Helmikuun hippuset 2018

niin ja hyvät juhannukset, en varmaan vielä testiä olisi tehnyt mutta juhannus ja piti olla varma että voiko sitä ottaa juhannuksena sauna oluen, jäipä olut miehelle joka ei kyllä oikeastaan juo niin taitaa odottaa jääkaapissa aika kauan juojaansa :D tämmöinen juhannusyllätys, en voisi olla iloisempi ja onnellisempi <3
 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan :) Itsekin vielä aika alussa, nyt omien laskujen mukaan vasta 4+6. En oo vielä edes ottanut neuvolaan yhteyttä. Ajattelin tuossa juhannuksen jälkeen soitella. Jään sopivasti kesälomalle tässä viikon päästä ja olen pari kuukautta poissa töistä. Eli sit kun palaa takas töihin, pitäs olla nt-ultra jo käytynä ja voi sit kertoo töissäkin, jos vatsa uhkaa jo paljastaa muutenkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Loistavaa juhannusta kaikille! Kiva, että meitä tulee tänne pikkuhiljaa lisää, tulee ehkä aktiivisempi keskustelu. Minusta on ainakin kiva lukea kaikkien tuntemuksia ja kuulumisia vaikka en jokaiseen kommentoisikaan vastaan. Ihana että sait hyvät uutiset ja vielä jo tällä viikolla Wioletta. :)

Tänään noin 5+6 eikä oikeastaan mitään oireita. Noita repäisykipuja mistä aiemmin puhuitte ehkä, mutta nekin sellaisia, että en ehkä edes kiinnittäisi huomiota ellen tarkkailisi oloani kokoajan. :D Tänään myös rinnanpäät hieman aremmat kuin yleensä kun oikein ajattelee? En minä sitä pahoinvointia kaipaa, mutta pieni osa minusta kuitenkin harmittelee ettei olo tunnu yhtään poikkeavalta.

Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään. Sitten kun syke näkyy puhutaan varmaankin molempien vanhemmille, vaikka senkin jälkeen kaikki voi toki vielä päättyä surullisesti. Ajattelen kuitenkin, että ennemmin iloitsen alusta saakka kuin pelkään vain pahinta. Se tapahtuu mikä on tapahtuakseen ja yritän nauttia joka hetkestä.

Sukupuolesta ei ole mitään etiäisiä, ei tunnu tytöltä eikä pojalta ainakaan vielä tässä vaiheessa. Haluan kyllä tietää jos rakenneultrassa vain suostuu näyttämään. Tuntuisi jotenkin, että lapsi tulisi läheisemmäksi kun hänestä tietäisi enemmän, vaikka minulle onkin sama tuleeko tyttö vai poika.
 
Minulle on ihan sama kumpi tulee, tyttö vai poika. Kuhan tulee :LOL: varmaan rakenneultrassa kysymme kuitenkin:rolleyes:

Tervetuloa uudet (y)

Infinityllä todella hyvä ajoitus töiden suhteen (y)

On: Tänään iski niin kauhea etominen, että oksat pois! :sick: Vielä ei ole tarvinnut halailla pönttöä, mutta ei ole ollut kaukana:unsure: nyt pitäisi olla 5+4 menossa :)
 
♥ ♥ Helmikuun hippusten 2018 odottajat ♥ ♥

LA
NIMIMERKKI/ IKÄ/ MONES LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

31.1.

1.2.

keijunkainen / 32v / 3.lapsi / 31.1 tai 1.2 / TYKS
Lahopää / 2.lapsi / K-PKS

2.2.

3.2.

Tahvon78/ 38v/ 1.lapsi / KYS

4.2.

5.2.

puhuriina / 29v / 3.lapsi / K-SKS

6.2.
Maaria1980 / 37v / 1.lapsi / Hki

7.2.

Tahvon78 / 38v / 1.lapsi / KYS
Huldanen / 35v / 1.lapsi / LS

8.2.

MelissaP / 30v / 1.lapsi / KYS

9.2.

Rouvakook

10.2.

Marji / 28v / 1.lapsi / Hki

11.2.

anscu / 30v / 2.lapsi / OYS

12.2.

sarahh85 / 31v / 3.lapsi / NKL
susanmaaria / 3.lapsi / NKL

13.2.

Tanjuli-79 / 37v / 2.lapsi(3raskaus) / HYS tai NKL

14.2.

Paputoive / 29v / 1.lapsi
Viiruli / 27v / 1.lapsi

15.2.

16.2.

Anki84 / 33v / 2.lapsi (kolmas raskaus) / NKL

17.2.

18.2.

Nezzie / 29v / 1.lapsi

19.2.

Aivotar / 36v / 4.lapsi (eka yhteinen) / SATKS

20.2.

21.2.

Stua / 29v / 2.lapsi / KYS
twixx / 29 v / 1.lapsi / Hki

22.2.

Nonna88 / 28v / 3.lapsi

23.2.

Ninnuuu / 24v / 1.lapsi / K-HKS

24.2.

25.2.

Infinity / 38v / 2.lapsi / KYS

26.2.

27.2.

frisof / 1.lapsi

28.2.

IinesAnkka82 / 34v / 1.lapsi / Hki


Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Meitä on täällä 26 helmikuun hippusten odottajaa :barefoot::love:

Salaiseen Fb-ryhmään pääsee kun laittaa kaveripyynnön feikkihahmolle Miina Helminen (auringonlasku kuva profiilissa).

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta).
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä olis taas listapäivitystä. Kivasti on jo porukkaa mukana :) Keskustelukin on ollut aktiivista. Minulta kans onnittelut kaikille uusille plussista ja ultrasykkeistä suberonnet :love:

Täällä olis 6+3 meneillään, etova olo aika ajoin nostelee päätään, ei mitään varsinaista pahoinvointia ja oksentamista ole ollut, mutta jotain vellovaa tunnetta. Väsymys on aikamoista, toki juhannusreissuilut vieraassa paikassakin verottaa varmaan osansa.

Minullakin kolmen viikon loma alkoi juuri. Ihanaa! Minä kun palaan töihin niin viikkoja pitäisi olla 10+0 kasassa. Katsotaan kuin pystyy salailemaan muutaman viikon ennen nt-ultraa. Toki jos meillä syke varhaisultrassa näkyy ensi viikolla, niin voi olla että loman jälkeen en pahemmin salaile, en kyllä kerrokaan vielä yleisesti, mutta jos joku kysyy niin en aio valehdella. Nyt jouduin yhdelle työkaverille sanomaan että kesätauko on hoidoista, kun uteli meidän hoitoja et miten mennyt. Sanoin että tauko ja katsotaan syksymmällä sitten mitä tehdään, jatkuuko inssit vai tuleeko jo ivf. :unsure: Ärsyttävää "valehdellakaan".
 
Nyt mä uskaltaisin jo tulla mukaan täältä taustalta. Heippa siis kaikille.
Oon Tiitu 34v, ja mun toisella lapsella olis laskettu aika 2.2,. Jos nyt oikein saivat sen ultrassa katsottua.
Alunperin menkoista laskettuna olis ollut 7.2.
Meillä on 3keskenmenoa aikaisemmassa vaiheessa takana joten melko varauksella suhtauduin pitkään, mutta nyt alkaa pahoinvointi olla niin selkeää että uskallan jo uskoa tän pysyvän.
 
  • Tykkää
Reactions: papupata12
Niin elikkäs, meilläkin on kaksi lasta ennestään ja nyt olisi kolmas tulossa. Ikää mulla on 27. Ihan varma en ole noista viikoista miten ne lasketaan mut edellisten menkkojen mukaan, jotka oli 24.5(kierto 24-28) laskettuaika olisi 28.2,pidemmän kierron mukaan. korjatkaa jos oon väärässä <3 oivoi mulla on vaan sellainen työ että joudun varmaan jo maanantaina kertoa työnantajalle :/ ei kiva, mutta en kyllä ala riskeerata pikkuisen kehitystä sen takia että näin alussa voi tapahtua mitä vain. Ja jos käy, joudun sen sitten myös kertomaan työnantajalle. Mutta nyt yritän olla positiivisella mielellä ja nauttia tästä ja toivoa parasta <3 :)
 
Hyvin, hyvin epävarmana tänne kirjoittelen.

Mulla siis kierukkaraskaus, mirena ollut käytössä 7 vuotta, vaihdettu uuteen joulukuussa. Todella voimakkaiden raskausoireiden takia tein testin reilu viikko sitten, plussaahan se näytti. Sain viime maanantaille ajan ultraan raskauden keston määrittämiseksi, mut lääkärin tuomio oli tyly, ei merkkejä kohdunsisäisestä raskaudesta paksua limakalvoa lukuunottamatta. Otettiin samantien hcg verestä, oli vaan 42 joka lääkärin mukaan ei riitä normaaliin raskauteen.

Kontrolli on huomenna, jännityksessä elän siis mut päätin kuitenkin kirjoittaa. Alun järkytyksen jälkeen kerkesin kuitenkin jo innostua tästä yllätysraskaudesta, kunnes lääkäri veti maton jalkojen alta. Varovaisen toiveikkaana kuitenkin odottelen huomista. Raskausoireet edelleen voimakkaat, mut ehkä oon niin täys (turhaa?) toivoa että kuvittelen ne...
 
Voi ikävä tuo lääkäri reissu kun ehdit innostua jo. Mutta huomennahan se selviää ja ei kai ihan alussa siellä välttämättä mitään näykkään selkeästi/helposti? Sen takiahan neuvolassakaan ei ultrata? Jos olen ymmärtänyt oikein. Jollain viikolla 6 kai voi yksityiselle jo varata ajan ja silloin vasta alkaa näkyä ? Voithan olla siis sen verran alussakin ettei näy mitään selkeää? Itellä taas ei oikein muita oireita kun pientä väsymystä mikä voi olla ihan muustaki johtuvaa ja nänni/tissikipu. Ja aikasemmissa ollut kuitenkin sellasta menkkakipua ja huonoa oloa, ei toki näin aikasin sitä huonoa oloa. Joten itsekkin mietin voiko olla kaikki hyvin, mutta eihän kaikki raskaudet ole samanlaisia ja yritän toivoa parasta niinkuin varmasti kaikki ja nauttia vaan tästä hetkestä :) helpommin sanottu kuin tehty :D
 
Papupata 12 minä "jouduin" jo kertomaan esimiehelle raskaudesta. Hän tarjosi minulle työtä joka syistä tai toisista alkaa mahdollisesti syksyllä ja kestää tietyn ajan. En olisi vielä halunnut kertoa, mutta hän otti itkien (onnesta) tiedon vastaan :)

Vonpoodle :( todella ikävä tilanne, kun olit jo innostunut asiasta. Toivottavasti tilanne päättyy hyvin.
 
Aivotar, hienoa että teillä esimies osasi ottaa tiedon asian niin hyvin vastaan :) en mä usko että meilläkään nyt siitä mitään ihmeempää säätämistä tulee ja ottaa asian hyvin vastaan. Olis vaan kiva kertoa vasta loman jälkeen kun olis viikkojakin melkein 13, mutta kun lomaan on vielä aikaa kolme viikkoa. Oli pakko tehdä vielä tuollanen digi ja siihen tuli raskaana 2-3 viikkoa :) eli raskausviikko 4-5 menossa :)
 
Heippa täällä uusi odottaja!
Ninnuuu/24v/1.lapsi/k-hks/La 23.2 ❤ Nyt siis menossa rv5+3! :)

Toivon nyt, että kaikki menisi hyvin, edellinen raskaus päättyi kkm 12/16 :(
Kun ollaan hieman varmemmalla pohjalla, niin sitten haluisin littyä fb-ryhmään, toivottavasti onnistuu myöhemmin :) mutta onnea kaikille helmikuisille ❤
 
Höh, huonoja uutisia täällä, hcg vaan 41 kun viikko sitten oli 42. Lääkäri tuumas et melko selkeä keskenmeno. Nyt sit vaan odotellaan vuotoa, laittoi kuitenkin kontrollin vielä ensi viikolle.

Toivotaan teille muille parempaa tuuria.
 
vonpoodle, ikävä uutinen,mutta jos meinasitte jatkaa yritystä ilman ehkäsyä niin onnea ! Ite sain tänään soitettua esimiehelle ja ihanaa, saan hoitaa asiat niin, että ei tule vaaraa pikkuiselle mutta ettei myös kukaan työkaveri tai muut työnjohtajat saa vielä asiasta tietää soitin myös tänään neuvolaan ja eka aika on 12.7 ja laskettu aika on siis 27.2 Tänään viikkoja siis 4+6.
 
Täällä vau.fi laskurin mukaan viikkoja kasassa 7+4. Ens ma uä, sen jälkeen varaan vasta neuvola ajan, jos kaikki kunnossa. Viimeksi kun oli keskeytynyt km Kerkesin jo käydä ekan neuvolakäynnin, siellä kerroin huolesta, että raskausoireet on vähäiset ja on tunne ettei kaikki ole ok, mutta terkka ei ottanut yhtään tosissaan. Varasin yksityiselle käynnin jälkeen ajan ja kävin toteamassa, ettei tosiaan elämää ollut. Siitä käynnistä sai pulittaa reilun sata euroa, niin jäi vähän paskat fiilikset kaikin puolin.
Oliko täällä muita jotka imettää vielä? Minä imetän vielä tuota meidän 2-vuotiasta, mutta nännit on ihan älyttömän kipeät ja jotenkin tuntuu tosi epämiellyttävälle koko homma. Taidan kohta lopetella, vaikka lapsi ei kyllä haluaisi...
 
Rouvakook täällä toinen imettää! Imetettävä täytti eilen 8kk ja toiveena olisi jatkaa vielä pitkään. Rinnat ovat alkaneet nyt aristaa ja imetys tehdä vähän kipeää, mutta toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa! En haluaisi vielä lopettaa, toinen on kuitenkin vielä pieni.
 

Yhteistyössä