Helmikuun helmiäiset 2016 *syyskuussa*




29.1.2016
Susa75*1.lapsi

1.2.2016
_sanna*2.lapsi*LPKS
Keijunkainen*2.lapsi*30v*tyks
Effemia harmeil*3.lapsi*satks
Yztlas/ensimmäinen lapsi/Satks

2.2.2016
Kiehinen*kolmas*31*OYS
hattisvattis*2. lapsi*EKKS* poikalupaus
Supsu86*toinen*29v.*K-SKS

3.2.2016
rokkimamsuli*2.lapsi*23v*Satks
IMN*3. lapsi*22v*OYS*poikaolo* tyttölupaus
Helmihaave*3. lapsi
Maalla on mukavaa*4. lapsi*TYKS
Minde84*3.lapsi*30*LS

4.2.2016
Helmiäippä*5. lapsi
Laurana*2.lapsi*34v*Sas

5.2.2016
Heba*5.lapsi
Alisa_84*3. lapsi*30v* poikalupaus
makrilli*1. lapsi*24v*EKKS

6.2.2016
kmw2014*1. lapsi*26 v.
Laurelii*4.lapsi*38V*OYS* tyttölupaus

7.2.2016
kirpsakka*4. lapsi
NassuRessu*2.lapsi*25v*KaKs
karhukopla*1. lapsi*30v*TAYS* Poikalupaus
helmijännäri*1. lapsi*26 v.*SeKS
NMN*2Lapsi*28v*Kos
Fanny* 3.raskaus

8.2.2016
helinä30*4. lapsi*28v.*PKKS*poikaolo*
Adalmiina1*2. lapsi*26 v.*Oys
am80*1.lapsi

9.2.2016
Mmamma88*2.lapsi*K-HKS
pirittt*1. lapsi*20v*LKS*poikaolo*

10.2.2016
manskuliini*2. lapsi*26v
Eea*6. lapsi*28v*PKKS*tyttöolo*

11.2.2016
PikkuRuusunen*1. lapsi*32 v.*TAYS
Karmaliini*1.lapsi*27v*SeKS
TuleJo*1. lapsi*28v.* poikalupaus
helmie* 2. lapsi* 26v. *K-SKS

12.2.2016
Jennih__*2. lapsi
surusilmät*2.lapsi*26v*OYS

13.2.2016
maipel*3. lapsi*25v*OYS

14.2.2016
ankas*3. lapsi*27v*LKS
helmijenni*1. lapsi*25 v.*Seks

15.2.2016

16.2.2016

avilia*2. lapsi*25v.*KHKS
Ehkä sitttenkin?*1. lapsi*29 v.*KOS
Wendys*1. lapsi*26v*KHKS

17.2.2016
Tuulentavoittelija*3. lapsi*30v*SatKs
Emböy*2. lapsi*22v*KOS
viii*3.lapsi*24 vee
esikoinenhaaveissa*1.lapsi*23v*K-SKS
Fiona-*1. lapsi*26 v.
SeInka * 3.lapsi * 31-v. * JS

18.2.2016
Mammi78*3. lapsi*37v*SatKs
Sofi12/ 3.lapsi./ Seks

19.2.2016
Equus*2.lapsi*29v
Monski94*2. lapsi*21v*PS
Velmuliina*1. lapsi
Pikkue*2. lapsi
Lumi<3* 3.lapsi*42v*OYS*poika
PRS*1.lapsi.*28*tyks

20.2.2016
Äiti74*2.lapsi*41v*Tays

21.2.2016
SaaraD*2.lapsi*VKS
Sniff*2.lapsi*35*HUS

22.2.2016
Emeli-*2.lapsi*24v.*Satks
sitruunapippurina*1. lapsi*PHKS

23.2.2016
Iummph/24/1.lapsi/KYS
Lauriska*1. lapsi*29*OYS
Tähkä94*2.lapsi* TAYS
girahvi*1.lapsi*Oys
mannamuu* 28 v.* 3. lapsi* kättäri (KOS)
Julyah*2.lapsi*33v*SeKs

24.2.2016
helmikuunhippu*3. (5.) lapsi

25.2.2016

26.2.2016

27.2.2016

Mymmeli/88*3. lapsi*K-SKS
tamapi*3. lapsi*OYS
San-ttu83*3.lapsi*32v*TYKS
Helmimammuli*4.lapsi*33 v*LKS

28.2.2016
minea__*2. lapsi*24v.*KPSHP
ninami*32v.*Kätilöopisto
Ainiina*3. lapsi*35v*KOS
Satuh83*1.
minema*4.lapsi*30v*lks

29.2.2016

4.3.2016
Maalis15*3. lapsi*OYS*tyttöolo*





Ilman laskettua aikaa:
tikis*4. lapsi*38 v.
Rita*2. lapsi*tyttöolo*
sarppi82*3.lapsi*32v.*KOKS
Bubblemachine*3. lapsi
jennimarika*2.lapsi*LPKS
VeraS*3. lapsi

Meitä on 79 onnellista odottajaa!

Poikalupauksia: 5
Tyttölupauksia: 2

Menetyksen kohdanneet:
dicey*3. lapsi*32*kaks
miranenn * 2. lapsi * 25v * EKKS
Frid*2. lapsi*31 v.*TAYS

Aikaisemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-touko-kesaekuussa.2448865/
http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-heinaekuussa.2451244/

http://kaksplus.fi/threads/helmikuun-helmiaeiset-2016-elokuussa.2455389/






SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Ilmoittakaa muutokset punaisella tai muuten erottuvalla tekstillä.
 
Viimeksi muokattu:
Vitsit mä ootan noita liikkeitä. Varmaan ihan hirmu jännältä tuntuu :D Ehkä esikoista odotellessa vielä aikasta odotella, kun vasta rv 16 alussa. Tää on kyllä tällä hetkellä niin seesteistä, kun olot alkaa olla kohtalaiset eikä maha edelleenkään oo juurikaan kasvanu. Lähinnä malttamattomana ootan rakenneultraa, joka on vasta lokakuussa.
 
Äitiysvaatteita mulla ei ole vielä ollenkaan. Ostin kuminauhavyötärölliset lötköhousut kesäkuussa ja lisäksi leggingsit, joissa myös on pelkkää kuminauhaa vyötäröllä. Näillä mennään, kunnes eivät mahdu päälle :). Töissä voi käyttää työvaatteita, mitkä kyllä mahtuvat päälle vähän isommankin mahan kanssa.

Vauvalle hain isän luota siskopuolen vanhoja vauvanvaatteita pinollisen. Täytynee siis toivoa, että meille tulee tyttö, koska vaaleanpunaista on niin paljon... Ovat pääosin 62-cm kokoa, joten hieman pienempiä pitänee vielä jostain etsiä.

Hain samalla myös pinnasängyn palaset, kun kerran tyhjänpanttina on. Harmillista vaan, että tuosta on kokoamisohjeet + ruuvit yms. hukassa. Jos jollain on Ikean Leksvik-pinnasängyn kokoamisohjeet (semmoisen version, jossa sängynpääty on yhdessä palassa) niin kiitollisuudella otetaan vastaan :D.

Liikkeitä tunsin varmimmin jo 14-viikolla, mutta kyllä niitä liikkeitä eilenkin tuntui. Mukavaa, että niitä jo tuntuu, koska oireita on muuten niin vähän ja mulla väli 2. neuvolan ja rakenneultran välillä on 8 viikkoa... Rakenneultra vois kyllä jo tulla...

Mua harmittaa kovasti, kun juokseminen ei onnistu. Nyt vielä voisi muuten juostakin, mutta jomottaa ja viiltelee alavatsaan. Ei vaan pysty. Pakko kävellä. Viikonloppuna hieman pidempää metsälenkkiä kävellessä kyllä oli aika heikko huimaava olo, mutta se meni ohi kun sai nestettä ja energiaa lenkin jälkeen.. Ens kerralla otan evästä :D.

Huimausta on taas muutenkin ylösnoustessa. Etenkin, jos oon vähänkin aikaa ollut selällään makuulla. Käytänkin töissä tukisukkia, mikä auttaa siellä, mutta kotona ei niitä jaksa pitää.
 
Keskusteluista päätellen olisi hyvä, jos vauvalla olisi helmikuussa villahaalari sekä ainakin jonkinlainen lämpöpussi. :D Ei mulla oo yhtään ajatusta paljonko vauvalla pitää olla päällä. Toki Etelän talvesta ei helmikuussa tiedä, mut kaipa jokin talvivaatetus on pakko olla valmiina... Ne äitiyspakkauksen toppajutut oli aika ison kokosia, eli ehkä pitää itsekin koittaa jotakin pienempää helmikuulle etsiskellä. Vai mahtaisko riittää tollanen eisbärchen tai vastaavaa...

Hyvä, että näitä hankintaideoita tulee näin hieman etukäteen. Ei tällainen ensikertalainen tajua, mitä pitäis olla.
 
Kiitos uudesta ketjusta, laiskiainen ilmoittautuu :D
En ole jaksanut kirjoitella, kuulumisia olen kyllä lukenut.

Mä kattelin kaupassa tuota ersb.... mitensenytkirjoitetaankaan lämpöpussukkaa ja se tuntui kauhean isolta kaukaloon. Onko niitä erikokoisia? Kun tuntuu että ne vyön reiät on kauhean korkealla ja se alempi reikä matalalla. Kun vauva on kuitenkin aika pieni siihen väliin.

Minä ostin sellaisen söpön pienen pehmoisen haalarin vauvalle, ajattelin että se saa olla kotiin tulo pukuna jos löydän sen lämpöpussukan vielä. Ja vaunut ajattelin ostaa rakenneultran jälkeen, hätäinen kun olen :D
 
TuleJo, muakin harmittaa kun juokseminen on ihan vasta viime päivinä alkanu tuntua ikävältä. Ei varsinaista kipua, mut jotenkin se on vaan epämiellyttävää. Mä en tykkää kävelemisestä, joten saa nähä miten lenkkeilyn käy. Kyllä ikävä tulee juoksuaskelia!

Siis onko muilla ihan järjetöntä ruokahalua?? Tekis koko ajan mieli van syödä. Mut tää olo on kuitenkin sellanen, että huono olo tulee jos syö liikaa. Siks pitää syödä kärpäsen annoksia ja se nälkä (=himo) on koko ajan päällä. Ei saa silleen kylläseks itteensä. Tuntuu että ajattelen vaan koko ajan ruokaa, ahdistavaa :D
 
Me lähdettiin nyt koko perheen voimin lomalle Kristiinankaupunkiin, appivanhempien omistamaan loma- asuntoon. Pakko kyllä myöntää että meren äärellä mieli lepää, ja tietenkin ku on näin kaukana kotoa ja niistä kotihommista..

Täällä on tuntunut pieniä töytäisyjä välillä, sitä en tiedä onko liikkeitä vaiko ilmaa :rolleyes:.

Oon ajatellu et ostan nyt sen lämpöpussin ja villahaalarin, luulisi niiden riittävän pienen kotiintulo vaatteiksi sit. Reiman nettikaupassa näky olevan sininen tai punainen villahaalari nyt pikkaisen reilu pari kymppiä :).

Vielä on harkinnassa että mikä lämpöpussi. Joku jo mainitsi siitä koosta, mietin myös itse että onko niitä erikokoisia ja hukkuuko vauva niihin yhden koon pusseihin. Täytyis päästä ihan livenä näkemään pusseja, hankala näin netistä katsottuna :).
 
IMN
Pusseja on erikseen kaukaloon ja rattaisiin. Kyllä nettikaupoissakin lukee aina erikseen kumpaan kuuluu, tai jos ei lue niin todennäköisesti kuuluu rattaisiin. Tuo turvakaukalon pussihan riittää ihan hyvin pienelle vaunuihinkin. Tuskinpa nää meidän helmivauvat ehtii ennen kesää niistä kasvaa ulos :) ja rattaissakin istumiseen on vielä aikaa..

Mulla on kans jatkuvasti nälkä, ollut alusta asti. Mutta myös annokset on pienentyneet. Jäävettä menee monta litraa päivässä. Se varmaan selittää tän jatkuvan pissaamisen :LOL:

TuleJo Ikean sivuilta löytyy vielä myynnissä olevien tuotteiden kokoamisohjeet :) eikä noiden pinnasänkyjen kokoaminen yleensäkään mitään rakettitiedettä ole :D neljä laitaa ja pohja ;)

Mua on supistellut tänään taas kovasti ilman että oon mitään ees tehnyt.. huomenna ois pojan 6v-neuvola niin pitää siellä kysyä asiasta. Terkkakin kun on meillä sama. Kuopushan meinasi lähtä tulemaan aikaisessa jo rv32 ilman kipeitä supistuksiakaan, joten vähän huolettaa..

Kävely kans on muuttunut jo nyt ankkakävelyksi. Jos koittaa normaalisti kävellä niin tuntuu kuin jotain pusertuisi lantioon. Sama homma istuessa ja istunkin koko ajan takakenossa.

Liikkeet on voimistuneet entisestään :) varsinkin kun hellästi kädellä painaa kohtua niin voi tuntea käteenkin pienen möyrimisen :love:
 
PRS
Tänään oltu neuvolassa ja niin syke sieltä taas vain löytyi, vaikka taas pahinta pelkäsin :LOL: on kyllä niin epätodellinen olo, että vauva sieltä vaan tulee:love: mulla kans koko ajan nälkä, koko ajan voisin syödä jotain vaikka ei samalla vähän etoo jatkuva syöminen:ROFLMAO:
 
Onko teillä ollut nyt myöhemmillä viikoilla mahakipuja.. muita kuin repäisykipuja äkkinäisistä liikkeistä? Täällä koko päivän tasaseen tahtiin parin sekunnin kestäviä viiltelyitä ihan alhaalla, oikealla puolella. Eikä johdu rasituksesta. Tosi inhottavaa :(
 
IMN
Mulla ainakin on ollut vaikka ja mitä kipuiluja koko raskauden ajan.. enkä tiiä onko ihan sattumaa että alusta saakka enempi sillä puolella mistä munasolu irtos? Ekat liikkeet kans tuntui sillä puolen.

Tuollaiset ihan alhaalla tuntuvat kivuthan voi olla näillä viikoilla jo liitoskipujakin :) monet sanoo niiden tuntuvan juurikin viiltämiseltä.
 
Kiitos kun jaoitte pelkojanne, kiva kun on joku paikka missä niistä pystyy ääneen sanomaan (tai kirjoittamaan) ;)

Mulla on vain yhdet äitiyshousut, ja ne on ollut kovassa käytössä nyt. Lisäksi löytyy lökäreitä, ja normi paidoilla ajattelin pärjätä loppuun asti :)

Nautin kovasti mahalla nukkumisesta, vielä ei onneksi tunnu huonolta. Liikkeitä on tuntunut jo 2-3 viikon ajan, suunnilleen päivittäin. Eli aika ok fiilis, tietää että vauvalla kaikki hyvin :)

Juoksemassa en oo nyt käynyt, sen verran tuntuu mahassa painontunne, että juokseminen ei tunnu hyvältä. Tein kuitenkin pari päivää sitten aerobicin, ja se onnistui yllättävän hyvin! Pitää kyllä motivoitua liikkumaan enemmän, oon nyt raskausaikana laiskotellut aika pahasti :s :D
 
Hei taas pitkästä aikaan, oon kyllä maailman laiskin kirjottelee :LOL:

Mamma vaatteista, oon jo pitkään käyttäny mammahousui ku kaikki omat puristi pahasti, nyt ostin mammispaidan ja sainpahan hyvät naurut, luulin että mulla on iso maha mut ei ookkaan ku paita lörpsötti :LOL: Duunissa käytän semmosta levennys juttuu mut tahtoo vaan housut tippua kokoajan:oops:

Vauvalle ei olla hankittu mitään. Jotenkin ei osaa vielkään tajuta että siellä masussa asustaa joku :oops: Huomen olisi neuvola ja pääsis kuuntelemaan sydänääniä:love:

Vaivoista sen verran että on joo ja aikas tarpeeksi:mad: Maha on ollu jo pari viikkoa kipeä ja joutunu ihan yölläkin heräämään kipuun. Selkä alkaa sanomaan itteänsä irti töitten vuoksi, pahimmillaan ei voi oikeelle puolen laittaa painoa ollenkaa:confused: Missä on se seesteinen ja ihana keskiraskaus?? Toiseksi eilen vielä tuli verta seksin aikana :unsure: Loppui onneksi kuin seinään niin ei varmaan vaarallista ole.. Niin ja liitoskipujakin on alkanut jo olemaan :confused:

Muutamia tökkäsyjä ja poksumisia tuntenut ja oletan niiden olevan vauvasta johtuvia :love:

ninami & pätkis 14+2
 
Mulla kun eka raskaus eikä mitään kipuja aiemmin niin heti säikäyttää. Mutta jännä juttu.. mullakin tää kipu samalla puolella ja samoilla kohdin kuin mistä löydän sydänäänet.Liikkeitä en oo vielä tuntenu ollenkaan, nyt 18+1.
 
Mulla ei ollut oikeestaan mitään kipuja viime raskaudesta niin pistäähän tämä mahakipu miettimään onko kaikki hyvin, kannattaa puhua neuvolassa asiasta, niin mä ainakin kysäsen. Tietty kipuja kuulu tähän kun kohtu kasvaa, mutta mistäpä tiedät mikä on ok kipuja...
 
Niimpä, sen kun aina tietäs onko ok. kipuja vai ei. Täällä ei kyllä kauheesti noteerata jos neuvolaan soittaa ja kysyy. Seuraava aikakin vasta 1.10. Tosi harvassa tuntuu olevan, ei edes iän puolesta mitään extraa!
 
Täällä kans pieniä kipuiluja välillä, tosin mulla saattaa osa johtua siitä että selän iskias on alkanut kipuilla enemmän ja vähemmän. Sit edellisessä ketjussa mainitsemani sykkivä vihlova kipu kohdun tietämillä.

Tuleeko muilla kyykyssä ollessa painon tunnetta alapäähän? Mulla tulee nyt jo vaikka viikkoja vasta 15. Esikoisesta tais tulla vasta ihan lopussa tällainen tunne :-o.

Hassua kun itse kuulostelen kroppaani enemmän toisessa kuin ensimmäisessä raskaudessa :-D.
 
IMN
Silleen tiivistettynähän kaikki kivut on normaaleja niin kauan kun ne ei rajoita liiaksi elämää tai niihin ei liity vuotoja :) lääkärienkään on vaikea tutkia mistä jokainen kolotus johtuu.
 
Mulla kans edelleen kipuja ja näin vainoharhaisena sitä tulee kuviteltua ties mitä. Luulin että mun pahoinvointi olis jo loppumaan päin mutta tänään laatoitin seinätkin uuteen uskoon. Kai se pitää uskoo että sitten helpottaa viimeistään ku synnyttää. On tää vaan rankkaa :( epätoivo iskee välillä mutta kun kuulee sydänäänet niin vähän parantaa oloa.

16+0
 
IMN
helmijenni Tuttu tunne, esikoista oottaessa toivoin vaan että yöunet riittäis pitkälle iltapäivään saakka ettei pitäisi kovin montaa tuntia päivästä oksentaa.. ja se epätoivo ja turhautuminen kun mistään ei oikeasti ollut apua, eikä lääkäritkään voineet auttaa vaikka olin välillä tosi huonossa kunnossa :( pahoinvointilääkkeitä ei missään vaiheessa edes tarjottu, koska niistä ei kuulemma ois ollut apua. Oishan se kuitenkin ollut kiva edes kokeilla. Ainoa toimiva apu oli vain sairaalavuodelepo tiputuksessa..

Musta tuntuu että tänään tulee neuvolasta selibaattikäsky. Eilen seksin jälkeen supisteli niin pe***leen kipeästi ettei mahaa kärsinyt edes koskea. Onneksi meni nopeasti ohi. Tänään sitten taas on vihlonut kohdunsuuta, mutta sen taidan laittaa liitoskipujen piikkiin kun tuota on jatkunut jo ihan alusta saakka.
 
helmijenni, kaikki sympatiat kyllä sun puolella!! Toivon niin että toi helpottais pian. Musta tuntu kans sen pahoinvoinnin kanssa etten jaksa enää hetkeäkään ja näin jälkeenpäin huomaan, että olin henkisestikin tosi alamaissa ja loppu. Mulla nyt sentään alko helpottaa joskus rv 12, nyt huonoa oloa ajoittain ja öisin välillä herää kakomaan, mut se on käytännössä sama ku ei mitään. Siihen verrattuna mitä oli. Oikeesti hyvä ettei itku tullu tosta sun tekstistä, niin kurjaa se oli :( Voimia <3

Niin ja primperania mulle määrättiin, otin pari tablettia mut ei apua. Joillekin kuitenkin kai ollu. Ja sit oli jotain muitakin lääkkeitä olemassa. Kannattaa rohkeesti kysellä jos jotain sais, ja noita on ainakin tutkittu en usko et on haittaakaan. Johan siinä oma terveys kärsii ja mielenterveys ainakin.
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
IMN
Sain nyt pojan neuvolan yhteydessä varattua itelleni lääkärineuvolan torstaille. Terkan mielestä on hyvä tarkistaa kohdunsuun tilanne kun on nyt supistellut niin paljon. Jalkakipujen ja puutumisen veikkasi johtuvan siitä että iskiashermoa painaa jokin (esimerkiksi tää notkoselkä) ja siitä kehotti kans kysymään lääkäriltä.
Mutta en viitsi itseäni noiden supistusten takia stressata.. monilla tuntuu olleen niitä jo tässä vaiheessa. Kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan :)

Mutta voi ei, mun pienellä oli siis tänään viiminen neuvola :love: mihin tää aika menee?! Vieläki muistan pojan ekat neuvolakäynnit, joita meillä olikin heti viikon ikäisestä alkaen viikon välein.. ja poika tosiaan syntyi melko pienenä rv38+2, 2795g ja 48cm. Nyt sitten onkin tuommonen 122,5cm ja 23kg :D Eli ei kyllä syntymämitat kertoneet mitään tulevasta :)
 

Yhteistyössä