Helmikuun hippuset 2018

Mitä tänne kuuluu??

Mie kaaduin tänään liukkaissa betoni rappusissa, suoraan mahalleen:cry:. Leuka ja polvi sai myös oman osansa. Suoraan päivystykseen, josta lääkäri lähetti synnärille kurkkaa käyriä. Kaikki oli onneksi hyvin:rolleyes::love: istukka ja virtaukset ok. Ja käyrät hyvät sekä vauva liikkui ahkerasti. Mutta kyllä säikäytti :eek::cry: meni pitkään ennen ku uskalsin antaa itselle luvan rauhoittua:(
Onneksi kuitenkin säikähdyksellä selvittiin.

Marsali ja yllätys7 30+2
 
Hei taas!

@marsali , hyvä kun ei käynyt mitään vauvalle, mutta varmasti säikäytti tuollainen.

Nyt vähän päivitystä edelliseen viestiin. Laitoin liittymispyynnön siihen Fb:n Imetyksen tuki -ryhmään, ja sieltä piti tulla jotkut kysymykset, jotka pitää täyttää, mutta en oo kyllä huomannut mitään sellaisia. Onkohan se mennyt sinne muihin viesteihin, just tulin ajatelleeksi? Pitääpä katsoa jossain välissä.

Operaatio Pesutorni on edennyt. Se odottelee nyt postissa kuljetusta ja asennusta. Ennen sitä pitäisi vaan saada siirrettyä pesukoneen tulovesiputkea, ettei se jäisi pesutornin taakse. Kaipa ne (putkifirma) viikon aikana saa tuon aikaiseksi. En tiedä, onko ongelma nyt se, ettei tiedetä mistä vesi voidaan katkaista. Kuulemma putkimies oli katsonut toisenkin TL-luukun taakse, ja siis kummankaan luukun takana ei sellaista ole. Vähän epäilyttää, toinen luukku on nimittäin katossa ja sitä voi olla vaikea huomata. Pitäisi vissiin itse vilkaista, mitä sieltä löytyy, mutta ei ole nyt ehtinyt.

Muuten hankinnat on edelleen lähes samassa vaiheessa. Äitiyspakkauksen hain ärrältä viime viikolla. Mutta koska hoitopöytää ei vielä ole, en oo vieläkään avannut sitä. Minä oon kans ajatellut, että Ikeasta ostetaan hoitopöytä. Ja oon jo vähän niinkuin paikankin miettinyt valmiiksi, mutta sen tieltä pitäisi siirtää toinen matalampi laatikosto ja pieni puukässässä tehty kaappi, ja suurimpana hommana siirtää kirjahyllyä noin puolen metrin verran. Ja tuo kirjahyllykin olis hyvä vaihtaa samalla korkeampaan mutta kapeampaan. Sitten toisessa päässä kirjahyllyä tulee telkkari vastaan, sille taas on sopiva tv-taso olemassa, mutta se taas on jo nykyisellään liian leveä siihen paikkaan, missä se on. Tuo mies ei oo vaan kirjahyllyyn tuumannut juuta eikä jaata. Tuota miestä saa muutenkin aina potkia tekemään asioita, mutta kaikki miehethän on kai tuollaisia.

Nyt ei ookaan enää kuin viikko, niin saadaan se turvakaukalo meille ja pääsee valitsemaan vaunuja :love: Britaxin Go big -vaunuista oon vähän haaveillut. Pitää niistä vielä tarkistaa, että ne mahtuu auton takakonttiin. Kaikessa on vähän tällainen mahtumisongelma.

Niin, vauvavakuutuksen hankin If:stä ja se on jo voimassa. Ja äitiysrahasta sain Kelasta viestin, jossa kysyttiin, olenko tarkoituksella hakenut vain äitiysrahaa enkä vanhempainrahaa ollenkaan. En viittinyt vastata, että teidän kanssa toimiessa kannattaa hakea ekalla kerralla siten kuten rahat haluaa, jälkikäteen säätäminen on aivan helvetin vaikeaa. Mies pitää myös vapaata, mutta vielä ei tiedetä missä vaiheessa, niin haluttiin, että on vielä harkitsemisaikaa. Ja eihän sitä tiedä sitäkään, minkäluontoinen vauva sieltä tulee, eli mun töihinpaluun ajankohtakin on vielä päättämättä. Lisäksi mä työskentelen opettajana, niin ihan mihin aikaan tahansa ei oo järkevää palata töihin. Sitä en nyt huomannut katsoa, oliko käsittely sinänsä edennyt. Aiemmin odottelivat tietoja työnantajalta.

Vauva on viime päivinä liikkunut jotenkin enemmän, tai sitten tää johtuu siitä, että isomman vauvan liikkeet tuntuu enemmän. Hieman alkaa tulla tukala olo ja ihmetyttää, kuinka tää maha voi vielä kaksi kuukautta kasvaa. Olo sinänsä muuten on hyvä, viime viikonlopusta lähtien on alkanut huimata, kun seisoo paikallaan. Kävellessä taas ei huimaa.

Semmoista tällä kertaa.
Maaria1980 ja Mönkijä 31+2
 
Hei ja hyvää joulukuuta :)
Pahoittelut, että en ole mitään kirjoitellut aikoihin :unsure: niin kauhean kiire töissä ja kotona :X3:

@marsali hui olkoon! Onneksi pienellä oli kaatumisesta huolimatta kaikki hyvin (y) taatusti säikäytti!

Täällä alkaa vauvaa varten olemaan kaikki tarvittava (y) toki nyt vielä vaipat sun muut, mutta muuten hankinnat hyvällä mallilla :)
Vaatetta tarvii hiukan hommata lisää myös.
Vatsa on jo iso ja neiti pyörii, kuin väkkyrä siellä :D kaikki krämpät vaivaa, mutta silti vielä töissä käydään (y) tosin enää vain 11 työvuoroa, sitten lomailen viikon ja sen jälkeen äitiyslomalle :love:
Meillä mies kyllä tekee, kun pyydän :love: ja edelleen en saa itse tehdä mitään :sneaky: ellen salaa tee :D:p hoitopöytää minulla ei ikinä ole ollut ja ei tule nytkään. Semmonen pehmike on jo ja se tulee wc:n yhden tason päälle. Vanhempien lasten vaipat on vaihdettu pesukoneen päällä :LOL: pinnasänky odottaa kokoamistaan ja se alkuun tulee meidän huoneeseen (y)
minulla on ollut kolme niin helppoa lasta, että ei oo yhtään heidän kanssaan tarvinnut esim öitä valvoa...jotenkin en usko, että tämä lapsukainen päästäisi minut niin helpolla, kun raskausaikakin on ollut krämppää täynnä :sneaky: saa nähdä kuinka käy!
Joulua meillä odotetaan kanssa kovasti, niin aikuiset, kuin lapsetkin :ROFLMAO: ja ihanaa kun on lunta!

Oikein mukavaa joulun odotusta teille :love: ja voikaa hyvin :)

Aivotar ja beba 30+2
 
Moikka!

Itse oon siirtynyt oikeestaan kokonaan facebookkiin helmikuisten ryhmään, joten täällä on jäänyt käymättä päivittelemässä listaa ja uusia kuukausipinoja. Mut aika hiljaista täällä muutenkin niin varmaan riittää että tää sama pino etenee. Muokkasin otsikosta vaan sen "lokakuussa" pois. Listalle etusivulle päivitin kaikki päiviteltävät. Lueskelin kaikkien kuulumiset samalla. :)

Täällä ei ihmeempiä,raskaus mennyt kaikinpuolin hyvin. Radi täälläkin ja sen kans ollu opettelua, oon kuitenkin ruokavaliolla saanut nyt arvot pysymään kurissa, aiemmin oli arvoissa ylityksiä,mut tiukemmalla dieetillä arvot parempia.

Vauva kasvaa keskikäyrällä ja kaikki hyvin, odotellaan vaan kovasti helmikuuta. Kotia laitettu vauvaa varten ja kaikki hankinnatkin alkaa olla tehtynä. :love::love:

Paputoive ja papunen 32+0.
 
Mullaki jääny täällä keskustelut tosi vähälle. Lueskelin teiän kuulumiset tuossa. Kohtahan se äitiyslomaki meillä kaikilla alkaa. Hullua, että vuosi vaihtuu jo tällä viikolla! Ootan nii kovasti ensvuotta ja pienen syntymää.❤
Meiän taapero availi jouluna kaks päivää lahjoja. Tuo on niin hyvä syventymään leikkiin niin se leikki tunteroisen aina yhen uuen lelun kans, ennen ku huomaskaan muita lahjoja. Meinas hermo mennä anopin kans ku se ei malttanu oottaa pojan tahissa vaan availi pojan lahjoja. Ois ees lapsen kans aukassu, mutta ku ei. Ärsytti nii paljo ku poika ees tienny mitä sai pukilta. Piti sitte jo ite huomauttaa, että saako laps aukasta ite pakettinsa. Nää hormonit vielä jotenki nostaa vielä enempi pintaa tuommosta ärsytystä.
Uuenvuoden aattona aateltiin käyä ampumassa muutama hassu raketti ja aattelin, että otan pojalle pulkan mukaan niin voidaan samalla laskea mäkeä. Sit ite tehtyä pitsaa ja dippivihanneksia ja viinirypäle-nakki-juustotikkuja. Nam. Ihanaa tää joulunaika ku saa vaan syyä, eikä oo mihinkää kiire. ❤ Mukavaa uutta vuotta, jos en taas ennen vuoden vaihdetta muista ja kerkiä tänne lueskelemaan ja kirjottelemaan. :)
Girahvi+taimi 31+3
 
@girahvi ihana anoppi :confused:

meillä joulu meni hyvin ja rentoillessa :) onneksi jouluruuat ovat pian syöty :LOL: vaikka ei pitänyt paljon sitä ollakaan :eek:
sain mieheltä paremman kameran lahjaksi, jotta voin napsia vauvasta ja kaikesta paremmin kuvia :love: muutenkin tykkään hurjasti paperikuvista :)
Itselläni on 5 työvuoroa enää ja sit viikon loma ja äitiysloma alkaa :love: saa nähdä jaksanko olla loppuun asti töissä, kun yöunet on hukassa :sleep: tänään menen vielä yövuoroihin :whistle:
Tiistaina meillä on neuvola jossa on isyyden tunnustus (y)

Aivotar ja beba 32+2
 
@girahvi ihanasti osaa teillä taapero keskittyä leikkiin, harmi ettei anoppi jaksanu :unsure:

Joulu meni ihanasti lepäillen ja hyvin syöden:censored:,yritin mahdollisimman paljon tehdä etukäteen ruoka valmisteluja niin kerkesin itsekin nauttia olostani aattona ja muina päivinä :love:

Tiällä on tullut tällänen ikävä "sivuoire" tähän raskauteen ja herään joka yö useita kertoja (yleensä nukahdan uudestaan herkkään) mut yleensä herään pahimmin tähän neljän aikaan enkä meinaa enää nukahtaa uudestaan vaan valvon tunnin tai pari :mad: rasittavaa kun sit aamupäivästä nukuttais o_O ja sillon ei ole mahdolista nukkua.

Me jouduimme vaihtamaan koko makuuhuoneen järjestyksen uuteen kuosiin että saadaan pinnasänky mahtumaan(y),meitä tiällä pienessä huoneessa nukkuu jo neljä plus koira. Onneks jäi vielä hitusen liikkumatilaakin tavaroiden ympärille sekä siihen et pääsee vaatekaapillle :whistle:(y)

@Aivotar minä nostan sinulle hattua et olet töissä jaksanut olla ja viel yövuoroja tehdä (y) minä en ole kyenny töissä olee. Liian rankkaa kropalle ja mielelle :cautious:

Tiällä odotellaan jo uutta vuotta :rolleyes: saa ihailla raketteja ja syödä taas hyvin :p:D, harvemmin enää itse ammutaan mut käydään toisten ammukset katsomassa ja vietetään perheen kanssa aikaa:love:

Mie olisin jo niin valmis jakautumaan vauvan kans et saisin sen syliin :love: lisäksi olen kyllästynyt jo tähän isoon mahaan :confused: mut samalla kuitenkin olen tyytyväinen et saan viettää viel aikaa isompien lasten kans ennen kuin vauva vie suurimman osan ajastani:D niin ristiriitaista :D

Ensi viikolla neuvola ja 10.1 synnytystapa arviointi jossa odotan kuulevani sektioajan (y)(y)

Marsali & yllätys7 33+6
 
Nyt ollaan sitten päästy vuoteen 2018. Aattelin tänne tulla katselemaan, miten täällä menee.

Jälkimmäinen lääkärineuvola mulla oli viime viikolla. Soittelin vaan etukäteen sinne, että voinko tulla, kun olin nuhainen ja hieman taisi olla lämpöäkin neuvolaa edeltävänä päivänä. Vapaita aikoja oli vasta helmikuussa, mutta muutenkin olivat sitä mieltä, että kun ei ole mitään vakavaa tarttuvaa tautia, niin voin tulla, jos vaan jaksan. Nuha vaivaa vieläkin, mutta on kyllä jo vähän parempi. Taitaa tulla seuraavaksi kurkkukipu ja painunut ääni vaivoiksi, tai alkaa olla jo sellaista :(

Neuvolassa kuitenkin kaikki hyvin. Paikat oli kiinni, mutta hieman oli kohdunkaula lyhentynyt. Verenpaineen olin edellisenä viikonloppuna mitannut kotona, ja siihen nähden oli hieman korkeampi, mutta näinhän se usein on. Vauva on aina neuvolaa varten asettautunut raivotarjontaan, mutta on kyllä tähän asti pyörinyt tuolla mahassa. Terkkari selitti viime kuussa, että jonnekin asennonkääntämiseen voisi tuo lääkäri varata ajan, jos sellaista tarvitaan. Ihmettelin kyllä vähän, kun silloin oli aika vähän viikkojakin ja vauva oli silloinkin pää alaspäin, mutta vaan hieman viistossa. Tuon viiston asennon vuoksi tuli alimman käyrän mukainen sf-mitta, mutta kontrollissa pari viikkoa myöhemmin se sitten oli taas palannut keskikäyrälle. Sf-mitta oli tällä kertaa hieman keskikäyrän yläpuolella. Painoarviota en saanut, ja selitti että hänellä ei ole koulutusta siihen, että ottaisi ultralla mittoja, joista se painoarvio tehtäisiin eikä se ultrakaan ole tuolla neuvolassa kovin kummoinen. Vauvan siitä näki, ja lapsivedestä sanoi, että olisi normaali määrä. Seuraava neuvola on sitten jo viikon päästä :)

Hankinnat on edenneet melko paljon edellisestä kirjoituksestani. Nyt on se turvakaukalo, rattaat ja adapteri niitten väliin ja autoon on isofix-jalusta. Aika ärsyttävää puuhaa oli laittaa turvavöillä kaukaloa kiinni, vaikka olisin mä ton jalustan muutenkin halunnut.

Hoitopöytää ei hankitakaan vaan kysyin kaverilta puisen alustan, joka me kiinnitetään vanhempaan laatikostoon, jonne oon jo laittanut vauvan vaatteita. Pyydän varmaan miehen isää nikkaroimaan alustan paikoilleen. Se hoitopöydän pehmuste ostetaan varmaan myös samalta kaverilta. Saatiin myös sitteri tältä kaverilta ja siihen kuuluva lelukaari on löytynyt ja se saadaan myös samalla.

Ajateltiin vauvan nukkuvan alkuun äitiyspakkauksen laatikossa, ja mä just eilen keksin, minkä päälle se voidaan laittaa. Mies löysi netistä sellaisia vuokrattavia vauvan sänkyjä, niin sekin on vielä yksi vaihtoehto (ennen pinnistä). Pinnasängyt tuntuu niin isoilta, että halutaan sellaisen hankkimista vielä lykätä. Saatiin myös toiselta kaverilta rintareppu ja kaukalopussi.

Siskolta ollaan saamassa Tripp Trapp-syöttötuoli :geek: Ja mun mielestä se sanoi, että siinä on ne New born -osat myös. Sisko lupasi myös lakanoita ja tyynyliinoja, ja mies suunnitteli, että käydään ens viikolla, kun sillä on vapaata, hakemassa nuo tavarat meille. :)

Kirpparilta löysin 62-koon toppapuvun, niin välillä voi sitäkin käyttää. Äitiyspakkauksen haalari oli niin jättikokoinen, että halusin hankkia pienemmän. Äp:stä tuli ne kintaat ja töppöset, mutta joku tosi lämmin päähine ois vielä kiva löytää, mutta en oo kyllä niin ahkerasti vielä etsinytkään. En oikein tiedä millainen olis hyvä. Muutenkin oon vähän näin esikoisen kanssa ihmeissäni miten paljon sitä vaatetta milloinkin pitää olla päällä. Eikä tänne Helsinkiin välttämättä mitään kovin kylmää tule koko talvena. Ja luin kyllä jostain, ettei pientä vauvaa saa viedä vaunulenkeille yli 10 asteen pakkasiin ja muutenkin pari viikkoa pitää pysyä lähinnä sisällä.

Sellaista tällä kertaa, pitää ruveta valmistautumaan lähtemään kauppaan. Mä oon täällä pyjamahousuissa, kun nää on näitä harvoja sopivia ja mukavia housuja :D Äitiysloma alkoi virallisesti 29.12. ja joululoma työpaikalta jo viikkoa aiemmin.

Maaria1980 ja Mönkijä 36+0
 
Hyvää tätä vuotta :)

Huhuh! Jouduin ottamaan viimeiset kolme työvuoroa sairaslomaa, kun en olisi kyennyt 1,5-2h unilla menemään aamuksi töihin. :sleep:
Onneksi järjestyi helposti, niin työnantajan, kuin neuvolankin puolesta (y) sen jälkeen kaksi yötä nukkunut suht hyvin, mutta ei se vielä riitä kuittaamaan univelkaa :sneaky: nyt tämän yön nukuin hyvin (nukahdin ennen 24 ja heräsin klo: 6.20), tosin pariin otteeseen hereillä sängyssä :sneaky: josko se tästä (y) nyt sitten virallisesti vuosilomalla :)

@Maaria1980 toivottavasti et pahemmin sairastu :unsure: lepoa ja paljon juomaa :coffee:
Mun esikoinen syntyi lämpimänä kesänä ja hiukan ylipuin häntä :whistle: neuvolassa sitten onneksi vinkkasivat, että jos pukisin toisen samalla tavalla kuin itsenikin :D jo lopetti lapsi kitinän :LOL:

Meillä takana viime viikolla isyyden tunnustus (y) ja neuvolassa kaikki muutenkin hyvin (y) Sen jälkeen on alkanut jatkuvat harjoitus supistukset ja jokunen kivuliaskin, varsinkin jos jotain enemmän touhuillut :unsure: vatsa painaa sen verran, että selkä alkaa kipeytymään (ja sen kanssa aina ollut muutenkin vaivaa ) ja nivuset ja sisäreidet niin kipeänä, että hyvä kun pääsee istumasta seisomaan saati liikkeelle :ninja: eli vaivoja löytyy kyllä :confused: ihan niin paljon, että toivoisin toisen syntyvän jo helmikuun alussa :D

Kaikki muuten on vauvalle valmista :love: eilen koottiin pinnasänky ja hommattiin uusi patja. Makkarin järjestys täytyy vielä laittaa fiksummin, mutta muuten homma valmiina :) Ensinhän Beba nukkuu äippäpakkauslaatikossa, mutta se sijaitsee pinnasängyssä (y)

@marsali mitenkä meni synnytystapa arvioinnissa? :) Ja oliko teillä joku syy siihen, että on sektio tulossa? Nyt en muista vaikka olisitkin maininnut asiasta (n)

Minusta on ihan hölmöä, että jotkut väittää, että sektio ei olisi synnytys :confused: tai sitten että oot huono äiti jos et imetä (lainkaan tai pitkään) :unsure: kaikki keinot sallittuja (y):love:

Mutta taidan nousta, kun kuulostaa siltä, että kuopus kirmaa pisin taloa :D

Aivotar ja Beba 34+1 :love:
 
@Aivotar vielä onneksi kerkeää vähän nukkumaan ennakkoon ennen yösyöttöjä(y). Mukavasti meni synnytystapa arviointi (y) pienen painoarvio oli 2880g rv ollessa 35+3 :love:. Saatiin sektioaikakin ,meidän pieni ihme tulee maailmaan 5.2.18 :love: jos ei tietenkin mitään sitä ennen jo tapahdu.
Mulla on kaksi sektioo jo taustalla joten yleensä kolmas on automaatti sektio. Mulla on sektioitu sen takia kun ei ole raskaudet yrityksestä huolimatta käynnistyny, molemmissa synnytyksissä käynyt myös niin että supistuksen (oksitosiinilla tehdyt supistukset) aikaan vauvalta on sydänäänet hävinnyt täysin. Lantio liian pieni ettei mahdu synnyttämään :cautious::unsure:

Itsekin alussa ajattelin ettenkö ole tarpeeksi hyvä :(äiti kun en saanut synnytettyä lastani, mutta sitten tajusinkin että äidiksi kasvetaan lapsen myötä :love: joten ei ole väliä miten se sieltä tulee,lapsi on lahja muutenkin :love:

Tiällä myös paljon ollu liitoskipuja ja sukkapuikko kipuja :confused: ulkona mahtavat kelit ollu mut ei jaksa pitkiä aikoja seisoa niin ei ole pystynyt paljoa lasten kans ulkona olemaan :(

Ihanaa miettiä että meidän vauvat syntyy tänä vuonna :love:

Vähän rupeaa jo jännittämäänkin :LOL:

Marsali ja yllätys7 35+5
 
@marsali ok. Parempi siis suosiolla sektioida :) oi ja tuo päivä on ihan pian :love: joudutko olemaan kauan sairaalassa sen jälkeen?

Minä saan niin hyvin aikani kulumaan kotona :D vaikka en mitään ihmeellistä tekisikään (y) ja kaippa se omakin pieni on pian sylissä :love: toivon kovasti, että syntyisi ennen laskettua aikaa :whistle:
 
@Aivotar sektion jälkeen joutuu olemaan 3-5päivää osastolla riippuen siitä miten leikkaus mennyt,mut siis minimi on 3päivää. Mulla on aika helposti menny leikkaukset tähän asti, olen aika nopeasti lähtenyt liikenteeseen n.8h vauvan syntymästä. Kipulääkkeiden syönnin haluan aina lopettaa mahdollisimman nopeasti koska pelkään enemmän turvotusta vatsan alueella kun kipua:confused:. Se on aika veikee tunne kun ne painelee kohtua,kun tuntuu sille et suolet räpsähtää pihalle :sick:o_O mut onneksi nii ei voi käydä:ROFLMAO:!

Mten teillä muilla miehet suhtautuu tulevaan synnytykseen,joko rupeaa jännittämään? Mulla mies on töissä 300km piässä ja tulee viikonloppuisin kotia vain. Meinasi lopettaa jo vuoden alussa reissutyöt mut kehotin itse jatkamaan tammikuun loppuun asti jos ei mitään ihmeellistä tapahdu(y).

Eilisiä neuvola kuulumisia sf 34cm, painoa tullu alusta 10.2kg, B-Hb 114,vauvan syke +155-160.
Marsali ja yllätys7 36+3:love:
 
@marsali en oo aiemmin ollutkaan tietoinen sektioasioista :) kuulostaa jännältä :ninja:

Meillä mies odottaa synnytystä kovasti...Eniten vain huolissaan matkasta sairaalaan, vaikka sekin alle tunnin ajomatkan päässä :D ja se että kaikki menisi hyvin on hänen "huoliaan ".

Ensi viikolla neuvola ja lääkäri aika myös :) vauva on kova potkimaan edelleen vaikka taitaa paikat olla jo ahtaat :D kivuliaita supistuksia on ollut jo jonkin verran. Varsinkin iltaisin sängyssä ja jos kävelee esim pitkään. Sängyn vuorasin jo muovitetulla kankaalla. Kolmesta aiemmasta 2/3 on alkanut vesien menolla...sänkyyn tietenkin :sneaky:

Aivot ja Beba 35+0 :love:
 
Mullakin meni ekasta vedet sänkyyn:cautious:,miehen kun herätin sikeästä unesta niin hänen reaktio oli ekana et lorotit vain alles pissata:cautious:o_O:LOL: mut pienellä tökkimisellä onneksi heräsi ja uskoi kun lattialle valu lisää :D mut eihän siitä edes paikat lähteny aukee vaikka kaikki konstit otettiin synnärillä käyttöön:oops:

Mulla on kans vauva kova liikkeissääno_O ei niinkään potki mut takapuolta työntää niin kovaa mahaa vasten et tuntuu ku se olis läpi tulossa ja tietty siitä seuraa harjotus supistus joka lisää ikävää tunnetta mahaan:X3:. Mulla ei ole supistuksia muuten mut sukkapuikko kipua on ihan järjettömästi :confused: o_O

@Aivotar onko sulla tullu vauvat laskettuun aikaan vai onko menny ylite?

Marsali
 
@marsali esikoinen minulla meni päivän yli lasketusta keskimmäinen tuli kolme päivää ennen ja kuopus tuli viikkoa ennen :) toivottavasti tämä tulisi kanssa etuajassa :D

Meillä anoppi kokelas tulee kuukaudeksi pitämään taloutta ensi kuussa :D se on siis heidän suvun tapa (mieheni ei siis ole suomalainen), kun syntyy vauva :) eka olin et:confused:, mutta sitten :LOL: kun hänen "tarkoitus" on tehdä ruokaa, leipoa, siivota ja pyykätä :ROFLMAO: sopii minulle :p ja jos tarvii niin hoitaa vauvaa, että saan nukkua (y)
 
Onpas tämä hiljentynyt :) usein käyn lukemassa mutta aina tuntuu olevan niin "kiire" ettei itse kerkeä kirjoitella. Tässä alkaa olemaan jo jännät paikat niille joilla laskettu aika on helmikuun alussa, onko ollut mitään ennakoivia oireita jo synnytyksestä? Kävin taasen ultrassa painoarvion takia kun kasvaa pienenä mutta omalla käyrällään, seuraava paino arvio on 39+4 sitten taas. Supistuksia on jatkuvasti kun enempi liikkuu mutta enää eivät kohdunsuuta kattele ku saattaa vaan pahentaa supistuksia, eivätkä kuulemma tässä enää kuitenkaan ala estellä jos ulos haluaa vaikka parin viikon päästä. Nyt siis viikkoja 35+0. Painoa arviolta pojalla n. 2.4kg nyt ja jos omaa käyrä kasvaa niin 40viikolla olis semmonen 2.8kg elikkä ei sentään yhtä pieneksi jää kun sisarukset jotka meni yli 40 viikon ja painoivat n. 2.6kg. Toki arvioitahan ne vaan on että edellisestäkin pojasta veikkailtiin loppukontrolleissa että on 2.8kg mutta eipä ollutkaan :D saas nähdä miten käy. Niin ja nukkumisesta ei nykyään tule yhtään mitään. Semmosia 2-5h pätkiä ja sit ei enää saa unta ja loppuyö menee pyörimiseksi kunnes luovutan ja nousen ylös. Päivät meneekin sitten haamuna vaikka olis miljoona asiaa hoidettavana :)
 
Ja semmosta kyselisin että onko kellään kissoja ja oppivatko ollenkaan menemättä vauvansänkyyn vai ainako ovi kiinni kun Vauv siellä, toki alussa ainakin olen ihan hermona ja tarkastelen miljoona kertaa missä kissat on ennenkuin vauvaa sänkyyn yksin jätän nukkumaan. Meillä nämä kolme 5kg kollia kun on tullut vasta 2014 ja sen jälkeen. Ei ole siis kuin koirista kokemusta vauva-ajalta ja siinä nyt ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa :D
 
@papupata12 mullakin vain kokemusta koirista(n).. itse ainakin hermoheikko olen silloin kun vauva nukkuu ulkona vaunuissa ettei naapurin kissat sinne kiipeä seuraksi :( ei niin ole kyllä koskaan edes käynyt!

Huomenna pitäisi mennä jo labrakokeita antamaan että kaikki on varmistettu sitten maanantain sektiota varten (y)

Sairaalakassiakaan en ole viel pakannu,tänään olisi se ohjelmassa(y)

Marsali & yllätys7 38+3
 
@papupata12 kiva kuulla sinustakin :) sinulla onkin pieniä kirppuja :D mulle lekuri sanoi , että taitaa meillä olla isoin (silti alle 4kg) lapsi tulossa :sneaky:

Minulla ei ole kokemusta kissoista ja lapsista...koirista kyllä :) meillä sairaalakassissa koiraa varten lelu johon yritetään saada vauvan tuoksua ennen kotiin menoa (y) toki meidän koira-neiti rakastaa lapsia jo ennestään :love:

@marsali ui kuinka lähellä sinulla jo pieni sylissä :love: tsemppiä (y)

Täällä oli eilen taas neuvola ja kaikki hyvin :) kipeitä supistuksia tulee päivittäin, mutta yritän aatella positiivisesti, että jos ne veisi systeemiä eteenpäin koko ajan :D ehkä :whistle:
Anoppi tulee ensi viikon jälkeen :) toivottavasti olisin jakautunut jo silloin :LOL:

Aivotar ja beat 37+1 :love:
 
Joo, tää on kyllä harmillisesti hiljentynyt. Ja ois kyllä kiva kuulla niistä Fb:hen kadonneista viimeistään sitten, kun vauvat ovat syntyneet :love:

Äh, en saa linkattua. Aivotar, toihan on kiva tapa :) Mua lähinnä stressaisi se, että kämppä pitäis saada siivottua ennen kuin tänne ketään anoppia tai anoppikokelasta kehtaa päästää. Monilla kavereilla on kyllä ihan yhtä sotkuista, ellei pahempaakin, mutta kun noilla vanhemmilla ihmisillä on vähän korkeammat standardit kuin meillä nuoremmilla. Ai niin, pitäisi tänne se neuvolan terkkari päästää kotikäynnille, kun lapsi on syntynyt ja me päästy kotiin. Tuo olohuoneen ikkunalauta pitäisi tyhjentää, sillä saisi jo paljon siistimmäksi tätä olohuonetta. Ja tuo sohvapöydän virkaa hoitava rahi, mutta sitä nyt on kyllä aika usein tullut tyhjenneltyä, aika nopeasti vaan tulee täyteen kaikkea, kun kaikki on niin kätevä jättää tuohon. Nyt viikonloppuaamuina ajattelin omaa työpöytää tyhjennellä. Mä yritän olla kolistamatta ja mies saa nukkua.

Eilen oli ehkä vähän jaksavampi olo, ja jatkoin järjestelyhommia. Olohuoneen kirjahyllyä järjestelty, ja sinne mahtuu vielä lisää kirjoja. Sitten yhteen (pieneen) pahvilaatikkoon pakkasin kirjoja mun anoppikokelaalle. Dekkareita, vaikken tiedäkään tykkääkö noista kirjailijoista. Meillä on aika samanlainen kirjamaku. Joistain katoin, että voisin antaa 21-vuotiaalle siskon tytölle. Makkariin keksin viedä "yöpöydäksi" sellaisen pienen hyllyn - on ollut alunperin kirjoituspöydän toinen pääty, jonka päälle tuli pöytälevy. Toisessa päässä oli laatikosto (joka sekin on meillä vielä, täynnä miehen tavaroita. Pitääkin sitä muistutella, että sen vois myös käydä läpi, tulis varmasti lisää säilytystilaa sieltäkin. Kova homma kyllä, riippuen tietty vähän siitä, mitä se sisältää.) Tohon pikkuhyllyyn laitoin sit ne kirjat, mitä en oo vielä lukenut. Voi iltalukemiseksi jotain sieltä sit napata.

Oon varmaan aiemminkin jo täällä kertonut, että meillä tosiaan tätä tavaraa riittää, ja pääosin kirjoja. Enemmän kyllä miehen kirjoja. Mulla sen sijaan on vaatteita, ja mä vielä tammikuussa laittelin pahvilaatikoihin raskauden myötä pieneksi jääneitä vaatteita. Että paljon ollaan kyllä saatu aikaiseksi tän meidän konmarituksen/järjestelyn kanssa, mutta vielä ois tekemistä.

Täällä menossa jo 39+4 ja laskettu aika siis ensi maanantai. Ensi synnyttäjillä ei yleensä kai mitään ennakoivia oireita ole, tai voi olla, ettei niitä tunnista. Viime yönä oli pari kipeää supistusta, mutta siihen sitten jäi. Samoin viime viikon perjantaina illalla oli, ja tulivatkin peräkanaa, niin yritin kellotella tilannetta, mutta supistukset hiipuivat pois. Olin juonut ruoan kanssa pienen tölkin kokista, mitä oon siis vältellyt koko raskauden, niin pistän siinä olevan kofeiinin piikkiin. Teetä oon kyl juonu, mutta haudutan sitä yleensä todella lyhyen aikaa, niin siihen ei paljon kofeiinia ehdi imeytyä.

Oon siis ollu tämän viikon taas kipeämpi ja meni sitten tosiaan koko hemmetin tammikuu sairastellessa. Nyt näyttää kyllä jo aika hyvältä ja jospa nyt ois siinä tämän talven flunssat (y) Lähinnä siis mietin, että kunhan tervehtyisi, niin jaksaisi synnyttää eikä tarvis pistää vauvaa mihinkään karanteeniin ettei siihen tartu pöpöt heti :( Niin, mies sairasteli jo edellisviikon ja jotain on ollut tälläkin viikolla, mutta hyvällä mallilla sillä jo.

Miehellä vaan oli viime viikko lomaa, ja meidän piti tehdä viimeisiä hankintoja vauvaa varten, mutta nyt on sitten vielä vauvan kylpyamme ostamatta, ja kunnollisen vaipparoskiksen mä haluan. Imetystyynystä en tiedä ostaisinko siihen tarkoitetun vai menisikö näillä nykyisillä tavallisilla ja sohvatyynyillä. Sellaista isoa en oikein välittäisi hankkia, kun on hankala säilyttää. Kykenen varmaan tänään lähteä kauppaan, niin liivinsuojia, vanutyynyjä ja jotain muuta pikkusälää voisi ostaa. Pikkusälästä on vaippoja, sitten niitä puhdistukseen tarkoitettuja kosteuspyyhkeitä, vanupuikkoja ja ne kaikki äitiyspakkauksen roinat. Ai joo, ja anti-colic-tuttipullo, jos joutuu antamaan pullosta ja Nenä-friida, joka on kuulemma hyvä sellaiselle tosi pienelle. Toivottavasti sitä ei tarvi.
 
Juu, yritän nyt kovasti tässä tulla kirjoittelee välillä kuulumisia :) jotenkin aina jää ja sit olis niin paljon kirjoitettavaa jos meinaisi kaiken saada kerrottua että ei riitä aika, eikä varmaan kaks plussan tila :D joo tässä on hermot alkanu kiristymään ja siis mä oon yleensä se joka viimeisenä oikeasti hermostuu kehenkään tai mihinkään koska yritän mieluummin aina rauhottu ja ajatella asiaa toisin yms.. Mut siis nyt oikein valitin miehelle äkäsenä sitä että musta on tullu hirvee valittaja ja mulla menee itteeni hermot, mies siihen leikillään totesi että ei huolta, niin meillä muillakin menee suhun hermot nii, et ole yksin sen tunteen kans :D ja siis sit ei voinu ku nauraa ja loppuilta menikin mukavasti taas :D kova on poika vielä pyörimään ja riehumaan. Onneksi, ettei ole tarvinnut ainakaan vielä tehdä liikelaskentaa tai mitään. Toki on ollu rauhallisempiakin päiviä ja ehkä hiukan kerenny säikähtää kunnes aloittaa taas sen jumpan. Meiltä on ostamatta kaikki vaipat yms tuttipullot... Mä jotenki en ikinä oo ostanu tuttipulloja etukäteen, pari päivää kotona menty imetyksellä niin nähnyt sit että onnistuuko ja on onnistunu noiden kahden kans ja jos nyt kävis niin, että ei onnistu nii mies saa hakea sit maidot ja tuttipullot ku kotiudutaan :) en ota siitä nyt valmiiksi ressiä, ollaan ostettu yleensä tuttipullot kuitenki jossain vaiheessa siinä kuukauden sisällä ihan varuiksi. Mä luulen että jotenki se on helpottanu mun imetyksiä ku en ole heti antamassa maitoa pullosta, koska mä en kestäisi varmaan edes paria tuntia kokeilla imetystä kotona jos toisella on nälkä ja itkee :) ja ku eihän se maitokaan kunnolla nouse muutamaan päivään nii mulla ei varmaan nousisi sit ollenkaan ku luovuttaisin het alkuun :D
 
En minäkään aio pullosta antaa, paitsi jos on ihan pakko. Tuossa pullossa luki, että tuttiosa olisi jotenkin erilainen ja sopisi vastasyntyneelle, niin ajattelin että se ei ehkä häiritsisi imuotteen kehittymistä. Voihan se olla, ettei koko pulloa tuu käytettyä koskaan, mutta eipä se haittaa.

Mulla saattaa olla ekoina viikkoina työhaastatteluja (nyt on ens viikolle tulossa kaksi, saa nähdä pääsenkö paikalle), niin pitää sitten miettiä miten saa imetykset järjestettyä. Laitoin kyllä jo hakemukseen, että Skypen välitykselläkin voidaan työhaastattelu hoitaa, jos siis heille käy. Pitäs enää ladata se Skype tähän "uuteen" koneeseen. Vakivirkahaku ja työhaastattelut sattui kyllä tosi huonoon aikaan.

Eräs iso mutta tuossa pulloruokinnassa on, että mies ei osaa lämmittää maitoa ja meidän mikro on tollainen, että sitä aikaa ei voi säätää tarkasti tai pitää sitten itse katsoa kellosta. Rintapumppua en muuten myöskään jaksanut katsella, vaikka niitä näkyi ihan Prismassa useita vaihtoehtoja. Korviketta en osta ennen kuin on pakko.
 
En tiedä facebookin tilannetta mutta toivon etten ollut eka joka vauvansa sai. Maanantaina 5.2 klo11.06 (39+1) syntyi eloton tyttö joka ei reagoinut mihinkään elvytys yritykseen,35min elvytyksen jälkeen hyvästelimme rakkaan tyttäremme :cry:

Marsali ja tyhjä syli
 

Yhteistyössä