Helmikuun hippuset 2018 *heinäkuussa*

Onnea ihanista ultra-kuulumisista Pikku_pallo ja Keijunkainen :love:

IinesAnkka82
Minulla ollut kanssa tuota etovaa oloa jatkuvalla syötöllä jo usean viikon ajan ja olen vasta 9+2 Toivottavasti sinulla pian helpottaa (y)

Kotidopleria en omista enkä usko hommaavani.

Paputoive meillä on samana päivänä ultra :) Toivottavasti kaikki silloin hyvin molemmilla :)
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
Paljon ihania kuulumisia, onnittelut sykkeistä kaikille ja tervetuloa uusille!

Mä oon ollut muka niin kiireinen etten ole ehtinyt tänne kirjoittamaan, mutta eipä tässä toisaalta mitään muutoksiakaan olossa ole oikein ollut.

Eka neuvola viime viikolla oli ehkä vähän pettymys, vaikka ihan mukava ihminen neuvolantädiksi meille tulikin. Käynti vaan oli aika lyhyt eikä sisältänyt oikein mitään uutta tietoa. Mun sydänäänitoive oli kans turha, kuulemma laitteet meillä kans niin vanhat et ei haluta huolestuttaa turhaan odottajia, jos mitään ei kuulukaan vielä.

Näin jälkeenpäin en tiedä, mitä lisää mä sitten ylipäänsä ekalta neuvolalta oikein odotin, ehkä enemmän jotain sellaista ihanaa ihanaa, teille on vauva tulossa -hehkutusta :ROFLMAO: Uusi LA kuitenkin saatiin, neuvolan mukaan LA olisi 12.2.

Mutta tosi kiinnostavaa kuulla, miten eri paikoissa voi olla eri meininki, ihan ultraustakin neuvolakäynnillä (y)

Kävin tällä viikolla, 10+2, ottamassa noi verikokeet, tosiaan mekin osallistutaan seulontoihin ja 2.8. on ultra. En malttaisi odottaa, kun vähän on vieläkin sellainen olo, että mistä mä voin ihan varmasti edes tietää oikeasti olevani raskaana... :) Kai teillekin tulee välillä näitä epäilyksiä?
 
Ei tätä kyllä turhaan kutsuta odotusajaksi. Kokoajan pitää vaan odotella jotain :cool: Ultraan tuli kutsu 11.8, silloin 11+4. Sitä ennen verikokeet 31.7. Odottelen vaan tota ultraa. Sen jälkeen sit varmaan odottelee seulojen tuloksia. Ja jos siellä kaikki hyvin ni sit odottelee rakenneultraa. Ja sit varmaan odottelee muutenvaan. :rolleyes:

@Marji epäuskoinen olo täälläkin. Paha olo melko lievää ällötystä ja ohimenevää joten oireidenkin puolesta olen vissiin helpolla päässyt. Pari kertaa tullut pitkää sylkeä vaan. Mahalla nukkumisen on saanut unohtaa kun tissit sattuu. Yritän luottaa siihen että oireet kertoo kaiken olevan hyvin vaikka vaikeaa onkin!
 
@Marji epä uskominen oli täälläkin, mitä jos siellä ei kasvakkaan ketään? Kaikki oireet hävinnyt, mitä nyt pientä väsymystä ja eilen oltiin puisto konsertissa jossa ihmiset veti röökii ja poltti muutakin, tuli huono olo hajusta.

@IinesAnkka82 odottavan aika on pitkä ja yhtä odotusta! Itsekkin odotan ultraa hirveästi, mutta loma loppuu siihen myös niin halaisi että tulee nopeasti! (n)
Jonkun moisia liikkeitä odotan tuntevan 2-3vko sisään koska kakkonen tuntu siinä viikon 12 jälkeen! Toki nyt on jo 10v siitäkin niin ei mee välttämättä samanlailla.:LOL:

Mites onko muilla tulevat isät jotenkin erikoisesti reagoinut tulevaan? Meillä miehelle tuli jokin "perheen perustamis hulluus kohtaus" :LOL::eek: Muutaman viikon sisään kämppään on tullut uus telkkari, tietokene, kotijärjestelmä/stereot tai jotkut sellaset, Mitä vielä tässä ennen helmikuuta tuo keksii! :unsure:
 
11+6 ja kykenen tuntemaan nälkää, halua syödä ja nauttia ruuasta! Plus join ekat aamukahvit varmaan 5 viikkoon! Pahaolo tulee välillä mutta paljon lievempää- ihanaa, kyllä sitä oksentelua riitti reilu 3 viikkoa putkeen!
 
Voi iik, ollaanko me jo niin pitkällä, että 12-viikon ultrat on alkaneet :love: Onnea Keijunkainen hyvistä uä kuulumisista. (y) omaa ultraa saa odotella vielä n. Puolitoista viikkoa. Olo on aika huono edelleen. Joka päivä saa kakoa pää pöntössä ja jatkuva kuvotus ei vaan meinaa hellittää :censored: vois jo loppua. Mahaa turvottaa varsinkin iltaisin tosi paljon, melkein tekisi jo mieli vetää äippähousuja jalkaan. Ja raskauden salaaminenkaan ei oo kovinkaan helppoa, kun maha on kun jalkapallo :whistle: ois kuitenkin toiveissa päästä rakenneultraan asti ilman suurempaa hälyä :D jokos ootte tehnyt jotain hankintoja vauvalle?
 
Tässä se aika vaan tosiaan pikku hiljaa kuluu koko ajan! Tosiaan helmikuun alkupuolen onnekkaat pääsee jo ultriin! Ihanaa! :love:

Onnea ultrakuulumisista @Keijunkainen ! Minä oon kuullut et poikalupauksia(veikkauksia) on annettu jo 12-viikon ultrissa. Että kyllä se voi näkyä jo siellä, joskin se toki on varmaan vähän epävarmaa vielä.

Laitetaanko listalle sukupuoliolot ja myöhemmin lupaukset ylös?

Yhdyn muuten tähän odottavan aika on pitkä kommenttiin. Tuntuu että nää alkuviikot ei kulu sitten millään. Mutta sitten tajusin että tänään 10+0 on jo neljäsosa takana, 25%!! :eek: tää vaan tuntuu niin hullulta kun tätä raskautta, vauvaa, on toivottu niin pitkään ja nyt sitten "pitää" salailla yks kolmannes asiaa vaikka tekis mieli hihkuu kaikille et meille tulee vauva. Sitä vaan takaraivossa on kuitenkin pelko jos meneekin kesken ja koko toive ihan pirstaleiksi. Se sitten suru olis vaan liian iso jaettavaksi kaikille. Vaikka ei mulla mitään suurta pelkoo keskenmenosta ole tai tunnetta et kaikki ei olis hyvin. Oon luottavaisin mielin. :) meillä kyllä jo aika moni tietää et odotetaan varovaisin mielin vauvaa. Ei olla annettu lupaa kenellekään vielä levitellä asiaa kuitenkaan. Ainakin molempien äidit haluaisi kertoa tulevasta mummoudesta ihan into piukeena. Miehen äidille on ensimmäinen mummotettava ja minun äidille kolmas, mutta edellisestä vauvasta on jo 10vuotta, niin odottaa innolla.

Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja. En ole edes yritysaikana uskaltanut ostella mitään kaappeihin kiusaksi muistuttamaan lapsettomuudesta. Mutta ajattelin jonkun ihanan vaatteen ostaa heti 12viikon ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin, muistuttamaan että meille tosiaan tulee vauva. Vaunuja ja turvakaukaloita oon jo katellu. Sänkykin pitäisi uusia että on mukavampi ja turvallinen perhepedissä nukkua, jonkun pinnasängyn varmaan sängyn vierelle sivuvaunuksi hommaan lisäksi.

Tulipa taas teksiä. Sorry jos joku ei jaksa lukea jaaritteluja :unsure:
 
En olekaan herneen kirjoitellut ja taas omaa napaa. Eilen sitten päätin pitkästä aikaa kunnolla tehdä jotain ja miehen kans kunnon siivousta ja kaatopaikka kuormaa niin eikö taas alkanut eilen vuotamaan. Tää on nyt kolmas kerta kunnon rasituksen jälkeen, toivon että kaikki olisi hyvin mutta alkaa usko hiipumaan miten se kestäisi näin monet veriputoukset. Lääkäri tänään taas varattuna kun keskus sairaalasta sanoivat että yhteyttä lääkäriin jos vuotaa ja yrittävät tutkia että mistä ja miksi. No toivottavasti näkisivät jo että istukka vai hematooma ja kunhan pikkuinen olisi vielä hengissä nyt on kuitenkin jo 8+6 niin luulisi näkevän istukan paikkaa tai jotain?? Tää on kamalaa!! Vaikkaki tiedän että alkuraskaudessa vuotoja on usein yms.. Joka kerta silti sama paniikki.. Varsinkin kun se huono ja etova olokin on viikko sit alkanu jo lieventymään. ja mitä jos se joka rasituksessa vuotaa niin enhän mä töihin uskalla loman jälkeen kohta lähteä edes ku koko ajan saa pelätä, ja kun toivonmukaan ultraavat ja toivottavasti kaikki on kunnossa niin enhän mä kohta uskalla kotonakaan mitenkään raskaasti liikkua :(
 
@papupata12 sulle on ollu niin paljo jo tähän mennessä vaikeuksia, että! Jaksamisia. ❤ nyt vaan otat ja vältät suurimpia rasituksia, vaikka tiiän, että ärsyttää olla tekemättä, jos on hommia hirveesti tekemättä. Mun kaverilla oli vähän saman tyyppinen raskaus vuosi sitten. Sillä vastusti ihan kokoajan ja joutuikin sitten olemaan vähintään puolet raskaudesta sairaslomalla. Loppu kolmannes sillä meni sitten lääkärin määräyksenä ihan vuodelepona. Terve poika syntyi ihan ajallaan, vaan ihan hirveä raskaus. :(

Meillä on ultra vasta 17.8. Sitten vois katella sitä faceryhmää. Oon paljo rauhallisempi tän raskauden aikana kun vertaa esikoisen odotukseen. Sillon oli aikaa miettiä ja ihmetellä. Nyt ei kerkiä omia ajatuksia ees ajatella ku on vilkas poika viemässä kaiken ajan. :D Ihan hyvä. Ja nyt alan hankkimaan tavaraa vasta kun tiiän sukupuolen. Viimeksi alotin heti ku tein testin ja ostin sukupuolineutraaleja vaatteita, jotka on jääny käyttämättä. :D
Nuista äitiyshousuista tuli mieleen... Mulla on viime raskaudesta Micksin korkea vyötäröiset housut jo käytössä. Nää on pari kokoa normaalia isommat nii ei tarvi pinnistellä nuitten nappien kans. Muutenki pahaolo nii painavat housut vielä lisää sitä ällötyksen tunnetta.
 
papupata12, varaa aika yksityiselle niin pääset nopeammin ultraan. Toivotaan, että kaikki on hyvin! Minä itse olisin niin vainoharhainen, että menisin kyllä heti lääkäriin. Vaikkakin vuodot kuuluu asiaan, sekoaisin silti. Ilmoittele taas itsestäsi kun tiedät enemmän, pidetään peukkuja!

Minä olen hetken pitänyt hiljaiseloa, kun on ollut niin kova kiire. Viikot on menneet hurjaa kyytiä, ihan hyvä niin. Etova olo on toisinaan, välillä jopa huolestuttaa kun ei ole. Syödä voisi koko ajan, mutta se pitääkin huonoa oloa poissa. Minulle tuli ultralähete ja nyt pitäisi kolmisen viikkoa kärvistellä.
Edelleen on semmosia oloja, että onkohan tämä totta ollenkaan? Pelottaa kovasti ja jotenkin on semmonen kyyninen olo, vaikka pitäisi vähän sisäisesti iloita. Varmaan helpottaa, jos ultrassa on edelleen kaikki hyvin.

Aurinkoista viikkoa kaikille!
 
Odottavan aika on todellakin pitkä :alien: Aika ei tunnu kuluvan millään, kun tosiaan odotin jo ihan into piukeena tämän päivän labraakin :ROFLMAO: seuraavaksi sitten tosiaan sitä ultraa ja sitten potkuja ja ja ja....

Meillä tuleva isä on laittanut pihaa kuntoon koko kesän ja kantaa mansikoita ja hedelmiä mitä haluan syödä :love: Mutta ei sentään ole sisustusta pistänyt uusiksi :D

Kahvia en ole minäkään juonut ainakaan kolmeen vai neljään viikkoon! No en ole ikinä siitä pitänytkään, joten ei harmita! tee maistuu paremmalta :coffee:

Vauvalle ei olla tehty hankintoja. pinnasänky löytyy varastosta, mutta ehkä ostamme uuden sellaisen sitten tulevalle :) Muutenkin on suunnitelmissa ostaa vasta sitten, kun pieni on syntynyt. Toki auton istuin ja vaunut täytyy ostaa ennen. Äitiyspakkauksen otan. Minä uskon, että tuo huonoa onnea ostaa jotain pienelle etukäteen :cautious:

Laitetaan vain ylös poika- ja tyttöoloja, sekä lupauksia (y) minulla ei ole vielä oloja :)

Papupata ikävä kuulla,että taas alkoi vuotamaan :unsure: mitä lääkärissä sanoivat? Toivottavasti pieni edelleen mukana :love:

No nyt sain lääkäriajankin varattua ja se osuu viikolle 33 (y) Ja taas odotellaan :D
 
@iinesankka: Mä ainakin sain neuvolasta purkin ja putkilot mukaan. Hoitaja sanoi, että otan labra-aamuna aamuvirtsasta.

Eka neuvola siis käyty viime viikon tiistaina. Sitä edeltävänä viikonloppuna heräsin taas aamuyöstä huolehtimaan, ja varasin sitten tuskissani varhaisultran, joka olikin sitten jo heti silloin maanantaina. Sykkeet kunnossa ja pikkutyyppi etuseinässä kiinni.
LA muuttui 21.2.-->24.2.

 
Tsemppiä papupata vuotojen kanssa. Kyllä ne vaan aina säikäyttää :(
Paputoive laitetaan vaan ylös tyttö ja poika oloja ym. Mulla ei ole mitään fiilistä kumpaankaan ja nyt oon sillä mielellä, ettei tulla kysymään sukupuolta. Se ois niin ihana yllätys synnytyksen päätteeksi :love:
Me ei olla kerrottu raskaudesta isovanhemmille tai ystäville. Meillä on myös lähipiirissä ollut useampia ikäviä uutisia vielä 20-viikon rakenneultrassa ja sen seurauksena geneettisiä keskeytyksiä, etten oikein halua ennen sitä huudella raskaudesta, koska luulen, että jos kävisikin itselle huonosti, niin en kestäisi ihmisten kyselyitä ja kohtaamisia :unsure: töissäkin on sellainen juorukerho, että mitä pidempään asia ei selviä muille sen parempi. Enkä oikeasti jaksa muiden spekulointia esim. Siitä osataanko käyttää ehkäisyä, ollaanko tultu uskoon, vai miksi tehdään lapsia enemmän kun normikansalaiset   :D
Tänne otetaan myös äitiyspakkaus ja jotain uusia pikkuvaatteita varmasti tulee loppuraskaudesta hankittua :) vaunuun itseasiassa ostin facekirpparilta uuden kopan, kun sattui ihana violetti aivan uudenveroisena olemaan kaupan :love:
 
noni lääkäri käynti oli aikaa perseestä, sanotaan että ainaki tulee tutuksi ku joku aörkkii ja kokeilee kohdun suuta yms.. Se oli kiinteä ja kiinni ei merkkejä keskenmenosta. Ainut vaan että ultrais ei ihan menny kuin ajattelin koska lääkäri ei ole sitä ennen käyttänyt, eka ei osannu laittaa päälle ja seuraava haaste oli se että ei saanu kuvaa näkyviin ja kun sen sai näkyviin niin totesi että ymmärtääkseni tämä on sun kohtu ja kyllä siellä jotain on ja siinä joku nopeaa tahtia läpättää elikkä syke luultavasti, näytti minulle ja sen verran oon kyllä nähny noita alkioita ja sikiöitä ultrattavan että kyllä erotin sen ja passin itsekin huomata sykkeen. Enempää ei lääkäri osannut sanoa. jätin pissan labraan ettei ole tulehdusta. Noh soitin naistenpolille ja kerroin kaiken niin ihana nainen sanoi että keskiviikkona aamusta pääsen sinne ja kun olen siellä käynyt muutenkin niin olisin voinut soittaa sinne vaikka heti eikä olisi tarvinnu omalla lääkärillä käydä ja keskiviikkona Kahtotaan tilanne kunnolla ja saan keskustella lääkärin kans siellä että jos kaikki on niinkuin pitää niin miten jatkossa että edelleenkö lepoa yms vai mitä.. Hirveen pitkä teksti :)
 
Hei! Olen uusi täällä, odotan esikoistani. Kaikki on siis uutta ja ihmeellistä. Kaiken lisäksi kävi niin, etten varhaisultraan päässyt, koska yksityisellä ei kesäaikaan ollut vapaita aikoja. 31.7 on nyt sitten ensimmäinen ultra, ja jännitän kovasti onko kaikki kunnossa. Raskaus on niin alussa, että en ole juuri kenellekään vielä kertonut, joten juttukavereita kaipaisin. :) En tiedä onko FB-ryhmässä vielä tilaa, mutta lähetin kaveripyynnön, josko pääsisin joukkoonne! :)
 
Mä sain kaksi pissapurkkia neuvolasta. Neuvona, että eka iltasella "likainen" näyte. Ja aamusta puhdas (4h) pidätyksellä, josta ne putkilot täytettiin. Kolme putkea verta napattiin.

Tänään oon huomannut että janon tunne on kasvanut. Ja raskaus app:ssa olikin et näillä viikoilla voi janon tunne kasvaa. Eilen illalla luin kuopukselle iltasatua ja hengästyin lukiessa o_O eikä ollut edes jännä tarina :LOL:
 
Kiitos kaikille pissapurkki asiaan vastanneille. Pitää varmaan soittaa neuvolaan ja kysästä asiasta että miten meilläpäin toimitaan.

Ei oo mikään kauheen fiksu olo just nyt. Olin varannu labran miettimättä työterveyshuoltoon. Onneks rupesin selvittelemään että saisko sieltä pissapurkkeja (en sentäs menny paikanpäälle vaan netistä selvitin) ja samalla ihmettelin kun ei lähete näy siellä. Tajusin sitten että munhan piti mennä huslab paikkaan eikä yksityiselle :D Hyvä että tajusin ennen sitä labra-aikaa ettei menny sähläämiseks..
 
Mullekin annettiin neuvolasta pissapurkki ja putket, joten pystyin aamupissasta sitten näytteen ottamaan (yli 4h rakossa, puhtaasti annettuna). Noissa putkissa sitten vein labraan. Tänään oli labrat. Neljä putkea ottivat kun tsh oli normiseulojen päälle otettavana.

Onpa sulla @papupata12 edelleen vaan vastoinkäymisiä, mut hyvä jos ultrassa näytti että kaikki olis paikoillaan. Ja onneks pääset naistentautienpolille seurantaan vielä! Toivottavasti saat siellä asianmukaista kohtelua!!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Meillä oli eilen eka ultra, nyt siis 11+1 ♡ siellä näytti pienellä kaikki hyvin olevan ♡ Heilutti vähän kättäkin ♡

sikiöseulontoihin osallistuttiin ja mä kans viime viikolla kävin verikokeissa ja pissanäytteen antamassa.
Nyt alkaa olla jo parempi olokin :)
Ihanaa odotusta kaikille! :)
 

Yhteistyössä