Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

♥ ♥ Helmikuun hippusten 2018 odottajat ♥ ♥

LA
NIMIMERKKI/ IKÄ/ MONES LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

31.1.
keijunkainen / 32v / 3.lapsi / TYKS / poikaolo

1.2.

Lahopää / 2.lapsi / K-PKS

2.2.

3.2.

Tahvon78/ 38v/ 1.lapsi / KYS

4.2.

5.2.

Dand3lion / 33v / 2.lapsi
Maaria1980 / 37v / 1.lapsi / Hki

6.2.

7.2.

Huldanen / 35v / 1.lapsi / LS

8.2.

MelissaP / 30v / 1.lapsi / KYS
miona7/ 40 v / 3.lapsi / NKL

9.2.

Rouvakook

10.2.

11.2.

SannuB / 33v / 1.lapsi / Helsinki

12.2.

sarahh85 / 31v / 3.lapsi / NKL
susanmaaria / 3.lapsi / NKL
Marji / 28v / 1.lapsi / Hki

13.2.

Tanjuli-79 / 37v / 2.lapsi(3raskaus) / HYS tai NKL
anscu / 30v / 2.lapsi / OYS

14.2.

Viiruli / 27v / 1.lapsi

15.2.

16.2.

Anki84 / 33v / 2.lapsi (kolmas raskaus) / NKL

17.2.

18.2.

Nezzie / 29v / 1.lapsi
Haloska / 27 v / 1.lapsi / Helsinki

19.2.

Paputoive / 29v / 1.lapsi /

20.2.

21.2.

Stua / 29v / 2.lapsi / KYS
Aivotar / 36v / 4.lapsi (eka yhteinen) / SATKS

22.2.

Nonna88 / 28v / 3.lapsi

23.2.

24.2.

twixx / 29 v / 1.lapsi / Hki

25.2.

Infinity / 38v / 2.lapsi / KYS
Ninnuuu / 24v / 1.lapsi / K-HKS

26.2.
girahvi / 26v / 2.lapsi / OYS

27.2.

frisof / 1.lapsi
pörrönen / 29v / 1. lapsi
papupata12 / 27v / 3.lapsi

28.2.

IinesAnkka82 / 34v / 1.lapsi / Hki
Pikku_Pallo / 27v / 2.lapsi / EKKS


Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Meitä on täällä 32 helmikuun hippusten odottajaa :barefoot::love:

Salaiseen Fb-ryhmään pääsee kun laittaa kaveripyynnön feikkihahmolle Miina Helminen (auringonlasku kuva profiilissa).

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin muutan sitten tähän listaan. Lista pysyy nyt jatkossa tässä ekalla sivulla vaan ja päivitän tiedot tähän. Kiitos :)

Vanhat viestiketjut:
https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018.2491084/ (kesäkuussa)
 
Viimeksi muokattu:
@papupata12 täällä ollaan kans hengessä mukana. Toivotaan, että oli turha säikäytys, eikä olis kesken menny. :( onneksi pääsit lääkärille nopeasti. Kuulosti ainakin, että pitäis olla ok. Toivottavasti raskaus jatkuu ilman samanlaisia säikäytyksiä. ❤

Omaa napaa sen verran, että kun menin kehumaan, ettei oo mitään oloja niin nyt on sitte ihan hirviä olo. Kokoajan tuntuu, että oksu lentää, eikä mikään auta. Miehestäkää oo mitää apua kun nukkuu tai on töissä. Mietin jo pojan mummolaan viemistä...
 
kiitoksia, no ehkä vielä pysytään listalla, toivon nyt tosiaan että kaikki olisi hyvin. Ainakin vieläkin on nännit arat, ja tänään ei ehkä kahvi uponnu ja muutenki hiukka etova olo? Ellen kuvittele.. aikasemmin ei ole ollut. Ja aamulla oli sellanen olo että olisi eilen juonut, vaikken siis ole :D sellanen pieni krapulamainen olo, päänsärky ja suu ihan kuiva.. Luulis että raskausoireet ei ainakaan lisääntyis jos menee kesken? :O ja ihania kuulumisia ja oireita muilta olen lueskellut tässä kun yrittänyt tsempata itseänikin ❤ uskaltaisikohan sitä maanantaina tehdä digi testin ja jos näyttäisi vaikka 3+ niin hormoni noussut edellisestä digistä.. :D
 
Toivotaan @papupata12 että kaikki on kunnossa (y) oireet vaikuttaa hyvältä ainakin!

Itsellä ei vieläkään muita oireita, paitsi rintojen arkuus. Tänään ehkä etovaa oloa voimakkaista hajuista, mutta on niin lievää, että saatan kuvitella. Tänään toki vasta 5+4, joten ehtiihän niitä oireita vielä ilmaantua:unsure: Illan viettoa tänään luvassa, enkä oikein pysty vääntämään tarinaa sepitetyistä antibiooteista tmv, joten ostin alkoholillista sekä alkoholitonta ja meinasin pullottaa alkoholittoman juoman tyhjän alkoholillisen tilalle :D:D:p kaikkea sitä....:rolleyes::ROFLMAO:
 
frisof tuohan on ihan loisto idea :D olen kuullut ennenkin tuosta että laittaa vettä tms. alkoholi pulloihin :) onko kellään ollut alaselkäsärkyjä tässä vaiheessa? Varsinkin kellä useampi lapsi jo? Viimeksi mun selkä kipuili näin 10viikoilta eteenpäin.
 
Heheh. Mäkin kävin tänään kaverien kanssa terassilla. Onneks kerkesin niitä ennen niin sain alkoholittoman olueni tilata. Oli vaan säälittävän pieni lasi muihin verrattuna niin piti selitellä että halusin kokeilla jotain erikoisolutta :ROFLMAO:

Vatsassa ja alaselässä menkkajomotukset, ei muita oloja täälläkään vielä.
 
Minä kanssa olen kuullut tuosta alkoholittoman juoman laittamisesta alkoholilla pulloon :) ja aion kanssa sitä kesällä tehdä (y)

Papupata minä olen loukannut selkäni joskus ja viime raskaudessa (6 v sitten ) jouduin selän tukivyötä käyttämään hyvissä ajoin...varmaan siis käy tässäkin tapauksessa niin :rolleyes: onneksi sen sain apuväline lainaamosta, niin ei tarvinnut omaa ostaa (y)
 
Aivotar, mä en ole tietääkseni loukannut selkääni mutta viime raskaudessa rv11 en päässyt sängystä enää ylös ja jalat alkoi pettämään ku se kipu vihlo takareisiin. Jouduin lopettamaan työt jo silloin. Pelkäänkin nyt että Eikai tässä vaiheessa ne paikat niin paljon löysty että en kohta voi töissä käydä. Rakastan oileesti työtäni enkä kestä ajatusta jäädä kotiin jo tässä alussa taas "turhaan". Onneksi pomon kans jutellu nii lupasivat katsoa minulle sellaista hommaa etten joudu kannella ja rasittaa selkääni sitten jos kaikki on hyvin ja raskaus jatkuu normaalisti. Oon siis rakennustyöntekijä/maalari ja remontoin seinät lattiat katot yms. kylppärin purkamisesta, jyrsinnästä keittiön kaappien kasaamiseen. Ja kaikki tavarat ja uudet kalusteet, kaapit ja maalit ja laminaatit kaikki painaa kiitettävästi kun niitä joutuu esim ilman hissiä kannella kolmanteenkin kerrokseen.. ja sit tietty öljymaaleja täytyy vältellä.. Siksi tulee vähän hankalaa töissä kun en haluis uusavuttomalta vaikuttaa :D tuo tukivyö saattaisi auttaa siinä tavaroiden nostelussa/kantamisessa.. Täytyy harkita.
 
taidanpa heti aloittaa etsimään tukivyötä jo varuiksi ja jos lääkärin mielestä pikkuinen edelleen kyydissä niin käyn hakemassa sellasen,ois aivan mahtavaa jo se auttais :D mistähän sellasia ois fiksuinta etsiä?
 
Moikka! Tsemppiä Papupata12 muutakin! ♡ voisko tuo noin pieni tiputtelu vain olla sitä, kun eikö naisella voi joskus raskaana ollessaanin tulla ns. Valemenkat kuukautisten aikaan? Oisko sulla voinu olla semmosta? Luinko joskus että joka neljännälle raskaana olevalla voi tämmöistä esiintyä.

Omaa napaa, toissapäivänä oli eka neuvola, ihan hyvin meni ja mun LA on nyt sitte neuvolan mukaan 13.2, voisko sen muuttaa listalle kun ite en osaa :oops:
Silloin oliko menossa 7+4 tai 7+3, vielä ei sydänäänet kuulunu ja heti tietty huolestuin. Mutta se terkkari oli muutenkin alussa sitä mieltä, ettei alkaisi vielä ees kuuntelemaan, kun on niin varhaista, että huolestun vain, jos ei kuulu. Mutta olin kovapäinen ja halusin kuulla:cautious: sain kahden viikon päähän uuden ajan, jolloin voin käydä testaamassa, kuuluisko silloin jo.

Eipä tässä muuta, oksetusolo jatkuu , melkein koko ajan etoo :X3: mun kummitätikin sitten eilen arvasi, kun heillä käytiin , että oon raskaana :LOL: se kuulema näkyy jotenkin kasvoista, joku hehku muka:ROFLMAO: mutta vannotin, että vielä ei saa muille kertoa kun on niin alussa :rolleyes:
 
Päivitin listalle Tahvon78 ja anscu tiedot ja ohjeistusta tietojen päivitykseen, eli:

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin muutan sitten listaan. Lista pysyy nyt jatkossa ekalla sivulla vaan ja päivitän tiedot siihen. Kiitos :)

Punainen väri siks että hyppää tekstin seasta, jos tulee päivitettävää. Lueskelen kyllä aktiivisesti ketjua että huomaan varmaan vaikkei punaisella merkintää olisikaan, mutta tuo punainen kyllä kiinnittää huomion.

Laskettuja aikoja varmaan ainakin jossain vaiheessa muuttuu ja varmentuu niin päivittelen sitten niitä sitä mukaan kun ilmoittelette.
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Voi papupata12! Mä oon juuri samoin ajatellut. Että menisi sitten kunnolla. Piinaavaa on odottelu ja epätietoisuus. Ja juuri kun olet lyönyt hanskat tiskiin niin tuleekin toivon pilkahdus. Eikä tiedä mitä aatella. Oon hengessä mukana.

Itseä kauhistuttaa päivittäin ja joudun odottamaan vielä torstaille, jolloin uusi sykekuuntelu. Silloin olisi 10+1. En osaa valmistautua siihen ettei niitä vieläkään kuulu, silti sitä pelkään. Ihan niin että yöunet on menneet.
 
Papupata tuo on inhottavaa, kun elää epätietoisuudessa :( ja tosiaan joutuu kauan stressaamaan miten käy...

On: meillä isäntä teki herkkuleivät iltapalaksi ja minä en pystynyt syömään, kun meinasi vatsa heittää voltin, kun maistoin :sick: josko saisi siis syötyä uudella yrityksellä tänään lounaaksi:coffee:
 
Mitenhän oikein sekoilin. Olevinaan nimittäin jo kerran poistin sen toisen. Mut nyt on siellä vain se 3.2. sorry säätämiset. :ninja:

Täällä on muuten semmonen juttu erikoinen että plussasta asti oon herännyt aamuöisin useita kertoja, joskus käyn vessassa ja jatkan unia, mutta herään ihan ongelmitta aikaisin aamulla. En oo koskaan ollut aamuvirkku ja nyt klo 6-8 herääminen on ihan normaalia o_O välillä yritän pitkittää tahallaan heräämistä jopa yheksään, kun olen nyt lomalla. Mutta kivahan tää on niin on paljon aikaa touhuilla kaikkea. Muutenkin olen energisempi puuhailemaan asioita. En tiedä olenko saanut jonkun virtapiikin tästä onnellisuudesta. Olinko vain niin lamaantunut siitä ainaisesta yrittämisestä ja epäonnistumisista ettei jaksanut mitään ylimääräisiä sitten.

Mulla on neuvola vasta parin viikon päästä, 9+2, kuuluukohan ja kuunteleekohan silloin vielä sydänääniä? Saan muuten kaverilta kotidobblerin, niin saan kuunnella sillä kyllä milloin haluan. En kyllä tiiä miten aikaiseen omalla laitteella voi kuulla. Kellään kokemuksia?

Miten tarkkaan ootte syömisiä rajoittaneet? Mua mietityttää kaikki juustot nyt et saako niitä syyä vai ei. Ohjeistuksena on että pastoroidutkin pehmeät juustot kuplivan kuumaksi: Onko esim aurajuusto pizzassa ja lämppäreissä ok? Entä mozzarella, feta, salaattijuustot, leipäjuusto, tuorejuustot, sulatejuustot, halloumi? Pitääkö näitäkin kuumentaa? Ja sit entäs meetvursti, onko sekin kuumennettava? Oon nyt ollu syömättä noita tuotteita. Kahvin myös jätin kokonaan pois kun muutenkin aika vähän juon. Sit limpparia en juo paljoa, mutta jos juon niin sokerillista olen ottanut, kun en halua makeutusainemyrkkyjä juoda, vaikka ne sallittuja sinällään ovatkin.

Olen kyllä menossa viikon päästä ravitsemusterapeutille ja saan varmasti sieltä vastauksia juustoasiaan. :) varasin ajan kun kävin jo yritysaikana kaksi kertaa kun minulla on jonkinverran ylipainoa ja oli puhe että jos raskaudun niin voin tulla uudelleen. Jutellaan raskausdiabeteksen ehkäisystä ainakin. Se minua mietityttää että saanko ylipainon myötä sen riesaksi. :( toivottavasti en. Olen kyllä motivoitunut tekemään ravitsemuksen eteen kaikkeni että pieni saa hyvin ja oikeanlaisia kasvuaineita eikä kasva sokerilla. Yritän myös pitää painonnousun maltillisena raskausaikana tuon jo olemassa olevan ylipainon vuoksi.
 
Mä heräsin viime yönä kolmelta ihan järkyttävään vatsakipuun :unsure: Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole ja olokin parempi nyt. Ajoittain vähän vihlasee kuitenkin ja tietty hirvee stressi ja pelko päällä. Turvotus jatkuu toista viikkoa ja on todella hankalaa töissä istua koneen äärellä, seisominen sitten taas käy selkään. Vaikeeta.

Mä oon ihan juustofriikki ja paniikissa mietin kanssa että joudunko joistain juustoistani luopumaan. Selvittelyn jälkeen oon ite nyt ottanut linjan että erikoisjuustot (brie, mozzarella tms) vähemmälle ja muita saa vetää ihan yhtä paljon kun ennenkin. Valion kaikki juustot tais olla aika turvallisia joten niitä suosin jatkossakin.

Muutenkaan en hirveästi mitään muutoksia oo vielä ruokavalioon tai muuhunkaan tehnyt.

Neuvolakin vielä varaamatta kun jännittää vaan edelleen kokoajan.
 
Hiljaiseloa vietellyt näköjään tällä puolella.
Nyt rv 6+5, ja olo aikamoinen.
Kuvottaa kun mitään ei tee mieli syödä ja sen takia sitten kuvottaakin lisää.
Eilen ja tänään oksennellut aamusta, hapankorppuja olen onnistunut imeskellä, mutta nytkin taistelen lounaswokkia alas.
Uni maistuu vuorotellen hyvin ja huonosti. Yhtenä päivänä nukun kolmet päiväunet, toisena herään viiden tunnin yöunien jälkeen pirteänä ihmettelemään.
No, onneksi olen lomalla, joten voi elää olojen mukaan.
Onko teillä jotain hyväksi havaittuja vinkkejä, mitä saisi helposti aamulla uppoamaan jotta pääsisi pahanolon kierteestä, ja saisi sen turvin jotain tukevampaa ruokaa kiduksiinsa?
 
Twixx minulla etoo kaikki "raskas" ruoka, eli jos ei ole esim. hedelmiä lähellä, niin ei varmasti ruoka uppoa. Ei sinänsä haittaisi jos tippui paino jos ruoka ei maita samalla tapaa, kuin ennen :ROFLMAO: tai sitten ihan joku lasillinen mehua?

Itse kanssa herään nyt öisin vessaan, vaikka en ole juonut iltasella paljoa. Aamulla jos härän, niin uni ei enää tule silmän, vaikka väsynyt olisikin :sneaky:

En ole vielä rajoittanut ruokavaliota, muuta kuin sen suhteen että mikä uppoaa ja mikä ei. Sokeria pitäisi vähentää! Ainakin karkit ja pullat pitäisi jättää syömättä :whistle: tai edes puolet niistä :LOL: ei minulla nyt mahdottomasti ylipainoa ole, mutta lihominen viime vuonna riittävästi, että tähän pituuteen nähden on huono olla ilman raskauttakin :unsure: mutta ruoka on vain hyvää :confused:
 
Täälläkin välillä jatkuvaa kuvotusta, tosin se selkeästi pahenee jos olen syömättä, eli tuntuu että pahoinvointia ehkäistäkseni olenkin sitten syömässä koko ajan. :p Ruoka maistuu hyvin kuvotuksesta huolimatta (tosin eniten tekee mieli kunnon ruokaa, voileipiä jne. suolaista vaikka aiemmin olen aina ollut sokerihiiri). Aamuisin on järkyttävä nälkä, ja ylipäätään kun nälkä iskee, se on niin kova että meinaa itku tulla jollei saa saman tien purtavaa :ROFLMAO:

Vatsa on muuten usein aamuisin aivan sekaisin ja työpaikan vessassa tulee vietettyä pitkiä aikoja, onko tätä oiretta kellään muulla? :D Googlettamalla löysin kyllä muitakin samalla tavalla oireilevia... :poop:

Kovia juustoja olen syönyt kuten ennenkin, ja esim. Valion fetaan jne. olen kyllä uskaltanut luottaa. Kerran olen syönyt vuohenjuustoakin. Mädit, graavilohet, sushit jne. olen jättänyt kokonaan väliin (mikä on meinannut aiheuttaa kesän juhlissa haasteita :whistle:).

Alkoholin välttelyynkin on pitänyt keksiä kaikenlaisia kikkakolmosia, kesä kun tuntuu olevan kaikkein vaikeinta aikaa sen suhteen - on kesäjuhlia, häitä, juhannuksenviettoa ja festareita kavereiden kanssa, ja kaikkialla tietysti tarjolla viiniä ja skumppaa! :cool:
 
Mä ymmärsin kans et valion juustot on pastöroidusta maidosta tehtyjä ja näinollen turvallisia.... mut silti pehmeiden pastöroidusta maidosta valmistettujen juustojen ohje on käyttää niitä kuumennettuna.:eek: "ei suositella kuumentamattomana. Listeriabakteeri tuhoutuu yli 70 asteen kuumennuksessa, mutta ei pakastettuna ja suolattuna. Kaikkia juustoja voi käyttää kuplivan kuumaksi kuumennettuna."

Mua vaan hämmentää nyt että ilmeisesti salaattijuustoja, mozzarellaa, ym pehmyttä ei voi kuumentamattomana käyttää. Ja kuumeneeko pitsan tai lämppärin päällä "kuplivan kuumaksi". Pitää kysyy ravitsemusterapeutilta/neuvolassa vielä. Siihen asti välttelen. Myös graavi- ja kylmäsavulohen ja meetvurstin oon jättäny pois kokonaan.

En haluu riskeerata yhtään mitään ku 2v yritys ja hoidoin alkuunsaatu raskaus. En olis näin neuroottinen, jos ei ois tämmönen työmaa ollu raskaaksitulo.

Täällä vielä linkki ravitsemussuosituksiin: https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tietoa-elintarvikkeista/elintarvikevaarat/elintarvikkeiden-kayton-rajoitukset/
 

Yhteistyössä