Helmikuun hippuset 2018 *elokuussa*

Minä en ole tietoinen järjestetäänkö täällä päin fysioterapeutin ryhmää. No jos tarvetta, niin pääsen työfyssarille helposti (y)

Me lähdetään tänään perheen kanssa etelään pariksi viikoksi, joten varmaan olen aika hiljaa täällä jos ei ylimääräistä aikaa ole notkua puhelimella (y) mutta mukavaa odotusta:love:
 
Facebookissa on vauva 2018-ryhmä, siellä on yleisesti vauvaa toivovia vuodelle 2018 ja odottajia. Siellä oli näköjään ilmoitus et helmivauva2018 ryhmään pääsee laittamalla viestiä yhdelle ryhmän ihmiselle. Molemmat ryhmät salaisia, jos joku jäi siis siitä "miina helmisen" ryhmästä pois ja haluaa vielä ryhmään. :)

Itsellä keskustelu on aika pitkälti siirtynyt facebookin puolelle se on jotenkin helpompaa.

Mut täällä menossa nyt 15+4, toissapäivänä käytiin neuvolassa. Siellä kaikki kunnossa pienellä. Mulla oli sokerirasituksessa 2h arvo koholla, joten nyt seurailen sokereita sitten neuvolan ohjeiden mukaan.
 
Moi kaikki!
Oon seuraillut tätä keskustelua jo pidemmän aikaa, ja nyt, kun aletaan olla varmemmilla viikoilla, nt-ultrassa on käyty ja kaiken pitäisi olla hyvin, uskaltaudun vihdoin kirjoittelemaan tällekin puolelle. Ensimmäinen raskaus päättyi meillä keskeytyneeseen keskenmenoon alkuvuodesta, ja meni siis reilut neljä viikkoa ennen kuin asia huomattiin, joten ollaan oltu tästä nyt aika hissukseen tähän asti. Edes anonyymisti ei oo halunnut kenellekään kertoa, ettei joudu taas pettymään... Mutta toivottavasti tällä kertaa siis paremmin :)

Vaikea nyt kylmiltään hypätä pitkään jatkuneeseen keskusteluun, mutta ajattelin nyt vain ilmiantaa itseni ja ilmoittaa, että jos joku vielä on perustamassa suljetun FB-ryhmän, liittyisin mielelläni sellaiseen. Voin vaikka perustaa itse, jos se on siitä kiinni :D Noi salaiset ryhmät ei mulle toimi, koska kaverit kuitenkin näkee, että sellaiseen on liittynyt, enkä halua tätä kaikille puolitutuille vielä, tai koskaan, tiedottaa - enkä usko, että oon tässä ainoa. Jos joku tietää vielä suljetun ryhmän, jossa olis tilaa, saa vinkata! Oon vähän myöhässä liikkeellä, mutta haluttiin odottaa nyt ultraan ja sen tuloksiin asti...

Myöhemmin kirjoittelen tännekin varmaan enemmän, kunhan pääsen keskusteluun kiinni :D

T. Papunen218/21/1. lapsi/NKL (LA 27.2.)
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Ai niin, ja tosta fysioterapiasta: Meillä Helsingissä se ei kuulemma ole mitään fysioterapiaa, vaan siellä käsitellään lähinnä vauvan hoitoa ja imetystä. Ei siis esim. asennonhallintaa raskausaikana tai raskaanaoleville sopivaa liikuntaa. En tiedä, miksi sitä kutsutaan fysioterapiaksi - ehkä koska asioita tehdään konkreettisesti, en tiedä. Tämä tieto vaikutti ainakin omaan osallistumiseeni :D jos se vaikuttaa joidenkin muidenkin innokkuuteen.
 
Täällä oli eilen neuvola.

Kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Kaikenlaisia papereita piti sinne viedä, eikä niistä kummemmin mitään sanonut. Asunnosta kysyttäessä olin laittanut siihen, että tässä ei ole hissiä. Sanoi, että monet hankkii kahdet vaunut, toiset halvemmat parvekkeella nukuttamiseen ja toiset paremmat sitten liikkumiseen. Parvekkeelta pitäisi tilkitä kaikki raot, ettei tupakansavua tule naapurin puolelta. Mies on luvannut tehdä sen. Kellarikerroksessa on varasto, jonne voi viedä lastenvaunut. Toivottavasti niitä ei pöllitä sieltä. Pitää varmaan ostaa jotkut ei-niin-kalliin näköiset, jotta varkaat ei niistä kiinnostuisi. Pitää kyllä sanoa miehelle tosta.

Niin, ja sitten papereita täytettäessä mietittiin miehen kanssa, mihin hoitopöytä tai -taso voisi tulla. Eiköhän sille joku paikka löydy. Ollaan taidettu tulla siihen johtopäätökseen, että ei muutetakaan vaan pysytään tässä. On niin paljon kaikkea hankittavaa, niin rahanmenoa tulee ihan riittävästi. Ja mulla ei kärsivällisyys ja aika riitä fb-kirppiksille ja nettikirppareille. Kärsivällisyys siis siinä mielessä, että ootan että tulee sellaista mitä haluan. Onhan fb-kirppiksissä vielä sitä av- ja muuta sellaista naurettavaa säätöä.

Olin taas jo alkanut epäillä, onko kaikki hyvin, mutta nyt sydänäänet löytyivät oikeastaan heti :love: Sykkeet 140-150, joka viittaisi uskomusten mukaan tyttöön. Pissan pH oli emäksisen puolella niin eikös sekin viittaisi tyttöön? Kyllä mulla jotenkin lievä tyttöolo on ollutkin.

Verenpaine oli hyvä ja oli alhaisempi kuin viimeksi ja hemoglobiini oli laskenut noin 10 pykälällä, mutta oli vielä normaalin rajoissa. Sokerirasituskoe ja muitakin verikokeita otetaan puolivälissä lokakuuta ja siihen pitää varata aika. Terkkari arveli, että sitten tarvitaan rautalääkkeitä. Perhevalmennusajat sain ja pitää tietysti järkätä sijainen osaksi päivää.
 
Moikka! Meilläkin oli viime Ti neuvola, siellä pienen sydän löi ja kaikki ok ♡ Mulle tuli se rakenneultra aika, ois 5.10 ♡ Jännittävää aikaa ja yritän jo kuulostella milloin vois liikkeitä tuntea, nyt menossa siis 16+2:love:

Esikoisen (1vkohta5kk )kotonahan olen. Hänen kanssaan nyt taas kerhosyksy aloitettu ja ens viikolla alkaa muskari :) Perhekerhoissa siis käydään, näkee siellä pikkuinen omia kamujaan ja äiti omiaan :D
Noista hankinnoista, että meillä suurin hankinta on tuplarattaat, ku esikoonenkin vielä niin pieni. Ja tällä hetkellä kun kaksiossa asutaan, niin yritetään kuumeisesti löytää omakotitaloa tai sit muutetaan kolmioon.

@Maaria1980 , mun yhdellä kamulla oli sama juttu esikon aikaan, että asuivat hissittömässä talossa. Oli se aika raskasta, ja suosittelen jos mahdollista, että yrittäkää vielä löytää hissillinen kerrostalo tai rivari. Toki tuo kahden rattaiden säilytys on hyvä myös, kunhan on sitten lämmin varasto, etteivät vaunut siellä homehdu. Talvi muutenkin, ku nämä beibit syntyy. Mutta että kannattaa kyllä vielä harkita toiseen muuttamistao_O siis ainakin pääsis sitten helpommalla:love:

Joo eipä täällä muuta, käyn aina välillä kurkkimassa, mikä täällä on kaikkien meno:)
Mukavaa odotusta kaikille :love:
 
Heippa, avaudun uutena tässä ryhmässä. Nyt rv 14+5 la 24.2 ja ootellaan seitsemättä lasta.
Oon ollut hissukseen, koska tänä vuonna ollut kolme keskenmenoa ja tässäkin raskaudessa Down-epäily, mutta sain juuri vastauksen sikiötutkimusyksiköstä, että vauvalla on normaalit kromosomit. Todella raskaat kolme kuukautta on ollut keskenmenopelon ja sitten noiden tutkimusten takia, mutta nyt helpotti, huh!
Tsemppiä kaikille, ihanaa syksyä ja vauvan odotusta!
 
Tervetuloa Marsa81 :) ikävä alkuvuosi teillä ollut :unsure:

Me asuimme ex:n kanssa kahdessa hissittömässä kerrostalossa, kun kaksi vanhinta oli pieniä (0-5v), siihen päälle koira ja kauppakassit, niin avot :ROFLMAO: kävi ihan liikunnasta (y) ja kolmas kerros tietenkin :ninja:

Täällä me lomaillaan etelän auringon alla ja kuopus nauttii suunnattomasti :LOL: minä myös (y) ei ole kuin kerran tullut huono olo, kun oli liian lämmintä (y) sekin meni sitten kylmällä vedellä ohitse. Suku pitää huolen, että syön hyvin :whistle: lomaillaan vielä päälle viikon ja sitten palataan pikavauhtia arkeen :ninja:
 

Yhteistyössä