Helmikuun helmet 2017

Hei kaikille!

Mukla, mulla on ollut runsaiden vuotojen vuoksi hormoonikierukka. Eka kierukka toimi hyvin ekan vuoden, mutta sitten aloin vuotelemaan ja vuodin kolme kuukautta putkeen (tiputtelua päivittäin). Sitten kierukka vaihdettiin uuteen ja sen kanssa kävi samanlailla. Laittaminen ei satu lainkaan, mutta mulla on pois ottaminen käynyt kipeää. Mitään muuta ei oo kierukasta tullut kuin tuo tiputtelu. Ei oo painonoussut tms. Ja hyvä puoli on se, että vei menkat kokonaan siihen saakka, kun alkoi tiputtelu. Aion nytkin kierukan laitattaa ja oon nyt jonossa terveyskeskukseen, että siellä laittavat. Täällä laitetaan kunhan synnytyksestä on kulunut yli 3 kuukautta.

Täällä pojun kanssa menee hyvin. Toinen on niin hymyilevä jo suurimmaksi osaksi. Mutta sitten kun on maha kipeä, niin itkee ja kovaa. Vielä ei oo poju ääneen nauranut, mutta jokeltelee jo melkoisesti.
Leikkimatolla selällään viihtyy eikä oo vielä puhettakaan, että yrittäisi kyljelleen mennä saatika mahalleen. Meillä on muutkin lapset oppineet mahalleen pyörähtää 3-3,5 kuukauden iässä.

Täällä on pihatie (matkaa maantielle 400m) niin soseella ja pehmeä, ettei rattailla pääse eteenpäin. Autollakin haastavaa. Ei siis puhettakaan, että lenkille vois vaunuillen lähteä. Harmittaa, ku muuten ois niin makian näköinen keli. Saa nähä kuinka kauan kestää, että lumi sulaa. Huoh!

Mutta, nyt pitää lähteä kotihommia tekemään, ku pikkumies nukkuu.

Ihanaa viikkoa kaikille!
-Piikuliinu ja poju 9vko
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Mukla ja Boomkaa, samanlaiset on mullaki rinnat. Eivät enää oo pinkeän oloiset kuin silloin, jos vauvalla on ollut pitemmät syöntivälit. Ei siis kovin usein, sillä täällä poju kyllä syö usein. Yöllä eka väli on 4 tuntia ja sen jälkeen 2 tunnin välein. Päivällä on korkeintaan 2,5-3 tuntia syöntiväli. Ja luulen, että maitoa tulee hyvin, ku täälläkin valuttelee sitä syönnin päälle. Ja paino nousee niin hyvin.
 
Moikka!

Piikuliinu, kiitos sinullekkin kun jaoit kokemuksen kierukasta.
Mie kans jonotan terveyskeskukseen sen kierukan laittoon. Ensi kuussa olis aika. Poika kyllä just ehtii sen 3kk täyttää mutta täällä ei puhuttu että pitäisi oottaa sinne asti. Onkohan sekin sitten paikkakuntakohtaista?
Olen kuullut että jossakin laitetaan se kierukka jo jälkitarkastuksen yhteydessä ja meillä neuvolassa sanottiin että hekin yrittää sitä asiaa ajaa eteenpäin että äiti saisi sen jo jälkitarkatuksen yhteydessä niin ei tarvis alkaa erikseen aikaa muualle varaamaan kun eihän varsinkaan vastasyntyneen äitillä ole aina helppo sieltä kotoa lähtee mihinkään.

Täälläkin poika syö aika usein. Aluksi oikeastaan asui rinnalla mutta nyt saattaa päivällä jo syöttöväli olla 1-2 tuntia ja sillon kun malttaa ottaa pidemmät unet niin tottakai enempi taukoa. Yöllä se eka pätkä minkä nukkuu on 4-5 tuntia ja sitten 1,5-2h välein syö. Onneksi nyt on yöllä syönnin jälkeen laittanut helposti nukkumaan kun yhteen väliin heräs seurustelemaan tai masua väänsi.

On myös kivaa kun tämä pieni mies on alkanut tykätä kylpyhetkistä:)
Oikein hymyilee ja höpöttelee kun pääsee veteen lillumaan kun aikaisemmin jännitti sitä. Nyt kylpy selvästi myös rauhoittaa pienen jos sattuu levottomuutta olemaan.

Meillä tuli eilen 4v poika nyt kuumeeseen. Eilen aamulla alkoi nenä vuotaa ja illalla ykskaks nosti 38 lämmöt. Tänään ei vielä ole onneksi kuumetta ollut ja pirteä on kaveri että toivotaan taudin menevän nopeeta ohi. Ainakin isoveljellään meni lämpöily yhen päivän aikana ohi. Toki saattaa iltaa kohti tilanne muuttua.

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille ja käykäähän päivittämässä kuulumisia kun ehditte:D
Mukla ja päiväunia nukkuva poitsu ♡
 
Meillä neuvolassa sanottiin, että sen vuoksi odotellaan vähintään 3 kuukautta synnytyksestä ennen kierukan laittoa, koska siinä on kohdun seinämän rikkoutumis (perforaatio) vaara. Yksityisellä lääkärit Oulussa laittavat kierukan heti, mutta neuvolan terkkari meinas, että Oulussa suurimmaksi osaksi lääkärit haluaa odottaa sen 3 kuukautta. En sit tiiä, että alkavatko jossakin vaiheessa laittamaan jälkitarkastuksen yhteydessä. Helpottas kyllä meitä äitejä.

Meillä vauva tykkää myös kylpyhetkistä. Alusta saakka ollut tyytyväinen, kun pääsee veteen. Nyt on alkanut jaloilla siellä potkimaan ja kiljahtelemaan (säikähtää kyllä omaa kiljahdusta).

Toivottavasti teillä Mukla menee flunssa nopeasti ohi eikä kiertäis koko perhettä! Meillä ekaluokkalaisella oli viime viikolla flunssa, mutta meni nopiaa ohi. Onneksi! Eikä oo vielä ainakaan muille tullut.
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Täälläkin just saatu taapero ja vaavi yhtaikaa päikkäreille joten tulinpa kirjottelemaan :) Esikoinenkin on vielä koulussa.

Hormonikierukasta : minä muistelin jostain kuulleeni että sen sais vasta 6 kk synnytyksestä :eek: Yhtään en muista kuinka pian sen silloin esikoisen syntymän jälkeen sain... Täytyy kysellä terkkarilta kun menen torstaina jälkitarkastukseen. Jospa sen pian sitten jo saisin.

Flunssa on täällä jo lapsilla voiton puolella, vauva pikkuisen köhii vielä. Itelläni on edelleen kamala yskä, viime yönä siirryin sohvalle nukkumaan (tai yskimään, en paljoa nukutuksi saanut) kun näytti että sillä röhinällä herätän vauvan ja miehenkin. Kurkku, keuhkot ja vatsalihakset on tosi kipeet tuosta yskimisestä :(

Jokos on vappua laitettu tai vietetäänkö muilla ylipäätään kummemmin vappua? Meillä ei sima oikein maistu kenellekään joten ei tule tehtyä. Munkit tilaan äidiltäni kun se vaan tekee paljon parempia kuin minä :LOL: Pojan kanssa ollaan jo useampana vappuna tehty juustokakku ja grilli on varastosta aina vappuna kaivettu esiin. Eiköhän näillä mennä siis tänäkin vuonna. Ilmapalloja varmaan pitää ostaa :)
 
Piikuliinu,niin just tuota mietin että varmaan sille syynsä on että pitäs se reilu 3kk oottaa ja jännä ettei täällä siitä mitään puhuttu..
Niinpä,kunhan ei kaikkia tosiaan flunssa kiertäis läpi ku siinä taas sitten mennee viikko tolkulla sairastuvassa. .Vaikka eihän sille mittään voi jos näin käy. .
Onneksi piikuliinu teillä on päästy asian suhteen helposti (y)

Pitäs alkaa purkamaan pyykkisavottaa. .
Mukla
 
Heips taas

Täällä kierukka laitetaan 6kk synnytyksestä. Itse miettinyt kapselin asettamista käsivarteen kun ennen raskautta minulla oli käytössä minipillerit niin kapselin saaminen ei pitäisi olla itselleni ongelma.
Toivottavasti flunssa alkavat helpottamaan kaikilla joilla pöpö vierailulla :sick:
Vappu jää varmaan tänä vuonna munkkien syömiseen..yleensä ollut tapana olla mukavassa humalassa vappuna (Ei taida onnistua tänä vuonna):p


Täällä oli lauantaina kastajaiset ja Aleksi huusi koko toimituksen ajan:ROFLMAO: Ei tainnut mekosta tykätä (isänsä on kastettu samassa mekossa):rolleyes:.
Sitten samalle illalle pikkuisen maha meni ripulille:poop:..ajateltiin että kyse on kastajaisten aiheuttamasta stressistä,mutta ripulointi jatkui sunnuntaina ja tänä aamuna oli vesiripulilla :confused: Pikkuinen ollut tosi väsynyt eilen nukkui 20h ja heräsi vain syömään ja tänään näyttäisi ettei jaksa seurustella syönnin jälkeen kùn 20min ja sitten takaisin nukkumaan..
Onneksi oli tänä aamuna Aleksin lääkäri neuvola niin tarkastuksessa kaikki hyvin (Ei kuivumisen merkkejä)..ei laitettu rotarokotetta vielä kun oli tuo ripuli(siirrettiin 3 viikolla).
Onko jollain kokemusta pään aukileiden kiinnimenosta liian aikaisin? Lääkäri laittoi lähetteen lastenlääkärille kun toisella puolen päätä on aukile melkein kiinni..pään mitta ei ollut kasvanut niin kuin pitäisi (oli vielä normaali lukemissa mutta ns alarajalla).

No tulipa taas omaa napaa :whistle::whistle:

Aleksi 7 viikkoa
 
Maanantai-heit Kreetalta! Meidän loma Suomessa meni aika pitkälti itkiessä ja huutaessa... "Syytän" rota-rokotetta, jonka pieni sai heti reissun alussa. Nyt rokotteesta on jo 2 viikkoa mutta oireet jatkuvat. Pieni suostuu nukahtamaan vain syliin, kramppaa ja itkee lohduttomasti tuntikaupalla. Ummetuskin vaivaa ja sitten kun kakkaa tulee, on se ihan litkua.
Mitä kokemuksia teillä muilla?
Tyttö nukahti vihdoin syliin ja tässä yksikätisenä kirjoitan kännyllä eli en pysty nyt kommentoimaan muuta. Toivottavasti oireet loppuvat pian... Ihan kauheaa katsoa pienen tuskaa.

) Vagabpnda
 
Heippa!

Vagabonda, tosi ikävää että Suomen reissu meni pienen ollessa kipeä.
Toivottavasti teidän pikku murun nyt elämä alkais pian helpottamaan, ikävä kun toinen on noin kipeä. Voimahaleja teille.

Meillä oli sen Rota rokotteen jälkeen se ensimmäinen ilta itkuinen mutta ei sen jälkeen juuri oirehtinut enkä muista että muillakaan meidän lapsista se erityisen kovasti vaikuttanut. Mutta jokainen on yksilö ja toisille sitten voi tuoda enempikin oireita.

Mietin että pitääköhän mun ottaa neuvolaan yhteys ja vielä kysyä siitä kierukasta ja miksi mulle ei ole sanottu mitään että kannattaisi pitää jotain varoaikaa synnytyksen jälkeen..lääkärikin oli sitä mieltä jälkitarkastuksessa että sen voi kyllä huoletta jo asentaa kun saan ajan varattua.

Menikin vasta kehumaan että yöt sujuu hyvin:ROFLMAO: se kostautui viime yönä kun pieni mies oli levoton ja tuli kakkakin yöllä ja pesun jälkeen sitten tietysti valpastui..

Muuten valtakunnassa kaikki ok.
Kivaa tiistai päivää kaikille♡
Mukla
 
Terkkuja neuvolasta! Aamulla tosiaan käytiin 2kk tarkastuksessa. Poitsu kasvaa hyvin, nyt oli mitat 5780g ja 62cm. Terkka huomautti painosta, jota on tullut vähänlaisesti pituuteen nähden... 3vk:n takaisista mittauksista pituutta oli nyt tullut 2,8cm lisää ja painoa 370g. Sanoin kyllä että noin on käyrät menneet mun kaikilla lapsilla ensimmäisten kuukausien aikana kunnes sitten tasoittuu. Terkka halusi kumminkin varata kontrollin kahden viikon päähän. Ruoka on maistunut hyvin joten en oo huolissani :) Lääkäri kuunteli vauvan keuhkot ja katsoi korvat samalla kun taaperolla oli lääkärin tarkastus. Kaikki oli kunnossa, sanoi että poitsu saa ihan rauhassa yskiä loputkin limat pihalle (y) Niin ja rotarokote saatiin. Muilla lapsilla ei oo tullut siitä oireita, saas nähdä miten tällä kertaa käy...

Maria mulla yksi työkaveri puhui tuosta aulikeiden aikaisesta umpeutumisesta joskus. . Jollain hänen sukulaisen lapsella oli ollut. En kyllä tullut silloin juurikaan tarkemmin kyselleeksi . Minkälaisia toimenpiteitä semmonen sitten voi vaatia? Ja niinhän se vappu tosiaan tuli aikanaan vietettyä useimmiten humalassa heiluen :LOL: Viimeset 10 vuotta sitä onkin vietetty sit lasten kanssa. Samoten juhannukset, uudetvuodet ym ym.

Vagabonda toivottavasti teillä alkaa pikkuisen olo helpottaa pian! Tosiaanki kamalaa kateltavaa kun pieni on kipee :( Kaikki häneltä itelleen ottaisi kun pystyisi! Meillä on kovia vatsanväänteitä ollut ihan satunnaisesti joinakin iltoina kun poitsu on pullosta syödessä ihan selkeesti vetäny ilmoja mahaan. Sillon kramppaa, itkee , rauhoittuu vain sylissä jne. Nyt kun ollaan pelkällä pulloruokinnalla oltu jo useampi viikko niin syö siitä jo rauhallisesti ja ollaan säästytty vatsakivuilta! Tänään tosiaan Rota saatiin aamulla joten katsotaan mitä siitä seuraa :unsure: Oletko kokeillu vatsaa helpottavaa jumppaa? Ja ainakin meillä poika tykkää olla vatsallaan mun reiden päällä kun massu jumii. Myös kylpy voi helpottaa
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Ai niin,mie unohdin siitä vappendaalista mainita että täälläkin se juhla sujui humalan merkeissä nuorempana mutta nyt ku on tätä lapsikatrasta niin ostetaan muksuille ilmapalloja, serpentiiniä ja simaa. Munkit tehdään tyttären kanssa:)
Ja joskus on mekin vappuna grillikausi avattu mutta saas nähä miten nyt käy. Eihän sitä tiiä vaikka innostuis jos kelit oikein aurinkoiset :D
Ja kyllä olis kiva maistella yksi juhlajuoma :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Kastejuhla takana ja vähitellen alkaa arki olla back. Ts. melkoista kiirettä pukkaa 24/7. Nyt siis vain pikavastaus.

Vagabonda söitkö Suomi-reissun aikana jotain tavallisesta poikkeavaa? Itse olen joutunut jättämään ruokalistalta pois mm. kananmunat, gluteenin, perunan ja osittain myös maitotuotteet. Tuo perunan epäsopivuus tuli puskista, mutta se saattaa itse asiassa olla pahimpia. Yhtenä päivänä erehdyin syömään perunan ja siitä toipuminen vei pari päivää. Kokonaan pahisten poistuminen ja vaikutuksen loppuminen voi viedä parikin viikkoa.
Tsemppiä!
 
Aloin toivottelemaan Hyvää Vappu-viikonoppua kaikille !

Kyllä täälläkin 13 vuotta sitten vappu meni siideriä juoden, mutta lasten syntymän jälkeen vappu on mennyt rauhallisissa merkeissä munkkeja syöden. Mutta sanon kyllä, että tämmöset vaput on kyllä parhaita.

Meillä vauvalla on nyt kahtena päivänä ollut kakka ihan vihreää ja vähän limaistakin. Eka oli kolme päivää kakkaamatta ja sitten kakkas 3 isot kakat, jonka jälkeen on koostumus ja väri vaihtunut. En hoksaa oonko syönyt jotain erikoista...kylläkin tuoretta pullaa paksuja siivuja pari kappaletta, joka itselläki turvottaa. Ja sit vauva on alkanut luttuuttaan omia sormia, niin että ääni kuuluu kun imee. Ilmavaivoja on kyllä, mutta ei niitä itkemällä itke. Hieman kitisee välillä. Muutoin vaan hymyilee, kunhan vaan joku viihdyttää.

Vagabonda, toivottavasti teillä pienellä alkaa olo helpottuun! Pienen mahavaivat ottas niin mielellään itelle, kun vaan voisi.

Vuohenkello, miten teillä vauva reagoi jos syöt esim. perunan? Hyvä kun olet löytänyt ne tuotteet mitkä oireita aiheuttaa.

Haasu, teillä on kyllä pitkä vauva! Meillä vauva paino enemmän kuin teillä ja 4 senttiä lyhempi . Täällä on oikia junttura poika. Ja niin se on, että osa kasvaa pituutta nopeammalla tahilla kuin mitä painoa tulee. Meilläkin toiseksi nuorin kasvoi pituutta tosi vauhdikkaasti, ja ei silloin paino noussut kovin paljoa aina kuukaudessa. Meki käytiin painokontrolleissa, mutta sitten päädyttiin siihen, että neitillä energia menee pituuskasvuun eikä sit enää tarvinnut painokontrolleissa käydä.

Mutta, viettäkäähän mukava vappu! Me ollaan kotona ja taidetaan mekin avata grillikausi (lunta on vaan niin jumalattomasti vielä, että ei oikein grillailu mua tällä kelillä kiehdo -miestä kylläkin).

-Piikuliinu ja vauveli
 
Pikaiset vapun toivotukset täältäkin!
Meillä on huomenna ristiäiset, joten kiirettä pitää :D

Ihania vauvakuulumisia kaikilla, niin ne pienet kasvaa ja kehittyy....pian ei enää muistakaan tätä vauva-aikaa kun pienet alkaa liikkumaan ja olemaan taaperoita :love:

Meilläkin vappusiideri on vaihtunut lasten saamisen jälkeen simaan :p paitsi, että edelleen kilautetaan skumppalasilliset miehen kanssa vapun kunniaksi ;) munkkeja leivotaan lasten kanssa; sokeroiminen on lapsista superhauskaa puuhaa.

Mutta nyt pitää jatkaa leipomista. Toivottavasti nimikin selviää tämän päivän aikana :rolleyes:

BoomKaa ja vauva 8,5 viikkoa
 
Hyvää vappuviikonloppua Suomeen! Täällä sitä ei juhlita, mitä nyt joitain mielenosoituksia saattaa olla maanantaina... Boomkaa onkin valinnut hyvän ristiäispäivän. :D Jatkuuko bileet sitten virallisen toimituksen jälkeen? Oliko vaikeaa päättää nimi?

Vuohenkello en nyt ihan äkkiseltään tiedä oliko mun ruokavalio jotenkin erilainen Suomessa. Maksamakkaraa tuli syötyä kyllä eli se on jotain, jota täällä ei ole. Ruisleipä voi olla toinen aiheuttaja, mutta sitä syön kyllä täälläkin silloin tällöin. Mikä tahansa voi olla aiheuttajana, mutta nyt menee jo paremmin ja ne mahan kipristelykohtaukset kestävät enää vain 10-15 min kerrallaan ja sitten tyttö yleensä nukahtaa. Miten Vuohenkello teillä ilmeni noi yliherkkyydet? "Yrityksen ja erehdyksen" kautta ja kuinka nopeaan? Oon ehkä laiska (ja huono äiti), mutta en jotenkin viitsisi alkaa yksitellen kokeilemaan mikäli joku ruoka-aine ei sovi, kun nähtävästi reagointiinkin saattaa mennä monta päivää.

Hankin muuten Suomesta Rela dropseja ja toivon, että niistä olisi apua. Tosin nyt tuntuu, että pulauttelu on taas lisääntynyt. Onko muilla kokemuksia noista tipoista?

Täällä on jo ihan kesä ja asteita yli 20. Toivottavasti Suomessakin alkaa vihdoin olla keväisempää! Ei muuta kuin munkkirikasta vappua teille kaikille!

- Vagabonda ja tyttö 11 vkoa + 4 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Vagabonda, meillä relat lisäs mahavaivoja. Varmaankin siksi, ku ovat öljypohjaisia. Mää tilasin sit Biolatte Original- L maitohappobakteeri valmisteen. Se on jauhemainen, jonka annan maitotilkkaan sekoitettuna. Tästä ei oo mitään haittavaikutuksia tullut.
Vau, siellähän on jo lämmintä! Nauttikaa! Täällä odotellaan, että lumi sulais .
 
Mukavaa vappua! Meillä menee vappu rauhallisissa merkeissä kun kaksi neljästä lapsosesta sai nuhakuumeen.

Yliherkkyydet näkyvät meillä ilmavaivoina, runsaana pulautteluna, refluksina, vihreänä kakkana ja kipuitkuna. Päätin jättää ensin pois gluteenin, kananmunan ja vähentää maitotuotteita. Olin vähän aikaa syömättä myös perunaa ihan sattumalta ja tuona aikana pienen vointi helpotti. Sitten tuli syötyä yksi peruna ja potti räjähti. Siihen jäi perunan syönti minun osalta ja vauvan olo helpotti. Pystyasennossa pidetään edelleen paljon, mutta kipuitku masun väänteineen on vähentynyt selvästi.

Nuhaiset huutelee äitiä, täytyy jatkaa toisella kertaa!
 
Vuohenkello, tsemppiä ja paranemista sinne. Toivottavasti loput poppoosta säästyy taudilta :unsure:

Vagabonda, harmi että teillä oli lapsen puolesta vähän huono reissu suomessa. Meillä meni viime vuonna kolmen viikon loma kädelleen, kun lapset sairasti vuorotellen vatsatautia lähes kaksi viikkoa. Ihanat ilmat teillä kyllä siellä!

Meillä oli tänään siis ristiäiset ja nimi saatiin päätettyä hyvissä ajoin eilen illalla :D vieraat viihtyi hyvin ja poika jaksoi ihmetellä koko toimituksen ilman huutoa. Vieraita ei jäänyt pidemmäksi aikaa, mutta onkin oikeastaan ihana rentoutua nyt kahdestaan saunan jälkeen ja siemailla lasit kuohuvaa :love:(y)

Meillä oli aiempien lasten kanssa käytössä nuo reladropsit. Nyt käytössä gefiluksen vastaavat tipat, joita saa ihan Prismasta tms. Joillekin niiden tippojen öljy voi tosiaan aiheuttaa vatsavaivoja.

Selviä vatsavaivoja vauvalle aiheuttaa mun syömisistä ruisleipä + muut ruistuotteet, hiivaa runsaasti sisältävät (pulla yms.), paprika, punasipuli, kahvi ja suklaa (liikaa nautittuna), kaali, herne ja pavut. Muuten oon voinut syödä ihan rajoituksetta eri ruokia.

Kierukasta kysyin minäkin neuvolassa. Sain valmiiksi reseptin, mutta meilläkin lääkäri suositteli tuota 4-6 kuukautta synnytyksen jälkeen. Hän itse oli ollut hoitamassa tapausta, jossa kierukka oli mennyt kohdun seinämän läpi, joten sanoi että mieluummin odottaa hetken pidempään kuin joutuu leikkaukseen ja uuden kierukan asentamiseen. Minä taidan suosiolla oottaa tuonne syksyyn ja laitatan sen sitten :)

Nyt täytyy lähteä nukkumaan; huomenna vuorossa serpentiinin levitystä, ilmapallojen puhallusta ja munkkien paistamista :p

BoomKaa ja vauva 2 kuukautta :love::X3:
 
Iloista vappua kaikille!

Täällä vappuviikonloppu on mennyt rauhallisissa merkeissä. Ja ilmat on olleet niin vaihtelevat että meillä jäi grillikausi avaamatta. Eilenkin satoi vettä ja räntää ja kaupan päälle tuulenmyräkkä vielä riehui niin katsottiin paremmaksi olla sisätiloissa..

Herkkuja on tullut syötyä ja pikkuväki saanut serpentiinit ja ilmapallot :love:

Boomkaa,kiva kun juhlat meni hyvin ja lapselle löytyi ajoissa nimi:)
Se on niin haastava tehtävä löytää pienelle sopiva nimi..

Täällä päin on myös tuota nuhakuumetta ollut. Meijän poppoosta kaksi sen sairasti ja saa nähä eikö muka muille tule. Toivoa saattaa että näin vähällä päästiin.

Meillä vauveli oli eilen levoton ja mietin että olenko syönyt jotain erikoista kun tuntui pitkästä aikaa että masua väänsi pienellä.
Muuta en keksinyt kuin että tyttö leipoi ihania sämpylä mitä söin useamman ja ne oli tehty tuorehiivaan ku yleensä käytetään kuivahiivaa että voisikohan se nyt vaikuttaa..En tiiä mutta muuta en keksinyt.

Jahas pikkupomo alkaa huuteleen että täytyy tästä lähteä syöttö hommiin:)
Toivottavasti jossain päin Suomea saatais nauttia auringosta:love:

Mukla
 
Hyvää toukokuuta ja vappupäivää!

Boomkaa kiva kuulla, että ristiäiset meni hyvin ja vauva käyttäytyi hyvin. :) Ja mukavaa munkinpaistoa sinne tänään!

Vuohenkello: Hyvä, että mainitsit tuon perunan. Meillä ei kotona syödä paljon pottua mutta eilen oltiin appivanhemmilla lounaalla ja tarjolla oli kyljyksiä ja herkullisia uuniperunoita. Niitähän mä sitten vetelin ihan huolella ja nyt on tyttö itkenyt vatsaansa eikä ole saanut nukuttua kunnolla. :( Jospa nyt siis välttelen perunaa ja katsotaan miten masuvaivojen kanssa käy. Meillä tyttö nukkuu aina omassa sängyssään mutta tänään aamulla "hellyin" ja otin hänet viereen nukkumaan kun oli niin surkeana. (Ja tutti tippui koko ajan ja mun oli helpompi laittaa se takaisin hänen ollessaan vierellä....)

Nyt jos aamupalaa vihdoin!

-Vagabonda
 
Neuvolakuulumisia tulin päivittämään :)

Eli tänään oli pojan 2kk neuvola. Saatiin rotarokote ja poika massutti sen mielellään, taisi olla makeaa ja hyvää ;)
Painoa oli tullut neljässä viikossa 1,2kg eli nyt 5,83kg. Pituutta puolestaan 3cm, nyt 57,9cm. Painoon nähden pituutta oli tullut liian vähän, mutta terkkarin mielestä riittävästi. Vauva on virkeä ja touhukas, sehän on tärkeintä. Muutenkin kaikki hyvin (y)

Eilinen meni serpentiinihumussa ja munkkeja massuttaen. Simaa en jaksanut tehdä, mutta yksi kaupan pullo maistui kaikille. Ihana kun alkaa näyttää jo siltä, että kesää tekee kovaa vauhtia. Pian alkaa vihertää ja päästään aloittamaan pihan tekeminen. Ollaan siis satu nyt talo valmiiksi, mutta pihalle ei ole tehty vielä mitään. Kovasti pitäisi miettiä ja suunnitella mihin laitetaan kiikku, trampoliini, hiekkalaatikko, omenapuut yms. sekä tietysti mihin tulee kulkuväylät sekä valaistus. Loppukesästä pääsee toivottavasti jo nauttimaan nurmikosta ja loppuu tuo hillitön rapakon kantautuminen sisälle :cautious:

BoomKaa ja vauveli 2kk
 
Moikka!

Kiva boomkaa että kaikki hyvin pienellä:) ja eka rokotus on nyt annettu, toivotaan ettei teijän pikkunen tule siitä kovin kipeäksi.

Meillä tänä pikkumies on kauheasti alkanut sylkeä erittään. Aivan paidat kastuu kun kuolailee niin kovasti ja käsiä jyrsii. Oireet aivan kuin hamppeja olisi tulossa. Tuo ikenien kutina ja syljen eritys saattaa kyllä jatkua vielä pitkään ennen kuin ekat hampit tullee.
Mulla on kyllä isommilla lapsilla ekat hampaat puhjennut 4kk iässä että voipi olla tämän kaverin kanssa sama juttu.
Ajatella että ensi viikolla meidän vauva täyttää jo 3kk..kauhean nopeasti tuo aika juoksee.
Poika menee masulleen jo melkein kokonaan, se toinen käsi vielä jää alle mutta kohta varmaan senkin oppii sieltä siirtämään pois.
Uusia ääntelyitä tullee joka päivä ja kiljahtelee myös välillä niin kovaa että jää itsekkin sitä ääntä ihmettelemään:D

Täällä oli aamulla tosi kaunis auringon paiste ja oli ihana keli ulkoilla. Ainoa tuo kova ja kylmä tuuli mikä on näköjään joka päivä kiusana..nyt näyttää tuuli vaan kovenevan ja aurinkokin on mennyt pilvisen taivaan taakse.

Me kylvettiin viime kesänä nurmi ja nyt pitäs alkaa terassin tekoon ku vähän enempi kesään käy.
Puuhaa olisi vaikka millä mitalla ja juhlia. Yksi lapsista valmistuu ja toisella on rippijuhlat jne :whistle:

Nyt pitää alkaa nauttimaan päiväkahveet ku pikkunen nukuskelee ja toiset malttaa hetken aikaa tuossa leikkiä:love:
Lupsakkaa viikkoa kaikille(y)
Mukla ja pikkumies
 
Moi kaikki!

Vappu menikin täällä mulla lasten kanssa keskenään, kun mies lähti yllättäen reissuun. Kaveriporukassa oli yks tyyppi perunut ja mökissä oli sitten paikka auki joten ukko lähti. Ei valittamista, mukavasti meni lasten kans vaikka grillaamaan en sitten viitsinyt alkaa. Käytiin me sunnuntaina saunomassa sukulaisten luona ihanassa pihasaunassa ja paisteltiin makkaraa (y) Ja herkkuja meni mahoton määrä... Esikoinen puhalsi kaikkiaan 78 ilmapalloa ja ampui ne kaikki tänään impparilla :LOL:

Mukla meillä myös poika kuolaa tosi paljon ja hankaa nyrkillä ikeniä. Tosiaan se kutinahan saattaa alkaa hyvinkin paljon ennen hampaiden puhkeamista. Mun lapsilla on ekat hampaat tullut siinä 6kk iässä.
Piikuliinu mulla on tosiaan kaikki lapset pitkiä ja hoikkasia, äitiinsä tulleet :) Tyttö selvästi sopusuhtasempi kuin nuo pojat.. Eka poika oli syntyissään 53,5cm ja koko ikänsä (nyt 10v) pituuskäyrä on menny ylärajalla. Tämä kuopus oli syntyissään 54cm :love: Itse oon 170cm ja mies 186cm joten pitkät geenit lapsilla onkin (y)

vatsavaivoja ei ole täällä ollut nyt ollenkaan moneen päivään, massu pelaa hyvin ja yskäkin on selätetty! Viime yönä poitsu nukkui 7 tuntia :) söi ja nukahti samantien uudelleen ja nukkui vielä 3,5 tuntia. Ottaispa ihan tavaksi (y)

Kävin viimeviikolla jälkitarkastuksessa ja kaikki oli mallillaan. Otettiin Papa ja ensiviikolla saan soitella vastauksesta. Terkkari oli sitä mieltä että jos Papa on ok niin kierukka voidaan laittaa heti. :)

Nyt nukkumaan. Kuin tuo kello kulkeekin nuin joutuin. .. Tulee vähän turhan myöhään välillä kukuttua kun nämä illat on semmosta omaa vapaata aikaa kun muut jo nukkuu :D
 
Moikka!

Tulin pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia..

Eli palaan vielä vielä synnytykseen eli tyttö (Lilja) syntyi rv36+6, vaikka syntyi ennenaikaisesti niin kaikki meni alusta asti tosi hyvin, ei tullut keltaisuutta ja imetys lähti heti salissa jo onnistumaan synnytyksestä jäi positiivinen mieli,ilokaasulla ja kohdunkaula puudutteella selvittiin ja ilman tikkauksia 2 yötä oltiin sairaalassa ja sit päästiin kotiin.

Nyt sitten tähän hetkeen..Liljan kanssa menee tosi hyvin.On nauravainen ja tyytyväinen tyttö yleensä.Yöt nukkuu hyvin, menee 21-22 välillä nukkumaan ja yleensä herää ekan kerran syömään 4-5 välillä ja sit jatkaa vielä unia ja kasin aikaan yleensä aletaan aamupesulle.Kolmet päikkärit nukkuu yleensä (kahet lyhkäset ja yhdet vähän pidemmät). Rintamaidolla mennään vielä mutta kuun lopussa olisi tarkoitus aloittaa sosemaistelut kun 4kk tulee täyteen. Apua kun aika menee nopeesti...kohta nää meidän vauvat menee tukkaputkella ympäriinsä

Lillii84 ja Lilja 3,5kk
 
Niin ja kierukka asiasta vielä..mulle laitettiin jälkitarkastuksessa (oiskohan ollut joku 6viikkoa synnytyksestä) hormonikierukka..täällä laitetaan kierukka yleensä jo jälkitarkastuksen yhteydessä jos jälkivuoto on loppunut..siinäkin on varmasti paljon eri käytäntöjä eri paikoissa.Tyytyväinen oon ollut siihen,mitä nyt pientä tiputtelu vuotoa on ollut.Ennen raskautta mulla oli ehkäisyrengas käytössä.

Lillii84
 

Yhteistyössä