Helmikuun hippuset 2018

Aww ihanaa @susanmaaria että pieni sykkeineen paikalla. Onnea hirmuisesti! :love:Malttamattomana laskeskelen päiviä omaan varhaisultraan. :confused: miten aika kuluukaan niin hitaasti!?

@RouvaKook minäkin oon äitiyspakkausta jo kuumeisesti katsellut netistä ja se on ihana! :barefoot:yleensä kovin poikavoittoisia nuo pakkaukset olleet, mutta tuo 2017 on kiva ja molemmille käypäisiä juttuja.

Onks muuten kellään täällä oloa siitä olisko tyttö vai poika mahdollisesti tulossa? Mulla alusta asti jostain syystä vahva tunne tytöstä. Kaikkea sitä miettiikin kun on aikaa.
 
Hei kaikille!
Tein maanantaina positiivisen raskaustestin, tänään oli testiviiva edellistä tummempi Hyvin hyvin varovasti liityn mukaan keskusteluun, edellisistä kuukautisista olisi omien laskujen mukaan 4+1. Ensimmäinen lapsi olisi meille tulossa, jos kaikki menee hyvin. Tuo positiivinen raskaustesti oli kyllä todellinen shokki, kun vasta aloitimme yrityksen ja heti tärppäsi. Ei tätä voi uskoa todeksi ja jotenkin en ehkä vielä ihan uskokaan... Nyt on vasta niin varhaista, pelottaa kaikki mahdollinen :eek:

Olo on melko normaali, rinnat ovat arat ja turvonneet, ei oikein muita oireita. Onko muilla raskausoireita, minkälaisia ja milloin oireet ovat alkaneet? Luin jostain, että yhdysvalloissa on tehty tutkimus, jossa pahoinvoivilla ,ahdollisuus raskauden keskeytymiseen on pienempi :confused:
 
@frisof onnea plussasta. Laitoin sinut listalle. Täällä ei vieläkään pahoinvointia vaikka 6+0 inssin mukaan. Kovasti sitä tässä on miettinyt missä se pahoinvointi on, kyllähän sitten konkretisoituisi raskaanaolo. Toki muuten yrjötauteja, pahoinvointia ja oksentelua kammoavana en toivo että joutuisin siitä kärsimään. Eihän kaikille pahoinvointia tule ja silti kehittyy normaali raskaus.

Tissien kipuilu alkoi aika lailla plussan vahvistuttua, kivun huomasi kun otti rintsikat pois illalla ja kylmä kävi nänneihin. Myös ihan alussa oli vilutusta iltaisin ja nenän tukkoisuutta kun kävi pitkälleen nukkumaan. Pientä väsymystä myös alusta alkaen, joka toki oli selitettävissä ajoittain vähäisillä unillakin. Myös alamahalla oli jotain nippailuja.

Nyt alamahakivut on muuttuneet repäisykivuiksi kun lähtee liikkeelle/vaihtaa asentoa. Tissit on entisestään kipeytyneet ja väsymys ehkä vaivaa enemmän.
 
Wioletta, toivottavasti oli vaan pienempi ja seuraavalla ultraus kerralla syke löytyy :)

Rouvakook, täällä sama, toisen lapsen kohdalla saimme jo kuulla todella laimeita onnitteluja, joten nyt tämän kolmannen kanssa emme kerro kenellekään, siinäpähän huomaavat mahan kasvusta.

Minä kanssa ihastelin tuota äitiyspakkausta kun se julkaistiin ja arvelin sen kyllä ottaa jos vaan kaikki menee hyvin :)

Miten te useamman lapsen perheet olette kertoneet vauvasta sisaruksille? ja milloin? :) Pähkäilen tässä kovasti, että miten kerron omille (n)

Omaa napaa sen verran, että järkyttävää tämä väsymys :sleep: olin ihan täysin unohtanut tämän, nukahtelen sohvalle istualtaan ja illalla ei kerkee ää tyynyyn kun jo nukun :LOL:
Mites muilla oireet?

Täällä vahva poikaolo, saas nähdä miten käy :D aina menny miun arvaukset väärin, mies kyllä arvannut oikein ennen RU:ta :D

Nonna88 ja pähkinä 4+6
 
twixx/29 v./1. lapsi/LA 21.2./Helsinki

Hei hippuset!

Täällä myös yksi, jonka toivottua esikoista odotetaan saapuvaksi helmikuun lopulla <3 Testi näytti maanantaina ja tänään selvää plussaa, mutta silti vaikea rentoutua ja alkaa uskoa, ettei ole vain jokin kemiallinen raskaus kyseessä. Pillereiden poisjäännin jälkeen kierto oli 38 pv ja heti seuraavasta tärppäsi, joten LA vaikea laskea. Ovulaatiotesti tosin näytti mielestäni 5.6. kahta yhtä tummaa viivaa, joten siitä päätellen LA 27.2. Mutta mennään nyt vielä virallisella 21.2. ainakin ultraan asti. Neuvolan ensikäynti tiedossa 18.7., sitä ennen tiedossa varmaan muutamat kotitestit omaa oloa rauhoittamaan.

Rinnoissa tuntunut arkuutta pillereiden jättämisen jälkeen aina hormoonimuutosten aikaan (kuukautiset, ovulaatiot), ja tuon viimeisimmän oviksen jälkeen ilmeisesti tullut jäädäkseen. Myös noita vihlaisuja tuntuu usein seisomaan noustessa ja reippaammin kävellessä, mutta rauhoittuvat heti.

Ihanaa löytää vertaistukea! Kerrottu on lähiperheelle ja parille ystävälle, joille olen kuumeillut jo pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet mukaan (y)

Susanmaaria ihana kuulla :love:

Minulla ei ainakaan vielä ole oloja, että kumpi voisi olla. Kahdesta ekasta olin varma, että ovat tyttöjä ja pojasta tuli poikafiilis vasta viimeisen neljän kk:n aikana.

Nykyisestä kuopuksesta Kerroin vanhimmista lapsille rakenneultran jälkeen. Tästä myös jos kaikki hyvin menee :)
 
  • Tykkää
Reactions: susanmaaria
Mulla ei oo vielä mitään oloa kumpi olisi tulossa. Kahdesta edellisestäkin tuli olot siinä vko20 jälkeen vasta, niistä oli eka tyttö olo ja toisen kohdalla poika olo, kumpikin oli poikia.
Haluatteko ultrassa tietää kumpi tulee?
Mä halua. Meillä on pojalle muutama nimi vaihtoehto, tytöille ei yhtään.

Täällä kärsitään järjettömästä väsymyksestä! Pää tyynyyn, nii lamppu on tosiaan hetkessä pimeänä ja auto on toinen hyvä sammumis paikka :sleep: Tänään oli töissä eroja olo lähes koko päivän, ei yhtään kiva kun ruoan kanssa on tekemisissä :confused:
 
Mä ehdin jo melkein huolestua siitä, ettei mulla vieläkään ole muita oireita kuin epäsäännöllisen säännöllisiä vatsakipuja. Sit kävin katsomassa tuota äitiyspakkausta ja aloin itkemään :LOL: siis liikutuksesta, että me saadaan jotain tollasta valtiolta! Ehkä tää menee jo tän tilan piikkiin, vaikka esim. leffoista herkästi liikutun muutenkin.

Pakkaus miellyttää myös mun silmää, erityisesti kaikki raidallinen ja värikäs (y) Varmaan jotain samantyylistä ostaisin itsekin vauvan sukupuolesta riippumatta. Mulla ei oo vielä mitään aavistusta sukupuolesta suuntaan tai toiseen, mut halutaan kyllä tietää ultrassa, jos se näkyy.

Rouvakook ja Nonna88, ärsyttää teidän puolesta, et ihmiset suhtautuu laimeasti vauvauutisiin kuopusten kohdalla. Musta kuulostaa yksinkertaisesti huonolta käytökseltä :cautious:
 
Pitää tässä googlettaa toi pakkaus kun siitä jo puhutte! :)

Ja Tahvon 78, ultrassa sulla oli kaikki nyt hyvin, yritä luottaa siihen! Hyvä kun pääset tarkistamaan vielä.

Ja eipä meilläkään juuri kukaan käynyt enää kuopusta katsomassa silloin vauvana. Isovanhemmat ja kummit toki. Edes miehen siskon perhe ei "ehtinyt".
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
Minäkin kävin vilkuilemassa äitiyspakkausta ja olipa ihana :LOL: ehdottomasti haluan sen! Kahdesta vanhemmasta otin pakkauksen, mutta nuorimmasta en.

Tahvon78 luottaisin ultraan:) mutta onneksi pääset asian vielä varmistamaan myöhemmin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
Onnea hyvistä ultrakuulumisista
:love:
Ei minullakaan ole mitään oloja sukupuolen suhteen. Poikaa vahvasti veikkaisin, vaikka varmaan salaa toivoisin tyttöä :oops: rakenneultrassa tulee luultavasti kysyttyä sukupuolta, jos nyt ei mieli muutu matkalla. Oishan se toisaalta ihana yllätys synnytyksen päätteeksi :love:
Mulla on etovaa oloa koko ajan ja se on tosi rasittavaa. Väsymys on kans jotain ihan kauheeta ja sitten kun teen töissä paljon yövuoroja niin tuntuu että kuolen tähän väsymykseen. Onneksi kesäloma alkaa ihan just (y)
 
Hei,
Minäkin ilmoittaudun varovasti tänne jo mukaan. Tein jo viime lauantaina ensimmäisen testin, jossa oli haalea plussa, tänään tehdyssä testissä olikin sitten jo sen verran vahva viiva, että uskallan sanoa sitä ihan rehelliseksi plussaksi :love: Nyt pitäisi olla 4+4 menossa. Toki olinkin jo aika varma plussasta ennen testejä, sillä mulla alko nämä pahoinvoinnit jo pari viikkoa sitten. Esikoisen kohdalla alkoivat muistaakseni paljon myöhemmin.
Meille olisi nyt siis tulossa numero kakkonen ja ikäeroa esikoiseen tulee noin 1,5 vuotta. La näyttäisi asettuvan tuonne helmikuun lopulle.
Infinity / 38 v. / 2. Lapsi / LA 25.2 / KYS
Hauska huomata, että täällä on ainakin yksi tuttu nimimerkki. Muistan hyvin esikoisen kuumeiluajoilta, että @Paputoive kuumeili kanssani yhtäaikaa silloin esikoisten kuumeiluketjussa. Itse tosin kirjoittelin enemmäin tuolla 35+ esikoista odottavien ketjussa, mutta nimimerkkisi jäi silloin mieleen :) Ihanaa, että sullekin plussa lopulta suotiin! (y)
 
Huldanen/ 35 v/1. Lapsi/ LA 7.2./ Lohja
Hei kaikki!
Täällä uusi hippusen odottaja ilmoittautuu joukkoon. Teitä onkin jo monia ja onnea kaikille :)
Meillä odotetaan esikoista, lapsettomuushoitojen avulla pääsimme tähän ja PAS toi plussan. Nyt on menossa 7+1 ja toissapäivänä varhaisultrassa kävimme kurkkaamassa pauhaavaa sydäntä. Kyllä oli ihmeellistä <3
Pahoinvointi alkoi 6+3 kunnolla ja vessa on tullut tutuksi. Yritän sillä tsempata jaksamaan että pieni siellä kasvaa. Rinnat myös kipeät ja väsyttää.
Mukavaa juhannusta kaikille :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
En malttanut olla käymättä ultrassa. Sydän löi ja 6+6 on nyt ilmeisesti viikot, aika hieno fiilis <3 Nyt ehkä uskaltaa alkaa jo ajatella vähän pidemmälle tulevaa, kun tietää, että on siellä ihan oikeasti pieni elämä kasvamassa.

Onnea @Tahvon78 ja kaikki muutkin, jotka ovat lisävahvistuksen saaneet!
 
  • Tykkää
Reactions: Tahvon78
Ihania ultra - kuulumisia :love: onnea niistä!
Ja uusille tervetuloa (y)

Päiväunet :love: mikä ihana keksintö! Tänään posti-pate toi miehen tilaaman tuommoisen pitkän tyynyn, heti tuli testattua ja hyväksi todettua. Sen saa siis väännettyä vaikka mille ja mutkalle.(y) Joku raskaus tyyny on ja sopii mun huonolle selälle kun :love: nyt sai mies pisteet kotiin! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Huh.. Uskaltaisinkohan jo uhmata kohtaloa ja ilmottautua tänne mukaan. Ma-ti yönä tehty haalea, mutta selkeä plussa. Sen jälkeen testejä mennykin nolona vähintään yks per päivä :geek: Eilen huolestuin haaleasta viivasta kovin ja päätin etten enää ennen ens viikkoa testaa. Noh, eilinen oli siis noin puolentunnin pidätyksellä iltapissasta eli järki kyllä sanois että haloo nainen, mutta järkeähän tässä nyt ei just oo. :D Äsken siis taas testattu ja on se oikeesti vahvempi. Digi näytti tiistaina myös 2-3 eli kai tässä ois uskottava että toistaseksi raskaana.

Mitään muuta konkreettista kun tänne kirjottelua en vielä uskalla tehdä eli odottelen vähintään ens viikkoon ennen soittelua neuvolaan ja varhaisultran varailuun (pakko, oon stressaaja). Mitään oloja paitsi menkkatuntemuksia ei ole joten tooooodella vaikea uskoa että oon raskaana.

Kierrot 28-52pv joten hedelmöityksestä laskettuna laskettu aika menis aika naftisti just helmikuun loppuun ja nyt mentäs kai jossain 4+3 päivissä

IinesAnkka82/34/1.lapsi/ LA 28.2.2018/ Helsinki
 
Tervetuloa kaikki uudet, onnea plussista ja sykkeistä.

Täällä tilanne se, että olen menossa jo pe uuteen ultraan. "Opiskelun" myötä olen kallistunut siihen, että tilanne oli viime ultrasta täysin normaali raskausvkolle 5-6. Kaipa nämä nykyiset testit voi hyvin näyttää plussaa jo muutama päivä ennen kuukautisten alkua, jolloin kaikki oikeastaan stemmaisi.... Eli oikeastaan on harvinaisen typerää mennä jo huomenna katsomaan tilannetta uudelleen koska voi olla ettei edelleen näy alkiota tai sykettä. Ihana kuulla, etten ole ainut, jonka touhussa ei järkeä! kiitos kaikille tsemppauksista ja älkää menkö liian aikaisin ultraan.
 
heips vaan..hiljaisena olen ollut,viikot musta matelee, etovaolo alkaa vissiin nostaa päätään...bensiksellä tankkaaminen oli jotain järkyttävää!!

mulla ei erityisiä toiveita sukupuolen puolesta,ennestään tyttö ja poika. mietittiinkin pitäiskö olla loppuun asti tietämätön,pystyiskö? :LOL:

voi vitsit mä haluun kans ultraan,tänään 5+4...viikon päästä hyvä? en oo saanu aikaseks varattua ees neuvolaa vielä :ROFLMAO:
 
Hei taas!

En ole hetkeen kirjoittanut mitään, vaikka lukemassa olen kyllä käynyt vähän väliä. Uusia on tullut paljon mukaan, tervetuloa mun puolesta! :)

Täällä mennään jo 7+3 neuvolan 28 päivän kierrolla ja omalla 2 päivää enemmän.

Tänään sitten juhannuksen viettoon. Pitäisi päättää kertoisiko näille kavereille vai ei. Itse ajattelen, että jos iskee huonovointisuus, niin silloin olis helpointa kertoa. Tähän mennessä tietää yks ystävä, mun sisko, miehen vanhemmat ja mun äiti.

Huonovointisuutta mulla on ollut aina välillä, en oo kuitenkaan käynyt vessanpyttyä halailemassa. Eilen olin ensin sitä mieltä että mennään thaikkubuffettiin, mutta sitten ruokalistoja katsellessa ajattelinkin että wingsit voisikin olla aika jees. Niitä ja sipulirenkaita pystyin syömään. Olikin ollut vähän turhan kasvisvoittoinen ruokavalio tämän viikon. Ruoan suhteen oon ollut valikoiva. En oo ikinä porkkanalätyistä välittänyt, mutta nyt ne on ollut niin hyviä. Juustoa voisin myös syödä vaikka kuinka paljon. Eli jotain kummallisia mielitekoja on.

Vielä tuohon pahoinvointi-juttuun. Itselläni oli keskenmenneessä huonovointisuutta, mutta se katosi ja jos oikein muistelen, niin pahoinvoinnin katoaminen ajoittuu aika lailla keskeytymisen kanssa samaan aikaan. Mulla oli keskeytynyt keskenmeno, ja siksi on vaikea muistaa jälkikäteen mitä tapahtui missäkin järjestyksessä. Itse pidän siis hyvänä merkkinä sitä, että on huono olo. Vaikka mietinkin sitä, voikohan sen saada aikaan vaan kuvittelemalla?

Muista oireista. Rinnat on olleet kipeät edelleen, erityisesti iltaisin. Nännit tai nännipihat on myös kasvaneet oudon isoiksi, mutta aika vaaleat ne ovat vielä. Nenän tukkoisuutta on ollut edelleen. Tuntuu, että aina kun käy lenkillä, nenä on tukossa jälkikäteen. Sellainen lievän flunssan ja allergianuhan sekoitus, ehkä siinä onkin vähän allergiaa mukana. Mä oon normaalistikin iltauninen, joten en ole huomannut väsymystä sillä tavalla. Vähän aikaansaamaton olo kyllä ollut. Vasta tällä viikolla yhtenä yönä nukahdin ensin klo 21-22. En muista olinko yöllä hereillä mutta aamulla painuin vielä miehen töihin lähdön jälkeen pitkälleen ja nukuin melkein puoli kymmeneen. Se ei kyllä ole mun tapaista ollenkaan. Ai niin, ja maha turpoo aina iltaa kohden. Että on kyllä oireita.

Niin, ja aikani ihmettelin yksityisiä ja niiden hintoja, ja sitten päätin varata ajan varhaisultraan. Ens tiistaina ja mies pääsee myös mukaan. :barefoot: Toivottavasti tulee hyviä uutisia. Silloin pitäisi olla 8+0 (tai 8+2).

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Hyvää juhannusta kaikille! Mä täällä yksikseni vietän juhannusta lukemalla kaikkia vauvajuttuja ja selasin tämänkin ketjun alusta loppuun :) Miehen päästin viettämään poikien juhannusta hyvillä mielin. Tekee varmaan ihan hyvää olla vähän itekseen kun on niin paljon sulateltavaa.

Tuntuu että te kaikki ootte kauheen paljon pidemmällä vaikka samassa kuussa mennään kaikki :oops: Koskaan en oo toivonut kesän etenevän nopeammin että ois jo jotain konkreettista tietoa että onko tuolla joku :love:

Mä en oo tosiaan vielä kenellekään paitsi miehelle kertonut. Vähän samantyyppinen ongelma kun sulla @Aivotar , kaveri koki muutaman keskenmenon ja lopulta suhdekin päätyi eroon... Sille kaikkien vauvauutiset on ollu todella raskas pala. Aikoinani lupasin hälle kertoa jo kun lopetan ehkäsyn... Ei tullut kerrottua koska ei olla muutenkaan nähty hetkeen. Nyt sit jännittää että miten kertoa tästä jos kaikki menee hyvin. Todennäkösesti joudun asian töksäyttämään viestillä koska hän on vähän alamaissa erosta eikä oikein halua ketään nähdä.. Tuntuu kyl pahalta.

Lueskelin myös että osa teistä oli käynyt jo 6 + päivillä varhaisultrassa. Hmm. näkyisköhän siellä sit 6+3 jo jotain.. alkais sillon just loma..
 
heippa kaikille. Sain eilen plussan, ja en vielä oikein pysty käsittää koska oli vasta toinen kierros, mutta toivon että kaikki menee hyvin ja kyytiläinen pysyy matkassa ja kaikki menisi hyvin. nyt olisi viikkoja kasassa vasta 4+3 joten juuri helmikuun loppuun menee laskettu aika
 
  • Tykkää
Reactions: Keijunkainen

Yhteistyössä