Helmikuun hippuset 2018 *elokuussa*

Dand3lion :love: onnea kovasti hyvistä uutisista <3

Haloska onnea sinullekkin hyvistä ultra kuulumisista :love:

Papupata12 sinulla ei kyllä mikään helppo odotusaika ole ollut :( Onneksi doplerista on iloa ja mielenhelpotusta (y)

ON: Rv 12+1 menossa tänään (siis viimeiset minuutit sitä :LOL:) ja samalla viimeinen työvuoro ennen kesälomaa! Vihdoinkin loman aika on koittanut! (y) Huomenna klo:14.20 nt-ultra ja olen koko ajan joko innoissani tai paniikissa :confused::ROFLMAO: pelkään, ettei sieltä mitään löydykään tai asiat on huonosti. Levollinen mieli kuitenkin sanoo, että kaikki hyvin...:sneaky: onpas ihanaa olla raskaana :LOL: Tulen sitten huomenna kertomaan kuinka kävi :)
 
Nt-ultra takana. Kaikki vaikutti olevan pienellä hyvin. :love::love: laskettu aika muuttui takas 14.2. Ystävänpäivä-papunen!

Nyt menossa uuden lasketun ajan mukaan 13+2 :love: mittaa oli päästä peppuun 73,6mm ja nt 1,2mm.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Paputoive :love:

On:
Täällä ultra takana. Yksi vilkkaasti liikkuva, iso ja terve vauva matkassa :love: neuvolan mukaan nyt olisi 12+2, ultra mukaan 12+5 :love: pituutta beballa oli 63mm ja kaikki varpaat ja sormet löytyivät :love: down riskillä 1:4501 ja Edwards riskiluku 1:100000 :)
Nyt voin huokaista helpotuksesta :LOL:
 
Mahtavat kuulumiset @Haloska @dand3lion ja @Aivotar :love:

Mulla ei edelleenkään ole mitään fiiliksiä beben sukupuolesta, mutta mun alitajunnalla selvästi on: oon nyt nähnyt kaksi kertaa unta siitä, et oon ultrassa ja kätilö kertoo sukupuolen. Ekassa unessa vauva oli tyttö ja tokassa poika :ROFLMAO: ja siis mä vannon, että asialla ei oo mulle eikä miehelle mitään väliä!

Mäkin liityin siihen faceryhmään viime tipassa, mut ajattelin kirjoitella kyllä siitä huolimatta edelleen tännekin. Esikoisen odottajana kaikki mahdollinen odotushössötys kiinnostaa! (y)
 
Ajattelin jo eilen kirjoitella, mutta rupesinkin hoitamaan neuvola-asiaa sähköisen asioinnin kautta. Luulin, että voisin perua ja varata uuden ajan, mutta peruminen ei onnistu, kun se aika on varattu terveydenhoitajan vastaanotolla. Nyt on sitten kaksi aikaa. Toivottavasti se jälkimmäinen kelpaa, ettei ole liian myöhään. Ja lisäksi mä haluaisin päästä lähtemään varttia aiemmin, jotta ehtii töihin. No, kerron raskaudesta töissä lähiviikkojen aikana ja katsotaan, jos saisin sovittua tuon, ettei olisikaan kiire töihin.

Niin, sitä oikeastaan halusin tänne tulla kertomaan, että tajusin perjantaina katsoa kannasta tulokset ja sinnehän ne riskiluvut olivat ilmestyneet. Ihmettelen enää sitä, että ikäriski on erikseen, eli onkohan se mukana näissä muissa? Down-riski 1:62002 ja Edwards 1:100000. Odotin jotenkin hieman huonompia lukuja, joten olen iloisesti yllättynyt näistä :) Se ikäriski oli tietenkin 37-vuotiaalle aika huono, 1:224.

Ja muuta kuin omaa napaa, onnea kaikille hyvistä uutisista! Etenkin @dand3lion ille.

Ja @papupata12 dopplerista on varmasti sulle iloa. Mä oon vähän samaa pallotellut mielessä kuin @Aivotar , että ahdistuisinko vaan jos ei kuuluisikaan mitään. Vaikka eikö näillä viikoilla (huomenna 15+0) jo pitäisi kuulua? Istukasta mulle sanottiin, että siinä toisessa ultrassa sitä vasta tarkastellaan enemmän. Ei siis mitään hajua, missä se mulla sijaitsee. No, ehtiihän sen hankkia joskus myöhemminkin. Näin ensikertalaisena menee varmaan vielä kuukausi, että tuntee liikkeitä, Mahan koko tuntuu riippuvan ihan siitä, mitä on syönyt, mitkä vaatteet on ollut päällä ja mitä on tehnyt. Paino on pysynyt suunnilleen samana ekasta neuvolasta, josta on nyt kuukausi ja viikko. Arvelisin, että ne 2-4 kiloa, mitä oli tullut lisää ekaan neuvolaan, oli lähinnä turvotusta, ja nyt se on ainakin osittain oikeaa mahan kasvua.

No, pitkä viesti tästä taas tuli ja pääosin omanapainen, anteeksi!
 
Maaria1980 me saimme ne riskiluvut sieltä ultrasta mukaamme (y) monenlaista käytäntöä tässäkin ilmeisesti on :)
Samaa sanottiin minulle, että istukan paikkaa katsotaan rakennettaessa sitten.

Huomenna neuvola lääkäri :) mieskin kesälomalla, joten pääsee mukaan:)
Kesäloman ensimmäinen päivä tänään ja kiirettä koko viikon o_O
 
Onpas tullut paljon ihania uutisia ja ultrakuulumisia tänne :love:

Me päästiin myös vihdoin tänään ultraan ja siellä viuhtoi menemään yksi vilkkaan oloinen kaveri :love: koko vastasi viikkoja (12+6) ja muutenkin kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin.
Jokohan nyt uskaltaisi alkaa nauttia tästä raskaudesta :unsure: alkuun pelkäsin tosi paljon keskenmenoa ja nyt myöhemmin sitä, että jos ei kaikki olekaan hyvin. Ainahan jotain voi sattua, mutta turhaa taitaa olla kuitenkin etukäteen murehtia, joten nyt positiivisin mielin eteenpäin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Neuvola lääkärissä kaikki hyvin tänään :) ei mitään ihmeempää siellä ollut. Sisätutkimus tehtiin ja kohdun kokoa kokeili. Saatiin myös kuunnella pienen beban sydänääniä:love: se pompsotteli 150:sä (y) kovasti koetti karkuun kuulustelua ja hyöri vatsassa (y)
Seuraava neuvola aikakin varattiin (y)

Pätkis sitten helpottaa kun pienen liikkeet alkaa tuntumaan :)
Itse tunnen n. kerran päivässä liikkeitä jo (y)

Aivotar ja beba 12+6
 
Onpa kiva lukea hyviä ultrakuulumisia ja että @dand3lion illa oli onneksi vaan väärä hälytys. Toivois aina, että kaikkien raskaudet ja raskautumiset menis helposti, vaan ei mee ihan tasan nää. :/

Minen nyt sitte päässy sinne faceryhmään, kun ultra on näin myöhään. :( Ylihuomenna mennään ja jos siellä on kaikki ok niin aletaan sitten kertoa perheelle ja kavereille. :)
 
Hei kaikille!

Samat fiilikset @pätkis_ , mut yritetään vaihtaa ajatukset tuohon "nautitaan raskaudesta" - modeen :) Eilen tuosta neuvolassa sanoin, että huoli vaihtuu vaan toiseen huoleen niin neuvoläntätikin sanoi, että koitahan vaan nyt nauttia tästä raskaudesta ja kyllä se huoli hieman väistyi kun kuuli minin sykkeet :love:

@girahvi minäkään en ole faceryhmässä, jahkasin sinne menoa ja nyt näyttää että on täynnä. Toivottavasti täällä vielä jaetaan kuulumisia ettei kaikki kadonnut faceen.

Mites, oletteko jo monelle kertonut raskaudesta tai oletteko tehneet jo jotain hankintoja vauvalle?...Meillä tietää kummankin vanhemmat ja pari kaveria. Hankintoja en ole tehnyt vaikka myönnän, että netistä vaunuja katsellut yms. :D

Mukava kyllä lukea teidän kaikkien ultra- ja muita kuulumisia!
 
Viimeksi muokattu:
@girahvi minäkään en ole faceryhmässä kun en halunnut ennen ultraa liittyä, joten täällä kirjoittelen :)

@Tahvon78 kyllähän tää tosiaan taitaa olla juuri tuota, että huolenmäärä on vakio, aiheet vaan vaihtuu :D mutta koitetaan muistaa nauttiakin! (y)

Meillä tietää myöskin miehen perhe sekä mun perhe ja muutama hyvä ystävä. Nyt kun ultra on ohi niin ajattelin että enää en jaksa tätä mahaa piilotella eli kerron sitä mukaa kun ihmisiä nään ja huomaavat. Erikseen en ajatellut kellekään alkaa ilmoitella kun meille läheisimmät ihmiset tietää jo.

Mekään ei olla mitään hankintoja tehty, mutta varmaan täytyis pikkuhiljaa aloittaa, ettei tarvii sitten kaikkea kerralla ostaa. Ajattelin myös ostaa mahdollisimman paljon käytettynä niin varmaan hyvä alkaa ajoissa etsiä, että saa mieleisensä ja järkevään hintaan. Uusista vaunuista tosin itsekin haaveilen.. :)

@Aivotar tuntuupa sulla aikaisin liikkeet jo! Mulla juuri ultrassa sanottiin, että istukka on edessä ja ensimmäinen raskaus kyseessä niin varmaan joudun jokusen viikon vielä odottelemaan ennen kuin tuntuu. Mutta varmasti tosiaan ihana ja helpottava tunne sitten :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
@Tahvon78 minä kävin heti ultran jälkeen shoppaamassa vauvalle pari bodya, parit pöksyt ja sukkia. H&M:ltä ihania i <3 dad ja i love mom juttuja. Sopii kummalle sukupuolelle vaan. :)

Kerrottiin myös raskaudesta ultran jälkeen sukulaisille. Minun vanhemmat, sisarukset ja niiden puolisot tiesivät jo etukäteen, mutta annoin luvan kertoa eteenpäin. Äiti ja isä tiedotti asiasta sisaruksilleen ylpeinä (vaikka kolmas lapsen lapsi tulossa heille, mutta edellisistä aikaa jo yli 10v). Kovasti tyttöä odottavat ja toivovat kun edelliset on poikia. Tyttöolo mullakin kyllä. Miehen äiti tiesi asiasta jo ennen ultraa, mutta ultran jälkeen kerrottiin miehen isovanhemmille, isälle ja veljelle. Varmaan isän uusi vaimoke hoitaa tuolla puolella asian tiedottamisen. :ROFLMAO::LOL:

Minä kerroin myös töissä, kun jäin töistä nyt pois opintovapaalle. Mieskin kertoi pomolleen, kun joutui ultraa varten aamun olemaan poissa. Kerroin myös uusille opiskelukavereille kun en voi olla kun joulukuuhun asti koulussa. Eli aikalailla kaikille tästä on kuuluteltu onnessaan. :whistle: yritin jo anella mieheltä lupaa söpön body+ultrakuvan poistamista sosiaaliseen mediaan, mutta siihen ei lupa vielä heltynyt:cautious: ei halua että ihan jokainen tutun tuttu saa tietää.
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
Meille kolahti maanantaina postiluukusta kirje HUS:ista, onniteltiin, että eivät ole havainneet poikkeamia Down-seulassa. Mitään riski- tai suhdelukuja ei missään vaiheessa saatu kuulla.

Ekan ultran jälkeen kerrottiin ensimmäisille ulkopuolisille, ihan läheisemmille perheenjäsenille, eli molempien vanhemmille ja sisaruksille. Voisi kai uutisen pikkuhiljaa muutamalle parhaalle kaverillekin paljastaa. Töissä koitan pitää tämän salaisuutena niin pitkään kuin pystyn, mielellään vielä ainakin kuukauden. :whistle:

Facebook-ryhmään en tosiaan minäkään vielä liittynyt (koska haluan pitää raskauden tosi pienen piirin tietona, ja hiukan hirvittää edes iloita siitä vielä kovin avoimesti) - toivottavasti täällä Kaksplussan puolellakin keskustelu jatkuu! :)

Mitään hankintojakaan en ole uskaltanut vielä tehdä, jotain taikauskoa ehkä :D Jospa sitten rakenneultran jälkeen uskaltautuisi ostamaan vaikka ensimmäiset vaatteet, jos siellä näyttää olevan kaikki hyvin.
 
Meille ei oo hankittu vielä mitään. Esikoisen vanhoja vaatteita on säästetty ja rattaat on ennestään. Mulla on ihan hirvee tytön toive, niin ootan sinne rakenneultraan, ennen ku alan hommata tytönvaatteita. Vois kattoa sitä faceryhmän perustamista näille ulos jääneille. Mulle on henkilökohtasesti helpompaa seurata facea ku kaksplussaa. Ja ku täällä nämä jutut voi lukea ihan kuka vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
Minun juttu ei taas ole face-ryhmä, että mä kirjoittelen täällä(y) toivottavasti joku muu myös :D

Hankintoja ei olla tehty, eikä hetkeen tehdäkkään. Mahdollisimman paljon käytettynä kanssa, ainut mikä suunnitelmissa ostaa upouutena on auton turvaistuin (y)

Meillä miehen suku/perhe tietää, ovat tienneet alusta asti, mun siskot ja muutama hyvä ystävä. Ja pomo. Näin ekan ultran jälkeen tieto on "vapaata riistaa", mutta en kanssa vielä ihan minnekään sosiaaliseen mediaan ole asiaa toitottamassa :whistle: mies haluaisi, mutta minä en ole antanut vielä lupaa :ROFLMAO: huomaavat sit kun huomaavat. Ja ei tätä kauaa salailla vaatteilla joten kai kesäloman aikana laitamme tietoa uhan julkiseksi...

Pätkis tämä on jo minulle neljäs lapsi, niin liikkeet tuntuu aina vaan aiemmin ja aiemmin :love: minulla aina istukka ollut takaseinässä (nyt en tiedä missä on), niin potkut on tuntunut hyvin :)

Hienoa Haloska, että saitte hyvän kirjeen Hus:sta(y)
 
Ihania ultrakuulumisia tullut, onnea kaikille :love: täällä on vihdoinkin huono olo väistynyt ja voi alkaa nauttia energisemmästä keskiraskaudesta :LOL: viikkoja huomenna tasan 15 (y) aika menee ihan liian nopeasti. Haluaisin nauttia tästä tilasta ja pienestä masusta mahdollisimman pitkään. Tää on kyllä varmasti meidän viimeinen vauva, niin pitäisi ottaa nyt kaikki irti. Toisaalta odotan malttamattomana jo synnytystä. Se on maailman paras hetki, kun saa olla miehen ja vastasyntyneen kanssa ihan kolmistaan. Tuoksutella ja tutkailla uutta tulokasta  :love: oih :love:
 
Hei kaikille!

Näinhän tässä töiden alettua kävi, ettei tänne ehtinyt kirjoitella. Toivottavasti ei taas tule kilometrin mittaista viestiä.

Kirjoitin aiemmin, että seuraava neuvola-aika piti siirtää, ja maanantaiaamuna sain vastauksen, että voi siirtää myöhemmäksi. :)Luin Meille tulee vauva -vihkosesta, että äitiysavustuksen hakemisen vuoksi rv 16 mennessä pitäisi käydä siinä laajassa terveystarkastuksessa. Nyt se käynti on rv 17+2, mutta oma terkkari sanoi, että ei ole liian myöhään. Toivottavasti se nyt sitten on niin.

Sitten kommenttina @Haloska n viestiin. En oo vieläkään saanu seulonnan tuloksia Hus:sta. Lupailivat 2 viikon sisällä ja se tuli täyteen viime tiistaina. Omakannasta olen katsonut riskiluvut, ja hyvältä näyttää, eli ei pitäisi huonoja uutisia olla tulossa. Pitää soitella ensi viikolla ja kysellä, missä viipyvät. Ja toisena, täälläkin taitaa olla taikauskoa. Mitään ei olla vielä hankittu. Ilmeisesti ollaan nyt molemmat päädytty siihen, että pitää muuttaa toiseen asuntoon, mutta asia ei ole edennyt mihinkään. Asutaan ylimmässä 3. kerroksessa eikä tässä ole hissiä. Pitää ruveta katselemaan vaihtoehtoja, koska aiotaan ostaa asunto eikä vuokrata.

Ja @pätkis_ mua meinaa kans välillä huolettaa raskauden jatkuminen. Tällä viikolla tuli taas pieni ahdistus, että entäs jos kehitys on loppunut pienellä. Ei sitten varmuus kestänyt kuin sen kaksi viikkoa ultran jälkeen. :unsure: Kuukauden päästä rakenneultra. Muistaakseni aikaa ei tarvi siirtää. - Eikun, pitääpäs. Ääh, ens viikolla pitää sitten soittaa sinnekin. Liikkeiden arvelen tuntuvan joskus rv 20+, koska esikoista odotan. Maanantaina 16 viikkoa täynnä. Eli vielä kuukausi siihen.

Maha ei edelleenkään minusta raskausmahalta näytä, mutta jonkinlaista kumpua alkaa olla. Paita pitää kyllä valita huolella ja suurin osa on liian kireitä. Ja toisaalta sää on ollut niin lämmin, että jotain kesäistä pitää olla. Lämpimämmissä vaatteissa olisi sitten taas lisää valikoimaa. Mulla näyttäisi olevan pari äitiyspaitaa, kesäisiä, mutta sopivat paremmin sitten loppuraskauteen. Toisen oon ostanut kaverilta ja toisen löysin mökiltä.

Tällaista nyt tällä kertaa mielen päällä. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin, kaveri oli vilkas tapaus ja taas olen vaihteeksi saikulla vuotojen takia. maanantaina palasin töihin ja keskiviikkona ei enää kyennyt töissä kantele tavaraa kun mahaakin kiristi niin julmetusti niin eikö se taas lähtenyt vuotamaan. tiistaina neuvolalääkäri ja katsotaan taas että mitä tehdään. mulla muuttui la 3.3 vaikka oli vain neljä päivää pienempi? :eek: ja muutenkin olen sga epäilyjen takia ollut joka raskaudessa seurannassa viikolle 30asti ainakin, niin myös tästä. pieniä kirppuja ovat syntyessään olleet,vaikka menneet 2viikolla yli lasketun. juuri ylittäneet sen 2,5kg rajan. mutta siitä en ole huolissani :) terveitä lapsia ovat,joskin ikäistään pienempiä :) sama on ollut meillä suvussa kohta kolmen sukupolven ajan. myös isän puolella alle kolmekilosia syntyessään. eli ultran mukaan viikkoja tänään tasan 12
 
RouvaKook kiva kuulla, että pahoinvointi on kaikonnut(y) ootko joutunut ihan tiputuksessa asti käymään?

Maaria1980 joko riskiluvut tulivat? Ja eteneekö muuttokuviot? :)
Me asutaan ok-talossa ja silti tuntuu, ettei tila riitä :LOL:

Papupata12 hienoja uutisia ultrasta:love: ikävä kuulla, että sinulla on taas vuotoja :unsure: mitä nla-lääkäri sanoi? Ja mikä on sga? En ole koskaan kuullut o_O

Täällä vietetään kesälomaa (y) pian päästään kahdeksi viikoksi (minä, mies ja kuopus) etelän auringon alle :D peittoaa tämän kuluneen kesän mennen tullen (y) esikoinen jää mummon kanssa pitämään taloa pystyssä (y) jossain vaiheessa tarvitsisi kyllä tehdä lomareissut teini-ikäisten kanssa, mutta menevät sitten syksylle enemmän :)
 
@Maaria1980 mulla reilu viikko ultrasta ja alkaa taas pieni epävarmuus hiipiä :unsure:

johtuu varmasti kyllä osittain siitä, että palasin lomalta töihin ja nyt tietää muutama ulkopuolinenkin. Maha näkyy jo sen verran että pitkiä katseita saan kyllä ja moni varmasti arvaakin, muttei vielä kehtaa sanoa mitään. Heti tuli jotenkin sellainen olo, että oiskohan pitänyt yrittää vielä peitellä tätä.
Toisaalta kärsin lähes koko alkuraskauden jäätävästä turvotuksesta ja maha oli sen takia välillä jopa isompi kuin nyt :/ koko kesä meni ties mihin telttoihin pukeutuen niin nyt alkoi tehdä mieli pitää jo normaalejakin vaatteita pitkästä aikaa :LOL: mites muilla, alkaako jo raskaus näkyä? Tai missä vaiheessa alkanut näkyä silleen että on jo vaikea piilotella? Vielä huomaa kyllä että vaikuttaa esim mitä on syönyt ja aamulla vatsa on pienempi kuin illalla.

Onko kukaan muu joutunut joutunut käymään vielä sokerirasituksessa? Itse joudun sukurasitteen ja iän vuoksi käymään kaksi kertaa raskauden aikana. Oli kyllä aikamoinen koettelemus 12h syömättä ja siihen verikokeet päälle tällaiselle piikkikammoiselle :sick: veti sen verran heikoksi että illalla vasta pääsin sängystä ylös.

Pahoinvointi tuntuu muuten helpottaneen viimeisen viikon aikana (y) jospa alkais olla jo ohitse!

pätkis_ rv14
 
@pätkis_ vielä ei ole sokerirasitukselle sovittu tarkkaa ajankohtaa, mutta käsittääkseni ainakin täällä Helsingissä se tehdään lähestulkoon kaikille odottajille, eli eiköhän se edessä ole täälläkin. Ensi viikolla luvassa toka neuvolakäynti, täytyykin kysäistä lisätietoja.

Onko joku muuten käynyt jo fysioterapiassa? Täällä Helsingissä järjestetään fysioterapiaryhmiä odottaville äideille, yksi puolentoista tunnin tietoisku, osallistuminen viikoilla 15-25.

Täällä menossa 14+4 ja vatsan koko vaihtelee aika paljon. Aamuisin se on aika litteä ja normaalin näköinen, iltaisin taas tuntuu tosi pömpöltä :D. Ei se vielä mitenkään iso, ole eli hyvin saa väljillä paidoilla töissä peitettyä - menee toivottavasti kesälomailun piikkiin. Painoa tullut parisen kiloa lisää raskauden alusta.
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
@pätkis_ täällä ilmottautuu sokerirasitukseen joutunut samoista syistä ja tuloksena mittailen 4 * viikossa sokerit. Testeissä paastosokeri oli hieman koholla.

@Haloska täällä pohjoisessa järjestetään myös tuollainen ryhmä, en ole vaan muistanut ilmottautua sinne - tämän jälkeen menen suoraan ilmottautumaan. Kiitos muistutuksesta :)

Täällä menossa 16+4 ja aamuisin vatsa näyttää "suht normaalilta", mutta iltaisin tuntuu juuri tosi pömpöltä.
 

Yhteistyössä