Helmikuun Helmiäiset 2016

IMN
lummph 10kg?? :eek: vau! :D meidän neiti on suurinpiirtein saman pituinen enkä osaa mitenkään tajuta mihin kohti lykkäis vielä kolme kiloa lisää :LOL: eikö teilläkin lähdetty melko pienistä mitoista, vai muistanko väärin? :) hienosti kyllä kasvettu, hatunnosto sinne!

Mää ryhdistäydyin ja kieltäydyin antamasta pulloa toissayönä. Puolitoista tuntia valvottiin siinä klo 23-01 välillä, mutta lopulta tytrö nukahti syliin ja heräsi taas vasta aamulla. Viime yönä ei sitten herännyt ollenkaan. Tajusin kyllä nyt itsekin että eihän sillä mikään nälkä oo alkuyöstä ollutkaan, koska silmät on alkaneet luppasta aina heti kun pullon vaan on saanut suuhun :rolleyes:
Teen ihan mitä vaan etten tällekin raahaa vielä vuoden päästäkin pulloa sänkyyn! :ROFLMAO: virheistä oppii.. :rolleyes:
 
Lummph Hienoissa mitoissa teidän tyttö kyllä:)!

Voi apua, huomenna viimeinen päivä, ennenku isi lähtee reissutöihin:cry:. Mä meen poikien kanssa turkuun hyvän ystävän/ vauvan kummin luokse huomenna ja tullaan tiistaina. Torstaina sit mennään taysiin potilashotelliin ja perjantaina on esikoisen tutkimus:). Lauantaina on sit serkkutytön synttärit. Paljon ohjelmaa ens viikolle niin ei ehdi tulla miestä ikävä:D:rolleyes:..

Esikoisen tutkimus jännittää kyllä nii hirveesti että huhheijjaa:unsure:. Tai ei ehkä se ite tutkimus vaan ne tulokset, pelottaa että mitään syytä ei löydy kohtaukselle. Oon kyllä niin nössö äiti tällaisissa asioissa:D.
 
IMN, juu,2890g & 47cm oli syntyessään. Kyllähän tuo on ahkerasti tissillä viihtynytkin. Tosin huomaa että nykyään jaksaa olla pidempään ilman :)
Hyvin oli mennyt isällä ja tyttärellä tämä päivä. Oli reilu 4h poissa. Olivat lähteneet rataslenkille, mutta 2-3 kilometrin jälkeen ei ollut tyttöä enää kiinnostanut, isä oli ottanut kantoreppuun ja siihen oli nukahtanut. Kotona olivat kuulemma katselleet leikkimatolla erilaisia leluja ja pari kertaa oli pullosta maitoa antanut mutta vähän vaan oli hörppinyt. Jej, jospa tässä siis alkaa päästä välillä itsekseen enemmänkin jonnekin ja miehelläkin kasvaa varmuus pärjätä lapsen kanssa kahdestaan :)
 
Tsemppiä tähkä94 työreissu leskeyteen, mä en tiiä miten jaksaisin ees tän yhden kans jos pitäis olla kahdestaan, nostan siis hattua sulle ja kaikille muillekkin (y) ja toivottavasti tutkimuksista on jotain hyötyä.

En tiedä vaivaako meillä helle, hampaat vai elämä ylipäätänsä kun pukeminen on kauheeta, rattaissa/vaunuissa on kauheeta, lattialla on kauheeta.. Autossa viihtyy ja sylissä kunhan kokoajan saa hyppiä jne, mut ei mun käsivoimat riitä :whistle:

Meilläkin varmaan jonkin asteista unikoulua on pakko miettiä, ei nyt mitään niin radikaalia että kokonaan yösyötöt pois mutta vähentää pitäis. Nyt on kyllä jääny se eka 40min jälkeen herääminen pois ja joku vahinko kävi yks yö kun nukkui 6,5h putkeen, "harmi" etten ite osaa mennä vielä ysiltä nukkumaan :sleep:

Ilmoitin nyt sitten töihin että olen vielä vuoden kotona :eek:
 
Meillä ollaan nyt kolme yötä nukuttu syömättä. Tai no toissa yönä annoin ite tissiä, ku oli räjähtämispisteessä. Ja neiti oli mahallaa ja kiehnäs, että kääntäisin selälleen takasi. Saas nähä miten pitkään tämä herkku kestää.
 
Heippa pitkästä aikaa :)

Lukemassa oon käynyt muiden kuulumisia mutta olen ollut laiska kirjoittelemaan :D

Täällä myöskin on soseita aloitettu sillon 4kk:n iässä, nyt menee jo aamu- ja iltapuuro ja päivällä kasvissosetta johon olen nyt viikon verran lisännyt kanaa, pitäisi tehdä nyt vielä muutakin lihasosetta. Puurot aloitettiin ihan tavallisella kaurapuurolla ja hyvin menee vähän kokkareisempikin sose alas :)

Tissiä saa aina silloin tällöin, pullosta olen antanut ruokailun aikana. Yöllä vielä tissittelee kerran pari, mutta pitäisi se nyt lopettaa kun ei varmasti nälkäänsä syö. Olen säälinyt vaan miestä kun herää kumminkin aamulla töihin niin en ole vielä viitsinyt neitiä yöllä tutin kanssa huudattaa. Tosin olen huomannut että tutti ei ole enää niin paljon kelvannut kuin ennen. Pitäisiköhän se jättää samalla pois.

Hampaita on tullut kaksi pientä nököä alas, ja kylläpäs kirpaisee muuten tissiin kun niillä venuttaa :confused:

Eteenpäin mennään konttauksen ja ryömimisen sekoitusta, konttausasennossa nytkyttää pyllyä ja siitä loikkaa eteenpäin, hauskan näköistä :LOL:

Huomenna kuullaan mittoja kun on puolivuotisneuvola :)

Jaksamista kaikille jotka vielä kovin usein joutuu yöllä heräilemään syystä tai toisesta. Itse olisin valmis nauttimaan täysistä yöunista pikkuhiljaa :)
 
IMN
VIHDOIN se hammas tuli läpi! :D eli siis oikeanpuoleinen alahammas oli yön aikana ilmestynyt :)

Tänään lähdettiin vaunulenkille muka nukuttamaan vauvaa. Meidän 3v on nyt viimein innostunut pyöräilystä ja menee sellaista vauhtia ettei siinä auta muu kuin hölkätä perässä :D no kuinkas ollakaan, löydettiin itsemme leikkipuistosta ja pienempikin neiti pääsi ekaa kertaa keinumaan. Voi sitä kikatuksen määrää! :LOL: eli vaunupäikkärit jäikin loppujen lopuks nukkumatta.. :rolleyes:
 
Meillä ollaan flunssassa. Tosi raskasta kun itkua riittää ja limaa tuntuu olevan tuolla jossain syvällä rööreissä, kaikki itsehoitojutut tehty mut ei niillä ihmeitä tehdä. Makuulla ei viihdytä eikä oikein missään tällä hetkellä, unet päivällä ihan parit pienet torkut ja illallakin kiven takana. Lisäks levottomat yöt.. No viikon kestäny et josko pian menis ohi. Kiinteitäkään ei uppoo nyt yhtään ku neiti roikkuu vaan tissillä. Eniten säälittää tietysti pien reppana, kun on selvästi huono olla. Mutta väsymystä ilmassa kaikilla:unsure:

Jännä nähdä millon noita hampaita alkaa ilmaantua! Hui :D
 
Olehan Fiona tarkkana, että jos menee korviin tuo flunssa. Silloin makuulla on vielä ikävämpää. Itse olen myös vauvan kanssa nyt flunssassa ja pelkään korvatulehduksia. Onneksi yöt on rauhallisia ja on iloinen vesseli!

Meillä puoli vuotta myös täytetty. 8,2 kg ja ~67 cm, oli mitat. Kampeaa peffaa ylös ja pääsee hieman eteenpäin sillä tavoin, mutta ei vielä voi puhua ryömimisestä. eikä istumisestakaan kyllä vielä. melkein vielä tissimaidolla mennään, mutta hiukan syö silloin Tällöin soseita. Hedelmää pääasiassa.ei puuroa, ei lihaa. Yöllä heräillään yhä samalla tavalla kuin ennen. Kunhan tää lomareissailu loppuu, pitää tosissaan alkaa miettiä miten jatkaa opettelua!

Ä74
 
Viimeksi muokattu:
Meidän 6kk neuvola kuulumiset. Suluissa viime nvl mitat.
8160g(7300g)
67.3cm(65.5cm)
py. 42.6cm(42cm)

"Kasvu edelleen mainiota. Makuannoksia saanut bataatista, banaanista ja kukkakaalista. Ryömimällä liikkuu. Lelua vaihtaa kädestä toiseen. Yöt nukkuu hyvin. Ihana tyttö!!" Ja kaksi kukka tarraa.

Nyt vaan uusia makuja nopeella tahdilla. Puurot ja lihat mukaan vaan :)

Iso tyttö jo. Sniifff
 
Helou kaikille! Kömmin takaisin remmiin puolen vuoden hiljaiselon jälkeen ja kylläpäs oli mukava lueskella mitä muille kuuluu, aivan kuin olis kotiin tullu :D

Meillä jätkänpätkä täytti eilen 6kk ja tänään käytiin ottamassa tuoreet mitat 69,3cm ja 8470g. Vielä ei ryömitä mutta pyörien liikkuu kovasti paikasta toiseen :ROFLMAO: 2kk lähtien on ollu kova poika pulauttelemaan ja sama meno jatkuu ainavaan, katotaan vaikuttaako mitään, kun tämä äiti saa itteä niskasta kiinni ja saa alotettua kunnolla kiinteiden tarjoamisen. Nyt ollaan testailtu mangoa, kaurapuuroa, kurkkua, vähän perunaa ja suurinta herkkua eli vesimelonia :)

Pitää koittaa lueskella enemmänkin vanhoja juttuja, niin pysyy kärryillä mistä kukin puhuu :D

Nyt täytyy suunnata nokka kohti syöttötuolikauppaa :LOL:
 
IMN
Mää yleensä, jos tyttö ei jaksais oottaa ruuan tai puuron valmistumista, annan neidille palan leipää, kurkkua tai banaania käteen "alkupalaksi". Sen enempää ei oo sormiruokailua harrastettu :) maissinaksuista en tykkää kun niillä saa niin kauhean sotkun aikaiseksi :ROFLMAO: no joo, eiköhän niitäkin kumminki tällekki tapaukselle jossain välissä tarjota.. Sitten ku on alahampaille vastakappaleetki niin ollaan annettu lapsille omenaa, mandariinia jne. Ja pinsettiotteen harjaannuttua rusinoita ja viinirypäleitä :)
 
Sormiruoka askarruttaa täälläkin. Maissinaksuja annettu. Ne sulaa hyvin, mutta tosiaan suttaa. Banaania myös, sekin suttaa! Eilen annoin vesimelonin siivun käteen. Tietenkin heti alkoi yskimään (kakomaan) saiko sitten palan siitä? Ei jatkettu sitä sitten :-(
 
Me on syöty bataattia ja kukkakaalia sormiruokana. Vataatin valmistin uunissa. Leikkasi kiekkoja, 200° ja 20min. Kukkakaalin höyrytin.
Tein myös kaurapuuron jämästä, banaanista ja munasta munakkaan. Ei maistunu ku ihan vähän, linttas vaan pöytään. Esikoiselle se sit maistu hyvin :D Banaania on myös syöny ite. Ja mansikkaa. Ja niitä riivattuja maissinaksuja.
 
oon ymmärtänyt et mansikkaa ei kovin aikaisin sais antaa? Mut nyt en muista miksi...
mä oon antanut vadelmasta pari "hiukkasta" ja viinimarjoja sormenpäässä muussannut ja antanut maistaa. Ihanaa kun on kesä! Pitäisi kokeilla noita kasviksiakin, kiitos vinkeistä!
 
Meillä ei oo vielä aloiteltu sormiruokailua, mut jospa pian. Pelkään että vauva tukehtuu :D.
Esikoisen aikaan olin ihan hysteerinen sormiruokailun suhteen, just ja just maissinaksuja uskalsin antaa. Jos nyt olis vähä rohkeampi:ROFLMAO:.
Meillä on löydetty ihan tosissaan oma ääni, vauva kiljuu ja huutaa: mammammaa ja mämmämmää:LOL:. Ihan jo korvat soi:rolleyes:.

Esikoisen tutkimus oli tosiaan perjantaina, ihan hyvin meni. Aluksi itki aikasta paljon mutta sain sen sit rauhoittumaan. Uni-eeg'tä ottivat parikymmentä minuuttia ja sitä ennen vilkutteli kirkkaita valoja naaman yläpuolella. Viikon päästä voi jo soitella tuloksia neurologilta, aika meillä lasten poliklinikalle on vasta 1.9.
 
No mä kans pelkään ihan hulluna tota et vauva tukehtuis :D Jotenkin kun se touhu on niin alkeellista vielä.. Luin vaan jostain siitä tavasta mille oli ihan oma termikin, et vauvalle annetaan pelkästään sormiruokaa 6kk alkaen ja mitä kaikkia hienoja vaikutuksia sillä on. Ja varmasti onkin! Ei vaan ehkä sovi tällaselle huolestujalle. Nytkin vesimelonia annoin omasta kädestä ja siitähän se jo ison palasen haukkas. Kurkkua oon antanu omaan käteen ison pötkön, mut tuntuu et voishan siitäkin saada palasen purastua irti eikä varmasti sais hienonnettua suussa kuitenkaan vielä. Ja sama banaanissa.. Vai jauhaako ne automaattisesti ruuan pienemmäks ennen kun yrittää nielasta, en suostu uskomaan:sneaky: Pitäis ehkä perehtyä faktoihin aiheesta ja sillä aikaa pitäytyä soosseissa :ROFLMAO:
 
Meillä saanut kurkkua ja höyrytettyä porkkanaa, jotka kelpaa. Höyrytettyä kukkakaalia ei edes maistanut ja maissinaksut käy vaan suussa ja äkkiä pois :D Nyt on uunissa bataattikiekot.

Kakominen taitaa kuulua asiaan, ja meillä ainakin on tähän mennessä osannut sylkeä isommat palaset pois, lähinnä siis imeskelee vaan, en tiedä meneekö mahaan asti mitään. Suosittelen tutustumaan simppeli sormiruokakeittiö fbryhmään/blogiin, siellä on paljon hyvä reseptejä ja kerrotaan just noista faktoista :) (y)

Mitäs muuta, edelleenkään ei viihdy yhtään lattialla, suuttuu suorastaan kun sinne joutuu makoilemaan, joten eipä ole liikkuminen vielä edistynyt. Haluaisi vaan istua, ihan lyhyitä hetkiä pysyy jo itse mutta tuettuna kyllä jo tosi hyvin, en tiedä mitä neuvolassa tuumaa kun noin paljon jo "istuu":whistle:

Yöunissa on edelleen toivomisen varaa mutta ainakin nyt viime päivinä on nukuttu kunnon päikkäreitä edellisten viikkojen puolen tunnin pätkien sijaan, ilmeisesti lämpö oli vaan huono juttu.
 
Meillä nukuttiin viime viikko tuskaisen huonosti. Sitten tuli
hampaita. Kaksi pientä terävää naskalia alas. Jatkuvasti unohdan harjata niitä ja hammastahnaakaan en ole muistanut ostaa. Millasta hammastahnaa pitäis sitten olla?

Meillä päästän konttausasentoon ja hytkytään siinä sitten ees taas ja lähinnä peruutetaan samalla. Sit huudetaan kun eteenpäin ei pääse!

Mitkä on sun mieliala Fiona? Onko yhtään helpannut olot?

Sormiruokana oon antanut lähinnä kurkkua siksi aikaa kun ruoka valmistuu. Tykkää istuskella ja niitä nakertaa. Saa niistä paloja irti, mutta ne tajuaa kyllä sylkeä pois. Sen sijaan vesimelonia kun kerran annoin niin siihen meinas tukehtua. Ei se kakominen vaan se hiljaisuus... Sitä en kyllä anna enää kuin soseena. Meillä kyllä siis ruuat ensisijaisesti soseena. Neuvolassa sanottiin, että saa antaa niin paljon ku haluaa syödä. Keitän illalla kaurapuuroa valtavan määrän. siis 3dl vettä ja melkein 1,5dl hiutaleita ja toi syö KAIKEN (n) Lisäksi vielä esim. omena raastettuna päälle tai 0,5-1 purkillista hedelmäpilttiä. Toi ei koskaan oo vielä "lopettanut" syömistä. Pitäiskö mun antaa VIELÄ enemmän? :geek: Maidot sit päälle just ennen nukahtamista.
 
Hammastahna sellaista jossa on 1000ppm fluoria. Eli Herra Hakkarainen tai Muumi tahnat on esim tälläisiä.

Meille kans sanottiin, et niin paljo ku syö. Meillä ei vaan syödä :D yhden lusikallisen syö kyllä nätisti, mutta seuraaville ei aukeakkaan suu. Ja sormiruuat nakkelee lattialle (n) Ja jos jotain sattuu menemään suuhun asti, niin syö kyllä niin. Sormiruokien tekeminen on vaan niin kamalan työlästä :ROFLMAO: Soseita sentään olen saanut tehtyä pakkaseen hyvin. Noh, ehkä joku päivä (y)
 
TuleJo, kiitos kun kysyt :) Miehen loma tosiaan oli tuossa välissä ja helpotti huomattavasti. Yritän vaan nyt keksiä menoa mahdollisimman paljon, koska sen huomaan auttavan paljon että on tekemistä. Vaikkei aina jaksaiskaan lähteä. Mulle avun pyytäminen on vaikeeta ja oonkin huomannu, että neuvolassa täytyis olla toinen jalka haudassa ennen kuin reagoivat sen kummemmin. Pariin kertaan oon nyt yrittäny sanoa ettei oo oikein hyvä olo, mutta aina kuitattu sillä että se on normaalia ja kaikilla on samanlaista vauva-arki. En oo jaksanu sen enempää vängätä (n) Onneks tosiaan nyt on vähän uutta virtaa ja toistaseks tuntuu ihan ookoolta.

Fyysistä virtaa ei tosin oo yhtään ku flunssa jatkuu edelleen ja öisin valvotaan nyt meillä. Ajattelinkin käydä pian lääkärissä näyttämässä jos ei ala helpottaa. Onko teillä kokemusta onko flunssat vauvoilla näin sitkeitä (pari vko kestäny)? Silti väitän et tää fyysinen väsymys sopii mulle paremmin kuin henkinen, se on niin ihmeen lamauttavaa:unsure: Nyt vaan kahvia naamaan ja päivä käyntiin:geek: Viime yönä tuli jopa epätoivosuuksissa työnneltyä ja hytkytettyä makkarissa valkosella matolla rattaita, jos niihin ois nukahdettu. No matosta tuli ruskea mut tyttö ei nukkunut o_O

Meillä voi johtua taudista mut kiinteet ei juuri maistu. Max. puolikkaan pilttipurkin verran menee, tavallisemmin muutama teelusikka. Nauratti TuleJo teidän puuroannos, mut eipä luulis haittaavan kerta maistuu. Heh, ihana!
 

Yhteistyössä