Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

@Nanna-87 ihana kuulla että tuollainkin on käyny muillekin ja kiitos kun kerroit tuon ehkäpä se vähän jo lohduttaa enempi :) niin ja siis mullahan on ollu etova olo siitä pe-la lähtien ja eilen kävin jo oksentamassa aamusta kahvit ku tuli niin huono olo, siihen en vaan jotenkin kiinnittäny huomiota ja ajattelin että tää nyt on vielä tätä ennenku se hormoni laskee, kunnes selvisikin että se oli noussut ❤ ja me aiotaan osallistua kaikkiin niihin seuloihin yms.. Maanantaita odotan kyllä todella ku ultraavat ja viikkoja olisi sillon 6+6 jospa näkyisi enempi jotain ja vaikka pikkuisen sykekin ❤ niin ja sit keskiviikkona on eka neuvolakin :) ihania ultra kuulumisia teiltä. Ens viikko töitä ja alkais kesäloma nii pääsen vähän rauhottumaan eikä tarvitse rehkiä niin kovin. Faceryhmään en tiedä vielä liitynkö vai en, katsellaan kun ollaan käyty siinä nt-ultrassa.
 
Neuvolakuulumisia: sykkeitä ei löytyny dopleril vieläkään (10+1). Ja olen hoikka. Oli piinaava hetki, mutta pääsin heti lääkäriin ultraan ja siellä syke ja pikkuinen löyty heti. Oli niin pieni ja aivan kohdun sivussa.

Nyt en stressaa enää mistään. Nautin oireettomuudestani! Onnea kaikil odottajil jatkoon! Älkää kiirehtikö niitä sykekuunteluita, ettei tartte hermoilla kuten minä!
 
Onpa mukava kun on näin monta kivaa uutista, onnea kaikille!

Minä kävin tänään yksityisellä ja ultrassa näkyi pienenpieni lepatus jonka itsekin osasin tulkita sykkeeksi. Viikkoja nyt 6+3
Rajulle harrastukselle käskettiin laittaa stoppi. Iloisen uutisen rinnalla siis jotain on haudattavakin, tuntuu omituiselle.

Neuvolaan uskalsin soittaa. Sieltä tarjottiin aikaa jo huomiselle, johon en kylläkään pääse. Viikon päästä sitten eka neuvola tai mikä käynti liekkään :rolleyes:

Ihanaa viikonloppua kaikille, tämä ottaa varaslähdön viikonloppuun!
 
Ihanaa @papupata12 :love: mullakin neuvola samana päivänä kun sulla ja sillon siis 7+1. Kovasti täällä pohdin, että meniskö varhaisultraan vai ei... välillä oon jo varaamassa, sit tulee tunne, että ei sittenkään. Oon ihan älytön stressaaja noin muutenkin luonteeltani, tekisi hyvää vaan luottaa eikä aina antaa niille pahimmille peloille valtaa. Oon kateellinen mun kaverille, joka ei edes tiedä mikä on varhaisultra. Ja hän siis myös raskaana. Kai se niin on, että tieto lisää tuskaa.:cautious:
 
Pörrösellä hienot kuulumiset :love:

Kiva kun Papupata pääsee pian neuvolaan ja ultraan :)

Itse en malttaisi odottaa ensi viikon perjantaita :sneaky: tulisi edes ne paperit mitä lupasivat lähettää minulle sieltä, että saisin edes niitä täytellä :ROFLMAO:
 
Oh taas ultrakuulumisia, ihanaa! :love: me osallistutaan raskausajan seulontoihin. Aika paljon jännitän just 12vk ultraa ja niskaturvotusta ym rakenteellisia juttuja joita jo silloin näkee. Ja tietysti sitä että onhan pieni vielä ylipäätään elossa. Meillä 12+0 tulee täyteen elokuun 7. pvä. Vielä kuukausi täytyy jännäillä näitä asioita. Mut eiköhän se nopeeta mee. Onhan tää ekakin kuukausi plussasta suht nopeeta mennyt.

Myös rakenneultra jännittää, mutta ei vielä siihen malliin kuin tuo 12vkn uä. Minä en osaa suhtautua noihin seulontaultriin mitenkään kevyesti ja "mennään kattomaan sukupuoli"-asenteella, kun tiedän mistä niissä on kyse ja nähnyt valitettavasti aika paljon sitä ultrien varjopuolia, kun kaikki ei ole hyvin. :unsure::(
 
Pakko tulla marisemaan tänne, kun mies ei ymmärtänyt taas yhtään. Mä oon ollu siinä uskossa että oon viimesen parin vuoden aikana lihonu "pari kiloa" kun oon viettänyt railakasta opintovapaata ja ottanut iisisti muutenkin kaikkien harrastusten kanssa. Koska puntarissa ei oo ollut paristoja niin oon hyvillä mielin näin uskotellut ittelleni. Noh, ajattelimpa ostaa uudet paristot että voi sit vähän seurata tätä painon nousua raskauden aikan. Järkytys oli suuri kun vaaka kerto aika tylyä totuutta, laiskottelu on tuottanut parin kilon sijasta 10kg.. Ja olin jo valmiiks siinä normipainon ja lievän ylipainon rajalla. Eli nyt sitten ollaan painoindeksin mukaan jo siellä aikatasan 30 paikkeilla eli reippaasti ylipainon puolella. Hirveä syyllisyys ja paha mieli että oon nyt tuhoontuominnut tulevan lapseni kun oon päästäny itteni tähän kuntoon. Pelottaa raskausajan diabetes, pelottaa miten polvet ja selkä kestää ja eniten tietenkin pelottaa lapsen puolesta :cry::cry:
 
Iinesankka minulla ihan sama tilanne :( viime vuosi meni laiskotellessa ja se kostautui kanssa melkein sillä +10kg:unsure: tämän vuoden olen yrittänyt saada itseäni ruotuun takaisin, mutta kilot ovat tiukassa:( ajattelin puhua asiasta neuvolassa kyllä....ja koetan nyt varsinkin olla herkuttelematta ja liikkua enemmän...
 
Tänään menossa 7+5 ja käytiin miehen kanssa ekalla neuvolakäynnillä.

Käynti ei ollut kauhean ihmeellinen, olin jotenkin odottanut siltä enemmän :p
Kunhan juteltiin, saatiin paperinivaskoja kotiin luettavaksi ja käytiin läpi tulossa olevat tutkimukset ja käynnit.

Paino tsekattiin (vaatteet päällä ja rakko täynnä pari kiloa enemmän kuin kotivaa'alla aamuisin, auts :censored:) ja virtsasta katsottiin proteiinit ja sokerit. Sain lähetteen labroihin ja seuraava neuvola-aika varattiin elokuun lopulle. Aikaakin meni vain tunti, vaikka puolitoista käskettiin varata. :whistle:
 
Painokriisistä ehkä selvitty hetkeksi :LOL: Tuli kyllä vähän puskista painonnousu. Näin sitä itteään huijaa ja oikeuttaa lepposan elämänsä :rolleyes:

Mulla alkoi miniloma reilu viikko. Ens viikolla sit neuvola ja varhaisultra peräkkäisinä päivinä. Jännää :)

Tänään lähden testaamaan kuinka helppo on väistellä ihmisten kysymyksiä festareilla ja "teeskennellä" juovansa. :cool:

Kivaa viikonlopua kaikille!
 
Toinen lapsi tulossa
ikä nyt 26wee
Ekks sairaala
Laskettu aika helmikuussa mutta saan selville sen paremmin keskiviikon ultrassa (edelliset kuukautiset hukassa)

Moi Odottajat !

Pitkä aika siitä kun viimeksi kirjauduin. Just ja just muistin salasanani. Kiitos ryhmästä. Meitä on aika paljon.

Minulla on ed suhteesta yksi 4-vuotias tyttö. Rakas säihkyvä ilopillerini. Hänen vauva-aikansa oli elämäni parasta aikaa.


Nyt , 4 vuotta myöhemmin odotan uuden mieheni kanssa toista lasta. Hän on ihana. Asumme maalla. Meillä on koira ja kiva oma piha . Ikäeroa on 15 vuotta ja hänellä ei ole omia lapsia , vielä. Kosintaa odotellessa, hehhe..

Kaikki ei ole kuitenkaan ihan ruusuista. Mulla on rankista rankin kausi takanapäin. Erottuani taustalla oli suurta henkistä- ja fyysistä väkivaltaa, talousahdinkoa, paniikkikohtauksia, tappouhkauksia, kiusaamista exän kohdalta ja lukematon määrä muuta , kuukausia kestävää piinaa. Terapian avulla sain itseni hetkeksi takaisin normaalien kirjoihin. Kuitenkin tänä keväänä kaikki muuttui, kun sairastuin vaikeaan masennukseen, työuupumukseen & traumaperäiseen stressihäiriöön.


Tällä hetkellä voin paremmin. Päivä päivältä. Takanani on kesä- ja sairausloma ja huomenna palaan töihin. Fiilikset ovat hyvät. Olen edelleen toipilas ja haavoittunut. Mutta on tapahtunut niin paljon parannukseni eteen. Tästä voin kertoa lisääkin, mutta nyt lopetan jottei tule liian pitkää tekstiä.

Toivottavasti tää odotusaika menee hyvin.

Nyt aamupalalle
Pikku Pallo
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: girahvi
ja kaikki hyvin täällä, syke löytyi vaikkakin edelleen näytti että viikkoja on vähemmän kuin menkkojen mukaan noin viikon koon puolesta, mutta nyt vaan toivotaan että pikkuinen kasvaa ja pysyy mukana ❤ ja pikku_pallo tervetuloa, on sulla tosiaan ollut kaiken näköistä, mutta onneksi olo on jo parempi ja toivon, että työn aloitus menee mukavasti :) ja tsemppiä kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
Tervetuloa @Pikku_Pallo lisään sinut listalle kun la selviää. :) Kuulostaa siltä että ihania valon pilkahduksia elämässäsi nyt on vaikeuksista huolimatta. Tsempit minultakin!

Huojentavia uutisia @papupata12 ultrassa! Ihanaa! Toivotaan että kaikki menee hyvin. Ehkä ovulaatio ja hedelmöittyminen onkin ollut myöhemmin ja siksi viikot vajaammat..? Meilläkin ultrassa pienempi löydös, kuin mitä odotettiin. Meillä ovulaatiota seurattiin hoidoissa ja inseminaatio tehtiin keskiviikkona munasolun ollessa vielä paikoillaan. Epäilen sen irronneen torstaina ja viimeistään perjantaina olisi ollut hedelmöittyminen. Silti mittojen mukaan näytti että vasta maananataina olisi ollut 2+0 (hedelmöittyminen). Muttajoo. En jaksa stressata tuosta, ultraaja vähän moitti konettakin epätarkaksi ja noilla viikoilla 6+4 jokainen milli merkitsee mittauksessa. Pääasia että syke näkyi!
 
Onpa täällä ollu paljon laskuja ja nousuja. Oon koittanu aina johonkin väliin lueskella teiän juttuja, vaan meinaa pitää laps kiireisenä. :) ihana, @papupata12 , että raskaus oli jatkunut normaalisti ja ultrassakin kaikki hyvin. :) näillä viikoillahan nämä on niin pieniä vielä, että hankala nuilla laitteilla mittailla. :)
@IinesAnkka82 mulla on kans vähä painon suhteen huono omatunto. Treenasin pojan syntymän jälkeen itteni takas kuntoon ja sittemmin en oo tehny yhtään mitään. Eli 10kk sohvalla istumista. :D en uskalla ees puntarille. Aattelin ottaa nyt raskaudenajaksi salijäsenyyden ja hoitaa itteni vähä parempaan kuntoon. Tällä rapakunnolla ei paljo synnytetä. :D
Mulla olis ensviikolla neuvola. Sillon olis jo 8+4. Jotenki tuntuu, että myöhään ois tuo eka neuvola... nyt on 7+1 menossa. Nopeesti menee kyllä aika. Jaksais vaan olla stressaamatta ja oottamatta, että aika kuluu nopeemmin. :D tein tuossa aamulla taas testin.
 
Girahvi minä haluaisin kanssa koko ajan testailla :ROFLMAO: onneksi olen hillinnyt testien ostohaluja ja käyttänyt kaapissa olevia ovulaatio testejä:ROFLMAO:

Minä pääsen perjantaina neuvolaan :) aika kuluu vaan niin hitaasti :unsure: nyt ollaan about tasan 8+0 menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Ei oo @girahvi myöhään neuvola, mulla vasta 9+2, vaikka esikoista odotan. Toki itse sanoin et mulle on ok että menee vasta seuraavalle viikolle, kun 8+ viikolle nimittäin ensin meinasi varata, mut kiireiseltä kesälomien takia tuo viikko vaikutti. Ehtii siellä neuvolassa käydä ihan riittämiin.
 
Neuvolasta kotiuduttu. Ei jääny oikeestaan muuta mieleen, kun että miehen pitää mennää hammaslääkäriin ja ruveta siivoomaan kissan vessa :D Neuvolatäti oli mua varmaan 15 vuotta nuorempi tytsy, oisin ehkä toivonu jotain vähän vanhempaa naista.. En tiedä, ois ehkä ollut jotenkin helpompi ottaa vanhemmalta ihmiseltä ohjeistuksia vastaan. Mutta supermukava tyttö joten eiköhän me pärjätä.

huomenna sitten se odotettu hetki eli varhaisultra. Jännittää....
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Aih, hyvä kun puhuit täytettävistä papereista @Aivotar ! Olinkin unohtanut että minun pitää tulostaa netistä neuvolan sivulta esitietolomake, joka pitää täyttää ennen ensikäyntiä. Kurkkaa löytyiskö kunnan terkkarin/neuvolan sivuilta lomaketta?
 
ihanan paljon tekstiä ka jutustelua. Joo kyllähän se lääkäri siinä totesi että ei nyt kunnolla tiedä edes miten päin se on siellä ja napsii mittoja vähän joka suuntaan :D lääkäri kirjotti saikkua ja sano että ei tän yhden viikon takia kannata ottaa turhaan töissä sitä säikähdystä taas jos alkaa jonkun nostamisen seurauksena vuotamaan joten saikkua ja tästä alkaa kesäloma. Parasta vaan ku naapurille ja miehen porukoille selittäny että selkä kipeenä nii saikkua sain. Naapurikin kysy sit yks päivä että "mites selkä" nii meinasin kysyä "jaa että mikä selkä" :D kunnes hitailla aivoituksilla muistin vähän keksineeni satuja.. Oli mun ilme varmaan hieno ku pohdin hetken ja sit vaan vastasin "nii joo, alkaa olla jo parempi". :D
 

Yhteistyössä