Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

juu onhan se 10% aika pien mahdollisuus. Itsekin pähkäilly että voiko se olla vaikka hedelmöittyny myöhemmin yms kun tuossahan vaiheessa muutamakin päivä siihen alkion kokoon vaikuttaa suuresti.. Eilisen jälkeen ei ole oikeastaan ollu kipuja tai vuotoja.. No huomenna viisampana taas kun käyn uudestaan hcg mittauksissa ja lääkäri soittelee iltapäivästä. Mutta en tiedä, eiköhän ois omalle päälle kaikkein paras loppu että se on keskeytyny ja vuotelee pois ja pääsee uuteen yritykseen kuin se että arvot nousee ja vuodot jatkuu ja aina ollaan vähän että no meneekö kesken vai ei ja lääkärit ei osaa vastata yms.. onneksi sain saikkua ja saan olla kotona, ei työnteosta tulis mitään, varsinkin jos se taas alkais vuotamaan töissä tai jotain..
 
Pahoittelut puhuriina ja papupata, kauheinta mitä tässä voi tapahtua. Toivotan tulevaan tsemppiä!

Paputoiveelle onnea koulupaikasta! Minulla kans vähän hassu tilanne, kun vuosi sitten otin semmosen työn vastaan, mitä en voi jatkaa jos saamme lapsen. Työmatkan takia.
Omalla tavalla tykkään mun työstä ihan kamalasti ja olen ollut samassa firmassa kuusi vuotta. Se on mahdollistanut myös minun harrastamisen ja kohta mulla ei olisi enään kumpaakaan. Harrastuskin jää ainakin hetkeksi raskauden / lapsen saannin myötä, ehkä ikuisesti.
Valintoja valintoja :)

Täällä myös todella etova olo, pakko tasaisesti syödä jotain. Väsymys ihan mahdotonta, en saa mitään aikaan ja nukkuisin vaan :sleep: ylihuomenna ultra, jännittää ihan pirusti! Jos kaikki tällä kertaa OK, voin varata neuvolan.

Pieni kevennys loppuun. Kahden epäonnistumisen jälkeen olen todella vainoharhainen. Tein TAAS maanantaina testin. Se helotti noin kaksi kertaa vahvempana kuin kontrolliviiva. Illalla uskalsin miehelle tästä kertoa.
Hänen vastaus oli, että olisin voinut kertoa saman tuloksen ihan ilman mitään testiä!
Liekkö akka vähän kiukkunen ja väsynyt, en kysellyt tarkemmin :p
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Jee täällä varattu neuvola! Tuli ihan shokkina että se on jo ens viikolla tiistaina. Varhaisultra sitten keskiviikkona :D Eli vähän väärässä järjestyksessä mutta lomamenojen vuoksi mentävä nyt näin. Ompahan sit käyty luento kuuntelemassa vaikkei sieltä mitään eloa löytyiskään..
Kädet ihan tärisi puhelua tehdessä, miten se niin jännittikin sanoa ääneen että mä oon ehkä raskaana. Ihana täti siellä puhelimessa nauroi ett ihan normaalia jännittää ja onnitteli kovin. itketti sit tietty sekin :D
 
Parit ihanat ultra - kuulumiset :love:

Ja Paputoive onnea koulupaikasta:)

Iinesankka itse kun neuvolaan soittelin aikaa, niin siellä vastasi kesäsijainen ja pari päivää siitä vakkari neuvolatäti pisti viestiä missä onnitteli ja en ole sitäkään voinut puhelimesta poistaa :ROFLMAO:

Pörrösen neuvola ja ultra - kuulumisia ottelen :)
 
Kiitos kouluonnitteluista! Eilen tuli varmuus että olen oikeutettu koulutusrahaston aikuiskoulutustukeen, se on ansiosidonnaista tukea joten ei tarvii stressata ihan hirveesti raha-asioistakaan opiskellessa. Jännäsin täytyykö työssäoloehto, joka on 8v, mutta heillä on vuosiansioihin perustuva laskuri työajan karttumiseen, niin sain rutkasti työssäoloa esim opiskeluajalta kun aiempien opiskelujen ohessa ja kesät töitä tein, esim joku vuosi työssäoloa oli kertynyt 10kk ansiolaskurin mukaan, vaikka oikeasti vaan joitain kuukausia. No parempi vaan niin!

Nyt vaan pitäis malttaa pari viikkoa odottaa että kuulen mitä mieltä pomo on siitä pääsenkö omasta työstä opintovapaalle. Se on lakisääteinen ja todella painavat syyt pitäisi olla ettei onnistuisi. Tosin koulu alkaisi työpaikan loma-aikana, jo elokuun puolessavälin, niin se voi olla merkittävä haitta työpaikalle, jos eivät saa mistään tuuraajaa. Mut sormet ristiin että onnistuisi!!

Jännäilen kans teidän ultra- ja neuvolakuulumisia. Oma neuvola on kahden viikon päästä, 9+2. Tarjosi jo aiempaa aikaakin edeltävälle viikolle, mutta sanoin että ei mulla niin kiire sinne oo. Ensi viikolla meen käymään ravitsemusterapeutilla, jonka luona jo yritysaikana kävin kaksi kertaa. Sanoin jo sillon että haluan tulla uudelleen jos raskaaksi tulen, kiinnostaa kaikki info raskausdiabeteksen ehkäisyyn liittyen.
 
  • Tykkää
Reactions: papupata12
@Paputoive. Mä opiskelin kanssa itselleni ylemmän tutkinnon tossa viime vuonna ja olin opintovapaalla puoltoista vuotta töistä. Meinasivat pistää kapuloita rattaisiin mun opintovapaan kohdalla vedoten mun erikoisosaamisen häviämiseen talosta jne jne. Eli yrittivät siirtää sitä opintovapaata sen 6kk minkä saa siirtää painaviin syihin vedoten. Otin yhteyttä sit meidän yt-valtuutettuun joka vaan nauroi että ei todellakaan ole painava syy tämä ja johan rupes vapaat onnistuu haetusti :D Eli pidä säkin puoles jos jotain ongelmaa tulee. Saa nähä mitä mieltä ovat mun mammalomasta kun just saaneet mut takasin :D
 
Kiitos @IinesAnkka82 kommentista. Otan varmasti yhteyttä luottamusmieheen, jos meinaa evätä opintovapaan/siirtää sitä. Mulla kävi vaan silleen sen hakemuksen kanssa et tein sen eka 21.8. alkamaan kun koululta oli tieto että alkaa tuolloin. No eipä mun hakemus ollut mennytkään meidän työpaikan ohjelman kautta, kun mulla oli sille opintovapaajaksolle yks hyväksytty lomaviikko. Onneks eilen kävin tiedustelemassa oisko se vapaa mahdollista muuttaa siihen hakemukseen alkamaan jo 14.8. (vaikka siihen on 42 päivää, 45 päivää ennen vapaan alkua pitää hakea). Tuuraajapomo sanoi ettei sitä hakemusta ollut tullut. Laitoin uuden hakemuksen sitten. Anoin 14.8. alkaen ja kirjoitin että aiemmin jo yritin hakemuksen tehdä ja kirjoitin että koulu alkaa 14.8. toivon silloin alkavan opintovapaan, mut ihan viimeistään 21.8., jos ei onnistu ku pari päivää myöhässä hakemus nyt meni... Niin siis selviskin etten mee uusien opiskelijoiden ryhmään vaan menen suoraan jatkavien opiskelijoiden kanssa, joilla alkaakin koulu jo 14.8.

Mullahan menee nyt sit niin että syyslukukauden opiskelisin, pari viikkoa tammikuussa olisin töissä (tai neuvottelen siihen lomaa), ja sitten aloittaisin äitiysloman. Äippäloman/vanhempainvapaan jälkeen anoisin opintovapaata ja koittaisin saada opinnot purkkiin ja palaisin työhöni tai jäisin hoitovapaalle. En vielä tiedä miten sitä malttaa pienen jättää hoitoon. Tuntuis ainakin nyt että haluaisin olla vaan kotona mahdollisimman pitkään pienen kans. Mut voi olla et ei persus kestä hoitovapaalle jäädä ku on asuntolaina. Laina on vieläpä mun nimissä ja maksettavana, toki mies kyllä jeesaa lyhennysten kanssa tai anon pankista lyhynnysvapaata ja maksan vaan korkoja. Saa nähdä, siihen on vielä niin pitkä aika!
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Mä oon kans ollut pariin otteeseen (2 x 3 kk) opintovapaalla ja aikuiskoulutusrahaston tuella kun suoritin ylemmän amk-tutkinnon. Ison osan suoritin töiden ohessa. Sain palkallisia koulupäiviä 10 päivää / vuosi. Meillä oli vähän lähiopetuspäiviä, joten ei tarvinnu lomien tai palkattoman kanssa kikkailla :) rankkaa se oli, mutta kyllä sen arvoista! :) sit joskus ku lapset on isompia, ni vois jotain pientä opiskelun tynkää kehitellä. Mut ei vielä kuitenkaan! Arjessa riittää ihan tarpeeksi nyt jo tekemistä :)
 
Voi itku puhuriina ja papupata, hurjasti tsemppiä ja myötätuntoa teille! :cry:

Onneksi täältä löytyi myös hyviä kuulumisia, onnittelut niistä! Itse odottelen innolla ensi tiistain ekaa neuvolaa. Silloin pitäisi mun laskelmien mukaan olla 9+0 eli sydänäänistä haaveilen. Voi myös olla et laskettu aika myöhäistyy hieman tuosta ketjuun laittamastani 10.2. mut katsotaan sitä sitten uudelleen. Me muuten asutaan tosi lähellä neuvolaamme, ja just tänään aamulla töihin lähtiessäni mua vastaan tuli käsi kädessä kulkeva pariskunta, jonka naisen raskausmaha erottui selvästi. Ajattelin että voi, noin mekin sitten kuljetaan ensi viikolla (paitsi että mulla ei vielä ole mahaa) ja itku meinas tulla siitäkin ajatuksesta... :LOL:

Mun aamupalavinkki huonojen olojen aamuihin on mahdollisimman mauton veteen tehty puuro, siis ainesosat vain vettä ja puurohiutaleita (y) toi on mulla mennyt alas niinäkin aamuina, kun maut ja hajut ovat ällöttäneet. Joku vois muuten alkaa pitämään sellasta humoristishenkistä ruokablogia raskaana oleville - juustotarjotin pelkällä Oltermannilla ja muut herkut... lukisin!

Meillä on kans lomamatka varattuna elokuulle, Portugaliin. Mua oikeestaan jännittää lennot enemmän kuin ruokailut, vaikka oon itsekin kaiken varalta pyrkinyt syömään aika tiukasti ohjeiden mukaan. Musta tuntuu et useamman tunnin paikallaan istuminen koneessa on välillä turvottanut vatsaa ja tuntunut epämukavalta jo ennen raskauttakin. Mut ihanaa silti lähteä, kun ei sit tiedä, koska seuraava kerta tulee.

Ps. Sen neuvolan jälkeen uskallan ehkä liittyä myös faceryhmään ;)
 
  • Tykkää
Reactions: papupata12
Mä odottelen faceryhmään menoa 12vk ultraan asti. Kai se ryhmä odottelee? Ootteko osa jo facen puolella? Saako sinne tulla myöhemmin? Ekassa ketjussa oli alkuun nimiä jotka on tästä nykyisestä ketjusta uupuu eivätkä koskaan esim listalle ilmoittautuneet.
 
tää on vaan kamalaa ku aamulla etoo ja on huono olo ja sit taas muistaa että noh se vielä saattaa kestää jonkin aikaa ennenku saadaan tää asia päätökseen. Ois kiva että kaikki raskausoireet häviäis yhtä nopeesti ku raskaus keskeytyy :) muistuttaa vaan siitä että joku siellä yritti tehdä pesää muttei pääset alkua pidemmälle. tulen varmasti ilmoittelemaam iltapäivästä sitten kun saan itse tietää hcg arvot ja mitä tapahtuu seuraavaksi.
 
@Paputoive , kuulostaa hyvältä sun suunnitelmat. Se piti vielä sanoa että meillä kaks daamia sai koulun aikana vauvan ja suorittelivat kevyesti vauvan kanssakin muutamia kursseja joissa ei niin läsnäpakkoa ollut. Toinen ainakin oli ihan tyytyväinen että välillä sai tulla koululle "juttelemaan aikuisten ihmisten kanssa". Et sekin on yks vaihtoehto :)

Ja tsemppiä vielä @papupata12 , vielä peukkuja pidetään josko siellä nyt kuitenkin joku vielä asustais. Tuu sit kertomaan kuin kävi :)
 
Faceryhmässä on ollut puhetta, et ryhmä olisi pieni noin 40 jäsentä :) toki, jos ei enää tuohon ryhmään "mahdu" voi perustaa uuden ryhmän :) niinkään aikarajaa tuohon ryhmään liittymiselle ei ole.
 
Meitä on vasta 22 tuolla facessa, joten kyllä sinne vielä mahtuu ennenkuin uusia ryhmiä tarvitsee perustella! Nt-ultran jälkeen voi vielä huhuilla ja sitten laitellaan pikkuhiljaa ryhmää kiinni Saa nähdä kauanko itse siellä pysyn. Huominen sykekuuntelu hermostuttaa vietävästi....
 
Ymmärrän toisaalta tuon että ryhmä halutaan pitää tiiviinä ja silloin väkimäärää on rajoitettava. Toisaalta toivoisi että ryhmään pystyisi liittymään vielä 12 viikon ultran jälkeen, kun keskenmenon riskikin on merkittävästi pienempi. Itsestä ainakin tuntuisi ihan kamalalta julkisesti keskenmenosta olla romuna, kun se olisi ihan kamalan surullista muutenkin. Toki keskenmenojen ei pidä olla mikään häpeä ja tabu, mutta en olisi valmis sille kasvoja antamaan tuntemattomassa väkijoukossa. Ehkä myöhemmin pystyisin asiasta puhumaan tuntemattomien kanssa julkisesti, kun suurin surutyö olisi tehty. Huhuilen faceryhmää myöhemmin omalta osalta. :)

Toistaiseksi ihania uutisia @papupata12 toivotaan että kaikki menisi jatkossa hyvin. <3
 
  • Tykkää
Reactions: MelissaP ja Haloska
Tulin huikkaamaan tuolta joulukuisista @papupata12 , että mulla oli ekassa raskaudessa 2014, noin viikolla 6 tai 7 todella runsasta verenvuotoa. Sitä tuli siis ihan yhtäkkiä varoittamatta, holahtelemalla niin, että farkun haarat/reidet oli ihan veressä. Lisää tuli vielä hulahtamalla lisää, kun vessaan pääsin. Kaikkineen tuli varmaan alle tunnin ajan, mutta olin ihan varma keskenmenosta. Mitään kipua ei ollut. Tuon jälkeen pääsin neuvolaan ultraan, jossa pieni syke näkyi. Nt-ultrassa sitten selvisi, että istukka on ihan kohdun suulla ja siellä oli myös hematooma, joka siis oli vuotanut. Raskaus meni hyvin loppuun saakka. Eli vuodoille voi olla monia syitä ja toki ne aina aiheuttaa huolta ja pelkoa, mutta sanoisin, että niin kauan, kun ei ole kovia kipuja tai vuodon seassa hyytymiä, niin kaikki todennäköisesti ok. Näin minulle silloin neuvolasta ja lääkäristä sanottiin. Hienoa, että sulla oli kaikki kunnossa, toivottavasti kaikki päättyy hyvin! :)

Nanna 16+6
 
Ihania uutisia @papupata12 ja Tahvon78:love:
@Aivotar , mulla esikoisesta kuului sykkeet jo 7+6 muistaakseni, se tarkistettiin viime neuvolassa:) mutta tästä tokasta ei vielä kuulunu ja oliko viime pe 7+3 menossa. Sain sen ajan ens viikon pe, että testataan kuulusko vielä silloinkaan. Ja mulle tuli tänään aika ekaa ultraan! Se on 25.7:rolleyes: vähän jännittää ja tuntuu että pian se jo onkin !
Sitä edeltävällä viikolla on aika labraan verikokeisiin ja pisssanäyte, me siis osallistutaan niihin seulontoihin, kuten esikoisestakin osallistuttiin. Aiotteko te muut täälläheiset osallistua niihin ?

Ja tosta kissanhiekasta, @IinesAnkka82 meillä kans 2kissaa, ja se oli heti itsestään selvyys että mies hoitaa nyt ne asiat kun oon raskaana. Sama oli esikoisen aikaan. Kannattaa kyllä ottaa tuo neuvolassa puheeksi, luulen että kyllä se miehen pää viimeistään silloin kääntyy!

Mukavaa viikkoa kaikille! :)
 
Mulla esikoisesta taidettiin kuunnella sydänääniä vasta tokassa neuvolassa ja se taisi olla vasta ekan ultran jälkeen. Mä en oo erityisen hoikka, joten senkään takia ei varmaan ekassa neuvolassa kuunneltu sydänääniä. Ja meidän neuvolassa on niin antiikinaikaiset laitteet ku olla ja voi :D

Me osallistutaan niihin seuloihin :)
 
Minä en ole koskaan osallistunut seulontaan, mutta nyt ikää on sen verran enemmän, että aion osallistua.

Kiitos tytöt sykkeen kuulumis kommenteista ;) minulla eka Nla ensi viikolla perjantaina (silloin rv8+3), ja ajattelin pyytää josko koetettaisiin kuunnella sydän ääniä, kun mieskin pääsee mukaan :love:
 

Yhteistyössä