauva saapuu.

Teza, mä en ihan nyt mee vannoon, mutta oon käsittänyt, jos työnantaja ei palkkaa maksa niin se veroprosentti olisi automaattisesti 20%. Ainakin multa menee sen verran, kun opintorahalta siirryn äippärahalle. Tuntuu kyllä tuo 20:kin aika hirveältä kun sen pienimmän rahan saan. Ei tässä ainakaan rikastumaan pääse :)
 
Tässä ote Kelan sivuilta:

"Vanhempainpäivärahojen verotus

Vanhempainpäivärahat eli äitiysraha, erityisäitiysraha, isyysraha ja vanhempainraha ovat veronalaista tuloa. Vaikka tuki on pienempi kuin palkka, veroprosentti ei välttämättä pienene. Tämä johtuu siitä, että tuesta ei voi tehdä verotuksessa samoja vähennyksiä kuin palkkatulosta.

Veron suuruus
Vanhempainpäivärahan ennakonpidätys on yleensä sama kuin palkkasi veroprosentti.
Jos et hae muutosverokorttia etuutta varten, ennakonpidätys toimitetaan seuraavasti
  • Jos palkkasi veroprosentti on alle 25 %, vanhempainpäiväraha verotetaan 25 %:n mukaan.
  • Jos saat vähimmäismääräistä vanhempainpäivärahaa, veroprosentti on 20 %.
  • Jos olet ansiotyössä ja saat samaan aikaan äitiys- tai vanhempainrahaa, maksetaan päiväraha vähimmäismääräisenä, veroprosentti on 40 %.
  • Osittaista vanhempainrahaa verotetaan palkan veroprosentin mukaan."
 
Mulle kävi ekan lapsen kanssa niin, että sain pienintä mahdollista tukea. En toimittanut erikseen verokorttia sitä varten. Olikin sitten tympeä yllätys seuraavana vuonna, kun verottajan mukaan olin maksanut LIIAN VÄHÄN veroja etuudesta (vaikka tosiaan luulin, että Kela pidättää automaattisesti tarpeeksi). Seuraavan kohdalla lasketin erillisen verokortin, jotta ei tulisi mätkyjä maksettavaksi :)
 
Meidän koirat ei oo koskaan välittänyt kun vauva on tullut taloon. Lähinnä reaktio on se, että "Apua, taas tuollainen mikä haisee pahalta ja siitä lähtee kova ääni". Pysyvät siis oma-aloitteisesti riittävän kaukana :D Isompien kanssa koirat touhuavat kyllä ihan niin, ettei tartte kuin pitää hieman silmällä.

Vuohenkello, teillä on mukava lauma siellä kotosalla (hieman kateellisena täällä huutelen). Itse olen maatalosta kotoisin, mutta allergiat on menneet vuosien saatossa todella pahoiksi. Koirat menee vielä ok, kun ovat aika paljon ulkona ja sisällä ollaan rajattu niiden oleskelu toiselle puolen taloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Kaunis kiitos teille noista ihanista tsemppauksista ♡♡♡ kyllä tuo vertaistuki on niin tärkeää tässä tilassa(y)
Olen yrittänyt ottaa rennosti tänään ja kyllähän se pikkuinen sitten syntyy kun aika on kypsä.
Viimeistään käynnistyksellä jos ei muuta.. Toivon kyllä että lähtisi omilla poltoilla.
Nyt on taas koko päivän jomotellu enempi ja vähemmän.

Tuntuu että täällä aika moni asuu ihanasti maalais idyllissä :) on navettaa pihapiirissä ja isot pihat ja eläimiä.. kuulostaa tosi mukavalta:love:
Mekin asutaan omassa talossa muttei pihapiiri ole kauhean iso ja naapurit on lähellä. Olisi ihana asua vähän syrjemmässäkin.

Mulla on nuoruudessa ollut noita lemmikkejä liuta kuten kania, koiraa, lintuja, kilpikonnaa, hamsteria..onhan ne eläimet kivoja. Nyt olis vain aikaa niin vähän ettei ole mitään.
Mutta kiva kun kaveripiirissä välillä jottain karvaturria pääsee silittämään :)

Tyttö leipoa meille sunnuntain iloksi Runebergin torttuja ja voi että olikin hyviä:D

Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Theran ja varrtTi
Huomenta.

Uusi viikko on taas aluillaan.

Eilen oli koko päivän kipeä olo, menkkaimaista jomotusta sekä supisteluja mutta yhtä äkkiä illalla tilanne rauhoittui ja sain yön melko hyvin nukuttua. Ainoastaan yhesti heräsin liitoskipuun kun kylkeä käänsin.
Laskettuaika tuli ja meni:) tämän mie kyllä aavistinkin että yli mennee vaikka on niitä kipuja ollut jo aika paljon. Pittää toivoa ettei kuiten kovin paljon menis, ei ainakaan nii että tarvis käynnistää. Mutta eipä näitä pysty ennustamaan.

Pitää yrittää olla hermoilematta ja keksiä touhua. Toki nuo 2 ja 4 vuotiaat muksut pitää vauhdin yllä ettei tässä sillai hirveästi ole luppo aikaa;)

Mites teillä muilla sujuu? Onkohan kellään syntynyt vauveleita viikonlopun aikana?:love:

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille!
mukla 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Theran

Yhteistyössä