Helmikuun helmet 2017


Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan helmikuisten vauvojen 2017 ketjuun! Mikäli haluat listalle, niin ilmoita tiedot korostettuna, jotta ne on helpompi huomata :)


e103aa6eae68ede81f2758b880f09f69 (400x237).jpg


~ Helmikuun helmet 2017 ~

16.12 Qwerty_ / rv 33+1 / poika A 1800g & poika B 1800g

22.1 Lillii84 / rv36+6 / tyttö 3125g ja 49cm
Elliina83 / rv 37+0 / poika A 2620g 50cm & poika B 2780g 49cm
2.2 piinamiina / rv 39+3 / tyttö 2818g ja 45cm
3.2 Selkkis / rv 40+0 / tyttö 3960g
7.2 Vagabonda / rv 37+6 / tyttö 2660g ja 49cm
8.2 varrtTi / rv 40+2 / poika 3285g ja 50cm
8.2 Mylove93 / rv39+4 / poika 3230g ja 51cm
10.2 Mukla / rv 40+5 / poika 3560g ja 51cm
10.2 teza / rv 38+1 / poika 2815g ja 49cm
11.2 Mami94 / rv 39+0 /
tyttö 4140g
15.2 Theran / rv 40+3 /
tyttö 4270g ja 52cm
17.2 Wuf / rv 39+0 / poika 3126g ja 50cm

18.2 haasu / rv39+6 / poika 4350g ja 54cm
19.2 Piikuliinu / rv39+0 / poika 3810g ja 49cm
24.2 rautalintu / rv41+3 / poika 3718g ja 51,5cm
24.2 äippä84 / rv41+3 / tyttö 3240g ja 49cm
24.2 Farnilla / rv41+2 / tyttö 2680g ja 47,5cm
26.2 Rosuliina / rv 39+6 / poika
1.3 BoomKaa / rv 40+4 / poika 3630g ja 50cm
2.3 Vuohenkello / rv 39+5 /
5.3 jadalia / rv 41+2 / poika 3890g ja 52cm
7.3 maria1985 / rv41+2 / poika 3210g ja 49cm
 
Viimeksi muokattu:
Tuhannet kiitokset boomkaa tästä uudesta pinosta
Kiva että voidaan jatkaa kirjoittelua tällä puolen.
Tulen kirjoitteleen kuulumisia vähän paremmalla aikaa. Aika menee nopeaan,meilläkin vauva täytti perjantaina 1kk ❤

Mukla ja poitsu ❤
 
Kiitos Boomkaa taas aktiivisuudesta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Täällä on menossa second breakfast. Kun mä oon tällainen noviisi-äiti niin mua kiinnostaa paljon miten teidän muiden päivät menee, siis ihan että mitä kaikkea teette ja mihin aikaan. Rytmiähän ei kai näin alussa voi olla, mutta mä olen ottanut tavaksi kirjata ylös syömis- ja nukkumisajat. Ja kuinka usein kylvetätte vauvan? Entäs pesettekö pyllyn aina vaipanvaihdon yhteydessä?
Mä odotan innolla, että saadaan vaunulenkit osaksi päiväohjelmaa. Olen mielestäni toipunut hyvin sektiosts ja kohta uskallan kantaa 7,5 kgn vaunut alas portaita ja pihalle.

Saadaan meidän tytölle passi ensi viikolla ja lennämme Suomeen huhtikuussa! ❤

- Vagabonda
 
Hellou.
Meillä oli viime viikolla pojan 1kk neuvola ja paino oli noussut melkein puolitoista kiloa että hyvin tulee onneksi maitoa ;)
Meillä olis tulevana vkonloppuna kastejuhla pojalle että tällä viikolla olis tiedossa leipomista ja sen sellaista pikku puuhaa..:D ja jos me vielä isukin kanssa saatais lapselle vielä nimi päätettyä niin hyvä olisi..nimestä ei ole ollut meillä keskenään kädenvääntöä mutta ei vaan osata päättää mikä olis pojalle se sopivin nimi..:whistle:

Vagabonda, meillä vielä vauvan kanssa elää nää rytmit. Mutta esim tänä aamuna on noustu puoli kuusi mikä on aika yleistä kun nuo toiset muksut tahtoo herätä kun miehellä soi herätys.
Sit aamu touhuja ja vauva oli tämän tästä rinnalla. 2 ja 4 vuotiaat söi Aamupalat ja pesut ja kasilta mentiin jo ulos kun vauvakaan ei rauhottunu kunnolla sisälle nukkumaan. Ulkoiltiin puolitoista tuntia ja sit lapsille lounaat ja pikkunen rinnalla. Lounaan jälkeen päikkäreille ja pikkuinenkin jatkoi toisten kanssa unia puoli tuntia niin ehdin itsekin käydä unessa.
Sitten vauva heräsi syömään ja toiset lapset jatkaa vielä unia. Nyt kyllä vauvakin pisti takas unille ja mie nautin rauhassa kahvin:)
Iltapäivällä on sisällä touhuja ja sitten päivällisen jälkeen mennään koko perheen voimin ulkoileen ja sen jälkeen sisälle iltapala ja pesu touhut.
Jotensakkin noin meillä mennään:)

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille:love:
Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Vagabonda
Kiitos Boomkaa uuden pinon aloittamisesta (y)

Meillä on kaikkien onneksi rauhoittunut yöt taaperon kanssa! On pysyny nyt omassa sängyssään koko yön ja nukkunut hyvin :) Ja sain tänään papin varattua pääsiäisen viikonlopulle jolloin siis kastetaan vauva.

Vagabonda meillä menee arkipäivät suunnilleen näin: Taapero herää 6-7 aikaan ja esikoisella herätys klo.7 , tuolloin vauva vielä nukkuu joten ehditään mukavasti hoitaa amutoimet rauhassa ja esikoinen lähtee kouluun 8 aikaan. Vauva herää 8-9 , hänen aamutoimet sujuu kivasti suht. rauhassa kun taapero touhuilee olohuoneessa ja leikkii/katsoo lastenohjelmia. Yleensä vauvakin on aamusta hereillä tunteroisen verran. No siihen sitten loppuukin kaikki rytmi ja loppupäivä menee miten milloinkin. Ulkoillaan tai leikitään sisällä, taapero touhuaa mielellään kotihommia äitin kaverina. Ruokaa laitetaan yhdessä. Vauva nukkuu kun nukkuu ja syö kun syö, usein on mulla tissillä samalla kun kuopuksen kanssa syödään lounasta. En oo vielä ulkona juuri nukuttanut vauvaa kun ikää vasta se 3 vk . Lyhyitä vaunulenkkejä on tehty kyllä jo monta. Taapero nukkuu päikkärit lounaan jälkeen ja yleensä ainakin osan vauvakin nukkuu samaan aikaan joten on äitin oma aika (y) usein se menee kotitöissä mutta toisinaan nukun itsekin vähän taikka pyhitän joillekin ihan omille jutuille. Illat taas menee mukavalla rytmillä, taaperon kanssa iltatoimet klo. 19-20 jolloin vauva nukkuu. Taapero kun nukahtaa viimeistään 20.30 niin ehdin taas hetken vaikkapa telkkaria katella rauhassa ennen kuin vauva herää siinä 21-22. Iltatoimet hänen kanssa ja yhdessä sitten nukkumaan :) Niin ja en pese pyllyä jokaisen pissavaipan vaihdolla. Jos on pidempään ehtinyt "muhia" niin huuhtasen. Ja aamu/ilta pesut toki teen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Hei pitkästä aikaa!

Onnea kaikille vauvan saaneille❤! Ja kiitos Boomkaa, kun jaksoit tehdä meille tämän uuden pinon!

En oo ehtinyt käydä kirjoittelemassa kuulumisia, mutta oon kyllä käynyt lukemassa teijän kuulumisia.
Maria, kun luin sun synnytyskertomusta, niin se oli aivan kuin meijän esikoisen synnytyskertomus. Voin kuvitella miltä susta tuntuu! Mutta, nyt on ihana palkinto sylissä♡.

Meillä vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Vauva oli aluksi hyvinkin tyytyväinen, mutta sitten oliki toista viikkoa hyvin itkuinen. Nyt on taas helpompaa. Vauva päivisin jaksaa olla pitkiäkin aikoja hereillä. Meillä ei mitään tiettyä rytmiä näissä päivistä oo muuta, kuin vauva herää aamuisin n.klo 6.30-7 ja illalla aletaan nukkumaan 21-22. Vauva syö päivisin tiheästi n.puolen tunnin kahden tunnin välein. Nukkuu yhdet pitemmät unet päivisin n.2-4 tuntia.
Yöllä syödään 2-3 tunnin välein. Tänään oli neuvola ja vauvalle oli 2 viikossa tullut 700g painoa lisää. Pituutta 3,5cm syntymästä.
Ite oon sektiosta toipunut suht hyvin, jaksaa touhuilla eikä oo enää lähes lainkaan kipuja.
Määki varasin kastepapin, meillä on ristiäiset huhtikuun alkupuolella. Pääsiäiseksi täällä ei ristäisiä saanut.

Mukavaa viikkoa kaikille ja ihania vauvantuoksuisia hetkiä kaikille❤!

Piikuliinu ja poitsu 3vko 2 pvä
 
  • Tykkää
Reactions: maria1985
Boomkaa kiitos uudesta pinosta!

Täällä vauva-arki on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Maidontulo on alkanut tasaantua ja toivottavasti ilmavaivatkin vähitellen vähenisivät. Nyt on iltakiukkua ollut ilmassa ja siinä tulee nopeasti tympeä kierre; vauvalla nälkä, hotkii suihkutisseistä maitoa liian nopeasti, röyhyttää, puklataan, piereskellään, vatsaa kipristää, itkettää ja sen päälle pissa- ja kakkavaippa jonka jälkeen on taas nälkä. Pystyasento on kova sana, samoin liinassa oleilu. Vaakatasossa tulee helposti hikka.

Tällä viikolla on neuvolakäynti. Mielenkiinnolla odotan missä mennään painon suhteen. Tavaraa menee kyllä läpi, mutta pulauttelu on sen verran runsasta välillä, että ajoittain tulee pohdittua liekö tälläkin murulla refluksi. Ja mahdollisesti allergioita. Koska isommilla on laaja kirjo kaikenlaisia ruokarajoitteita, ei oikein osaa arvella mitä tällä kertaa olisi tarjolla.

Ristiäispäivää ei ole vielä päätetty. Sopivaa ei kovin helposti tunnu löytyvän. Kalenterissa on erinäisiä pakollisia menoja monena viikonloppuna, synttäreitä ja pyhiä. Mietin jo vakavasti toimitanko nimitiedon maistraattiin ja pidetään ristiäiset sitten myöhemmin.

Vuohenkello ja Murunen päivää vaille 2vk
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Jopas sitä onkin kädet täynnä hommaa kun vauva ei enää asustele masussa! Pyykkiä kertyy vinhaa vauhtia kun meidän poitsu tykkää liritellä ennemmin ilman vaippaa kuin vaippaan :LOL: Paljon menee aikaa myös siihen, että koittaa isompien kanssa puuhailla silloin kun vauva nukkuu, että eivät kokisi jäävänsä huomiotta. Vauva kun kieltämättä vie paljon mun aikaa.

Päivät sujuu aina hieman eri merkeissä. Lähinnä riippuu ollaanko jossain menossa tms. Tässä kuitenkin tällainen kotipäivä :)
Aamulla herätään 6-7 väliin, laitan aamupalan ja esikoinen lähtee ennen 8 kouluun. Siivoilen keittiön, imuroin (ihana kun koirat vaihtaa karvaa :devil:), hoidan pyykit ja muksut kattoo pikku kakkosen. Vauva joko pötköttelee olkkarin lattialla, on mulla sylissä tai nukkuu :sleep:. Vauvan aamupesut tehdään lasten kanssa. Yleensä vauva menee nukkumaan tuon jälkeen ja alan laittaa ruokaa. Syödään 11 aikaan ja lapset käy ulkoilee ennen sitä tai sen jälkeen. Kaksvuotias menee päikkäreille kahden maissa välipalan jälkeen ja oon usein mennyt vauvan kanssa kaveriksi ottaan torkut :sleep: Tyttö saa kattoa sillä välin lastenohjelmia.
Päikkäreiden jälkeen on vaihteeksi ruoanlaittoa. Jos vauva on hereillä, niin mies hoitelee poikaa lasten kanssa, että saan kokkailtua. Illalla tehdään vauvan iltapesut kunhan tämä heräilee. Isommat menee nukkumaan yhdeksän aikaan ja oon delegoinut iltasadut miehelle, kun vauva tankkailee iltasin tosi kovasti. Yöunille vauva on laittanut yhdentoista aikaan. Yöllä herää 2-3 kertaa syömään.

Ens viikolla on sitten kaikki iltahommat yms. mun vastuulla kun miehellä iltavuoroviikko. Esikoisen treenit olis myös kahtena iltana; pitää kattoa onnistuuko käyttää vauvan kanssa vai jäävätkö välistä. Tunti menee aina matkoihin suuntaansa.

Päivisin vauva syö tosi vaihtelevasti puolen tunnin tai kahden tunnin välein. Nukkuu aika paljon, on aamuisin ja iltaisin pari tuntia kerrallaan hereillä. Nytkin nukahti uudelleen syliin kun sai syötyä. Iltaisin on tosiaan paljon tissillä ja ilmassa samanlaista kuin vuohenkellon vauvalla eli tankataan, rutistaan ja kitistään ja tankataan lisää. Mutta parempi, että kitinät sijoittuu iltaan kuin yöhön ;)
Peppupesulla käytän vauvan aina kun on kakat, pissavaipan kohdalla pidetään pelkkä ilmakylpy. Kakkaa on kuitenkin lähes joka vaipassa, joten yleensä aina käydään pesulla :rolleyes:
Napa on parantunut hyvin sen jälkeen kun tynkä irtosi (viikon iässä). Punoitusta ja pientä eritystä hoidin keittosuolaliuoksella ja ilmakylvyillä.
Näppyjä vauvalla on jonkinverran, mutta aika vähällä ollaan vielä päästy. Ollaan sitten perinteikkäästi ristiäisissä ihan supernäppysiä :D
Kylvyssä vauva on käynyt pari kertaa kun isommat on käyneet saunassa ja pesuhuone on lämmin. Viihtyy ihan mukavasti kunhan on lämmin pyyhe odottamassa :)
D-vitamiinit pitäisi aloittaa pikkuhiljaa tällä viikolla. Ostin noita missä on maitohappobakteerit mukana.
Ristiäisiä pitäisi alkaa miettimään täälläkin.Nimestä vaan ei oo mitään hajua :cautious: ootellaan hetki, että poitsu kasvaa, näkee keneltä alkaa näyttämään ja varataan ristiäispäivä sitten. Vappuna olis toisaalta voinut olla kiva järjestää juhlat, jospa olisi jo hieman lämpimämpää. Lapsia tulee paljon, joten kiva että pääsevät tarvittaessa ulos/terassille

Mutta nyt ruoanlaitto kutsuu :p

Mukavaa maaliskuun jatkoa kaikille, ihana kun mennään vauhdilla kevättä kohden! :)

Boomkaa ja vauveli 2 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Boomkaa meillä on kans koiria 3 kpl ja tosiaan tähän vuodenaikaan sitä karvaa riittää :eek: Lisäksi meillä on kaks kissaa jotka suostuu ulkoilemaan vain kesällä, lumi on niille kauhistus, joten imuria saa kyllä heilutella ihan joka päivä !

Meilläkin vauva kakkasi tosi tiheään alussa, melkeinpä joka vaipanvaihdolla kakka oli. Mutta kun aloitettiin D-vitamiini niin vatsa alkoi oireilla heti :( Kipristeli kovasti ja pariin päivään ei tullut kakka ollenkaan. Rupsutteli vain kovasti. Nyt alkaa helpottaa ja vatsa toimia paremmin, vitamiinin aloituksesta on reilu viikko.

Kylvyssä meillä on käyty muutaman kerran. Minäkin kylvetän vauvan silloin kun on saunottu, niin on mukavan lämmin. Poitsu nauttii ihan silminnähden kun pesen hältä hiuksia! Suu auki ja silmät puoli ummessa retkottaa minun käsivarrella :love:

Nyt pitäiskin alkaa pikkuhiljaa saunan - ja pesuveden lämmitykseen kun olis tyttären kylpypäivä.

Ainiin ja pakollinen hehkutus: lemppari ulkoiluhousuista meni tänään nappi kiinni! (y):D

haasu ja poitsu 3,5vk
 
Kiitos kaikille päivärytmiraporteista! Aika samoilla spekseillä mennään täälläkin, mutta meillä ei ole isompia lapsia eli nyt voin täysin keskittyä tuohon pikku peikkotyttöön. Mulla on ollut vähän vaikeata tottua arkeen, jossa en saa vapaasti tehdä mitä haluan. Tokihan tämä kaikki oli tiedossa, mutta kyllä tässä uudessa arjessa on vielä opettelemista. Olen varmaan kauhean huono äiti, kun odotan joskus vaan, että tyttö nukahtaa ja pääsen tekemään omia juttujani... Kai tämä muuttuu sitten, kun vauva alkaa olla seurallisempi ja vuorovaikutteisempi. (Ja kun saan kohta kantaa vaunut ulos ja pääsen lenkeille!) Nyt vaihdetaan vaippaa, syötetään, röyhtäytetään, nukutetaan ja nukutaan. Toisaalta helppoa, mutta monotonista!

Meidän kylpykokemukset eivät ole olleet kovin harmonisia. :D Täällä on sisällä aika kylmä vielä tähän vuodenaikaan ja ehkä kylppäri on sitten ollut liian kylmä ja tyttö karjuu täyttä kurkkua koko prosessin ajan. Ollaankin yleensä pesty hänet lavuaarissa juoksevan veden alla, mahdollisimman nopsaan.

Naamassa on vähän näppyjä ja otsa hilseilee. Kuivaa ihoa olen pessyt Nokkossuihkeeseen kostutetulla vanulapulla ja sitten rasvaillut meidän lääkärin suosittelemalla voiteella.

D-vitamiini aloitettiin pari viikkoa sitten ja mä olen joskus huono muistamaan ne tipat! Eli ihan joka päivä ei tyttö niitä saa, mutta meillä juodaan edelleen n. kerran päivässä korviketta (60-90 ml) eli siitä onneksi saa vähän vitskuja. En tiedä aiheuttavatko vitamiinit vatsavaivoja, mutta kyllä täällä itketään ilmaa mahassa ja varsinkin iltaisin seiskasta eteenpäin on kaikki huonosti. :D Nähtävästi D-tipat kannattaa antaa aamusta? Jostain luin, että ne vaikuttavat negatiivisesti unentuloon.

Noihin vatsavaivoihin ostin paikallista Cuplatonia ja aloitetaan tänään kokeilu. Lääkäri suositteli, että annetaan yksi annos ennen iltaruokailua eli ei joka syötön yhteydessä. Katsotaan onko siitä apua! Vuohenkellon mainitsema kierre on meilläkin tuttua... Mutta kuinka iloinen voi pieruista ollakaan!

Kevätterveiset kaikille Kreetalta,

Vagabonda
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Heippa vaan kaikille!

Täällä ollaan kanssa oltu niin kädet täynnä hommia ettei ole juuri kirjoittelemaan ehtiny..Olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa teidän juttuja ja tästä on kyllä tullut jonkinmoinen henkireikä kun on niin mukava jakaa ajatuksia kun toisilla on samoja tilanteita ja tunteita yms. Meillä ei lähipiirissä ole nyt kenelläkään vauva ikäisiä niin täällä saa kivasti vauva arki juttuja purettua, kiitos teille kaikille että ootte olemassa ❤

Meillä on ollut vauvalla vähän levoton viikko. Nyt on yöllä saattanut parikin tuntia mennä kun pikkumies haluaa seurustella..eikä passaa että
Pötköteltäisiin nenät vastakkain vaan pitää sylissä olla.
Sitten välillä syönnin jälkeen kippuroi ja ei halua nukkua ku sylissä.
Joku vaihe nyt on menossa ja osaksi taitaa ilmaa kerätä masu.
Välillä päivälläkin haluaisi enimmäkseen sylissä olla ja kun on kaksi muutakin pientä niin tunnen hetkittäin riittämöttömyyttä..
Pitäs jaksaa opetella sitä kantoliina josko alkais siellä olemaan ja josko itekkin oppisin sen sitomaan. Enkä tunne ketään kuka osaisi käydä kädestä pitäen auttamassa asiasta.

Mie kanssa ruukaan antaa vauvalle d tipat jo heti aamulla.
Olen myös tuttia koittanut opettaa pienelle mutta ei ala ottaan ku välillä yli tankkaa rinnasta kun haluis vaan luttuuttaa muttei jaksais syödä niin tutti olis siihen vaivaan hyvä mutta ei poika huoli.. olisko kellään hyviä vinkkejä?

Mua kiinnostais Vagabonda että oletko kauanki asunut Kreetalla ja kuinka paljon erilaista elämä on siellä kuin täällä kotisuomessa?
Meillä on ollut pitkään haave käydä kokeilemassa ulkomailla asumista.
En tiiä pitäskö vaan repaista ja lähteä kokeileen ettei jää sitten kaduttaan..kaikkea mietitään ja suunnitellaan.

Meillä vauva kylvetetään pari kertaa viikossa. Ke ja la on ne päivät ja aika kivasti vauva jo alkaa kylvyssä olemaan. Mutta huomaa että vähän vielä tilannetta jännittää ja lopussa alkaa hermostumaan ku hiuksia pestään.

Pitää toivoa että nuo yöt alkais rauhottumaan ku alkaa jo vähän väsy painaa ku saattaa useampi tunti olla hereillä oloa.
No tää alku on monesti tällaista..

Kivaa viikonloppua kaikille:love:
Mukla ja poitsu 5vk♡
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Kyllä riittää arjessa hulinaa! Lukemassa ehtii käydä, mutta kirjoittamisessa en monesti ole onnistunut pääsemään alkua pidemmälle.

2vk neuvolassa käytiin ja paino oli noussut pari sataa grammaa syntymäpainon yli. Pituutta 3,5cm ja päänympäryskin on kasvanut ihan mukavaa tahtia. Pulauttelua on edelleen sen verran, että vähempikin riittäisi. Ilmavaivoja hotkimisen takia ja iltakiukkua ilmassa. Tänään on tanssittu vauvan kanssa klassisen musiikin ja The Policen tahdissa. Tekee hyvää omalle ruodolle ja hyvin tuntuu myös vatsakuplat lähtevän liikkeelle. Näky kenties koominen, mutta pääasia että toimii!

D-vitamiini on isompien lasten kanssa ollut ongelmallinen ja yksi parhaista eniten vatsavaivoista kärsineen kohdalla oli Biomedin D tipat. Yksi tippa on 25 suositellut 10 sijaan eli ei tarvitse antaa päivittäin.

Mukla löytäisitköhän vaikka youtubesta videota liinan sidonnasta? Kun sen oppii, onnistuu nopeasti ja harjoitus tekee mestarin!
 
Kiitos uudesta ketjusta, ja onnea kaikille vauvan saaneille:) jäänyt vähän kirjoittelu tänne kun on kädet täynnä noiden kolmen kanssa.... :rolleyes: pojat ovat jo 3kk. muuten ovat olleet todella helppohoitoisia vauvoja, lukuunottamatta 1,5kk-2,5kk kestänyttä hirveää mahakipua... Mutta siitäkin selvittiin ja nyt hymyillään ja yritetään jo jutella :love: isoveli on aivan ihastunut vauvoihin ja kovasti auttaa hoitamisessa, ei ole oikeastaan ollut paljoa mustasukkainen. Kasvis/hedelmäsoseita syövät 2kertaa päivässä ja illalla juodaan maissivelliä, jonka ansiosta nukutaan 6-7h sitten taas velliä ja 5h unta (y) maitoa menee noin 150ml 4h välein. Rokotteen saivat maanantaina ja ei tullut onneksi paljoa oireita, vähän vain pistokohdat kipuilivat ja ensimmäisenä yönä oli pientä lämpöä ja kärttyisyyttä. Noh eipä tänne sen kummempia :D
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi ja Mukla
Vuohenkello, on joo netissä videoita sidonnasta mutta olen silti jotenkin epävarma että onko se tarpeeksi napakka tms.. Mutta oikeassa olet että harjoitus tekee mestarin. Pitää ottaa vaan itseään niskasta kiinni tässä asiassa ja alkaa tosissaan opetteleen ja josko vauva sitten viihtyis vaikka hetken siellä.

Qwerty, oli kiva kuulla että teillä sujuu hyvin(y) touhua varmasti riittää ja kiva kun masu vaivat ovat nyt helpottaneet.

Meillä ollaan viime yönä nukuttu paremmin:love:
Meillä leipomispäivä kun huomenna kastejuhla. Saa nähä kuinka pikkunen ressaantuu ku porukkaa tulee. Kun selvästi on levoton silloin jo kun vieraita käy. Rauhoitan kyllä imetykset mejän makkariin jotta saa syödä rauhassa ja toivottavasti saa nukutuksi välillä kesken hässäkkä päivää.
Täällä kun ollaan omalla porukalla niin vauva nukkuu usein meillä sohvalla eikä hän välitä äänistä kun on niihin tottunut mutta vieraisiin reagoi.

Onneksi mulla tää esikois tyttö rakastaa ruoanlaittoa ja leipomista niin minä itse pääsen siltä osin helpolla:ROFLMAO: ja mies on innokas leipomaan myös että yhteispelillä mennään (y)

Lauantai terkuin mukla ja vieressä tuhiseva pikkumies♡
 
Hei kaikille pitkästä aikaa:p
Kiitos uudesta ketjusta (y)
Qwerty sun yöunet kuulostaa aika mukavilta.
Mukla meilläkin tuttua tuo yö seurustelu :whistle:
Kiva on ollut lueskella teidän muiden vauva arkea..
Täällä parannuttu sektiosta hyvin..särkylääkkeitä en ole tarvinnut sitten kun kotiuduttiin sairaalasta.
Meillä alku vauvan kanssa oli aika myllerrystä kun tuo meidän poika ei puklaa ollenkaan o_O Huomattiin että syötön jälkeen yökkii ja nieleskelee ja sitten alkoi sellainen 1-2 h kipuhuuto..epäillään silent refluksia. Onneksi vaivaan on auttanut sängyn päädyn nostaminen noin 30 asteeseen, syötön puolessa välissä röyhtäytys,maidon sakeuttaminen ja syötön jälkeen pidetään poikaa pystyasennossa 20min ->saadaan iloinen pieni poika,joka ei pelkää enään syömistä ;).
Täällä heräillään tuossa klo 8-9 jonka jälkeen syödään ja laitetaan takaisin nukkumaan 10 aikaan. Sitten noustaan ylös 14.00 aikoihin ja taas syödään ja seurustellaan hetki ja nukutaan tuonne 17-19.00 asti ja taas herätään,syödään,seurustellaan. Nukkumaan taas siinä 20-21.00 ja sitten vedetäänkin sellaiset 5.5-6h unet ja taas syödään ja nukutaan aamuun asti.
Meillä on tollanen aika tasan 4h kierrolla toimiva poika :ROFLMAO:.
On tullut valitettua ilmaa ja siihen meillä on onneksi auttanut cuplaton ja rela dropsit (y)
Mutta nyt pitää mennä pyykkikone kutsuu..

Pikku toukka 12vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
maria1985 itse epäilin myös yhdessä vaiheessa silent refluksia tällä, kun nieleskeli ja rohisi paljon ja oli lisäksi todella itkuinen parisen viikkoa putkeen. Edelleen kyllä nieleskelee, mutta tuo itkusuus loppui ku seinään ja nyt on pian kaksi viikkoa taas mennyt niin, että on tyytyväisenäkin paljon päivän aikana. :) Pyrin myös aina röyhtäyttämään kunnolla syönnin päätteeksi ja pitämään pystyasennossa. Samoin pinnasängyn pääpuoli on korotettuna. Aloitin rela+D-vitamiinitipat muuten muutamaa päivää ennen ku tuo itkusuus loppui. Oliskohan ollu vaikutusta, tai sitten oli vaan tollane vaihe, joka meni ohi.

Neuvolassa tasan 1kk iässä pituus 56,3cm ja paino 4040g (syntymä 51cm ja 3230g). Painoa enemmänkin tosiaan voisi tulla, mutta terkkari vähän tuumas että on hoikan ja pitkän mallinen poika että nyt olis pituuskasvuun mennyt niin paljon energiaa. Yhdessä vaiheessa kyllä tuntui, että maitoa ei olis nii paljo tullu itellä, mutta sekin asia on korjaantunut.

Meillä nukutaan parit pidemmät päiväunet iltapäivään mennessä ja illalla sitten lyhyempiä. En anna nukkua kolmea tuntia putkeen päivällä, että pitää ne pidemmät unet sitten yöaikana. Yöt nukkuu hyvin, pari syöttöä aamuun mennessä. Pisin unipätkä putkeen nyt kuus tuntia.:) Toki nää aina vaihtelee, että joskus voi olla useampikin herätys jostain syystä.

Ens lauantaina sitten ristiäiset :love:

Mylove ja poika 5vko4pv(y)
 
Sunnuntaiehtoota kaikille!

Mukla mä oon asunut Kreetalla nyt 3,5 vuotta ja muutin, yllätys yllätys, rakkauden perässä. Jonkin aikaa pohdittiin kumpaan maahan asetutaan, mutta sitten päädyttiin tänne "helppouden" takia. Ts. mulla oli helppo löytää töitä täältä ja se oli alkuun tärkeää. Nyt lapsen myötä sitä toki miettii kummassa maassa olisi parempi olla, mutta nyt ollaan täällä. Hyviä puolia, ja huonoja, löytyy sekä Suomesta että Kreikasta ja olisikin ihana yhdistää nämä kaksi maata. :) Jos halajaa ulkomaille, mikä ettei vaan kamat kasaan ja menoksi! Riippuu sitten maasta kuinka hyvin sopeutuu. Ja on tietenkin erilaista, jos kummatkin ovat ulkomaalaisia. Mulla sentään mies on täältä ja tietää miten homma toimii, puhuu kieltä etc.

Me oltiin perjantaina sydänkontrollissa kardiologilla. Meidän pienellähän todettiin täällä rakenneultrassa ylimääräinen pieni verisuoni, joka ei nyt kuitenkaan aiheuta mitään toimenpiteitä. Veri virtaa hyvin, ja oikeaan suuntaan eli nyt vaan käydään silloin tällöin kontrolleissa, (Diagnoosi on PLSVC, jos jotakuta kiinnostaa.) Tällä kerralla lekuri huomasi ultrassa, että ruokatorvessa oli paljon maitoa ja sehän ei ole hyvä se, kun sen pitäisi olla mahassa. Oltiin juuri ennen visiittiä syötetty vauva eli joo... mutta silti hän asiasta huomautti. Tyttö puklailee ja kävinkin sitten lukemassa refluksista ja allekirjoitin lähes kaikki oireet. Huutoitkut, korinat, yskimiset, puklailut yms. Eli nostettiin nyt ensin sängynpäätyä ja huolehditaan, että syöttöjen jälkeen pidetään vauvaa pystyasennossa. Ei olla kuitenkaan selvitty huudoitta ja se on niin raastavaa, kun ei saada mitenkään tyttöä rauhoittumaan. :( Ja sitten tuntuu, että hän vaan haluaa lisää maitoa ja tuntuu pahalta, kun tietää sen tulevan kohta ulos pukluna. Nyt odotellaan ja katsotaan jatkuvatko oireet ja mietitään miten edetään.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon! Kevättä kohden siellä Suomessakin mennään. :)

-Vagabonda
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Täälläkin pitää kiirettä; eilinen meni pyykätessä lasten talvivaatteita ja etsiessä sopivan kokoisia kevätvaatteita :rolleyes: Ostoksille pitäis varmaan lähteä kun taas on pieneksi jäänyttä jne.
Vauvan kanssa arki rullaa hyvin. Ei puklaile lainkaan, olisiko kolme kertaa puklannut koko aikana. Eilen illalla itkeskeli vatsaa jonkun verran, mutta meni tunnissa ohi. Neuvola taisi olla viikon päästä, näkee miten on alkanut kasvaa :)

Vagabonda,
yhden lapsen kanssa on todellakin erilaista kuin useamman. Ymmärrän hyvin kaipuun tuohon omaan aikaan, jota saa juurikin silloin kun vauva nukkuu. Silloinkin tosin joutuu olemaan skarppina, että jos tämä herääkin tms. Tuohon auttaa todellakin se, että vauva kasvaa ja, että pääset itse liikkeelle kodin ulkopuolelle. Vaikka pikkuvauva-aika on ihanaa, niin minäkin odotan toisaalta, että vauva kasvaa ja alkaa seurustella enemmän myös sisarien kanssa sekä viihtyy muidenkin kuin minun sylissä :)

Qwerty, huimaa että teidän pojat on jo "niin isoja" :love: mukava, että arki luistaa hyvin kolmikon kanssa (y)

Mukla, kannattaa tosiaan treenata sitä kantoliinailua. Itse oon "opettanut" vauvoja liinassa olemiseen ihan pienistä ajoista alkaen, esim. 5-10min. Oon odottanut, että vauvalla on ns.päikkäriaika eli vaipat vaihdettuna ja syötettynä sekä röyhtäytettynä on hyvä kokeilla liinassa nukkumista. Mun mielestä liinailu on helpompaa mitä enemmän vauva kasvaa, mutta totuttelu kannattaa aloittaa jo pienenä. Meidän vauvat on viihtyneet parhaiten liinassa mitä enemmän olen liikkeessä, eli juurikin esim. lenkille lähtiessä tms. on ollut oiva aika liinailulle.
Toivottavasti teidän kastejuhla sujui eilen hyvin ja vauva jaksoi hyvin pitkän päivän :)

maria, ihanan pitkiä yöunia otetaan teillä :sleep:

mylove, teilläkin jo ristiäiset tulossa. Meillä ne on vielä ihan suunnitteluasteella :rolleyes: Oliko helppo valita nimi vauvalle/oliko jo valmiina kun päätitte ristiäispäivän?

Vuohenkello, kiitos tuosta d-vitamiinivinkistä. Pitää itsekin kokeilla vaihtaa, jos aiheuttaa kohtuuttomia oireita nuo relaD-tipat.


Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! (y)


BoomKaa ja vauveli melkein 3viikkoa :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Hupsista keikkaa ku tässähän on vierähtänyt monta päivää kun viimeksi ehtinyt tänne kirjoittamaan..:whistle:

Meillä sujui sunnuntaina kastejuhla oikein kivasti. Poika oli toimituksen ajan tosi nätisti. Pari kertaa karjaisi kun kuuma meinasi tulla mutta muuten nukkui tai katseli ihmeissään.
Olihan se hässäkkä päivä kun porukkaa, ääntä ja hälinää ja sitä vauva kyllä ressasi ja itkeskeli. Onneksi illalla rauhoittui ja sai yön nukuttua hyvin ilman painajaisia.

Meillä on onneksi tällä haavaa olleet nuo yöt muutenkin helpompia eikä ole tarvinnut nyt yöllä seurustella. Pitää toivoa että jatkuu tämä.

Viikonloppuna ajateltiin lähteä käymään mummolassa reissussa. Parin tunnin ajomatka sinne on ja toivottavasti poitsu malttaa nukkua. Ollaan aika vähän ajeltu vauvan kanssa autolla että se on toiselle aika uusi juttu.

Kiitos Vagabonda kun kerroit hieman taustaa ja hyvä että viihdyt kreetalla:) käykö teillä paljon suomesta porukka kyläilemässä? Ja onneksi teillä on pikkuinen siellä hyvässä seurannassa.

Boomkaa, kyllä mie ajattelin treenailla sitä kantoliinaa. Harjoitus tekee mestarin(y)
Meillä on muuten sama että vauva puklailee tosi vähän. Pari kertaa ihan vähän tullut mutta siihen jäänyt.
Välillä ei meinaa myöskään kunnolla röyhtäillä että joskus pitää sitä pidemmän aikaa yrittää saada tulemaan.

Hereillä ollessa nuori herra viihtyy sylissä ja kun laittaa pötkötteleen lattialle alustalle tai sitteriin että sais jonku jutun tehtyä niin kauhea huuto päälle että tänne sitten jätit:LOL: ettei oikein huonostikkaan viihdy mutta kyllä se siitä kun vähän kasvaa.

Vaunuissa nukkuu välillä jo ihan kiitettävän hyvin mutta sitten on taas päiviä että pitää vähän väliä käydä työntelemässä kun ähinä alkaa.

Kädet on täynnä mutta on tää silti ihanaa ja kiva kun muut lapset meillä tykkää niin kovasti pikkuveljestään eikä kellään ole ollut mustasukkaisuutta havaittavissa. Tykkäävät auttaa hoitamisessa ja lohduttavat toista kun itku tulee.

Iloista keskiviikkoa kaikille:love:
Mukla
 
Jännitin kovasti tätä miehen iltavuoroviikkoa, että miten pärjätään tän vauhtinelikon kanssa....Mutta hienosti on mennyt (tai onhan tässä vielä pari iltaa jäljellä...)! Esikoisesta on kyllä iso apu, kun osaa ja pystyy auttamaan vauvankin kanssa. Pääsen itse käymään vaikka vessassa eikä tartte jättää vauvaa huutamaan sänkyyn kun pääsee velipojan syliin :) Täälläkään ei siis hirmuna viihdytä lattialla tms. vaan äidin sylissä pitäisi jatkuvasti olla.

Kävin eilen jopa kaupassa esikoisen treenien aikana. Treenipaikan lähellä on vain iso hypermarket, jossa tiedän kuluvan jonkun verran enemmän aikaa kuin pikkukaupassa, Ostoslista oli pitkä kuin nälkävuosi ja täytyi suunnitella valmiiksi mitä teen, jos A) vauva herää/haluaa syödä, B) 2v. saa itkupotkuraivarit/haluaa leikkiä piilosta kaupassa sekä miten ehdin tekemään kaikki ruokaostokset ennen treenien loppua, mahtuvatko ostokset sekä vauvan kaukalo kärryihin ja miten saan lapset+ruoat vietyä autolle.
Sain kuitenkin kunnialla ostoskärryllisen ruokaa matkaan enkä hukannut yhtään kolmesta lapsesta kaupan syövereihin :LOL: Aika monta hikikarpaloa tosin valui kassan kohdalla, kun vauva heräsi ja lapoin ostoksia kasseihin. Onneksi saman katon alla on kahvio, jonne hyökkäsin syöttämään vauvaa ja palkitsin lapset pillimehuilla hienosti sujuneesta kauppareissusta (y)

Aloitin maanantaina nuo D-vitamiinit. Ei pidetä kiirettä vaan aloitetaan yhdestä tipasta ja muutaman päivän välein lisätään määrää. Tuolla tavoin oon koittanut minimoida mahdolliset vatsaoireet. Kakkaa ei ole nyt tullutkaan niin paljon kuin tähän asti ja haju on muuttunut pistävämmäksi. Onneksi ei ole tullut (vielä) vatsanväänteitä :cautious:

Ootan jo niin kovasti kunnon kevättä! Ihana kun pääsisi lasten kanssa ulos ilman hirmuista pukemista ja säätämistä....Parasta musta on lämpimissä ilmoissa se, että saa ottaa aamulla kupin kahvia matkaan, hipsiä juomaan se terassille ja nauttia kun aamuaurinko alkaa lämmittää ihoa :love:

haasu, mahtavaa että vanhat pöksyt menee jo jalkaan :D Mulla ottaa vielä aikaa ennen kuin viitsin edes kokeilla; taitaa olla sen verran ylimääräistä vielä matkassa :p

Toivottavasti kaikkien vauvojen vatsavaivat/refluksiaoireilut helpottaa pikkuhiljaa! Muistan tytön vauva-ajan ja kuinka kamalaa oli kuunnella toisen kipuitkua öisin ekat pari kuukautta. Onneksi muiden kanssa on ollut helpompaa ja vatsavaivat lähinnä satunnaisia.

Ainiin, täällä alkaa olla jälkivuoto selätettynä (supertärkeetä tietoa):ROFLMAO: Meni siis aika tasan kolme viikkoa. Toivottavasti ei ala enää uudelleen!

BoomKaa ja vauveli tasan 3 viikkoa
 
Boomkaa, minkä ikäisiä sulla olikaan isommat lapset? Mulla on 15,13,4 ja 2v ja noista isommista on kyllä jo iso apu arjessa. Vauvan hoidossa sekä kotitöissäkin auttavat tarvittaessa ja minusta lasten on hyvä oppia jotain tekemäänkin kotona ettei sitten olla aivan uusavuttomia.
Voin samaistua tuohon sun kerrontaan että hiki virtasi kun olit yksin lasten kanssa kaupassa:) mulla mies on päivätöissä ainoastaan että mun tarvii vain päivät täällä yksin vetää ja kaupassa voin illalla käyä että mies katsoo vauvaa. Mutta onhan tää muuten välillä semmoista saikkaamista että hiki kyllä virtaa :ROFLMAO: just tuo ulos lähtö esim. Eka puen ja autan nämä 2 ja 4 vuotiaat vaatteisiin ja he pääsevät sitten jo pihalle.
Sit vauvalle vielä mahollisesti tissiä jos nälkä ja puoliksi ite kamppeisiin ja sit vauva vaatteisiin ja nopsaan itelleni loput kun tää kaveri huutaa aluksi vaunuissa ennenkö nukahtaa ja pitää olla aika nopeeta ulkona ettei liikaa hermostu:)
Mutta aikansa kutakin (y)

Me aloitettiin kanssa d tipat alussa tosi varovaisesti yhdellä tipalla ja pikkuhiljaa lisättiin. Tippojen aloituksen jälkeen myös kakkaamis välit pidentyi selvästi.

Mie kanssa ootan jo kunnon kevättä ja kesää jotta ei tarvis tuota älytöntä pukemista ulos. Ja onhan se kiva nauttia auringon lämmöstä:love:

Mulla kesti 5 viikkoa vuoto. Välillä oli päiviä ettei tullu ja sit taas tuli..

Kivaa loppu viikkoa kaikille!
Mukla
 
Boomkaa meillä oli etunimi jo päätettynä, tai itseasias minä oon siitä haaveillu monta vuotta jo että jos pojan saan nii tää nimi annetaan. Toinen ja kolmas nimikin oli mulla jo valmiina, mutta ne meni uusiksi kun mies ei lämmenny. Toinen nimi päätettiin yhdessä ja kolmannen keksi mies. Raskausaikana mietittiin nimet tytölle ja pojalle.:)
 
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! Kiirettä tosiaan pitelee niin ettei meinaa millään ehtiä tänne kirjottelemaan :eek: monta kertaa oon aloittanut mutta aina se on johonkin keskeytynyt. Ehkäpä nyt...

Oltiin lasten kanssa pihalla (aivan ihana sää! !) Ja taaperokin touhusi niin kovasti lumihommia että oli nukahtaa ruokapöytään sitten kun sisälle tultiin syömään. Nyt nukkuu omassa sängyssä ja vauva ulkona vaunuissa. Hetki aikaa juoda kahvi rauhassa (y) Ihan kunnon toiminta aamupäivä onkin ollut kun esikoinen ei ollut tänään koulussa niin käytin ylimääräisen avun hyväksi ja siivosin jo aikaisin aamulla, vauvan nukkuessa ja esikoisen viihdyttäessä taaperoa. Pyyhin pölyt, imuroin, moppasin, käytin petivaatteet ulkona ja pyykkäsin lakanoita... Ihanan raikas koti nyt, mukava aloittaa viikonloppu :love: Sit tosiaan ulkoillessa lumityöt vielä ja halkoja liiteristä kuskattiin.

Vagabonda kyllä hattua on nostettava sinulle samalla lailla! Ensimmäisen lapsen kanssa kaikki on uutta ja opettelussa, vaatii aikaa sopeutua niin suureen elämänmuutokseen. Meillä isompien perheiden äideillä taitaa moni juttu mennä jo niin rutiinien turruttamana että sitä vaan suoriutuu vaikka välillä on tolkuton kaaos käsillä. :D Riittämättömyyden tunne on kyllä mullakin ollut viimeaikoina usein läsnä, niinkuin moni muukin on maininnut. ..
Meilläkin vauva tuntuu välillä hotkivan maidon kamalaa vauhtia, pitää nykäistä väliin tissi/pullo pois kokonaan että malttaa hengittää välillä! Vatsa kipristelee välillä , ilmeisesti juuri tuon hotkimisen takia. Röyhtäisy ei meinaa monestikaan tulla vaikka pitkään yritän , mutta ei toisaalta kyllä pulauttelekaan juuri ollenkaan.

Yöt on nyt alkanut meillä myös kääntymään siihen että seurustella pitäisi o_O Ekan pätkän nukuttuaan, kun herää syömään, niin sittenpä saattaakin tunti mennä että ei nukuta! Ainakaan omassa sängyssä. .. Äiteen sylissä EHKÄ mutta siinäkin mieluummin tuijotellaan silmiin . Toivottavasti olis pian ohimenevä vaihe, kun ite kyllä tykkäisin nukkua yöllä :whistle:

Huomenna olis miehen kummipojan synttärit ja sunnuntaina sukulaistytön 1v kemut. Nyt ekaa kertaa sitten kyläillään ihan kunnolla vauvan kanssa. Mummilassa käytiin viikko sitten nopeasti piipahtamassa. Saa nähdä miten vauva suhtautuu kun aikamoista hälinää tulee olemaan Pikkulasten juhlissa. Toisaalta tuntuu että melkosta älämölöä se on kotonakin joten olisko tuo jo tottunut :D

haasu ja poitsu (huomenna ) 5vk
 
Pikaisesti kuulumisia lukasemassa. Kiva kuulla ettei olla ainoat kitinän ja marinan rintamalta vyöhyketerapiassa nyt käyty vauvan kanssa. Propiootti baby aloitettu ja d vit. Suihke mitä saa luontaistuotekaupasta. Vyöhyketerapeutti suositteli.

On joo haastetta kun on yksi 19v joka valmistunee keväällä. Vaatii muuten edelleen äidin huomiota. Sitten tänä vuonna täyttää 17v. Opiskelut vaatii vielä äidin huomiota. 13V teinivaihe alkanut.. *huokaus* 11v adhd tuo omat haasteensa ja tämä mun muru kohta 8v.. Yrittää sopeutua ettei äiti ehdi niin paljoa..
Paremmalla ajalla.. Jaksuja kaikille!

Theran ja neiti 5 viikoa
 

Yhteistyössä