Helmikuun helmet 2017

Kiva kuulla Lilli84:n kuulumisia pitkästä aikaa! Ja mukavaa, että teillä menee tytön kanssa noin hyvin. :) Ja hurjaa, että täällä jotkut lähtee jo "soseilemaan".

Meidän tyttö täytti eilen kolme kuukautta ja viime torstaina käytiin lääkärissä. Painoa on nyt 5 kg, jee! Painoa oli tullut n. 20 g päivässä ja kuulemma "enemmänkin olisi voinut tulla", vaikka tuokin on ihan hyvä. Ollaan kuitenkin jatkettu korvikkeen antoa, vaikka olisi ihanaa pärjätä vain rintamaidolla. Olen kokeillut lisätä maitomäärää pumppaamalla ja vaikka millä, mutta vasen rinta varsinkin on kovin laiska. :( Vaikka päätin olla ottamatta stressiä tästä, tuntuu välillä ikävältä antaa korviketta.

Meillä on nukkumaanmenot niin päivällä kuin illallakin tosi vaikeita ja uni ei meinaa millään tulla. Joskus tyttö nukahtaa tissille, mutta nykyään aina harvemmin ja päiväunet ovat usein jääneet väliin. En oikein tiedä miten unillemenosta saisi sujuvampaa. Hyssytellään, sylitellään...vaikka mitä. Mut ei vaan uni maistu!

Mukavaa viikkoa kaikille isoille ja pienill!

-Vagabonda ja "kukkuja" 3 kk
 
Heippa,

Olen seurannut mielenkiinnolla keskustelua ja liityn mukaan. Meillä on helmikuussa syntyneet identtiset täysiaikaiset (37+0) kaksospojat (poika A 2620g 50cm, poika B 2780g 49cm). Pojat syntyivät suunnitellulla keisarileikkauksella kun identtisiä (yhteinen istukka) ei sen kauemmin mahassa tâällä pidetä. Kotoa löytyy myös 3.5-vuotias isosisko. Täysimetyksellä mennään, tosin imetän pojat yhtä aikaa joten tähân mennessä ei ole mun mielestä ollut mitenkään erityisen työlästâ.

Mitäs mieltä olette taas liikunnan aloittamisesta? Onko joku jo aloitellut?

Terkuin
Elliina + pullat 3kk
 
Heips

Täällä käyty jälkitarkistuksessa ja 2kk neuvolassa. Itse sain reseptin ihonalaiselle kapselille kun se omasta mielestä tuntui mielekkäimmältä vaihtoehdolta. Nyt odotellaan vaan "asennusaikaa". Poika kasvanut hyvin nyt 57.5cm ja 4610g eli omalla -13 käyrällä mennään :p. Maanantaina mennään lastenlääkärille tuon pään aukileen takia ja lisänä pitää ottaa puheeksi tuo selän kaarelle vetäminen (neuvolassa huomasivat kun nostivat poikaa pystyasentoon). Kuulemma pitäisi saada aika fysioterapiaa o_O.
Poika sai myös neuvolassa rotaokotteen ja on kyllä uni maistunut. Laittoi eilen yöunille normaalisti 19 aikoihin ja nukkuu vieläkin klo on 10.40 :eek:(onneksi yöllä kaksi syöttöä).
Vagabonda tuommoinen on varmasti väsyttävää kun toinen ei mene ilman tappelua nukkumaan. Meillä auttoi yöunille laitto kun luotiin rutiini..ensin kylpy,yöpuku,iltamaito,pimennetään olohuone ja aletaan rauhoittumaan..toiminut meillä kuin unelma nukahtaa omaan sänkyynsä 5-10min.

Liikunta on kyllä jäänyt vähiin..polttelee kyllä tuo oma juoksumatto yläkerrassa jo niin paljon (ikävä kunnon hiki lentää juoksua):D.

Kätevästi Elliina tuo toiminta identtiset kanssa muuttunut sitten oman ja siskoni syntymän.Meilläkin oli yhteinen istukka ja meidät pidettiin "sisällä" rv40+0 asti ja synnytys tapahtui alatiesynnytyksenä(Ei ollut terveydellisiä syytä sektioon).

Hyytävää toukokuuta Aleksi 2kk
 
Meillä poika oli pari viikkoa sitten neuvolassa 61cm, 5120g eli meilläkin mennään painon kanssa jossain -15%. Tyytyväinen poika kyllä on. Oon ite alkanu miettiä, voisko taustalla olla jotakin maitoallergiaa. Pojalla on atooppistyyppistä ihottumaa jaloissa ja alkanut heräillä yöllä kahden tunnin välein. On myös rohissut ja aivastellut paljon syntymästään asti eli vähän refluksityylistä. Puhun ens kerralla neuvolassa, jos kokeilun vuoksi jättäisin kaikki maitotuotteet iteltä pois pariksi viikoksi.

Täällä äänellään, tartutaan esineisiin, käännytään kyljelleen. Ei vielä käänny selältä vatsalle.

Ite oon jo alottanu salitreenit, mutta huomioin erkauman treenissä etten tee vielä ihan kaikkea mitä ennen raskautta. Erkaumaa n. sentin verran vielä.

poitsu 3kk 4pv.
 
Heippa!

Täällä pikkumies täytti keskiviikkona 3kk:ROFLMAO: huimapui että aika mennee nopeeta..
Tänään käytiin neuvolassa ja jäbä oli 7150gr sekä 62,5cm pitkä. Täysimetyksellä vielä mennään ja hyvin on kasvanut poju. Ajatuksena on aloittaa kiinteiden maistelu 4kk iässä niinkuin on tehty muittenkin lasten kanssa.
Meillä pikkumies on kova höpöttelemään, nauramaan ja kovasti kääntyilemään yrittää. Nyrkki mennee hienosti suuhun ja sitä luttuuttaa oikein mielellään. Sylkeä erittyy niin kovasti että paidat kastuu aika nopeasti.
Tänään tuli niitä rokotuksia aika paljon että saapa nähä nouseeko kuumetta ja kuinka kipeäksi muutenkin tulee. Toistaiseksi ei mitään ihmeellistä oiretta.

Mie kävin ke ottaa sen hormonikierukan ja asentaminen oli epämiellyttävän tuntuinen. Ja sen jälkeen seuraavat kaksi tuntia oli aika tuskaista kipua..nyt vähän menkkaimaista kipuilua välillä että saa nähä toimiiko tämä mulla..

Mutta nyt pitää lähteä syöttää poju, palailen paremmalla ajalla:)
Mukla ja poitsu 3kk2pv
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Olipa kiva lukea, mitä teillä jo osataan. Meillä menee myös sormet (omiin) suihin ja joskus pojat jo kellahtelevat mahalta selälleen. Esineisiin tarttuminen, kuten teillä mylove93 ei vielä onnistu, mitä nyt äidin aamiaislautanen on välillä vaarassa pikku kätösten huitoessa. Hymyjä ja juttua tulee ihanasti. Eilen Poika A alkoi itkemään sympatiasta, kun isosisko itki. Poika B ei hetkahtanutkaan eikä ote rinnasta hellittänyt hetkeksikään. Poika A oli kyllä aika reppanan näköinen nyyhkyttäessään, ja niin sain yrittää tyynnytellä sekä vauvaa että isosiskoa samaan aikaan yhden tyypin vielä roikkuessa rinnalla...

Hyvä puoli meidän hulabaloosta on se, että illalla nukahtaminen menee nopeasti (Vagabonda kun mainitsit). Ekaan lapseen verrattuna pojat saa nukkua päivällä vähän vähemmän kun a)en ehdi nukuttelemaan ja B) isosisko mekastaa iltapäivisin, niin illalla kaikki kolme lasta on aika kypsää kamaa...

Paljonko teillä nukutaan päiväunia tällä hetkellä?

Tsemppiä mylove93n salitreeneihin! Ja maria1985 mulla ihan samat fiilikset juoksemisen suhteen!

Meillâ on neuvola ensi perjantaina, niin laittelen sitten mittoja. Hienosti ollaan muklalla kasvettu, meillä ei varmaan olla ihan noissa mitoissa... Tosiaan kun poikia ei päästetty sinne loppuun asti raskaudessa, niin aloituspainot on vähän kevyemmät. Aika hurjaa maria1985 mitä äitisi koki, itse olin loppuraskaudesta jo melkoinen pallomaha ja jaksaminen oli koetuksella...

Mukavaa viikonloppua!

Elliina ja kundit 3kk 3 pvä
 
Tervetuloa Elliina83 mukaan ja onnea kaksospojista! <3

Täällä Kreikassa ei seurailla kovin paljon "käyriä" eli en tiedä missä mennään, hehe. Meidän tytön 3 kk-lääkärissä pituutta oli 59 cm ja painoa 5035 gr. Painoa oli tullut 23 gr päivässä edellisestä visiitistä. Kuulemma ihan ok. :D

Meillä nukutaan vaihtelevasti päiväunia. Tyttö herää yleensä aamulla 7-8 maissa ja sitten aamusyötön jälkeen nukahtaa vielä yleensä vajaaksi tunniksi. Sen jälkeen sitten taas syödään ja leikitään; vähän aikaan sitterissä, sitten matolla, Manducassa... Aamupäivästä lähdetään lenkille tai kaupungille ja tyttö nukkuu vaunuissa sen 1,5-2 h. Iltapäiväunille meneminen on haasteellista, mutta kyllä hän yleensä vielä yhdet unet ottaa kolmen neljän maissa ja yöunille mennään 21-22. Oletteko muuten huomanneet, että vauvojen uni tosiaan kulkee 45 minuutin sykleissä? Ainakin meillä päiväunilta herätään melkein aina (paitsi ulkona) 45 min päästä nukahtamisesta ja sitten jos hyvin käy, onnistun vielä rauhoittelemaan tytön uuteen uneen. Yöt meillä mennään melkeinpä yhdellä herätyksellä enää, yleensä kolmen ja neljän välissä.

Meidän pieni ei tykkää yhtään olla masultaan ja kun koitetaan laittaa leikkimatolla tai sängyllä hänet mahalleen, alkaa kauhea huuto. :( Eli hän ei siis ole lähelläkään kääntymistä mihinkään suuntaan vielä! En oikein tiedä miten tuon mahallaan olon saisi mieluisammaksi. Vinkkejä kokeneemmilta??

Helleterveisin Kreetalta,
Vagabonda ja tyttö 3kk ja 8 pv
 
Moi kaikille!

Me käytiin poistun kans viime torstaina mittakontrollissa kun silloin 2kk neuvolassa painoa oli tullut vähänlaisesti. Nyt oli sitten mitat 63,2cm ja 6290g eli käyrät on tasottunut (y) Ensiviikolla on 3kk neuvola
Itse menen huomenna laitattaan hormonikierukan.

Meillä poika ei oikein viihdy lattialla... Vähän aikaa jaksaa jos on oikein mielenkiintosta kateltavaa mutta mieluimmin pötköttelee äitini ja isin sängyllä niin että joku on vieressä jutustelemassa :D Yrittää kääntyä massulleen mutta jää kyljelleen keikkumaan ja kellahtaa lopulta takas selälleen. Jos taas hänet laittaa massulleen niin ei viihdy vaan kääntää itsensä selälleen! Massullaan viihtyy oikeastaan vain äidin /iskän vatsan päällä :) Sitterissä on mielellään! Ääntelee kovasti ja ottaa kontaktia, tarttuu esineisiin ja nyrkki menee näppärästi suuhun. Kova on hymyilemään ja ihan pienenpieni naurahdus ollaan muutaman kerran saatu jo kuulla :love:
Soseet on suunnitelmissa meilläkin ottaa maisteluun sitten 4kk iässä. Tytölle samoin alotettiin tuossa iässä. Esikoispoika alkoi saada paksumpaa evästä jo 3kk ikäisenä kun ei pelkkä maito enää tuntunut nälkää pitävän...

Minä alan tulla jo hulluksi tuon talven kanssa. . :eek: Missä kesä!?!? Onneksi nyt säätiedotus lupasi vesisadetta huomiseksi ja perjantaiksi, jospa lähtis lumi kaikki. Viime vuonna järvi oli täysin sula toukokuun alkupäivinä (asutaan järven rannassa ) ja nyt siellä istuu naapurit tälläkin hetkellä tyytyväisinä pilkillä :cautious:
Huoh. . Kesää odotellessa! :ROFLMAO:

haasu ja papu 3kk
 
Eilen 3kk neuvola. Poika oli ottanu kunnon spurtin painon kanssa eli nyt 6050g ja 62,5cm (n. +900g kolmen viikon takaa). Eipähän enää tarvii stressata sitä ja toivotaan toki, että paino pysyis nyt paremmalla käyrällä. Sai ensimmäiset piikit, rotatehostetta ei annettu enkä oo varma annetaanko edes. Viime yönä nukkui piikkien vuoksi paremmin, ei heräilty parin tunnin välein niin ku viimesen kuukauden ajan on tehty.

Meillä nukkuu yleensä 1-1,5 tunnin päikkäreitä, mutta nyt otan kyllä tavoitteeksi saada poika nukkumaan taas kahden tunnin pätkiä että menis yötkin paremmin.
 
Hei!
Tervetuloa Elliina mukaan .

Meillä ukkeli on tänään tasan 3kk♡. Neuvolassa käytiin ja ekat rokotteet sai (rota-rokotteesta nyt eka annoksen myös). Saa nähä tuleeko kovin itkuiseksi. Nyt kyllä nukkuu. Painoa on jo 7.1kg ja pituutta 61,5cm. Tämmönen kunnon jässikkä♡. Terkkari sanoi, että todella jäntevä poika.
Vielä ei itekseen mahalleen käänny. Mutta eilen autoin kylkiasentoon, niin siitä sitten punnersi ittensä mahalleen. Kovin kauaa ei vielä viihdy mahalleen.
Ja vähän kuin Haasulla, että vauva ei kauaa viihdy lattialla. Mielellään sohvalla/sängyllä pötköttelee jos siinä on joku juttelemassa . Sitterissä kyllä meilläkin tykkää olla.

Meillä yöt on edelleen sillain, että vauva laittaa nukkuu n.klo 21 ja ekan kerran herää klo 1-2 syömään ja sitten klo 4. Ja yleensä neljän jälkeen on aika ähertämistä aamuun saakka. Vauva nukkuu, mutta välillä äännähtelee ja kiemurtelee ja piereskelee. Ite siinä ei pysty nukkumaan.
Niin, pissaako teillä vauvat öisin kun nukkuvat hyvin? Meillä on nyt kahtena yönä ollut vielä täysin kuiva vaippa klo 5...Eilen aamulla huolestuinkin kuivuudesta, että punnittin koko päivän pissamääriä. Neuvolasta sanoivat, että on ihan tyypillistä, että vauva ei pissaa jos nukkuu hyvin. Päivällä kyllä pissaa hyvin. Aina joku huoli.

Mukla, mulle myös laitettiin toissa viikolla kierukka ja oli sen jälkeen maha kipeä jonkun aikaa. Mulla oli myös pari päivää vuotoa ja sitten oli reilu viikko vuotamatta. Nyt sitten toissapäivänä alkoi runsas vuoto. Onneksi alkaa jo hiipumaan. Saa nähä alkaako vuotoja olemaan nyt tiheää. Huh.

Onko teillä muilla selkeä rytmi vauvalla jo päivissä? Meillä vauva nukkuu vähän miten sattuu päivän aikana. Välillä nukkuu n.7 tuntia päivän aikana yhteensä ja välillä 3-4 tuntia. Ainut mikä on jo mennyt rutiiniksi, niin yöunille meno klo 21.

Meillä vauva on kyllä kova juttelemaan. Silimiin tuijottaa ja jokeltaa vastavuoroisesti. On sitä ilo kuunnella ja katsella♡. Nyt ollaan myös ensimmäiset naurun heklatukset kuultu. Kyllä siinä sydän sulaa, kun vauvaa katselee♡.

Täälläkin on alkanut lumi sulamaan (vielä on pihalla paikoitellen isoja läjiä---saa nähä ehtiikö ennen juhannusta sulaa). Nyt on onneksi pihatiekin kuivunut ja hyvässä kunnossa, niin ollaan päästy kunnolla ulkoilemaan. Ei vielä kovin pitkiä lenkkejä olla tehty, mutta n.3 kilsan reissuja. Mulla on edelleen nivuset vielä ihan löysän oloiset. No, eiköhän ne vielä joskus oo kunnossa.

Soseiden aloituksesta olette keskustelleet. Mekin varmaan aloitellaan 4,5-5 kuukauden iässä. Nyt on vielä hyvin rintamaidolla kasvanut, ja jos kasvaa edelleen hyvin, niin mikäpäs kiire se on. Mutta en varmasti malta olla aloittamatta ennen 5 kuukauden ikää.

Mutta, nyt alan juomaan teen ihan rauhassa, kun vauva nukkuu.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Piikuliinu ja vauveli 3kk
 
Heippa kaikille ja kivaa viikonlopun alkua!

Olipas taas kiva lukea teidän kuulumisia viime päivinä. :)

Meilläkin oli tänään 3kk neuvola, molemmat pojat kasvavat hyvin. Poika A in vähän pienempi, 4820g ja 56cm, mutta puheliaampi: jokeltelee paljon, hymyilee ja katsoo kiinteästi silmiin. Poika B on vähän jäntevämpi, 5120g ja 59cm, ja motorisesti pidemmällä - esim. viihtyy pitkiä aikoja mahallaan ja välillä selällään ollessaan kiukuttelee kunnes pääsee mahalleen.

Saatiin tänään myös rokotukset, katsotaan millainen yö tulee. Viimeksi vauvelit oli rokotusten jälkeen unisia, sellainen kelpaisi taas hyvin niin kuin mylove93lla.!

Piikuliinu meilläkin yöt on aika säännöllisiä, sänkyyn mennään iltakasin pintaan ja siihen vielä imetys päälle, ja aamut alkaa seitsemän aikaan (paitsi tänään kun oli neuvola aamuysiltä niin tietty biologiset vauvaherätyskellot oli rikki ja me vedeltiin unia aamukasiin asti - tuli vähän hoppu!). Päivällä pojat nukkuu n 5 tuntia mutta vaihtelu on suurta ja rytmi vähän niin ja näin...

Soseet oli tänään neuvolassa aiheena, ja kuten haasulla, suositus oli aloitella jo 4 kk iässä. Esikoisella aloiteltiin 5kk iässä, kun neiti alkoi osoittaa kiinnostusta.ajattelin mennä samalla konseptilla nytkin - toistaiseksi mennään edelleen täysimetyksellä kun kasvua tulee sillä riittävästi.

Vagabonda taisit kirjoittaa tuolla toisessa ketjussa, että sun anoppi on saksalainen. Mitä kieltä / kieliä puhutte vauvalle/puolisosi kanssa? Ja oletko jo törmännyt saksalaisen lastenkasvatuksen erikoisuuksiin? Meillä on myös monikielinen perhe, siksi kysyn.

Rauhallista iltaa toivoo
Elliina ja mukelot 3,25 kk
 
Moikka!

Niin ja munki puolesta Elliina tosi paljon onnea kaksosista ja tervetuloa joukkoomme :)

Kierukan laitosta tosiaan nyt reilu viikko ja suoraan sanottuna en ole sen jälkeen tervettä päivää nähnyt.. On ollut erilaisia kipuiluja ja nyt alko sit verenvuoto kaupan päälle:mad: pitänee toivoa että tää tästä nyt helpottaa kun olisi niin huoleton ehkäisy.

Piikuliinu, meillä on vauvelit aikalailla saman kokoisia :)
Tää meidän pikkujäbä on myös jäntevä poika ja yrittää kovasti raukka jo istumaan kammeta.
Kovasti poika höpöttelee ja ottaa kontaktia ja seuraa ympäristöä.
Pikkuhiljaa viihtyy enemmän myös mahallaan.

Onneksi rokotuksista ei tullut oikeastaan mitään oireita(y) seuraavassa neuvolassa ei onneksi sitten tulekkaan mitään.

Nyt alkaa jo tässä väsy painamaan päivän touhujen jälkeen että palailen juttuihin joku toinen päivä.
Kivaa vkonloppua kaikille:)

Mukla ja yöunilla oleva poitsu ♡
 
Heippa! Tulin pikaseen kirjoittelemaan kuulumisia ennen nukkumaan menoa.

Rytmistä on keskusteltu täällä: meillä yöt menee mukavasti, poistu alkaa nukkumaan 21-22 aikaan ja herää syömään 4-5 aikaan. Sit nukkuu vielä hyvin vaihtelevasti 1-3 tuntia. Just nukkui toissayönä oikein maratooni unet, illalla 20 aikaan "hyytyi" , heräsi syömään 4 aikaan ja nukkui sitten vielä 8 asti (y) Päivät menee miten millonkin. Ei juurikaan asettunutta rytmiä ole. Vaunuissa ulkona saattaa nukkua jopa 5 tuntia kerralla.

3kk tuli torstaina täyteen ja sen kunniaksi ukkeli oppi kääntymään mahalleen :)

Hormonikierukka laitettiin viime keskiviikkona eli nyt muutaman päivän ollut. Seuraavana päivänä vielä pikkusen tiputteli asetuksen jäljiltä vuotoa mutta siihen loppui. En ollu kipee juurikaan, vähäsen jomotteli laiton jälkeen. Toivottavasti ei kipuja tulekaan ja mulla aikasemmin olleet kierukat on vieneet kuukautiset kokonaan pois, toivon sitä nytkin :)

Nyt on pakko lähtee nukkumaan! Meillä on 3kk neuvola keskiviikkona, koitan sen jälkeen ehtiä kirjoittelemaan kunnolla ja lukemaan ajatuksella muidenkin tekstit. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Hyvää maanantaihuomenta! Täällä viikko valkenee pilvisenä, mutta viikonloppuna oli jo hellettä ja käytiin jopa rannalla. Itse en uskaltanut vielä uimaan, kun olen vähän vilukissa... Ja varmaan tissitkin olisivat olleet vastahakoisia pulahtamaan vielä aika viileään veteen!

Elliina83 me tosiaan asutaan Kreikassa ja anoppi on saksalainen. Minä puhun vauvalle suomea, mieheni kreikkaa ja isoäiti saksaa. :D Aika sekamelska siis. Kotikielenä meillä on vielä ainakin englanti eli saa nähdä kuinka sekaisin tuo meidän pieni sitten on, kun puhetta alkaa tulla. Olen tosi iloinen saksalaisesta anopista sillä kreikkalaisten mummien kanssa voisi tulla enemmän yhteentörmäyksiä kasvatukseen ja muuhunkin liittyen. Eli meillä on täällä hyvä kombo kaikkea. :)

Olen koittanut nyt päivittäin antaa tytölle enemmän "lattia-aikaa" ja nyt masullaan olokin alkaa olla vähän mieluisampaa. Masultaan hän helposti kellahtaa kyljelleen mutta muuten kääntyily on vielä kovin vaikeaa. Käytin masullaan olemisessa apuna niskatyynyä, jonka laitoin tytön rinnan alle. Se auttoi alkuun ja nyt pärjätään jo ilman!

Täällä ei ole vielä puhuttu soseiden aloittamisesta. Kerron sitten myöhemmin mitä täällä suositellaan!

- Vagabonda ja tytteli 3,5 kk
 
Vihdoin on kesän merkit ilmassa! Pääskyset tekevät pesää, peltohommat käynnissä ja pihakoivuissa näkyy vihreää. Ihanaa!

Pikkuihmisen vointi on parantunut mitä kauemmin olen pysytellyt ruokapahiksista erossa. Puklailu on vähentynyt ja köllöttelykin sujui paremmin, kun eväät eivät ole jatkuvasti nousemassa ylös. Kyljelleen kääntyy, muttei pääse ympäri.

Minä olen niin tottunut ajattelemaan lapsentahtisuuden vinkkelistä vauvan ruoka-asioita, että tuskinpa tälläkään kertaa soseisiin, velleihin tms kosketaan. Kiinteät aloitellaan sormiruokaillen sitten, kun ekan kerran nappaa ruokaa suuhunsa minun lautaselta. Helpommalla pääsee kaikki ja pienen motoriikka kehittyy samalla. Sotkuista sormiruokailu toki alkuun on, mutta onneksi on koirasiivouspalvelu olemassa ja pitkässä juoksussa sotku on kohtuullisuuden rajoissa. Minusta on ollut mukavaa kun kaikki voivat syödä samaan aikaan ja samaa ruokaa. :)
 
Hei

Soseet ei ole vielä täällä mietinnässä kun ikää vielä alle 3kk:tta. Ajattelin alkaa kokeileen vellit tuossa 3-4kk:sen välissä jos ei tarvitsisi yöllä leikkiä tuon sakeuttajan kanssa.Muuten suositusten mukaan kiinteitä varmaan aletaan maistellen 4kk iässä.
Meillä mennyt yöt ihan mahottomiksi..ähinää ja puhinaa koko yö.Ei tunnu ilmaa olevan vaan levoton nukkuja joka sätkii ja ähisee.On kapalossa kun ei muuten pysy kädet aisoissa vaan mätkisi itseään 20min välein. Toivottavasti menee ohi tämäkin vaihe kun en ole saanut nukkua viimeiseen 2 viikkoon 1-3h pätkissä :sleep::sleep:

Tänään käyty pään ultrassa ja onneksi aivoissa ei ole mitään huomautettavaa ja lastenlääkäri laittaa lausuntoa sitten kuvien perusteella aukileista (eivät olleet lähteneet ainakaan vielä luutumaan)(y). Poika sai hoitajalta tarran kun oli niin hyväkäytöksinen nuori mies :love::D
Huomenna meno fysioon jossa saadaan käsittely ohjeet tuon jäykistelyn takia :rolleyes:.Joskos nyt alkaisi loppumaan tää sairaalassa ravaaminen :unsure:.

Vuohenkello hyvä,että siellä menee paremmin (y)
Vagabonda teillä oikein kunnon kieli sekamelska siellä.:)
Mukla toivottavasti voit jo paremmin ja kierukka ei aiheuta enään ongelmia :unsure:

Täällä ei käännytä vielä suuntaan eikä toiseen selällään kyllä viihdytään niin kuin mahallaankin. Päätä pitää pystyssä mahallaan ollessa jo pitkänkin aikaa.

Aurinkoista päivää
Jäykistelevä vispilä noin 2.5kk (11 viikkoa):p:D
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Aurinkoista iltaa.

Täälläkin ollut vähän kesäisempää mutta kauhean kova ja kylmä tuuli olleet riesana niin saanut olla edelleen vaatetta ulkona päällä ja pipot visusti päässä..Että kesää ootellessa..vielä on myös lunta paikkapaikoin ja ensi viikolla alkaa kesäkuu:eek: tilauksessa siis lämpimämpää (y)

Maria, ei ole olo sen kummempi:( edelleen vuotoa esiintyy ja menkkamaista kipua..tosi rasittavaa ja en kyllä todella aio näitä oloja kuukausi tolkulla kärsimään että jos ei hyvänsään aikana lopu niin otatan pois. Vielä kuitenkin annan armoa ja toivon että suunta parempaan alkais..

Meillä alkanut rytmi aika hyvin löytymään. Aamulla pikkumies nukahtaa ekat unet vaunuissa ja samalla 3 ja 4 vuotiaat pääsee ulkoilemaan.
Sit tullaan sisälle. Vähän leikkiä ja lounaan syönnit. Sen jälkeen päikkäreille kaikki yhdessä ja sit välppärit, leikkiä ja pikkumies nukahtaa rinnalla unet tai sängyssä. Sitten ruoanlaittoa ja syödään päivällinen jonka jälkeen mennään ulos koko perheen voimin ja poitsu nukkuu vimpat unet vaunuissa. Sitten sisälle iltahommelit ja yöunille ysin aikaan.
Näin meillä nuo päivät sujuu.
Yöt mennee välillä parilla syötöllä ja välillä sitten on levottomampi ja tuntuu että tissi pitää olla koko ajan suussa..:whistle: ja on meilläkin välillä tuota ähinää ja puhinaa ja tuntuu että pyörii levottomasti koko yön. Taitaa liittyä tuohon kehitykseen kun uusia juttuja tulee päivittäin.
Nyt on aika hyvin kädet löytyneet ja osaa hienosti leluihin tarttua ja vie suuhun.
Ihana hymysuu tää pikku pallero on:)

Olen myös huomannut että "kärsin" kroonisesta vauvakuumeesta :D nytkin haikeana katsellut raskauskuviani ja ajatellut vähän surumielisenä että jos tää nyt sitten oli meidän vimppa vaavi.
Raskaus ajat ovat minulla sujuneet ihan kivasti ja olen aina nauttinut pyöreästä vauvamasusta niin hyvämieli niistä jäänyt. Ja onhan se aina jokainen raskaus ollut uniikkia aikaa.

Tuntuu hullulta kuinka tääkin vauva kasvaa niin nopeeta tahtia ja uusia juttuja oppii koko ajan..Aika valitettavasti mennee kauheata kyytiä eteenpäin. Sit ku on noita isompia lapsiakin niin totisesti huomaa että se on vain pieni hetki kun nämä lapsoset ovat vauvoja..

Ihana kuulla haasu että sinulla kierukka ei ole tuonut isompaa kipuilua eikä suurempia vuotoja. Olet kyllä onnellisessa asemassa siinä kun mulla on ollut ihan päinvastoin. Tää on mulle eka kierukka ikinä ja on sitten vaikea itellä sanoa mikä tässä on normaalia ja mikä ei..kun vaan normi olotila olis jo pikkuhiljaa..

Vuohenkello, tosi mukava että teillä pikkuihminen voi paremmin ja sinä osaat hienosti välttää ne ruoka aineet mistä voisi tulla pienellä kipua.
Toivottavasti jatkossa sujuu yhtä kivasti(y)

Vagabondan juttuja on niin hauska lukea kun siellä on eri kulttuurien sekamelska :D ja muikeeta kun siellä saa jo nautiskella lämmöstä:love:

Jeps, nyt läksin tästä iltapalan syöntiin ja palailen taas juttuun kun sopiva aika löytyy.
P.s täällä paistaa tällä hetkellä ilta-aurinko tosi kauniisti:) toivottavasti huomenna olisi jo lämmintä(y)

Mukla ja pikkumies
 
Mukla toivottavasti sullakin alkais helpottaa sen kierukan kanssa! Mulla tosiaan jo ennenkin ollu toi Mirena ja aina on ollu hyvä. Harmi jos ei sulle passaa :(
Ja mulla taitaa olla kans tuota "kroonista" vauvakuumetta! :D Vaikka en erityisemmin nauti raskaana olemisesta niin olen jo mietiskelly että olishan kiva jos vielä yhen tyttären saisi! Mulla nyt siis 2 poikaa ja 1 tyttö. Mutta kyllä taitaa meidän lapsiluku olla nyt täynä. Tai jos vielä päätettäis lisääntyä niin pitäisi varmaan taloa laajentaa kun huoneet loppuu kesken :LOL:

Maria tosi kiva kuulla että vauvalla on asiat kunnossa :love: Meidän neuvolatäti liimailee aina neuvolakorttiin tarroja ja oon yrittäny sanoa että anna mukaan jotta saadaan ite liimata kotona johonkin kun kuka niitä sieltä kortista kattelee :LOL: Mut aina se vaan silti lätkii ne sinne ...

3kk neuvola käytiin viimeviikolla ja poika kasvaa hyvin. Painoa nyt 6625g ja pituutta 64,2cm. Pissattiin neuvolatädin päälle :p :ROFLMAO: Toinen satsi Rota litkua saatiin ja pistettiin piikit, saatiin onneksi huippuhienot laastarit lohdutukseksi kun pistäminen kiukutti poikaa ihan tosissaan! Kotona illalla ennen yöunille menoa poitsu oli tosi itkuinen ja lämmin joten annoin Panadolia ja yö nukuttiin hyvin (y)
Yöt on muutenkin menneet meillä edelleen parempaan suuntaan kun kokoajan on ollut hyvä nukkuja, niin nyt vedetään parhaimmillaan jo 9 tuntia kerralla. Nukkumaan asettuu tosi hyvin omaan sänkyyn siinä 21-22, aamuyöllä saattaa pari kertaa kitistä mutta tutilla rauhoittuu ja herää syömään 6 korvilla.

Poika oli viikonloppuna kokonaisen päivän mummolassa hoidossa kun me isompien lasten kanssa käytiin pikku reissu tekemässä. Hyvin oli pärjätty :)

Nyt ollaan saatu jo ihan kunnolla poika nauramaan, kutittelemalla ja isosisko 1,7v pärryyttää suullaan vauvan mahaa! Sitten kaikkia naurattaa :love: Pojalla tuntuu olevan ihan mahottomasti menohaluja kun näyttää että masullaan ollessaan lähtee kohta ryömimään ja koittaa sylissä vääntää itseään istulleen. Kun hänet nostaa pystyasentoon niin jalat vispaa vimmatusti kuin olis juoksemaan lähdössä :ROFLMAO:

Tämmöistä meillä! :) Mukavaa uutta viikkoa taas kaikille ja toivotaan lämpeneviä säitä!

haasu ja papu 3kk
 
Haasu,hyvin on kasvanut teilläkin vauveli ja hyvä että muutenkin kaikki ok.:)
Nyt on vkonlopun aikana vuoto ollut niukempaa mutta en uskalla vielä huokaista. Toivon kyllä kovasti että tää nyt helpottaisi. Harmittaa jos ei passaa ku olisi niin huoleton.

Meillä pikkumies alkanut hienosti kääntyilemään ja nauraa kikattaa :D
Lelut pysyy jo hyvin kädessä ja osaa suuhun ne viiä.
Nyt on yötkin menneet paremmin(y)

Täällä ollu edelleen tosi kylmää:( yksi päivä oli viime viikolla lämmin. Että olisi kyllä ihana jos sitä lämpöä saatais..

Tää oli nyt tämmönen pika kirjoitus:) tulen takas paremmalla aikaa.

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille ja käykäähän päivittämässä kuulumisia kun ehditte :love:

Kesää kaivaten; mukla ja vaunuissa tuhiseva pikkumies :ROFLMAO:
 
Heippa ja hyvää maanantaita! Olin just tulemassa tänne huhuilemaan kaikkien kuulumisia kun haasu ja Mukla olivatkin ehtineet jo käydä päivittämässä.

Aika mahtavia yöunia haasun pieni vetelee! Viime viikolla yhtenä yönä meidän tyttö vetäs 8 h, mutta heräilin itse parin tunnin välein. :D Näyttää kuitenkin siltä, että yöunet ovat pidentymässä ja päiväunet lyhentymässä.

Meillähän tuli rota-rokotteen ensimmäisestä annoksesta aika hurjia sivuvaikutuksia jopa kahdeksi viikoksi ja arvottiinkin tuossa vielä aiemmin ottaako vai eikö toista ja kolmatta satsia. Nyt kuitenkin päädyttiin ne ottamaan eli toinen annos annettaneen ensi viikolla. (Täällä rokotteet pitää ostaa itse.) Toivotaan nyt, että toisen annoksen sivuvaikutukset eivät ole niin pahoja nyt, kun tytön masu tuntuu olevan paremmassa kuosissa.

Mitäs Boomkaa:lle kuuluu? Et ole piiitkään aikaan kirjoitellut. :D (No panic, mutta olisi kiva lukea kuulumisia!)

- Vagabonda ja tytsy 3 kk 3 vkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Moikka!

Olipa mukava käydä lukemassa teijän kuulumisia!
Haasun vauva nukkuu kyllä mahtavia yöunia. Meillä on ollut nyt muutama yö levottomampaa. Mutta luulen sen johtuvan siitä, että vauvelilla ei oo 7 päivään maha toiminut. Ilmoja rupsuttelee ja ähisee yöt. Ja haisee ihan älytön. Meillä on tytöillä ollut myös vauvana pitkiä kakkavälejä, mutta en muista, että vaivasko heitä se. No, jospa pian purkautuis viikon satsi .

Meillä on nyt muutaman kerran vauva pyörähtänyt selältä vatsalleen. Aikamoista ähinää pitää ku kääntyy ja isot sisarukset on ihan mielissään. Odottavat jo, että millon vauva lähtee liikkeelle . Toivottavasti ei vielä vähään aikaa, ku ehtii myöhemminkin.

Mukla, mulla on tuo kierukka nyt kyllä tuottanut harmaita hiuksia. Oon nyt 13 päivää vuotanut...välillä enemmän ja välillä vähemmän. Hermoon meinaa ottaa tämmönen, mutta eiköhän se vielä ala toimimaan niin kuin kuuluu. I hope so!
Mun ystävälle laitettiin tammikuussa kierukka, niin oli nyt saanut ärhäkän kohtutulehduksen siitä ja se oli poistettu. Onneksi antibiootit nopeasti kohensi hänen olonsa. Että kyllä tämän kans saa ihan huolella olla.

On se mahtavaa, ku lapsilla loppuu lauantaina koulu ja pääsevät ansaitulle lomalle. Ei vaan tunnu kovin kesältä, kun tänäänkin lunta/räntää on satanut niin, että maa on valkeana. Toivottavasti saatais edessään nauttia lämmöstä tänä kesänä. Taidan olla vähän kade Vagabondalle kun saat siellä auringosta nauttia!

Minäkin oon miettinyt, että mitä Boomkaalle kuuluu. Toivottavasti ehdit jossakin näissä käydä kuulumisia kirjoittelemassa.

Oletteko tekemässä kesäloma-reissuja kesän aikana? Me aiotaan jossakin välissä käydä lomailemassa, mutta ei vielä olla päätetty, että lähtäänkö etelään vaiko pohjoiseen. Norjassa haluttas käydä, mutta on sinnekin matkaa. No, pitää miettiä vielä, että millaisen matkan päähän lähtään vauvan kanssa reissaamaan.

Ai niin, meille ei tullut rokotteista juuri mitää oireilua. Hiukan oli vauvalla reidet kipeinä, kun potkiskeli, niin parahti aina itkemään. Panadolia annoin kertaalleen. Pneumokokki - rokotteesta tuli reiteen tosi iso ja kuumottava patti, mutta hävisi viikossa. Pneumokokille se on tyypillinen reaktio. Niin, en kyllä tiiä johtuuko rotasta nyt tämä vauvan kakkaamattomuus...joillakihan se tekee ripulia ja joillakin 'ummetusta'. Tiiäppä sitten mistä johtuu.

Mutta, nyt alan pölyjen pyyhintään, ku vauva alkoi nukkumaan. Ennen päiväunia imuroin, ku vauva niin rakastaa imurinääntä.
Täällä muuten nauraa räklätetään jo päivittäin useita kertoja. Vauvasta kaikkein hauskinta on ku mulla alkaa yskittään.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

-Piikuliinu ja vauveli (melkein)3,5kk
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Piikuliinu, mulla tulee tänään kk kierukan laitosta ja viimeiset kolme viikkoa on vuotanut..hohhhoijaa..:(
Nyt on kuitenkin muutaman päivän vuoto ollut niukempaa ja vaaleampaa, että pieni toivonkipinä on parempaan. En silti pessimistinä uskalla vielä huokaista.
Mie olen myös kuullut että jollekkin on tullut kierukan laiton jälkeen kohtutulehdus, toivottavasti sitä ei tulis enään tähän kaupan päälle!
Toivon meidän molempien puolesta että vuodot loppuisi :)

Täällä palstalla on ollut hieman hiljaisempaa. Kaikilla on tietysti kädet täynnä ja varmaan alkaa lastenhoidon lisäksi ulkona hommelit kesän tullen..tai täällä ei voi vieläkään kesästä puhua. Tänäkin aamuna lunta satanut myös meidän seudulla ja sai olla tosi paljon vaatetta ulkoilessa.
Tuuli on sika kylmä ja huomenna on jo kesäkuu..

Minusta on myös ihanaa että koululaiset pääsee kohta kesälomalle. He ovat todellakin sen ansainneet :)
Meillä neiti ehtii viikon lomailla ja lähtee sen jälkeen rippileirille.
Meidän pikkuväki on myös innoissaan kun isommat lapset on kotona niin on enempi seuraa ja erilailla touhuja. Kovasti kyllä leikittävät tätä pikkuveljeään ja ovat iloisia kun vauva osaa jo leluja pitää kädessä.
Mahtava homma kun vauvan kehitystä kaikki perheenjäsenet seuraavat ja yhdessä riemuitaan uusista saavutuksista :D

Minun miehellä alkaa kesäloma heinäkuun puolenvälin tienoilla ja käydään etelä suomessa mutka. Ajatuksena kattella asuntoja siellä kun muutto oletettavasti syksyllä sinne suuntaan.
Ja käytetään lapsia samalla varmastikkin jossain huvipuistossa.
Mitään ihmeempiä suunnitelmia ei ole ja sekin riittää että saadaan olla yhdessä kiireettömästi.

Nyt alan nauttimaan päiväkahveen ku pikkunen nukuskelee.
Mukla
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Kierukan kanssa tuskaileville toivon pikaista helpotusta! Meillä ehkäisyksi valikoitui lopulta sterilisaatio.

Kesälomasuunnitelmat ovat vielä auki, mutta joku reissu tehdään jonnekin kun rehunteko on ohi. Tämä kevät on kyllä ollut niin tuskaisen kylmä, että kaikki peltohommat on myöhässä ja nyt jännitetään tuleeko vielä hallatuhojakin bonarina. Tänään tuli räntää ja rakeita taivaalta!:whistle: Saa siis nähdä milloin sitä rehua oikein päästään tekemään.:ROFLMAO:

Kakka ei täälläkään ole turhan usein vieraana. Reilu viikko saattaa vierähtää välillä ja seurauksena on reilusti piereskelyä ja pulauttelua...

3kk neuvolassa mitat 62cm ja 6100g. Rokotteet tuikattiin reisiin ja rota koitettiin saada masuun, mutta siitä taisi perille mennä vain pieni murto-osa. Selältä vatsalleen kääntyminen alkoi sujua muutama päivä sitten ja ääntelyä tulee kivasti. Peilin edessä varsinkin innostutaan hymyilemään ja höpöttelemään. Kiljahtelu on uusin juttu. Lisäksi pikkuihminen on alkanut kutiamaan. :D

Lämpöisempiä kesäkuun päiviä toivotellen Vuohenkello ja pikkuihminen päivää vaille 3kk
 
Hyvää iltaa Kreetalta! Mites kaikilla on viikko sujunut?
Meidän typy täytti pari päivää sitten 4kk ja tänään käytiin lääkärillä tsekkaamassa, että kaikki on kunnossa. Pituutta on nyt 62 cm ja painoa 5660 gr eli ihan hyvää tahtia on tyttö kasvanut. Meillä mennään osittaisimetyksellä eli käytännössä annamme illalla 90-120 ml korviketta. Täällä alkaa olla niin kuuma, että imetystä on ollut pakko tehostaa ja nyt tuntuukin, että ollaan jatkuvasti syömässä. Toisaalta sitten taas yöt ovat sujuneet tämän viikon ilman herätyksiä! Tyttö menee nukkumaan yhdeksän maissa ja heräilee yleensä kuudelta. Sitten syödään ja nukutaan vielä reilun tunnin verran. Olen kaikin puolin erittäin tyytyväinen tähän rytmiin! :D ( Ja saa nähdä kuinka kauan sitä kestää...)

Kivoja kesäpäiviä ja -reissuja kaikille toivottavat,
Vagabonda ja unikeko 4kk ja 2 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa

Yhteistyössä