Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja Paputoive, 01.07.2017.

1. Paputoive

Paputoive Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    150
    ♥ ♥ Helmikuun hippusten 2018 odottajat ♥ ♥

LA
    NIMIMERKKI/ IKÄ/ MONES LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

31.1.
    keijunkainen / 32v / 3.lapsi / TYKS

1.2.

Lahopää / 2.lapsi / K-PKS

2.2.

3.2.

Tahvon78/ 38v/ 1.lapsi / KYS

4.2.

5.2.

Dand3lion / 33v / 2.lapsi

6.2.
    Maaria1980 / 37v / 1.lapsi / Hki

7.2.

Huldanen / 35v / 1.lapsi / LS

8.2.

MelissaP / 30v / 1.lapsi / KYS

9.2.

Rouvakook

10.2.

Marji / 28v / 1.lapsi / Hki

11.2.

SannuB / 33v / 1.lapsi / Helsinki

12.2.

sarahh85 / 31v / 3.lapsi / NKL
    susanmaaria / 3.lapsi / NKL

13.2.

Tanjuli-79 / 37v / 2.lapsi(3raskaus) / HYS tai NKL
    anscu / 30v / 2.lapsi / OYS

14.2.

Viiruli / 27v / 1.lapsi

15.2.

16.2.

Anki84 / 33v / 2.lapsi (kolmas raskaus) / NKL

17.2.

18.2.

Nezzie / 29v / 1.lapsi
    Haloska / 27 v / 1.lapsi / Helsinki

19.2.

Paputoive / 29v / 1.lapsi

20.2.

21.2.

Stua / 29v / 2.lapsi / KYS
    twixx / 29 v / 1.lapsi / Hki
    Aivotar / 36v / 4.lapsi (eka yhteinen) / SATKS

22.2.

Nonna88 / 28v / 3.lapsi

23.2.

24.2.

25.2.

Infinity / 38v / 2.lapsi / KYS
    Ninnuuu / 24v / 1.lapsi / K-HKS

26.2.
    girahvi / 26v / 2.lapsi / OYS

27.2.

frisof / 1.lapsi
    pörrönen / 29v / 1. lapsi
    papupata12 / 27v / 3.lapsi

28.2.

IinesAnkka82 / 34v / 1.lapsi / Hki
    Pikku_Pallo / 27v / 2.lapsi / EKKS

Lista synnytyssairaaloista:
    E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
    HYS: Hyvinkään aluesairaala
    JS: Jorvin sairaala, Espoo
    KAKS: Kainuun keskussairaala
    K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
    K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
    KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
    KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
    K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
    KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
    LKS: Lapin keskussairaala
    L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
    LS: Lohjan sairaala
    MKS: Mikkelin keskussairaala
    NKL: Naistenklinikka, Helsinki
    OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
    OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
    P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
    P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
    PS: Porvoon sairaala
    SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
    SEKS: Seinäjoen keskussairaala
    SKS: Savonlinnan keskussairaala
    TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
    TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
    VKS: Vaasan keskussairaala

Meitä on täällä 31 helmikuun hippusten odottajaa :barefoot::love:

Salaiseen Fb-ryhmään pääsee kun laittaa kaveripyynnön feikkihahmolle Miina Helminen (auringonlasku kuva profiilissa).

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin muutan sitten tähän listaan. Lista pysyy nyt jatkossa tässä ekalla sivulla vaan ja päivitän tiedot tähän. Kiitos :)

Vanhat viestiketjut:
    https://kaksplus.fi/threads/helmikuun-hippuset-2018.2491084/ (kesäkuussa)

Viimeksi muokattu: 21.07.2017 klo 15:51
  2. girahvi

girahvi Jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    6
    @papupata12 täällä ollaan kans hengessä mukana. Toivotaan, että oli turha säikäytys, eikä olis kesken menny. :( onneksi pääsit lääkärille nopeasti. Kuulosti ainakin, että pitäis olla ok. Toivottavasti raskaus jatkuu ilman samanlaisia säikäytyksiä. ❤

Omaa napaa sen verran, että kun menin kehumaan, ettei oo mitään oloja niin nyt on sitte ihan hirviä olo. Kokoajan tuntuu, että oksu lentää, eikä mikään auta. Miehestäkää oo mitää apua kun nukkuu tai on töissä. Mietin jo pojan mummolaan viemistä...

3. Aivotar

Aivotar Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.04.2016
    Saadut tykkäykset:
    84
  4. papupata12

papupata12 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    8
    kiitoksia, no ehkä vielä pysytään listalla, toivon nyt tosiaan että kaikki olisi hyvin. Ainakin vieläkin on nännit arat, ja tänään ei ehkä kahvi uponnu ja muutenki hiukka etova olo? Ellen kuvittele.. aikasemmin ei ole ollut. Ja aamulla oli sellanen olo että olisi eilen juonut, vaikken siis ole :D sellanen pieni krapulamainen olo, päänsärky ja suu ihan kuiva.. Luulis että raskausoireet ei ainakaan lisääntyis jos menee kesken? :O ja ihania kuulumisia ja oireita muilta olen lueskellut tässä kun yrittänyt tsempata itseänikin ❤ uskaltaisikohan sitä maanantaina tehdä digi testin ja jos näyttäisi vaikka 3+ niin hormoni noussut edellisestä digistä.. :D

5. Tahvon78

Tahvon78 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    3
    Hei, Mulla laskettuaika tuplana... oikea on 3.2 ja tuon 7.2 voisi poistaa
    Jollain tapaa onnistunut sählään jotain ja en osannut muokata listaa....

6. frisof

frisof Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.05.2017
    Saadut tykkäykset:
    9
    Toivotaan @papupata12 että kaikki on kunnossa (y) oireet vaikuttaa hyvältä ainakin!

Itsellä ei vieläkään muita oireita, paitsi rintojen arkuus. Tänään ehkä etovaa oloa voimakkaista hajuista, mutta on niin lievää, että saatan kuvitella. Tänään toki vasta 5+4, joten ehtiihän niitä oireita vielä ilmaantua:unsure: Illan viettoa tänään luvassa, enkä oikein pysty vääntämään tarinaa sepitetyistä antibiooteista tmv, joten ostin alkoholillista sekä alkoholitonta ja meinasin pullottaa alkoholittoman juoman tyhjän alkoholillisen tilalle :D:D:p kaikkea sitä....:rolleyes::ROFLMAO:

• Tykkään Tykkään x 2
    • Hauska Hauska x 1
    • List
  7. papupata12

papupata12 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    8
    frisof tuohan on ihan loisto idea :D olen kuullut ennenkin tuosta että laittaa vettä tms. alkoholi pulloihin :) onko kellään ollut alaselkäsärkyjä tässä vaiheessa? Varsinkin kellä useampi lapsi jo? Viimeksi mun selkä kipuili näin 10viikoilta eteenpäin.

8. IinesAnkka82

IinesAnkka82 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    24
    Heheh. Mäkin kävin tänään kaverien kanssa terassilla. Onneks kerkesin niitä ennen niin sain alkoholittoman olueni tilata. Oli vaan säälittävän pieni lasi muihin verrattuna niin piti selitellä että halusin kokeilla jotain erikoisolutta :ROFLMAO:

Vatsassa ja alaselässä menkkajomotukset, ei muita oloja täälläkään vielä.

9. Aivotar

Aivotar Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.04.2016
    Saadut tykkäykset:
    84
    Minä kanssa olen kuullut tuosta alkoholittoman juoman laittamisesta alkoholilla pulloon :) ja aion kanssa sitä kesällä tehdä (y)

Papupata minä olen loukannut selkäni joskus ja viime raskaudessa (6 v sitten ) jouduin selän tukivyötä käyttämään hyvissä ajoin...varmaan siis käy tässäkin tapauksessa niin :rolleyes: onneksi sen sain apuväline lainaamosta, niin ei tarvinnut omaa ostaa (y)

10. papupata12

papupata12 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    8
    Aivotar, mä en ole tietääkseni loukannut selkääni mutta viime raskaudessa rv11 en päässyt sängystä enää ylös ja jalat alkoi pettämään ku se kipu vihlo takareisiin. Jouduin lopettamaan työt jo silloin. Pelkäänkin nyt että Eikai tässä vaiheessa ne paikat niin paljon löysty että en kohta voi töissä käydä. Rakastan oileesti työtäni enkä kestä ajatusta jäädä kotiin jo tässä alussa taas "turhaan". Onneksi pomon kans jutellu nii lupasivat katsoa minulle sellaista hommaa etten joudu kannella ja rasittaa selkääni sitten jos kaikki on hyvin ja raskaus jatkuu normaalisti. Oon siis rakennustyöntekijä/maalari ja remontoin seinät lattiat katot yms. kylppärin purkamisesta, jyrsinnästä keittiön kaappien kasaamiseen. Ja kaikki tavarat ja uudet kalusteet, kaapit ja maalit ja laminaatit kaikki painaa kiitettävästi kun niitä joutuu esim ilman hissiä kannella kolmanteenkin kerrokseen.. ja sit tietty öljymaaleja täytyy vältellä.. Siksi tulee vähän hankalaa töissä kun en haluis uusavuttomalta vaikuttaa :D tuo tukivyö saattaisi auttaa siinä tavaroiden nostelussa/kantamisessa.. Täytyy harkita.

11. papupata12

papupata12 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    8
    taidanpa heti aloittaa etsimään tukivyötä jo varuiksi ja jos lääkärin mielestä pikkuinen edelleen kyydissä niin käyn hakemassa sellasen,ois aivan mahtavaa jo se auttais :D mistähän sellasia ois fiksuinta etsiä?

12. papupata12

papupata12 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    8
    ja siis noiden öljymaalien takia jouduin kertomaan pomolle. Ne on sellasta myrkkyä.. Yhden huoneiston kun maalaa sellasella nii tuntuu jo ittestä että heittää päässä, ku siinä hajussa on kahdeksan tuntia..

13. Aivotar

Aivotar Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.04.2016
    Saadut tykkäykset:
    84
    Papupata kysy ensin paikallisesta apuväline lainaamosta (y) no kyllä vaan saat työssäsi kantaa ja haistella :confused: mutta kiva, että ymmärtäväinen pomo(y)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  14. anscu

anscu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    80
    Moikka! Tsemppiä Papupata12 muutakin! ♡ voisko tuo noin pieni tiputtelu vain olla sitä, kun eikö naisella voi joskus raskaana ollessaanin tulla ns. Valemenkat kuukautisten aikaan? Oisko sulla voinu olla semmosta? Luinko joskus että joka neljännälle raskaana olevalla voi tämmöistä esiintyä.

Omaa napaa, toissapäivänä oli eka neuvola, ihan hyvin meni ja mun LA on nyt sitte neuvolan mukaan 13.2, voisko sen muuttaa listalle kun ite en osaa :oops:
    Silloin oliko menossa 7+4 tai 7+3, vielä ei sydänäänet kuulunu ja heti tietty huolestuin. Mutta se terkkari oli muutenkin alussa sitä mieltä, ettei alkaisi vielä ees kuuntelemaan, kun on niin varhaista, että huolestun vain, jos ei kuulu. Mutta olin kovapäinen ja halusin kuulla:cautious: sain kahden viikon päähän uuden ajan, jolloin voin käydä testaamassa, kuuluisko silloin jo.

Eipä tässä muuta, oksetusolo jatkuu , melkein koko ajan etoo :X3: mun kummitätikin sitten eilen arvasi, kun heillä käytiin , että oon raskaana :LOL: se kuulema näkyy jotenkin kasvoista, joku hehku muka:ROFLMAO: mutta vannotin, että vielä ei saa muille kertoa kun on niin alussa :rolleyes:

15. Anki84

Anki84 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2015
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tänään taitaa olla 7+2. Etova olo läsnä päivittäin, onneks ei oo tässäkään raskaudessa joutunu oksentaa. Mies on saanu osansa mun kiukuttelusta :p väsymystäkin on ilmassa *haukotus*

16. Paputoive

Rekisteröitynyt:
    24.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Päivitin listalle Tahvon78 ja anscu tiedot ja ohjeistusta tietojen päivitykseen, eli:

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin muutan sitten listaan. Lista pysyy nyt jatkossa ekalla sivulla vaan ja päivitän tiedot siihen. Kiitos :)

Punainen väri siks että hyppää tekstin seasta, jos tulee päivitettävää. Lueskelen kyllä aktiivisesti ketjua että huomaan varmaan vaikkei punaisella merkintää olisikaan, mutta tuo punainen kyllä kiinnittää huomion.

Laskettuja aikoja varmaan ainakin jossain vaiheessa muuttuu ja varmentuu niin päivittelen sitten niitä sitä mukaan kun ilmoittelette.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  17. papupata12

papupata12 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    8
    No toivotaan parasta, pelätään pahinta. Tänään aamulla ruskeaa tuhrua valkovuodossa.. Eihän sille mitään voi,mut Pahalta tuntuu.. aamusta on se hcg verikoe ja huomenna lääkäri soittaa tulokset.

18. papupata12

papupata12 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.04.2017
    Saadut tykkäykset:
    8
    ja ehkä kaikkein pahinta tässä on tää että jos se on menos kesken nii voisiko edes kerralla mennä. Ärsyttävää ressaamista sit koko aika..

19. Keijunkainen

Keijunkainen Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    30.09.2014
    Saadut tykkäykset:
    33
    Voi papupata12! Mä oon juuri samoin ajatellut. Että menisi sitten kunnolla. Piinaavaa on odottelu ja epätietoisuus. Ja juuri kun olet lyönyt hanskat tiskiin niin tuleekin toivon pilkahdus. Eikä tiedä mitä aatella. Oon hengessä mukana.

Itseä kauhistuttaa päivittäin ja joudun odottamaan vielä torstaille, jolloin uusi sykekuuntelu. Silloin olisi 10+1. En osaa valmistautua siihen ettei niitä vieläkään kuulu, silti sitä pelkään. Ihan niin että yöunet on menneet.

20. Aivotar

Aivotar Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.04.2016
    Saadut tykkäykset:
    84
    Papupata tuo on inhottavaa, kun elää epätietoisuudessa :( ja tosiaan joutuu kauan stressaamaan miten käy...

On: meillä isäntä teki herkkuleivät iltapalaksi ja minä en pystynyt syömään, kun meinasi vatsa heittää voltin, kun maistoin :sick: josko saisi siis syötyä uudella yrityksellä tänään lounaaksi:coffee:

21. Tahvon78

Tahvon78 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    3

22. Paputoive

Rekisteröitynyt:
    24.06.2015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Mitenhän oikein sekoilin. Olevinaan nimittäin jo kerran poistin sen toisen. Mut nyt on siellä vain se 3.2. sorry säätämiset. :ninja:

Täällä on muuten semmonen juttu erikoinen että plussasta asti oon herännyt aamuöisin useita kertoja, joskus käyn vessassa ja jatkan unia, mutta herään ihan ongelmitta aikaisin aamulla. En oo koskaan ollut aamuvirkku ja nyt klo 6-8 herääminen on ihan normaalia o_O välillä yritän pitkittää tahallaan heräämistä jopa yheksään, kun olen nyt lomalla. Mutta kivahan tää on niin on paljon aikaa touhuilla kaikkea. Muutenkin olen energisempi puuhailemaan asioita. En tiedä olenko saanut jonkun virtapiikin tästä onnellisuudesta. Olinko vain niin lamaantunut siitä ainaisesta yrittämisestä ja epäonnistumisista ettei jaksanut mitään ylimääräisiä sitten.

Mulla on neuvola vasta parin viikon päästä, 9+2, kuuluukohan ja kuunteleekohan silloin vielä sydänääniä? Saan muuten kaverilta kotidobblerin, niin saan kuunnella sillä kyllä milloin haluan. En kyllä tiiä miten aikaiseen omalla laitteella voi kuulla. Kellään kokemuksia?

Miten tarkkaan ootte syömisiä rajoittaneet? Mua mietityttää kaikki juustot nyt et saako niitä syyä vai ei. Ohjeistuksena on että pastoroidutkin pehmeät juustot kuplivan kuumaksi: Onko esim aurajuusto pizzassa ja lämppäreissä ok? Entä mozzarella, feta, salaattijuustot, leipäjuusto, tuorejuustot, sulatejuustot, halloumi? Pitääkö näitäkin kuumentaa? Ja sit entäs meetvursti, onko sekin kuumennettava? Oon nyt ollu syömättä noita tuotteita. Kahvin myös jätin kokonaan pois kun muutenkin aika vähän juon. Sit limpparia en juo paljoa, mutta jos juon niin sokerillista olen ottanut, kun en halua makeutusainemyrkkyjä juoda, vaikka ne sallittuja sinällään ovatkin.

Olen kyllä menossa viikon päästä ravitsemusterapeutille ja saan varmasti sieltä vastauksia juustoasiaan. :) varasin ajan kun kävin jo yritysaikana kaksi kertaa kun minulla on jonkinverran ylipainoa ja oli puhe että jos raskaudun niin voin tulla uudelleen. Jutellaan raskausdiabeteksen ehkäisystä ainakin. Se minua mietityttää että saanko ylipainon myötä sen riesaksi. :( toivottavasti en. Olen kyllä motivoitunut tekemään ravitsemuksen eteen kaikkeni että pieni saa hyvin ja oikeanlaisia kasvuaineita eikä kasva sokerilla. Yritän myös pitää painonnousun maltillisena raskausaikana tuon jo olemassa olevan ylipainon vuoksi.

23. Tahvon78

Tahvon78 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    3
    Eipä mitään :)

Mulla on sama tuon heräämisen kanssa, viikonloppunakin ennen seitsemää jo aamukahvilla vaikkakin ainakin kerran yöllä herään vessaan... Onhan se kiva herätä aikaisin, kerkee vaikka ja mitä, mutta olisi se väliin kiva nukkuakin vaikka edes yhdeksään :D Tämähän kostautuu minulla sitten illalla, että olen ilta yhdeksältä aivan valmis unille. Mieti kanssa, että onko vaan niin onnellinen, että vihdoin onnistui niin monesti kun sai kokea pettymyksen tunteen. Meillä tuleva kaveri on pas:lla onnistunut.

Tuosta onnellisuudesta sen verran, että mieli tekisi kiljua maailmalle, että meille tulee vauva, mutta pettymyksiä koettua tuntuu, ettei uskalla hiiskua kelleen ettei käy huonosti. Vieläkin toisaalta niin epätodellinen olo, että odottaa vauvaa.

Neuvola minulla on ensi viikolla ja siellä varmaan käydään tätä ravitsemusta läpi, ylipainoa on, mikä alkoi kertymään kun aloitin hedelmöityshoidot. Fetat yms. olen jättänyt pois, laiskana ihmisenä en jaksa miettiä voiko niitä syödä vai ei. Jostain luin, että kotimaista fetaa voi syödä, muista en tiedä ja en uskalla ottaa enempää asiaan kantaa.

24. IinesAnkka82

IinesAnkka82 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.02.2017
    Saadut tykkäykset:
    24
    Mä heräsin viime yönä kolmelta ihan järkyttävään vatsakipuun :unsure: Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole ja olokin parempi nyt. Ajoittain vähän vihlasee kuitenkin ja tietty hirvee stressi ja pelko päällä. Turvotus jatkuu toista viikkoa ja on todella hankalaa töissä istua koneen äärellä, seisominen sitten taas käy selkään. Vaikeeta.

Mä oon ihan juustofriikki ja paniikissa mietin kanssa että joudunko joistain juustoistani luopumaan. Selvittelyn jälkeen oon ite nyt ottanut linjan että erikoisjuustot (brie, mozzarella tms) vähemmälle ja muita saa vetää ihan yhtä paljon kun ennenkin. Valion kaikki juustot tais olla aika turvallisia joten niitä suosin jatkossakin.

Muutenkaan en hirveästi mitään muutoksia oo vielä ruokavalioon tai muuhunkaan tehnyt.

Neuvolakin vielä varaamatta kun jännittää vaan edelleen kokoajan.

25. twixx

twixx Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.06.2017
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hiljaiseloa vietellyt näköjään tällä puolella.
    Nyt rv 6+5, ja olo aikamoinen.
    Kuvottaa kun mitään ei tee mieli syödä ja sen takia sitten kuvottaakin lisää.
    Eilen ja tänään oksennellut aamusta, hapankorppuja olen onnistunut imeskellä, mutta nytkin taistelen lounaswokkia alas.
    Uni maistuu vuorotellen hyvin ja huonosti. Yhtenä päivänä nukun kolmet päiväunet, toisena herään viiden tunnin yöunien jälkeen pirteänä ihmettelemään.
    No, onneksi olen lomalla, joten voi elää olojen mukaan.
    Onko teillä jotain hyväksi havaittuja vinkkejä, mitä saisi helposti aamulla uppoamaan jotta pääsisi pahanolon kierteestä, ja saisi sen turvin jotain tukevampaa ruokaa kiduksiinsa?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen