Helmikuun helmiäiset 2016 *marraskuu*




29.1.2016
Susa75*1.lapsi

1.2.2016
_sanna*2.lapsi*LPKS
Keijunkainen*2.lapsi*30v*tyks poikalupaus
Effemia harmeil*3.lapsi*satks
Yztlas/ensimmäinen lapsi/Satks

2.2.2016
Kiehinen*kolmas*31*OYS
hattisvattis*2. lapsi*EKKS* poikalupaus
Supsu86*toinen*29v.*K-SKS

3.2.2016
rokkimamsuli*2.lapsi*23v*Satks
IMN*3. lapsi*22v*OYS*poikaolo* tyttölupaus
Helmihaave*3. lapsi
Maalla on mukavaa*4. lapsi*TYKS
Minde84*3.lapsi*30*LS

4.2.2016
Helmiäippä*5. lapsi
Laurana*2.lapsi*34v*Sas

5.2.2016
Heba*5.lapsi
Alisa_84*3. lapsi*30v* poikalupaus
makrilli*1. lapsi*24v*EKKS

6.2.2016
kmw2014*1. lapsi*26 v.
Laurelii*4.lapsi*38V*OYS* tyttölupaus

7.2.2016
kirpsakka*4. lapsi
NassuRessu*2.lapsi*25v*KaKs*tyttölupaus
karhukopla*1. lapsi*30v*TAYS* Poikalupaus
helmijännäri*1. lapsi*26 v.*SeKS
NMN*2Lapsi*28v*Kos
Fanny* 3.raskaus

8.2.2016
helinä30*4. lapsi*28v.*PKKS*poikaolo*
Adalmiina1*2. lapsi*26 v.*Oys
am80*1.lapsi

9.2.2016
Mmamma88*2.lapsi*K-HKS
pirittt*1. lapsi*20v*LKS*poikaolo*

10.2.2016
manskuliini*2. lapsi*26v
Eea*6. lapsi*28v*PKKS*tyttöolo*
Karmaliini*1.lapsi*27v*SeKS poikalupaus

11.2.2016
PikkuRuusunen*1. lapsi*32 v.*TAYS
TuleJo*1. lapsi*28v.* poikalupaus
helmie* 2. lapsi* 26v. *K-SKS

12.2.2016
Jennih__*2. lapsi
surusilmät*2.lapsi*27v*OYS tyttölupaus

13.2.2016
maipel*3. lapsi*25v*OYS

14.2.2016
ankas*3. lapsi*27v*LKS poikalupaus
helmijenni*1. lapsi*25 v.*Seks tyttölupaus

15.2.2016

16.2.2016

avilia*2. lapsi*25v.*KHKS
Ehkä sitttenkin?*1. lapsi*29 v.*KOS
Wendys*1. lapsi*26v*KHKS

17.2.2016
Tuulentavoittelija*3. lapsi*30v*SatKs
Emböy*2. lapsi*22v*KOS
viii*3.lapsi*24 vee
esikoinenhaaveissa*1.lapsi*23v*K-SKS poikalupaus
Fiona-*1. lapsi*26 v. Tyttölupaus
SeInka * 3.lapsi * 31-v. *
shake*1.lapsi*28v*LKS
Kattsu*1.lapsi.*Tyks poikalupaus


18.2.2016
Mammi78*3. lapsi*37v*SatKs
Sofi12/ 3.lapsi./ Seks

19.2.2016
Equus*2.lapsi*29v
Monski94*2. lapsi*21v*PS
Velmuliina*1. lapsi
Pikkue*2. lapsi
Lumi<3* 3.lapsi*42v*OYS*poikalupaus
PRS*1.lapsi.*28*tyks poikalupaus

20.2.2016
Äiti74*2.lapsi*41v*Tays

21.2.2016
SaaraD*2.lapsi*VKS
Sniff*2.lapsi*35*HUS

22.2.2016
Emeli-*2.lapsi*24v.*Satks
sitruunapippurina*1. lapsi*PHKS poikalupaus

23.2.2016
Iummph/24/1.lapsi/KYS
Lauriska*1. lapsi*29*OYS
Tähkä94*2.lapsi* TAYS poikalupaus
girahvi*1.lapsi*Oys
mannamuu* 28 v.* 3. lapsi* kättäri (KOS)
Julyah*2.lapsi*33v*SeKs

24.2.2016
helmikuunhippu*3. (5.) lapsi

25.2.2016
minema*4.lapsi*30v*lks

26.2.2016

27.2.2016

Mymmeli/88*3. lapsi*K-SKS
tamapi*3. lapsi*OYS
San-ttu83*3.lapsi*32v*TYKS
Helmimammuli*4.lapsi*33 v*LKS
Meekku*1.lapsi*

28.2.2016
minea__*2. lapsi*24v.*KPSHP
ninami*32v.*Kätilöopisto poikalupaus
Ainiina*3. lapsi*35v*KOS
Satuh83*1.
Raparperimehu*4.lapsi*

29.2.2016

4.3.2016
Maalis15*3. lapsi*OYS*tyttöolo* Tyttölupaus





Ilman laskettua aikaa:
tikis*4. lapsi*38 v.
Rita*2. lapsi*tyttöolo*
sarppi82*3.lapsi*32v.*KOKS
Bubblemachine*3. lapsi
jennimarika*2.lapsi*LPKS
VeraS*3. lapsi

Meitä on 80 onnellista odottajaa!

Poikalupauksia: 14
Tyttölupauksia: 7

Menetyksen kohdanneet:
dicey*3. lapsi*32*kaks
miranenn * 2. lapsi * 25v * EKKS
Frid*2. lapsi*31 v.*TAYS

Aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-touko-kesaekuussa.2448865/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-heinaekuussa.2451244/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-elokuussa.2455389/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-syyskuussa.2457879/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-lokakuussa.2460482/





SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Ilmoittakaa muutokset punaisella tai muuten erottuvalla tekstillä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä lähti just 27. Viikko jo menemään. Hurjaa vauhtia menee tää raskaus kyllä. Vastahan sitä teki plussatestin.

Meillä alkaa olla remppa viimeistelyä ja tavaroiden laittoo vaille valmis olkkarissa. Nyt tasan varmaan enää yhtään remonttiaei tähän asuntoon tehä. Tiiä kuinka kauan tässä ees asutaan. Seuraava asumus mikä joskus ostetaan niin rempataan kyllä ennen muuttoo. Toki ollaan asuttu tässä jo toki 4v, että ei tämä nyt ihan tuore asunto meillekkää oo. :D

Vauvan vaatteita en edelleenkää oo loninu kaappiin. Josko vaikka ens viikon jälkeen ja ultran jälkeen.

Pokspoks 26+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Hui, marraskuu jo! Enää joulu ja tammi ja sitten onkin meidän kuu :love: Toivottavasti itse jakaudun jo ennen sitä :D

Mua on alkanut hikoiluttaa aivan kauheasti.. Viimeksi tää vaiva alkoi vasta synnytyksen jälkeen ja kesti imetysajan, mutta nyt nähtävästi alkoi jo raskausaikana. Koko ajan hikoiluttaa ilman syytä ja tuntuu että haisen ihan elukalta..:confused:
 
Vitsit, jo marraskuu! Mihin tää vuosi taas meni:rolleyes:.

Mun olis tarkoitus järjestää suvun lapsille pikkujoulut, joko tässä tai ens kuun alussa. Ohjelma vähän hakusessa vielä, ideoita saa heittää jos jollakin hyviä:-D. Ikähaarukka 2-8 vuotta:).

Ajattelin aloittaa siivoamaan paikkoja joulua ajatelle, sit kun pennut on päässyt omiin koteihin, eli noin viikon päästä(y). Eilen käväistiin siskon haudalle viemässä kynttilä, ja siinä välissä pennut oli päässyt pois pentuaitauksesta, oli kakkaa ja pissaa kyllä sit joka paikka täynnä:unsure:. Ei oikein tiennyt itkenkö vai nauranko:D.

Toiveena olis et ennen joulua sais kaikki paikat siihen kuntoon ettei joulun jälkeen enää tarvisi stressata lastenhuonetta tms..
 
Mähän oon keittäny riisipuuroa tässä muutaman viikon sisällä n. 5 kertaa ison kattilallisen :D Kohtuus kaikessa ja silleen..

TuleJo, mulla kans sama homma, että alkuun paino ei raskaudessa noussu millään. Tietty oli pahoinvointia joka vaikutti. Nyt taas on noussu 0,5-1kg viikossa ja tullu just joku 5-6kg yhteensä lisää. Olo tuntuu tietty isolta, kun tää räjähdys on tapahtunu niin hetkessä :D

Ei tätä vaan voi tajuta, että on jo marraskuu! Koko synnytys on tuntunu koko ajan olevan jossain kaukana tulevaisuudessa. Ja nyt siihen on se muutama hassu kuukaus. Apuuaa...
 
tähkä94 mulla on kans pikkujoulut ohjelmassa lapsille ja aikuisille marraskuun lopussa.meillä on pipareiden koristelua,lumihiutaleiden ja tonttujen askartelua ja sit tietty Se perushomma et kaikki tuo parin euron lahjan ja sit jokainen saa toisen paketin :) sekä tietty herkkuja ja joululauluja :)

heh,meillä oli just iltapalaksi riisipuuroa :D satsumia ja appelsiinimehua menee myös hirveitä määriä..
 
Voi kun voiskin syödä riisipuuroa. :mad:
Taitaa mennä joulu kinkulla ja kalalla. Tosi nekin herkkuja. :)

No on tästä raskausdiabeteksesta hyötyäkin. Tänään oli jalassa farkut, jotka ei menny kesällä. :ROFLMAO: Paino tippunut ehkä noin 5 kg. Toki ollu vara pudotakkin.

Rrrrakastan normaalisti leipomista, mutta nyt ei ees joululeipomiset innosta, kun ei niitä kuitenkaan voi syödä.... (n) Pakko kait se silti on jotain väkertää. ..
 
IMN
Kuinka tarkkoja syömiset sitten raskausdiabeetikolla on? Oon sivusta seurannu äitini 1. tyypin diabeteksen sairastamista koko pienen ikäni ja mun mielestä se on jatkuvasti syömässä jotain hyvää.. :D tietenki kyseessä on täysin eri sairaus ja insuliinihoito mahdollistaa aika paljon..

Meillä kans syötiin riisipuuroa iltapalaksi :) satsumia mullakin meni vielä vähän aikaa sitten lähemmäs kilo päivässä, eli ei ihme ettei enää maistu :D jäävettä edelleen menee monta lasia päivässä.

En voinut millään uskoa sitä puntarin lukemaa josta viimeksi kerroin, ja nyt muutaman päivän tutkimusten tuloksena en ookaan vielä lähelläkään uusia kymmenlukuja :D huh.. tähän mennessä tullu 5-6kg. Rv16 jälkeen on paino noussut vaan kilon (n) torstain neuvolasaarnaa odotellessa, ellei neuvolan vaaka taas uskollisesti valehtelisi :rolleyes:
 
Mulla ei oo ruokailuinsuliinia ollenkaan, joten sokerit pitää pitää aisoissa tarkalla syömisellä. Eli hiilihydraatit vähänä. Ei vaaleita leipiä, leivonnaisia... Eikä liikaa ees hedelmiä tai marjoja. Puurot, riisi ja peruna ei oo kans passannu mulle ollenkaan. :confused:

Eli kasviksia, lihaa, kalaa, rahkaa... (Ja joskus pikku pala tosi tummaa suklaata) :p

Oon satunnaisesti pystyny syömään esim. täytekakkupalan, kun oon jättänyt muuten hiilarit ihan minimiin.

No, 16 viikkoa enää... :eek:(n)(y)

Niin ja ruisleipää ihan joka välissä...
 
Viimeksi muokattu:
Ruokavaliohoitoinen Radi täälläkin. Eipä oo mikään vielä nostanut korkealle arvoja. Voin itse syödä ruisleivästä karkkiin aivan kaikkea ilman kohoumia ja lähentelyjä raja-arvoihin. Suomessahan noi diagnoosi arvot on paljon tiukemmat kuin muualla maailmassa. Jotenkin siis ei tule itsellä niin tarkkaan edes seurattua syömisi., toki paino sit nousee ja siitä vatmaan saan noottia reilu viikon päästä äitipolilla.
 
Mitä mieltä te ootte sukulaisten vauvahössötyksestä? Meillä kävi viikonloppuna miehen siskon perhe kylässä ja toivat vauvalle ison kasan vaatteita ja pari muutakin juttua. Ei siis kenenkään vanhoja, vaan ihan uusia, kaupasta ostettuja. Iski oikein ahdistus! Hyvä et ollaan sellasta määrää ostettu vielä itekään, ja mulle on tärkeetä saada hankkia juttuja ite ja oman maun mukaan (pääosin siis). Lisäks kun raskaus on oikeesti vasta ylittäny puolivälin niin... Tostakin sain aikaan sellasen raskauskilahtamisen, vieraiden lähdettyä siis :D Vaikka kiitollinen kai vaan pitäis olla.
 
Mä ymmärrän Fiona! Olin esikoisen aikaan iloinen ja kiitollinen kaikista tarvikkeista mutten saanut ostettua mitään itse! Nyt olen sanonut äidilleni (ainoa jolle uskaltaa sanoa) että minä valitsen pinnasuojukset, minä valitsen lakanat jne. Tällä kertaa haluan osan uutena. Esikolta jäi toki vaatteita mutta nyt pidän pääni. Se itse hankkiminen kuuluu vähän siihen pesänrakentamiseen. Jos kaikki tulee valmiina on fiilis eri.
 
Maalis, mulla kans ajatuksena leipoa pipareita sekä koristella ne. Noi tonttujen askartelut vois kans ottaa ohjelmaan:).

Mulla on paino noussut tosiaan alusta sen 5 kiloa, eli ei ihan hirveästi kai :D. Vklp aikana meni just 2kiloa satsumia:rolleyes:. Kaupan valmis- riisipuuroa aamupalaks, ei niin hyvää kyllä todellakaan ku oma tekemä. Mut ajaa asiansa:ROFLMAO:.
 
Täällä sitä ollaan, sokerirasituksessa. Siinä niin etukäteen pelotellussa. Luojan kiitos tää ei oo niin paha mitä aattelin! Se litkukin oli ihan hyvää, T. Sokeririippuvainen :D diabetes tästä kaikestä nyt vielä puuttuisikin. Viimeistä tuntia vietellään.

Ja lisää omanapaa, mulla on nyt viikon verran ollu painontunnetta tuolla alapäässä. Varsinkin työpäivän jälkeen on ihan mahdotonta oloa, hyvä kun kävelemään pääsee. Missä vaiheessa mun pitäis alkaa huolestumaan? Supistuksia nää ei mun mielestä oo. Voisko olla liitoskipuja? Miltä ne tuntuu, te kokeneemmat? Oon vuodepotilas tätä menoa loppuaikana.. :(
 
helmijenni se painontunne on ihan normaalia, tulee yleensä rasituksen tai pitkään kestäneen seisoskelun tai työntuloksena. paikat vaan rasittuu. Itsellä on ihan tuskaa 8h työpäivän jälkeen, paikat on niin puutuneet että tosiaan en kävelemään pääse. Painontunne on järkyttävä, onneksi menee levolla ohi. Lisäksi itsellä on kiusallinen aiva myös tässä raskaudessa, luin toisesta keskustelusta että jollain toisella oli sama homma, eli pissatessa on samankaltaista vaivaa, painetta ja painontunnetta, tuntuu todella ikävältä. Mitään syytä tuolle ei ole koskaan löydetty vaikka kaikki on tutkittu.

Supistukset nämä tuntuu siis alltomaisena vatsankovettumsena, masu menee ainakin mulla "kivikovaksi", välistä myös kiristää. Kipeältä ei tunnu, välistä epämukavalta.

Liitoskivut vihlasut, jomotukset, kolotukset yms kivut missä tahansa lantion tai häppärin alueella, vatsankin alueella. Yleensä jos johonkin sattuu niin ne johtuu jostain venymisestä liittyen juurikin kyseiseen.

Lonkka sanoi perjantaina sopimuksen irti, en oo pystyny kävelemään koko viikonloppuna kunnolla, tai no kävelen mutta joka askeleella joku tökkää puukolla. Kipu on valtaisaa, välillä menee jalat alta. Auta armias jos istahdan hetkeksi, en pääse ylös.
 
Kiitos surusilmät vastauksesta! :) ensimmäistä kun odottelen niin on niin epävarma kaikesta. Mikä kuuluu raskauteen ja mikä ei. Toivottavasti tosiaan tää ei tästä pahene, kolme seuraavaa viikkoa olis elintärkeät valmistumisen kannalta. Sisulla jos ei muulla :)

On tää rankkaa :D
 
Täällä meni viime viikko vähän plörinäksi. Tiistaina tein sen virheen, että menin töistä neuvolaan, anopille ja kauppaan. Maha sanoi sopimuksen irti kaupassa, tuntu kun ois voinu revetä kokonaan irti ja piti jättää mies hoitamaan ostokset loppuun ja mennä ite autoon odottamaan. Levolla parani. Keskiviikkona (tiistain unohtaneena :whistle:) haravoin jonkun tunnin verran, ja sama homma. Torstaina töissä huomasin, että ompas ihme olo, ihan kun menkat olisi alkamassa. Tunnin päästä tajusin, että nämähän on supistuksia! Paheni kotimatkalla, ja kestivät pari tuntia levossakin, 20 sek kerrallaan kiristystä/painetta/vihlontaa alavatsan ja -selän alueella. Loppupäivän pysyin vaakatasossa miehen kauhistellessa vieressä.:confused: Kyllä vähän jo itseänikin hirvitti, mutta vuotoja ei ollut ja liikkeet tuntui normaalisti niin en huolestunut. Perjantaina lääkäri diagnosoi rasituksesta johtuneiksi koviksi harjoitussuppareiksi ja määräsi lepoon.:barefoot: Pe-iltapäivänä tuli kyllä vähän ruskeaa valkovuotoa, joten jotain torstain supparit sai aikaan.

Nyt on jo helpompi olla, tukivyö on koko ajan käytössä, sen avulla jaksaa kävellä ja seisoskella vähän pidempäänkin. Tänään kuitenkin yhtäkkiä yllättäen tuli aamupala ylös töissä.o_ORuokahalua ei kyllä aamulla kamalasti ollut, mutta muuten ei ole kyllä pahoinvoinnit häirinneet alun 2kk kestäneen puklailun jälkeen. Onko kellään muulla ollut pahoinvointia n.vko 24?

Olipa kyllä kiva kuulla miten ulkomailla tämä raskausaika ja synnytysasiat menee, olisi kiva kuulla lisääkin. :)

Ite olen fiilistellyt joulua vasta glögin ja pipareiden avulla, viikonloppuna olisi voinut tehdä kaikkea, mutta olot esti nämä toiveet. Halloween-bileisiin kyllä mentiin, olin tiineenä oleva Minni Hiiri! :giggle: Jouluvalot laitetaan varmaan tällä viikolla, kun on jo niin pimeää (ja naapureillakin jo on..) Ja jos maha meinaa haluta lepäillä, niin ehdin varmaan jo jouluverhojakin silittelemään vähän aikaisemmin.

Juuri luin mitä kaikkea tänne oli kirjoiteltu loppuviikon aikana, mutta unohdin jo mihin kaikkeen piti jotain kommentoida.:D Palaan asiaan!

sitruunapippurina 24+0
 
IMN
Radista Ruokaa rakastavana insuliinihoito kuulostaa helpommalta :D mulle tietenkin diabetes on aina ollut ihan arkipäiväinen asia pistelyineen kaikkineen.
Tuon oon itsekin huomannut että radi-diagnoosin saa todella helposti. Oon pienestä asti ihan huvin vuoksi mittaillut sokereita silloin tällöin, ja vaikkei mulla sen suurempaa riskiä diabetekseen olekaan niin kyllä ne arvot aina sillon tällön heittelee suositusten yli. Parempi tietenkin tarkkailla radin varalta liikaa kuin liian vähän.

Meillä ei sukulaiset oo tällä kertaa hössöttäneet kuten ennen.. anoppi tuntuu kokonaan unohtaneen meidän lapset kun oma tyttärensä sai vauvan. Käy lapsia sääliksi kun ovat tottuneet olemaan paljon tekemisissä isovanhempiensa kanssa ja nyt eivät edes ehdi ottaa kyläilemään :(

Sitruunapippurina Mulla on ollu sellaista satunnaista yökkäilyä ehkä kerran viikkoon. Menee useimmiten levolla, syömisellä ja veden juonnilla ohi. Esikoisestahan mulla oli päivittäistä pahoinvointia aina synnärille saakka, joten voi kyllä jatkua miten pitkälle tahansa. Mulla myös pahoinvointi oli aaltoilevaa, eli saattoi olla pari parempaa päivää ja sitten taas viikon ajan pysyttelin kotona ämpäri kainalossa.
Tsemppiä suppareiden kanssa! Lepo ja vesi on paras lääke :)

Moni on miettiny mistä supparin tunnistaa. Tunnustelkaapa masua orgasmin jälkeen :) se saa aina aikaan kohdun harmittoman supistumisen, joka saattaa kuitenkin tuntua hiukan epämukavalta.

Äh, pakko nousta jalkojen päälle sen verran että saa ruuan pöytään. Tuntuu taas että maha tippuu lattialle.
 
Fiona: en kanssa ole kovin innoissani tuosta sukulaisten hössötyksestä. Tätä vauvaa on toivottu niin kauan ja haaveiltu, että pääsee itse vauvajuttuja ostelemaan.
Meillä kummankin vanhemmat on vielä eronneet, joten ns. mummuloita on 4kpl ja kaikill ensimmäinen lapsenlapsi. Hössötyksen määrän voi vaan kuvitella..

Esim. eräs näistä oli hankkinut joltain tuttavaltaan meille turvakaukalon. Ilmeisesti suuttui, kun ilmoitin ettei sitä huolita/tarvita koska oltiin katsottu juuri semmoinen malli, joka sopii ilman adaptereita yms. suoraan meidän vaunuihin.

Osa on sitten suoraan kysynyt, miten voisivat hankinnoissa avustaa niin olen antanut tarkat speksit ja se on ollut toimivin tapa. Saa ainakin mieleistänsä :)
 
Täällä kans painontunnetta jos koko päivän menossa. Kyykyssä ei myöskään pysty olemaan juuri ollenkaan koska silloin alkaa myös tuntua ikävältä. Myös jos rakko on kovinkin täynnä ja käy pissalla niin painontunnetta myös silloin.

Sitruunapippurina, mulla oli pahoinvointia joskus muutama viikko sitten, mutta en sitä ihmettele koska esikoisesta kesti ihan loppuun saakka. Nyt ihmeen vähällä selvinnyt, ku vaan kaks kertaa tarvinnut halata pönttöä(y)
 
No hyvä, etten ole ainut pöntön halailija. Vaikka eihän sitä toivoisi kenellekään enää tässä vaiheessa. Täytyy nyt muistaa juoda tuota vettä enemmän, ja muistaa levätä.:)

Meidän molempien sisaruksilla on jo lapsia, joten isovanhemmat ovat ottaneet varsin rennosti eivätkä liikaa tuputa neuvojaan, ainakaan tässä vaiheessa. Äitini lupasi hankkia meille vaunut, ja se on jo paljon! Osaltaan muiden hankkimisvimmaa hidastaa se, ettei muut tiedä kumpi meille on tulossa. Saa nähdä, muutanko mieleni ja kerrotaan lähipiirille sukupuoli jossain vaiheessa.

Lähinnä ärsyttää nuo sisarukset ja niiden raskaus- ja vauvajutut. Me ei olla mitenkään erityisen rakastuneita vielä tuohon tyyppiin eikä odotusaika ole tuntunut sen kummallisemmalta, niin jutut siitä kuinka mahassa potkivan möykyn kanssa on juteltu ja se on selvästi vastaillut tai "oottakaa vaan kun saatte sen syliin"jne. tuntuu lähinnä ällöttäviltä ja kiinnostaa kun kilo kakkaa.:LOL:

Raskausaika on mennyt itseltä lähinnä omia oloja seuraillessa ja käytännönasioita järkkäillessä. On meillä kehto kasassa ja vaatteitakin oon netistä tilaillut omien neulomuksien lisäksi, mutta muuten aika vaan kuluu ja maha kasvaa.:barefoot: Ehkä se hehkutus alkaa sitten myöhemmin.:cool:

Ainiin, se isyyspakkaus. Mä ajattelin tilata netistä pari sellaista erikoisempaa bodya, kuvan/tekstin/teeman valitsen miehen harrastusten ja mielenkiinnonkohteiden mukaan. Noiden muiden must have -juttujen (korvatulpat, mute-tutti) lisäksi ostan erikoiskahvipapuja jostain paremmasta kahvikaupasta ja askartelen vapaudu vankilasta/vaipanvaihdosta -kortteja, joita voi sitten pahan paikan tullen käyttää.(y)
 
Viimeksi muokattu:
IMN
sitruunapippurina Mua on kans aina ärsyttänyt tuo ihmisten yleistäminen siitä kuinka raskaus- ja vauva-aika on niin ihanaa ja sitä ja tätä ja tuota :D Kaikki vain eivät koe sitä samalla tavalla, eikä se tee kenestäkään sen parempaa tai huonompaa. Esimerkiksi vauvauutisten kertomisen jälkeen on kyselty että enkö oo yhtään innoissani kun en puhu raskaudesta mitään. No pitäiskö siitä koko ajan olla pälpättämässä?! :LOL: Sitten jos viittä minuuttia kauempaa puhun/puhutaan vauvasta niin kuulijat alkaa jo haukotella.. Mikä se on sitten se kultainen keskitie?
Toinen on tuo kun en itkeä tihrusta sydänääniä kuunnellessa tai ultrassa. Kyllä ymmärrän jos se on joillekin tunteellinen hetki, mutta ei se mua hirveästi liikuta. Joo, joku laite tuottaa meidän vauvan sydämen sykettä jäljittelevää ääntä, onpas hienoa tää teknologia o_O Ei se kuitenkaan automaattisesti tarkota sitä ettäkö oisin täysin tunteeton tolvana :LOL: Vielä se terveydenhoitajan "Jokos alkaa kyyneleet valua?"-katse kun sykkeet löytyy.. Siinä sitten vedetään sellanen tekohymy naamalle vaikka todellisuudessa aattelen seuraavan päivän kauppalistaa :rolleyes:
Oon näissä asioissa vähän mies; ne pari kyyneltä vierähtää poskelle vasta siinä vaiheessa kun vauva nostetaan rinnalle. Toinen niistäkin kyynelistä siksi että raskausaika on viimeinkin ohi :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä