Helmikuun Helmiäiset 2016

Voi apua mä olin ihan unohtanut tän palstan! Tulipa haikee olo ja niin paljon muistoja mieleen. Mahtava oli lukea mitä muille kuuluu. Paljon voimia TuleJo:(

Mullakin on ollut ajatuksena et ens vuonna toinen lapsi viimeistään, alkuun ajattelin 2v ikäeroa mutta nyt kolme alkais tuntua hyvältä. Mutta sekin tulee jo niin pian, ja nyt nauttii ihan kauheesti tästä helposta elämästä yhden pienen kanssa. No, aika näyttää, ei kai niitä lapsia aikataulun mukaan voikaan "tehdä"(n)

Mäkin oon myös osittain palannut töihin ja tyttö alottanu päiväkodissa, siitä kyllä seurannut tännekin flunssakierrettä. Viimeisimmäks oli just joku influenssa/rs-virus joka piti kovaa kuumettakin pitkään. Ennen päiväkotia meillä oltiin tosi vähän kipeenä eikä kuumeessa varsinkaan.

Meillä kans tota puhetta tulee tosi paljon, mut tiedän myös tän ikäsiä ja vanhempiakin, jotka vasta ekoja sanoja puhuu. Ei tosissaan aihetta huoleen IMN:)

Ihanaa kevättä ja tulevia 2v-synttäreitä kaikille:love:
 
Hei. Minäkin löysin tän ryhmän uudelleen Aatelkaa meidän lapset jo täyttää 2v. Meillä tosin vasta maaliskuussa kun meni niin yliajalle.. Me ollaan onnesta mykkyrällä kun elokuussa saadaan pikkukakkonen. Meillä oli ajatus et seuraava saa tulla heti kun on tullakseen joten tuntui välillä jo tuskalta oottaa et milloin plussa tulee. Tyttö sit 2v5kk joten sopivasti ehtii unohtaa vauva-ajan "rankkuuden" Hyvin menee esikon kans,hän puhuu jo paljon ja muutenkin aika temperamenttinen minä ite ikä Hoitovapaalla töistä ja onneksi kesällä saa jäädä taas äippälomalle ❤
 
IMN
Ihana kuulla teistäkin Fiona ja Meekku! :love: Niin ja Meekulle paljon onnea uudesta tulokkaasta!

Meidän 2v-synttärit hurahti jo ohi tuossa maanantaina. Vähän ristiriitaiset fiilikset itsellä kun viimeinenkin pieni alkaa olla niin iso (n) kriisiä nostattaa sekin että ilmoitin viime viikolla keskimmäisen eskariin. Vastahan minä ison mahani kans kuskasin esikoista sinne :cry: no, aika aikaansa kutakin..

Hirveen kivoja synttärijuhlia teille kaikille ja paljon onnea isoille pienille! :love:
 
Meidän olis tarkoitus juhlia viikon päästä la, eli melkein oikeana päivänä. Nyt vaan jännätään että osuuko meille päiväkodissa kiertävä vatsatauti :censored: viime viikon /vkl aikana oli 1/3 lapsista sairastunut, nyt en ole uskaltanut kysyä uutta tilannetta :ROFLMAO:
Toivotaan että viikonloppu ja tämä pakkanen tappoi kaikki pöpöt.
 
Meillä on varmaan joku synttärikirous :mad:

Viime vuonna poika oli just ennen juhlia ekaa kertaa kovasti kipeänä. Nyt selvittiin vaan pienelläf flunssalla, tai niin siis luultiin. Tuo edellisten viesti tautiaalto ei meitä saavuttanut, mutta voin kerto että tehokas tapa saada vieraat lähtemään on se että aletaan oksentamaan :censored: mies siis oikeasti oksensi kun oli vieraita, poika seuraavan päivänä kerran. Itse pääsin vähimmällä, pelkällä yhden yön kestäneellä alkuraskauden kaltaisella pahoinvoinnilla kun tuntui että jos yhtään liikkuu niin tulee jotain ylös :sick:

Ja aamupäivän iso harmitus siitä että puolet joutui sairasteluisen takia perumaan, olikin lopulta hyvä ettei niin moni altistunut. Tietysti yksi sairastui, se ainut leikki-ikäinen lapsi.
 
IMN
Ehkä sittenkin, voi harmitus :unsure: no onneksi synttäreitä menee ja tulee, muutaman vuoden päästä asia varmaan jo naurattaa :) paljon onnea teidänkin 2-vuotiaalle!

Musta tuntuu että moona on kasvanut ihan hirmuisesti nyt synttäreiden jälkeen. Siis ihan fyysisestikin mutta kun on muutenkin niin ison tytön oloinen! Sanoja tulee koko ajan uusia, tyttö harvemmin on hiljaa. Matkii isompia (ehkä vähän turhankin uhkarohkeasti). Luonnetta löytyy edelleen ja uskaltaa näyttää sen jo päiväkodissakin :LOL: pk:ssa olikin puhetta että moona voisi siirtyä syksyllä isompien (3-4v) ryhmään, ihan siksikin että on kooltaan muita isompi ja meinaa pitää pienempiä "omina vauvoinaan". Eli meidän emäntä on siis koko ajan nostelemassa ja hoitelemassa ikätovereitaan (n):whistle: eihän moona nyt pituudeltaan mitenkään kovin iso ole, n. 88cm, mutta on jotenkin tosi rotevan mallinen. Painoa mahtaa olla 13-14kg.. isosiskonsa oli samanikäisenä suunnilleen saman pituinen, mutta pari-kolme kiloa kevyempi..

Huhhuh, kohta ois hiihtolomaviikko. Päätin pitää sen itsellänikin opiskeluvapaana viikkona niin ehditään touhuilla lasten kanssa jotain kivaa (y)
 
Meillä taas on ihan kirppu kooltaan muihin nähden, paino varmaan samoissa kun monella eli n13 mutta pituutta varmaan n 85cm. Kengät koko 21-22 ja yks ikätoveri käyttää 26, toki on joka suhteessa isompi. Vaatteet nyt pääosin 80/86. Edelleenkin keksitty puhumiseen eikä kasvamiseen :ROFLMAO: viralliset mitat tul vasta kk päästä kun jätettiin neuvola myöhäiseksi kun pitää yks rokote ottaa niin menee samassa

Ja luonne, voi jessus. Ensin oli pelkkää minä itse mutta nyt viim päivinä kun on selkeästi parantunut, on alkanut kauheat kiukku kohtaukset, lähinnä pesujen/ pukeminen yhteydessä, etenkin jos väsynyt. Huh ja huh, mistä saisinostaa uudet hermot :censored:
 
IMN
Täällä ei enää 2-vuotisneuvolaa edes ole, seuraava on vasta 2,5-vuotiaana ja sitten 4-vuotiaana.. :cautious: toki 1,5v-neuvola oli silloin heinäkuussa.

Meillä kans minä itse-ikä.. etenkin tuon pukemisen suhteen, mutta myös esim rasvatessa, hampaita pestessä jne. Rasvauksesta tulikin mieleen että tällä neidillä on meidän katraan selkeästi pahin atopia. Joka paikka täynnä raapimisjälkiä ja ihottumaläikkiä.

Meidän tytön kengän koko on 22. Hän siis on vain tanakka :ROFLMAO: vaatekoko on pääasiassa 92, mutta vielä menee jotkut 86:kin. En muista oonko tästä jo maininnu, mutta hauska kun tää 2v käyttää samoja vaatteita joita 5v isosiskonsa käytti vielä vuosi sitten :LOL: kaksi ääripäätä, toinen pieni sirppana ja toinen vähän vankkarakenteisempi emäntä.
 
Meillä on viime kirjoituksen jälkeen vieraillut sekä silmätulehdus että 4päivän kuume

Aika hyvin mun mitta arviot piti paikkaansa, vihdoin oli neuvola ja 12,7kg ja 85cm. Kasvaa omaan tahtiinsa ja on ikätasonsa mukaisesti kehittyy, paitsi puheeessa/sen ymmärtämismessä on vuotta vanhempien tasolla :whistle: päiväkodin sijainen kutsui lapsineroksi, no jos nyt ei ihan kuitenkaan :ROFLMAO::ROFLMAO:

Ja noi raivarit... juuri vietettiin iltapesulla melkein puolituntia kun mikään ei kelvannut, jostain syystä miehen kanssa tuokin onnistuu ihan ok mut mun kanssa joka kerta samanlaista taistelua :cry:
 
Voi apua! Moikka tännekin, elämä on todella kiireistä tällä hetkellä.

Meille syntyi siis kolmas lapsi perheeseen 15.3 klo 1.31. Painaen huikeat 4600g ja 54cm pitkä. :D Synnytys meni hyvin ja ri tikkejä tälläkään kertaa, vaikka tuli tollanen megabeibsi :D

Helmikuinen on ihan äärettömän kiltti vauvaa kohtaan ja ei ole juurikaan mustasukkaisuutta ollut havaittavissa. Rinnalla käy edelleen 1x vrk vaikka nyt vauvan tultua haluaisi useammin. Sais loppua jo hänen kohdallaan ja nyt olenkin rajoittanut aikaa milloin saa käydä.

Puhua pulpattaa ihan hirveitä määriä ja aina äänessä. Ei nuku enää päiväunia ollenkaan. Nukkuu yöt 20-07
Mitäs vielä? Kaiken kaikkiaan menee ihan kivasti :)
 
Kiva käydä lukemassa muiden kuulumisia pitkästä aikaa :)

Onnea Nassuressu, melko vauvelin oletkin punnannut :D:love:

Meillä on niin omatoiminen 2-vuotias. Puhua pälpättää niin ettei suunvuoroa saa ja on rauhallinen reipas neiti. Tykkää kovin leikkiä nukeilla ja kotia, ja kova on myös laulamaan. Laulavat ilmeisdsti päiväkodissa paljon :LOL: Tosin omaa tahtoa löytyy kyllä niin, että välillä on äiti helisemässä. Neuvolassa oli muistaakseni 90cm ja vajaa 13kg, pitkä neiti :)

Normaalit flunssat on sairasteltu ja nekin mennyt nopsaa ohi, pahin taisi syksyllä olla enterorokko, kamala tauti :eek:

Ja jos kaikki hyvin menee, tulee hänestäkin loppuvuodesta isosisko :love:
 
Onnea nassuressulle vauvasta ja kirpsakalle myös tsemppiä tulevaan, toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Voin kuvitella että nassuressulla on kiireistä kun tuntuu että yhdenkin kanssa välillä on :unsure: ja tekemistä saa keksiä kyllä kokoajan. Onneksi päiväkoti hoitaa päivät ja nukkuu vielä myös päikkärit :D

Meillä on nyt pari viikkoa ollut helpompaa uhman kanssa, joo siirtymiset yms meinaa mennä välillä pelleilyksi MUTTA ne huutokohtaukset on nyt jääneet, toivottavasti ei palaakkaan :rolleyes:
 

Yhteistyössä