Helmikuun helmet 2017

Pikaisesti kuulumisia lukasemassa. Kiva kuulla ettei olla ainoat kitinän ja marinan rintamalta vyöhyketerapiassa nyt käyty vauvan kanssa. Propiootti baby aloitettu ja d vit. Suihke mitä saa luontaistuotekaupasta. Vyöhyketerapeutti suositteli.

On joo haastetta kun on yksi 19v joka valmistunee keväällä. Vaatii muuten edelleen äidin huomiota. Sitten tänä vuonna täyttää 17v. Opiskelut vaatii vielä äidin huomiota. 13V teinivaihe alkanut.. *huokaus* 11v adhd tuo omat haasteensa ja tämä mun muru kohta 8v.. Yrittää sopeutua ettei äiti ehdi niin paljoa..
Paremmalla ajalla.. Jaksuja kaikille!

Theran ja neiti 5 viikoa
Piti etsimällä etsiskellä mistä löydän sut ja miten jakselet --> Isosti ONnEA pienokaisesta!!! :love::love::love:
 
Voihan mutakelien onni ja autuus! Kolme vanhinta nauttivat lumien sulamisesta ja sisälle kulkeutuu hiekkaa aivanjärkyttävä määrä. Koirat tietysti kuskaavat myös samaa tavaraa ja tuntuu että jatkuvasti saisi olla siivoamassa! Onneksi kohta saa laittaa talvikamat varastoon ja itsekin pääsee pudottamaan sormet multaan. Pihan laittamista on edessä, kyllästymiseen asti. ;)

Pikkuihmistä vaivaa masu ja ilma. Ensin epäilin refluksia ja Gaviscon on kyllä auttanut hiukan, mutta tällä hetkellä oletan syyn löytyvän imuotteesta. Huulijänne on tiukahko ja ylähuuli ei tahdo asettua oikein rinnalla. Kun ote falskaa, ilmaa pääsee masuun ja puklujen, nousujen ja kipristelyn kierre huutoineen on valmis. Jos syy on huulijänteessä, pitäisi asian onneksi olla helposti korjattavissa pienellä toimenpiteellä.

Jokainen lapsi opettaa uutta. Tietyt perusrutiinit toki tulevat selkäytimestä kun ei ole ensimmäinen vauva, mutta kahta samanlaista ei ole. Alkuun tulee ahaa-elämys siitä miten pitkä matka edellisen lapsen kanssa on jo menty, sillä sitovuus on kuitenkin toisenlaista pienen vauvan kanssa. Minusta on ollut ihanaa käydä postilaatikolla yksin nyt kun tämä nuorimmainen on syntynyt. Sen muutaman kerran kun olen pystynyt poistumaan ovesta ja joku muu on hoitanut lapset; voi pojat millaista luksusta! Mutta tähän on kasvanut päivä ja lapsi kerrallaan. Vaikka oikeaan aikuisen ikään olin ehtinyt ennen esikoista, suurin kasvu on tapahtunut lasten myötä. Ja varsinkin erinäiset diagnoosit joita näillä kullanmuruilla on, ovat pakottaneet laittamaan valtaosan sellaisista asioiden kuuluu olla näin - jutuista aivan uuteen järjestykseen. Kasvaminen jatkuu edelleen ja edessä on vielä useita vuosia uhmaa ja murrosikäisiä. :ROFLMAO:

Aurinkoista sunnuntaita toivotellen Vuohenkello ja pikkuihminen 3,5vk
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja Boomkaa
Joo, onhan tämä välillä aikamoista hulabaloota. Välillä tuntuu, ettei mikään onnistu, on hirveetä säätämistä ja kaikki vaan nahisee keskenään. Toisinaan sitten menee tosi hyvin ja sujuvasti; lapset osaa yllättää iloisesti :)

Mukla, just tuollaista säätöä meilläkin on pihalle lähtö. Ja siinä vaiheessa kun olisit itse valmis siirtymään ulos vauvan kanssa, niin jollakin on kakat vaipassa/vessahätä ja taas pitää aloittaa alusta :rolleyes:
Meidän perheessä vauvan lisäksi löytyy parin viikon päästä 2v.poika, 5,5v. isosisko sekä tuo esimurrosikäinen 10v.poika. Meillä myös kaikki auttaa kotitöissä iän ja taitojen mukaan. Esim. pyykit viikkaan kodinhoitohuoneen pöydälle, josta jokainen vie omansa kaappiin. Tiskarin tyhjennys, pöydän kattaminen, postin hakeminen, roskien vieminen, koirien harjaus, omien huoneiden siivous, jne. on sellaisia missä auttavat. Usein joutuu itse tekemään uudelleen/paikkaamaan esim. imuroinnin jälkeen, mutta musta onkin pääasia, että ottavat reippaasti osaa kotiaskareihin :)

Vagabonda, hatun nosto itsellesi sinne ulkomaille! Vaatii paljon, että perustaa perheen sinne ja pärjäät noin hyvin erilaisessa kulttuurissa (y) Ja mukavaa matkaa teille kun lähdette tänne päin, joko on matkapäivä tiedossa?

Theran, sulla on kyllä kans iso homma lasten kanssa. Pikkulasten asiat selviää yleensä aika pienellä sovittelulla, mutta isompien kanssa onkin jo ihan eri kuviot kun on kyseessä opiskelu yms. asiat.

Vuohenkello, komppaan sua tuossa, että on huippua päästä yksin sinne postilaatikolle :LOL: Välillä viivyttelen postilaatikolla, pistän silmät kiinni ja nautin vaan tuulen tuiverruksesta ja raikkaasta ilmasta (sen muutaman sekunnin), ennen kuin hipsin takaisin sisälle ;)

Tänään olisi iltapäivällä vauvan 1kk neuvola. Pitää käydä myöhemmin päivittämässä kuulumisia.

Täällä alkoi juuri hirmuinen lumimyräkkä, ei keväästä enää tietoakaan :eek: Mukavaa alkanutta viikkoa vauvoille sekä mammoille, käykäähän laittamassa kuulumisia!:love:

BoomKaa ja vauveli pian 4viikkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Hatunnosto kaikille mammoille täällä. Olipa teillä sitten yksi tai useampi lapsi:)
Muistan hyvin kuinka raskasta oli välillä sen yhden ja ainokaisen kanssa kun ei ollut vielä mitään kokemusta vauvan hoidosta tai vanhemmuuden tuomasta vastuusta ja ihan kaikesta muutoksesta mitä vauva toi mukanaan. Ja allekirjoitan myös tuon että yksi päivä ja yksi lapsi kerrallaan. Jos yhtä äkkiä laitettas näin monta lasta hoidettavaksi niin hukassahan sitä olisi mutta kun tähän on pikkuhiljaa perhe kasvanut niin sitä on samaa tahtia itsekkin kasvanut ja kehittynyt. Ja kyllä kasvua tapahtuu koko ajan lisää.
Meillä tähän poppooseen kuuluu vielä kolme lasta miehen edellisestä liitosta että ollaan tämmönen sekalainen seurakunta. On sinun, minun ja yhteiset lapset:p ja ikähaarukka on 20-6vk:D että monenlaista ikää ja persoonaa mahtuu saman katon alle.

Vagabonda, todellakin olet rohkea nainen kun olet uskaltanut muuttaa niin kauas ja perustanut siellä perheen. Ei tuohonkaan kaikki pystyis(y)
On mielestäni kiintoisaa lukea kun kerrot elämästä ja eri tavoista mitä sinne kulttuuriin kuuluu.

Voimia ja jaksamista myös teille muille jotka pyörittävät arkea. Onhan se välillä aikamoista organisoimista että homma toimii ja mitä enempi on lapsia nii sitä mielenkiintoisempaa se pyöritys välillä on:rolleyes:

Me käytiin vkonloppuna reissussa. Tehtiin eka reissu mummolaan ja kaksi tuntia oli ajomatkaa. Jännitin etukäteen miten tuo pieni mies viihtyy autossa kun niin vähän kuletettu missään ja tahto pikku matkalla jo huutaa kuin leijona mutta hänpä yllätti ja nukkui kuin tukki matkat:love:
Mummolassakin oli rauhallinen ja jopa yöt nukkui kiitettävän hyvin että oli mukava reissu senki puolesta.

Eilen illalla oli kauhea myrsky mutta yön aikana se loppui. Aamulla hetken paistoi aurinko mutta niin se meni pilvien taakse ja nyt sataa jo lunta..
Voi kun nuo lumet jo sulais ja alkais kunnolla kevät tulemaan.
Kuinkahan keväistä eteläisessä Suomessa jo on?

Mitähän piinamiinalle, tezalle ja muille aikaisemmin ahkerasti kuulumisiaan kirjoittaneille kuuluu?
Taitaa kaikilla olla aika kiirettä pienien ja isompien kanssa:D

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille:love:
Mukla ja poitsu reilu 6vk♡
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Minäkin oon pohtinut, että mitä muille helmikuisten mammoille mahtaa kuulua. Toivottavasti löytävät tämän ketjun, olisi kiva kuulla vauvakuulumisia ihan vain lyhyestikin :love:

Eilen oli meidän poitsun 1kk neuvola. Neuvolan terkka oli mokannut meidän ajanvarauksen ja unohtanut kirjata sen koneelle, joten oli ottanut toisia aikoja iltapäivän täyteen. Jouduin sitten odottamaan vauvan kanssa tunnin kun otti muita asiakkaita ensin vastaan o_O
Vauvalla oli kuitenkin kaikki hienosti. Painoa on tullut kolmessa viikossa 1030g lisää ja pituutta syntymästä 4,8cm eli ei tarvitse olla huolissaan syökö tarpeeksi :LOL: Vaatteetkin alkaa olla jo 62cm. Mihin se mun pieni vastasyntynyt vauva on oikein kadonnut?!:X3:
Lääkäri ehti myös nopsaan vilkaisemaan vauvan. Kaikki hyvin ja vauva on jäntevä ja touhukas.
Seuraavan kerran neuvola olisi vapun jälkeen. Siellä saa rota-rokotteen ekan annoksen.

Huomasin muuten, että meilläkin vauvalla alkanut tulemaan tuota itkuisuutta ja kätinää aina kun ei massu toimi. Vauva ilmaisee masuvaivat haluamalla tissille ja siinä ollessa repii ja itkee massuaan. Mutta heti kun ilma poistuu, niin syö tyytyväisenä ja jatkaa unia. Röyhtäykset on edelleen tiukassa eikä millään malttaisi kesken tissittelyn röyhtäistä vaan hermostuu, jos koitan siinä välillä nostaa olkaa vasten :rolleyes: Nännit on olleet kovilla, kun iltaisin pitäisi olla monta tuntia putkeen tissillä. Onneksi nämä on näitä ohimeneviä tiheänimun kausia ja helpottaa ajan myötä.

Meninkin innostumaan loppuneestä jälkivuodosta. Oli siis jo monta päivää vuotamatta, niin eilen illalla tippasi uudelleen..Noh, kyllä se siitä joskus loppuu ihan kokonaan :devil:
Siihen liittyen aattelinkin udella, että joko ootte ehtineet aloittaa seksin harrastamisen? Mä oon jotenkin ihan unohtanut koko miehen olemassaolon, kun vauva on minussa niin tiukasti kiinni. Lisäksi vauva nukkuu yöt meidän välissä omassa makuupussissaan. Ja kun vihdoin illalla pääsee rauhoittuun lasten mentyä nukkumaan, niin simahdan kyllä itsekin aivan yhtä nopeasti jopa sinne olkkarin sohvalle :D

Kiva, että minireissu sujui hyvin Muklan poppoolla. Piristää kummasti kun saa käydä vaihtamassa maisemaa ;)

Meidän vauva joutuu hieman pakosti tottumaan tuohon autossa olemiseen, kun pojan treenipaikkaan on tosiaan tunnin ajomatka ja treenit kaksi kertaa viikossa. Vaikka täällä maaseudulla on mukavan väljää asua, niin sitten onkin pitkät välimatkat joka paikkaan ja auto välttämätön.
Suunniteltiin myös pientä lomareissua kesäkuun alkuun. Jos lähdettäisiin käymään vaikka laivalla tms. Tulisi vähän vaihtelua arkeen ja lapsillekin kivaa puuhaa kesäloman kunniaksi :) Miehen keäloma alkaa vasta heinäkuun puolessavälissä, mutta pitäisi kesäkuun alussa isyyslomaa.

Nyt siivoamaan aamupalan jälkiä, poika vissiin kippasi maitomukin nurin pöydälle :rolleyes:

BoomKaa ja vauveli 4 viikkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Hei taas

Täällä alkaa arki hiljalleen asettumaan. Hatun nosto teille jotka pyöritätte huushollia jossa useampi lapsi :p

Täällä alkaa jälkivuoto veteleen viimeisiä (kai/toivottavasti) niin onpa tuo seksikin tullut mieleen vaikka ei tosiaankaan ole vielä isompia haluja :whistle:.

Nyt on huomannut tämän ensimmäisen kanssa että kuinka paljon tulee vauvan hoito-ohjeita ja kuinka hoito tavat ovat muuttuneet sitten 70 ja 80 luvun :alien:. Anoppini ja äitini ovat sitä mieltä että ole kasvattamassa mammanpoikaa..ei nyt vauvaa saa syliin nukuttaa tai viereen ottaa nukkumaan. Ja huuto kasvattaa vain luonnetta ja väsyttääpä itsensä uneen huutamalla o_O siis poikani on 3 viikkoa ei 3kk:tta :devil::devil::devil:

Viimeksi anoppilassa anoppi meinasi, että olen jo opettanut pojan lellityksi kun nukkuu vain syliin..ei ollut mitään tekemistä sillä että paikka oli pojalle outo (uudet äänet ja ihmiset).Niin mikä tutumpi ja turvallisempi paikka uudessa ympäristössä kuin äidin syli :X3:

No nyt taas kutsu käy

Pikku toukka 3vko ja 1pv
 
Meillä oli pojan lääkärineuvola maanantaina (ikää siis silloin 6vko5pv). Ensin terkkari otti mittoja (4520g, 57,4cm) ja sitten lääkäri tutki ja siinä vasta hermot meni. :D Kaikki oli kunnossa vaikkakin vasen lonkka vielä napsuu. Ens maanantaina meillä on keskussairaalassa lonkan ultra ja vielä poliaika niin katsotaan tilannetta. Meillä siis todettiin lonkkaluksaatio kotiinlähtötarkastuksessa silloin.

Me ollaan jouduttu anoppilaan evakkoon kylppärin remppaa ja on aika tuttua myös tuo neuvojen antaminen vähän joka asiaan. Tekis mieli vaan sanoa, että mä tän pojan kans vietän 24/7 aikaa että tiiän justiin sen kuviot parhaiten. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla ja maria1985
:LOL: voi jestas noita neuvoja mitä anopit ja äidit ovat latoneet. Hyvä kun osaatte itse aatellaan omalla maalaisjärjellä asiat ja pistää ne toisten kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos(y)
Mulla ei äiti ole koskaan tyrkyttänyt mitään neuvoja ja on kyllä asioista hyvin pitkälle samaa mieltä kun puhutaan kasvatuksesta. Anoppi sen sijaan on tomera antamaan neuvoja tai moittimaan miten väärin on taas lasten kanssa toimittu..monesti on pitänyt huulta purra etten ole pahasti sanonut sille..

Meillä oli pojalla tiistaina lääkärinneuvola ja mulla samalla jälkitarkastus. Kaikki ok. Pojalla oli kahdessa viikossa tullut kilo painoa:D maitoa tulee siis hyvin ja jäbä kasvaa kovaa tahtia.

Boomkaa, meillä ollaan seksi aloitettu mutta voin sanoa ettei vielä ihan säännöllistä ole tai siis viikossa kovin usein kun olen näitten päivien jälkeen illalla usein aika väsy..Sit ku mie huoletan vauvan yösyötöt ja muut pääsääntöisesti yksin niin välillä olen senki vuoksi väsynyt jos ei päivällä ehi levähtää. Onneksi poika on nyt syönyt vaan pari kertaa yössä jonka jälkeen jatkanut unia eikä ole yöllä tarvinut seurustella.
Mutta mies ei painosta vaan aina kun jaksetaan niin lemmitään. Illalla on ollut ihana kun kaikki lapset on saatu nukkumaan niin olla lähekkäin sohvalla ja keskustella ilman keskeytyksiä:)
Meillä ei tämä nuori herra osaa oikein pullosta juoda niin mie siksi hoidan yöt. Mutta mies on sanonut että hänet saa herättää vauvan kuivittamaan tai nukuttamaan jos ei meinaa uudestaan nukahtaa että saan kyllä tarvittaessa apua.
Tavoite on saada poika sen verran pullosta ottamaan että pääsen välillä rauhassa käymään kaupassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja käykäähän kertomassa kuulumisia kun ehditte/ jaksatte.

Mukla ja poitsu 7vk ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
Voi Maria minun neuvo on että älä ota moisia puheita kuuleviin korviin! Mä en ymmärrä mitenkää sitä ajatusta että vauvan/ lapsen vois lelliä piloille sylissä pitämisellä :eek: PYH ja PAH ! Minun lapset saa ainakin olla sylissä niin paljon kuin haluavat. 1,5 v tyttökin nukahtaa monesti vielä äitin tai isin syliin! Niin teki minun esikoinenkin ja uskokaa tai älkää, nyt 10v eikä halua tulla äidin syliin :LOL: Hyvin nukahtaa omaan sänkyyn ;)
Minäkin saan anopilta arvostelua jatkuvasti. .. Meillä on täysin eri arvot ylipäätään koko elämästä, myös lasten kasvatuksesta. Omat poikansa hän on kasvattanut niin fyysisesti kuin henkisesti väkivallalla. Minä taas en hyväksy lasten ala-arvosta kohtelua missään muodossa. Mun lapsia ei lyödä,tönitä, retuuteta, alisteta jne. Tämän takia mulla ja anopilla on huonot välit ja harmittaa kun lapset ei voi mennä mummilaan hoitoon tai vaikkapa yöksi, koska en todellakaan jätä niitä anopin "armoille " ilman valvontaa. En pysty luottaa häneen yhtään :(

Seksiä ei olla vielä harrastettu vaikka mulla vuoto loppui jo aikaa sitten. Ei vaan oo ehtinyt käydä oikein edes mielessä ja mieskin on ehotellut vain kerran. Just tänään mulla sit alkoi taas vuoto. Voiko oikeesti olla vielä menkat??? Kahteen viikkoon ei oo vuotanut ja nyt mahaa juilistelee just kuin menkkojen aikaan ja kauhee turvotus (n) Ja muahan siis suorastaan pelottaa että tulisin taas raskaaksi! Oon aina tullu " kerta rykäsyllä " raskaaksi ja nyt senkin takia mua epäilyttää se seksi :eek: Sanoinki miehelle sillon vielä raskaana ollessani että mä en ajattelekaan seksiä ennenkun saan laitattaa kierukan! Mutta ehkei sentään niin kauan... :LOL: Kortsut ei ainakaan sytytä oikein kumpaakaan meistä...

Täällä ollaan viikko oltu lasten kanssa keskenään illat kun mies töissä. Välillä ollu ihan kamalaa härdelliä mutta suhteellisen hyvin on selvitty. Onneksi kumminki viikonloppu edessä ja mies on kotona :love: Huhti -toukokuun vaihteessa mies lähtee mahollisesti eri työmaalle hommiin joka tarkoittaa sitä sitten että jään viikkoleskeksi. .. Hurjalta tuntuu jäädä 24/7 yksin lasten kanssa. Mutta pakkohan se on selviytyä! :cautious:

Jahas. Nyt taitaa olla pikkumiehellä ruoka aika. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Kevät taitaa kohisten tulla. Lämpöä tänään monta astetta ja aamulla satoi vettä. Lähtis nuo lumet vain jo pois ja alkais kesän tekoon..

Kävin eilen mejän tyttöjen kanssa ostamassa erilaisia siemeniä ja ajateltiin tänään ne kylvää ja jäämme mielenkiinnolla oottamaan että lähteekö niistä mitään kasvuun :D ostettiin mm chiliä, pinaattia, herneitä..

Vauveli kasvaa hurjaan vauhtia. Pe tulee jo 8vk syntymästä (y)
Painoa tulee ja tuntuu tosissaan jo käsissä, niskoissa ja selässä kun kanteleen. Edelleen se liinan käyttö jäänyt:(
Meillä ei tää herra edelleenkään vielä esim sitterissä viihdy tai lattialla. Pitää tänään käyä hakkeen vauva leluja varastossa nii jos se leikkimatto kiinnostais jo vähän aikaa kun siinä roikkuu niitä värikkäitä leluja..Että aika sylivauva vielä on vaikka kokoa kasvaakin :)

Ja vaunuun kun laitetaan niin protestoi sitä kovaa huutamalla ennenku malttaa rauhoittua. Tykkää nukkua kun vaunut liikkuu. Joskus hyvällä tuurilla pikku lenkin jälkeen saattaa nukkua tovin aikaa ettei tarvi työnnellä. Pitää toivoa että vaunuissa nukkuminen tulee helpommaksi sitten kun kasvaa vielä vähän isommaksi. Miten teillä muilla menee nuo vaunuissa olot?

Ketterästi poju pyörähtää kyljelleen ja yrittää keikutella masulleen. On jäntevä poika ja tykkää kun jumppaillaan ja ilmakylvyistä nauttii suunnattomasti:p
Hymyä tulee ja on kivasti alkanut jutella❤

Yöt menee aikalailla samalla tahdilla ku aikaisemmin. Välillä syö kahen tunnin välein ja sitten on välillä öitä että syö 1-2 kertaa.
Aamulla noustaan jo varhain ylös. Sellaista selvää päivä rytmiä ei ihan vielä ole.

Mitähän teille muille mammoille ja vauvoille kuuluu? Kiirettä tietysti kaikilla pitelee:) voikaan hyvin ja kivaa viikkoa kaikille:love:

Mukla ja poitsu reilu 7vk♡
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Oon käynyt teijän kuulumisia lukemassa, mutta itse en ole ehtinyt kirjoittelemaan.
Meillä vauva sairasti ekan flunssan kuukauden iässä ja jouduimme olemaan sairaalassa pari yötä seurannassa. Raskasta ollut, kun vauva ollut kipeänä. Nyt on onneksi tervehtynyt.
Vauva on ollut aika itkuinen, että sylissä on saanut kannella. Nyt on pari päivää ollut helpompaa, mutta ei vauva viihdy yksikseen sitterissä tai lattialla. Koko ajan pitää olla vieressä höpöttelemässä.

Isommat sisarukset (11, 9 ja 8) hoitavat vauvaa mielellään. Pitävät sylissä, että saan esim. vessassa käydä rauhassa jne. Nyt ovat jopa kannelleet vauvaa vähän aikaa kerrallaan. Vauva on todella jäntevä ja kannattelee päätä jo topakasti, niin on uskaltanut antaa sisarusten vähän aikaa kannella.

Tuttia vauva ei ota sitten millään...ja jos ottaa vähäksi aikaa, niin sitä kamalasti mahavaivat on, ku vetää samalla ilmaa mahaan. En oo sitten sitä nyt muutamaan päivään ees yrittänyt tuputtaa. Oppii ehkä isompana, jos oppii.

Yöt menee meillä aika hyvin, vauva nukkuu eka 3-4 tuntia ja sen jälkeen syö n.2 tunnin välein. Aamuyö on jo melkoista ähinää, ku vauva ei röyhtele yöllä syöntien jälkeen yrityksistä huolimatta, niin aamusta ilmaa on mahassa. Mies herääkin töihin ilman herätyskelloa, ku herää vauvan ähinään ja murinaan .

Ootteko itkuisille vauvoille kokeilleet vyöhyketerapiaa? Mää aattelin nyt käyttää vauvan ainakin kerran vyöhyketerapiassa, jos siitä ois apua nuihin mahavaivoihin.

Meillä on viikonloppuna ristiäiset ja stressiä meinaa pukata. Ei sitä varmaan tarvis joka paikkaa jynssätä, mutta ittiä ahdistaa, jos ei saa siivottua kunnolla. No, pakko kestää ahistus, ku ei tässä vauvan hoidolta ehdi ihan kaikkia paikkoja puunata.

Vauvan kanssa ei olla kuljettu vielä muualla kuin neuvolassa ja sit sairaalareissu. Oon ollut mieluummin kotona vauvan kanssa, kun ollut Itkuisuutta. Paljon helpompi kotona hyssytellä kuin kylässä. Ite oon muutamia kauppareissuja tehnyt, että mies on hoitanut vauvaa kotona.

Kyllä on tuttua täälläkin, että anoppi antaa neuvoja. En ota niitä kuuleviin korviin. Nytkin pitäs alkaa antaan kiinteää ruokaa, jotta vauvan olo helpottas...huh, huh! Ei tule vielä kuuloonkaan, että 6 viikon ikäiselle antaisin muuta kuin maitoa. Kaikista pahimmalta tuntuu, kun anopin mielestä sektio ei ole oikea tapa synnyttää. Ja se tuo sen aina julki, kun keskustelut kääntyy synnytyksiin. Nyt niin sitten itellä tympäs ja sanoinkin hänelle, että ilman sektio-synnytystä meillä ei olisi vauva edes elossa. Sen jälkeen ei oo puhunut sektiosta mitään. Ja toivottavasti ei mun kuullen enää puhukkaan. No, jokaisella on tietenkin sananvapaus, mutta ite ajattelen ettei toista tarvi joka käänteessä loukata. On hänessä paljon, paljon hyviä puolia ja tulen toimeen, mutta joskus vaan sanomisista tulee pahoitettua mieli.

Meillä on vielä täällä hirmu paljon lunta, mutta tänään onneksi satoi vettä kaatamalla, niin eiköhän lumet pikkuhiljaa ala sulamaan. Tiet on onneksi jo hyvässä kunnossa, niin on ollut mukava käydä lenkkeilemässä. Lenkkeily on kyllä vielä tosi hidas tempoista ja lenkitkin lyhyitä, mutta eiköhän ne kesää kohden nopeudu ja pidenny.

Hyvää viikkoa kaikille ja ihania hetkiä vauvojen kanssa♡♡!

- Piikuliinu ja poju 6vko
 
Vatsavaivoja on edelleen. Ja puklujen määrä on lisääntynyt selvästi. Siksi ei viihdy vaunuissa ja ulkoilut on vähän mitä sun sattuu. Vaunut toimivat alakerrassa sängyn korvikkeena, pääty reilusti korotettuna, sen minkä nyt ylipäätään suostuu nukkumaan muualla kuin liinassa, muuten sylissä tai tissi naamalla. Aloin karsia omaa ruokavaliota, jos siitä olisi apua. Kun isommilla on yliherkkyyksiä, ei olisi mitenkään yllättävää että pienimmälläkin jotain löytyy. Gluteeni, kananmuna ja osittain maitotuotteetkin menivät nyt kieltolistalle ja katsotaan muutama viikko miten vaikuttaa. Imetysdieettiä ei nykyisin suositella, mutta tässä kohdassa, varsinkin muiden kanssa tahitun polun vuoksi, käytän omaa maalaisjärkeä.

Vaipat vaihtuivat osittain kestoihin, kun tuntuu että niiden kanssa ilma pääsee paremmin masusta. Ja kyllähän villa on materiaalina myös "rauhoittava". Eli käytössä imut+pikkuhousut+villikset-yhdistelmä.

Seksiä ei ole ehtinyt paljon ajatellakaan, kun iltaisin on usein useamman tunnin sylissäkantosessio ja sen päätteeksi korvissa soi. Mutta onneksi sille tulee enemmän aikaa myöhemmin ja sen verran on ehditty touhuta, ettei ihan pääse taidot ruostumaan. ;)

Ihanat ensimmäiset oikeat hymyt on väläytelty ja niiden voimin sitä jaksaa kyllä pikkuihmistä kanniskella pitkin tupaa väsyneenäkin. :love:

Tsemppiä arjen hulinoihin kaikille!

Vuohenkello ja pikkuihminen 1kk
 
  • Tykkää
Reactions: jadalia
Piikuliinu, yritä ottaa rennosti niitten siivousten kanssa. Kyllähän riittää kun on yleissiistit paikat. Ihan joka nurkkaan ei tarvi jynssätä, vaikka tiiän kyllä miltä susta tuntuu ku olen ite samanlainen..
Meillä oli isommat lapset hyvä apu siivouksessa ku ristiäiset oli tulossa. Eli porukalla tehtiin ettei kaikki jäänyt vanhempien niskoille.
Ja tyly anoppi kyllä jos väheksyy sektiota. Kaikkea sitä kuuleeki. Kyllä tuosta kannattaa jo sanoakkin.

Mie olen kanssa yrittänyt välillä opettaa tuota pikkumiestä tutille muttei se oikein tunnu kelpaavan. Välillä olisi pieni apu siitä esim nukahtamisessa ja jos vaikka hetken malttas sitterissä katella. Mutta eipä toista voi pakottaa.

Viikonloppuna olis meillä meno yksiin häihin..pikkusen hirvittää viedä pientä ihmismassaan mutta ei viittitä jäähän pois ku miehen sisko kyseessä. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.
Oma pukeutuminen mietityttää ku pitäs olla sellainen asu että olis helppo imettää.
Yhtään imetysmekkoa en omista ja mietinkin että löytyisköhän tuolta kaupungilta jotain. Täällä kun on aika kehno valikoima jo äippävaatteissa..

Kaunis päivä on tänäänkin. Aurinko paistaa ja lumi sulaa kovaa vauhtia!
Mukla
 
Hei ja hyvää torstaita Kreetalta! Täällä on mummi Suomesta kylässä ja on ollut ihanaa, kun joku on auttamassa miehen tehdessä aika pitkiä työpäiviä. Tullaan sitten ensi viikolla vauvan kanssa Suomeen ja alkaa vähän jännittää tuo lentomatka! Onneksi nyt päästään jo suoralla lennolla ja toivon, että tyttö jaksaa matkustaa rauhassa 3,5 tuntia.

Piikuliinu mä varasin juuri vyöhyketerapiasession ensi viikolle Suomessa! Meidän tytöllä siis vatsavaivoja ja lievää refluksia ja toivon todella apua vyöhyketerapiasta. Terapeutti tulee meille kotiin ja voin sitten kertoa miten meni.

Nyt pitääkin mennä syöttöhommiin...Lisää kuulumisia myöhemmin!
 
Vagabonda oletteko jo matkanneet Suomeen? Miten lento sujui vauvan kanssa?

Lääkärineuvola oli tänään ja vähän reilussa kuukaudessa pikkuihminen on venynyt pituutta 8cm. Syntymäpainoon on tullut vajaa kilo lisää. Kasvu on siis ok painonkin osalta, vaikka pulauttelua on paljon. Saimme lähetteen refluksin takia keskussairaalaan lastenlääkärille. Päänkannatusta lääkäri hämmästeli kun pikkuihminen oli vatsallaan. Nelikuisilla on hänen mukaansa vastaava asento eli eiköhän tämäkin lapsonen ole aikaisin liikkeelle lähtevää sorttia, kuten varsinkin esikoinen. Hän konttasi 7kk ikäisenä ja käveli ilman tukea 10kk iässä.

Kiropraktikolla käynti on helpottanut hiukan pikkuihmisen vointia, mutta todennäköisesti pari hoitokertaa tulee vielä tarpeeseen. Niskassa oli arka kohta, josta johtuen toisella kyljellä oleminen mitä ilmeisemmin on ollut vaikeaa ja epämukavaa. Hoidon jälkeen alkoi selällään pötkötellessä itse kääntää päätään myös toiseen suuntaan.

Kantoliina on ollut aivan korvaamaton apu! Ilman sitä ei jatkuvaa kantamista jaksaisi millään!
 
Kuulumisia tulin laittamaan kun ei oo hetkeen tullut kirjoteltua :)

Täällä oli useamman päivän vatsavaivoja ja oli kyllä rankkaa..Mies oli iltavuorossa ja sain yksin kannella huutavan vauvaa illat ja koittaa hoitaa toiset lapset. Yölläkin vauva jatkoi unissaan kipuitkua ja piti kävellä ja pitää vauvaa massullaan käsivarren päällä. Nyt onneksi helpotti ja on pari päivää ollut suht hyvällä tuulella.
Eka flunssakin tuli koettua, vauva oli tosi räkäinen pari yötä vaikkei kuumetta nostanut. Vähällä selvittiin onneksi.

Vauva viihtyy tosi paljon massullaan lattialla mikä auttaa myös ilmaa tulemaan ulos. Päätä nostaa ja kannattelee hetkittäin massullaan pötkötellässä ja ihmettelee hulinaa ympärillä :rolleyes: Muutamia hymyjä on tullut ja jonkun verran ääntelyä kuuluu välillä.
Vauva alkaa näyttää jo ihan vauvalta kun pukkaa reisimakkaroita ja kaksoisleukaa :love::LOL:
Ristiäiset on kahden viikon päästä, vappuaattona. Siihen mennessä pitäisi siis saada nimi päätettyä...rutina-tutina on lasten lemppariehdotus vaikka sanoinkin ettei taida pappi sitä hyväksyä ;)

Täälläkään ei tutti kelpaa. Ei ole itseasiassa ollut kenellekään lapsista käytössä, joten en ole sitten jaksanut edes tyrkyttää. Tissillä käy syömässä sekä tankkaamassa lohtua/läheisyyttä tiheästi päivän aikana..
Mullakin on vauva paljon tuossa rengasliinassa, joskin itellä pukkaa välillä hikeä kun koittaa touhuta kotiaskareita vauvan kans.
Meillä on sitteri, jossa värinä. Yllätyin miten hyvin vauva siinä viihtyy, kun ensin syöttää sekä röyhtäyttää ja laittaa sen jälkee siihen ihmettelemään kun esim. imuroin/laitan ruokaa. Kiva vaan mulle, nautin niin kauan kuin tätä kestää (y)

Odotan kunnon kevättä ja kesää, että tiet sulaisi ja pääsisi itsekin kärrylenkeillä vauvan ja koirien kanssa. On niin rapakuntoinen olo, että ahdistaa. Kotona iltasin oon jumpannut välillä, mutta kovasti kaipaan juoksulenkkejä ja raikasta ulkoilmaa!

Kommentoin myöhemmin muiden kirjoituksia kun pääsen koneen äärelle, tultiin juuri kauppaan :)

BoomKaa ja vauveli 6 viikkoa
 
Hei taas kaikille

Mites piikuliinu ristiäiset sujuivat ja mikä mahtoi tulla nimeksi :)
Vuohenkello jaksamista noihin massuvaivoihin :( ovat kyllä väsyttävä ja kuinka inhottava kuunnella kun pikkuinen itkee.
Täällä ei tulisi nukkumisesta mitään ilman tuttia. Täällä pienelle miehelle on tullut 5 viikon aikana lisää mittaa 4cm ja painoa on jo 3780g (kotiutuspaino 2990g) .

Imettämisestä olen joutunut luopumaan kun maidontuotanto loppui ku seinään..onneksi korvike on sopinut ja poika vaikuttaa tyytyväiseltä niin en ole sen kummemmin stressiä asiasta ottanut (joskus vain luonto tekee tepposet :unsure:)No ompa sakeuttajan lisääminen korvikkeeseen helpompaa kun tuota refluksia täälläkin (joka kyllä onneksi alkanut helpottamaan).

Minua on kyllä lellitty muutamana yönä tällä viikolla kun poika on vetänyt sellaisia 7-8h yöunia :whistle::sleep: (y)
Boomkaa missäs päin sinä asut kun et ole vielä päässyt vaunuilemaa. No onneksi on kevät tulossa niin ei tarvi sisällä kökötellä ;).
Mukla mites juhlat meni?Löysitkö sopivia vaatteita?

Täällä kanssa kastajaiset viikon kuluttua ja olen ollut kaukaa viisas että kaste pidetään anoppilassa niin minun ei tarvi kuin viedä poika paikalle :LOL:. Nimi on päätetty jo 2 viikkoa sitten ja ihan nimellä olemme jo häntä siitä asti kutsuneet kaikkien kuullen :p

No nyt koulu hommiin kun poika nukkuu päikkäreitä

Aleksi (Toukka) reilut 5 viikkoa
 
Hei ja hyvää pääsiäisen loppupäiviä !
Täällä on ristiäiset saatu viikko sitten vietettyä. Vauva hieman itkeskeli kasteen alkuvaiheessa, mutta rauhoittui sitten isän sylissä. Ihanat juhlat oli♡.

Meillä vauvan itkuisuus on vähentynyt selkeästi. Kaksi kertaa käytiin vyöhyketerapiassa, ja siitä oli kyllä iso apu. Aloitin myös vauvalle Biolatte original-maitohappobakteeri valmisteen. Se on siinä mielessä hyvä, kun ei ole öljypohjainen, vaan jauhe, jonka oon pikkulusikkaan maitoon sekoittanut.
Aikalailla vauvalla on vihreää kakkaa, ilmaa vetää mahaan syödessään. Ite lopetin myös suklaan syönnin, ku havahduin siihen, että syön sitä päivittäin ja seki vauvalle mahanpuruja aiheuttaa.
Tällä viikolla oli lääkäri-neuvola. Lääkäri oli ihmeissään, ku vauva on niin jämerä. Kannattelee päätä ja seuraa niin tarkasti jo leluja jne. Painoa oli nyt 5,9kg ja pituutta 58cm. Hurjasti on kasvanut ♡.

Täällä on myös tällä viikolla opittu syömään tuttia. Helpottaa ihan suunnattomasti, ku vauva alkaa sen avulla olemaan sitterissä ja nukahtaa helposti tuttia imiessä. Mutta, just sanoin miehelle, että kyllä mulla on aikaa vauvaa sylitellä ja mikä onkaan ihanampaa ku nuuhkutella vauvaa. Tätä kestää vain niin lyhyen ajan. Mutta tietysti pitää saaha ruoat sun muut tehtyä, niin niissä tilanteissa tutti on huippu vehe.

Onko teillä miten pääsiäinen sujunut? Mää oon vauvan kanssa ollut kotona, mutta muu perhe on käyneet kelkkailemassa ja laskettelemassa. Muutoin ollaan koko perheellä kotona vietetty aikaa♡.

Onko teijän vauvoilla ollut "rintaraivareita"? Meillä on nyt muutaman päivän ajan välillä vauva alkanut itkemään tissillä ja sit ku nostaa ylös, niin alkaa hamuamaan. Sit ku ottaa uudelleen tissille, niin ei välttämättä ala syömään. Sitten menee 5-10 minsaa niin alkaa imemään. Ja parhaiten syö, jos imetän makuullaan.

Aika kyllä menee joutuin, ku nyt jo vauva on 8 viikkoa. Kohta nämä meijän vauvat jo alkaa kääntyilemään mahalleen ja siitä se sitten lähteekin.

Kirjotelkaahan välillä kuulumisia, kun on niin mukava lukea miten muiden arki sujuu vauvojen kanssa.

-Piikuliinu ja poju tänään 8vkoa
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Täällä oli yhdeksännen viikon tiheät imut enkä paljon muuta ole ehtinyt kuin syöttää ja röyhtäyttää. Ollaan nyt oltu reilu viikko Suomessa ja lentomatka meni tosi hyvin. Tyttö söi nousun ja laskun aikana ja nukkui väliajan. Mikä helpotus! Ja ihanaa, kun korviinkaan ei sattunut. Mulla itselläni meni korvat lukkoon laskussa ja ne humisivat vielä seuraavanakin päivänä...

Piikuliinu mahtavaa, että saitte apua vyöhyketerapiasta! Meillä on käynyt terapeutti nyt kaksi kertaa ja kolmas sessio on huomenna. Viime viikko oli tosi kurja kun tyttö oli ärtyisä rota-rokotteen takia ja siihen päälle vielä tiheä imu ja uusi "koti". Hysteeristä itkua, iltaraivareita, lyhyitä unia, yliväsymistä. Mä olin ihan poikki ja kaduin, että otettiin se Rota just nyt tän reissun aikana. En tiedä johtuiko siitä, mutta kakkaakaan ei tullut viikkoon kunnes eilen räjähti. Oltiin sopivasti kyläilemässä tämän tapahtuessa.

Meidän tyttö on alkanut liikkumaan paljon ollessaan makuullaan. Sellaista sätkimistä, johon sitten lopulta väsyy ja alkaa huutaa. Onko muilla ilmennyt tällaista? Onneksi hymyjä, ja nauruakin tulee usein!

Kivaa viikkoa kaikille!

Vagabonda ja tyttö 10 viikkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
maria, meille tuleva soratie kulkee osittain metsän keskellä, joten aurinko ei ole päässyt hyvin sulattamaan/kuivattamaan tietä. Lisäksi siihen on tullut syvät auton ajourat, jotka kerää hirmuna vettä. Eli aika työläs lähteä puskemaan kärryjä/raahaamaan muita lapsia tuonne rapakkoon/solskeeseen :rolleyes: Nyt kyllä näyttää alkavan sulaa hyvin, kun on päivällä plussaa ja öisin pakkasta, ainakin aamusta pääsee liikkeellä kun hieman vielä jäinen tie.
Vautsi, mitä yöunia teillä :p

Piikuliinu, meidän pääsiäinen sujui kotosalla. Poltettiin omaa kokkoa, paistettiin makkaraa ja syötiin suklaamunia saunan jälkeen ;) Vauva oli mukana ulkoilemassa kantoliinassa eli nukkui lähes koko illan.

Hienoa, että teillä meni lennot mukavasti Vagabonda! Kauana teillä oli tarkoitus olla Suomessa? Itse oon lentänyt 6kk:n ikäisen vauvan kanssa, ja nousut/laskut meni hyvin vauvan ollessa tissillä :)

Täällä poika on alkanut hymyilemään todella kovasti, välillä meinaa tulla jo hieman ääntäkin mukaan :LOL: Ihanan nopeasti kehittyy nämä pienet, ei ikinä tiedä seuraavana päivänä jo osaavat!
Meillä vauvalla näyttää olevan jo tosi kova kiire liikkeelle lähdön kanssa. Eli vatsallaan ollessaan potkii jalkoilla vauhtia ja yrittää möyriä pää edellä eteenpäin. On alkanut kannatella päätä jo pidempiä hetkiä makuulla ollessaankin ja katselee ympärille.
Kylvyssä käydään joka ilta, nauttii siitä edelleen tosi kovasti ja on osa nukkumaanmenorutiineja. Iho on pysynyt hyvänä (lukuunottamatta tuota pientä hormoninäppyä), joten ei olla rajoitettu kylpemistä.
Tissillä saadaan täälläkin välillä hepuleita. Ensin imee, sitten alkaa kiukutella, repii tissiä ja "nokkii" eli nappaa kiinni ja päästä irti. Koitan rauhoittaa tilanteen nostamalla olalle ja röyhtäyttämällä, ja sitten jatketaan syömistä. Välillä pitää nousta kävelemään tai taputella kevyesti pepulle, että saa jatkamaan syömistä. Maitoa tulee myös välillä niin vauhdilla, että suuttuu siihen ja nipistää suun pienelle kun meinaa tupehtua :unsure:
Tiettyjä rutiineja on alkanut tulla arkeen. Aamulla herätään 7-8 aikaan ja aamutouhujen jälkeen vauva ottaa lyhyet voimanokoset. Sitten ollaan pidempään hereillä, jonka jälkeen nukutaan (ehkä) pidemmät unet, n.2-4tuntia. Tämän jälkeen ei enää juuri nukuta ennen yöunia, korkeintaan torkahtelee tissille ja lataa akkuja samalla. Yöunille nukahtaa illalla päivästä riippuen klo 22-24. Yöllä syö edelleen pari kertaa.

Jahas, täytyy alkaa laittaa pikaiseen ruokaa, että ehditään pojan treeneihin.

BoomKaa ja vauveli 7 viikkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Heippa pitkästä aikaa!

Onpas ollut vilskettä ja vilinää niin kirjoittelu jäänyt:eek:

Meillä poju viime viikolla 2kk neuvolassa painoa reilu 6,5kg ja pituutta 61.
Hyvin kasvaa ja käsissä ja niskoissa kyllä tuntuu ku enempi kantelee. Samoin mulla selkä meinaa oikutella..
Hymyilee ja höpöttelee pikkunen paljon ja pyörii akselin ympäri. Masulleen jo yrittää päästä että katotaan kauanko vielä tarvii harjoitella :)
Rota rokotteen sai ja eka ilta oli itkuinen, sitten onneksi ollut aika hyvä.
Kakka on huilannut sen jälkeen paremmin mutta neuvolassa oli just puhetta että toisilla se ummettaa.

Mulla oli papa koe onneksi puhdas, se otettiin jälkitarkastuksen yhteydessä. Miten onko kenelläkään kokemusta hormoonikierukasta kun itse sitä harkitsen? Mulla ei ole sitä ennen ollut. Sain reseptin kaiken varalta ja jos rohkenis kokeilla.

Hienoa Vagabonda että lento sujui noin hyvin ja tervetuloa suomeen (y)
Ja toivottavasti boomkaa pääsee myös pian nauttimaan vaunu lenkeistä.
Maria, juhlat sujui aika hyvin. Vauva oli kyllä suurimman osan aikaa minun ja vuorotellen mieheni sylissä kun pelkäsi hälyä.
Löysin kaapista yhden vanhan mutta siistin mekon kun en kaupasta imetysmekkoa löytänyt..

Välillä pelottaa että maito loppuu ku rinnat tuntuu löysemmiltä mutta hyvin tuo poika on onneksi kasvanut. Ehkä se vaan tuntuu ku alkuimetyksen pinkeys on kadonnut.

Olisi kiva jatkaa kirjoittelua mutta nyt pikkumies heräilee:)
Palailen juttuun taas.

Kivaa viikkoa teille kaikille ja hyvää vointia.
Mukla
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki! Pitkästä aikaa minäkin tulin kirjottelemaan.

Täällä pidetään sairastupaa, kaikki lapset räkäsiä ja kova yskä, esikoinen toistaiseksi ainoa jolla myös lämpöä vähän. Yöt on ollu vähän raskaita kun vauva ja taapero yskii/kitisee vähän väliä :(

Meillä oli viikonloppuna ristiäiset ja kaikki meni mukavasti. Vauva oli rauhallinen koko ajan. Minäkin stressasin ihan hulluna siivousten ja leipomisen takia! Onneksi äiti oli auttamassa ja mies ja esikoinen otti vastuun pienimmistä jotta saatiin leipoo rauhassa (y)

Meijän pikku - ukkeli on myös oikee hymypoika! Kuulostaa että naurukaan ei oo enää kaukana :LOL: Siis aivan ihana vauva :love: Jutustelua tulee ja tarkkailee kovasti kaikkea ympärillä. Pitää niskaa hyvin ja jaksaa olla pitkään masullaan, potkii ja sätkii paljon kuin liikkeelle jo lähdössä. Kääntyy mahalta selälleen yllättävän hallitusti, pää ei kopsahtele lattiaan. 1,5 kk neuvolassa pituus oli 59,2cm ja paino 5410g. Ensiviikolla meillä on sekä vauvan 2kk- että tyttären 1,5v neuvola yhellä kertaa.
Yöt meillä menee samalla kaavalla edelleen, 22-23 aikaan nukkumaan ja eka herätys 3-4. Sit nukutaan vielä 6-7 asti ja tuohon aikaan heräilee muutkin lapset.

Vaunuissa ulkona meillä nukutaan hyvin. 3-4 tuntia saattaa mennä. Yleensä käydään pikku lenkki heittämässä kun ulos mennään, mutta nukahtaa kyllä hyvin vaikka vaunut ei liikkuisi kuistilta mihinkään. Nyt onkin käynyt nuo lenkit vähän haadteellisiksi kun tiet on sulat niin pulkka ei enää kulje... Mulla ei oo sopivaa kuljetusvälinettä tuolle taaperoiselle joten käydään sit lähinnä vain postilaatikolla 700m päässä kun tyttö kävelee itse. Pidemmälle sit päästään jos mies/esikoinen on mukana pukkaamassa toisia rattaita.
Odotan innolla kans kesää! Meillä on paljon Pihahommia ja terassin kunnostusta, aidan maalausta ym. ym. Sormet syyhyää jo! :D

Maria mulla myös jäi imetys pois jo pojan ollessa 6 vk. Ei vaan tule maitoa! Nannilla mennään.
Mukla mulla on ollu hormonikierukka jo kolme kertaa ja olen tykänny (y) Multa se on vienyt kuukautiset kokonaan pois ja ei oo mitään ikäviä sivuvaikutuksia aiheuttanut. Sen paikalleenlaitto on aiheuttanu kyllä kamalat vatsakivut sekä huimausta ja oksetusta, mutta on menny ohi saman päivän aikana. Suosittelen kokeilemaan, se on hyvä jos se on hyvä! Toisille toki ei sitte vain passaa ollenkaan. ..

No niin, tulikohan siinä nyt tarpeeksi yhelle kertaa :LOL: Yritän viimeistään ens viikolla käydä sitte neuvola kuulumisia kirjottelemassa (y) Ihanaa kevättä kaikille, toivotaan lämmintä säätä!

haasu ja Papu 2kk (taaperon antama nimi pojalle) :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mukla
Mukavaa sunnuntaita kaikille.

Kiitos haasu kun jaoit kierukasta kokemuksen. Niinhän se on että toisille se kuulemma on huippu hyvä ja mikä parasta voi viedä ne kuukautiset kokonaan pois ja sit taas toisille ei passaa yhtään että eihän se auta ku kokeilla, siinähän se selviää.
Meillä muuten pojan " työnimi" oli papu ja välillä sillä vieläkin kutsutaan poikaa vaikka nimikin jo löytyy;)

Täällä on myös vähän ollut tuota nuhan poikasta liikenteessä. Toiseksi vanhin lapsi oli lämpöinen yhen päivän, nenä vuosi ja kurkku oli tosi kipeä mutta onneksi helppas parissa päivässä. Nyt sit tuolla 4 vuotiaalla alkoi tänä aamuna vuotaan neesu..Ja sitten kun tuo romuska käy kaikki läpi niin mennee taas joku tovi:unsure:
Vauvallakin on välillä nenä tukossa ja hieman räkääkin tulee. Suolatipat onneksi auttaa hyvin ja pitää nenän auki.

Meijän poitsu on alkanut nyt hyvin nukkumaan vaunuissa:) aika nopeasti nukahtaa eikä tarvi enään koko aikaa olla vaunut liikenteessä(y)useampaa tuntia on vaunuissa nukkunut, sisällä ei sellaisia pitkiä unia ala ottamaankaan.

Täällä kelit vaihtelee koko ajan. Välillä aurinko paistaa ja sitten yhtä äkkiä alkaa kova lumisade tai räntäsade..
Lunta on vielä aika paljon vaikka onhan sitä jo sulanutkin. Tiet alkaa olla onneksi kuivat.
Pyörät on pitänyt kaivaa esiin ja kyllä pikkuväki on iloinen kun ovat lenkillä päässeet ajelemaan:D
Kyllä on kiva kun kevät etenee ja kesää kyllä ootetaan innolla. Loppuu tuo kamala ulos pukeminen. Toivottavasti tulee olemaan lämmintä kun on ollut niitäkin kesiä että vettä vaan sataa ja kylmiä ilmoja on.

Mitäs teille muille kuuluu?
Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille ja toivottavasti aurinko hellii teitä kaikkia:)

Mukla ja poitsu♡
 
Mukla, mulla on myös rinnat muuttuneet paljon pehmeämmiksi ja tuntuvat pinkeiltä enää aamuisin (jos yöllä tankattu vähemmän) sekä maidon noustessa imetyksen alussa. Mutta hyvin sitä maitoa kuitenkin tulee...Pojan nukahtaessa tissi suussa valuu maitoa pitkä tovi suupielestä :LOL:

Vauva on meillä nykyään hereillä lähes koko päivän. Yhdet pitkät unet ottaa kotona/autoillessa, mutta muuten mennään skarppina koko päivä ja ladataan akut sylissä parin minuutin torkuilla. Hereillä ollessa haluaa katsella sylissä ja välillä viihtyy lattialla/sitterissä jos joku istuu vieressä.

Mulla olis huomenna jälkitarkastus, pitää kysäistä itsekin tosta hormonikierukasta. Onko muilla toiminut imetyksen aikana/onko vaikuttanut maidon tuloon? Entä onko tullut oireita esim. iholle finnejä, tai painonnousua? Mulla ei ole ollut viimeiseen 11 vuoteen mitään ehkäisyä, joten siksi vähän jännittää :D

Nyt päiväkahville kun vauva nukahti :coffee::sleep:
 
Boomkaa, samalta kuulostaa kuin munki rinnat:) mutta uskon myös että poika saa tarpeeksi ruokaa kun hyvin on kasvanut. Ja täällä myös maito valuu pitkin suupieliä :)

Miten teillä muilla jotka imettää niin suostuuko vauvat ottamaan maitoa pullosta?
Meillä ei poika oikein syö pullosta ja siksi onkin aina stressi ku käyn vaikka kaupassa että mitäs jos nälkä sillä aikaa yllättää ja ei sitten suostu pullolle vaan huutaa raukka pää punaisena..neuvolassa meinasivat että kyllä se syö sitten kun kova nälkä mutta en tiiä sitten..
Meillä on yksi lapsista ollut samanlainen että ei alkanut pullosta ottamaan niin yksin käymiset missään oli pannassa. Sitten vasta 6kk iässä alko nokkamukista hörppimään.
Ei mulla sinänsä tarvi missään vielä päästä isommin käymään mutta olis kiva olla kaupassa rauhallisin mielen eikä kauhealla kiireellä juosta läpi sen pelossa että toisella on siellä hätä. Eikähän se miehellekkään ole kiva tilanne jos toinen ei ala syömään vaikka kaikkensa yrittää isikin.
Tuttia ei myöskään syö. Ollaan välillä yritetty kun se antaisi itselle vähän peliaikaa esim pukea toisia ulos kun välillä taas vauva väsyksissään huutaa sen aikaa että toiset saan ulos..Mutta eipäs sitä voi pakottaa.

Tää pikku jäbä on vieläkin aikamoinen sylivauva eikä kovin kauaa edelleenkään viihdy sitterissä tai lattialla. Mutta pieniä aikoja onneksi ja vieressä kyllä pitää jonku olla juttelemassa :) alkaa kyllä muuten heti huuteleen seuraa:)
Hyvin seurailee kyllä jo jos vaikka vierestä lähtee nii kuikkii perään:love:

Mie lukisin kans mielelläni tuosta kierukasta muitten kokemuksia jos niitä löytyy:)

Mutta nyt pitänee lähteä imetys puuhiin:LOL:
Mukla
 

Yhteistyössä