Helmikuun helmet 2017 *MEIDÄN KUU!!*

Tsemppiä kaikille, joilla kohta jotakin tapahtumassa!(y) Pian saadaan taas uusia vauvauutisia!

Boomkaa; älä huoli, mä pidän sulle täällä varmaan vatsa pystyssä seuraa ku muut on jo hakeneet nyyttinsä kotiin :LOL: Ei niin minkäänlaisia oireita edelleenkään, päinvastoin, olo on käsittämättömän freesi :) Oon asennoitunut ihan että yli mennään, varsinki kun vauvakin noissa painokontrolliultrissa vaikutti viikon pienemmältä.. Että möllötellään rauhassa :D

Haasu; Samma här! Sairaalaan vain vartin matka, mutta jänskättää silti että keritäänkö perille.. kun nyt edes aulaan asti päästäis :whistle:

äippä ja pirpana rv 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Theran ja Boomkaa
Hei vaan kaikille! Täällä tosiaan on jakauduttu, pieni 3,285 kg ja 50 sentin poika syntyi 3.13! Kaikki meni aika nopeaa kun olimme sairaalassa 23.30 olin 5 cm auki ja siitähän meni sitten muutama tunti että vauva oli kainalossa :) spinaalipuudutus vei lopussa tunnon ponnistusvaiheelta ja olin ihan äimän käkenä kun kolme ponnistusta riitti pojan maailmaantuloon :O täällä siis kaikki hyvin, rinta kelpaa ja minäkin voin hyvin :)

Nyt jäänkin seuraamaan teidän muiden tulevia synnytyksiä ja toivomaan että kaikki menee hyvin! Tsempit kaikille ja jaksamisia!
 
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
Hei vaan kaikille! Täällä tosiaan on jakauduttu, pieni 3,285 kg ja 50 sentin poika syntyi 3.13! Kaikki meni aika nopeaa kun olimme sairaalassa 23.30 olin 5 cm auki ja siitähän meni sitten muutama tunti että vauva oli kainalossa :) spinaalipuudutus vei lopussa tunnon ponnistusvaiheelta ja olin ihan äimän käkenä kun kolme ponnistusta riitti pojan maailmaantuloon :O täällä siis kaikki hyvin, rinta kelpaa ja minäkin voin hyvin :)

Nyt jäänkin seuraamaan teidän muiden tulevia synnytyksiä ja toivomaan että kaikki menee hyvin! Tsempit kaikille ja jaksamisia!
Lämpimät onnittelut :) kiva kun synnytys mennyt hyvin ja teillä molemmilla kaikki ok ♡♡♡♡
Mukla
 
Hei vaan kaikille! Täällä tosiaan on jakauduttu, pieni 3,285 kg ja 50 sentin poika syntyi 3.13! Kaikki meni aika nopeaa kun olimme sairaalassa 23.30 olin 5 cm auki ja siitähän meni sitten muutama tunti että vauva oli kainalossa :) spinaalipuudutus vei lopussa tunnon ponnistusvaiheelta ja olin ihan äimän käkenä kun kolme ponnistusta riitti pojan maailmaantuloon :O täällä siis kaikki hyvin, rinta kelpaa ja minäkin voin hyvin :)

Nyt jäänkin seuraamaan teidän muiden tulevia synnytyksiä ja toivomaan että kaikki menee hyvin! Tsempit kaikille ja jaksamisia!
Lämpimät onnittelut pienestä pojasta♡♡! Ja kivalta kuulosti synnytys! Hyvä kun teillä on siellä kaikki hyvin♡!
 
Hei vaan kaikille! Täällä tosiaan on jakauduttu, pieni 3,285 kg ja 50 sentin poika syntyi 3.13! Kaikki meni aika nopeaa kun olimme sairaalassa 23.30 olin 5 cm auki ja siitähän meni sitten muutama tunti että vauva oli kainalossa :) spinaalipuudutus vei lopussa tunnon ponnistusvaiheelta ja olin ihan äimän käkenä kun kolme ponnistusta riitti pojan maailmaantuloon :O täällä siis kaikki hyvin, rinta kelpaa ja minäkin voin hyvin :)

Nyt jäänkin seuraamaan teidän muiden tulevia synnytyksiä ja toivomaan että kaikki menee hyvin! Tsempit kaikille ja jaksamisia!
Onnea oikein paljon!❤
Mä tuota spinaalia oon miettinyt.. En ole koskaan kokeillut ja kaikista eniten taidan pelkää ponnistuskipua mikä oli viimeksi ihan kamala.. Selkään laitetaan? Oliko sen laitto kamalaa?
 
varrtTi paljon onnea pojasta :love: Ihanaa kuulla että synnytys meni hyvin ja suhteellisen kivuttomasti (y)

Tosiaankin voimia kaikille jotka supistusten kanssa kärvistelee ja odottelee sitä H-hetkee koittavaksi.

Itsellä ei sitte lääkärin veikkaus tainnu pitää paikkaansa, kun meinotteli että 2vk:n sisällä syntyy... Tänään on määräaika ummessa, mutta ehtisihän tuota vielä tälle päivää ;) Ei niin minkäänlaisia tuntemuksia että olisi lähelläkään kyllä :(
Huomenna on neuvola heti aamusta ja ärsyttää kun olin ihan varma että ei mun sinne enää tartte haalautua o_O

Jahas, täytyy lähteä laittaan pikku neiti päiväunille ja jos vaikka siivoilis sitte vähäsen (y)
 
Onnea oikein paljon!❤
Mä tuota spinaalia oon miettinyt.. En ole koskaan kokeillut ja kaikista eniten taidan pelkää ponnistuskipua mikä oli viimeksi ihan kamala.. Selkään laitetaan? Oliko sen laitto kamalaa?
Mulle on toiseksi nuorimmaisen synnytyksessä laitettu spinaali ja oli tosi hyvä. Synnytys eteni sen laiton jälkeen vauhdilla.
Selkään laitetaan ja ei ollut kamalaa, nopeasti laitettiin. Olisin halunnut viimeksi saman mutta en saanut kun anestisialääkäriä ei ollut saatavilla :( jäin sillä kertaa ilman kivunlievitystä ja se ei ollut mukavaa..

Itse voin suositella tuota spinaalia.

Mukla
Ps. Täällä paistaa aurinko kauniisti. Pakkasta reilu kymmenen astetta.
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Theran
Mulle on toiseksi nuorimmaisen synnytyksessä laitettu spinaali ja oli tosi hyvä. Synnytys eteni sen laiton jälkeen vauhdilla.
Selkään laitetaan ja ei ollut kamalaa, nopeasti laitettiin. Olisin halunnut viimeksi saman mutta en saanut kun anestisialääkäriä ei ollut saatavilla :( jäin sillä kertaa ilman kivunlievitystä ja se ei ollut mukavaa..

Itse voin suositella tuota spinaalia.

Mukla
Ps. Täällä paistaa aurinko kauniisti. Pakkasta reilu kymmenen astetta.
Kiitos kokemuksen jakamisesta :) se ehkä ollut pahin mitä oon pelännyt. Jospa sitä spinaalia pyydän. :)

Täälläkään ei enää kuin reilu 10 astetta pakkasta ja aurinko lämmittää.❤
 
Onnittelut varrtTi!

Täällä tosiaan kotiuduttiin jo su iltana 2 vrk synnytyksestä. Hyvin on kaikki mennyt, maitoa tulee hyvin ja tyttö syö ja nukkuu. Paitsi öisin on vähän levottomampaa, jää äitillä yöt lyhyeksi. Laitanpas hieman synnyskertomustani:
Eli pe aamuna 5:45 alkoi lapsivettä tulla. Supistukset kohta alkoivatkin 3 min välein(säikähdin että tuliko nyt jo kiire), mutta kohta muuttuivat 4-10 välein tuleviksi. N. klo 9 aikoihin tulivat säännöllisesti 4 min välein, sairaalassa oltiin klo 11 ja 3,5 cm auki. Siitäpäs ne kivut yltyivät, tuntuivat lähinnä vain alavatsalla. Välillä selässä. Olisin halunnut spinaalipuudutuksen, kuten edellisellä kerrallakin. Kätilö kuitenkin päätti että laitetaan epiduraali kun viimeksi spinaalin vaikutus kerkesi loppua.
Ja tämä oli virhe. Niin kuin eka synnytyksessäni epiduraali ei vienyt kipuja. Tuska alavatsalla oli sanoinkuvaamatonta, kipein synnytykseni oli tämä. Ilokaasua otin, mutta en tiedä oliko siitä apua. Myös lopussa kerettiin vielä laittaamaan pudendaali-puudute. Ponnistusvaihe kesti vain 11 min. Onneksi kivut loppuu ja unohtuu kun vauvan saa mahan päälle. Se on aina yhtä epätodellinen tunne, kun vauva siihen ilmestyy.
Repeämiä tuli muutama, kauan minua tikattiinkin kasaan. Ja kivat pukamat, jotka nyt vaivaa eniten. Mieheni sanoikin, että salista lähdettaessä paikka näytti kuin sotatantereelta, verta monessa paikassa.
Olo on vielä hieman heikko, hb oli 102 synnytyksen jälkeen. Tässä pikkuhiljaa toivutaan ja nautitaan tuosta suloisesta pallerosta!!!

Tsemppiä kaikille joilla vielä synnytys edessä päin!

Selkkis ja 5 pvän ikäinen tyttö
 
Hei vaan kaikille! Täällä tosiaan on jakauduttu, pieni 3,285 kg ja 50 sentin poika syntyi 3.13! Kaikki meni aika nopeaa kun olimme sairaalassa 23.30 olin 5 cm auki ja siitähän meni sitten muutama tunti että vauva oli kainalossa :) spinaalipuudutus vei lopussa tunnon ponnistusvaiheelta ja olin ihan äimän käkenä kun kolme ponnistusta riitti pojan maailmaantuloon :O täällä siis kaikki hyvin, rinta kelpaa ja minäkin voin hyvin :)

Nyt jäänkin seuraamaan teidän muiden tulevia synnytyksiä ja toivomaan että kaikki menee hyvin! Tsempit kaikille ja jaksamisia!
Kovasti onnea :love::LOL:
 
Huomenta kaikille.

Täällä sitä edelleen mennään yhessä koossa:)

Boomkaa jos viitsit jossain välissä päivittää mulle iäksi 36v ku tänään tuli mittariin vuosi lisää.. Niin se aika mennee. Yritin puhua tälle pienelle, että tänäänhän olisi ihan hyvä päivä syntyä(y)

Mites muilla sujuu? Onkohan kukaan lähteny synnärille?:)

Mukla 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Muklalle hyvää syntymäpäivää:love:! Jospa vauveli ottaa tänään vauhtia ja syntyy äitin synttärinä, I hope so! Se ois kyllä mahtava synttärilahja:love:.

Täällä on kova pakkanen. Vanhin lapsista on lähdössä kouluun ja nuorimmat koululaiset vielä nukkuu. Ihanan hiljaista ja rauhallista:).
Mulla eilen illalla supisteli 20 minsan välein aika tujusti. En muista lainkaan, että toisten odotusaikana ois tässä vaiheessa ollut jo supisteluja tuohon tahtiin. No, pehmentää paikkoja.

Mää oon kahdessa ekassa synnytyksessä saanut epiduraalin. Eka synnytys päättyi sektioon, mutta toisessa synnytyksessä kun oli epiduraali, niin en muista tunsinko ponnistuskipua lainkaan...En vissiin ja oli vielä imukuppi käytössä ja sain isot repeämät.
Kolmannessa synnytyksessä en saanut mitään lääkkeitä ja ponnistuskipu oli kamala! Ponnistusvaihe kesti kyllä vain 5 minsaa. Nyt jos sais jotain lääkettä, esim. spinaalipuudutuksen. Ainut on, että joka kerta mulla on meinannut tyssätä synnytys 5 cm:iin, joten viimeksi en siksi halunnut lääkkeitä, että jos se pidentää avautumista. En tiiä mikä on viisainta. Kuitenkin avautumisvaihe viime kerralla ei ollut kovinkaan kivulias (en ainakaan muista:LOL:). No, katsotaampa sitten h-hetkellä, että mitä sitä sitten haluaa vai haluaako mitään:).

Onkohan kukaan lähtenyt illan tai yön aikana synnyttään? Joka aamu pitää ekana käydä kurkkaan mitä kuulumisia tänne on päivitelty (y).

-Piikuliinu ja vauveli 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Muklalle hyvää syntymäpäivää:love:! Jospa vauveli ottaa tänään vauhtia ja syntyy äitin synttärinä, I hope so! Se ois kyllä mahtava synttärilahja:love:.

Täällä on kova pakkanen. Vanhin lapsista on lähdössä kouluun ja nuorimmat koululaiset vielä nukkuu. Ihanan hiljaista ja rauhallista:).
Mulla eilen illalla supisteli 20 minsan välein aika tujusti. En muista lainkaan, että toisten odotusaikana ois tässä vaiheessa ollut jo supisteluja tuohon tahtiin. No, pehmentää paikkoja.

Mää oon kahdessa ekassa synnytyksessä saanut epiduraalin. Eka synnytys päättyi sektioon, mutta toisessa synnytyksessä kun oli epiduraali, niin en muista tunsinko ponnistuskipua lainkaan...En vissiin ja oli vielä imukuppi käytössä ja sain isot repeämät.
Kolmannessa synnytyksessä en saanut mitään lääkkeitä ja ponnistuskipu oli kamala! Ponnistusvaihe kesti kyllä vain 5 minsaa. Nyt jos sais jotain lääkettä, esim. spinaalipuudutuksen. Ainut on, että joka kerta mulla on meinannut tyssätä synnytys 5 cm:iin, joten viimeksi en siksi halunnut lääkkeitä, että jos se pidentää avautumista. En tiiä mikä on viisainta. Kuitenkin avautumisvaihe viime kerralla ei ollut kovinkaan kivulias (en ainakaan muista:LOL:). No, katsotaampa sitten h-hetkellä, että mitä sitä sitten haluaa vai haluaako mitään:).

Onkohan kukaan lähtenyt illan tai yön aikana synnyttään? Joka aamu pitää ekana käydä kurkkaan mitä kuulumisia tänne on päivitelty (y).

-Piikuliinu ja vauveli 37+4
Kaunis kiitos piikuliinu ♡♡
Niinpä, olis kyllä kiva jos lähtis syntymään tänään, mutta en tiiä onko toive turha..
Kyllä se eilenkin supisteli ja jomotteli muttei niin että käynnistyis kunnolla. Yö meni ihan hyvin.

Täällä kans pakkanen paukkuu mutta varmaan kävästään hetki ulkona kuitenkin. Pikku happihyppy tekee niin lapsille kuin äitille hyvää :)

Torstai toivo täynnä(y) näillä mennään ja toivotaan että meidän pikkuiset lähtisi pikkuhiljaa sieltä syntymään ♡♡♡♡♡
 
VarrtTi onnittelut pikkuisesta! :love:

Ja Muklalle synttärionnittelut! Tuskin sinullakaan enää kauaa lähtöön kestää. Tyyntä vain myrskyn edellä.

Täällä on viikonloppuna yksi la tiedossa; odottelen tipuja kuoriutuviksi sunnuntaina. Onneksi emo on hoitanut aiemmat tipueensa todella hyvin eli minua työllistävä vaikutus oletettavasti pienehkö. Toivottavasti joukossa olisi pari kanatipua, niin ei tulisi syksyllä taukoa munintaan, vaikka vanhemmat kanat pitävätkin munintapaussin.

Aamulla tuli sellainen klöntti limaa, että jos ei olisi kolmeen kertaan jo nähnyt limatulppaa, olisi sitä sellaiseksi voinut luulla. Viikkoja on kuitenkin vasta 36+5 eli jos minulta kysytään, voisivat nuo limahommelit alkaa myöhemmin. Meidän muuttoaikataulu on viivästynyt sen minun liukastelun takia. Aavistuksen alkaa hirvittää, loppuuko aika kesken.
 
Huomenta kaikille.

Täällä sitä edelleen mennään yhessä koossa:)

Boomkaa jos viitsit jossain välissä päivittää mulle iäksi 36v ku tänään tuli mittariin vuosi lisää.. Niin se aika mennee. Yritin puhua tälle pienelle, että tänäänhän olisi ihan hyvä päivä syntyä(y)

Mites muilla sujuu? Onkohan kukaan lähteny synnärille?:)

Mukla 40+4
Onnea synttärinä!!!❤❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Kiitoksia onnitteluista :)

Vuohenkello, kiva lukea noita eläinjuttuja(y) ihanaa kun pikku tipuja tulossa sinne. Niiden elämää ja touhuja on varmasti kiva seurata.
Kuulostaa kyllä limatulpalta..meinaakohan sulla se pikkunen syntyä varhasessa.

Millainen vointi sinulla theran on? Onko tänään supistellut?

Me kävimme jo aamu ulkoileen mutta kovan pakkasen vuoksi meidän pikkuiset ei hirveän kauan siellä viihtyneet.
Nyt olis ohjelmassa seuraavaksi sitten imurin taluttamista..
 
Selkkis ihanaa vauva-arjen alkua teille! Hienoa kun imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Toivottavasti hb alkaa nousta nopsasti, niin jaksat paremmin pätkäöitä.

Mukla kyllä se klöntti oli koostumukseltaan sellainen, ettei sentään vielä tulppa. Supistuksia on ollut jo pitkään, mutta niistä tulee edelleen vain semihankala olo. Sinänsä synnytys ennen la:ta on toki mahdollinen. Esikoinen syntyi rv39 ja kaksi nuorempaa vain pari pv la:n jälkeen. Aika näyttää kuinka tällä kertaa käy! Kunhan ei nyt vielä ainakaan viikkoon syntyisi! Tänään mies on tunnin matkan päässä koulutuspäivillä ja kotiutuu vasta illalla. Ja lastenhoitovastaavaksi sovittu on toisessa suunnassa puolen tunnin ajomatkan päässä sekä hankalasti tavoitettavissa. Tänään en siis ainakaan toivo napakoita supistuksia tai mitään muutakaan lähtökuoppiin asettamiseen viittaavaa. ;)

Kyllä noista eläimistä riittää iloa ja toki välillä myös suurta murhetta, työllistävä vaikutuksen lisäksi. Tiput ovat suloisia ja jos kaikki sujuu hyvin, perheidyliä on mielenkiintoista seurata. Eilen yksi lehmäkin poiki eli syntymän ihme on aika usein läsnä meidän arjessa.
 
Synttärionnea Muklalle (y) Viime yö tuli nukuttua kuin tukki. Varmaan raikkaalla ulkoilmalla oli merkitystä. Osastolla siis edelleen, eikä ne päästä pois, sillä lääkäri kävi just kertomassa että suunniteltu sektio on aikaistettu ja se on HUOMENNA! :love::ROFLMAO::LOL: Kyyneleet vaan vierähti silmiin kun kuulin. Minusta tulee huomenna äiti. :LOL: Nyt jännittää.
:LOL: teza ja masuvauveli rv38+0
 
Synttärionnea Muklalle (y) Viime yö tuli nukuttua kuin tukki. Varmaan raikkaalla ulkoilmalla oli merkitystä. Osastolla siis edelleen, eikä ne päästä pois, sillä lääkäri kävi just kertomassa että suunniteltu sektio on aikaistettu ja se on HUOMENNA! :love::ROFLMAO::LOL: Kyyneleet vaan vierähti silmiin kun kuulin. Minusta tulee huomenna äiti. :LOL: Nyt jännittää. :LOL:
Kiitos kiitos:) no nyt tapahtuu sinulla vauhdilla hommat:p
Tsemppiä ja peukut pystyyn että kaikki menisi hyvin. On varmasti ihanaa ja helpottavaa tietää että saatte huomenna pienokaisen syliin♡♡
Mua jännittää sun puolesta (y)

Vuohenkello, mie olen jotenki luopunut jo toivosta että tämä syntyisi ilman käynnistystä...
Mulla on ensi viikon ke ya kontrolli ja vahvasti näyttää että sinne mennään:( onhan niitä supistuksia ollut mutta ei ne jatkumoa näköjään ole.
Olisin kyllä jo valmis synnyttämään ja kivointa olisi että saisi käynnistyä omilla poltoilla, mutta eipä nämä asiat ole omissa käsissä.
No teillä on kyllä totisesti sitä syntymän ihmettä♡♡:) päivässä riittää huisketta ja hulinaa varmasti.
 
Mukla onnittelut syntymäpäivän johdosta! Olispa tosiaan maailman paras synttärilahja saada vauva kainaloon juuri tänä päivänä :love:

teza onnea ja tsemppiä huomiseen! :)

Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki muutoin hyvin, paino noussut maltilla, Pissa puhdas ja vauvan sydänäänet kunnossa. Mutta perhanan verenpaineet 145/91 :eek: Mitattiin vielä hetken päästä toisen kerran enkä kerenny edes ite nähdä lukemaa kun terkka nappasi mittarin kiinni ja tuumasi : vielä korkeammat kuin äsken! No sitten täti jo alkoi soitella ympäri taloa että onko mistään antaa lainamittaria mulle kotiin. Sain mittarin ja ohjeet soittaa heti joko neuvolaan taikka suoraan synnärille jos paineet on kotonakin korkeat. Mitään muita myrkytykseen viittaavia oireita ei siis oo (vielä ) mutta nyt pitää seurata nuita paineita. Tähän asti ollu koko raskauden ajan hyvät paineet... :(

haasu rv 38+4
 
Mukla onnittelut syntymäpäivän johdosta! Olispa tosiaan maailman paras synttärilahja saada vauva kainaloon juuri tänä päivänä :love:

teza onnea ja tsemppiä huomiseen! :)

Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki muutoin hyvin, paino noussut maltilla, Pissa puhdas ja vauvan sydänäänet kunnossa. Mutta perhanan verenpaineet 145/91 :eek: Mitattiin vielä hetken päästä toisen kerran enkä kerenny edes ite nähdä lukemaa kun terkka nappasi mittarin kiinni ja tuumasi : vielä korkeammat kuin äsken! No sitten täti jo alkoi soitella ympäri taloa että onko mistään antaa lainamittaria mulle kotiin. Sain mittarin ja ohjeet soittaa heti joko neuvolaan taikka suoraan synnärille jos paineet on kotonakin korkeat. Mitään muita myrkytykseen viittaavia oireita ei siis oo (vielä ) mutta nyt pitää seurata nuita paineita. Tähän asti ollu koko raskauden ajan hyvät paineet... :(

haasu rv 38+4
Kiitos paljon;)
Voi sentään, toivottavasti ne paineet siitä laskee eikä alkais kehittää myrkytystä. Hyvä asia kuitenki on ettei sulla ole muita myrkytyksen oireita. Miten sulla meni viime yö että jos vaikka olet nukkunut huonosti niin voisko se vaikuttaa nyt paineisiin?
 

Yhteistyössä